ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" липня 2024 р. справа № 300/4155/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області до ТОВ «Агронафтатранс» про стягнення податкового боргу у розмірі 17903,71 грн, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до ТОВ «Агронафтатранс» (відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 17903,71 грн.
Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача податкового боргу перед бюджетом, зумовленого непогашенням у встановлені Податковим кодексом України строки зобов`язань у зв`язку із несплатою фінансових (штрафних) санкцій на суму 1020 грн відповідно до податкового повідомлення рішення №010265/0706 від 05.10.2023, штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування РРО на суму 200,93 грн відповідно до податкового повідомлення рішення №010264/0706 від 05.10.2023, зобов`язань з податку на додану вартість на суму 22,78 грн в результаті несплати фінансових (штрафних санкцій) відповідно до податкових повідомлень-рішень №00/6194/0407 від 06.03 на суму 0,03 грн та №00/6195/0407 від 06.03.2024 на суму 22,75 грн, з акцизного податку на пальне на суму 16660 грн в результаті несплати фінансових (штрафних) санкцій відповідно до податкових повідомлень-рішень №0125210902 від 15.11.2023 на суму 11560 грн та №0125210902 від 01.04.2024 на суму 5100 грн
Позивач вказує, що платник податків несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому Податковим кодексом України. Однак, ТОВ «Агронафтатранс» не зверталось до суду з позовом про визнання протиправними та скасування вищезазначених податкових повідомлень-рішень. Враховуючи викладене вище, сума податкових зобов`язань набула статусу податкового боргу. Оскільки у встановлений законом строк та ігноруючи сформовану податкову вимогу, надіслану відповідачу, сума податкового боргу в загальному розмірі 17903,71 грн добровільно не сплачена, відтак, позивач просить стягнути таку заборгованість з відповідача.
Ухвалою від 28.05.2024 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Ухвала про відкриття провадження у справі з позначкою "судова повістка" направлена відповідачу за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про що свідчить наявний у справі витяг з відповідного державного реєстру (а.с.42). Однак, кореспонденція повернулась на адресу суду з відміткою установи поштового зв`язку: "адресат відсутній за вказаною адресою".
Відповідно до ч.8 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Крім того, відповідач був повідомлений про розгляд даної справи у порядку ч.1 ст. 130 КАС України, а саме на офіційному веб-порталі судової влади України у встановлений строк було розміщено відповідне оголошення.
Однак, правом на подання відзиву у встановлений судом строквін не скористався.
Згідно з частиною 6статті 162 Кодексу адміністративного судочинства Україниу разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин, керуючись частиною 6статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, справа належить довирішення за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження, за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами, у відповідності до вимогстатті 262 КАС України, дослідивши в сукупності письмові докази, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агронафтатранс» зареєстроване як суб`єкт господарювання (юридична особа) та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області; відповідач є платником податків.
Як вбачається з матеріалів справи,податковий борг відповідача становить 17903,71 грн, який утворився, зокрема, внаслідок несплати:
- фінансових (штрафних) санкцій на суму 1020 грн відповідно до податкового повідомлення рішення №010265/0706 від 05.10.2023 на суму 1020 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №3078/04-36-09-03/43088240 від 04.09.2023;
- штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування РРО на суму 200,93 грн відповідно до податкового повідомлення рішення №010264/0706 від 05.10.2023 на суму 1020, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №3078/04-36-09-03/43088240 від 04.09.2023;
- податку на додану вартість на суму 22,78 грн, який виник в результаті несплати фінансових (штрафних санкцій) відповідно до податкових повідомлень-рішень №00/6194/0407 від 06.03 на суму 0,03 грн та №00/6195/0407 від 06.03.2024 на суму 22,75 грн, винесених на підставі акту камеральної перевірки №3354/09-19-04-07-14/43088240 від 16.02.2024;
- акцизного податку на пальне на суму 16660 грн, який виник в результаті несплати фінансових (штрафних) санкцій відповідно до податкових повідомлень-рішень №0125210902 від 15.11.2023 на суму 11560 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки №12022/09-19-09-02/43088240 від 01.11.2023 та №0125210902 від 01.04.2024 на суму 5100 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки №5702/09-19-09-02/43088240 від 25.03.2024
Акти камеральних перевірок та податкові повідомлення-рішення направлялись відповідачу рекомендованою кореспонденцією з повідомленнями про вручення поштових відправлень за його юридичною (податковою) адресою, що підтверджується наявними у справі документами (а.с.9-33).
Також Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області надсилалась відповідачу податкова вимога форми "Ю" № 8124-13 від 17.02.2021.
У встановлений законом строк відповідач не сплатив суму грошових зобов`язань врозмірі 17903,71 грн.
На підставі вказаного, Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулось до суду з позовом про стягнення з ТзОВ «Агронафтатранс» податкового боргу в розмірі 17903,71 грн з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки.
Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.
З урахуванням вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України для визначення правової норми, яку слід застосувати до спірних правовідносин, суд зазначає, що при вирішенні цієї справи слід керуватися нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно зістаттею 67 Конституції Україникожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
За приписами ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" визначено, що суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Відповідно до п. 85.2 ст. 85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Згідно з пунктами 1,2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено, що суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Використання програмних реєстраторів розрахункових операцій при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється;
- надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Пунктом 44.6 статті 46 ПК України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені впункті 86.7статті 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає в порядкупункту 86.7статті 86 цього Кодексу документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки, такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.
Судом встановлено, що актом про результати фактичної перевірки з питань додерження субєктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах та пальним встановлено порушення, передбачені ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", пп. 1,2 ст. 3 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», п. 85.2 ст. 85 ПК України, що слугувало підставою для винесення податкових повідомлень-рішень від 05.10.2023 №010265/0706 та №010264/0706 від 05.10.2023(а.с.9-14).
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У відповідності до п.36.1 ст.36 ПК України податковим обов`язком визначається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з п.31.1 ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визначається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
Відповідно до п.38.1 ст.38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно з п.54.1 ст.54 ПК України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначеній у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого
Пунктом 203.1 статті 203 ПК України встановлено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
У відповідності до п. 203.2 ст. 203 сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначенихстаттею 102цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до акту про результати перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів встановлено порушення - несвоєчасну сплату платником самостійно визначених сум грошових зобов`язань з податку на додану вартість за період з 15.02.2021 по 25.11.2021 в розмірі 455,25 грн, на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення №00/6194/0407 від 06.03.2024 та №00/6195/0407 від 06.03.2024 (а.с.15-23).
Відповідно до розрахунку штрафних (фінансових) санкцій за порушення правил (перерахування) грошового зобов`язання нараховано 0,03 грн штрафу за 283 дні затримки (0,25*10%=0,03) та за 2 дні затримки 22,75 грн (455*5%;=22,75).
Пунктом 200.10 ст. 200 ПК України передбачено, що контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
У порядку, встановленому статтями 75-76 ПК України, посадовими особами контролюючого органу проводиться камеральна перевірка податкової звітності платника без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи такого органу) або направлення на її проведення.
Згідно з п.223.1, п..223.2. ст. 223 ПК України базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю. Платники податку, визначені пунктом 212.1 статті 212 цього Кодексу (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5-1, 215.3.5-2, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу), подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.
Підпунктом 49.18.1. п. 49.18. ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з вимогами п.120.1. статті 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Як слідує з акту перевірки № 12022/09-19-09-02/43088240 від 01.11.2022, відповідачем всупереч пп.49.18.1. п. 49.18. ст. 49 ПК України, не подано податкову звітність з акцизного податку за період грудень 2020 року, січень-грудень 2021 року, січень-грудень 2022 року, січень-вересень 2023 року, у зв`язку із чим до відповідача застосовано згідно з п.120.1. статті 120 ПК України штрафні санкції в розмірі 11560 грн (34*340 грн=11560 грн) (а.с.24-26).
Відповідно до акту перевірки №5702/09-19-09-02/43088240 від 25.03.2024, відповідачем всупереч пп.49.18.1. п. 49.18. ст. 49 ПК України, не подано податкову звітність з акцизного податку за період жовтень-грудень 2023 року, січень-лютий 2024 року, у зв`язку із чим до відповідача застосовано згідно з п.120.1. статті 120 ПК України штрафні санкції в розмірі 5100 грн (5*1020 грн=5100 грн) (а.с.29-33).
Згідно з п.58.3. ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Пунктами 42.1, 42.2 статті 42 ПК України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Також судом з`ясовано, що акт про результати фактичної перевірки №3078/04-36-09-03/43088240 від 04.09.2023, акти про результати камеральної перевірки №3354/09-19-04-07-14/43088240 від 16.05.2024, № 12022/09-19-09-02/43088240 від 01.11.2022, №5702/09-19-02/43088240 від 25.03.2024, ППР №010265/0706 від 05.10.2023, №010264/0706 від 05.10.2023, №00/6194/0407 від 06.03.2024, №00/6195/0407 від 06.03.2024, №0125210902 від 15.11.2023, №0080620902 від 01.04.2024 направлені відповідачу за його юридичною (податковою) адресою рекомендованими листами з повідомленнями про вручення поштових відправлень (п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України), отже такі документи є належним чином врученими ТОВ «Агронафтатранс».
Статтею 56 ПК України встановлено порядок оскарження рішень контролюючих органів. За положенням пункту 56.15 статті 56 ПК України, скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
Відповідно до підпункту 56.18 статті 56 ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Отже, у разі незгоди з податковим повідомленням-рішенням, яким платнику податків визначено грошове зобов`язання, останній має право оскаржити таке податкове повідомлення-рішення в адміністративному чи судовому порядку. Протягом строку оскарження грошове зобов`язання вважається неузгодженим.
Платник податку несе відповідальність за своєчасне та повне погашення узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановлену Кодексом (п. 54.5 ст. 54 ПК України).
Відповідачем не надано до суду доказів оскарження податкових повідомлень - рішень форми №010265/0706 від 05.10.2023, №010264/0706 від 05.10.2023, №00/6194/0407 від 06.03.2024, №00/6195/0407 від 06.03.2024, №0125210902 від 15.11.2023, №0080620902 від 01.04.2024.
Тож, оскільки ППР зі сплати штрафних санкцій не оскаржені відповідачем, тому грошове зобов`язання, нараховане відповідно до наведених ППР є узгодженим.
Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
На підставі пункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом утворюють податковий борг.
У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 даної статті Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" № 8124-13від 17.02.2021 (а.с.34).
Вищевказана податкова вимога направлена за податковою адресою платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення у порядку п.42.2 ст.42 ПК України та вважається належним чином врученою.
Податковий борг відповідача на загальну суму 17903,71 грн підтверджується довідкою про суму податкового боргу за платежами від 10.05.2024, обліковими картками платника податків та витягом з історії недоїмки, податковою вимогою, які містяться серед матеріалів справи.
Наявність заборгованості відповідач не спростував та не надав доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 95.4. статті 95 Податкового кодексу України).
Підсумовуючи вищевикладене та враховуючи те, що на час розгляду справи податковий борг відповідачем в добровільному порядку не сплачено, відповідних доказів, які б підтверджували погашення такого боргу чи спростовували доводи позивача, до суду не надано, тому суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про стягнення з відповідача податкового боргу в розмірі 17903,71 грн є обґрунтованими. Отже, даний позов слід задовольнити.
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинялися, тому відсутні підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю "Агронафтатранс" (код ЄДРПОУ 43088240, вул. Степана Бандери, буд. 38, м. Коломия, Івано-Франківська область, 78203) та за рахунок готівки, що йому належить, податковий борг в розмірі 17903,71 грн (сімнадцять тисяч дев`ятсот три гривні сімдесят одна копійка).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Гомельчук С.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120460924 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні