КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 липня 2024 року справа № 340/1781/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши у м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче об`єднання Хімволокно» (далі Товариство) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (далі Управління), Державної податкової служби України (далі Служба) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду зі заявою до відповідачів про визнання протиправним і скасування рішення Управління від 30 січня 2024 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр).
Водночас просив суд зобов`язати Службу зареєструвати податкову накладну.
Платник податків зазначив, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної безпідставне, оскільки не ґрунтується на вимогах закону.
Стверджує, що подав до податкового органу пояснення і первинні документи бухгалтерського та податкового обліку, які підтверджують реальність господарської операції.
Управління і Служба заперечили щодо задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.193-195, 199-201).
Пояснили, що платник податків не надав додаткових пояснень і документів, необхідних для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної.
28 березня 2024 року суд відкрив спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.186-187).
Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про відмову у задоволенні позову з таких підстав.
Встановлені судом обставини і факти, що стали підставами звернення.
Так, Товариство платник податку на додану вартість (а.с.30).
Основним видом діяльності є виробництво канатів, мотузок, шпагату і сіток (а.с.29).
08 листопада 2021 року компанія «Yangzhou Ocean Friend Imp Exp co.,Ltd», Китай (продавець) і Товариство (покупець) уклали контракт №0811-21 (а.с.32-35).
Того ж дня сторони правочину уклали Додаток №1 на поставку ZRD 12.6 -530 N 240 Netting Machine / ZRD 12.6-530 N 240 сіточна машина на суму 52200 доларів США (а.с.38-39).
15 листопада 2021 року Товариство сплатило кошти за товар (а.с.44-45).
Транспортні послуги з перевезення товару надавало ТОВ «Фейрлоджікс», що підтверджується договором про транспортно-експедиторське обслуговування від 21 жовтня 2021 року (а.с.46-66).
22 червня 2022 року Товариство подало до Митниці вантажно-митну декларацію, вказавши найменування товару «ZRD 12.6 -530 N 240 Netting Machine / ZRD 12.6-530 N 240 сіточна машина» (а.с.70).
30 червня 2022 року Товариство склало акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (а.с.78).
Позивач прийняв в експлуатацію промислову машину для виготовлення в`язаних сіток ZRS32-187X330 Netting Machine / ZRS32-187X330 (сіточна машина).
27 грудня 2023 року позивач (виконавець) і ПП «Укршелтер» (далі Підприємство) (покупець) уклали договір купівлі-продажу промислової машини для виготовлення в`язальних сіток (а.с.79-83).
Відповідно до приписів пункту 1.1 правочину продавець передає у власність покупцеві товарно-матеріальні цінності, в подальшому «товар», а покупець приймає та оплачує товар. Номенклатура, одиниця виміру, кількість, ціна за одиницю виміру та загальна вартість товару зазначені у видаткових накладних.
Приписами пункту 3.2 договору передбачено, що оплата товару відбувається в наступному порядку: передоплата в розмірі сто відсотків від ціни товару, зазначеної у рахунку на оплату.
Відповідно до приписів пункту 5.1 правочину сторони домовились про застосування умов поставки згідно з Міжнародними правилами тлумачення комерційних термінів «Інкотермс» (в редакції 2000 року): на умовах EXW (без доставки) або доставка товару логістичною компанією за рахунок покупця.
Приписами пункту 11.1 правочину передбачено, що останній набирає чинності з моменту підписання і скріплення печатками і діє в частині поставок до 31 грудня 2023 року, в частині розрахунків до повного завершення розрахунків між сторонами.
29 грудня 2023 року Товариство виписало видаткову накладну на поставку промислової машини для виготовлення в`язаних сіток ZRS32-187X330 Netting Machine / ZRS32-187X330 (сіточна машина) у кількості 1 штука (а.с.85).
Того ж дня позивач виписав податкову накладну №1 на суму 2496064 грн (з урахуванням ПДВ 416010,67 грн) (а.с.90).
29 грудня 2023 року складена товарно-транспортна накладна, відповідно до змісту котрої перевізником товару був ФОП ОСОБА_1 , а замовником Підприємство (а.с.87).
Того ж дня Підприємство сплатило кошти, що підтверджується платіжною інструкцією №10655 (а.с.86).
05 січня 2024 року Служба зупинила реєстрацію податкової накладної (а.с.91).
У квитанції зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Запропоновано надати пояснення і копії відповідних документів.
Позивач направив повідомлення з поясненнями від 15 січня 2024 року разом з первинними документами бухгалтерського і податкового обліку стосовно реальності здійснення господарської операції (а.с.92-162).
Управління отримало документи того ж дня (а.с.92 (на звороті)).
18 січня 2014 року Управління направило повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів (а.с.209-210).
Попросило надати: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів; первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції; накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування.
Водночас встановило відсутність копій документів, що підтверджують придбання промислової машини для виготовлення в`язаних сіток ZRS32-187X330 Netting Machine / ZRS32-187X330 сіточної машини.
Товариство отримало повідомлення про надання додаткових пояснень і документів та не надало їх (а.с.193-195).
30 січня 2024 року Управління прийняло рішення про відмову у реєстрації податкової накладної (а.с.126).
У графі «підстава рішення» зазначено наступне: ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунки коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Рішення прийнято на засіданні Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Управління (далі Комісія) від 30 січня 2024 року №22 (а.с.206).
Підстава не надано додаткові пояснення і документи.
Позов подано до суду 25 березня 2024 року (а.с.184).
Юридична оцінка, встановлених судом обставин і фактів справи.
Перш за все, приписами пункту 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі Постанова) затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок).
Приписами підпункту 2 пункту 3 Порядку встановлено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності такій ознаці безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі ознаки безумовної реєстрації): обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.
Приписами пунктів 5 і 7 Порядку передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, обов`язкова умова зупинення реєстрації податкової накладної наявність критерію ризикованості здійснення операцій.
Підставою вчинення дії щодо зупинення реєстрації податкової накладної є саме такий критерій.
Позивач не оскаржує дії Служби щодо зупинення реєстрації податкової накладної.
Постановою затверджені Критерії ризиковості здійснення операцій (далі Критерії).
Відповідно до пункту 1 Критеріїв одним з критеріїв ризиковості здійснення операцій є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Приписами пункту 10-11 Порядку передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок 2), затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 року №520.
Приписами пункту 9 Порядку 2 встановлено, що за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Приписами пункту 9 Порядку 2 встановлено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Проаналізувавши рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, суд зробив висновок, що відповідач відмовив у реєстрації податкової накладної з підстави ненадання додаткових пояснень і копій документів.
У повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів попросило надати: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів; первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції; накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування.
Судом встановлено, що у податковій накладній зазначено одне маркування промислової машини, а у вантажно-митній декларації, яку надано, як доказ набуття права власності, зазначено інше маркування товару (інша модель).
За таких обставин вимога податкового органу про надання додаткових пояснень і документів правомірна (очевидна).
Товариство не виконало вимогу.
Більше того позивач не склав розрахунок коригування податкової накладної, щоб усунути помилку, яку визнає.
Тому Управління правомірно відмовило у реєстрації податкової накладної, оскільки не надано додаткових пояснень і документів, які мали підтвердити інформацію, що зазначена у податковій накладній.
Таким чином у задоволенні позову належить відмовити.
Судові витрати складаються зі сплати судового збору в сумі 3028 грн і витрат на правову допомогу 19800 (а.с.28, 181).
Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні позову.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120461741 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Р.І. БРЕГЕЙ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні