ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 липня 2024 року справа №200/117/24
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого Блохіна А.А., суддів Казначеєв Е.Г., Компанієць І.Д., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 21 березня 2024 року у справі № 200/117/24 (головуючий І інстанції Аканов О.О.) за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання протиправними дій, зобовязання вчинити певні дії, -
У С Т А Н О В И В:
В січні 2024 року позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що 18 листопада 2023 року позивач звернулась з заявою до відповідача з проханням перерахувати стаж в кратності, а саме рік за два позивача за весь період згідно ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення. 12.12.2023 відповідач своїм листом повідомив, що після набрання чинності Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" тобто з 01.01.2004 року всі періоди страхового стажу враховуються в одинарному розмірі. З такими діями відповідача позивач не згодна, тому звернулась до суду. Просила задовольнити позов.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 21 березня 2024 року у справі № 200/117/24 позов задоволено частково, внаслідок чого визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області щодо відмови в перерахунку та виплати пенсії ОСОБА_1 з урахуванням кратності стажу роботи, у подвійному розмірі відповідно до ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення періоди роботи з 11.11.2004 по 31.12.2004, з 01.01.2005 по 31.08.2005, з 01.09.2005 по 10.10.2017, з 11.10.2017 по 30.04.2022, з 01.06.2022 по 31.07.2022, з 01.09.2022 по 16.09.2022 року, починаючи з моменту звернення з 18.11.2023року. Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області перерахувати та виплачувати пенсію ОСОБА_1 з урахуванням кратності стажу роботи, у подвійному розмірі відповідно до ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення періоди роботи з 11.11.2004 по 31.12.2004, з 01.01.2005 по 31.08.2005, з 01.09.2005 по 10.10.2017, з 11.10.2017 по 30.04.2022, з 01.06.2022 по 31.07.2022, з 01.09.2022 по 16.09.2022 року року, починаючи з моменту звернення, з 18.11.2023 року. В іншій частині позову - відмовлено.
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати оскаржене судове рішення та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено практично ті самі доводи якими обгрунтовано відзив на позовну заяву.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження у відповідності до ст. 311 КАС України.
Відповідно до вимог ч. 1,2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Колегія суддів заслухала доповідь судді-доповідача, перевірила матеріали справи, вивчила доводи апеляційної скарги, і дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, що підтверджується паспортом НОМЕР_1 .
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року у справі №200/571/23 визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області від 02.01.2023 № 056350011198 про відмову ОСОБА_1 у призначенні пенсії за вислугу років та зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 27.12.2022 про призначення пенсії за вислугу років, з урахуванням висновків суду у даній справі.
Вказаним рішенням встановлені наступні обставини.
27.12.2022 ОСОБА_1 , звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в м.Києві (Оболонський район) із заявою про призначення пенсії за вислугу років як працівнику охорони здоров`я.
Відповідачем, за принципом екстериторіальності, прийнято рішення №056350011198 від 02.01.2023 про відмову позивачу в призначенні пенсії за вислугу років, оскільки відсутній необхідний спеціальний стаж, який дає право на даний вид пенсії незалежно від віку. У рішенні вказано, що за наданими документами та індивідуальними відомостями про застраховану особу загальний страховий стаж, обчислений у відповідності до вимог чинного законодавства, становить 24 роки 09 місяці 29 днів. Спеціальний стаж, який дає право на пенсію за вислугу років, незалежно від віку, станом на 11.10.2017 складає 19 років 01 місяць 10 днів (без урахування ст. 60 Закону № 1788), оскільки довідка №2355 від 17.10.2022 не містить посилання на ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення та не зазначено чи перебувала у відпустці без збереження), що є недостатнім згідно з пунктом е ст. 55 Закону 1788 для виходу на пенсію за вислугою років. Також вказано, що період перебування в центрі зайнятості з 14.07.1998 по 31.08.1998 не зараховано, оскільки в даті закінчення виплати не дописано рік.
Позивачем до матеріалів справи також надано:
Копію довідки №2355 від 17.10.2022 КНП Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут МОЗ України про те, що позивач дійсно працювала в Артемівській центральній районній лікарні з 01.09.1998 (наказ від 04.09.1988 №175-к) на посаді медичної сестри хірургічного відділення поліклініки. Переведена сестрою медичною психоневрологічного кабінету з 05.03.2001 (Наказ від 01.03.2001 №44-к).
Психоневрологічний кабінет реорганізовано в психоневрологічне відділення поліклініки Артемівської центральної районної лікарні з 01.01.2004 (Наказ від 22.12.2003 №274).
З 29.09.2014 переведена сестрою медичною кабінету сільських ділянок психоневрологічного відділення поліклініки (Наказ від 29.09.2014 №147-к). Працювала з 03.01.2017 (Наказ віл 03.01.2017 №1-НК) по 16.09.2022 (Наказ від 13.09.2022 №152-НК) на посаді сестри медичної кабінетної психоневрологічного відділення.
Артемівська центральна районна лікарня перейменована із Комунальний заклад охорони здоров`я Бахмутська центральна районна лікарня 3 25.05.2016 (Рішення Бахмутської міської ради від 25.05.2016 №6/85-1504).
Комунальний заклад охорони здоров`я Бахмутська центральна районна лікарня реорганізована шляхом перетворення в Комунальне некомерційне Багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування м. Бахмут з 05.12.2018 (рішення Бахмутської міської ради від 22.08.2018 №6/12-2295, від 28.11.2018 №6/123-2376).
Надано також витяг з наказу №152-НК від 13.09.2022 Про звільнення працівників №1.2. про те, що позивача звільнено за власним бажанням 16.09.2022 та виплачено позивачу компенсацію за невикористану щорічну основну відпустку за період з 01.09.2022 по 16.09.2022 у кількості 1 календарний день, та додаткову відпуску у кількості 1 календарний день.
Трудову книжку НОМЕР_2 на ім`я позивача, з якої вбачається, що позивач:
З 02.08.1996 по 04.07.1988 навчалась у Артемівському медичному училищі;
З 14.07.1998 по 31.08.1998 (наказ №5955 від 31.8.1998) перебувала в центрі зайнятості;
з 01.09.1998 (наказ від 04.09.1988 №175-к) працювала на посаді медичної сестри хірургічного відділення поліклініки;
з 05.03.2001 переведена сестрою медичною психоневрологічного кабінету (Наказ від 01.03.2001 №44-к);
з 01.09.2005 переведена кабінетною сестрою психоневрологічного відділення (Наказ від 19.08.2005 №72-к);
з 29.09.2014 переведена сестрою медичною кабінету сільських ділянок психоневрологічного відділення поліклініки (Наказ від 29.09.2014 №147-к);
з 03.01.2017 (Наказ віл 03.01.2017 №1-НК) працювала на посаді сестри медичної кабінетної психоневрологічного відділення.
18 листопада 2023 року позивач звернулась до відповідача з заявою про перерахунок пенсії з урахуванням кратності за весь періоди згідно ст.60 Закону України Про пенсійне забезпечення.
12.12.2023 відповідачем надано відповідь, в якій зазначено, що за наданими до заяви №13439 від 27.12.2022 документами та даними персоніфікованого обліку до страхового стажу позивача та визначення права на призначення пенсії за вислугу років в подвійному розмірі зараховані періоди роботи з 05.03.2001 по 31.07.2002, з 01.11.2004 по 31.12.2004, з 01.09.2005 по 10.10.2017 року.
Страховий стаж позивача врахований по 16.09.2022, складає 39 років 06 місяців 16 днів, в тому числі спеціальний стаж, що дає право на призначення пенсії за вислугу років 32 роки 09 місяців 18 днів.
Як вбачається з форми РС-право періоди з 01.11.2004 по 31.12.2004, з 01.09.2005 по 10.10.2017 зараховані до стажу позивача з позначкою Мед.заклад із ст.60.
Згідно перерахунку пенсії страховий стаж (неповний) позивача складає 26 років 04 місяців 15 днів, в тому числі: працівники освіти та охорони здоров`я 32 роки 09 місяців 18 днів.
Як вбачається з індивідуальних відомостей про застраховану особу Реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхуванняза позивача сплачено суми для нарахування пенсії за звітні роки: 2004 (листопад, грудень), 2005 вересень 2022 работодавцем КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ ІНТЕНСИВНОГО ЛІКУВАННЯ М.БАХМУТ" код ЄДРПОУ 01990217.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.
Стаття 46 Конституції України закріплює право громадян на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел визначає Закон України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 №1058-IV (далі Закон №1058-IV).
Частиною першою статті 26 Закону №1058-IV визначено, що починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - не менше 30 років.
Згідно із п. 1.7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, затвердженого постановою правління ПФУ від 25.11.2005 № 22-1 (надалі Порядок №22-1), звернення за призначенням пенсії може здійснюватися в будь-який час після виникнення права на пенсію або не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку.
Судом встановлено, що позивач мала право звернутися за призначенням пенсії за місяць до досягнення пенсійного віку.
Для призначення пенсії за віком позивачу необхідно мати 30 років страхового стажу.
Згідно із ч. 4 ст. 24 Закону №1058-IV, періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.
Відповідно до ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення, робота в лепрозорних і протичумних закладах охорони здоров`я, у закладах (відділеннях) з лікування осіб, заражених вірусом імунодефіциту людини або хворих на СНІД, в інших інфекційних закладах (відділеннях) охорони здоров`я, у патолого-анатомічних і реанімаційних відділеннях закладів охорони здоров`я, а також у психіатричних закладах охорони здоров`я зараховується до стажу роботи у подвійному розмірі.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про психіатричну допомогу, психіатрична допомога - комплекс спеціальних заходів, спрямованих на обстеження стану психічного здоров`я осіб на підставах та в порядку, передбачених цим Законом та іншими законами України, профілактику, діагностику психічних розладів, лікування, нагляд, догляд, медичну та психологічну реабілітацію осіб, які страждають на психічні розлади, у тому числі внаслідок вживання психоактивних речовин.
Фахівець - медичний працівник (лікар, медична сестра, фельдшер), психолог, соціальний працівник та інший працівник, який має відповідну освіту та спеціальну кваліфікацію і бере участь у наданні психіатричної допомоги.
Заклад з надання психіатричної допомоги - психіатричний, наркологічний чи інший спеціалізований заклад охорони здоров`я, центр, відділення, кабінет тощо, інші заклади та установи будь-якої форми власності, діяльність яких пов`язана з наданням психіатричної допомоги.
Амбулаторна психіатрична допомога - психіатрична допомога, що включає в себе обстеження стану психічного здоров`я осіб на підставах та в порядку, передбачених цим Законом та іншими законами, профілактику, діагностику психічних розладів, лікування, нагляд, догляд, медико-соціальну реабілітацію осіб, які страждають на психічні розлади, в амбулаторних умовах;
Стаціонарна психіатрична допомога - психіатрична допомога, що включає в себе обстеження стану психічного здоров`я осіб на підставах та в порядку, передбачених цим Законом та іншими законами, діагностику психічних розладів, лікування, нагляд, догляд, медико-соціальну реабілітацію осіб, які страждають на психічні розлади, і надається в стаціонарних умовах понад 24 години підряд.
Судом встановлено, а відповідачем не заперечується, що протягом спірних періодів позивач працювала у психіатричному закладі охорони здоров`я.
Отже, за правилами ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення період роботи у психіатричному закладі охорони здоров`я підлягає зарахуванню до стажу роботи на пільгових умовах у подвійному розмірі.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 27.04.2023 у справі №160/14078/22.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
При цьому, судом зазначається, що Порядком №22-1 не передбачено подання уточнюючих довідок про періоди перебуванні у відпустках без збереження заробітної плати чи по догляду за дитиною. Водночас, пенсійні органи не позбавлені можливості самостійно запитувати таку інформацію у підприємства.
Суд зазначає, що як вбачається з форми РС-право страховий стаж в періоди роботи зарахований:
з 01.11.2004 по 31.12.2004 0 років 01 місяць 02 дні з позначкою Прац.охорони здор.(посади із пост.909), Мед.заклад із ст.60, кратність - 1;
з 01.01.2005 31.08.2005 0 років 08 місяців 0 днів з позначкою Прац.охорони здор.(посади із пост.909), кратність 1;
з 01.09.2005 по 10.10.2017 12 років 01 місяць 27 днів з позначкою Прац.охорони здор.(посади із пост.909), Мед.заклад із ст.60, кратність 1;
з 11.10.2017 по 30.04.2022 04 років 07 місяць 0 днів, кратність 1;
з 01.06.2022 по 31.07.2022 04 років 07 місяць 0 днів, кратність 1;
з 01.09.2022 по 16.09.2022 04 років 07 місяць 0 днів, кратність 1.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що відповідачем протиправно не зараховано позивачу до стажу роботи на пільгових умовах у подвійному розмірі періоди її роботи в психоневрологічному відділенні з 11.11.2004 по 31.12.2004, з 01.01.2005 по 31.08.2005, з 01.09.2005 по 10.10.2017, з 11.10.2017 по 30.04.2022, з 01.06.2022 по 31.07.2022, з 01.09.2022 по 16.09.2022 року.
Суд, щодо періодів роботи з 01.05.2022 по 31.05.2022 та з 01.08.2022 по 31.08.2022, зазначає, що згідно індивідуальних відомостей про застраховану особу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, за вказані періоди позивачу не нараховувались заробітна плата та суми заробітку для пенсії, а тому в цій частині позову слід відмовити.
Щодо визначення належного органу Пенсійного фонду, яким має здійснюватись повторний розгляд заяви позивача з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, судом першої інстанції зазначено наступне.
Відповідно до ч. 5 ст. 45 Закону України №1058, документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган ПФУ та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.
Статтею 44 Закону України №1058 врегульований порядок звернення за призначенням (перерахунком) пенсії.
Відповідно до ч. 1 ст. 44 Закону України №1058, призначення (перерахунок) пенсії здійснюється за зверненням особи або автоматично (без звернення особи) у випадках, передбачених цим Законом.
Звернення за призначенням (перерахунком) пенсії здійснюється шляхом подання заяви та інших документів, необхідних для призначення (перерахунку) пенсії, до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженої особи застрахованою особою особисто або через законного представника недієздатної особи, особи, дієздатність якої обмежена, малолітньої або неповнолітньої особи.
Відповідно до п. 1.1 Порядку 22-1 в редакції, що діяла на час звернення позивача до органу Пенсійного фонду, заява про призначення, перерахунок пенсії, поновлення, переведення з одного виду пенсії на інший (Заява про призначення/перерахунок пенсії - додаток 1) подається заявником до територіального органу Пенсійного фонду України через структурний підрозділ, який здійснює прийом та обслуговування осіб (далі - сервісний центр).
Відповідно до пункту 4.1 розділу ІV Порядку № 22-1 заяви, що подаються особами відповідно до цього Порядку, реєструються в електронному журналі звернень органу, що призначає пенсію (п. 4.1 Порядку № 22-1).
Пунктом 4.2 Порядку № 22-1 передбачено, що при прийманні документів працівник сервісного центру, в тому числі: ідентифікує заявника (його представника); надає інформацію щодо умов та порядку призначення (перерахунку) пенсії; реєструє заяву, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; сканує документи. На створені електронні копії накладає кваліфікований електронний підпис; видає особі або посадовій особі розписку із зазначенням дати прийняття заяви, переліку одержаних і відсутніх документів, строку подання додаткових документів для призначення пенсії та пам`ятку пенсіонеру (додаток 6). Скановані розписка та пам`ятка пенсіонеру зберігаються в електронній пенсійній справі.
Після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.
Відповідно до п. 4.3 Порядку № 22-1, створення та обробка документів здійснюється із накладенням кваліфікованого електронного підпису працівників, відповідальних за здійснення операцій.
Рішення за результатами розгляду заяви підписується керівником органу, що призначає пенсію (іншою посадовою особою, визначеною відповідно до наказу керівника органу, що призначає пенсію, щодо розподілу обов`язків), та зберігається в електронній пенсійній справі особи.
Пунктом 4.8 Порядку № 22-1 передбачено, що заява, відомості з відповідних інформаційних систем, скановані копії документів, на підставі яких призначено (перераховано) пенсію та проводиться її виплата; інша інформація, з урахуванням якої визначаються розмір призначеної пенсії та розмір пенсії до виплати, обробляються в складі електронної пенсійної справи, що формується та ведеться відповідно до вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Про захист персональних даних. Електронна пенсійна справа зберігається на базі централізованих інформаційних технологій.
Згідно із п. 4.10 Порядку № 22-1, після призначення пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем проживання (реєстрації)/фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії.
Таким чином, органи Пенсійного фонду України застосовують принцип екстериторіальності при опрацюванні заяв про призначення та перерахунки пенсій, що передбачено постановою правління Пенсійного фонду України від 16.12.2020 № 25-1 Про затвердження Змін до деяких постанов правління Пенсійного фонду України, суть якого полягає в опрацюванні заяв про призначення пенсій територіальними органами Пенсійного фонду України в порядку черговості надходження таких заяв незалежно від того, де було прийнято заяву та де проживає особа.
Тому суд першої інстанції дійшов висновку, що саме Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області не виконало свого обов`язку щодо всебічного, повного і об`єктивного розгляду заяви про перерахунок пенсії від 18.11.2023 року.
Надаючи правову оцінку обраного позивачем способу захисту, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі Чахал проти Об`єднаного Королівства (Chahal v. The United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Засіб захисту, що вимагається зазначеною статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі Афанасьєв проти України від 5 квітня 2005 року (заява N 38722/02). Таким чином, ефективний засіб правого захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату.
Обираючи спосіб захисту, суд першої інстанції, зважаючи на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року дійшов до висновку, що з метою ефективного захисту прав позивача слід прийняти рішення про визнання протиправними дій відповідача щодо відмови в перерахунку та виплати пенсії з урахуванням кратності стажу роботи, у подвійному розмірі відповідно до ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення періоди роботи з 11.11.2004 по 31.12.2004, з 01.01.2005 по 31.08.2005, з 01.09.2005 по 10.10.2017, з 11.10.2017 по 30.04.2022, з 01.06.2022 по 31.07.2022, з 01.09.2022 по 16.09.2022 року, починаючи з моменту звернення з 18.11.2023 року та зобов`язання перерахувати та виплачувати пенсію позивачу з урахуванням кратності стажу роботи, а саме у подвійному розмірі відповідно до ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення періоди роботи з 11.11.2004 по 31.12.2004, з 01.01.2005 по 31.08.2005, з 01.09.2005 по 10.10.2017, з 11.10.2017 по 30.04.2022, з 01.06.2022 по 31.07.2022, з 01.09.2022 по 16.09.2022 року, починаючи з моменту звернення, з 18.11.2023 року.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про часткове задоволення позову.
Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Ураховуючи наведене, колегія суддів не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги і відповідно для скасування оскаржуваного судового рішення, оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, правові висновки суду першої інстанції скаржником не спростовані.
Керуючись 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 21 березня 2024 року у справі № 200/117/24 - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 21 березня 2024 року у справі № 200/117/24 - залишити без змін.
Повне судове рішення складено 18 липня 2024 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя А.А. Блохін
Судді Е.Г. Казначеєв
І.Д. Компанієць
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120463371 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні