Єдиний унікальний номер 205/6518/24
Провадження 1-вп/205/892/24
УХВАЛА
Іменем України
19 липня 2024 року м. Дніпро
Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , адвоката ОСОБА_4 , за відсутності підозрюваної ОСОБА_5 розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Маріупольського РУП ГУНП в Донецькій області капітан поліції ОСОБА_6 погодженого з прокурором Мангушського відділу Маріупольської окружної прокуратури ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12024052770000114 від «15» березня 2024 року відносно:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м.Артемівськ Донецької області, раніше не судимої, не працюючої, яка зареєстрована та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,
яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1КК України -,
ВСТАНОВИВ:
В провадження Ленінського районного суду м. Дніпропетровська надійшло клопотання слідчого СВ Маріупольського РУП ГУНП в Донецькій області капітан поліції ОСОБА_6 погодженого з прокурором Мангушського відділу Маріупольської окружної прокуратури ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12024052770000114 від «15» березня 2024 року відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1КК України.
Клопотання обґрунтовано тим, що 24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН), до складу якої входять Україна, російська федерація та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.
Відповідно до частини 4 статті 2 Статуту ООН, усі Члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103 про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав і резолюціями: від 16.12.1970 № 2734 (XXV), що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; від 21.12.1965 № 2131 (XX), що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав і про обмеження їх незалежності і суверенітету від 14.12.1974 № 3314 (XXIX), що містить визначення агресії, визначено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію або втручання у будь-якій формі або з якої б то не було причини у внутрішні і зовнішні справи інших держав. Закріплені обов`язки держав утримуватися від: збройної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації; надання сприяння, заохочення або підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на своїй території навчання, фінансування і вербування найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.
Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки 24.08.1991 схвалено «Акт проголошення незалежності України», яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України.
У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 вказано, що Верховна Рада УРСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.
Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди. Україна самостійно визначає адміністративно-територіальний устрій та порядок утворення національно-адміністративних одиниць.
Статтями 1, 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Статтею 73 Конституції України закріплено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.
Згідно з пунктами 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05 грудня 1994 року РФ, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили Україні своє зобов`язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01 серпня 1975 року поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язалися утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони, або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом ООН.
Всупереч вказаним нормам Президент російської федерації, а також інші представники влади російської федерації, діючи всупереч вимогам п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (XXV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України.
З цією метою 22.02.2022 Президент російської федерації підписав з керівниками російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей договори про дружбу, співробітництво та взаємну допомогу, які в той же день ратифіковані Державною думою та Радою Федерації Федеральних Зборів російської федерації.
В цей же день Президент російської федерації, з метою надання видимості законності дій по нападу на Україну, направив до Ради Федерації Федеральних Зборів російської федерації звернення про використання Збройних Сил російської федерації за межами російської федерації, яке було задоволено.
Керівники російських окупаційних адміністрацій на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей 23.02.2022 звернулися до Президента російської федерації з проханням надати допомогу у відбитті надуманої ними воєнної агресії «українського режиму щодо населення» так званих «Донецької народної республіки» та «Луганської народної республіки».
Президент російської федерації 24.02.2022 оголосив про своє рішення почати військову операцію в Україні, після чого був відданий наказ на вторгнення підрозділів Збройних Сил російської федерації на територію України.
Після цього, 24.02.2022 на виконання вищевказаного наказу військовослужбовці Збройних Сил російської федерації шляхом збройної агресії, незаконно вторглись на територію України через лінію державного кордону України, розташовану в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Київській, Сумській, Чернігівській та інших областях та шляхом застосування зброї здійснили напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти, а також здійснили окупацію частини території України, чим вчинили дії на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується до теперішнього часу та призводить до тяжких наслідків.
Указані дії супроводжуються бойовим застосуванням авіації, артилерійськими та ракетними ударами, а також застосуванням броньованої техніки та іншого озброєння. При цьому вогневі удари здійснюються по об`єктам, які захищені нормами міжнародного гуманітарного права. Зазначені дії призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.
Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна і міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
24 лютого 2022 російської федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України. Останній раз Указом Президента України строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 14 травня 2024 року строком на 90 діб відповідно.
Місто Маріуполь та Маріупольський район Донецької області, відповідно до наказів Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75 «Про затвердження Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 23.11.2022» (зі змінами), від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», Закону України від 18.01.2018 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», є тимчасово окупованою територією.
При цьому, представники підконтрольних російській федерації самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави на тимчасово окупованій території АДРЕСА_1 , здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території. Кінцевою метою окупаційних органів є інтеграція та подальше незаконне включення захопленої частини суверенної держави Україна до складу російської федерації.
У зв`язку із чим, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів, на тимчасово окупованій території міста Маріуполь та Маріупольський район Донецької області, який є невід`ємною складовою частиною території України, так званим «Указом голови донецької народної республіки № 108 від 31.03.2022 «про адміністрацію міста Маріуполя» незаконно створено окупаційну адміністрацію міста Маріуполя так звану «администрацию города Мариуполя», яка функціонує за адресою: АДРЕСА_1 .
Законом України від 22.05.2022 № 2265-IX «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).
Водночас ОСОБА_5 в умовах, коли Український народ героїчно протистоїть російському агресору, у порушення вимог ст. 1, 2, 17, 19 Конституції України, зрадила українській державі та всьому Українському народові, добровільно, будучи громадянкою України, вчинила дії, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти за наступних обставин.
Не пізніше 12.12.2023 (точної дати в ході досудового розслідування не встановлено), представниками окупаційної адміністрації держави-агресора створено заклад освіти під назвою «Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение « ІНФОРМАЦІЯ_2 », розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , на основі приміщень та матеріальних цінностей державного навчального закладу «Комунальний дошкільний навчальний заклад комбінованого типу «Ясла -садок №131 «Малятко» управління освіти Маріупольської міської ради», розташованого за адресою: АДРЕСА_3 (ЄРДПОУ 36599640).
З початку військової агресії російської федерації, на територіях, які опинилися в окупації, серед яких було і АДРЕСА_1 , представники держави-агресора, створили незаконні органи влади, які розпочали впроваджувати політичні та освітні стандарти російської федерації.
Відповідно до ч. 2 ст. 14 «Федерального закона «Об образовании в российской федерации» від 29.12.2012 № 273-ФЗ (далі закон № 273-ФЗ) в освітніх організаціях освітня діяльність здійснюється на державній мові російської федерації, якщо цією статтею не встановлено інше. Викладання та вивчення державної мови російської федерації в рамках освітніх програм, що мають державну акредитацію, здійснюються відповідно до федеральних державних освітніх стандартів та освітніх стандартів.
Відповідно до п. 6 ст. 2 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт сукупність обов`язкових вимог до освіти певного рівня та (або) до професії, спеціальності та напряму підготовки, затверджених залежно від рівня освіти федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти, або федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері вищої освіти.
Відповідно до ч. 5 ст. 11 закону № 273-ФЗ федеральні державні освітні стандарти загальної освіти розробляються за рівнями освіти.
Стандарт дошкільної освіти у системі освіти російської федерації затверджено наказом міністерства освіти та науки російської федерації від 17.10.2013 № 1155 «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта дошкольного образования» (зареєстрований в міністерстві юстиції рф 14.11.2013 за № 30384) (далі ФГОС № 1155).
У відповідності до п. 1.5 цього стандарту, федеральний державний освітній стандарт дошкільної освіти спрямований на досягнення, серед інших, наступної мети: збереження єдності освітнього простору російської федерації щодо рівня дошкільної освіти.
Згідно із п. 1.6 цього стандарту, федеральний державний освітній стандарт дошкільної освіти спрямований на рішення, серед іншого, наступного завдання: забезпечення наступності цілей, завдань та змісту освіти, що реалізуються в рамках освітніх програм різних рівнів.
Відповідно до п. 1.9 цього стандарту, програма дошкільної освіти реалізується державною мовою російської федерації. При цьому дана програма може передбачати можливість реалізації рідною мовою з-поміж мов народів російської федерації в тому числі російською мовою як рідною мовою на підставі заяв батьків (законних представників) неповнолітніх учнів, однак не повинна здійснюватися на шкоду здобуття освіти державною мовою російської федерації.
Згідно із п. 2.6 цього стандарту, зміст програми дошкільної освіти повинен забезпечувати фізичний та психічний розвиток дітей у різних видах діяльності та охоплювати наступні структурні одиниці, які представляють певні напрями навчання та виховання дітей: соціально-комунікативний розвиток (зокрема, спрямований на засвоєння та присвоєння норм, правил поведінки та моральних цінностей, прийнятих у суспільстві); пізнавальний розвиток (зокрема, спрямовано формування уявлень про себе та найближче соціальне оточення, культурно-історичні події, традиції та соціокультурні цінності малої батьківщини та батьківщини, розмаїття країн і народів світу); мовний розвиток; художньо-естетичний розвиток; фізичний розвиток (зокрема, передбачає виховання інтересу до різних видів спорту та почуття гордості за видатні досягнення російських спортсменів).
У відповідності до п 4.4 даного стандарту, його вимоги є орієнтирами для побудови освітньої політики на відповідних рівнях з урахуванням цілей дошкільної освіти, загальних для всього освітнього простору російської федерації.
«Министерством просвещения российской федерации» затверджено наказ №1028 «О Федеральной образовательной программе дошкольного образования» (зареєстрований в міністерстві юстиції рф 28.12.2022 за № 71847) (далі ФОП ДО № 1028).
У відповідності до п. 2 розділу 18.4.2 зазначеної програми в галузі формування основ громадянськості та патріотизму Педагог збагачує уявлення дітей про малу батьківщину: регулярно нагадує назву населеного пункту, в якому вони живуть; знайомить із прилеглим оточенням ДОО (будівлями, природними об`єктами), доступними для розгляду з території. Обговорює з дітьми їх улюблені місця проведення часу у місті (селище). Демонструє емоційну чуйність на красу рідного краю, захоплюється природними явищами. Підтримує відображення дітьми своїх вражень про малу батьківщину в різних видах діяльності (розповідає, зображує, втілює образи в іграх, розгортає сюжет тощо).
Згідно п.2 розділу 18.5.2 зазначеної програми у сфері формування основ громадянськості та патріотизму. Виховує поважне відношення до нашої батьківщини росії. Продовжує знайомити із державною символікою рф: російський прапор та герб росії; виховує поважне відношення до символів країни. Збагачує уявлення дітей про державні свята: День захисника Вітчизни, День Перемоги. Знайомить дітей зі змістом свята, з пам`ятними місцями у місті (селищі), присвяченими святу. Педагог збагачує уявлення дітей про малу батьківщину: знайомить з основними пам`ятками міста (селища), розвиває інтерес дітей до відвідування з батьками; знайомить із назвами вулиць, на яких мешкають діти. Підтримує емоційну чуйність дітей на красу рідного краю. Створює умови для відображення дітьми вражень про малу батьківщину у різних видах діяльності (розповідає, зображує, втілює образи в іграх, розгортає сюжет тощо). Підтримує інтерес до народної культури країни (традицій, усної народної творчості, народної музики, танців, ігор, іграшок)».
Відповідно до п.2 розділу 18.6.2 вказаної програми у сфері формування основ громадянськості та патріотизму Педагог виховує поважне відношення до нашої батьківщини росії. Розширює уявлення про державні символи росії герб, прапор, гімн, знайомить з історією їх виникнення у доступній для дітей формі. Збагачує уявлення дітей про те, що росія велика багатонаціональна країна, виховує повагу до людей різних національностей, їхньої культури. Розвиває інтерес до життя людей різних національностей, які проживають на території Росії, їхнього способу життя, традицій і сприяє його висловлюванню у різних видах діяльності дітей (малюють, грають, обговорюють). Приділяє особливу увагу традиціям та звичаям народів, які мешкають на території малої батьківщини. Збагачує уявлення дітей про державні свята: День росії, День народної єдності, День Державного прапора російської федерації, День Державного герба російської федерації, День захисника Вітчизни, День Перемоги, Всесвітній день авіації та космонавтики. Знайомить дітей зі змістом свята, із традиціями святкування, пам`ятними місцями у місті (селищі), присвяченими святу. Виховує повагу до захисників та героїв Вітчизни. Знайомить дітей із яскравими біографічними фактами, вчинками героїв ОСОБА_7 , викликає позитивний емоційний відгук та почуття гордості. Педагог збагачує уявлення дітей про малу батьківщину: підтримує допитливість до рідного краю; інтерес, чому саме так улаштований населений пункт (розташування вулиць, площ, різних об`єктів інфраструктури); знайомить із змістом деяких символів та пам`яток міста (селища), розвиває вміння відгукуватися на прояви краси у різних архітектурних об`єктах. Підтримує прояви у дітей первинної соціальної активності: бажання взяти участь у значних подіях, переживання емоцій, пов`язаних із подіями воєнних років та подвигами городян (вшанування ветеранів, соціальні акції тощо)».
Відповідно до п. 2 розділу 18.7.2 зазначеної програми у сфері формування основ громадянськості та патріотизму. Педагог виховує патріотичні та міжнародні почуття, поважне ставлення до нашої Батьківщини росії. Знайомить дітей з ознаками та характеристиками держави з урахуванням вікових особливостей сприйняття ними інформації (територія держави та її межі, столиця тощо). Розповідає, що росія найбільша країна світу та показує на глобусі та карті. Розширює уявлення про столицю росії ОСОБА_8 та про адміністративний центр федерального округу, на території якого проживають діти. Знайомить із основними положеннями порядку використання державної символіки (дбайливо зберігати, вставати під час виконання гімну країни). Збагачує уявлення про те, що в нашій країні мирно живуть люди різних національностей, виховує повагу до представників різних національностей, інтерес до їхньої культури та звичаїв. Знайомить дітей із призначенням та доступними практиками волонтерства в росії, викликає емоційний відгук, усвідомлення важливості та значущості волонтерського руху. Пропонує дітям за підтримки батьків включитися в соціальні акції, волонтерські заходи у ДТЗ та у місті (селище). Розширює уявлення дітей про державні свята: День росії, День народної єдності, День Державного прапора російської федерації, День Державного герба Російської Федерації, День захисника Вітчизни, День Перемоги, Всесвітній день авіації та космонавтики. Знайомить дітей із святами: День повного звільнення Ленінграда від фашистської блокади; Міжнародний день рідної мови, День добровольця (волонтера) у росії, День Конституції російської федерації. Включає дітей у святкування подій, пов`язаних із життям міста, ? День народження міста, святкування військових тріумфів, пам`ятні дати, пов`язані з життям та творчістю знаменитих городян. Заохочує інтерес дітей до подій у країні, виховує почуття гордості за її досягнення. Виховує повагу до захисників Вітчизни, до пам`яті полеглих бійців. Розвиває інтерес дітей до рідного міста (селища), переживання почуття здивування, захоплення пам`ятками, подій минулого та сьогодення. Сприяє прояву активної діяльнісної позиції дітей: безпосереднє пізнання пам`яток рідного міста на прогулянках та екскурсіях, читання творів дитячої літератури, в якій представлено художньо-естетичну оцінку рідного краю. Навчає дітей діяти з картою міста, створювати колажі та макети міських локацій, використовувати макети у різних видах діяльності. Знайомить дітей із життям та творчістю знаменитих городян; з професіями, пов`язаними із специфікою рідного міста (селища)».
Під час проведення огляду офіційного веб-сайту ««Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение « ІНФОРМАЦІЯ_2 »», яка підтверджена через сайт «Госуслуги» виявлено публікацію про перехід всіх дитячих садків з 01 вересня 2023 року на так звану «Федеральную образовательную программу дошкольного образования».
Громадянка України ОСОБА_5 , до початку повномасштабного вторгнення працювала на посаді завідуючої навчального закладу «Комунальний дошкільний навчальний заклад Комбінованого типу «Ясла -садок №131 «Малятко» управління освіти Маріупольської міської ради».
У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 12.12.2023 (більш точний час органами досудового розслідування не встановлено), ОСОБА_5 , з мотивів непогодження з політикою чинної влади в Україні та підтримки входження тимчасово окупованих територій України до складу російської федерації, будучи обізнаної про факт ведення вказаною державою агресивної війни проти України, невизнання рф поширення державного суверенітету України на тимчасово окупованій її території, керуючись ідеологічними та корисливими мотивами, в порушення порядку, встановленого Конституцією України, свідомо та добровільно прийняла рішення у період воєнного стану перейти на бік ворога, тобто на сторону окупаційної влади російської федерації.
Продовжуючи свій злочинний умисел, громадянка України ОСОБА_5 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 12.12.2023, перебуваючи на тимчасово окупованій території м. Маріуполя, Донецької області, добровільно прийняла пропозицію та обійняла посаду завідуючої у так званому закладі освіти «Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение « ІНФОРМАЦІЯ_2 », розташованого за адресою: АДРЕСА_2 .
Продовжуючи виконувати свій злочинний умисел, маючи мету, направлену на здійснення дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України у закладах освіти, ОСОБА_5 , перебуваючи за вищевказаною адресою у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше ніж з 12.12.2023 та по теперішній час, обіймаючи вищезазначену посаду завідуючої так званого ««Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение « ІНФОРМАЦІЯ_2 », згідно з посадовими обов`язками керівника освітньої установи, передбаченими чинним законодавством держави-агресора рф з урахуванням вимог закону № 273-ФЗ, ФГОС № 1155, ФОП ДО № 1028, Санітарних правил СП 2.4.3648-20 «Санітарно-епідеміологічні вимоги до організацій виховання та навчання, відпочинку та оздоровлення дітей та молоді», затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря російської федерації від 28.09.2020 № 28 (зареєстрована в міністерстві юстиції російської федерації 18.12.2020 за № 61573), а також Наказу Міністерства охорони здоров`я та соціального розвитку рф від 26.08.2010 № 761н «Про затвердження Єдиного кваліфікаційного довідника посад керівників, фахівців та службовців, розділ «Кваліфікаційні характеристики посад працівників освіти»» (зареєстрований в міністерстві юстиції російської федерації 06.10.2010 за № 18638), виконує покладені на неї наступні функції: «Здійснює керівництво освітньою установою відповідно до законів та інших нормативних правових актів, статуту освітньої установи. Забезпечує системну освітню (навчально-виховну) та адміністративно-господарську (виробничу) роботу освітньої установи. Забезпечує реалізацію федерального державного освітнього стандарту, федеральних державних вимог. Формує контингенти учнів (вихованців, дітей), забезпечує охорону життя і здоров`я під час освітнього процесу, дотримання права і свободи, які навчаються (вихованців, дітей) і працівників освітнього закладу встановленому законодавством України порядку. Визначає стратегію, цілі та завдання розвитку освітньої установи, приймає рішення про програмне планування її роботи, участь освітньої установи в різних програмах та проектах, забезпечує дотримання вимог, що висуваються до умов освітнього процесу, освітніх програм, результатів діяльності освітньої установи та якості освіти, безперервне підвищення якості освіти у освітньому закладі. Забезпечує об`єктивність оцінки якості освіти учнів (вихованців, дітей) в освітньому закладі. Спільно з радою освітньої установи та громадськими організаціями здійснює розробку, затвердження та реалізацію програм розвитку освітньої установи, освітньої програми освітньої установи, навчальних планів, навчальних програм курсів, дисциплін, річних календарних навчальних графіків, статуту та правил внутрішнього трудового розпорядку освітньої установи. Створює умови для впровадження інновацій, забезпечує формування та реалізацію ініціатив працівників освітньої установи, спрямованих на покращення роботи освітньої установи та підвищення якості освіти, підтримує сприятливий морально-психологічний клімат у колективі. У межах своїх повноважень розпоряджається бюджетними коштами, забезпечує результативність та ефективність їх використання. У межах встановлених коштів формує фонд оплати праці з поділом його на базову та стимулюючу частину. Затверджує структуру та штатний розпис освітньої установи. Вирішує кадрові, адміністративні, фінансові, господарські та інші питання відповідно до статуту навчального закладу. Здійснює підбір та розміщення кадрів. Створює умови безперервного підвищення кваліфікації працівників. Забезпечує встановлення заробітної плати працівників освітньої установи, у тому числі стимулюючої частини (надбавок, доплат до окладів (посадових окладів), ставок заробітної плати працівників), виплату в повному розмірі належної працівникам заробітної плати у строки, встановлені колективним договором, правилами внутрішнього трудового трудовими договорами Вживає заходів щодо забезпечення безпеки та умов праці, що відповідають вимогам охорони праці. Вживає заходів щодо забезпечення освітньої установи кваліфікованими кадрами, раціонального використання та розвитку їх професійних знань та досвіду, забезпечує формування резерву кадрів з метою заміщення вакантних посад в освітній установі. Організовує та координує реалізацію заходів щодо підвищення мотивації працівників до якісної праці, у тому числі на основі їх матеріального стимулювання, підвищення престижності праці в освітній установі, раціоналізації управління та зміцнення дисципліни праці. Створює умови, які забезпечують участь працівників у управлінні освітньою установою. Приймає локальні нормативні акти освітньої установи, що містять норми трудового права, у тому числі щодо встановлення системи оплати праці з урахуванням думки представницького органу працівників. Планує, координує та контролює роботу структурних підрозділів, педагогічних та інших працівників освітньої установи. Забезпечує ефективну взаємодію та співпрацю з органами державної влади, місцевого самоврядування, організаціями, громадськістю, батьками (особами, які їх замінюють), громадянами. Представляє освітній заклад у державних, муніципальних, громадських та інших органах, установах, інших організаціях. Сприяє діяльності учительських (педагогічних), психологічних організацій та методичних об`єднань, громадських (у тому числі дитячих та молодіжних) організацій. Забезпечує облік, збереження та поповнення навчально-матеріальної бази, дотримання правил санітарно-гігієнічного режиму та охорони праці, облік та зберігання документації, залучення для провадження діяльності, передбаченої статутом освітньої установи, додаткових джерел фінансових та матеріальних засобів. Забезпечує подання засновнику щорічного звіту про надходження, витрачання фінансових та матеріальних засобів та публічного звіту про діяльність освітньої установи в цілому. Виконує правила з охорони праці та пожежної безпеки».
ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді завідувача «Муниципального бюджетного дошкольного образовательного учреждения « ІНФОРМАЦІЯ_2 » впроваджує стандарти освіти держави-агресора, визначені «Федеральным законом «Об образовании в Российской Федерации» від 29.12.2012 №273-ФЗ, «Федеральной образовательной программой дошкольного образования», затвердженої Приказом Министерства просвещения российской федерации №1028 від 25.11.2022, забезпечує навчання в дошкільному закладі на російській мові, виховання дітей в дусі шанобливого ставлення до держави-агресора, її культури, формування у них основ громадянськості та патріотичного відношення до рф.
Таким чином, ОСОБА_5 , обґрунтовано підозрюється у колабораційній діяльності, тобто у вчиненні дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.
У зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації, воєнним станом
в Україні, захопленням території Маріупольського району Донецької області та проведенням бойових дій, беручи до уваги те, що існують достатні підстави вважати, що ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території України та обґрунтовану неможливість вручити повістку про виклик особи, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, в газеті «Урядовий кур`єр» № 131 від 20.06.2024, яка є засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора опубліковано повідомлення про підозру ОСОБА_5 та повістки про виклик підозрюваного на 03.07.2024 з 09 год. 00 хв. до 14 год. 00 хв., 04.07.2024 з 09 год. 00 хв. до 14 год. 00 хв., 05.07.2024 з 09 год. 00 хв. до 14 год. 00 хв., за зазначеною в повістці адресою для проведення слідчих та процесуальних дій у кримінальному провадженні, отримання письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, допиту підозрюваного, тощо.
Жодного разу у призначений час та місце громадянка України ОСОБА_5 не з`явилася, про неможливість та причини неприбуття не повідомила.
Крім цього, 28 червня 2024 року письмове повідомлення про підозру ОСОБА_5 з дотриманням вимог ст. ст. 111, 135, 278 КПК України, вручено захиснику останньої - ОСОБА_4 .
Таким чином, 28.06.2024 з моменту публікації повідомлення про підозру, у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , набула статусу підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, а саме у вчиненні дій громадянином України, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти.
Враховуючи той факт, що місце знаходження підозрюваного на підконтрольній українській владі території не встановлено, за викликом прокурора остання не прибула та про причини неможливості прибуття не повідомила, постановою слідчого від 08.07.2024 на підставі ст. 281 КПК України підозрювану ОСОБА_5 оголошено в регіональний, державний (міждержавний), міжнародний розшук.
Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
- матеріалами, зібраними оперативними підрозділами, відповідно до ст. 99 ч. 2 КПК України доказом, а саме: рапорт про протиправне діяння ОСОБА_5 ;
- протоколом огляду публікації від 19.03.2024 з сторінка телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_4 де розміщена публікація з відео. На вказаному відео демонструється ОСОБА_9 , яка є завідувачка дошкільного закладу освіти « ІНФОРМАЦІЯ_5 ». ОСОБА_9 розповідає, що дитячий садок постраждав в результаті прильоту ракети, була пошкоджена стіна, пробитий дах. Далі вона розповідає, що їм було привезено продукти харчування, іграшки дітям. Далі вона зазначила, що зараз ведуться відновлювальні роботи дитячого садку, а потім коли закінчяться відновлювальні роботи їм буде потрібна допомога в обладнанні дитячого садку;
- протоколом огляду від 13.05.2024 офіційного Веб-сайту « ІНФОРМАЦІЯ_6 » за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_7 », де розміщено вся інформація стосовно МБДОУ Ясли-сад №131 «Малыш».
- протоколом огляду від 24.05.2024 офіційного Веб-сайту « ІНФОРМАЦІЯ_6 » за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_7 », де розміщено вся інформація стосовно МБДОУ ІНФОРМАЦІЯ_5 », а саме документи «Статут "МУНІЦИПАЛЬНОГО БЮДЖЕТНОГО ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТНОЇ УСТАНОВИ ОСВІТНЬОЇ УСТАНОВИ "ЯСЛІ-САД №131 "МАЛЮК" КОМБІНОВАНОГО ТИПУ МІСТА МАРІУПОЛЯ», «Правила внутрішнього трудового розпорядку Муніципальної бюджетної дошкільної освітньої установи « ІНФОРМАЦІЯ_8 »», «ВІДОМОСТІ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ОСВІТУ ДІЯЛЬНІСТЬ З ОСВІТНИХ ПРОГРАМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ, ПРИГЛЯД І ДОГЛЯД ЗА ДІТЬМИ за 2023 р.»
- протоколом огляду від 25.05.2024 року документа, який отримано в результаті огляду веб-сайту « ІНФОРМАЦІЯ_9 » за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_10 », а саме « ІНФОРМАЦІЯ_11 », датована ІНФОРМАЦІЯ_12 », яка містить відомості щодо «МУНІЦИПАЛЬНОГО БЮДЖЕТНОГО ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТНОЇ УСТАНОВИ ОСВІТНЬОЇ УСТАНОВИ "ЯСЛІ-САД №131 "МАЛЮК" КОМБІНОВАНОГО ТИПУ МІСТА МАРІУПОЛЯ», а саме в розділі «Сведения о лице, имеющим право без доверенности действовать от имени юридического лица вказано дані особи - « ОСОБА_5 , должность заведующий»;
- протоколом огляду від 27.05.2024 року документа, який отримано в результаті огляду веб-сайту « ІНФОРМАЦІЯ_9 » за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_10 », а саме «Витяг з Єдиного державного реєстру платників податків щодо фізичної особи», датована 27.05.2024 № V-20240417-5119287», яка містить відомості щодо ОСОБА_5 , про отримання ИНН 931000670723;
- протоколом огляду від 28.05.2024 огляду російської соціальної мережи «Вконтакте» за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_13 », де розміщено вся інформація стосовно МБДОУ Ясли-сад №131 «Малыш».
- протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , від 30.05.2024, яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона працювала в КДНЗ Ясла-садок №131 «Малятко», завідувачем якого була ОСОБА_5 . З соціальних мереж їй стало відомо, що ОСОБА_5 залишилася у м. Маріуполь та залишилась працювати на тій самій посаді на окупованій території м. Маріуполя.;
- протоколом огляду відеозапису від 30.05.2024 з сторінка телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_4 де розміщена публікація з відео, за участі свідка ОСОБА_10 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображена ОСОБА_5 ;
- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 30.05.2024, за участі свідка ОСОБА_10 , під час впізнання свідок впізнала ОСОБА_5 .
- протоколом допиту в якості свідка ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , від 10.06.2024 яка пояснила, що до повномасштабного вторгнення рф, вона працювала завідувачем в КДНЗ Ясла-садок №83 «Червоний капелюшок», і те що вона протягом тривалого часу знайома з ОСОБА_5 завідувачем КДНЗ Ясла-садок №131 «Малятко», з якою спілкувалась по роботі. З соціальних мереж їй стало відомо, що ОСОБА_5 залишилася у м. Маріуполь та залишилась працювати на тій самій посаді на окупованій території м. Маріуполя.;
- протоколом огляду відеозапису від 10.06.2024 з сторінка телеграм-каналу « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_4 де розміщена публікація з відео, за участі свідка ОСОБА_11 , під час огляду свідок вказала, що на вказаному відеозаписі зображена ОСОБА_5 ;
- протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 10.06.2024, за участі свідка ОСОБА_11 , під час впізнання свідок впізнала ОСОБА_5 .
- висновком експерта № СЕ-19/113-24/3168-ФП від 10.06.2024, у відеофайлі під назвою «Волонтеры доставили гуманитарную помощь для больницы и детского», в період часу з 02 хвилини 26 секунди по 02 хвилину 48 секунду, одягнена в куртку червоного кольору та на зображенні у файлі під назвою «фото ОСОБА_5 », зображена одна й та сама особа.
- іншими матеріалами досудового розслідування в загальній сукупності.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримала, посилаючись на доводи, які були викладенні у клопотанні. Клопотання підтримала, просила задовольнити в повному обсязі.
Захисник-адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання.
Слідчий суддя, розглянувши матеріали клопотання з доданими до нього матеріалами, вислухавши думку прокурора, захисника, приходить до наступних висновків.
Згідно ч. 1, 2 ст. 297-1 КПК України, Спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави. Спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 111-1, 111-2, 112, 113, 114, 114-1, 114-2, 115, 116, 118, частиною другою статті 121, частиною другою статті 127, частинами другою і третьою статті 146, статтями 146-1, 147, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258-6, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 408, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.
В ході розгляду даного клопотання слідчим суддею встановлено, що підозрювана ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, місце знаходження підозрюваної на підконтрольній українській владі території не встановлено, що постановою старшого слідчого від 08 липня 2024 року оголошена в регіональний, державний (міждержавний), міжнародний розшук підозрюваного.
Строки досудового розслідування по даному кримінальному провадженні на даний час не закінчилися, підстав для відмови в задоволенні клопотання, передбачених ст.. 297-4 КПК України слідчим суддею не встановлено.
Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання слідчого про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12024052770000114 від «15» березня 2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
На підставі викладеного, керуючись ст. 110, 297-1, 297-4 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ Маріупольського РУП ГУНП в Донецькій області капітан поліції ОСОБА_6 погодженого з прокурором Мангушського відділу Маріупольської окружної прокуратури ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12024052770000114 від «15» березня 2024 року відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1КК України - задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12024052770000114 від «15» березня 2024 року відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1КК України.
Ухвала апеляційному оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ленінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120473118 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Дніпропетровська
Яценко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні