Справа № 369/11103/24
Провадження №1-кс/369/2158/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.07.2024 року м. Київ
Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора Києво-Святошинськоїокружної прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023112200000100 від 13 вересня 2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 365-2 Кримінального кодексу України,-
ВСТАНОВИВ:
До Києво-Святошинськогорайонного судуКиївської областінадійшло клопотанняпрокурора Києво-Святошинськоїокружної прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023112200000100 від 13 вересня 2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 365-2 Кримінального кодексу України.
Свої вимоги мотивує тим, що СВ ВП №1 Бучанського РУП Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023112200000100 від 13.09.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 365-2 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що державний реєстратор, зловживаючи своі?ми повноваженнями, вчинив реєстраціних діи? щодо об`єкта нерухомого маи?на адміністративно-лабораторного корпусу загальною площею 6 053,4 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраціи?нии? номер: НОМЕР_1 ), а саме провів реєстрацію вказаного обєкту на земельніи? ділянці з кадастровим номером 3222410600:01:010:5408, яка знаходиться в комунальніи? власності ІНФОРМАЦІЯ_1 , внаслідок чого вказана земельна ділянка вибула з власності ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Допитана як представник ІНФОРМАЦІЯ_2 адвокат ОСОБА_4 показала, що до ІНФОРМАЦІЯ_3 08.09.2023 року надійшло повідомлення від ІНФОРМАЦІЯ_4 , щодо оголошення аукціону з приватизації Єдиного майнового комплексу Державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
10.09.2023 року на сайті Прозорро було розміщено інформаційне повідомлення ІНФОРМАЦІЯ_6 про продаж об`єкта малої приватизації єдиного майнового комплексу Державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресою: АДРЕСА_1 .
Найменування об`єкта приватизації: єдиний майновий комплекс державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
Місцезнаходження: АДРЕСА_2 .
Ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ 05468498.
Вказаним приміщенням користується ІНФОРМАЦІЯ_7 на підставі договору оренди.
Єдиним активом господарської діяльності державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_5 » є саме єдиний майновий комплекс державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_5 ». Так, можна зауважити, що вартість активів значно змінилася, в порівнянні з 2021 року де становила 3936 тис. грн. та 2022 року де зросла до 26 551 тис. грн..
Рішення про приватизацію об`єкта, було прийняте Наказом ІНФОРМАЦІЯ_4 "Про внесення змін до наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 28.12.2019 № 1574 "Про затвердження переліків об`єктів малої приватизації, що підлягають приватизації в 2020 році" (із змінами)" від 06.10.2020 00:00 № 1619.
Тож не зважаючи на включення даного об`єкта приватизації до переліку ще в 2020 році, оголошення про аукціон було розміщене лише після збільшення вартості майна у 6 разів, з 3936 тис. грн. до 21 672 тис. грн..
Крім того, згідно інформаційного повідомлення, за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно кадастровий номер земельної ділянки місця розташування об`єкта нерухомого майна адміністративно-лабораторного корпусу загальною площею 6 053,4 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер: 2630349932080) 3222410600:01:010:5408 (Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 06.09.2022 № 309064263). Площа земельної ділянки 0,1032 га. Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, нежитлова будівля, адміністративно-лабораторний корпус, загальною площею 6053,4 кв.м, розташований на земельній ділянці з кадастровим номером: 3222410600:01:010:5408.
Однак, земельна ділянка з кадастровим номером: 3222410600:01:010:5408 знаходиться в комунальній власності ІНФОРМАЦІЯ_8 , а ні ІНФОРМАЦІЯ_9 , а ні Державній установі « ІНФОРМАЦІЯ_5 » в користування чи власність не виділялася.
Дана земельна ділянка вільна від забудови (на ній немає розміщеного нерухомого майна) та жодним чином не належить ІНФОРМАЦІЯ_4 . Об`єкт приватизації, що пропонується на зазначеному вище аукціоні не знаходиться на даній земельній ділянці.
Також, земельна ділянка з кадастровим номером: 3222410600:01:010:5408 знаходиться поруч об`єкту нерухомості на відстані від нерухомого майна адміністративно-лабораторного корпусу.
Тобто реєстрація права власності на нерухоме майно, нежитлової будівлі, адміністративно-лабораторний корпус, загальною площею 6053,4 кв.м, з розташуванням на земельній ділянці з кадастровим номером: 3222410600:01:010:5408 є незаконним та здійсненим з порушенням норм державної реєстрації.
Даний факт також підтверджено і в інформаційному повідомлені, а саме: «Згідно із листом ІНФОРМАЦІЯ_10 від 23.08.2023 № 29-10-0.222-7677/2-23 на території Київської області земельні ділянки за державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) не обліковуються.»
Інформаційне повідомлення також містить інформацію, що на балансі підприємства перебувають активи, що не підлягають приватизації: згідно із Витягом з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо державного майна на балансі державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) обліковується захисна споруда цивільного захисту бомбосховище загальною площею 376,5 кв.м (інвентарний № 590/1), розташоване у підвалі Адміністративно-лабораторного корпусу за адресою: АДРЕСА_1 , яке належить до державної власності та перебуває у ІНФОРМАЦІЯ_11 (код за ЄДРПОУ НОМЕР_3 ).
Однак, тим же інформаційним повідомленням передбачено, що покупець повинен дотримуватись вимог частини 8 статті 32 Кодексу цивільного захисту щодо захисної споруди цивільного захисту бомбосховища, площею 376,5 АДРЕСА_3 , за адресою: АДРЕСА_1 .
Тож, не зважаючи на факт неможливості приватизації бомбосховища, площею 376,5 кв.м, інвентарний 590/1, за адресою: АДРЕСА_1 , дані площі включені в об`єкт приватизації, як в єдиний майновий комплекс та повідомлення передбачає обов`язок покупця дотримуватися Кодексу цивільного захисту України, щодо утримання у готовності до використання за рахунок власних коштів.
Таким чином, незаконна реєстрація об`єкту нерухомого майна на земельній ділянці, належній ІНФОРМАЦІЯ_12 , а також подальший продаж з аукціону вказаного об`єкта нерухомого майна призведе до вибуття з комунальної власності земельної ділянки з кадастровим номером: 3222410600:01:010:5408.
Також встановлено, що з метою приватизації вказаного вище майна, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » було розроблено технічний паспорт, який внесено до Єдиної електронної системи у сфері будівництва та вказано, що вказана будівля знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 3222410600:01:010:5408.
З метою отримання інформації щодо поданих Державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_5 », як замовником технічного паспорту, документів які підтверджують право власності чи користування зазначеною земельною ділянкою, на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » скеровано запит в порядку ст. 93 КПК України, однак відповідь на нього не надійшла.
У зв`язку з вищевикладеним, виникла необхідність в отримані в порядку тимчасового доступу до документів, в тому числі й тих, що подавались в електронному варіанті, які подані представником ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », з метою виготовлення технічного паспорту на об`єкт нерухомості, що за адресою АДРЕСА_2 , а також документів, що стали підставою для внесення відомостей до ЄДБР у сфері нерухомості.
Вказані документи перебувають у володінні та розпорядженні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , яке розташоване за адресою АДРЕСА_4 ), як розробника технічних паспортів та представники якого, внесли відомості до Єдиної електронної системи у сфері будівництва.
Можливість здійснення вилучення пов`язане з необхідністю досягнення мети отримання доступу до документів, у відповідності до статті 99 Кримінального процесуального кодексу України сторона кримінального провадження зобов`язана надавати суду для дослідження оригінали документів.
Вилучення вищевказаних документів необхідне з метою підтвердження чи спростування факту надання завідомо підроблених документів на земельну ділянка, а також факту безпідставного внесення відомостей до Єдиного державного будівельного реєстру щодо належності земельної ділянки до вказаного вище нежитлового приміщення.
На підставі вищевикладеного, прокурор просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів (з можливістю вилучення їх оригіналів), які перебувають у володінні та розпорядженні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », що за адресою АДРЕСА_5 , а саме: - документів, що стали підставою для розробки технічних паспортів на об`єкти нерухомості « адміністративно-лабораторного корпусу загальною площею 6 053,4 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраціи?нии? номер: НОМЕР_1 », замовником яких є ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 »;
- документів, що стали підставою для внесення представником ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_13 » відомостей до Єдиної електронної системи у сфері будівництва щодо кадастрового номеру земельної ділянки за вказаним об`єктом;
- копію договору укладеного із ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » щодо розробки технічних паспортів, та підтвердження його виконання.
В судове засідання прокурор не з`явився, в клопотанні просить розгляд проводити у його відсутність. Клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.
Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України, якщо існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом, без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Згідно з ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалось, у зв`язку з неприбуттямв судове засіданнявсіх учасників, які беруть участь у судовому провадженні.
Суд, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.
СВ ВП №1 Бучанського РУП Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023112200000100 від 13.09.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 365-2 КК України щодо можливої незаконної реєстрації земельної ділянки.
В рамках даного кримінального провадження, виникла необхідність в отримані в порядку тимчасового доступу до документів, в тому числі й тих, що подавались в електронному варіанті, які подані представником ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », з метою виготовлення технічного паспорту на об`єкт нерухомості, що за адресою АДРЕСА_2 , а також документів, що стали підставою для внесення відомостей до ЄДБР у сфері нерухомості.
Частиною 1 ст. 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у надані стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до положень ст. 131 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів є одним з заходів забезпечення кримінального провадження і не є ані слідчою ані розшуковою дією.
Статтею 132 КПК України визначені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження та передбачені обставини, за яких не допускається застосування заходів кримінального провадження. Серед таких обставин у п.2 ч.3 ст.132 КПК України зазначена необхідність слідчого, прокурора довести, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.
Згідно ч. 5, 6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не виключають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Отже, надання тимчасового доступу до речей і документів здійснюється виключно у випадку доведення стороною кримінального провадження у своєму клопотанні обставин, передбачених ч. ч. 5, 6 ст. 163 КПК України.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 164 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів надається ухвалою слідчого судді конкретній особі. Отримання речей та документів іншою особою, не уповноваженою на це ухвалою слідчого судді, порушує порядок санкціонування доказів та призводить до недопустимості отриманих доказів.
Враховуючи обставини, викладені прокурором у клопотанні та доведеність ним неможливості отримання інформації в інший спосіб, а також, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та можливість використання зазначених відомостей, як доказів, слідчий суддя вбачає достатність підстав для часткового задоволення клопотання прокурора про тимчасовий доступ до документів із можливістю вилучення їх належним чином завірених копій, зважаючи на те, що в доданих до клопотання матеріалах відсутня постанова про призначення експертизи, задля якої необхідне вилучення саме оригіналів документів.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 131, 159-163, 166, 309 КПК України, слідчий суддя
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання задовольнити частково.
Надати дозвіл прокурорам Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області - ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , а також слідчим СВ ВП №1 Бучанського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 на тимчасовий доступ до речей і документів, з можливістю вилучення їх належним чином завірених копій, які перебувають у володінні та розпорядженні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », що за адресою АДРЕСА_5 , а саме:
- документів, що стали підставою для розробки технічних паспортів на об`єкти нерухомості « адміністративно-лабораторного корпусу загальною площею 6 053,4 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраціи?нии? номер: НОМЕР_1 », замовником яких є ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 »;
- документів, що стали підставою для внесення представником ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_13 » відомостей до Єдиної електронної системи у сфері будівництва щодо кадастрового номеру земельної ділянки за вказаним об`єктом;
- копію договору укладеного із ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » щодо розробки технічних паспортів, та підтвердження його виконання.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала діє протягом двох місяців.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_18
Суд | Києво-Святошинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120474200 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Пінкевич Н. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні