Справа №303/139/24
2/303/40/24
ряд. стат. звіту №7
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2024 року м. Мукачево
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
в особі головуючого судді Мирошниченка Ю.М.
за участю секретаря судових засідань Лукач К.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , в інтересах якої діє ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до ОСОБА_6 та Чинадіївської селищної ради (третя особа Служба у справах дітей Чинадіївської селищної ради) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій,
ВСТАНОВИВ :
Позивачі просять скасувати рішення Центру надання адміністратиних послуг Чинадіївської селищної ради (далі ЦНАП) про зняття їх з реєстрації у будинку АДРЕСА_1 , власницею якого є відповідачка. Покликаються на те, що дотепер проживають у зазначеному будинку, в якому були зареєстровані як члени сімї власника до того, як набрав чинності закон, на підставі якого їх знято з реєстрації, та який не має зворотної дії в часі.
Відповідачка ОСОБА_6 позов не визнає, вважає свої дії правомірними, а рішення ЦНАП законними.
Чинадіївська селищна рада про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, свого представника до суду не відрядила.
Залучена позивачами до участі у справі як требя особа, Служба у справах дітей Чинадіївської селищної ради надала письмові пояснення, в яких з огляду на інтереси дітей позов підтримала.
Позов не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено та сторонами не заперечується, що відповідачка ОСОБА_6 є власницею будинку АДРЕСА_1 (а. с. 19).
Відповідачка є матір`ю ОСОБА_5 , яка після укладення шлюбу за згодою матері вселила до зазначеного будинку чоловіка ОСОБА_1 та народила трьох дітей ( ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 ).
Станом на 07.03.2023 р. у будинку були зареєстровані: ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , дата реєстрації 22.03.2002 року, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , дата реєстрації 14.09.2018 року, ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , дата реєстрації 07.10.2002 року, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , дата реєстрації 13.12.2021 року, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , дата реєстрації 21.05.2004 року, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , дата реєстрації 10.02.2004 року, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , дата реєстрації 21.07.2000 року (а. с.18):
20 квітня 2023 року відповідачка подала до Чинадіївської селищної ради заяви про зняття із зареєстрованого місця проживання ОСОБА_1 , а 26.04.2023 р. решти позивачів (а. с. 20, 22, 24, 26, 28), які були повідомлені селищною радою про зняття з реєстрації 20 та 26 квітня 2023 року, відповідно (а. с. 21, 23, 25, 27, 29).
Відносини у сфері надання публічних послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання регулюються Законом України 5листопада 2021року № 1871-IX «Про наданняпублічних (електроннихпублічних)послуг щододекларування тареєстрації місцяпроживання вУкраїні» (далі - Закон № 1871-IX).
Відповідно до пункту 4 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1871-IX місце проживання (перебування) особи, зареєстроване до дня набрання чинності цим Законом, обліковується в реєстрі територіальної громади, знімається з реєстрації/скасовується у порядку, встановленому для зняття/скасування зняття з реєстрації місця проживання, визначеного цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 18 Закону № 1871-IX зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) у разі звернення до органу реєстрації або через центр надання адміністративних послуг за місцем задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється, зокрема за заявою власника житла приватної форми власності, поданої у паперовій формі, стосовно повнолітньої особи, місце проживання (перебування) якої зареєстровано або задекларовано в житлі, що належить власнику на підставі права власності. У разі подання власником житла заяви про зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або інших законних представників дитини чи одного з них така дитина підлягає зняттю із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) разом із її батьками або іншими законними представниками чи одним із них.
Частиною 13 цієї статті визначені підстави для відмови у знятті з реєстрації. Встановлено, що орган реєстрації приймає рішення про відмову у знятті із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, якщо: 1) особа подала не в повному обсязі передбачені цим Законом документи (відомості) або документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, є недійсним; 2) відомості реєстру територіальної громади не відповідають відомостям у поданих особою документах або відомостях; 3) за зняттям із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) звернулася дитина віком до 14 років або особа, не уповноважена на подання документів.
Статтею 19 Закону № 1871-IX передбачено, що скасування рішення про зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється відповідно до вимог, встановлених для скасування відомостей про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) особи статтею 17 цього Закону та в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з нормами статті 17 Закону № 1871-IX відомості про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) особи скасовуються органом реєстрації у разі проведення реєстраційних дій з порушенням вимог, встановлених законом.
У разі виявлення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, порушення органом реєстрації під час здійснення відповідної реєстраційної дії вимог закону до такого органу реєстрації надсилається повідомлення про необхідність проведення перевірки щодо здійснення такої реєстраційної дії. У разі підтвердження порушення відомості про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) особи скасовуються.
У разі визнання центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, паспортного документа особи недійсним з підстав оформлення цього документа з порушенням вимог законодавства, анулювання актового запису цивільного стану центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, до органу реєстрації надсилається відповідне повідомлення про необхідність скасування відомостей про зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) особи, якщо реєстрація або декларування були здійснені на підставі такого документа.
Одночасно із скасуванням відомостей про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) осіб, які на день декларування або реєстрації місця проживання (перебування) були батьками або іншими законними представниками дітей, також скасовуються відомості про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) таких дітей, у тому числі якщо на день скасування таких відомостей особа досягла повноліття, якщо декларування або реєстрація були здійснені на підставі паспортного документа особи, зазначеного в частині третій цієї статті.
Орган реєстрації, який скасував відомості про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) особи, у день прийняття такого рішення повідомляє про це особу поштою, засобами телефонного або електронного зв`язку, у тому числі засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг.
Постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2022 року № 256 затверджено Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), згідно з пунктами 50, 61 якого підставою зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) за заявою власника житла є подання останнім заяви установленої форми згідно з додатком 6, документа, що посвідчує особу (у разі особистого звернення) та документа, що підтверджує право власності на житло, в якому задекларовано/зареєстровано місце проживання (перебування) особи (осіб), що знімається.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється за заявою власника житла без згоди на те зареєстрованої особи.
Зважаючи на це, суд дійшов висновку про відсутність доказів, які б свідчили про неправомірність дій Чинадіївської селищної ради щодо зняття з зареєстрованого обліку місця проживання позивачів за заявою відповідача, як власниці спірного житлового будинку.
Схожого висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 26 січня 2024 року (справа № 161/5576/23).
Крім того, відповідно до положень пунктів 91, 92 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування) відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування)/зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи скасовуються органом реєстрації у разі проведення реєстраційних дій з порушенням вимог, встановлених законом.
У разі виявлення реєстраційних дій проведених з порушенням вимог, встановлених законом, керівник органу реєстрації проводить перевірку підстав для декларування/реєстрації/зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, за її результатами складає висновок та приймає рішення про скасування декларування/реєстрації/зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи.
З огляду на це вирішення питання про реєстрацію місця проживання особи відноситься до компетенції відповідного органу реєстрації та суд не є органом, який здійснює реєстрацію місця проживання фізичних осіб.
На це вказав Верховний Суд у постанові 16 листопада 2022року (справа № 522/18372/19).
У справі, що розглядається, позивачі в установленому законом порядку рішення ЦНАП про зняття із зареєстрованого місця проживання не оскаржували.
На підставі викладено суд, керуючись ст. ст. 2, 19, 76-81, 89, 229, 258, 259, 263-265 ЦПК України,
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , в інтересах якої діє ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до ОСОБА_6 та Чинадіївської селищної ради (третя особа Служба у справах дітей Чинадіївської селищної ради) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено до Закарпатського апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.
Позивач: ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_6 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Позивач: ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_4 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Позивач: ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_3 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Позивач: ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_5 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Позивач: ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_7 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Відповідач: ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_2 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Відповідач: Чинадіївська селищна рада Мукачівського району, код ЄДРПОУ 04350719, місце знаходження: смт Чинадійово, вул. Волошина, 59/1.
Третя особа: Служба у справах дітей Чинадіївської селищної ради, місце знаходження: смт Чинадійово, вул. Волошина, буд.41, код ЄДРПОУ 44324581.
Головуючий Юрій Мирошниченко
Суд | Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120479496 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші справи |
Цивільне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Мирошниченко Ю. М.
Цивільне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Мирошниченко Ю. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні