Постанова
від 28.10.2010 по справі 2а-12258/10/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

28.10.10 Справа №2а-12258/10/1/0170

(11:18) м.Сімферополь

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої суд ді Трещової О.Р., при секретарі Дубініній А.В. за участю

прокурора - Кулібаби С.Є.,

представника позивача - Горбунова О.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом про курора Роздольненського рай ону АР Крим в інтересах держа ви в особі Красноперекопсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції в АРК до Фер мерського господарства «З ві докресленою садибою «Котовс ьке»

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адмініс тративного Автономної Респу бліки Крим звернувся з позов ом прокурор Роздольненськог о району АР Крим в інтересах д ержави в особі Красноперекоп ської об' єднаної державної податкової інспекції в АРК д о Фермерського господарства «З відокресленою садибою «К отовське» про стягнення зага льної податкового заборгова ності у розмірі 202367,46 гривень, а саме:

- податок на землю у сум і 200,96 гривень по коду бюджетної кваліфікації 5113050100 одержув ач: ОКПО 34740557 - місцевий бюджет Раздольненського району Сла вновська сільська Рада, раху нок № 3321281700240, банк отримувача ГУ ДКУ України в АРК м.Сімферопо ль, МФО 824026,

- податок на додану вар тість у сумі 202166,50 гривень по ко ду бюджетної кваліфікації 30114 010100 одержувач: ОКПО 34740557 - місце вий бюджет Раздольненського району Славновська сільська рада, рахунок № 31113029700230, банк отри мувача ГУ ДКУ України в АК м.Сі мферополь МФО 824026.

Адміністративний поз ов мотивований тим, що на підс таві акту позивача від 21.06.2010 рок у № 661/23-1/321 про результати позапл анової комплексної документ альної перевірки дотриманн я норм податкового та валютн ого законодавства відповіда чем за період з 01.07.2008 року по 09.06.2010 року встановлено порушення п одаткового законодавства, в результаті чого винесені по даткові повідомлення - ріше ння від 01.07.2010 року № 0000212301/0 на суму 200,96 гривень з податку на землю та № 0000222301/0 на суму 202166,5 гривень з П ДВ.

Позивач зазначає, що в ищевказані податкові повідо млення - рішення отримані г оловним бухгалтером відпові дача і в передбачений ст.5 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» десятиденний термін не оскаржені, а тому є узгоджени ми.

Позивач підкреслює, щ о відповідач в передбачений ст. 5 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» строк вищевказані суми не сплатив, а тому в силу узгодженості даних сум вони підлягають стягненню в судо вому порядку.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 24.09.2010 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження і призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні предс тавник прокуратури, представ ник позивача підтримали позо вні вимоги, просили задоволь нити адміністративний позо в у повному обсязі.

У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, на діслав заяву, в якій зазначив , що з позовом згоден, просив р озглянути справу за його від сутністю.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им розглядати справу у відсу тності представника відпові дача.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд вважає, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справою адміністратив ної юрисдикції є переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п. 5 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори за зверненн ям суб' єкта владних повнова жень у випадках, встановлени х Конституцією та законами У країни.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено коло с уб'єктів владних повноважень , до яких віднесено орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.

Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”№ 2191-ІІІ ві д 21.12.2000 року податкові органи ви знані контролюючими органам и стосовно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. О тже, вони наділені компетенц ією, визначеною підпунктом 2.2. 1 пункту 2.2. статті 2 Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановл ено, що Красноперекопська ОД ПІ АР Крим є органом виконавч ої влади та суб' єктом владн их повноважень.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” № 3813 від 24.12.1993 року головним за вданням державних податкови х інспекцій є здійснення кон тролю за дотриманням податко вого законодавства, правильн істю обчислення, повнотою і с воєчасністю сплати до бюджет ів податків, зборів та інших п латежів і неподаткових доход ів (далі - податків, інших плат ежів) і внесків до державних ц ільових фондів, встановлених законодавством України.

Таким чином, судом встановл ено, що Красноперекопська ОД ПІ АР Крим, яка є правонаступн иком Первомайської МДПІ, упо вноважена здійснювати контр оль за додержанням податково го законодавства.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Судом встановлено, що Фермерське господарство «З відокресленою садибою «Кото вське» є юридичною особою, як а зареєстрована 18.03.2003 року Розд ольненською районною держав ною адміністрацією АРК, що пі дтверджується свідоцтвом пр о державну реєстрацію юридич ної особи серії А01 № 515048 та довід кою з ЄДРПОУ № АБ 051208 від 28.07.2008 рок у.

Рішенням засновника Фермерського господарства « З відокресленою садибою «Кот овське» № 1 від 12.04.2010 року виріше но припинити діяльність Ферм ерського господарства «З від окресленою садибою «Котовсь ке» шляхом ліквідації.

Згідно з витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців від 15.07.2010 рок у Фермерське господарство «З відокресленою садибою «Кото вське» знаходиться в стані п рипинення підприємницької д іяльності.

Таким чином, судом встановл ено, що Фермерське господарс тво «З відокресленою садибою «Котовське» є суб' єктом го сподарювання, юридичною особ ою, платником податків, зобов ' язано виконувати обов' я зки, покладені на нього закон ами у зв' язку зі здійснення м господарської діяльності, у тому числі стосовно належн ого нарахування та сплати по датків.

Відповідно до довідки про в зяття на облік платника пода тків від 14.07.2010 року № 991 Ф ермерське господарство «З ві докресленою садибою «Котовс ьке» взято на облік в органах державної податкової служби 20.03.2003 року за № 1, зареєстровано платником ПДВ.

Судом встановлено, що реєст рацію Фермерського господар ства «З відокресленою садибо ю «Котовське» як платника по датку на додану вартість ану льовано на підставі наданої відповідачем до податкового органу заяви від 22.04.2010 року.

Суд зазначає, що Фермерське господарство «З відокреслен ою садибою «Котовське» у пер іоді, що був предметом переві рки, за результатом проведен ня якої податковим органом в инесені податкові повідомле ння - рішення, вказані в яких суми не сплачені відповідач ем, що стало підставою для зве рнення позивача до суду, був п латником, у тому числі таких податків як: податок на додан у вартість, податок на землю.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закон у України “Про систему опода ткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в' язані подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов'я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов'язкових платежів) у встано влені законами терміни.

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 З акону України “Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами”платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ”встановлено, що податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплат і місячних авансових внесків ), - протягом 20 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця, б) календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі при спла ті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя).

Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вар тість, надання податкової зв ітності встановлений Законо м України “Про податок на дод ану вартість”від 3 квітня 1997 ро ку N 168/97-ВР.

Відповідно до п. 7.8. статті 7 За кону України “Про податок на додану вартість” від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР податковим періо дом є один календарний місяц ь.

Судом встановлено, що подат ковий період для Фермерсько го господарства «З відокресл еною садибою «Котовське» дор івнює місяцю, тому воно зобов ' язано було щомісячно прот ягом 20 календарних днів, насту пних за останнім календарним днем звітного податкового м ісяця, подавати до податково го органу декларації з подат ку на додану вартість.

Судом встановлено, що на під ставі направлення, виданого Первомайською МДПІ № 69/23-01 від 1 0.06.2010 року відповідно до наказу № 153 від 10.06.2010 року посадовими ос обами Красноперекопської ОД ПІ згідно із п.1 ст.11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» у період з 10.06.2010 року по 16.06.2010 року проведена позапланова виїзна комплекс на документальна перевірка ф інансово-господарської діял ьності Фермерського господа рства «З відокресленою садиб ою «Котовське» з питань дотр имання вимог податкового та іншого законодавства за пері од з 01.07.2008 року по 09.06.2010 року відпов ідно до затвердженого плану перевірки, наведеного у дода тку до акту, за результатами ч ого складено акт про результ ати позапланової комплексно ї документальної перевірки д отримання норм податкового т а валютного законодавства ФГ ЗВС «Котовське» за період з 01. 07.2008 року по 09.06.2010 року № 661/23-1/32140899 від 21 .06.2010 року (надалі - акт перевір ки).

В акті перевірки зазначено , що перевірка проведена з від ома та у присутності голови л іквідаційної комісії Агєє вої Е.М.

Перевіркою встановлено, кр ім того, порушення ФГЗВС «Кот овське»:

- п.4.1 ст.4, п.11.29 ст.11 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» від 03.04.1997 рооку № 1683/97 ВР зі змінами та доповненням и, в результаті чого занижені податкові зобов' язання по декларації № 2 на суму 182018,00 грив ень, з них: липень 2008 р - 178685,00 грив ень, по декларації № 3 на суму 333 3,00 гривень, з них січень 2009 року - 3333,00 гривень;

- п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7, п.11.29 ст.11 Зако ну України «Про податок на до дану вартість» від 03.04.1997 року № 168/97-ВР зі змінами та доповнення ми, в результаті чого завищен о податковий кредит на суму 363 98,00 гривень, у т.ч. по декларації № 2 на суму 18482,00 гривень, з них: ли пень 2008 року - 13718,00 гривень, серп ень 2008 року - 4764,00 гривень.

Судом встановлено, що на підставі акту перевірки № 661/23-1/32140899 від 21.06.2010 року Краснопере копською ОДПІ АРК було склад ено податкове повідомлення-р ішення від 01.07.2010 року № 0000222301/0, в яко му вказано, що за результатам и перевірки Фермерському го сподарству «З відокреслено ю садибою «Котовське» визнач ено податкове зобов' язання за основним платежем в розмі рі 3333,00 гривень та за штрафними санкціями в сумі 198833,5 гривень.

Зазначене податкове повід омлення - рішення було отри мано головою ліквідаційної к омісії Агєєвою Е.М. 01.07.2010 рок у, що підтверджується її підп исом на корінці податкового повідомлення-рішення.

Судом перевірено правомір ність винесення податковим о рганом податкового повідомл ення-рішення від 01.07.2010 року № 00002223 01/0 та встановлено наступне.

Суд зазначає, що відповідно до п.п.4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами” контролю ючий орган зобов'язаний само стійно визначити суму податк ового зобов'язання платника податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;

б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях.

Перевіркою повноти визнач ення податкових зобов' язан ь Фермерським господарство м «З відокресленою садибою « Котовське» за період з 01.07.2008 ро ку по 09.06.2010 року встановлено їх заниження, в т.ч. по загальній декларації № 3 за січень 2009 рок у на суму 3333,00 гривень.

Отже, суд приходить до висновку, що податковим орга ном в податковому повідомлен ні-рішенні від 01.07.2010 року № 0000222301/0 п равомірно визначено зобов' язання відповідачеві за осно вним платежем в розмірі 3333,00 гр ивень.

Суд зазначає, що відпо відно до п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами” у р азі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання пл атника податків за підставам и, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 ц ього Закону, такий платник по датків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсо тків від суми недоплати (зани ження суми податкового зобов 'язання) за кожний з податкови х періодів, установлених для такого податку, збору (обов'яз кового платежу), починаючи з п одаткового періоду, на який п рипадає така недоплата, та за кінчуючи податковим періодо м, на який припадає отримання таким платником податків по даткового повідомлення від к онтролюючого органу, але не б ільше п'ятдесяти відсотків т акої суми та не менше десяти н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незале жно від кількості податкових періодів, що минули.

Судом встановлено, що подат ковим органом застосовано д о відповідача штрафну санкці ю в розмірі 50 % від суми занижен ня податкового зобов' язанн я за 17 податкових періоди з лю того 2009 року по червень 2010 року в розмірі 1666,5 гривень (3333,00 грив ень х 50 %).

Таким чином, суд приходить д о висновку, що податковим орг аном податковим повідомленн ям -рішенням від 01.07.2010 року № 0000222301/ 0 правомірно застосовані до Фермерського господарства «З відокресленою садибою «Ко товське» штрафні санкції в р озмірі 1666,5 гривень.

При цьому, застосування до в ідповідача штрафних санкцій у зв' язку з заниженням Ферм ерським господарством «З ві докресленою садибою «Котовс ьке» податкового зобов' яз ання за декларацією № 2 за липе нь 2008 року в розмірі 100% такого з аниження на суму 178685,00 гривень т а у зв' язку з завищенням под аткових зобов' язань за декл араціями № 2 за липень та серпе нь 2008 року в розмірі 100 % такого з авищення на суму 18482,00 гривень с уд вважає безпідставним.

Суд зазначає, що пунктом 11.29 З акону України “Про податок н а додану вартість” (в редакці ї Закону N 309-VI від 03.06.2008 року) до 1 сі чня 2009 року зупинено дію пункт у 7.7 статті 7, пунктів 10.1 і 10.2 статт і 10 цього Закону в частині спл ати до бюджету податку на дод ану вартість щодо операцій з поставки товарів (робіт, посл уг) власного виробництва, вкл ючаючи продукцію (крім підак цизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із в ласної сільськогосподарськ ої сировини, за винятком опер ацій з поставки переробним п ідприємствам молока та м'яса живою вагою, що здійснюються сільськогосподарськими тов аровиробниками незалежно ві д організаційно-правової фор ми та форми власності, в яких с ума, одержана від поставки сі льськогосподарської продук ції власного виробництва та продуктів її переробки за по передній звітний (податковий ) рік, становить не менше 50 відс отків загальної суми валовог о доходу підприємства.

Для новостворених сільськ огосподарських товаровироб ників різних форм власності питома вага сільськогоспода рської продукції в загальній сумі валового доходу підпри ємства в поточному році визн ачається за даними звітного періоду.

Зазначені кошти залишають ся в розпорядженні сільськог осподарських товаровиробни ків і використовуються ними на придбання матеріально-тех нічних ресурсів виробничого призначення. У разі нецільов ого використання акумульова них коштів вони стягуються д о Державного бюджету України в безспірному порядку.

Порядок акумуляції т а використання зазначених ко штів визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку ак умуляції та використання кош тів, які нараховуються сільс ькогосподарськими товарови робниками - платниками пода тку на додану вартість щодо о перацій з продажу товарів (ро біт, послуг) власного виробни цтва, включаючи продукцію (кр ім підакцизних товарів), виго товлену на давальницьких умо вах із власної сільськогоспо дарської сировини, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України № 271 від 26.02.1999р. (я кий був чинним на час допущен ня відповідачем вищевказано го порушення) дія цього Поряд ку поширюється на сільського сподарських товаровиробник ів незалежно від організацій но-правової форми та форми в ласності, котрі зареєстрован і як платники податку на дода ну вартість і одержали від пр одажу сільськогосподарсько ї продукції власного виробни цтва та продуктів її перероб ки за попередній звітний (под атковий) рік суму, що становит ь не менш як 50 відсотків загал ьної суми валового доходу пі дприємства.

Судом встановлено, що відпо відач у періоді, що перевіряв ся, здійснював торгівлю сіль ськогосподарською продукці єю.

Згідно з п. 4 Порядку на підст аві даних бухгалтерського та податкового обліку сільсько господарський товаровиробн ик складає декларацію з пода тку на додану вартість з реал ізованої продукції, товарів (робіт, послуг) власного вироб ництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), ви готовлену на давальницьких у мовах із власної сільськогос подарської сировини, крім оп ерацій з продажу переробним підприємствам молока та м'яс а живою вагою, і в терміни, пер едбачені законодавством для звітності, подають її до орга нів державної податкової слу жби. Одночасно з декларацією з податку на додану вартість за відповідний звітний пері од сільськогосподарські тов аровиробники подають до орга ну державної податкової служ би за місцем реєстрації дові дку про цільове використання сум податку на додану вартіс ть за попередній звітний пер іод, форма та зміст якої визна чається Державною податково ю адміністрацією за погоджен ням із Міністерством аграрно ї політики.

Залишок податкових зобов'я зань відповідно до деклараці ї з податку на додану вартіст ь з реалізованої продукції, т оварів (робіт, послуг) власног о виробництва, включаючи про дукцію (крім підакцизних тов арів), виготовлену на давальн ицьких умовах із власної сіл ьськогосподарської сировин и, тобто різниця між сумою под атку на додану вартість, одер жаною сільськогосподарськи ми товаровиробниками від пок упців, та сумою податку на дод ану вартість, сплаченою ними постачальникам, перераховує ться сільськогосподарським и товаровиробниками з поточн ого рахунка на окремий рахун ок у терміни, передбачені для перерахування суми податку на додану вартість до бюджет у. Не перераховані на окремий рахунок зазначені кошти вва жаються такими, що використо вуються не за цільовим призн аченням, і підлягають стягне нню до державного бюджету у б езспірному порядку.

Зазначений окремий рахуно к сільськогосподарський тов аровиробник повинен відкрит и протягом одного звітного п еріоду.

Пунктом 3 Порядку передбаче но, що звітним вважається пер іод з моменту державної реєс трації сільськогосподарськ ого товаровиробника як платн ика податку на додану вартіс ть до кінця першого звітного (податкового) місяця, за який цим товаровиробником подаєт ься декларація з податку на д одану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, посл уг) власного виробництва, вкл ючаючи продукцію (крім підак цизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із в ласної сільськогосподарськ ої сировини.

Відповідно до п. 5 Порядку ко шти, перераховані сільського сподарськими товаровиробни ками на окремий рахунок, вико ристовуються ними для придба ння матеріально-технічних ре сурсів виробничого признач ення. У разі нецільового вико ристання кошти стягуються до державного бюджету в безспі рному порядку.

Залишок коштів на окремому рахунку в кінці року вилучен ню до бюджету не підлягає і ви користовується сільськогос подарськими товаровиробник ами на зазначені цілі в насту пному році, а починаючи з 1 бер езня року, що настає за роком, в якому Верховна Рада Україн и ратифікує протокол про при єднання України до Світової організації торгівлі, пере раховується до державного бю джету.

Суд зазначає, що перевіркою повноти визначення податков их зобов' язань Фермерським господарством «З відокресл еною садибою «Котовське» за період 01.07.2008 р. по 09.06.2010 р. встановл ено їх заниження по декларац ії № 2 за липень 2008 року на суму 178685,000 гривень.

Судом встановлено, що перев іркою повноти визначення под аткового кредиту за період з 01.07.2008 року по 09.06.2010 року встановле но його завищення по деклара ції № 2 всього у сумі 18482,00 гривен ь, в т.ч. за липень 2008 року - 13718,00 г ривень та за серпень 2008 року - 4764,00 гривень.

Судом встановлено, що у зв' язку з встановленим податков им органом під час перевірки заниженням Фермерським гос подарством «З відокресленою садибою «Котовське» податк ового зобов' язання за декла рацією № 2 за липень 2008 року до в ідповідача податковим повід омленням - рішенням від 01.07.20 10 року № 0000222301/0 застосовані штра фні санкції в розмірі 100% таког о заниження на суму 178685,00 гривен ь та у зв' язку з завищенням п одаткових зобов' язань за де клараціями № 2 за липень та сер пень 2008 року податковим орган ом застосовані штрафні санкц ії в розмірі 100 % такого завищен ня на суму 18482,00 гривень.

Суд зазначає, що податкове п овідомлення - рішення Красн оперекопської ОДПІ від 01.07.2010 року № 0000222301/0 в частині з астосування до відповідача ш трафних санкцій на суму 197167,00 гр ивень (178685,00 гривень + 18482,00 гривень ) прийнято позивачем без наяв ності у нього підстав, передб ачених ст. 17 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами і державними ціл ьовими фондами”.

Суд приходить до висновку, щ о позивач після встановлення факту неперерахування відп овідачем ПДВ на рахунок, діюч и відповідно до Закону Украї ни “Про податок на додану вар тість”та Порядку акумуляції та використання коштів, які н араховуються сільськогоспо дарськими товаровиробникам и - платниками податку на до дану вартість щодо операцій з продажу товарів (робі, послу г) власного виробництва, вклю чаючи продукцію (крім підакц изних товарів), виготовлену н а давальницьких умовах із вл асної сільськогосподарсько ї сировини, затвердженого По становою Кабінету Міністрів України № 271 від 26.02.1999р., керуючи сь правами, передбаченими За коном України “Про державну податкову службу в Україні”, має право звернутися до суду з позовом про стягнення з від повідача сум податку на дода ну вартість, неперахованого у встановлені строки, без вин есення податкового повідомл ення-рішення.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що позивачем пода ткове повідомлення-рішення від 01.07.2010 року № 0000222301/0 в частині з астосування до відповідача ш трафних санкцій на суму 197167,00 гр ивень (178685,00 гривень + 18482,00 гривень ) прийнято з порушенням вказа ного порядку прийняття рішен ня, а також з перевищенням пов новажень, наданими підпункта ми “а”, “б”, “в” підпункту 4.2.2, пі дпунктами 6.1 і 17.1 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами”.

Отже, суд приходить до висно вку, що за податковим повідом лення - рішенням Краснопере копської ОДПІ від 01.07.2010 року № 0000222301/0 підлягає стягненню сума податкового зобов' язання за основним платежем в розмі рі 3333,00 гривень та частково за ш трафними санкціями на суму 1666 ,5 гривень.

Приймаючи до уваги, що подат ковий орган має право зверну тися до суду з позовом про стя гнення з Фермерського госпо дарства «З відокресленою сад ибою «Котовське» сум податку на додану вартість щодо опе рацій з поставки товарів (роб іт, послуг) власного виробниц тва, неперахованого у встано влені строки, без винесення п одаткового повідомлення-ріш ення, суд приходить до виснов ку, що сума ПДВ в розмірі 197167,00 гр ивень (178685,00 гривень + 18482,00 гривень ) підлягає стягненню з відпов ідача в безспірному порядку .

Судом встановлено, що стан ом на день розгляду справи Фе рмерським господарством «З відокресленою садибою «Кото вське» не сплачений податков ий борг з ПДВ в розмірі 202166,50 гри вень, у тому числі:

- зобов' язання за под атковим повідомлення - ріше нням Красноперекопської ОДП І від 01.07.2010 року № 0000222301/0 в розмірі 3333,00 гривень;

- штрафні санкції за п одатковим повідомлення - рі шенням Красноперекопської О ДПІ від 01.07.2010 року № 0000222301/0 на суму 1666,5 гривень;

- зобов' язання з ПДВ щ одо операцій з поставки това рів (робіт, послуг) власного ви робництва в розмірі 197167,00 гриве нь (178685,00 гривень + 18482,00 гривень).

Порядок, підстави та строки сплати земельного податку, а також відповідальність плат ників та контроль за правиль ністю обчислення і справлянн я земельного податку передба чені Законом України «Про пл ату за землю» від 03.07.1992 року № 2535 - ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Закону ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю здійс нюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності в ід грошової оцінки земель. Вл асники земельних ділянок (па їв) і землекористувачі згідн о з ч.2 ст. 2 Закону України «Про плату за землю» сплачують зе мельний податок. Статтею 15 дан ого нормативно-правового акт у передбачено, що власники зе млі і землекористувачі платя ть земельний податок з дня ви никнення права власності чи права користування земельно ю ділянкою.

Відповідно до ст. 13 Закону пі дставою для нарахування земе льного податку є дані держав ного земельного кадастру, а о рендної плати за земельну ді лянку, яка перебуває у держав ній або комунальній власност і, - договір оренди такої земел ьної ділянки.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про плату за землю» платни ки земельного податку, а тако ж орендної плати за земельні ділянки державної або комун альної власності (крім грома дян) самостійно обчислюють с уму земельного податку та ор ендної плати щороку за стано м на 1 січня і до 1 лютого поточн ого року подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцезнаходження м земельної ділянки податков у декларацію на поточний рік за формою, встановленою цент ральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій Платник по датків має право подавати що місячно нову звітну податков у декларацію, що не звільняє й ого від обов'язку подання под аткової декларації до 1 лютог о поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від об ов'язку подання податкової д екларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.

Суд зазначає, що перевіркою повноти визначення сум земе льного податку за період з 01.01.2 010 року по 09.06.2010 року встановлен о, що Фермерським господарст вом «З відокресленою садиб ою «Котовське» в порушення в имог п.1 ст.6 Закону України «Пр о плату за землю» зі змінами т а доповненнями за період з 01.01.2 010 року по 09.06.2010 року занижено сум и земельного податку в розмі рі 30,96 гривень, тобто по 5,16 гриве нь за кожний місяць.

Судом встановлено, що на підставі акту перевірки № 661/23-1/32140899 від 21.06.2010 року Краснопере копською ОДПІ АРК було склад ено податкове повідомлення-р ішення від 01.07.2010 року № 0000212301/0, в яко му вказано, що за результатам и перевірки Фермерському го сподарству «З відокреслено ю садибою «Котовське» визнач ено податкове зобов' язання за основним платежем в розмі рі 30,96 гривень та за штрафними с анкціями в сумі 170,00 гривень.

Зазначене податкове повід омлення - рішення було отри мано головою ліквідаційної к омісії Агєєвою Е.М. 01.07.2010 рок у, що підтверджується її підп исом на корінці податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що стано м на день розгляду справи зоб ов' язання за основним плате жем в розмірі 30,96 гривень та за штрафними санкціями в сумі 170, 00 гривень за податковим повід омленням-рішенням від 01.07.2010 рок у № 0000212301/0 відповідачем не сплач ені.

Таким чином, станом на день розгляду справи податковий б орг з земельного податку в ро змірі 200,96 гривень, у тому числі зобов' язання в розмірі - 30, 96 гривень, штрафні санкції в р озмірі 170,00 гривень не погашені Фермерським господарством «З відокресленою садибою «К отовське» у повному обсязі.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III у разі коли платн ик податків не сплачує узгод жену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган надсилає т акому платнику податків пода ткові вимоги.

Відповідно до підпун кту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” від 21 г рудня 2000 року № 2181-III Податкові в имоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Отже, судом встановле но, що відповідно до Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III інформаці я про виникнення права подат кової застави на активи плат ника податків, обов'язок пога сити суму податкового боргу та можливі наслідки непогаше ння його у строк зазначаєтьс я у першій податковій вимозі , у другій податковій вимозі м оже значиться повідомлення про дату та час проведення оп ису активів платника податкі в, що перебувають у податкові й заставі, а також про дату та час проведення публічних тор гів з їх продажу.

Судом встановлено, що 03.07.2009 ро ку Первомайською міжрайонно ю ДПІ АРК було складена перша податкова вимога № 1/37 на суму податкового боргу Фермерськ ого господарства «З відокре сленою садибою «Котовське» в розмірі 24500,63 гривень. Перша под аткова вимога була отримана відповідачем 03.07.2009 року, що підт верджується надписом на пода тковій вимозі.

Суд зазначає, що 11 серпня 2009 р оку Первомайською міжрайонн ою ДПІ АРК була складена друг а податкова вимога на суму по даткового боргу Фермерськог о господарства «З відокресл еною садибою «Котовське» в р озмірі 24500,63 гривень.

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що податк овий борг Фермерського госп одарства «З відокресленою с адибою «Котовське» в розмірі 202367,46 гривень, в т.ч.: з ПДВ в сумі 202166,5 гривень та з земельного п одатку в розмірі 200,96 гривень не погашений відповідачем в по вному обсязі.

Таким чином, позовні вимоги являються обгрунтованими та підлягають задоволенню у по вному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є субєкт владних пов новажень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться. Тому судові витрати по с праві не підлягають стягненн ю з відповідача.

У судовому засіданні, яке ві дбулося 28.10.2010 року оголошена вс тупна та резолютивна частина постанови, а в повному обсязі постанова складена 02.11.2010 року.

Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Фермерського го сподарства «З відокресленою садибою «Котовське» (ЄДРПОУ 32140899) податкову заборгованіст ь у розмірі 202367,46 гривень:

- податок на землю у сумі 200,96 г ривень по коду бюджетної ква ліфікації 5113050100 одержувач: ОКПО 34740557 - місцевий бюджет Ра здольненського району Славн овська сільська Рада, рахуно к № 3321281700240, банк отримувача ГУ ДК У України в АРК м.Сімферополь , МФО 824026;

- податок на додану вартість у сумі 202166,50 гривень по коду бюд жетної кваліфікації 30114010100 одер жувач: ОКПО 34740557 - місцевий бюд жет Раздольненського району Славновська сільська рада, р ахунок № 31113029700230, банк отримувача ГУ ДКУ України в АРК м.Сімферо поль МФО 824026.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.10.2010
Оприлюднено08.11.2010
Номер документу12048467
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12258/10/1/0170

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні