Постанова
від 14.09.2010 по справі 2а-8984/10/2/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

14.09.10 Справа №2а-8984/10/2/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В., при секре тарі Дрягіні В.П.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Контрольно-реві зійного управління АР Крим

до Виконавчого комітету Ба хчисарайської міської ради

про стягнення 5208,06 грн. безпід ставно отриманих грошових ко штів,

за участю представників:

від позивача - Ткаченко Б.В., довіреність № 13-37/1/18 від 18.05. 2010 року;

від відповідача - не з' яв ився;

Суть спору: Контрольно-реві зійне управління АР Крим (дал і позивач) звернулось до Окру жного адміністративного суд у АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Вико навчого комітету Бахчисарай ської міської ради (далі - ві дповідач) безпідставно - от риманих бюджетних коштів у р озмірі 5208,06 грн.

Представник позивача у суд овому засіданні, яке відбуло сь 14.09.2010 року, наполягав на задо воленні позовних вимог у пов ному обсязі з підстав, наведе них у адміністративному позо ві.

Відповідач у судове засіда ння не з`явився, про час, дату т а місце його проведення був п овідомлений належним чином, клопотання про розгляд справ и за його відсутності до суду не надав, про причини неявки с уд не повідомив.

Суд, враховуючи ненадання в ідповідачем доказів неможли вості його участі у судовому засіданні з поважних причин , відсутність у матеріалах сп рави клопотання про неможлив ість розгляду справи без уча сті його представника, керую чись ст. 128 КАСУ, вважає можливи м продовжити розгляд справи на підставі наявних у ній док азів.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши пояснення пред ставника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної контроль но-ревізійної служби в Украї ні, її функції та правові осно ви діяльності визначені Зако ном України «Про державну ко нтрольно-ревізійну службу в Україні» (далі - Закон).

Відповідно до ст. 2 Закону го ловним завданням державної к онтрольно-ревізійної служби є здійснення державного фін ансового контролю за викорис танням і збереженням державн их фінансових ресурсів, необ оротних та інших активів, пра вильністю визначення потреб и в бюджетних коштах та взятт я зобов'язань, ефективним вик ористанням коштів і майна, ст аном і достовірністю бухгалт ерського обліку і фінансової звітності в міністерствах т а інших органах виконавчої в лади, в державних фондах, у бюд жетних установах і у суб'єкті в господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організац іях, які отримують (отримувал и в періоді, який перевіряєть ся) кошти з бюджетів усіх рівн ів та державних фондів або ви користовують (використовува ли у періоді, який перевіряєт ься) державне чи комунальне м айно (далі - підконтрольні уст анови), виконанням місцевих б юджетів, розроблення пропози цій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запо бігання їм у подальшому.

Згідно зі ст. 1 Закону держав на контрольно-ревізійна служ ба складається з Головного к онтрольно-ревізійного управ ління України, контрольно-ре візійних управлінь в Республ іці Крим, областях, містах Киє ві і Севастополі, контрольно -ревізійних підрозділів (від ділів, груп) в районах, містах і районах у містах.

Таким чином, Контрольно-рев ізійне управління в АР Крим, р еалізуючи свої завдання та ф ункції у відносинах з фізичн ими та юридичними особами, є о рганом виконавчої влади та, в ідповідно, суб' єктом владни х повноважень.

Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудита, перев ірки державних закупівель та інспектування.

Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті (ст. 2 За кону).

Відповідно до п. 2 ст. 8 Закону однією з основних функцій КР У в АР Крим є проведення у підк онтрольних установах ревізі ї фінансово-господарської ді яльності, використання і збе реження фінансових ресурсів , необоротних та інших активі в, правильності визначення п отреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і до стовірності бухгалтерськог о обліку та фінансової звітн ості.

Згідно з п. 5 Порядку складан ня, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних устано вах, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України №228 від 28.02.2002 року, установам мож уть виділятися бюджетні кошт и тільки за наявності затвер джених кошторисів, планів ас игнувань загального фонду бю джету, планів надання кредит ів із загального фонду бюдже ту, планів спеціального фонд у, а вищим навчальним заклада м та науковим установам тако ж за наявності затверджених планів використання бюджетн их коштів і помісячних плані в використання бюджетних кош тів.

Відповідно до п. 2 Порядку пл ан використання бюджетних ко штів - це розподіл бюджетних а сигнувань, затверджених у ко шторисі, в розрізі видатків, с труктура яких відповідає пов ній економічній класифікаці ї видатків та класифікації к редитування бюджету.

Згідно з ч. 2 ст. 61 Закону Украї ни «Про органи місцевого сам оврядування в Україні» район ні та обласні ради затверджу ють районні та обласні бюдже ти, які формуються з коштів де ржавного бюджету для їх відп овідного розподілу між терит оріальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на дого вірних засадах з місцевих бю джетів для реалізації спільн их соціально-економічних та культурних програм, контролю ють їх виконання.

Держава фінансово підтрим ує місцеве самоврядування, б ере участь у формуванні дохо дів місцевих бюджетів, здійс нює контроль за законним, доц ільним, економним, ефективни м витрачанням коштів та нале жним їх обліком (ч. 1 ст. 62 Закону України «Про органи місцево го самоврядування в Україні» ).

На підставі п. 1.2.1.1 плану робот и на IІІ квартал 2009 року в періо д з 01.07.2009 року по 22.09.2009 року Контрол ьно-ревізійним відділом в Ба хчисарайському районі було п роведено ревізію фінансовог о - господарської діяльност і Бахчисарайської міської ра ди за період з 01.01.2007 року по 01.07.2009 р оку.

За результатами ревізії бу ло складено акт № 29-21/51 від 22.09.2009 ро ку, в якому зазначено про те, щ о під час перевірки було вста новлено, зокрема, неправомір не зарахування до доходів мі сцевого бюджету коштів за ад міністративні штрафи у сумі 5208,06 грн., які повинні бути зарах овані до Державного бюджету України.

Так, перевіркою справ про ад міністративні правопорушен ня та звітів форми № 1-АП «Звіт про розгляд справ про адміні стративні правопорушення та осіб, які притягнуті до адмін істративної відповідальнос ті» за 2007,2008 роки, І півріччя 2009 ро ку встановлено, що у 2007 році адм іністративною комісією вико нкому Бахчисарайської міськ ої ради накладено адміністра тивних штрафів відносно 22 осі б на суму 1088,00 грн., якими доброві льно сплачено коштів у 2007 році у сумі 323,00 грн. У 2008 році накладен о адміністративних штрафів в ідносно 13 осіб на суму 884,00 грн., з якої добровільно сплачено 136, 00 грн. У І півріччі 2009 р оку накладено адміністратив них штрафів у сумі 1173,00 грн. Зага льна сума накладених адмініс тративних штрафів у ревізуєм ому періоді склала 3145,00 грн., що п ідтверджується реєстром нак ладених адміністративних шт рафів за відповідні періоди.

Перевіркою надходження ад міністративних штрафів вста новлено, що відповідно до фор ми № 412 «Звіт про виконання міс цевого бюджету за доходами» до коду № 21081100 «Адміністративн і штрафи та інші санкції» над ійшло коштів за ревізує мий п еріод у сумі 8353,06 грн., в тому чис лі у 2007 році - 2208,58 грн., у 2008 році - 4886,48 грн., у І півріччі 2009 року - 12 58,00 грн.

Ревізією правильності зар ахування до доходів адмініст ративних штрафів встановлен о, що у ревізуємому періоді на кладено адміністративних шт рафів адміністративною комі сією Виконавчого комітету Ба хчисарайської міської ради н а суму 3145,00 грн., а фактично надій шло коштів в сумі 8353,00 грн. Зазна чене свідчить про зайве зара хування адміністративних шт рафів до місцевого бюджету в сумі 5208,06 грн., про що свідчить в ідповідний розрахунок.

В той час, як відповідно до п . 6 ч. 1 ст. 64 бюджетного кодексу Ук раїни до доходів, що закріплю ються за бюджетами місцевого самоврядування та враховуют ься при визначенні обсягів м іжбюджетних трансфертів, нал ежать надходження адміністр ативних штрафів, що накладаю ться виконавчими органами ві дповідних рад або утвореними ними в установленому порядк у адміністративними комісія ми.

З метою усунення порушень, в иявлених під час ревізії, поз ивачем на адресу відповідача було направлено письмові ви моги № 29-14/695 від 22.10.2009 року, в п. 5 яких вимагається від відповідача перерахувати кошти у сумі 5208,06 грн. до доходів державного бю джету. Надати до Контрольно-р евізійного відділу в Бахчиса райському районі копії (нале жним чином завірені) докумен тів, які підтверджують факт н адходження коштів до 15.11.2009 року .

Однак, у встановлений Контр ольно-ревізійним відділом в Бахчисарайському районі стр ок, вимоги щодо усунення пору шення в частині перерахуванн я коштів до державного бюдже ту у сумі 5208,06 грн. відповідачем виконані не були.

Згідно з ч. 8 ст. 10 Закону Голов не контрольно-ревізійне упра вління України, контрольно-р евізійні управління в Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві і Севастополі, контрольн о-ревізійні підрозділи (відд іли, групи) у районах, містах і районах у містах мають право у судовому порядку стягуват и у дохід держави кошти, одерж ані підконтрольними установ ами за незаконними угодами, б ез встановлених законом підс тав та з порушенням чинного з аконодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Всупереч зазначеній нормі закону, відповідачем не було надано доказів протиправнос ті письмових вимог позивача № 29-14/695 від 22.10.2009 року, а також доказ ів їх виконання в частині пер ерахування коштів до державн ого бюджету у сумі 5208,06 грн.

Приймаючи до уваги зазначе не вище, враховуючи, що під час розгляду справи судом досто вірно встановлено, що сума бе зпідставно отриманих викона вчим комітетом Бахчисарайсь кою міською радою бюджетних коштів становить 5208,06 грн., зазн ачена сума підлягає примусов ому стягненню з відповідача, у зв' язку з чим позовні вимо ги належить задовольнити у п овному обсязі.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 14.09.2010 року, оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до ст. 163 КАС Украї ни постанова оформлена та пі дписана 20.09.2010 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Виконавчо го комітету Бахчисарайської міської ради (98400, АР Крим, АР Кри м. м. Бахчисарай, вул. Сімфероп ольська,14а; ЄДРПОУ 04055676) на корис ть Державного бюджету Украї ни суму безпідставно отриман их бюджетних коштів у розмір і 5208,06 грн.

У разі неподання апе ляційної скарги, постанова н абирає законної сили через 10 д нів з дня її проголошення.

У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .

Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Яковлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення14.09.2010
Оприлюднено09.11.2010
Номер документу12048490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8984/10/2/0170

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Постанова від 14.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні