Рішення
від 16.07.2024 по справі 921/389/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 липня 2024 року м. Тернопіль Справа № 921/389/24 Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Андрусик Н.О.

при секретарі судового засідання Мисліцькій Д.Б.

розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: керівника Теребовлянської окружної прокуратури, м.Теребовля Тернопільського району Тернопільської області подані в інтересах держави в особі Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, м.Київ

до відповідача: Фермерського господарства АгроВест-2012, с.Раковець Збаразького району Тернопільської області

про стягнення 20000,00грн,

за участю представників :

прокурора: Пагут О.С., прокурор відділу представництва інтересів держави в суді, довіреність №15-31вих-24 від 04.01.2024

позивача: не з`явився;

відповідача: не з`явився.

Зміст позовних вимог.

Керівник Теребовлянської окружної прокуратури, м.Теребовля Тернопільського району Тернопільської області звернувся 18.06.2024 через підсистему "Електронний суд" ЄСІТС до Господарського суду Тернопільської області в інтересах держави в особі Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, м.Київ з позовом до Фермерського господарства АгроВест-2012, с.Раковець Збаразького району Тернопільської області, про стягнення 20000,00грн посилаючись на неналежне виконання відповідачем зобов`язань за договором №95ФГ-2021 від 08.12.2021 про надання фінансової підтримки на поворотній основі в частині повернення коштів.

В обґрунтування підстав звернення до суду з цим позовом прокурором зазначено про тривале невжиття уповноваженим органом будь-яких заходів, спрямованих на усунення порушень вимог законодавства; наявність заборгованості вважає виключним випадком, визначеним приписами ст.1311 Конституції України та ст.23 Закону України Про прокуратуру, для здійснення прокуратурою представницьких функцій у спірних правовідносинах з метою усунення виявлених порушень та захисту інтересів держави, адже Фонд є державною спеціалізованою кредитно-господарською організацією, кошти якого формуються за рахунок бюджетів різних рівнів та котрі передбачені для надання фінансової підтримки фермерським господарствам, однак відповідачем такі не були повернуті у строк, визначений договором.

Заперечення відповідача.

Відповідач процесуальним правом на подання відзиву на позов не скористався, а інших заяви чи клопотань ні по суті спору, ані з процесуальних питань, не заявив.

Процесуальний рух справи.

Ухвалою суду від 24.06.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з призначенням судового засідання на 16.07.2024, про що повідомлено учасників справи; встановлено сторонам процесуальні строки для подання заяв по суті спору.

Прокурор в судовому засіданні підтримав заявлений позов з підстав, наведених у позовній заяві з посиланням на долучені до справи докази.

Позивач в судове засідання не з`явився, про причини неявки не повідомив, незважаючи на те, що про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином шляхом доставки електронної копії ухвали суду від 24.06.2024 в електронний кабінет, зареєстрований в підсистемі "Електронний суд" ЄСІТС, про що свідчить долучена до справи довідка про доставку електронного листа від 24.06.2024.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився; про дату, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення 68-го Тернопільського пересувного відділення поштового зв`язку оператора поштового зв`язку АТ "УКРПОШТА" №0690243585488 про вручення 02.07.2024 рекомендованого поштового відправлення №0600273550671 від 24.06.2024, яким відповідачу наплавлялася ухвала суду від 24.06.2024.

Оскільки неявка учасників справи, належним чином повідомлених про судове засідання, відповідно до норм ст.202 ГПК України, не є перешкодою для розгляду справи, враховуючи відсутність клопотань про відкладення судового засідання, судом розглянуто спір у даному судовому засіданні.

З огляду на те, що відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву, справа розглядається за наявними матеріалами у відповідності до приписів ч.9 ст.165 та ч.2 ст.178 ГПК України.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.233 ГПК України, суди ухвалюють рішення іменем України негайно після закінчення судового розгляду.

Рішення приймаються в нарадчій кімнаті складом суду, який розглянув справу. Після виходу з нарадчої кімнати, відповідно до ст.240 ГПК України, у судовому засіданні 16.07.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Фактичні обставини справи, встановлені судом.

Відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам, затвердженого постановою Кабінету міністрів України №1102 від 25 серпня 2004 року, на підставі довідки №95 від 26 листопада 2021 року конкурсної комісії 8 грудня 2021 року між Українським державним фондом підтримки фермерських господарств (далі - Укрдержфонд) та Фермерським господарством "АгроВест-2012" (далі фермерське господарство) укладено договір №95ФГ-2021 про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерському господарству (далі - договір), відповідно до умов якого Укрдержфонд надає у безготівковій формі в якості фінансової підтримки грошові кошти в сумі 200 000 грн, а фермерське господарство зобов`язалося використати їх за цільовим призначенням (для закладення багаторічних насаджень) і повернути суму фінансової підтримки у строк та на умовах, що визначені цим договором, а саме: до 1 листопада 2022 року - 40 000 грн; до 1 листопада 2023 року 40 000 грн; до 1 листопада 2024 року 40 000 грн; до 1 листопада 2025 року 40 000 грн; до 1 листопада 2026 року 40 000 грн (пукти 1, 2, 3.2.1, 3.4.2 договору).

Відповідно до пункту 4.1 договору фінансова підтримка надається фермерському господарству з кінцевим терміном повернення - 1 листопада 2026 року та повертається останнім згідно із встановленим у пункті 3.4.2 договору графіком, крім випадків зміни умов договору та/або розірвання договору Укрдержфондом в односторонньому порядку та вимоги від фермерського господарства дострокового повернення фінансової підтримки.

Договір набрав чинності з дати його підписання сторонами та діє до повного повернення фермерським господарством коштів фінансової підтримки та повного виконання ним будь-яких інших грошових зобов`язань передбачених цим договором (пукти 4.2, 7.1, 7.2 договору)

На виконання умов договору, Укрдержфондом на підставі платіжного доручення №63 від 13.12.2021 перераховано на банківський рахунок ФГ «АгроВест-2012» суму фінансової підтримки в розмірі 200 000 грн.

Матеріали справи свідчать, що ФГ «АгроВест-2012» взяті на себе договірні зобов`язання з повернення фінансової допомоги в сумі 40 000,00 грн порушив та черговий платіж у строк до 01.11.2023 вніс частково, в розмірі 20 000,00грн, внаслідок чого за ним рахується заборгованість на вказану суму, що також додатково підтверджується карткою рахунку 6113 від 08.05.2024 бюджетного плану рахунків (даних обліку) та розрахунком заборгованості ФГ "АгроВест-2012" станом на 10.05.2024.

З наданого Тернопільським відділенням Українського державного фонду розрахунку заборгованості вбачається, що на виконання договору фермерським господарством загалом повернуто кошти в сумі 60 000,00грн (5 000,00грн 08.05.2023, 35 000,00грн 29.06.2023, 20 000,00грн 30.10.2023), з необхідних 80 000,00грн станом на 10.05.2024.

Претензію Тернопільського відділення Українського державного фонду №53-19/08 від 30.01.2024 щодо сплати заборгованості по фінансовій підтримці за 2023 рік на суму 20 000,00грн відповідач залишив без реагування та задоволення.

На повідомлення Теребовлянської окружної прокуратури №54/1-1183вих.24 від 17.05.2024 у відповіді №53-4/204 від 24.05.2024 Українським державним фондом підтримки фермерських господарств повідомлено, що у зв`язку із відсутністю коштів на сплату судового збору ним не здійснювалися заходи та не заплановано звернення до суду з позовною заявою про стягнення з ФГ "АгроВест-2012" простроченого платежу за договором. Листами №53-19/26 від 10.05.2024, №53-19/28 від 20.05.2024 Тернопільським відділенням Укрдержфонду також повідомлено про нездійснення заходів щодо стягнення з відповідача заборгованості та направлено прокуратурі копії документів, необхідних для вивчення та подальшого здійснення представницьких повноважень для пред`явлення відповідного позову.

Щодо наявності підстав представництва прокурором інтересів держави в суді у спірних правовідносинах.

У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб, або державних чи суспільних інтересах.

Відповідно до ч.1, 2 ст.23 Закону України "Про прокуратуру", представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина (громадянина України, іноземця або особи без громадянства) у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність, а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист.

Даний позов пред`явлено керівником Теребовлянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Українського державного фонду підтримки фермерських господарств у зв`язку з неналежним здійсненням вказаним органом повноважень щодо усунення порушень законодавства, оскільки останнім не вирішено питання щодо стягнення державних коштів, наданих відповідачу, протягом тривалого часу (більше 6 місяців).

Згідно з п. 1 ч. 6 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом, зокрема, звертатися до суду з позовом (заявою, поданням); брати участь у розгляді справи.

Необхідність захисту державних інтересів покладає на прокуратуру обов`язок їх представництва в суді відповідно до ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України "Про прокуратуру".

Прокурор обґрунтовуючи підстави для представництва інтересів Фонду прокурором у суді зазначив, що порушення відповідачем умов договору завдає шкоди економічним інтересам держави та унеможливлює реалізацію державної політики з надання кредитів іншим суб`єктам господарювання.

Згідно листа Українського державного фонду підтримки фермерських №53-4/204 від 24.05.2024 заборгованість ФГ "АгроВест-2012" складає 20 000,00грн, однак Фонд самостійно не звертається до суду з позовом про її стягнення через відсутність коштів для сплати судового збору, а тому просив здійснити представницькі функції. Аналогічне прохання висловлено Тернопільським відділенням Фонду у листах №53-19/28 від 20.05.2024 та №53-19/26 від 10.05.2024.

З матеріалів позову вбачається, що відповідачем не сплачено кошти в розмірі 20 000,00грн, строк повернення яких закінчився 01.11.2023.

Пунктом 3 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1102 від 25.08.2004, визначено, що фінансова підтримка надається в межах коштів, передбачених у державному бюджеті на відповідні цілі.

Згідно з п. 31 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України бюджетні позички та фінансова допомога з бюджету на поворотній основі належать до кредитів з бюджету. Кредитування бюджету - операції з надання коштів з бюджету на умовах повернення, платності та строковості, внаслідок чого виникають зобов`язання перед бюджетом (надання кредитів з бюджету), та операції з повернення таких коштів до бюджету (повернення кредитів до бюджету).

Частиною 1 ст. 50 БК України передбачено, що у разі надання кредитів з бюджету у позичальників виникає заборгованість перед бюджетом. З моменту надання кредитів з бюджету на суму отриманих з бюджету коштів права кредитора та право вимагати від позичальників повернення таких кредитів до бюджету у повному обсязі переходять до держави (Автономної Республіки Крим, територіальної громади). Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості не поширюється.

Джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині кредитування є повернення кредитів, наданих з державного бюджету фермерським господарствам (п. 3 ч. 3 ст. 30 БК України).

Фонд є державною спеціалізованою кредитно-господарською організацією, кошти якого формуються за рахунок коштів державного, обласного та місцевих бюджетів, передбачених для надання фінансової підтримки фермерським господарствам. Порушення відповідачем умов договору, не повернення наданої фінансової допомоги завдає шкоди економічним інтересам держави та унеможливлює реалізацію державної політики з надання кредитів суб`єктам господарювання. При цьому тривале невжиття Фондом заходів, спрямованих на усунення порушень вимог законодавства, стягнення з відповідача заборгованості, є встановленими ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" виключними випадками, які дають прокурору право пред`явити такий позов з метою захистів інтересів держави.

За таких обставин, підставами для подачі даного позову та представництва інтересів Українського державного фонду підтримки фермерських господарств є тривале невжиття уповноваженим органом будь-яких заходів, спрямованих на усунення порушень вимог законодавства.

Мотиви, оцінка доказів та норми закону з яких суд виходить ухвалюючи рішення.

Згідно з статтею 9 Закону України "Про фермерське господарство", новоствореним фермерським господарствам у період становлення (перші три роки після його створення), фермерським господарствам, зокрема з відокремленими фермерськими садибами, сімейним фермерським господарствам, фермерським господарствам, які провадять господарську діяльність та розташовані у гірських населених пунктах, на поліських територіях, визначених в установленому порядку Кабінетом Міністрів України, надається допомога за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі через Український державний фонд підтримки фермерських господарств, а також така може надаватися за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Кабінет Міністрів України щороку в проекті Державного бюджету України передбачає кошти на підтримку фермерських господарств.

Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування щороку в проектах місцевих бюджетів можуть передбачати кошти на підтримку фермерських господарств.

Порядок використання коштів Державного бюджету України для надання підтримки фермерським господарствам затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про фермерське господарство" Український державний фонд підтримки фермерських господарств є державною бюджетною установою, яка виконує функції з реалізації державної політики щодо фінансової підтримки становлення і розвитку фермерських господарств, діє на основі Статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики.

Згідно з ч. 3 ст. 11 Закону України "Про фермерське господарство" фермерським господарствам надається допомога за рахунок Державного бюджету України і місцевих бюджетів, у тому числі через Український державний фонд підтримки фермерських господарств, на поворотній основі строком до п`яти років на такі цілі: придбання техніки, обладнання, поновлення обігових коштів, на виробництво та переробку сільськогосподарської продукції, будівництво та реконструкцію виробничих і невиробничих приміщень, у тому числі житлових, закладення багаторічних насаджень, розвиток кредитної та сільськогосподарської кооперації, зрошення та меліорацію земель.

Механізм використання коштів, передбачених у Державному бюджеті Мінекономіки для надання підтримки новоствореним фермерським господарствам та фермерським господарствам з відокремленими фермерськими садибами, іншим фермерським господарствам (далі - фінансова підтримка) через Український державний фонд підтримки фермерських господарств (далі - Фонд) і його регіональні відділення визначено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України за №1102 від 25.08.2004 (далі - Порядок).

Згідно з п.2 Порядку, фінансова підтримка надається на конкурсних засадах: новоствореним фермерським господарствам у період становлення (перші три роки після їх державної реєстрації, а в трудонедостатніх населених пунктах - п`ять років) та фермерським господарствам з відокремленими фермерськими садибами, фермерським господарствам, які провадять господарську діяльність та розташовані у гірських населених пунктах, на поліських територіях, на безповоротній основі за бюджетною програмою "Фінансова підтримка фермерських господарств" і на поворотній основі за бюджетною програмою "Надання кредитів фермерським господарствам"; іншим фермерським господарствам - на поворотній основі за бюджетною програмою "Надання кредитів фермерським господарствам". Фінансова підтримка не надається фермерським господарствам, які мають заборгованість перед Фондом та його регіональними відділеннями, яких визнано банкрутами, щодо яких порушено справу про банкрутство та які перебувають у стадії ліквідації, а також у яких виявлено факти незаконного одержання та/або нецільового використання бюджетних коштів.

Відповідно до п. 3 Порядку фінансова підтримка надається в межах коштів, передбачених у державному бюджеті на відповідні цілі (далі - бюджетні кошти).

Згідно з п.6 Порядку, фінансова підтримка на конкурсних засадах на поворотній основі надається у розмірі, що не перевищує 500 тис. гривень, із забезпеченням виконання зобов`язання щодо повернення бюджетних коштів, зокрема іншим фермерським господарствам - строком до п`яти років для придбання техніки, обладнання, поновлення обігових коштів, у тому числі для придбання маточного поголів`я сільськогосподарських тварин (телиць, нетелей, корів, свиноматок, ярок, вівцематок, кізочок та козоматок) та проведення оцінки відповідності виробництва органічної продукції (сировини), виробництва та переробки сільськогосподарської продукції, будівництва та реконструкції виробничих і невиробничих приміщень, для закладення багаторічних насаджень, розвитку кредитної та обслуговуючої кооперації, у тому числі для сплати вкладів до статутних капіталів сільськогосподарських кооперативів, утворених фермерськими господарствами самостійно або разом з членами особистих селянських господарств, зрошення та меліорації земель.

Пунктом 12 Порядку передбачено, що для перерахування коштів фінансової підтримки, у разі надання фінансової підтримки на поворотній основі, Фонд надає органу Казначейства платіжні доручення і договір. Видатки щодо надання фінансової підтримки здійснюються шляхом перерахування коштів на поточні рахунки фермерських господарств, відкриті в установах банків. Фермерські господарства у тримісячний строк після надходження коштів фінансової підтримки подають до Фонду засвідчені головою фермерського господарства копії документів, що підтверджують цільове використання зазначених коштів.

Кошти фінансової підтримки, наданої фермерським господарствам на конкурсних засадах на поворотній основі, повертаються згідно з укладеними відповідно до цього Порядку договорами на відповідний рахунок Фонду, відкритий в Казначействі за місцем реєстрації, і протягом двох робочих днів перераховуються до державного бюджету (п.13 Порядку).

Згідно з ч. 1 та п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ч. 1 ст. 626 ЦК України).

Статтею 629 ЦК України визначено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

З`ясовано, що 8 грудня 2021 року між Українським державним фондом підтримки фермерських господарств та Фермерським господарством АгроВест-2012 укладено договір №95ФГ-2021 про надання фінансової підтримки на поворотній основі фермерського господарств. Даний договір укладено відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року №1102 та на підставі довідки конкурсної комісії №95 від 26 листопада 2021 року. Сума фінансової підтримки склала 200 000,00грн.

Відповідно до ст. 1046 ЦК України за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов`язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості.

Договір позики є укладеним з моменту передання грошей або інших речей, визначених родовими ознаками.

Згідно з ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться, Одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається (ст. 525, 526 ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 599 ЦК України визначено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Ця презумпція означає, що вчинений правочин вважається правомірним, тобто, таким, що породжує, змінює або припиняє цивільні права й обов`язки, доки ця презумпція не буде спростована, зокрема, на підставі судового рішення.

Таким чином, у разі не спростування презумпції правомірності договору всі права, набуті сторонами правочину за ним, повинні безперешкодно здійснюватися, а створені обов`язки підлягають виконанню (аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 22.07.2021 у справі №911/2768/20, від 30.06.2021 у справі №910/3140/19).

За умовами укладеного договору від 08.12.2021, Фонд зобов`язався надати фермерському господарству фінансову підтримку на поворотній основі в сумі 200000 грн, а фермерське господарство зобов`язалося повернути фінансову підтримку частинами згідно з графіком, наведеним у п.3.4.2 договору, зокрема, до 1 листопада 2022 року в сумі 40,000 грн, до 1 листопада 2023 року - 40 000 грн і т.д.

Як вбачається з матеріалів справи, Фондом свої зобов`язання виконано, та 13.12.2021 на рахунок відповідача перераховано 200 000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №63 від 13.12.2021.

Отримання вказаноїї суми в якості фінансової допомоги відповідачем не заперечується.

Натомість, фермерське господарство виконало свої грошові зобов`язання частково, сплативши станом на 10 травня 2024 року кошти в сумі 60 000 грн з необхідних 80 000 грн згідно з графіком. Відтак, утворилась заборгованість в розмірі 20 000 грн. Станом на день ухвалення рішення сума заборгованості не погашена, що підтверджено прокурором в судовому засіданні.

В силу вимог ст. 610, ч. 2 ст. 615 Цивільного кодексу України , порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). Одностороння відмова від зобов`язання не звільняє винну сторону від відповідальності за порушення зобов`язання.

Відповідно до ст.1049 ЦК України, позичальник зобов`язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі або речі, визначені родовими ознаками, у такій самій кількості, такого самого роду та такої самої якості, що були передані йому позикодавцем) у строк та в порядку, що встановлені договором. Позика, надана за договором безпроцентної позики, може бути повернена позичальником достроково, якщо інше не встановлено договором. Позика вважається повернутою в момент передання позикодавцеві речей, визначених родовими ознаками, або зарахування грошової суми, що позичалася, на його банківський рахунок.

Враховуючи умови договору, Графік повернення фінансової допомоги, положення ст.1049 ЦК України, строк повернення наданої відповідачу поворотної фінансової допомоги в загальному розмірі 80 000,00 грн є таким, що настав.

Як вже зазначалося, в установлений строк (до 01 листопада 2023 року) кошти в сумі 40 000,00грн відповідачем повернуто частково на суму 20 000,00грн.

Статтею 599 ЦК України встановлено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Факт порушення відповідачем зобов`язання за договором щодо повернення фінансової допомоги у встановлений строк (до 01.11.2023) належним чином доведений, документально підтверджений і в той же час відповідачем не спростований.

Враховуючи викладене, вимоги прокуратури про стягнення з відповідача 20 000,00 грн заборгованості з повернення фінансової допомоги є правомірними та обґрунтованими, тому підлягають до задоволення.

Висновки господарського суду.

Згідно із ч. 2-3 ст.13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами ч.1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Судом досліджено всі докази, наявні у матеріалах справи.

Належних та допустимих доказів на спростування зазначеного чи будь-яких обґрунтованих заперечень по суті спору відповідач суду не надав.

Отже, з аналізу наведених норм права та поданих доказів, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги щодо стягнення з відповідача 20 000,00грн заборгованості за договором №95ФГ-2021 від 08.12.2021 року є підтверджені документально, відповідачем не спростовані, а тому підлягають до задоволення.

Розподіл судового збору.

У відповідності до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у розмірі 3028,00 грн. покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст.4, 11, 42, 46, 53, 73, 74, 76-79, 91, 123, 129, 219, 220, 222, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Фермерського господарства "АгроВест-2012" (вул.Зелена, будинок 8, село Раковець, Збаразького району Тернопільської області, ідентифікаційний код 38143021) на користь Українського державного фонду підтримки фермерських господарств (вул.Януша Корчака, будинок 9/12, місто Київ, ідентифікаційний код 20029342) - 20 000 (двадцять тисяч)грн 00коп. фінансової допомоги.

3. Стягнути з Фермерського господарства "АгроВест-2012" (вул.Зелена, будинок 8, село Раковець(з), Збаразького району Тернопільської області, ідентифікаційний код 38143021) на користь Тернопільської обласної прокуратури (м.Тернопіль, вул.Листопадова, 4, ідентифікаційний код 02910098) 3028 (три тисячі двадцять вісім)грн 00коп. в повернення сплаченого судового збору.

Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Судове рішення складено та підписано 19.07.2024.

Суддя Н.О. Андрусик

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення16.07.2024
Оприлюднено22.07.2024
Номер документу120485138
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань інші договори

Судовий реєстр по справі —921/389/24

Судовий наказ від 09.08.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Судовий наказ від 09.08.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Рішення від 16.07.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Рішення від 16.07.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Ухвала від 24.06.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні