ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 вересня 2010 р. м.Вінниця Сп рава № 2-а-3246/10/0270
Вінницький окружний адмін істративний суд в складі Гол овуючого судді Воробйової Ін ни Анатоліївни, розглянувши у порядку скороченого прова дження матеріали справи за п озовом: Хмільницької об'єдна ної державної податкової ін спекції Вінницької області до: Сільськогосподарськог о обслуговуючого кооператив у "Пустовійтівський" про: при пинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
Хмільницька об' єднан а державна податкова інспек ція Вінницької області зверн улася до суду з адміністрати вним позовом про припинення юридичної особи - Сільськог осподарського обслуговуючо го кооперативу “Пустовійті вський”.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач з 2006 року не подає органам державної под аткової служби податкових де кларацій, документів фінансо вої звітності відповідно до закону, що є підставою для пос тановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з ба нкрутством юридичної особи .
Справа розглядається в пор ядку скороченого провадженн я, оскільки в силу пункту 3 час тини 1 статті 183-2 КАС України в а дміністративних справах щод о припинення за зверненням с уб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних о сіб - підприємців у випадках, п ередбачених законом, застосо вується скорочене проваджен ня.
Відповідач у строк, передба чений частиною третьою статт і 183-2 КАС України заперечень с уду не направив, хоча ухвала про відкриття скороченого п ровадження у адміністративн ій справі від 01 вересня 2010 року направлялась йому за адрес ою , внесеною до державного ре єстру, що в силу частини 8 ста тті 35 КАС України вважається врученням повістки юридичн ій особі.
04 вересня 2010 року конверт з ух валою про відкриття скороче ного провадження від 01 верес ня 2010 року повернувся до суду з відміткою поштового відділ ення зв' язку: «за відмовою а дресата від одержання».
Положенням частини 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин (в дано му випадку - відмови адресата її одержати), вважається, що т ака повістка вручена належни м чином.
Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача на лежним чином про строк подан ня заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого з аперечення. Однак, відповіда ч відмовився від реалізації права судового захисту свої х прав та інтересів.
Розглянувши та оцінивши ма теріали справи в порядку ско роченого провадження, відпов ідно до вимог статті 183-2 КАС Укр аїни - без проведення судовог о засідання та виклику осіб, я кі беруть участь у справі - с уд дійшов висновку про наявн ість достатніх підстав щод о прийняття рішення про зад оволення позову в порядку пи сьмового провадження, з огля ду на наступне.
Сільськогосподарський обс луговуючий кооператив “Пуст овійтівський” зареєстрован ий Хмільницькою районною де ржавною адміністрацією 10.10.2006 р оку (а.с. 2-4) та взятий на облік в Х мільницькій об' єднаній дер жавній податковій інспекції як платник податків 18.10.2006 року за № 88, що підтверджується дов ідкою №135 від 18.10.2006 року (а.с.5) .
Як вбачається з витягу з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців серії АА № 261220 т а листа Головного управлінн я статистики у Вінницькій об ласті № 59 від 18.02.2008 року в ЄДРПОУ значиться Сільськогосподар ський обслуговуючий коопер атив “Пустовійтівський”, ід ентифікаційний код - 34609866, адр еса: вул. Леніна, буд. 132, с. Пустов ійти, Хмільницький район, Він ницька область, 22036, керівник ю ридичної особи - Гуцалюк О лександр Іванович.
Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” пер едбачені обов' язки платник ів податків і зборів (обов' я зкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов' язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов' язкови х платежів); сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законами терміни.
Відповідно до статті 4 Закон у України „Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” податкові декларації пода ються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.
В порушення зазначених нор м Закону відповідач не звіту є до Хмільницької ОДПІ з 18.10.2006 р оку (з моменту реєстрації), що стверджується довідкою пози вача №657 від 18.02.2008 року (а.с.25). В заз наченій довідці також вказа но про відсутність у відпові дача заборгованості перед б юджетом.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.1998 року № 80 та за реєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.1998 року за № 172/2612, якщо платник податків не м ає заборгованості перед бюдж етом, та в разі неподання прот ягом одного року в органи дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів бухгалтерської звітності , керівник державної податко вої служби приймає рішення п ро звернення до господарсько го суду із позовною заявою пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.
Відповідно до пункту 17 част ини 1 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право звертати ся у передбачених законом ви падках до судових органів із заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з частиною першою ст атті 216 Господарського кодекс у України (далі - ГК України) уч асники господарських віднос ин несуть господарсько-право ву відповідальність за право порушення у сфері господарюв ання шляхом застосування до правопорушників господарсь ких санкцій на підставах і в п орядку, передбачених цим Код ексом, іншими законами та дог овором.
Відповідно до статті 218 ГК Ук раїни підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання . Учасник господарських відн осин відповідає за невиконан ня або неналежне виконання г осподарського зобов'язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.
Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за по рушення встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті до суб'єктів господарюван ня можуть бути застосовані у повноваженими органами держ авної влади або органами міс цевого самоврядування адмін істративно-господарські сан кції, тобто заходи організац ійно-правового або майнового характеру, спрямовані на при пинення правопорушення суб'є кта господарювання та ліквід ацію його наслідків.
При цьому, згідно з частиною першою статті 247 ГК України у р азі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.
Відповідно до частини друг ої статті 38 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" (далі - Закон) підста вою для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є неподання про тягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.
Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж протягом року, суд в важає вимоги позивача обґрун тованими, у зв' язку з чим є вс і підстави для припинення юр идичної особи - Сільськогос подарського обслуговуючого кооперативу “Пустовійтівс ький”.
Відповідно до частини перш ої статті 105 Цивільного кодекс у України (далі - ЦК України) уч асники юридичної особи, суд а бо орган, що прийняв рішення п ро припинення юридичної особ и, зобов'язані негайно письмо во повідомити про це орган, що здійснює державну реєстраці ю, який вносить до Єдиного дер жавного реєстру відомості пр о те, що юридична особа перебу ває у процесі припинення. А аб зацом другим частини другої цієї статті передбачено, що в иконання функцій комісії з п рипинення юридичної особи (л іквідаційну комісію, ліквіда тора тощо) може бути покладен о на орган управління юридич ної особи.
Згідно з частиною 5 статті 38 З акону суд призначає в рішенн і щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідаці єю комісію з припинення (лікв ідаційну комісію) та встанов лює строк її роботи. Державни й реєстратор вносить до Єдин ого державного реєстру запис про призначення комісії з пр ипинення (ліквідаційної комі сії) не пізніше наступного ро бочого дня з дати надходженн я відповідного рішення.
Приписами частини 7 цієї ста тті передбачено, що державни й реєстратор не пізніше наст упного робочого дня з дати вн есення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відп овідне повідомлення.
Відповідно до частини четв ертої статті 105 ЦК України ком ісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих з асобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юри дичної особи, що припиняєтьс я, повідомлення про припинен ня юридичної особи.
Згідно з частиною першою ст атті 36 Закону для проведення д ержавної реєстрації припине ння юридичної особи в резуль таті її ліквідації голова лі квідаційної комісії або упов новажена ним особа після зак інчення процедури ліквідаці ї, яка передбачена законом, ал е не раніше двох місяців з дат и публікації повідомлення у спеціалізованому друковано му засобі масової інформації , повинен подати (надіслати ре комендованим листом з описом вкладення) державному реєст ратору документи, передбачен і цією частиною та частиною д ругою цієї статті.
Відповідно до частини 10 ста тті 38, частини 8 статті 36 Закону за відсутності підстав для з алишення документів, які под ані для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.
Згідно з частиною 9 статті 36 З акону строк державної реєстр ації припинення юридичної ос оби в результаті її ліквідац ії не повинен перевищувати т ри робочих дні з дати надходж ення документів для проведен ня державної реєстрації прип инення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне зак онодавство пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти ви сновку, що склад комісії з при пинення та порядок її роботи в даній категорії справ зако нодавством прямо не передбач ені. Разом з тим, частина 7 стат ті 9 КАС України передбачає мо жливість застосування анало гії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та а налогії права (суд виходить і з конституційних принципів і загальних засад права).
Як вже зазначалось, згідно в итягу з Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців сер ії АА № 261220 та довідки про взятт я на облік платника податків № 135 від 18.10.2006 року керівником С ільськогосподарського обсл уговуючого кооперативу “Пу стовійтівський” є Гуцалюк Олександр Іванович.
В зв'язку з наведеним вище с уд вважає за необхідне покла сти на керівника Сільськогос подарського обслуговуючого кооперативу “Пустовійтівс ький” Гуцалюка Олександра Івановича функції ліквіда тора юридичної особи та до ч ленів комісії включити - Хмі льницьку ОДПІ.
Зобов'язати ліквідатора Сі льськогосподарського обслу говуючого кооперативу “Пус товійтівський” не пізніше 1 0 днів з моменту набрання дано ю постановою законної сили п омістити в друкованих засоба х масової інформації, в яких п ублікуються відомості про де ржавну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повід омлення про припинення юриди чної особи - Сільськогоспод арського обслуговуючого коо перативу “Пустовійтівськи й” та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначено го повідомлення подати (наді слати рекомендованим листом з описом вкладення) державно му реєстратору документи, пе редбачені частинами першою т а другою статті 36 Закону; вста новити строк роботи ліквідац ійної комісії 70 днів з дня наб рання даним рішенням законно ї сили.
Згідно з частиною 7 статті 59 Г К України скасування державн ої реєстрації позбавляє суб' єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставо ю для вилучення його з держав ного реєстру. Суб'єкт господа рювання вважається ліквідов аним з дня внесення до держав ного реєстру запису про прип инення його діяльності.
З приписів статей 71, 86 КАС Укр аїни вбачається, що кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оц інює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанн ям, що ґрунтується на їх безпо середньому, всебічному, повн ому та об'єктивному дослідже нні.
Зважаючи, що відповідач док азів у спростування позовних вимог не надав, суд дійшов вис новку, що позовні вимоги підл ягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст.35, 70, 71, 79, 86, 94, 183-2, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити пов ністю.
Припинити юридичну особу - Сільськогосподарський обсл уговуючий кооператив “Пуст овійтівський” (юридична адр еса: вул. Леніна, 132, с. Пустовійт и, Хмільницький район, Вінниц ька область, 22036, код за ЄДРПОУ 346 09866).
Покласти на керівника Сіль ськогосподарського обслуго вуючого кооперативу “Пусто війтівський” Гуцалюка Оле ксандра Івановича виконан ня функцій ліквідатора юриди чної особи - Сільськогоспод арського обслуговуючого ко оперативу “Пустовійтівськ ий” , до складу комісії включи ти Хмільницьку ОДПІ .
Після набрання даною поста новою законної сили повідоми ти орган, що здійснює державн у реєстрацію, про те, що Сільсь когосподарський обслуговую чий кооператив “Пустовійті вський” перебуває у процесі припинення.
Зобов'язати ліквідатора не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної с или помістити в друкованих з асобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юри дичної особи, що припиняєтьс я, повідомлення про припинен ня Сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу “Пустовійтівський”, та не п ізніше двох місяців з дати пу блікації зазначеного повідо млення подати (надіслати рек омендованим листом з описом вкладення) державному реєстр атору документи, передбачені частинами 1, 2 статті 36 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" .
Встановити строк роботи лі квідатора Сільськогосподар ського обслуговуючого кооп еративу “Пустовійтівський ” 70 днів з дня набрання даною п остановою законної сили.
Копію даної постанови напр авити державному реєстратор у Хмільницької районної держ авної адміністрації для вик онання вимог статті 38 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців".
Постанова суду, прий нята у порядку скороченого п ровадження виконується нега йно.
Постанова суду набирає законної сили у порядку, вста новленому статтею 254 КАС Украї ни.
Постанова суду за результ атами скороченого проваджен ня може бути оскаржена до апе ляційної інстанції через Він ницький окружний адміністра тивний суд шляхом подачі в де сятиденний строк з дня отрим ання її копії апеляційної ск арги. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Постанова, прийнята у ск ороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апе ляційному порядку, є остаточ ною.
Суддя Во робйова Інна Анатоліївна
22.09.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2010 |
Оприлюднено | 08.11.2010 |
Номер документу | 12048561 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні