ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 липня 2024 року м. Житомир справа № 240/18832/22
категорія 111030600
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Шимоновича Р.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інко-Фуд Бердичів" до Головного управління ДПС у Житомирській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Інко-Фуд Бердичів" (далі - ТОВ "Інко-Фуд Бердичів") із позовом, у якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Житомирській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПП, а саме: рішення №7098302/38284164 від 22 липня 2022 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення №7098303/38284164 від 22 липня 2022 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ''ІНКО-ФУД Бердичів'', №2 від 10.04.2019 датою його фактичного подання та розрахунок коригування №4 від 01.04.2022 до податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНКО-ФУД Бердичів" №3 від 11.04.2019 датою його фактичного подання.
Обгрунтовано позовні вимоги тим, що позивачем, з метою реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних 01.07.2022 було направлено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 №4 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 №3 до податкової накладної №2 від 10.04.2019. За результатами опрацювання розрахунків коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 №3 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 та від 01.04.2022 №4 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 в їх реєстрації було відмовлено.
01 липня 2022 позивач отримано квитанції №1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до змісту якої повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач вважає, що до контролюючого органу подані всі необхідні документи, у зв`язку з чим просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 14.09.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Головне управління ДПС у Житомирській області (далі - ГУ ДПС у Житомирській області) подало відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог, з тих підстав, що платником податків не надано повного пакету документів. Вважає, що оскаржувані рішення були прийняті на підставі, у спосіб та у формі, що передбачені діючим законодавством, в тому числі ПК України, а тому такі правильні по суті рішення не можуть бути скасовані.
Державна податкова служба України (далі - ДПС України) подала до суду відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Інко-Фуд Бердичів» перебуває на обліку в Бердичівській ОДПІ ГУ ДПС України в Житомирській області з 05.02.2013.
ТОВ "Інко-Фуд Бердичів" з метою реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних 01.07.2022 р. було направлено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 р. №4 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 року та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 р. №3 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 року. За результатами опрацювання розрахунків коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 р. №3 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 року та від 01.04.2022 р. №4 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 року.
За результатами опрацювання розрахунків коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 р. №3 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 року та від 01.04.2022 р. №4 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 року, 01 липня 2022 року було отримано квитанції №1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних та і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до вмісту якої повідомлено, що «документ прийнято, реєстрацію зупинено.
Відповідно до п. 201.16 cт. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 01.04.2022 р. №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. У розрахунку коригуванні складеному до податкової накладної, передбачена зміна номенклатури товарів/послуг 8514, які відсутні в таблиці даних платника на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється), що відповідає п.4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На вимогу відповідача, 01 липня 2022 року, позивачем було надіслано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по розрахунках коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 р. №3 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 року та від 01.04.2022р. №4 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 року, реєстрація яких зупинено №1 від 20.07.2022 року з письмовими поясненнями та прикріплено копії наступних документів, що підтверджують реальність продажу кліматичних камер. Зокрема, копії договору поставки №1812/12 від 18.12.2018 р. з ТОВ «ІНКО-ФУД Бердичів», договору суборенди №7 від 01.02.2020 року, оборотно сальдову відомість, видаткової накладної №6 від 01.04.2022 р.
Відповідно до квитанції №2 від 20.07.2022 року вказані документи прийнято до розгляду.
За результатами опрацювання надісланих позивачем пояснень та документів, 22 липня 2022 року позивачем було отримано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7098302/38284164 про відмову в реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 р. №3 до податкової накладної №2 від 11.04.2019 року та рішення №7098303/38284164 від 22.07.2022 р. про відмову в реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022р. №4 до податкової накладної №3 від 10.04.2019 року.
Підставою для відмови у реєстрації розрахунків коригувань зазначено - ненадання платником податків копій первинних документів, первинні документи складені з порушенням законодавства.
Не погодившись з рішеннями від 22.07.2020 №7098302/38284164 та №7098303/38284164 про відмову в реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 р. №3 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 року та від 01.04.2022 р. №4 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 р., позивач звернувся до ДПС України зі скаргою від 10.08.2020 р. щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та надав письмові пояснення і розширений пакет документів, підтверджуючих господарську операцію.
Проте, рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів актів приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись з таким рішенням, вважаючи його протиправним, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд враховує таке.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п. 192.1 статті 192 ПК України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В розумінні пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою КМУ №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 12 Порядку №1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (п. 14 Порядку №1246).
Аналогічні за змістом норми містить постанова КМУ від 11 грудня 2019 р. № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Постанова №1165 ).
Так, відповідно до пункту 10 Постанови №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 постанови №1165 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Із процитованих норм випливає, що у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, можливо зупинення їх реєстрації.
Суд звертає увагу, що відповідно до пунктів 2-4, 6-9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом МФУ 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок №520) визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв`язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку: або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку; або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування; або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (п. 12 Порядку №520).
Судом встановлено, що ТОВ "Інко-Фуд Бердичів" зареєстроване 04.03.2013 за фактичною адресою:вул. Білопільська, 131, м. Бердичів, Житомирська область.
У період з 2013 року по січень 2020 року включно здійснювало господарські операції з виробництва харчових продуктів, зокрема, виробництва м`ясних продуктів. Основним видом діяльності було виробництва м`ясних продуктів.
З лютого 2020 року ТОВ "Інко-Фуд Бердичів" здійснює господарські операції з продажу товарів.
Постачання товару по якому заблоковано розрахунки коригування від 01.04.2022 №3 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 та від 01.04.2022 №4 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 здійснювалося в рамках договору поставки №2112 від 21.12.2019, укладеного між ТОВ "М`ясовита" та ТОВ "Інко-Фуд Бердичів".
Поставки товару - камери кліматичні здійснено в рамках договору поставки №30/03 від 30.03.2022.
На виконання умов договору поставки №30/03 від 30.03.2022 на підставі видаткової накладної №1 від 01.04.2022 ТОВ "М`ясовита" здійснила поставку камер кліматичних на адресу ТОВ "Інко-Фуд Бердичів" на суму 3377103,07 грн. в т. ч. ПДВ 562850,51 грн.
На зміни номенклатури товару з ковбасних виробів в асортименті на камери кліматичні, до податкової накладної №39 від 20.06.2021 складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 №532 до податкової накладної №41 від 20.07.2021 складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 01.04.2022 №533 до податкової накладної №487 від 30.06.2021 складено розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 01.04.2022 №531.
Вказані коригування були успішно зареєстровані в ЄРПН, що вказує на те, що відповідач фактично підтвердив і наявність залишку у позивача камер кліматичних, які при подальшій реалізації були заблоковані.
При здійсненні попередньої оплати ТОВ "М`ясовита" складено та зареєстровано податкові накладні №39 від 20.06.2021, №487 від 30.06.2021, №41 від 20.07.2021.
Після підписання сторонами акту зарахування зустрічних однорідних вимог від 01.04.2022 при зміні номенклатури товару з ковбасних виробів на кліматичні до вищевказаних податкових накладних було складено розрахунки коригування. До податкової накладної №39 від 20.06.2021 складено РК №532 від 01.04.2022 до податкової накладної №487 від 30.06.2021 складено РК №531 від 01.04.2022 до податкової накладної №41 від 20.07.2021 складено РК №533 від 01.04.2022.
Також встановлено, що 18.12.2018 між ТОВ "Інко-Фуд Бердичів" (Продавець) та ТОВ "Інко-Фуд Україна" (Покупець) було укладено договір поставки №1812/12 від 18.12.2018. Предмет зазначеної угоди є постачання товарів згідно специфікацій, які є невід`ємною частиною даного договору.
10.04.2019 ТОВ "Інко-Фуд Бердичів" згідно платіжного доручення №700 було здійснено попередню оплату у розмірі 900000, 00 грн.
11.04.2019 ТОВ "Інко-Фуд Бердичів" згідно платіжного доручення №701 від 10.04.2022 було здійснено попередню оплату в розмірі 1550000,00 грн. та згідно платіжного доручення №702 від 11.04.2019 980000,00 грн.
Разом з тим, зі змісту статті 139 ПКУ слідує, що право на податковий кредит виникає при нарахуванні/сплаті у разі здійснення господарських операцій з придбання товарів/послуг тощо, а датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше або дата списання коштів з банківського рахунку платника в якості оплати за товари/послуги або отримання товарів/послуг.
На підставі вказаних положень товариством було включено до податкового кредиту суми ПДВ по факту попередньої оплати за м`ясо птиці механічного обвалювання заморожене на підставі таких податкових накладних: №2 від 10.04.2019 на суму 900000,00 грн. в т.ч. ПДВ 150 000, 00 грн., №3 від 11.04.2019 на суму 2530 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 421 666, 67 грн.
Станом на 30.03.2022 постачання покупцю товару не відбулося, кошти не було повернуто. У зв`язку з неможливістю поставити ММО сторони дійшли згоди змінити номенклатуру товару у відповідності до Специфікації №2 від 31.03.2022.
01.04.2022 ТОВ "Інко-Фуд Україна" було реалізовано 1 комплект кліматичних камер на суму 3430000,00 грн. в т.ч. ПДВ 571666,67 грн. реалізація товару здійснювався в рахунок попередньої оплати. Факт отримання кліматичних камер ТОВ "Інко-Фуд Бердичів" підтверджується видатковою накладною №6 від 01.04.2022 на суму 3430000 грн.
Оплати здійснено в якості попередньої оплати за ММО згідно платіжних доручень від 10.04.2019 №700 було в розмірі 900000, 00 грн. від 10.04.2022 №701 в розмір 1550000,00 грн. та від 11.04.2019 №702 в розмірі 9800000, 00 грн. на загальну суму 3430000 грн. На підставі акту зарахування зустрічних однорідних вимог від 01.04.2022 зараховані в якості оплати за кліматичні камери згідно видаткової накладної №6 від 01.04.2022.
Після підписання сторонами акту зарахування зустрічних однорідних вимог від 01.04.2022 при зміні номенклатури товару ММО на камери кліматичні, до вищевказаних податкових накладних було складено розрахунки коригування реєстрацію яких було зупинено.
Матеріалами справи підтверджено, що позивачем подано до Державної податкової служби України для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі розрахунки коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019, та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 які були доставлені до ДПС України, документи прийнято, але відповідно до ст.201.16 ст.201 ПК України реєстрацію зупинено.
Для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі розрахунки коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної Х`і2 від 10.04.2019. та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 4 від 01.04,2022 до податкової накладної З від 1 1.04.2019, документи прийнято, але відповідно до п.201.16 СТ.201 11К України реєстрацію зупинено.
Для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, розрахунки коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019, які були доставлені до ДПС України, документи прийнято, але відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрацію зупинено. Платник податків яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄДРПН відповідає н.4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПП/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК в ЄДРПН зупинена у зв`язку з тим, що у розрахунку коригування складеному .то податкової накладної передбачається зміна номенклатури товару/послуги 8514 які відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість які товари/послути що на постійній основі постачається (виготовляється).
Позивачем на розгляд Комісії ГУ ДПС у Житомирській з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахуику коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подано пояснення та наступний пакет копій документів до розрахунку коригування №3 від 01.04.2022 та №4 від 01.04.2022:
- повідомлення про подання пояснень да копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 20.07.2022;
- банківська виписка, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 02.04.2019- 17.06.2022, видаткова накладна №6 від 01.04.2022;
- договір постачання №1812/12 від 18.12.2018 з додатками;
- лист-пояснення;
- договір суборенди №7 від 01,02.2020 з додатком.
Комісія ГУ ДПС у Житомирській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, розглянувши подані пояснення та копії докуменгів, прийняла рішення:
- від 22.07.2022 №7098302/38284164 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- від 22.07.2022 №7098303/38284164 про відмову у реєстрації розрахунку коригування № 4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 віл 11.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно додатку до витягу з протоколу Комісії ГУ ДПС у Житомирській області №77/06-30-18-02-17 від 22.07.2022 причиною відмови в реєстрації розрахунку коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019, № 4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних стало ненадання платником податків повного пакету документів, а саме: відсутні договори та розрахункові документи на придбання, ТТН на реалізацію акт звірки.
Згідно додатку до витягу з протоколу Комісії ГУ ДПС у Житомирській області №77/06-30-18-02-17 від 22.07.2022 причиною відмови в реєстрації розрахунку коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019, №4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних стало ненадання платником повного пакету документів, а саме: відсутні договори та розрахункові документи на придбання, ТТН на реалізацію, акт звірки.
Дослідивши наявні у матеріалах справи документи, суд дійшов висновку, що позивачем надано необхідні документи та пояснення для прийняття рішення про реєстрацію розрахунків коригування до податкових накладних.
Отже, відповідачем безпідставно відмовлено в реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних, незважаючи на те, що позивачем надано всі необхідні документи.
Таким чином, суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення №7098302/38284164 від 22 липня 2022 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 року та рішення №7098303/38284164 від 22 липня 2022 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати розрахунки коригування до податкових накладних, суд зазначає наступне.
Так, із положень частин третьої - четвертої 245 КАС України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Пунктами 19, 20 Порядку №1246, визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації розрахунку коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, ознак порушення позивачем вимог законодавства щодо складення їх немає, відтак є достатні підстави для прийняття рішення про їх реєстрацію.
За таких обставин, позовна вимога про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в ЄРПН розрахунок коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 та розрахунок коригування №4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 датою їх фактичного подання підлягає задоволенню.
Відповідно до статей 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судовий збір підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Інко-Фуд Бердичів" (вул. Білопільська, 131, м. Бердичів, Житомирська область, 13300, ЄДРПОУ: 38284164) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Ю. Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003, ЄДРПОУ: ВП 44096781), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ, код 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити .
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Житомирській області №7098302/38284164 від 22 липня 2022 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 та рішення №7098303/38284164 від 22 липня 2022 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "Інко-Фуд Бердичів", розрахунки коригування №3 від 01.04.2022 до податкової накладної №2 від 10.04.2019 та №4 від 01.04.2022 до податкової накладної №3 від 11.04.2019 датою фактичного подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Житомирській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Інко-Фуд Бердичів" сплачений судовий збір у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Інко-Фуд Бердичів" сплачений судовий збір у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 18 липня 2024 року.
Суддя Р.М.Шимонович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120486790 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шимонович Роман Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шимонович Роман Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шимонович Роман Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні