Постанова
від 25.10.2010 по справі 2-а-3774/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2010 р. Справа № 2-а-3774/10/0270

м. Вінниця

Суддя Вінницького окружно го адміністративного суду Мельник-Томенко Жанна Мико лаївна, розглянувши в пор ядку скороченого провадженн я матеріали справи

за позовом: Жмеринської об'єднаної державної податк ової інспекції

до: приватного підприє мства "Лисогірське і Л"

про: припинення юридичн ої особи

ВСТАНОВИВ :

Жмеринська об' єднана державна податкова інспекц ія Вінницької області зверну лася до суду з адміністратив ним позовом про припинення ю ридичної особи - приватного підприємства “ Лисогірське і Л”.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач з лютого 2009 року не подає органам держав ної податкової служби податк ових декларацій, документів фінансової звітності відпов ідно до закону, що є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов' язан о з банкрутством юридичної особи.

Справа розглядається в пор ядку скороченого провадженн я, оскільки в силу пункту 3 час тини 1 статті 183-2 КАС України в а дміністративних справах щод о припинення за зверненням с уб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних о сіб - підприємців у випадках, п ередбачених законом, застосо вується скорочене проваджен ня.

Відповідач у строк, передба чений частиною третьою статт і 183-2 КАС України заперечень су ду не направив. Копію ухвали с уду про відкриття скорочено го провадження у адміністрат ивній справі від 24.09.2010 року напр авлено відповідачу за адресо ю, внесеною до ЄДР. Відповідно до довідки Укрпошти від 13.10.2010 р оку адресат за вказаною адре сою не значиться.

Згідно з ч. 3 ст. 167 КАС України, судове рішення вважається в рученим, у тому числі у разі по вернення поштового відправл ення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин , та у разі відсутності осіб, я кі беруть участь у справі, за а дресою, повідомленою цими ос обами суду, або за адресою міс цезнаходження (місця прожива ння), що зазначена в ЄДРПОУ, як і не мають статусу підприємц ів, за адресою їх місця прожив ання чи місця перебування, як а зареєстрована у встановлен ому законом порядку.

Враховуючи те, що поштове ві дправлення повернуто Укрпош тою по причині незнаходження відповідача за адресою внес еною до ЄДРПОУ, суд вважає, що вжив всіх заходів для належн ого повідомлення відповідач а, а тому відповідно до ч. 3 ст. 167 КАС України копія ухвали вва жається врученою.

Суд, дослідивши матеріали с прави, оцінивши докази, дійшо в висновку про наявність дос татніх підстав для задоволе ння позову, виходячи з наступ ного.

Відповідно до довідки з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 138736 серії АГ ПП « Лисогірське і Л» зареєстрова не юридичною особою з 11.09.2007 року , місцезнаходження вул. Ленін а, 4, с. Лисогірка, Жмеринський р айон, Вінницька область, іден тифікаційний код - 35284512 (а.с. 4-5). В казане підприємство діє на п ідставі статут, затвердженог о протоколом зборів засновни ків № 1 від 30.08.2007 року, зареєстров аного Жмеринською РДА 11.09.2007 рок у (а.с.14-17).

Приватне підприємство “ Ли согірське і Л” взяте на облік в Жмеринській об' єднаній д ержавній податковій інспекц ії як платник податків 12.09.2007 рок у за №1169, що підтверджується д овідкою від 02.09.2010 року (а.с.6) .

Відповідно до довідки Упра вління статистики у Жмеринсь кому районі № 05/03-01/12-361 від 08.09.2010 року в ЄДРПОУ значиться ПП “Лисог ірське і Л”, ідентифікаційни й код - 35284512, адреса: вул. Леніна , 4, с. Лисогірка, Жмеринський ра йон, Вінницька область, керів ник юридичної особи - Поп овський Анатолій Анатолійов ич (а.с.7).

Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” пер едбачені обов' язки платник ів податків і зборів (обов' я зкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов' язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов' язкови х платежів); сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законами терміни.

Відповідно до статті 4 Закон у України „Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” податкові декларації пода ються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.

В порушення зазначених нор м Закону відповідач не звіту є до Жмеринської ОДПІ з лютог о 2009 року, що стверджується дов ідкою позивача №952810/10-013/1 від 08.09.2010 р оку (а.с.8).

Згідно з довідкою №953410/10-013/1 від 08.09.2010 року у ПП «Лисогірське і Л » відсутня заборгованість п еред бюджетом.

Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.1998 року № 80 та за реєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.1998 року за № 172/2612, якщо платник податків не м ає заборгованості перед бюдж етом, та в разі неподання прот ягом одного року в органи дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів бухгалтерської звітності , керівник державної податко вої служби приймає рішення п ро звернення до господарсько го суду із позовною заявою пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.

Відповідно до пункту 17 част ини 1 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право звертати ся у передбачених законом ви падках до судових органів із заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.

Згідно з частиною першою ст атті 216 Господарського кодекс у України (далі - ГК України) уч асники господарських віднос ин несуть господарсько-право ву відповідальність за право порушення у сфері господарюв ання шляхом застосування до правопорушників господарсь ких санкцій на підставах і в п орядку, передбачених цим Код ексом, іншими законами та дог овором.

Відповідно до статті 218 ГК Ук раїни підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання . Учасник господарських відн осин відповідає за невиконан ня або неналежне виконання г осподарського зобов'язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.

Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за по рушення встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті до суб'єктів господарюван ня можуть бути застосовані у повноваженими органами держ авної влади або органами міс цевого самоврядування адмін істративно-господарські сан кції, тобто заходи організац ійно-правового або майнового характеру, спрямовані на при пинення правопорушення суб'є кта господарювання та ліквід ацію його наслідків.

При цьому, згідно з частиною першою статті 247 ГК України у р азі здійснення суб'єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.

Відповідно до частини друг ої статті 38 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців" (далі - Закон) підста вою для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є неподання про тягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.

Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж протягом року, суд в важає вимоги позивача обґрун тованими, у зв' язку з чим є вс і підстави для припинення юр идичної особи - приватного підприємства “Лисогірське і Л”.

Відповідно до частини перш ої статті 105 Цивільного кодекс у України (далі - ЦК України) уч асники юридичної особи, суд а бо орган, що прийняв рішення п ро припинення юридичної особ и, зобов'язані негайно письмо во повідомити про це орган, що здійснює державну реєстраці ю, який вносить до Єдиного дер жавного реєстру відомості пр о те, що юридична особа перебу ває у процесі припинення. А аб зацом другим частини другої цієї статті передбачено, що в иконання функцій комісії з п рипинення юридичної особи (л іквідаційну комісію, ліквіда тора тощо) може бути покладен о на орган управління юридич ної особи.

Згідно з частиною 5 статті 38 в казано вище Закону, суд призн ачає в рішенні щодо припинен ня юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з при пинення (ліквідаційну комісі ю) та встановлює строк її робо ти.

Приписами частини 7 цієї ж с татті передбачено, що держав ний реєстратор не пізніше на ступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державн ого реєстру запису, в якому ке рівник органу управління або засновник (учасник) юридично ї особи вказаний як голова ко місії з припинення (ліквідац ійної комісії) юридичної осо би зобов'язаний надіслати та кому керівнику органу управл іння або засновнику (учасник у) юридичної особи, а також суд у, який постановив рішення що до припинення юридичної особ и у зв'язку з її ліквідацією, в ідповідне повідомлення.

Відповідно до частини четв ертої статті 105 ЦК України ком ісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих з асобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юри дичної особи, що припиняєтьс я, повідомлення про припинен ня юридичної особи.

Згідно з частиною першою ст атті 36 Закону, для проведення державної реєстрації припин ення юридичної особи в резул ьтаті її ліквідації голова л іквідаційної комісії або упо вноважена ним особа після за кінчення процедури ліквідац ії, яка передбачена законом, а ле не раніше двох місяців з да ти публікації повідомлення у спеціалізованому друковано му засобі масової інформації , повинен подати (надіслати ре комендованим листом з описом вкладення) державному реєст ратору документи, передбачен і цією частиною та частиною д ругою цієї статті.

Відповідно до частини 10 ста тті 38, частини 8 статті 36 Закону , за відсутності підстав для з алишення документів, які под ані для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.

Згідно з частиною 9 статті 36 З акону строк державної реєстр ації припинення юридичної ос оби в результаті її ліквідац ії не повинен перевищувати т ри робочих дні з дати надходж ення документів для проведен ня державної реєстрації прип инення юридичної особи.

Проаналізувавши чинне зак онодавство пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти ви сновку, що склад комісії з при пинення та порядок її роботи в даній категорії справ зако нодавством прямо не передбач ені. Разом з тим, частина 7 стат ті 9 КАС України передбачає мо жливість застосування анало гії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та а налогії права (суд виходить і з конституційних принципів і загальних засад права).

Як вже зазначалось, згідно д овідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців №05/03 -01/12-361 від 08.09.2010 року керівником ПП “Лисогірське і Л” є Поповс ький Анатолій Антонович.

У зв'язку з наведеним, суд вв ажає за необхідне покласти н а керівника ПП “Лисогірське і Л” Поповського А.А. обов 'язки ліквідатора.

Зобов'язати ліквідатора ПП “Лисогірське і Л” не пізніше 10 днів з моменту набрання дан ою постановою законної сили помістити в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення юри дичної особи - приватного п ідприємства “ Лисогірське і Л” та не пізніше двох місяці в з дати публікації зазначен ого повідомлення подати (над іслати рекомендованим листо м з описом вкладення) державн ому реєстратору документи, п ередбачені частинами першою та другою статті 36 Закону; вст ановити строк роботи ліквіда ційної комісії 70 днів з дня на брання даним рішенням законн ої сили.

Згідно з частиною 7 статті 59 Г К України, скасування держав ної реєстрації позбавляє суб 'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставо ю для вилучення його з держав ного реєстру. Суб'єкт господа рювання вважається ліквідов аним з дня внесення до держав ного реєстру запису про прип инення його діяльності.

З приписів статей 71, 86 КАС Укр аїни вбачається, що кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оц інює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанн ям, що ґрунтується на їх безпо середньому, всебічному, повн ому та об'єктивному дослідже нні.

Зважаючи, що відповідач док азів у спростування позовних вимог не надав, суд дійшов вис новку, що позовні вимоги підл ягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 183-2, 158, 162, 1 63, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Позов задовольнити п овністю.

Припинити юридичну особу - приватне підприємство “Лисо гірське і Л” (юридична адреса : вул. Леніна, 4, с. Лисогірка, Жме ринський район, Вінницька об ласть, код ЄДРПОУ - 35284512).

Покласти на керівника ПП “Л исогірське і Л” - Поповськ ого Анатолія Антоновича ви конання функцій ліквідатора юридичної особи - ПП “Лисог ірське і Л”.

Після набрання даною поста новою законної сили повідоми ти орган, що здійснює державн у реєстрацію, про те, що ПП “Ли согірське і Л” перебуває у пр оцесі припинення.

Зобов'язати ліквідатора не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної с или помістити в друкованих з асобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юри дичної особи, що припиняєтьс я, повідомлення про припинен ня ПП “Лисогірське і Л”, та не пізніше двох місяців з дати п ублікації зазначеного повід омлення подати (надіслати ре комендованим листом з описом вкладення) державному реєст ратору документи, передбачен і частинами 1, 2 статті 36 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" .

Встановити строк роботи лі квідатора ПП “Лисогірське і Л” 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Копію даної постанови напр авити державному реєстратор у Жмеринської районної держа вної адміністрації для вико нання вимог статті 38 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців".

Постанова підлягає негайн ому виконанню.

Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КА С України постанова може бут и оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії пост анови.

Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .

Постанова набирає законно ї сили в порядку ст. 254 КАС Украї ни

Суддя/підпис/ Мельник-Томенко Жанна Миколаївна

25.10.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2010
Оприлюднено08.11.2010
Номер документу12048695
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3774/10/0270

Ухвала від 24.09.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мельник-Томенко Жанна Миколаївна

Постанова від 25.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мельник-Томенко Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні