П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/16846/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Тарновецький І.І.
Суддя-доповідач - Залімський І. Г.
18 липня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Мацького Є.М. Сушка О.О. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 березня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтагруп" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Нафтагруп" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 26.06.2023 № 0076740409 в частині застосування штрафу у сумі 92861,05 грн.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 07.03.2024 позов задоволено частково, ухвалено:
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області форми «Н» від 26.06.2023 №0076740409, в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТАГРУП" штрафу в сумі 59042 грн. 56 коп.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням в частині задоволення позову, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 07.03.2024 скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.
В обґрунтування апеляційної скарги з урахуванням додаткових пояснень зазначено, що документи, які надані позивачем не є достатнім та достовірним доказом виконання останнім обов`язку з направлення на реєстрацію податкових накладних, оскільки походження цих документів неможливо ідентифікувати. Зазначені документи не є квитанціями, які надсилає контролюючий орган. Разом з цим, неможливо стверджувати, що ці документи не є штучно створеними позивачем.
Суд першої інстанції не взяв до уваги податкові накладні №825 від 04.08.2022 та №826 від 04.08.2022, які зареєстровані в ЄРПН з пропущенням терміну реєстрації на 50 та 48 днів відповідно, що повністю спростовує твердження, що такі податкові накладні надіслані на реєстрацію вчасно.
Позивачем не надано сертифікат Торгово-промислової палати України або будь-який інший доказ про засвідчення форс-мажорних обставин.
Неможливість визначити податковий статус контрагента не є достатньою підставою пропуску граничного терміну реєстрації розрахунку коригування, оскільки позивач міг дізнатись таку інформацію безпосередньо в свого контрагента в телефонному режимі або шляхом подання запиту. Ця інформація мала б бути відома позивачу на момент укладання договору або акта виконаних робіт з контрагентом, адже це в інтересах саме позивача знати, кому він продає свій товар. Окрім того, позивач не надав належні докази того, що закритий доступ реєстру платників ПДВ перешкоджав вчасній реєстрації розрахунку коригування.
Таким чином, позивачем не доведено наявність форс-мажорних обставин, а отже і не існує підстав звільнення від фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення, а саме: реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, виписаних у червні-вересні 2022 року, із порушенням граничних термінів реєстрації податкових накладних, передбачених п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу відповідача в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги. Зауважив, що податкові накладні подані для реєстрації своєчасно, що підтверджується доданими до податкових накладних Протоколами руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій.
Відсутність вільного доступу з боку позивача до публічно електронного реєстру платників ПДВ змусило його оформляти податкову накладну на не платника і в подальшому корегувати дані та оформляти нову податкову вже по факту існування даних про такого неплатника ПДВ.
Станом на 04.08.2022 позивач не мав змоги доступу до публічного електронного реєстру платників податків на додану вартість з метою коректного складання податкових накладних із врахуванням норм чинного податкового законодавства України в зв`язку із обмеженим доступом, що може бути підтверджено листом Мінфіну від 07.09.2022 № 11310-10-10/20007.
В даному випадку немає вини платника податків в несвоєчасній реєстрації податкових накладних, оскільки платником податків виконано свій обов`язок, щодо своєчасного направлення на реєстрацію податкових накладних до 20:00 годин до настання граничних днів реєстрації податкових накладних, проте такі не було зареєстровано з причин, які не залежать від його волі крім того ряд податкових накладних, які згадані вище не були зареєстровані з причин перебування реєстра в недієвому стані, що також позбавляло можливості своєчасно подати податкові накладні в електронному вигляді на реєстрацію.
Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2024, з урахуванням п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, Головне управління ДПС у Хмельницькій області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТАГРУП" щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за період червень-вересень 2022, за результатами якої складено акт від 17.05.2023 №5525/22-01-04-09/40949912.
В акті перевірки від 17.05.2023 №5525/22-01-04-09/40949912 зафіксовано порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "НАФТАГРУП" пункту 201.10 ст. 201 ПК України, а саме ТОВ «НАФТАГРУП» зареєстровано податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних виписані у червні-вересні 2022 року з порушенням граничних термінів реєстрації. що згідно проведеного аналізу Єдиного реєстру податкових накладних встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних/рахунків коригування, зокрема: № 204 від 10.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №124 від 06.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №67 від 03.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №186 від 10.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №61 від 03.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №17 від 01.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №68 від 03.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №233 від 14.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №146 від 08.06.2022, зареєстровано 01.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №84 від 03.06.2022, зареєстровано 08.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 8 дн.; №321 від 02.06.2022, зареєстровано 12.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 12 дн.; №513 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №597 від 30.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №604 від 30.06.2022, зареєстровано 19.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 4 дн.; №504 від 25.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №624 від 16.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №601 від 30.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №369 від 19.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №547 від 28.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №507 від 25.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №508 від 25.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №514 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №441 від 23.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №334 від 17.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №546 від 28.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №526 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №520 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №545 від 28.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №378 від 20.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №437 від 25.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №366 від 19.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №518 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №515 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №519 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №460 від 24.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №573 від 29.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; № 436 від 24.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №360 від 17.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №435 від 22.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №544 від 28.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №330 від 17.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №523 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №521 від 27.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №542 від 28.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №379 від 20.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №421 від 22.06.2022, зареєстровано 18.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.; №68 від 30.06.2022, зареєстровано 15.08.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 31 дн.; №672 від 07.07.2022, зареєстровано 05.08.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 5 дн.; №576 від 24.07.2022, зареєстровано 16.08.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 дн.; №809 від 04.08.2022, зареєстровано 14.09.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 14 дн.; №825 від 04.08.2022, зареєстровано 20.10.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 50 дн.; №826 від 04.08.2022, зареєстровано 18.10.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації 48 дн; №757 від 30.09.2022, зареєстровано 18.10.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації - 3 дн.
На підставі висновків акту перевірки від 17.05.2023 №5525/22-01-04-09/40949912, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 26.06.2023 №0076740409, яким до позивача, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, застосовано штраф в розмірі 92861,05 грн.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 26.06.2023 №0076740409 протиправним, позивач звернувся до суду.
Частково задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем вчинено всіх залежних від нього заходів для недопущення порушення законодавства при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних\розрахунків коригування № 204 від 10.06.2022, №124 від 06.06.2022, №67 від 03.06.2022, №186 від 10.06.2022, №61 від 03.06.2022, №17 від 01.06.2022, №68 від 03.06.2022, №233 від 14.06.2022, №146 від 08.06.2022, №513 від 27.06.2022, №597 від 30.06.2022, №504 від 25.06.2022, №624 від 16.06.2022, №601 від 30.06.2022, №369 від 19.06.2022, №547 від 28.06.2022, №507 від 25.06.2022, №508 від 25.06.2022, №514 від 27.06.2022, №441 від 23.06.2022, №334 від 17.06.2022, №546 від 28.06.2022, №526 від 27.06.2022, №520 від 27.06.2022, №545 від 28.06.2022, №378 від 20.06.2022, №437 від 25.06.2022, №366 від 19.06.2022, №518 від 27.06.2022, №515 від 27.06.2022, №519 від 27.06.2022, №460 від 24.06.2022, №573 від 29.06.2022, № 436 від 24.06.2022, №360 від 17.06.2022, №435 від 22.06.2022, №544 від 28.06.2022, №330 від 17.06.2022, №523 від 27.06.2022, №521 від 27.06.2022, №542 від 28.06.2022, №379 від 20.06.2022, №421 від 22.06.2022, №576 від 24.07.2022, №825 від 04.08.2022, №826 від 04.08.2022. Тому, податкове повідомлення - рішення форми Н від 26.06.2023 №0076740409, в частині застосування до ТОВ "НАФТАГРУП" штрафу за несвоєчасну реєстрацію зазначених вказаних податкових накладних\розрахунків коригування є протиправним та підлягає скасуванню.
Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.
Відповідно п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (Порядок №1246).
Відповідно до пп. а, б п.185.1 ст.185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1. ст.188 ПК України).
Відповідно до норм пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема, для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів, 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів, 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів, 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
У випадку встановлення факту вчинення платником податку порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних контролюючий орган відповідно до п.58.1 ст.58 ПК України (визначає підстави, порядок оформлення та вручення податкового повідомлення-рішення) та положень п.2 розд. II Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції 22.01.2016 за №124/28254), складає податкове повідомлення-рішення за формою Н - за порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПК України (додаток 13 до зазначеного Порядку).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).
Пунктами 2, 3 Порядку №1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Згідно з пунктом 4 Порядку №1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис, «Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
12.05.2022 був прийнятий Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, яким були внесені зміни в підпункт 69.1 пункту 69 розділу 10 Податкового кодексу України.
Зокрема абзац 3 даного підпункту був викладений в наступній редакції:
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно п.1 Прикінцевих та перехідних положень Закону він набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім змін до абзаців другого, п`ятого - восьмого підпункту 69.2 та підпункту 69.11 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України в частині камеральних перевірок декларацій та уточнюючих розрахунків (у разі їх подання), до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, які набирають чинності з 02 червня 2022 року.
Спірним у цій справі є питання строку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначених вище податкових накладних.
Згідно із наявними у матеріалах справи копій повідомлень про відправку податкових накладних та протоколами руху документа\звіта та пов`язаних з ним повідомлень\квитанцій, в яких міститься дата та час подання на реєстрацію податкових накладних, дані щодо того, яка накладна подана на реєстрацію, позивачем направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
податкові накладні № 204 від 10.06.2022, №124 від 06.06.2022, №67 від 03.06.2022, №186 від 10.06.2022, №61 від 03.06.2022, №17 від 01.06.2022, №68 від 03.06.2022, №233 від 14.06.2022, №146 від 08.06.2022 30 червня 2022 року;
податкові накладні №513 від 27.06.2022, №597 від 30.06.2022, №504 від 25.06.2022, №624 від 16.06.2022, №601 від 30.06.2022, №369 від 19.06.2022, №547 від 28.06.2022, №507 від 25.06.2022, №508 від 25.06.2022, №514 від 27.06.2022, №441 від 23.06.2022, №334 від 17.06.2022, №546 від 28.06.2022, №526 від 27.06.2022, №520 від 27.06.2022, №545 від 28.06.2022, №378 від 20.06.2022, №437 від 25.06.2022, №366 від 19.06.2022, №518 від 27.06.2022, №515 від 27.06.2022, №519 від 27.06.2022, №460 від 24.06.2022, №573 від 29.06.2022, № 436 від 24.06.2022, №360 від 17.06.2022, №435 від 22.06.2022, №544 від 28.06.2022, №330 від 17.06.2022, №523 від 27.06.2022, №521 від 27.06.2022, №542 від 28.06.2022, №379 від 20.06.2022, №421 від 22.06.2022 15 серпня 2022 року;
податкову накладну №576 від 24.07.2022 15 серпня 2022 року;
податкову накладну №825 від 04.08.2022 та розрахунок коригування №826 від 04.08.2022 31 серпня 2022 року.
Однак, податкові накладні № 204 від 10.06.2022, №124 від 06.06.2022, №67 від 03.06.2022, №186 від 10.06.2022, №61 від 03.06.2022, №17 від 01.06.2022, №68 від 03.06.2022, №233 від 14.06.2022, №146 від 08.06.2022 були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних 01 липня 2022 року;
податкові накладні №513 від 27.06.2022, №597 від 30.06.2022, №504 від 25.06.2022, №624 від 16.06.2022, №601 від 30.06.2022, №369 від 19.06.2022, №547 від 28.06.2022, №507 від 25.06.2022, №508 від 25.06.2022, №514 від 27.06.2022, №441 від 23.06.2022, №334 від 17.06.2022, №546 від 28.06.2022, №526 від 27.06.2022, №520 від 27.06.2022, №545 від 28.06.2022, №378 від 20.06.2022, №437 від 25.06.2022, №366 від 19.06.2022, №518 від 27.06.2022, №515 від 27.06.2022, №519 від 27.06.2022, №460 від 24.06.2022, №573 від 29.06.2022, № 436 від 24.06.2022, №360 від 17.06.2022, №435 від 22.06.2022, №544 від 28.06.2022, №330 від 17.06.2022, №523 від 27.06.2022, №521 від 27.06.2022, №542 від 28.06.2022, №379 від 20.06.2022, №421 від 22.06.2022 18 серпня 2022 року;
податкова накладна №576 від 24.07.2022 16 серпня 2022 року;
податкова накладна №825 від 04.08.2022 20 жовтня 2022 року;
розрахунок коригування №826 від 04.08.2022 18 жовтня 2022 року.
Враховуючи зазначене, податковий орган зробив висновок, що позивачем за податковими накладними № 204 від 10.06.2022, №124 від 06.06.2022, №67 від 03.06.2022, №186 від 10.06.2022, №61 від 03.06.2022, №17 від 01.06.2022, №68 від 03.06.2022, №233 від 14.06.2022, №146 від 08.06.2022, №576 від 24.07.2022 пропущений термін їх реєстрації на один день; за податковими накладними №513 від 27.06.2022, №597 від 30.06.2022, №504 від 25.06.2022, №624 від 16.06.2022, №601 від 30.06.2022, №369 від 19.06.2022, №547 від 28.06.2022, №507 від 25.06.2022, №508 від 25.06.2022, №514 від 27.06.2022, №441 від 23.06.2022, №334 від 17.06.2022, №546 від 28.06.2022, №526 від 27.06.2022, №520 від 27.06.2022, №545 від 28.06.2022, №378 від 20.06.2022, №437 від 25.06.2022, №366 від 19.06.2022, №518 від 27.06.2022, №515 від 27.06.2022, №519 від 27.06.2022, №460 від 24.06.2022, №573 від 29.06.2022, № 436 від 24.06.2022, №360 від 17.06.2022, №435 від 22.06.2022, №544 від 28.06.2022, №330 від 17.06.2022, №523 від 27.06.2022, №521 від 27.06.2022, №542 від 28.06.2022, №379 від 20.06.2022, №421 від 22.06.2022 пропущений термін їх реєстрації на три дні та застосував штрафні санкції в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість за цими накладними. За податковою накладною №825 від 04.08.2022 пропущений термін реєстрації на п`ятдесят днів; за розрахунком коригування №826 від 04.08.2022 пропущений термін реєстрації на сорок вісім днів, внаслідок чого відповідач застосував штрафні санкції в розмірі 30 відсотків від суми податку на додану вартість за накладною\розрахунком коригування.
Верховний Суд у постанові від 22.11.2021 року по справі №160/10558/19 дійшов висновку про те, що при розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, а дата їх відправлення виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних.
Долученими позивачем копіями повідомлень про відправку податкових накладних та протоколами руху документа\звіта та пов`язаних з ним повідомлень\квитанцій підтверджується, що позивач, надіславши податкові накладні\розрахунки коригування № 204 від 10.06.2022, №124 від 06.06.2022, №67 від 03.06.2022, №186 від 10.06.2022, №61 від 03.06.2022, №17 від 01.06.2022, №68 від 03.06.2022, №233 від 14.06.2022, №146 від 08.06.2022, №513 від 27.06.2022, №597 від 30.06.2022, №504 від 25.06.2022, №624 від 16.06.2022, №601 від 30.06.2022, №369 від 19.06.2022, №547 від 28.06.2022, №507 від 25.06.2022, №508 від 25.06.2022, №514 від 27.06.2022, №441 від 23.06.2022, №334 від 17.06.2022, №546 від 28.06.2022, №526 від 27.06.2022, №520 від 27.06.2022, №545 від 28.06.2022, №378 від 20.06.2022, №437 від 25.06.2022, №366 від 19.06.2022, №518 від 27.06.2022, №515 від 27.06.2022, №519 від 27.06.2022, №460 від 24.06.2022, №573 від 29.06.2022, № 436 від 24.06.2022, №360 від 17.06.2022, №435 від 22.06.2022, №544 від 28.06.2022, №330 від 17.06.2022, №523 від 27.06.2022, №521 від 27.06.2022, №542 від 28.06.2022, №379 від 20.06.2022, №421 від 22.06.2022, №576 від 24.07.2022, №825 від 04.08.2022, №826 від 04.08.2022 відповідно, своєчасно виконав свої зобов`язання, передбачені податковим законодавством з реєстрації вищевказаних податкових накладних\розрахунків коригування.
При цьому, відповідачем не надано суду доказів несправності засобів телекомунікаційного зв`язку платника податків чи інших доказів на підтвердження наявності вини позивача у порушенні граничного строку направлення на реєстрацію податкових накладних.
Відповідно до п.109.1 ст.109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Аналіз зазначеної норми дає підстави вважати, що законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 ПК України, лише за наявності його вини.
За практикою Верховного Суду (постанови від 23 липня 2019 року у справі №620/3609/18, від 14 серпня 2018 року у справі №803/1583/17, від 30 січня 2018 року у справі № 815/2745/17, №816/390/17 від 2 липня 2019 року у справі № 2340/3802/18, від 20 серпня 2019 року у справі № 1640/3125/18) вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.
У постановах від 3 квітня 2020 року (справа №160/5380/19), від 10 червня 2019 року (справа №802/1825/16-а) та від 12 липня 2019 року (справа №0940/1600/18) Верховний Суд вказав, що у процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на яку (які) платник податку не має впливу.
Встановлена нормою п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею.
Враховуючи положення п.201.10 ст.201 ПК України, у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.
Подібні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 28.10.2020 у справі №620/817/19.
З огляду на встановлені в ході розгляду справи обставини, позивачем вжито заходів щодо реєстрації податкових накладних\розрахунків коригування № 204 від 10.06.2022, №124 від 06.06.2022, №67 від 03.06.2022, №186 від 10.06.2022, №61 від 03.06.2022, №17 від 01.06.2022, №68 від 03.06.2022, №233 від 14.06.2022, №146 від 08.06.2022, №513 від 27.06.2022, №597 від 30.06.2022, №504 від 25.06.2022, №624 від 16.06.2022, №601 від 30.06.2022, №369 від 19.06.2022, №547 від 28.06.2022, №507 від 25.06.2022, №508 від 25.06.2022, №514 від 27.06.2022, №441 від 23.06.2022, №334 від 17.06.2022, №546 від 28.06.2022, №526 від 27.06.2022, №520 від 27.06.2022, №545 від 28.06.2022, №378 від 20.06.2022, №437 від 25.06.2022, №366 від 19.06.2022, №518 від 27.06.2022, №515 від 27.06.2022, №519 від 27.06.2022, №460 від 24.06.2022, №573 від 29.06.2022, № 436 від 24.06.2022, №360 від 17.06.2022, №435 від 22.06.2022, №544 від 28.06.2022, №330 від 17.06.2022, №523 від 27.06.2022, №521 від 27.06.2022, №542 від 28.06.2022, №379 від 20.06.2022, №421 від 22.06.2022, №576 від 24.07.2022, №825 від 04.08.2022, №826 від 04.08.2022 у строк, встановлений п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України та їх фактична реєстрація відбулася, про що зазначено в акті перевірки та підтверджується матеріалами справи.
Тобто, позивачем вчинено всіх залежних від нього заходів для недопущення порушення законодавства при реєстрації вказаних податкових накладних, що вказує на протиправність застосування до ТОВ "НАФТАГРУП" штрафу за несвоєчасну реєстрацію зазначених податкових накладних та необхідність скасування податкового повідомлення-рішення від 26.06.2023 № 0076740409 у цій частині.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про часткове задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 березня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Залімський І. Г. Судді Мацький Є.М. Сушко О.О.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120489927 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Залімський І. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні