Рішення
від 19.07.2024 по справі 320/44661/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 липня 2024 року м. Київ№ 320/44661/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головенка О.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку письмового провадження) адміністративний позов Заступника керівника Броварської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Державного підприємства "Завод порошкової металургії", третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Міністерство економіки України, про визнання бездіяльності протиправною та зобовґязання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся Заступник керівника Броварської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Державного підприємства "Завод порошкової металургії", третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Міністерство економіки України, в якому просить суд:

визнати бездіяльність Державного підприємства «Завод порошкової металургії» (ЄДРПОУ 00186192) щодо невжиття заходів з належного утримання захисних споруд-сховищ № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019 протиправною;

зобов`язати Державне підприємство «Завод порошкової металургії» (ЄДРПОУ 00186192) привести у стан готовності захисні споруди-сховища № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019, що знаходяться за адресою: Промвузол, місто Бровари, Броварський район, Київська область з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

В обґрунтування позовних вимог зазначено про те, що у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та введенням на всій території України воєнного стану, органами прокуратури опрацьовуються інформації та повідомлення щодо порушення вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд). Встановлено, що захисні споруди-сховища № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019 в умовах військової агресії через недодержання та порушення власником вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд), є неготовими до використання за призначенням, через що не здатні забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей. Наведене суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.12.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку письмового провадження).

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходить з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, Броварською окружною прокуратурою в ході вивчення стану додержання законів при використанні захисних споруд цивільного захисту населення на території Броварського району Київської області виявлено факти порушень відповідачем законодавства у вказаній сфері, що призвело до надання захисним спорудам цивільного захисту-сховища в Державному підприємстві «Завод порошкової металургії» статусу не готових та обмежено готового до експлуатації.

Згідно інформації Броварської районної військової адміністрації від 06.09.2022 № 2397/вс, на території міста Бровари Броварського району наявні захисні споруди цивільного захисту - сховища № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019 (балансоутримувач - Державне підприємство «Завод порошкової металургії»), які є не готовими та обмежено готовим до експлуатації за призначенням.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, Державне підприємство «Завод порошкової металургії» знаходиться за юридичною адресою: Україна, 07400, Київська область, місто Бровари, Промвузол. Ідентифікаційний код юридичної особи: 00186192.

Відповідно до наданого Броварською міською радою Броварського району Київської області паспорту сховища№ 125002 останнє знаходиться Промвузол м. Бровари та становить площу 340 м2. Введена в експлуатацію вказана споруда у 1972 році. Згідно облікової картки, дане сховище у разі наявної загрози розраховане на утримання в ньому 350 осіб.

Також, з облікової картки даної захисної споруди цивільного захисту вбачається, що обліковий номер сховища - 125002, форма власності - державна, власник - Казенний завод порошкової металургії, який в подальшому реорганізовано в Державне підприємство «Завод порошкової металургії».

Відповідно до наданого Броварською міською радою Броварського району Київської області паспорту сховища № 125008 останнє знаходиться Промвузол у м. Бровари та становить площу 467,2 м2. Введена в експлуатацію вказана споруда у жовтні 1975 році. Згідно облікової картки, дане сховище у разі наявної загрози розраховане на утримання в ньому 600 осіб.

Також, з облікової картки даної захисної споруди цивільного захисту вбачається, що обліковий номер сховища - 125008, форма власності - державна, власник - Казенний завод порошкової металургії, який в подальшому реорганізовано в Державне підприємство «Завод порошкової металургії».

Відповідно до наданого Броварською міською радою Броварського району Київської області паспорту сховища № 125015 - останнє знаходиться Промзона у м. Бровари та становить площу 188 м2. Введена в експлуатацію вказана споруда у 1977 році. Згідно облікової картки, дане сховище у разі наявної загрози розраховане на утримання в ньому 270 осіб.

Також, з облікової картки даної захисної споруди цивільного захисту вбачається, що обліковий номер сховища - 125015, форма власності - державна, власник - Казенний завод порошкової металургії, який в подальшому реорганізовано в Державне підприємство «Завод порошкової металургії».

Відповідно до наданого Броварською міською радою Броварського району Київської області паспорту сховища № 125019 - останнє знаходиться Промзона у м. Бровари та становить площу 308,8 м2. Введена в експлуатацію вказана споруда у 1984 році. Згідно облікової картки, дане сховище у разі наявної загрози розраховане на утримання в ньому 750 осіб.

Також, з облікової картки даної захисної споруди цивільного захисту вбачається, що обліковий номер сховища - 125015, форма власності - державна, власник - Казенний завод порошкової металургії, який в подальшому реорганізовано в Державне підприємство «Завод порошкової металургії».

Відповідно до наданої Броварською міською радою Броварського району Київської області облікової картки сховища № 125003 - останнє знаходиться Промзона у м. Бровари та становить площу 870 м2. Введена в експлуатацію вказана споруда у 1976 році. Згідно облікової картки, дане сховище у разі наявної`загрози розраховане на утримання в ньому 900 осіб, обліковий номер сховища - 125003, форма власності - державна, власник - Казенний завод порошкової металургії, який в подальшому реорганізовано в Державне підприємство «Завод порошкової металургії».

Із листа Броварської міської ради Броварського району Київської області № 1.11-12/01/11405 від 09.09.2022 та доданих до нього документів слідує, що до переліку захисних споруд цивільного захисту (сховищ та протирадіаційних укриттів) включені - сховища № 125002, № 125003, № 125008, №125015, № 125019, балансоутримувачем яких є ДП «Завод порошкової металургії», розташоване за адресою: м. Бровари, Промзона та сховища перебувають у стані «не готове», а сховище № 125008 має стан «обмежено готового» до експлуатації за призначенням.

Водночас, із інформаційного листа Броварського районного управління ГУ ДСНС у Київській області від 27.12.2022 № 16/1592 та доданих до нього документів вбачається, що в період проведення планової перевірки ДП «Завод порошкової металургії» за адресою: м. Бровари, Промвузол, яка проводилась з 12.07.2021 по 16.07.2021 керівник суб`єкта господарювання був відсутній, відповідальні особи, які відповідають за вимоги пожежної та техногенної безпеки відповідно до наказів також були відсутні, таким чином було складено акт стосовно неможливості здійснення заходу державного нагляду (контролю) від 16.07.2021 № 797. Причина неможливості здійснення заходу державного нагляду (контролю): відсутність під час проведення заходу державного нагляду (контролю) керівника суб`єкту господарювання або уповноваженої ним особи.

До керівництва ДП «Завод порошкової металургії» у письмовій формі доводились вимоги наказу МВС України від 09.07.2018 № 579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту», а саме листами Броварського РУ вих. № 16/136 від 26.02.2020, вих. № 16/54 від 05.02.2021, вих. № 16/86 від 10.01.2022.

Так, 29.11.2021 було проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання сховищ № 125002, № 125003, № 125008, №125015, № 125019 за призначенням, за результатами якої складено акти оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту, комісія дійшла висновку, що станом на 29.11.2021, сховища № 125002, № 125003, № 125015, № 125019 перебувають у стані «не готове», а сховище № 125008 має стан «обмежено готового» до експлуатації за призначенням.

Із листа Броварської міської ради Київської області від 04.11.2022 №1.7-21/01/14704 та доданих до нього документів вбачається, що сховища № 125002, № 125003, № 125015, № 125019 перебувають у стані «не готове», а сховище № 125008 має стан «обмежено готового» до експлуатації за призначенням.

Так, розпорядженням міського голови від 30.06.22 № 95-ОД «Про створення робочої групи щодо проведення перевірок захисних споруд цивільного захисту, розташованих на території Броварської міської територіальної громади», створено робочу групу щодо проведення перевірок захисних споруд цивільного захисту, розташованих на території Броварської міської територіальної громади.

21.07.2022 робочою групою проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання сховищ № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019 за призначенням, за результатами якого складено акти оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту, комісія дійшла висновку, що станом на 21.07.2021, сховища № 125002, № 125003, № 125015, № 125019 перебувають у стані «не готове», а сховище № 125008 має стан «обмежено готового» до експлуатації за призначенням.

За результатами проведення оцінки стану готовності, експлуатації і використання сховища № 125002 балансоутримувачу рекомендовано усунути недоліки виявлені актом відповідно вимог наказу МВС України від 09.07.2018№ 579 «Про затвердження вимог з використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту». Із Актом та рекомендаціями, 21.07.2022 під підпис ознайомлений в.о. заступника директора Марченко С.О.

Зазначеним актом оцінки стану готовності захисної споруди встановлено, що вказане сховище вбудоване в п`ятиповерхову будівлю заводоуправління; технічний стан- аварійний; санітарний- незадовільний; загальний стан приміщення- сирі, з ознаками затоплення, не використовується; стан виходів і аварійних виходів - два виходи у незадовільному стані, отвори не захищені, іржа, відсутність регулювання, засобами для доступу осіб з інвалідністю не обладнано; стан повітрянозабірних оголовків, металевих віконниць, вихлопних каналів- невідповідність конструкцій, наскрізне іржавіння; стан обвалування окремо розташованого сховища- не відповідає вимогам; наявність незахищених отворів, нещільне прилягання, несправність механізмів задраювання, відсутність герметичності, наскрізне іржавіння; несправні противибухові пристрої і розширювальних колець; вентиляція у неробочому стані, корозія; відсутність обладнання системи вентиляції; електроручні вентилятори відсутні; відсутність герметичної та неробочий стан протипилових фільтрів; клапани надмірного тиску відсутні; система регенерації повітря у неробочому стані; фільтри (ФГ-70) відсутні; регенеративні патрони (РП-100) відсутні; система водопостачання несправна і некомплектність обладнання, відсутні покажчикі руху води відсутні, безнапірні та напірні баки для питної води відсутні; лабораторні дослідження якості питної води в баках не проводились; аварійний стан водонапірних труб (наскрізне іржавіння); ємності для питної води відсутні; стан каналізаційної системи не працює; чотири санпристрої у непрацюючому стані, труби каналізації в незадовільному стані; насоси відкачування не працюють; вигрібна яма - аварійна; система опалення не працює; запірна апаратура в незадовільному стані, відсутність та некомплектність обладнання; трубопроводи в незадовільному стані (наскрізне) іржавіння; незадовільний стан, несправність та некомплектність електроустаткування; відсутня справність систем зв`язку та оповіщення; відсутнє заземлення електрообладнання; незадовільний стан гідроізоляції; відсутні автоматичні системи пожежогасіння та сигналізації; незадовільна укомплектованість пожежних кранів, у незадовільному стані труби систем пожежогасіння; не укомплектоване первинними засобами пожежогасіння, схема евакуації відсутня; температура та відносна вологість- незадовільна; відсутні вимірювальні пристрої; відсутній робочий інструмент формування з обслуговування захисної споруди; відсутній щорічний акт дослідження ємностей для питної води з результатами лабораторних досліджень; відсутня схема оповіщення та інформування зі списком необхідних телефонів, відсутній журнал перевірки стану готовності захисної споруди; відсутній порядок та довідка перевірки сховища на герметичність; експлуатація захисної споруди в режимі сховища протягом 6 годин з перевіркою роботи у режимах чистої вентиляції та фільтровентиляції не проводилась; дизельна електростанція несправна, приміщення дизельної електростанції сире, з ознаками затоплення; захисні двері не відповідають вимогам, відсутня ущільнювальна гума на захисних пристроях; оголовки повітрянозабірних каналів та вихлопних каналів несправні; противибухові пристрої відсутні; протипиловий фільтр відсутній; герметичні клапани несправні; клапани надмірного тиску несправні; відсутня теплоізоляція на вихлопній трубі і компенсатора на ній; відсутні піддони під витратними баками, незадовільний стан маслопроводів, відсутня система пожежогасіння дизельної електростанції; відсутні аварійні світильники; документація відсутня; перевірка працездатності дизельної електростанції не проводилась, акумуляторні батареї та пускові балони із стисненим повітрям відсутні.

За результатами проведення оцінки стану готовності, експлуатації і використання сховища № 125003, балансоутримувачу рекомендовано усунути недоліки виявлені актом відповідно вимог наказу МВС України від 09.07.2018№ 579 «Про затвердження вимог з використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту». Із актом та рекомендаціями, 21.07.2022 під підпис ознайомлений в.о. заступника директора Марченко С.О.

Зазначеним актом оцінки стану готовності захисної споруди встановлено, що вказане сховище вбудоване в будівлю АБК цеху № 2; технічний стан - аварійний; санітарний- незадовільний; загальний стан приміщення - сирі, з ознаками затоплення, не використовується; стан виходів і аварійних виходів- два виходи у незадовільному стані, отвори не захищені, іржа, відсутність регулювання, засобами для доступу осіб з інвалідністю не обладнано; стан повітрянозабірних оголовків, металевих віконниць, вихлопних каналів-невідповідність конструкцій, наскрізне іржавіння; стан обвалування окремо розташованого сховища - не відповідає вимогам; наявність незахищених отворів, нещільне прилягання, несправність механізмів задраювання, відсутність герметичності, наскрізне іржавіння; несправні противибухові пристрої і розширювальних колець; вентиляція у неробочому стані, корозія; відсутність обладнання системи вентиляції; електроручні вентилятори відсутні; відсутність герметичної та неробочий стан протипилових фільтрів; клапани надмірного тиску відсутні; система регенерації повітря у неробочому стані; фільтри (ФГ-70) відсутні; регенеративні патрони (РП-100) відсутні; система водопостачання несправна і некомплектність обладнання, відсутні покажчикі руху води відсутні, безнапірні та напірні баки для питної води відсутні; лабораторні дослідження якості питної води в баках не проводились; аварійний стан водонапірних труб (наскрізне іржавіння); ємності для питної води відсутні; стан каналізаційної системи не працює; чотири санпристрої у непрацюючому стані, труби каналізації в незадовільному стані; насоси відкачування не працюють; вигрібна яма-аварійна; система опалення не працює; запірна апаратура в незадовільному стані, відсутність та некомплектність обладнання; трубопроводи в незадовільному стані (наскрізне) іржавіння; незадовільний стан, несправність та некомплектність електроустаткування; відсутня справність систем зв`язку та оповіщення; відсутнє заземлення електрообладнання; незадовільний стан гідроізоляції; відсутні автоматичні системи пожежогасіння та сигналізації; незадовільна укомплектованість пожежних кранів, у незадовільному стані труби систем пожежогасіння; не укомплектоване первинними засобами пожежогасіння, схема евакуації відсутня; температура та відносна вологість - незадовільна; відсутні вимірювальні пристрої; відсутній робочий інструмент формування з обслуговування захисної споруди; відсутній щорічний акт дослідження ємностей для питної води з результатами лабораторних досліджень; відсутня схема оповіщення та інформування зі списком необхідних телефонів, відсутній журнал перевірки стану готовності захисної споруди; відсутній порядок та довідка перевірки сховища на герметичність; експлуатація захисної споруди в режимі сховища протягом 6 годин з перевіркою роботи у режимах чистої вентиляції та фільтровентиляції не проводилась; дизельна електростанція несправна, приміщення дизельної електростанції сире, з ознаками затоплення; захисні двері не відповідають вимогам, відсутня ущільнювальна гума на захисних пристроях; оголовки повітрянозабірних каналів та вихлопних каналів несправні; противибухові пристрої відсутні; протипиловий фільтр відсутній; герметичні клапани несправні; клапани надмірного тиску несправні; відсутня теплоізоляція на вихлопній трубі і компенсатора на ній; відсутні піддони під витратними баками, незадовільний стан маслопроводів, відсутня система пожежогасіння дизельної електростанції; відсутні аварійні світильники; документація відсутня; перевірка працездатності дизельної електростанції не проводилась, акумуляторні батареї та пускові балони із стисненим повітрям відсутні.

За результатами проведення оцінки стану готовності, експлуатації і використання сховища № 125008 балансоутримувачу рекомендовано усунути недоліки виявлені актом відповідно вимог наказу МВС України від 09.07.2018№ 579 «Про затвердження вимог з використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту». Із актом та рекомендаціями, 21.07.2022 під підпис ознайомлений в.о. заступника директора Марченко С.О.

Зазначеним актом оцінки стану готовності захисної споруди встановлено, що вказане сховище вбудоване в будівлю АБК цеху № 4; технічний стан - не визначався; санітарний- незадовільний; загальний стан приміщення - чисті, сухі, не використовується; стан виходів і аварійних виходів - два виходи/один у незадовільному стані, вхід перед тамбуроммає часткове підтоплення, засобами для доступу осіб з інвалідністю не обладнано, отвори не захищені, іржа, відсутність регулювання; стан повітрянозабірних оголовків, металевих віконниць, вихлопних каналів-невідповідність конструкцій-цілі, не обсмлуговуються; стан обвалування окремо розтащованого сховища- відповідає проекту; наявність незахищених отворів, нещільне прилягання, несправність механізмів задраювання, відсутність герметичності, наскрізне іржавіння; несправні противибухові пристрої і розщирювальних колець; вентиляція у неробочому стані, корозія; відсутність обладнання системи вентиляції; електроручні вентилятори відсутні; відсутність герметичної та неробочий стан протипилових фільтрів; клапани надмірного тиску відсутні; система регенерації повітря у неробочому стані; фільтри (ФГ-70) відсутні; регенеративні патрони (РП-100) відсутні; система водопостачання несправна і некомплектність обладнання, відсутні покажчикі руху води відсутні, безнапірні та напірні баки для питної води відсутні; лабораторні дослідження якості питної води в баках не проводились; аварійний стан водонапірних труб (наскрізне іржавіння); ємності для питної води відсутні; стан каналізаційної системи не працює; чотири санпристрої у непрацюючому стані, труби каналізації в незадовільному стані; насоси відкачування не працюють; вигрібна яма - аварійна; система опалення не працює; запірна апаратура в незадовільному стані, відсутність та некомплектність обладнання; трубопроводи в незадовільному стані (наскрізне) іржавіння; незадовільний стан, несправність та некомплектність електроустаткування; відсутня справність систем зв`язку та оповіщення; відсутнє заземлення електрообладнання; незадовільний стан гідроізоляції; відсутні автоматичні системи пожежогасіння та сигналізації; незадовільна укомплектованість пожежних кранів, у незадовільному стані труби систем пожежогасіння; не укомплектоване первинними засобами пожежогасіння, схема евакуації відсутня; температура та відносна вологість - незадовільна; відсутні вимірювальні пристрої; відсутній робочий інструмент формування з обслуговування захисної споруди; відсутній щорічний акт дослідження ємностей для питної води з результатами лабораторних досліджень; відсутня схема оповіщення та інформування зі списком необхідних телефонів, відсутній журнал перевірки стану готовності захисної споруди; відсутній порядок та довідка перевірки сховища на герметичність; експлуатація захисної споруди в режимі сховища протягом 6 годин з перевіркою роботи у режимах чистої вентиляції та фільтровентиляції не проводилась; дизельна електростанція несправна, приміщення дизельної електростанції сире, з ознаками затоплення; захисні двері не відповідають вимогам, відсутня ущільнювальна гума на захисних пристроях; оголовки повітрянозабірних каналів та вихлопних каналів несправні; противибухові пристрої відсутні; протипиловий фільтр відсутній; герметичні клапани несправні; клапани надмірного тиску несправні; відсутня теплоізоляція на вихлопній трубі і компенсатора на ній; відсутні піддони під витратними баками, незадовільний стан маслопроводів, відсутня система пожежогасіння дизельної електростанції; відсутні аварійні світильники; документація відсутня; перевірка працездатності дизельної електростанції не проводилась, акумуляторні батареї та пускові балони із стисненим повітрям відсутні.

За результатами проведення оцінки стану готовності, експлуатації і використання сховища № 125015 балансоутримувачу рекомендовано усунути недоліки виявлені актом відповідно вимог наказу МВС України від 09.07.2018№ 579 «Про затвердження вимог з використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту». Із актом та рекомендаціями, 21.07.2022 під підпис ознайомлений в.о. заступника директора Марченко С.О.

Зазначеним актом оцінки стану готовності захисної споруди встановлено, що вказане сховище вбудоване в будівлю АБК цеху 15; технічний стан - аварійний; санітарний - незадовільний; загальний стан приміщення - сирі, з ознаками затоплення, не використовується; стан виходів і аварійних виходів - два виходи у незадовільному стані, отвори не захищені, іржа, відсутність регулювання, засобами для доступу осіб з інвалідністю не обладнано; стан повітрянозабірних оголовків, металевих віконниць, вихлопних каналів-невідповідність конструкцій, наскрізне іржавіння; стан обвалування окремо розтащованого сховища - не відповідає вимогам; наявність незахищених отворів, нещільне прилягання, несправність механізмів задраювання, відсутність герметичності, наскрізне іржавіння; несправні противибухові пристрої і розщирювальних колець; вентиляція у неробочому стані, корозія; відсутність обладнання системи вентиляції; електроручні вентилятори відсутні; відсутність герметичної та неробочий стан протипилових фільтрів; клапани надмірного тиску відсутні; система регенерації повітря у неробочому стані; фільтри (ФГ-70) відсутні; регенеративні патрони (РП-100) відсутні; система водопостачання несправна і некомплектність обладнання, відсутні покажчикі руху води відсутні, безнапірні та напірні баки для питної води відсутні; лабораторні дослідження якості питної води в баках не проводились; аварійний стан водонапірних труб (наскрізне іржавіння); ємності для питної води відсутні; стан каналізаційної системи не працює; чотири санпристрої у непрацюючому стані, труби каналізації в незадовільному стані; насоси відкачування не працюють; вигрібна яма-аварійна; система опалення не працює; запірна апаратура в незадовільному стані, відсутність та некомплектність обладнання; трубопроводи в незадовільному стані (наскрізне) іржавіння; незадовільний стан, несправність та некомплектність електроустаткування; відсутня справність систем зв`язку та оповіщення; відсутнє заземлення електрообладнання; незадовільний стан гідроізоляції; відсутні автоматичні системи пожежогасіння та сигналізації; незадовільна укомплектованість пожежних кранів, у незадовільному стані труби систем пожежогасіння; не укомплектоване первинними засобами пожежогасіння, схема евакуації відсутня; температура та відносна вологість - незадовільна; відсутні вимірювальні пристрої; відсутній робочий інструмент формування з обслуговування захисної споруди; відсутній щорічний акт дослідження ємностей для питної води з результатами лабораторних досліджень; відсутня схема оповіщення та інформування зі списком необхідних телефонів, відсутній журнал перевірки стану готовності захисної споруди; відсутній порядок та довідка перевірки сховища на герметичність; експлуатація захисної споруди в режимі сховища протягом 6 годин з перевіркою роботи у режимах чистої вентиляції та фільтровентиляції не проводилась; дизельна електростанція несправна, приміщення дизельної електростанції сире, з ознаками затоплення; захисні двері не відповідають вимогам, відсутня ущільнювальна гума на захисних пристроях; оголовки повітрянозабірних каналів та вихлопних каналів несправні; противибухові пристрої відсутні; протипиловий фільтр відсутній; герметичні клапани несправні; клапани надмірного тиску несправні; відсутня теплоізоляція на вихлопній трубі і компенсатора на ній; відсутні піддони під витратними баками, незадовільний стан маслопроводів, відсутня система пожежогасіння дизельної електростанції; відсутні аварійні світильники; документація відсутня; перевірка працездатності дизельної електростанції не проводилась, акумуляторні батареї та пускові балони із стисненим повітрям відсутні.

За результатами проведення оцінки стану готовності, експлуатації і використання сховища № 125019 балансоутримувачу рекомендовано усунути недоліки виявлені актом відповідно вимог наказу МВС України від 09.07.2018№ 579 «Про затвердження вимог з використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту». Із актом та рекомендаціями, 21.07.2022 під підпис ознайомлений в.о. заступника директора Марченко С.О.

Зазначеним актом оцінки стану готовності захисної споруди встановлено, що вказане сховище вбудоване в п`ятиповерхову будівля; технічний стан - аварійний; санітарний - незадовільний; загальний стан приміщення- сирі, з ознаками затоплення, не використовується; стан виходів і аварійних виходів - два виходи у незадовільному стані, отвори не захищені, іржа, відсутність регулювання, засобами для доступу осіб з інвалідністю не обладнано; стан повітрянозабірних оголовків, металевих віконниць, вихлопних каналів-невідповідність конструкцій, наскрізне іржавіння; стан обвалування окремо розташованого сховища - не відповідає вимогам; наявність незахищени отворів, нещільне прилягання, несправність механізмів задраювання , відсутність герметичності, наскрізне іржавіння; несправні противибухові пристрої і розширювальних колець; вентиляція у неробочому стані, корозія; відсутність обладнання системи вентиляції; електроручні вентилятори відсутні; відсутність герметичної та неробочий стан протипилових фільтрів; клапани надмірного тиску відсутні; система регенерації повітря у неробочому стані; фільтри (ФГ-70) відсутні; регенеративні патрони (РП-100) відсутні; система водопостачання несправна і некомплектність обладнання, відсутні покажчикі руху води відсутні, безнапірні та напірні баки для питної води відсутні; лабораторні дослідження якості питної води в баках не проводились; аварійний стан водонапірних труб (наскрізне іржавіння); ємності для питної води відсутні; стан каналізаційної системи не працює; чотири санпристрої у непрацюючому стані, труби каналізації в незадовільному стані; насоси відкачування не працюють; вигрібна яма-аварійна; система опалення не працює; запірна апаратура в незадовільному стані, відсутність та некомплектність обладнання; трубопроводи в незадовільному стані (наскрізне) іржавіння; незадовільний стан, несправність та некомплектність електроустаткування; відсутня справність систем зв`язку та оповіщення; відсутнє заземлення електрообладнання; незадовільний стан гідроізоляції; відсутні автоматичні системи пожежогасіння та сигналізації; незадовільна укомплектованість пожежних кранів, у незадовільному стані труби систем пожежогасіння; не укомплектоване первинними засобами пожежогасіння, схема евакуації відсутня; температура та відносна вологість- незадовільна; відсутні вимірювальні пристрої; відсутній робочий інструмент формування з обслуговування захисної споруди; відсутній щорічний акт дослідження ємностей для питної води з результатами лабораторних досліджень; відсутня схема оповіщення та інформування зі списком необхідних телефонів, відсутній журнал перевірки стану готовності захисної споруди; відсутній порядок та довідка перевірки сховища на герметичність; експлуатація захисної споруди в режимі сховища протягом 6 годин з перевіркою роботи у режимах чистої вентиляції та фільтровентиляції не проводилась; дизельна електростанція несправна, приміщення дизельної електростанції сире, з ознаками затоплення; захисні двері не відповідають вимогам, відсутня ущільнювальна гума на захисних пристроях; оголовки повітрянозабірних каналів та вихлопних каналів несправні; противибухові пристрої відсутні; протипиловий фільтр відсутній; герметичні клапани несправні; клапани надмірного тиску несправні; відсутня теплоізоляція на вихлопній трубі і компенсатора на ній; відсутні піддони під витратними баками, незадовільний стан маслопроводів, відсутня система пожежогасіння дизельної електростанції; відсутні аварійні світильники; документація відсутня; перевірка працездатності дизельної електростанції не проводилась, акумуляторні батареї та пускові балони із стисненим повітрям відсутні.

У вищевказаних актах оцінки сховищ № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019 зазначено, що вони відносяться до державної форми власності та належать: Міністерству розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України, Державному підприємству «Завод порошкової металургії».

З урахуванням наведених порушень, які унеможливлюють функціонування системи життєзабезпечення сховищ № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019 на території Державного підприємства «Завод порошкової металургії» комісією, з метою забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням в ході здійснення щорічної оцінки стану готовності захисних споруд до використання, актами від 29.11.2021 та 21.07.2022 встановлено та підтверджено стан не готовості до експлуатації зазначених захисних споруд з обліковими номерами сховищ № 125002, № 125003, № 125015, № 125019 та обмеженої готовності до експлуатації сховища № 125008, що розташовані за адресою: Київська область, Броварський район, м. Бровари, Промвузол.

Позивач наголошує на тому, що сховища на території ДП «Завод порошкової металургії», є важливою спорудою цивільного захисту, яка при необхідності, а саме: внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів здатна розмістити персонал лікарні та пацієнтів, які постійно перебувають на території комунального закладу, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

При вирішенні спору, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі та в межах повноважень у спосіб, що передбачений, як Конституцією, так і Законами України.

Згідно з приписами п. 3 ч. 1 ст. 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

За змістом ч. 3 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Спеціальним законом, яким визначені виключні випадки та порядок представництва прокурором інтересів держави в суді є Закон України "Про прокуратуру".

Відповідно до ч. 3 ст. 23 цього Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Отже, виключними випадками, за яких прокурор може здійснювати представництво інтересів держави в суді, є порушення або загроза порушення інтересів держави. Ключовим для застосування цієї конституційної норми є поняття інтерес держави.

У Рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 № 3-рп/99 Суд, з`ясовуючи поняття інтереси держави, висловив міркування, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо (пункт 3 мотивувальної частини).

Інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій.

Із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах (пункт 4 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 № 3-рп/99).

Так, інтереси держави охоплюють широке і водночас чітко не визначене коло законних інтересів, які не піддаються точній класифікації, а тому їх наявність повинна бути предметом самостійної оцінки суду у кожному випадку звернення прокурора з позовом. Надмірна формалізація інтересів держави, особливо у сфері публічних правовідносин, може призвести до необґрунтованого обмеження повноважень прокурора на захист суспільно значущих інтересів там, де це дійсно потрібно.

Прокурор може представляти інтереси держави в суді у виключних випадках, які прямо передбачені законом. Розширене тлумачення випадків (підстав) для представництва прокурором інтересів держави в суді не відповідає принципу змагальності, який є однією з засад правосуддя (пункт 4 частини другої статті 129 Конституції України).

Згідно з ч. 3 ст. ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2) у разі відсутності такого органу.

Відповідно до ч. 4 ст. 53 КАС України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 КАС України.

З наведеного слідує, що КАС України вимагає вказувати в адміністративному позові, скарзі чи іншому процесуальному документі докази на підтвердження підстав заявлених позовних вимог із зазначенням, у чому саме полягає порушення інтересів держави, та обставини, що зумовили необхідність їх захисту прокурором.

У справі, що розглядається, прокурор в адміністративному позові зазначив, що у прокурора є обґрунтовані підстави для пред`явлення позовної заяви в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області, у зв`язку із не вжиттям ним, як спеціально уповноваженим органом у сфері контролю за станом утримання та використання об`єктів цивільного захисту, заходів, спрямованих на зобов`язання відповідача з приведення захисних споруд (укриття) у стан, придатний для використання споруди за призначенням для захисту населення

Відповідно до вимог ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перших кроків дерегуляції бізнесу шляхом страхування цивільної відповідальності» від 06.10.2022 № 2655-IX, який набрав чинності 29.10.2022, внесено зміни до ст. 17-1 Кодексу цивільного захисту України, відповідно до яких, Центральний орган державної виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, має право звертається до адміністративного суду, крім позовів про застосування заходів реагування, також з інших підстав, визначених законом (п. 61).

Зокрема, п. 48 ч. 2 ст.і 17-1 Кодексу цивільного захисту України із змінами, внесеними Законом № 2655-IX від 06.10.2022, передбачає, що Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту звертається до адміністративного суду щодо допущення уповноважених посадових осіб до проведення планових або позапланових перевірок (у разі їх недопущення з підстав інших, ніж передбачені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»), а також щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, у разі якщо такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, з інших підстав, визначених законом.

Тобто, у розумінні ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» (Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України) та відповідно до наділених повноважень, таким органом є управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Проте, на переконання суду, відсутність вчинення відповідачем заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до сховищ населення/захисної споруди може свідчити про бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення вказаної захисної споруди цивільного захисту, може не захистити належним чином від загрози життю та/або здоров`ю людей та у разі їх не усунення, можуть призвести до незворотних наслідків.

При цьому, в умовах військової агресії російської федерації проти України недодержання та порушення балансоутримувачем вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд) може призвести до його обмеженої готовності до використання за призначенням, через що захисна споруда не здатна у належному обсязі забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей.

У випадку невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення укриття до стану готовності, це суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Отже, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області було обізнане про необхідність захисту інтересів держави та мало відповідні повноваження для їх захисту, проте, таких заходів не вживало, що, відповідно до вимог ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», є підставою для звернення прокурора до суду з цим позовом в інтересах держави в особі зазначеного уповноваженого органу.

Згідно з ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Відповідно до п. 10 Порядку № 138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Згідно з п. 12 Порядку № 138 здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує ДСНС разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями.

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579 (далі Вимоги), споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII Вимог).

Відповідно до п. п. 1 п. 2 розділу VI Вимог, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог).

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено Кодексом цивільного захисту України та Порядком № 138.

У даному ж випадку, відсутність вчинення відповідачем заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення вказаних захисних споруд цивільного захисту, може не захистити належним чином від загрози життю та/або здоров`ю людей та у разі їх не усунення, можуть призвести до незворотних наслідків.

Отже, на даний час, відповідачем не забезпечено готовності до використання захисних споруд цивільного захисту-сховищ № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019, а ГУ ДСНС у Київській області не вжито дієвих та достатніх заходів з метою зобов`язання відповідача привести захисну споруду до готового стану з метою використання за призначенням, що вказує на бездіяльність даного органу.

Суд констатує, що доказів неможливості приведення сховищ у придатний до використання за цільовим призначенням стан відповідачем під час розгляду даного спору так і не було надано. Після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії російської федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання укриття/захисних споруд, балансоутримувачем яких є відповідач, безпосередньо за призначенням для захисту цивільного населення.

Підсумовуючи, суд висновує, що систематичне невжиття відповідачем заходів щодо приведення сховищ до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людей. Відповідачем, в порушення вимог ст. 32 Кодексу цивільного захисту України, пунктів 9, 10 Порядку, розділу II Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту упродовж тривалого часу не виконуються вказані вимоги законодавства.

Відповідно до абзаців 1 та 2 п. 7 розділу ІІ Вимог № 579 споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення мають утримуватися в належному технічному стані. Утримання та експлуатація обладнання споруд фонду захисних споруд здійснюються згідно з вимогами і рекомендаціями, визначеними технічною документацією на них, а також відповідними нормами і правилами.

Отже, власник сховища або юридична особа, яка утримує його на балансі, зобов`язаний забезпечити утримання захисної споруди у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до Вимоги № 579.

Належний стан захисних споруд цивільного захисту, є невід`ємною складовою стану забезпечення життя та здоров`я населення, особливо в умовах воєнного стану з урахуванням щоденних загроз обстрілів населених пунктів засобами авіаційного, ракетного та артилерійського ураження, тому у разі незобовґязання привести захисні споруди у належний стан, відповідач фактично звільняється від обов`язку утримувати захисні споруди цивільного захисту у стані, який забезпечує належну безпеку життя та здоров`я населення, що в умовах воєнного стану є недопустимим.

На підставі вищевикладеного, з огляду на наявність правових підстав для звернення прокурора із даним позовом та встановлену в ході розгляду даної справи, протиправну бездіяльність відповідача, суд дійшов висновку про наявність обґрунтованих підстав для зобов`язання відповідача вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисних споруд з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Отже, позовні вимоги і в цій частині є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Відповідачем не було спростовано належних позивачем обставин справи та не доведено вжиття заходів з належного утримання захисних споруд-сховищ № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019.

Суд вважає, що належним та обґрунтованим способом виконання рішення суду в даній справі є покладення з боку суду контролю за виконанням рішення суду на Головне управління ДСНС у Київській області.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно норм ч. 1 ст. 139 КАС України судові витрати по сплаті судового збору не підлягають розподілу, адже позивач є суб`єктом владних повноважень а відповідач, юридичною особою.

Керуючись ст. 77, 90, 241-247, 255, 293, 295-297 КАС України, суд,

в и р і ш и в:

Адміністративний позов Заступника керівника Броварської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Державного підприємства "Завод порошкової металургії", третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Міністерство економіки України, про визнання бездіяльності протиправною та зобовґязання вчинити дії - задовольнити.

Визнати бездіяльність Державного підприємства «Завод порошкової металургії» щодо невжиття заходів з належного утримання захисних споруд-сховищ № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019 протиправною.

Зобов`язати Державне підприємство «Завод порошкової металургії» привести у стан готовності захисні споруди-сховища № 125002, № 125003, № 125008, № 125015, № 125019, що знаходяться за адресою: Промвузол, місто Бровари, Броварський район, Київська область з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Головенко О.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2024
Оприлюднено22.07.2024
Номер документу120491875
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —320/44661/23

Рішення від 19.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні