Рішення
від 19.07.2024 по справі 480/3879/24
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 липня 2024 р. Справа № 480/3879/24

Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Шевченко І.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вуд Енерджи Експорт" про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Сумській області (далі - позивач, ГУ ДПС у Сумській області) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вуд Енерджи Експорт" (далі - відповідач, ТОВ "Вуд Енерджи Експорт") про стягнення з відповідача податкового боргу за рахунок коштів на рахунках / електронних гаманцях платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг / емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків податковий борг загальною сумою 4 420,00 гри, з яких:

- з податку на прибуток приватних підприємств (код бюджетної класифікації 11021000) у розмірі 1 360,00грн. на р/р UA038999980333129318000018518, отримувач ГУК Сум.обл/Тростянецька МТГ/11021000, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП);

- з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код бюджетної класифікації 11010100) у розмірі 3060,00 грн., на р/р UA638999980333139340000018518 отримувач ГУК Сум.обл/ Тростянецька МТГ /11010101, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Свої вимоги мотивувало тим, що відповідачем, всупереч вимог Податкового кодексу України, було порушено строки та повнота сплати узгодженого грошового зобов`язання, у зв`язку з чим станом на момент звернення з позовом до суду за відповідачем утворилась заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств (код бюджетної класифікації 11021000) у розмірі 1 360,00грн. та з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код бюджетної класифікації 11010100) у розмірі 3060,00 грн., яка залишається не сплаченою.

Ухвалою суду від 20.05.2024 вказану позовну заяву було прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відповідачу ухвала про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі надсилалася за зареєстрованою адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.42). Однак, поштове відправлення повернулося з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання". Відтак, з урахуванням ч.11 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства, поштове відправлення вважається врученим.

Частиною другою статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відтак, вбачається можливим розглянути справу за наявними матеріалами у справі.

Дослідивши наявні матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як юридична особа та є платником податків, що вбачається з позову та відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України (далі - ПК України) кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачений обов`язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку та строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 ст. 36 ПК України).

Відповідно до пункту 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Згідно з п. 31.1 ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

За приписами п.56.17 ст.56 Податкового кодексу України процедура адміністративного оскарження закінчується: зокрема, днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у строк, передбачений абзацом першим пункту 56.3 цієї статті. День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.

Матеріалами справи підтверджено наступне:

Уповноваженою особою контролюючого органу було проведено перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток приватних підприємств за 2021 рік, висновки якої зафіксовані в акті перевірки 16.06.2023 (а.с.13-14), на підставі якого ГУ ДПС у Сумській області було винесено податкове повідомлення-рішення від 25.07.2023 №4990/18280416 (а.с.11), яким до відповідача застосовано штрафні санкції за платежем податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 340,00грн.

Уповноваженою особою контролюючого органу було проведено перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток приватних підприємств за 2022 рік, висновки якої зафіксовані в акті перевірки 16.06.2023 (а.с.17-18), на підставі якого ГУ ДПС у Сумській області було винесено податкове повідомлення-рішення від 25.07.2023 №4992/18280416 (а.с.15), яким до відповідача застосовано штрафні санкції за платежем податок на прибуток приватних підприємств у розмірі 1020,00грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення, з урахуванням ст.42 ПК України, вважаються врученими платнику податків (а.с.12, 14зворот, 16, 18зворот), та як вбачається з позову, відповідачем не оскаржувались, заперечень з цього приводу не надано. Враховуючи приписи ст.56.17 ст. 56 ПК України дана сума є узгодженою.

Зазначені грошові зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств за вказаними податковими повідомленнями-рішеннями залишаються не сплаченими станом і на сьогодні, що підтверджується розрахунком податкового боргу (а.с.6) та витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с.7, 10), згідно приписів п.54.1. ст.54 ПК України вважаються узгодженими, та відповідно до п.п.14.1.175 п. 14.1. ст. 14 ПК України набули статусу податкового боргу, однак, відповідачем були порушені строки та повнота обсягів їх сплати.

Крім того, уповноваженою особою контролюючого органу було проведено камеральну перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, висновки якої зафіксовані в акті перевірки 11.04.2023 (а.с.22), на підставі якого ГУ ДФС у Сумській області було винесено податкове повідомлення-рішення від 31.05.2023 №3597/18-28-24-27-02/41454382 (а.с.19), яким до відповідача застосовано штрафні санкції за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код бюджетної класифікації 11010100) у розмірі 1020,00грн.

Уповноваженою особою контролюючого органу було проведено камеральну перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, висновки якої зафіксовані в акті перевірки 24.10.2023 (а.с.26), на підставі якого ГУ ДФС у Сумській області було винесено податкове повідомлення-рішення від 13.12.2023 №8286/18-28-24-27-02/41454382 (а.с.24), яким до відповідача застосовано штрафні санкції за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код бюджетної класифікації 11010100) у розмірі 2040,00грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення, з урахуванням ст.42 ПК України, вважаються врученими платнику податків (а.с.20, 25), та як вбачається з позову, відповідачем не оскаржувались, заперечень з цього приводу не надано. Враховуючи приписи ст.56.17 ст. 56 ПК України дана сума є узгодженою.

Зазначене грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код бюджетної класифікації 11010100) також залишається не сплаченим станом і на сьогодні що підтверджується розрахунком податкового боргу (а.с.6) та витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с.8-9), згідно приписів п.54.1. ст.54 ПК України вважається узгодженими, та відповідно до п.п.14.1.175 п. 14.1. ст. 14 ПК України набуло статусу податкового боргу, однак, відповідачем були порушені строки та повнота обсягів їх сплати.

Відтак, станом на день розгляду справи, заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств (код бюджетної класифікації 11021000) у загальному розмірі складає 1360,00грн., а по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код бюджетної класифікації 11010100) - 3060,00грн.

З урахуванням приписів п.п.14.1.175 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України вказані зобов`язання набули статусу податкового боргу.

Відповідно до п.59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

З метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Сумській області було сформовано податкову вимогу форми "Ю" від 27.02.2024 №0001008-1302-1828 (а.с.28), яка була надіслана відповідачеві за зареєстрованою адресою рекомендованим листом та, з урахуванням ст.42 ПК України, вважається врученим платнику податків (а.с.29), однак, вжиті заходи не сприяли погашенню податкового боргу.

Згідно п. 95.1 ст. 95 Податкового Кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 ст. 95 Податкового Кодексу України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3 ст. 95 ПК України).

Підпунктом 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України встановлено право контролюючих органів звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи, що узгоджена сума грошового зобов`язання своєчасно та в повному обсязі не була сплачена, заборгованість перед бюджетом по податку на прибуток приватних підприємств (код бюджетної класифікації 11021000) на момент розгляду справи не погашена та в загальному розмірі складає 1360,00грн. та заборгованість перед бюджетом по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код бюджетної класифікації 11010100) на момент розгляду справи не погашена та в загальному розмірі складає 3060,00грн, доказів сплати відповідачем не надано, суд приходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та вважає за необхідне їх задовольнити.

Керуючись ст.ст. 90, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 255, 295, 297, п.15.5 Розділу VІІ Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Головного управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, 13,м. Суми,Сумська область,40009, код ЄДРПОУ 43995469) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вуд Енерджи Експорт" (вул. Благовіщенська, буд.98, м.Тростянець, Охтирський район, Сумська область, 42600, код ЄДРПОУ 41454382) про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Вуд Енерджи Експорт" за рахунок коштів на рахунках / електронних гаманцях платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг / емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків податковий борг, а саме:

- з податку на прибуток приватних підприємств (код бюджетної класифікації 11021000) у розмірі 1 360,00грн. на р/р UA038999980333129318000018518, отримувач ГУК Сум.обл/Тростянецька МТГ/11021000, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП);

- з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код бюджетної класифікації 11010100) у розмірі 3060,00 грн., на р/р UA638999980333139340000018518 отримувач ГУК Сум.обл/ Тростянецька МТГ /11010101, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП).

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 19.07.2024.

Суддя І.Г. Шевченко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2024
Оприлюднено22.07.2024
Номер документу120492016
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —480/3879/24

Рішення від 19.07.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні