справа № 2а-4126/10/0670
категорія 6.6.2
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2010 р. м.Житомир
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мацький Є.М.,
при секретарі - Вітковській Т.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Житомирі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ємільчинському районі Житомирської області < Текст > до Закритого акціонерного товариства "Житомирбіохім" < Текст > про припинення юридичної особи,-
встановив:
ДПІ в Ємільчинському районі звернулась до суду з позовом, в якому зазначає, що ЗАТ " Житомирбіохім" більше року не подає податкової звітності. Посилаючись на ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” позивач просить припинити юридичну особу відповідача.
В судове засідання представник позивача не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав.
Відповідач свого представника та відзив на позовну заяву до суду не направив. Поштові відправлення, які були надіслані на його адресу, по незалежним від суду причинам не були вручені адресату, а тому відповідно до ч.11 ст.35 КАС України вважається, що повістка вручена належним чином, що є підставою для розгляду справи без участі представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що відповідач перебуває на обліку як платник податків з 17.02.1999 року.
Відповідно до пунктів 1, 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, а також подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
В порушення зазначеної норми Закону відповідач не звітує до ДПІ в Ємільчинському районі з 2006 р., що підтверджується довідкою позивача.
Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.98 р. N 80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.98 р. за N 172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Заборгованість за платежами до бюджету у відповідача відсутня.
Відповідно до Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з частиною першою ст. 216 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. N 436-IV (далі - ГК України) учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з частиною першою ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Відповідно до частини п'ятнадцятої ст. 58 ГК України скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється за його особистою заявою, а також на підставі рішення суду у випадках визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству, установчих документів, або здійснення діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, або в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до частини другої ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. N 755-IV (далі - Закон) підставою для постановляння судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Отже, враховуючи те, що відповідач не звітується у встановленому законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд задовольняє позовні вимоги повністю та скасовує (припиняє) державну реєстрацію ЗАТ " Житомирбіохім".
Відповідно до частини першої ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. N 435-IV (далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Згідно з частиною другою ст. 97 ЦК України органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган.
Відповідно до частини п'ятої ст. 38 Закону суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
А частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до частини четвертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно з частиною першою ст. 36 Закону для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини восьмої ст. 38 Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з частиною дев'ятою ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
В зв'язку з наведеним вище суд покладає функції ліквідатора ЗАТ " Житомирбіохім" на його керівника (як його виконавчий орган), зобов'язує державного реєстратора не пізніше наступного робочого дня з дати надходження даного рішення внести до Єдиного державного реєстру запис про призначення ліквідатора та не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про призначення ліквідатора ЗАТ " Житомирбіохім" надіслати його керівнику, зобов'язує ліквідатора не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ЗАТ " Житомирбіохім" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону; встановлює строк роботи ліквідатора 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Крім того, суд зобов'язує державного реєстратора за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення ЗАТ " Житомирбіохім" в результаті його ліквідації без розгляду, в триденний термін внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення ЗАТ " Житомирбіохім" .
Згідно з частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Відповідно до частини четвертої ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись частиною п'ятнадцятою ст. 58, частиною сьомою ст. 59, частиною першою ст. 216, ст. 218, частиною першою ст. 238, частиною першою ст. 247 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. N 436-IV; частиною другою ст. 97, частинами першою та четвертою ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. N 435-IV; частиною дев'ятою ст. 36, частинами другою та п'ятою ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. N 755-IV; п. п. 1, 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.91 р. N 1251-XII суд,-
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Скасувати (припинити) державну реєстрацію ЗАТ " Житомирбіохім" ідентифікаційний код 30103382.
3. Покласти на керівника ЗАТ " Житомирбіохім" виконання функцій ліквідатора юридичної особи.
4. Після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що ЗАТ " Житомирбіохім" перебуває у процесі припинення.
5. Зобов'язати державного реєстратора не пізніше наступного робочого дня з дати надходження даного рішення внести до Єдиного державного реєстру запис про призначення ліквідатора ЗАТ " Житомирбіохім" .
6. Зобов'язати державного реєстратора не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про призначення ліквідатора ЗАТ " Житомирбіохім" надіслати його керівнику відповідні повідомлення про прийняття судом рішення щодо припинення ЗАТ " Житомирбіохім" у зв'язку з його ліквідацією.
7. Зобов'язати ліквідатора ЗАТ " Житомирбіохім" не пізніше 10 днів з дня набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ЗАТ " Житомирбіохім" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. N 755-IV.
8. Встановити строк роботи ліквідатора ЗАТ " Житомирбіохім" 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
9. Зобов'язати державного реєстратора за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення ЗАТ " Житомирбіохім" в результаті його ліквідації без розгляду, в триденний термін внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення підприємства.
10. Копію даної постанови направити відповідачу та державному реєстратору.
Постанова Житомирського окружного адміністративного суду може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення до Київського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги.
У разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України , а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 КАС України , було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то 10 денний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення 5 денного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Головуючий суддя: Є.М. Мацький
Повний текст постанови виготовлено: < Дата >
присуджено до стягнення < сума > грн.
матеріальну шкоду < сума > грн.
моральну шкоду < сума > грн.
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2010 |
Оприлюднено | 08.11.2010 |
Номер документу | 12049308 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Мацький Євген Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні