Постанова
від 24.02.2010 по справі 2а - 6061/09/1470
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд

54055, м. Миколаїв, вул. Завод ська, 11

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв.

24.02.2010 р. 12:30 Справа № 2а - 6061/09/1470

Миколаївський окружний ад міністративний суд у складі головуючого судді

Зіньковського О. А. при с екретарі судового засідання Васильєвої А.Ю. вирішив адмін істративну справу

за позовом ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва,

вул. Потьомкінська, 24,Микола їв,54030

до

треті особи Товариства з обмеженою ві дповідальністю "А-Альянс",

вул. Нікольська, 4-А, кв. 21,Мик олаїв,54050

ОСОБА_2

Реєстраційна палата Микол аївського міськвиконкому

про припинення юридичної особ и,

за участю представників :

від позивача: Могутов А .М. довіреність № 3/9/10-011 від 11.01.2010 р оку

від відповідачів: не з' явився

від третьої особи: не з' явився

Державна податкова інспе кція у Центральному районі м . Миколаєва звернулась до суд у з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "А-Альянс", О СОБА_2 про визнання недійсн им запису про проведення дер жавної реєстрації Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "А-Альянс", внесений до Єдин ого державного реєстру 17.11.2008 ро ку, з моменту його внесення, та припинення Товариства з обм еженою відповідальністю "А-А льянс".

Ухвалою суду від 18.11.2009 року в я кості третьої особи була зал учена Реєстраційна палата Ви конавчого комітету Миколаїв ської міської ради.

Доводами позивача є те, що в ідповідно до наданих працівн икам податкової міліції пояс нень ОСОБА_2, остання пого дилася зареєструвати підпри ємство на своє ім'я за грошову винагороду. Підприємницьку діяльність не здійснювала. О рганізаційно-розпорядчих та адміністративно-господарсь ких функцій на підприємстві не виконувала, Договорів не п ідписувала. Податкову звітні сть не складала, не підписува ла та до ДПІ не подавала. Банко вські рахунки не відкривала.

Відповідачі, повідомлені н алежним чином, у судове засід ання не з' явилися. Про причи ни не прибуття суд не повідом или. Реєстраційна палата вик онавчого комітету Миколаївс ької міської ради надала суд у письмове клопотання про ро згляд справи без своєї участ і та зазначила, що державна ре єстрація Товариства з обмеже ною відповідальністю "А-Алья нс" була проведена відповідн о до вимог чинного законодав ства України при наявності п овного комплекту документів .

Суд вважає, що наданих матер іалів достатньо для розгляду справи, а відсутність повнов ажних представників відпові дачів, відповідно до ст.128 КАС У країни, не перешкоджає розгл яду справи та вирішенню спор у по суті.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою ві дповідальністю "А-Альянс" зареєстровано, як юридичн у особу Реєстраційною палато ю виконавчого комітету Микол аївської міської ради 17.11.2008 рок у і йому присвоєно ідентифік аційний код 36270207.

Товариство з обмеженою від повідальністю "А-Альянс" було взято на облік, як платника по датків ДПІ у Центральному ра йонні м. Миколаєва 02.12.2008 року за № 140310502. Керівником Товариства з азначено ОСОБА_2.

Відповідно до матеріалів с прави, Статут Товариства з об меженою відповідальністю "А- Альянс" посвідчено приватним нотаріусом Миколаївського м іського нотаріального округ у Ставничою І.О. (зареєстр овано в реєстрі за № 3756 від 16.09.2008 р оку). Відповідно до статуту ТО В "А-Альянс" засновником та уча сником товариства є ОСОБА_2 .

У якості основного доказу с воєї позиції Позивачем надан о суду пояснення ОСОБА_2 (в ід 01.09.2009 року) які вона надавала працівникам податкової мілі ції (лейтенанту податкової м іліції Чумаченко П.П.). В за значених копіях документів м ова йде про те, що ОСОБА_2 вч инила дії (підписання у прива тного нотаріуса установчіх д окументи та інших реєстрацій них документів) для державно ї реєстрації Товариства з об меженою відповідальністю "А- Альянс" за грошову винагород у. Будь - якої участі у діяльн ості ТОВ "А-Альянс" вона у пода льшому не приймала.

З огляду на таке слід зазнач ити, що відповідно до положен ь ст.72 КАС України, обставини, я кі визнаються сторонами, мож уть не доказуватися перед су дом, якщо в суду не виникає сум ніву щодо достовірності цих обставин та добровільності ї х визнання.

Згідно положень ст. 72 КАС Укр аїни, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об' єктив ному дослідження. Ніякі дока зи не мають для суду наперед в становленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, до стовірність кожного доказу о кремо, а також достатність і в заємний зв'язок доказів у їх с укупності.

Позивач вимоги ухвали від 18 .11.2009 року про зобов'язання його надати інформацію про наявн ість чи відсутність порушенн я кримінальної справи стосов но ОСОБА_2 органами податк ової міліції не виконав.

В матеріалах справи відсут ні будь-які докази ухилення в ід сплати податків ТОВ "А-Алья нс", а також не доведено фактів настання протиправних наслі дків для третіх осіб.

Фактично позивачем заявле ні вимоги за результатами до слідчої перевірки, яка прово дилася органами податкової м іліції за фактом вчинення зл очину, передбаченого ст.205 Кри мінального кодексу України ( фіктивне підприємництво). А о скільки адміністративний су д не наділений повноваженням и щодо встановлення наявност і або відсутності події злоч ину, то у зв'язку з цим, суд дійш ов висновку про недоведеніст ь обставин, на яких ґрунтуєть ся позовна вимога про визнан ня недійсним запису про держ авну реєстрацію ТОВ "А-Альянс ", враховуючи те, що позивач не надав суду вирок суду в кримі нальній справі, який набрав з аконної сили, в якому б було ви рішено питання, чи мало місце створення відповідача з мет ою прикриття незаконної діял ьності.

На підставі викладеного, су д не вважає копію пояснень ОСОБА_2, які вона надавала п рацівникам податкової міліц ії, за достатній доказ поруше ння закону, які допущені при д ержавній реєстрації товарис тва.

Також, аналізуючи надані до кази, суд зазначає, що позивач ем не доведено невідповідніс ть Статуту ТОВ "А-Альянс" вимог ам законодавства України, на явності порушень при здійсне нні державної реєстрації ТОВ "А-Альянс" реєструючим органо м.

Крім того, позивачем не пров одилась відповідна перевірк а та не встановлено порушенн я Товариством з обмеженою ві дповідальністю "А-Альянс" под аткового законодавства в під твердження протиправної мет и створення підприємства.

В Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців на час роз гляду справи ТОВ"А-Альянс" зна чилося.

При вирішенні даного спору застосуванню підлягають нор ми законодавства, які діють н а час розгляду справи про при пинення юридичної особи, у то му числі щодо порядку та підс тав припинення, а саме Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" № 755 ві д 15.05.2003р., а також Господарськог о кодексу України і Цивільно го кодексу України в їх части ні, що не суперечить вказаном у Закону, з огляду на те, що він прийнятий і набрав чинності пізніше, ніж ГК і ЦК України, т а є спеціальним законом у сфе рі державної реєстрації юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців, у тому числі щод о порядку та підстав припине ння.

Положення пункту 17 статті 11 з акону України “Про державну податкову службу в Україні” щодо права податкового орган у на звернення до суду з позов ом про скасування державної реєстрації суб'єкта підприєм ницької діяльності, пункту 2 ч астини 1 статті 110 ЦКУ щодо можл ивості ліквідації юридичної особи за рішенням суду, части ни 6 статті 59 Господарського к одексу України щодо скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання слід роз уміти як положення щодо прип инення юридичної особи. Вихо дячи з наведеного, заявлена п озивачем вимога про припинен ня юридичної особи відповіда є повноваженням державної по даткової служби. Але слід заз начити, що відповідачем по сп раві повинна бути тільки юри дична особа, а не її учасники ( засновники), оскільки вони, в п орядку встановленому законо м та установчими документами , входять до складу вищого орг ану юридичної особи.

Статтею 110 Цивільного Кодек су в якості однієї з підстав л іквідації юридичної особи ви значено визнання судом недій сною державної реєстрації юр идичної особи через допущені при її створенні порушення, я кі не можна усунути.

Зазначена норма кореспонд ується з приписами ч.2 ст.38 Зако ну "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців" від 15.05.2003р. № 755 -ІV, (далі Закон № 755), що набув чин ності з 01.07.2004р., якою визначено, щ о підставами для постановлен ня судового рішення щодо при пинення юридичної особи, зок рема є визнання недійсним за пису про проведення державно ї реєстрації через порушення закону, допущені при створен ні юридичної особи, які не мож на усунути.

Саме визнання недійсним за пису про проведення державно ї реєстрації відповідача є п редметом першої позовної вим оги.

Закон №755 не містить перелік у конкретних порушень під ча с створення (реєстрації) юрид ичної особи, які є суттєвими т а які не можна усунути у будь-я кий інший спосіб, поза судово го рішення.

Відповідно до ст. 27 Закону № 7 55 державний реєстратор відмо вляє у проведенні державної реєстрації юридичної особи з а наявності таких підстав:

- невідповідність відомост ей, які вказані в реєстраційн ій картці на проведення держ авної реєстрації юридичної о соби, відомостям, які зазначе ні в документах, що подані для проведення державної реєстр ації юридичної особи;

- невідповідність установч их документів вимогам частин и третьої статті 8 цього Закон у;

- порушення порядку створен ня юридичної особи, який вста новлено законом, зокрема:

- наявність обмежень на зайн яття відповідних посад, вста новлених законом щодо осіб, я кі зазначені як посадові осо би органу управління юридичн ої особи;

- невідповідність відомост ей про засновників (учасникі в) юридичної особи відомостя м щодо них, які містяться в Єди ному державному реєстрі;

- наявність обмежень щодо вч инення засновниками юридичн ої особи або уповноваженою н ими особою юридичних дій, які встановлені абзацом четверт им частини другої ст.35 цього З акону (при внесенні запису пр о рішення засновників щодо п рипинення юридичної особи);

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі найменування, я ке тотожне найменуванню юрид ичної особи, яка має намір зар еєструватися;

- використання у найменуван ні юридичної особи повного ч и скороченого найменування о ргану державної влади або ор гану місцевого самоврядуван ня, або похідних від цих найме нувань, або історичного держ авного найменування, перелік яких встановлюється КМУ.

Відмова у проведенні держа вної реєстрації юридичної ос оби з інших підстав не допуск ається.

Таким чином, перелік підста в для відмови у проведенні де ржавної реєстрації юридично ї особи є вичерпним, розширен ому тлумаченню не підлягає т а будь якого обов'язку держав ного реєстратора засвідчува тися у справжності наміру за сновників займатися підприє мницькою діяльністю та спла чувати податки не містить.

Відповідно до ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" підс тавою для постановлення судо вого рішення про припинення юридичної особи, що не пов' я зано з банкрутством юридично ї особи, є також наявність в Єд иному державному реєстрі зап ису про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням.

Отже, в Законі розмежовують ся поняття відсутності юриди чної особи за її місцезнаход женням або відсутності підтв ердження відомостей про юрид ичну особу і лише запис про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям є підставою для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи.

Позивачем не була представ лена довідка з Єдиного держа вного реєстру про наявність запису про відсутність відпо відача за вказаним ним місце знаходженням.

Згідно ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставами для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Відповідно до ст.71 КАС Украї ни Кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення.

Позивач не надав жодних дос татніх доказів на підтвердже ння будь-яких з підстав зазна чених у ст.38 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців".

Статтею 4 Закону "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в" від 15.05.03р. передбачено, що дер жавна реєстрація юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців - це засвідчення факту створення або припинення юри дичної особи, засвідчення фа кту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інши х реєстраційних дій, які пере дбачені цим Законом, шляхом в несення відповідних записів до Єдиного державного реєст ру.

Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів включає, зокрема:

- перевірку комплектності д окументів, які подаються дер жавному реєстратору, та повн оти відомостей, що вказані в р еєстраційній картці;

- перевірку документів, які подаються державному реєстр атору, на відсутність підста в для відмови у проведенні де ржавної реєстрації;

- внесення відомостей про юр идичну особу або фізичну осо бу-підприємця до ЄДР;

- оформлення і видачу свідоц тва про державну реєстрацію та виписки з ЄДР.

Спеціальним уповноваженим органом з питань державної р еєстрації, яким здійснюється нагляд за дотриманням закон одавства у сфері державної р еєстрації юридичних осіб, у д аній справі - Реєстраційною палатою Миколаївського місь квиконкому, здійснена держав на реєстрація ТОВ "А-Альянс" у відповідності з приписами За кону України про державну ре єстрацію юридичних осіб і фі зичних осіб - підприємців, на п ідставі наданих документів, необхідних для державної реє страції, що подаються для цьо го, тобто згідно вимог ст.24 вка заного Закону України.

Таким чином, на підставі зіб раних по справі доказів суд д ійшов висновку, що факти пору шень, на які вказував позивач , через їх недостатність згід но вимог чинного законодавст ва не можуть слугувати підст авою для визнання недійсним запису про державну реєстрац ію та припинення юридичної о соби.

Доказів про припинення юри дичної особи з інших підстав суду не надано.

У зв'язку з цим, вимоги позив ача про визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації Товариства з о бмеженою відповідальністю "А -Альянс" з моменту його внесен ня та вимоги щодо припинення юридичної особи відповідача також є необґрунтованими.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

На підставі викладеного, по зовні вимоги задоволенню не підлягають у повному обсязі.

В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови.

Відповідно до ст. 4 Декрету К абінету Міністрів України "П ро державне мито" позивач зві льнений від сплати державног о мита.

Керуючись ст. 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволені поз ову відмовити.

Постанова набирає закон ної сили в порядку ст. 254 КАС Укр аїни.

Постанову може бути оскар жено в порядку ст.185, 186 КАС Украї ни.

Суддя О. А. Зіньковс ький

постанова складена у повн ому обсязі

23.03.2010 р.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2010
Оприлюднено08.11.2010
Номер документу12049601
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а - 6061/09/1470

Постанова від 24.02.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Зіньковський О. А.

Ухвала від 18.01.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Зіньковський О. А.

Ухвала від 18.11.2009

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Зіньковський О. А.

Ухвала від 05.11.2009

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Зіньковський О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні