Миколаївський окружний адміністративний суд
вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54055
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв.
03.09.2010 р. Спр ава № 2а-1232/10/1470
Миколаївський окр ужний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т.О. за участю секретаря су дового засідання Рибіцької К .О. розглянувши у відкри тому судовому засіданні спра ву за участю представника по зивача: Скопенко В.М. дов. від 11.01.2010 р.
за позовом Миколаївське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів, вул. Нікольсь ка, 46,Миколаїв,54001
до ТОВ "Нива-сервіс", Іллічівка ,Братський район, Миколаївсь ка область,55472
про стягнення адміністративн о господарських санкцій в су мі 11939,14 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Позива ч звернувся до адміністратив ного суду з позовною заявою д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Нива-сервіс» , с. Іллічівка, Братського райо ну, Миколаївської області пр о стягнення адміністративно - господарських санкції та пе ні в сумі 11 939,14 грн.
В обґрунтування своїх поз овних вимог позивач зазначив , що в звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 р. відповідач самостійно визначив, що інваліди на його підприємстві при загальної кількості працівників 32 особ и не працював в 2008 р. інвалід.
Позивач в судовому засіда нні позов підтримав повністю , просить його
задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з»явився, не над ав суду письмові заперечення проти позову, про дату , час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином, щ о підтверджується повідомле нням про вручення поштового відправлення. Відповідно до ст. 10 КАС України діє принцип р івності усіх учасників адмін істративного процесу перед з аконом і судом. Відповідач по вторно не прибув в судове зас ідання, про причини неявки су д не повідомив. На підставі ст . 128 КАС України неприбуття в су дове засідання без поважних причин сторони або неповідом лення ним про причини неприб уття не є перешкодою для розг ляду справи.
Дослідивши матеріал и справи, заслухавши предста вника позивача, суд прийшов д о такого висновку:
Відповідно до ст. 19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»№ 2960-ІV для підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, установлюється норматив робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі 4 % середньообліков ої чисельності штатних праці вників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осі б, - у кількості одного робочог о місця. Підприємства, устано ви, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організа цій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найм ану працю, самостійно розра ховують кількість робочих місць для працевлаштуван ня інвалідів відповідно до н ормативу, встановленого час тиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахун ках кількість робочих міс ць округлюється до цілого з начення. Підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, орган ізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують най ману працю, самостійно здій снюють працевлаштування інв алідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вим ог статті 18 цього Закону.
Статтею 18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»№ 2960-ІV передбачено, що підпри ємства, установи, організаці ї, фізичні особи, які викор истовують найману працю, зо бов'язані виділяти та створю вати робочі місця для праце влаштування інвалідів, у т ому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них умови праці з урахуванням і ндивідуальних програм реаб ілітації і забезпечувати ін ші соціально-економічні г арантії, передбачені чинн им законодавством, надава ти державній службі зайнятос ті інформацію, необхідну для організації працевлаштуван ня інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвал ідів у порядку, встановлено му Кабінетом Міністрів Укра їни.
Законом України «Про зайнятість населення»( ч.4ст. 20) передбачено, що підприємств а, установи і організації нез алежно від форм власності ма ють щомісячно подавати центрам зайнятості за місце м їх реєстрації адміністрати вні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих м ісць ( вакансій), у тому числі п ризначених для працевлаштув ання інвалідів.
Лист Братського р айонного центру зайнятості від 10.03.2010 р. ( арк.с.15) свідчить, що п ротягом 2008 р. відповідач не над авав інформацію про наявніст ь вільних робочих місць для п рацевлаштування інвалідів .
Відповідач надав поз ивачу звіт за формою 10 ПІ за 2008 р ., в якому зазначено, що середн ьооблікова кількість штатни х працівників облікового скл аду складає 32 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким ві дповідно до чинного законода вства встановлена інвалідні сть - 0 працівників, кіл ькість інвалідів - штатних п рацівників, які повинні прац ювати на робочих місцях у від повідача - 2 особи.( арк. с .7).
Згідно ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» № 2960-ІV підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації гро мадських організацій інвал ідів, фізичні особи, які використовують найману пр ацю, де середньооблікова ч исельність працюючих інва лідів менша, ніж установлен о нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щоро ку сплачують відповідним від діленням Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповід ному підприємстві, установі , організації, у тому числі пі дприємстві, організації гр омадських організацій інва лідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалі дом.
Середньорічна заробітна п лата на підприємстві згідно зі звітом форми 10 ПІ складає 10 916 грн.
Відповідно до вимог п.2 ст. 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 2960-ІV пор ушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчис люється виходячи з 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, н арахованої на повну суму не доїмки за весь її строк.
Адміністративно-господа рські санкції розраховуют ься та сплачуються підпри ємствами, установами, орган ізаціями, у тому числі підпр иємствами, організаціями г ромадських організацій інв алідів, фізичними особами, з азначеними в частині першій цієї статті, самостійно в стр ок до 15 квітня року, наступног о за роком, в якому відбулося порушення нормативу. Таким чином підприємство самостій но до 16.04.2009 р. повинно було сплат ити суму адміністративно-гос подарських санкцій в сумі 10 916 грн.
В зв' язку з тим, що ві дповідач самостійно не сплат и суму адміністративно-госпо дарських санкцій позивач нар ахував йому пеню в сумі 1023,51 грн . ( арк. с.6).
В судовому засіданні 26.04.2010 р. був присутній представ ник відповідача, який заявив клопотання про відкладення розгляду справи для надання доказів, що в 2008 р. на підприємс тві працювали інваліди.
Відповідно до п.4 ст.11 КАС У країни суд вживає передбачен і законом заходи, необхідні д ля з' ясування всіх обставин у справі в тому числі щодо вия влення та витребування доказ ів з власної ініціативи.
Ухвалами суду від 07.06.2010 р., 08.07.2010 р . суд витребував з Управління праці та соціального захист у населення Братської ра йонної державної адміністра ції документи, що підтверджу ють чи спростовують, що в 2008 р. н а підприємстві працювали інв аліди, накази про прийняття т а звільнення з роботи інвалі дів, які працювали в 2008 р. на під приємстві.
На виконання ухвал суду Упр авління праці та соціального захисту населення Братськ ої районної державної адмі ністрації надало суду довідк у відповідача від 22.06.2010 р. в якій зазначено, що в 2008 р. в ТОВ «Нива -сервіс»працювали інваліди ОСОБА_3 - інвалід ІІ групи на посаді підсобний робітни к в січні та лютому 2008 р. та ОС ОБА_4 - інвалід ІІІ групи на посаді слюсаря зернотока з с ічня по червень 2008 р. включно( а рк.с.36), що підтверджується таб елями про отримання заробітн ої плати та наказами про прий няття на роботу та звільненн я з роботи (акр.с.72-75):
- Наказ № 36 від 08.08.2006 р. п рийняття на роботу ОСОБА_4 в ТОВ «Нива-сервіс».
- Наказ № 331(а) від 07.07.200 8 р. про звільнення ОСОБА_4 за власним бажанням з 03.07.2008 р.
- Наказ № 8 від 0.02.2006 р. про п рийняття на роботу ОСОБА_3
- Наказ № 15(а) про звільне ння з роботи ОСОБА_3 з 01.03.2008 р .
Дані документи підтвер джують, що у відповідача в 2008 р. працювало два інваліди: ОС ОБА_4 - 6 міс., ОСОБА_3 - 2 мі с.
Відповідно до встановлено го законом нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів на товаристві в 2008 р . повинен був працювати один і нвалід , оскільки 32/ 100х 4 =1,28, що скл адає 1 інвалід, не звертая уваг и на те, що відповідачем при по дачі до Фонду звіту форми 10 ПІ невірно, або помилково було в изначена кількість інваліді в 2, а необхідно один .
Згідно з п.3.2.5 Інструкції зі с татистики кількості працівн иків, затвердженої наказом Д ержавного комітету статисти ки України від 28.09.2005 р. за № 286, заре єстрованої у Міністерстві юс тиції України від 30.11.2005 р. за № 1442/1 1722 середньооблікова кількіст ь штатних працівників за пер іод з початку року обчислюєт ься шляхом підсумування сере дньооблікової кількості шта тних працівників за всі міся ці роботи на підприємстві, що минули у цьому періоді. Таким чином, середньооблікова кіл ькість штатних інвалідів від повідача складає в 2008 р. 2+2+1+1+1+1/12= 0,66 , що округлюється до цілого з начення 1. Таким чином, відпові дачем в 008 р. виконаний нормати в працевлаштування інваліді в та він не зобов' язаний спл ачувати адміністративно-гос подарську санкцію та пеню.
Судові витрати по справі ві дсутні.
За таких обставин позовн і вимоги необґрунтовані та з адоволенню не підлягають.
П О С Т А Н О В И В:
В задоволення позову ві дмовити.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення 10-де нного строку з дня проголоше ння/отримання постанови, якщ о протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили постанови за наслідками апе ляційного провадження.
Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного а дміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання в 10-денний строк з дня проголошення/отримання копі ї постанови апеляційно ї скарги, вимоги до якої встан овлені статтею 187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Суддя Т. О. Гордієнк о
Повний текст рішення складений та підписаний суд дею 06.09.2010 р.
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2010 |
Оприлюднено | 08.11.2010 |
Номер документу | 12050040 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні