Ухвала
від 18.07.2024 по справі 752/19214/23
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/19214/23

Провадження №: 1-кс/752/5444/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.07.2024 м. Київ

Слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2

розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора Голосіївської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів, у кримінальному провадженні №42023102010000106, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 04.08.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України,

в с т а н о в и в:

09.07.2024 до суду надійшло вказане клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, в якому прокурор просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів, що містять банківську таємницю та перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код банку (МФО НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів, а саме:

-інформацію щодо руху грошових коштів по банківському рахунку ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_2 ), відкритого в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код банку (МФО НОМЕР_1 , адреса АДРЕСА_1 ) та НОМЕР_3 ;

- інформацію щодо руху грошових коштів на банківських рахунках ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 ), відкриті в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код банку (МФО НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) НОМЕР_5 .

Інформацію щодо руху грошових коштів які перебувають у володінні ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА АКЦІОНЕРНОГО БАНКУ ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ НОМЕР_6 , адреса: АДРЕСА_2 , а саме: інформацію щодо руху грошових коштів на банківському рахунку Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_7 ), а саме: № НОМЕР_8 відкритий в АБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код банку МФО НОМЕР_9 , що знаходиться за адресою : АДРЕСА_3 ) за період з 31.03.2023 по 31.07.2023 включно (якщо рахунок закрито надати підтверджуючі документи) та № НОМЕР_10 за період з 01.01.2017 по 30.11.2017.

- також відомостей в електронному вигляді (з відображенням даних у форматі таблиці Microsoft Excel з розширенням файлу *.xls або *.xlsx) щодо надходження та списання коштів по вказаному рахунку, або рахунках, або рахунках, відомості про зняття грошових коштів у відділеннях банку та банкоматах (з наданням відеозаписів, фотофіксації з камер відеоспостереження), із зазначенням вхідного та вихідного залишків коштів, з повною розшифровкою кредитових і дебетових перерахувань, із зазначенням: призначення платежів, дати та часу (години, хвилини та секунди) надходження коштів на рахунки та перерахування з них та номерів референсів проведених трансакцій, документів, на підставі яких проведені операції, повних назв контрагентів, які перерахували та яким перераховані кошти, із зазначенням кодів ЄДРПОУ, МФО й номерів рахунків контрагентів, з якими проведені операції, фотознімки осіб з банкоматів при отриманні готівки в банкоматах, копії паспортів та анкет, виконані власниками рахунків при відкритті рахунків, з 01.01.2017 по 31.07.2023 включно.

Клопотання обґрунтовується тим, що слідчим відділом Голосіївського УП ГУНП у місті Києві здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні за № 42023102010000106 від 04.08.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Статутний капітал ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » становить 35 млн. грн., а 90,2857% акцій прямо належить 2-м державним банкам і банку з 99,9409% власності держави Україна.

28.04.2023 загальними зборами акціонерів ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » було прийнято рішення про ліквідацію ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та призначено Ліквідаційну комісію у складі ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .

У травні 2023 року Ліквідаційною комісією ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за результатами ознайомлення зі звітністю підприємства встановлено, що фінансова звітність ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за 1й кв. 2023 р. за статтею «Адміністративні витрати» містила суму 23,134 млн грн. При цьому, за аналогічний період минулого року ця сума складала 1,276 млн. грн. Чистий фінансовий результат відповідно - 1,580 млн. грн. в 2023 році, хоча в 2022 році було 21,568 млн. грн.

Комісією встановлено, що основну частину цих екстра-затрат встановило донарахування заробітної плати членам правління товариства - ОСОБА_4 і ОСОБА_5 в сумі 21,158 млн грн. за попередні періоди діяльності ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Рішенням установчих зборів ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 16.02.2012 (протокол № 1) ОСОБА_4 було обрано головою правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » строком на 5 (п`ять) років.

Також, рішенням наглядової ради ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 01.03.2012 (протокол засідання наглядової ради № 1) ОСОБА_5 обрано членом правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » строком на 5 (п`ять)?років.

На підставі рішення наглядової ради ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 01.03.2012 (протокол засідання наглядової ради №1) з ОСОБА_4 (02.03.2012) та ОСОБА_5 (06.03.2012), як головою та членом правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (далі - Керівники) було укладено трудові контракти.

В подальшому, на підставі рішень наглядової ради ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 14.02.2017 (протокол засідання наглядової ради №1) та від 15.02.2022 (протокол засідання наглядової ради №1) ОСОБА_4 та ОСОБА_5 було обрано (переобрано) на посади голови правління та члена правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » строком на 5 (п`ять) років, тобто продовжено строки дії їх трудових контрактів шляхом укладення додаткових угод: з ОСОБА_4 - додаткові угоди № 1 від 15.02.2017, № 2 від 15.02.2022; ОСОБА_5 - додаткові угоди № 1 від 15.02.2017, № 2 від 15.02.2022.

У п. 4.1 трудових контрактів Керівників встановлено їм посадові оклади в сумах 65,0?тис. грн. ( ОСОБА_4 ) та 55,0?тис. грн. ( ОСОБА_5 ). У подальшому, при зміні розміру мінімальної заробітної плати, встановленої чинним законодавством України, розмір посадових окладів Керівників переглядається і встановлюється у сумі, кратній 60 та 50 розмірів мінімальних заробітних плат, встановлених чинним законодавством України.

01.01.2017 набрали чинності вимоги п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», від 06.12.2016 №1774-VIII (далі - Закон №1774-VIII).

Відповідно до даних вимог мінімальна заробітна плата після набрання чинності цим Законом не застосовується як розрахункова величина для визначення посадових окладів та заробітної плати працівників та інших виплат, крім розрахунку щорічного обсягу фінансування статутної діяльності політичних партій.

Тобто, заробітна плата Керівникам з 01.01.2017 повинна була нараховуватися у сумах, кратних 60 і 50 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Усвідомлюючи безпідставність розрахунку з 01.01.2017 розмірів посадових окладів з прив`язкою до мінімальної заробітної плати, зважаючи на пріоритет зазначених вище вимог законодавства над умовами контрактів, Керівники не стали діяти в питанні визначення своїх розмірів посадових окладів відповідно до прямих вимог законодавства.

Так, згідно з наказом по ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 29.12.2016 № 09-ОД, підписаним Керівниками ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , з метою мінімізації витрат Товариства, тимчасово, починаючи з першого кварталу 2017 р. та до окремого рішення для обліку нарахування і виплати заробітної плати Керівникам, застосовано показник прожиткового мінімуму громадян для працездатних осіб, розмір якого встановлено чинним законодавством України у відповідному періоді.

При цьому, заборгованість у вигляді різниці між розміром заробітної плати, передбаченим трудовими контрактами Керівників, який розрахований на підставі показника мінімальної заробітної плати, та розміром заробітної плати з використанням показника прожиткового мінімуму громадян для працездатних осіб, неправомірно визначено обліковувати на позабалансовому рахунку 03 «Контрактні зобов`язання».

Таке рішення було прийняте Керівниками з чітким усвідомленням того, що облік виплат за контрактами, що пов`язані з оплатою заробітної плати, за рахунком 03 «Контрактні зобов`язання» не передбачений та суперечить вимогам Інструкції

№ 291, в частині призначення і порядку ведення цього позабалансового рахунку.

Так, відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 від 30.11.1999 №291 (зі змінами), враховуючи зміни, внесені наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 від 12.05.2022 №138 (далі - Інструкція № 291), рахунок 03 «Контрактні зобов`язання» призначений для узагальнення інформації про наявність та рух зобов`язань по укладених контрактах, а також контролю за їх виконанням.

Облік зобов`язань здійснюється в оцінці, передбаченій контрактами. Списуються контрактні зобов`язання з рахунку у разі виконання, ліквідації, відмови від виконання, передачі або продажу зобов`язання за контрактом іншим особам. Аналітичний облік ведеться за видами зобов`язань.

Виплати саме за трудовими договорами/контрактами, пов`язані з оплатою праці чи іншими виплатами працівникам, мають обліковуватись за іншими рахунками відповідно до Інструкції №291, а саме: Рахунок 66 «Розрахунки за виплатами працівникам» Рахунок 81 «Витрати на оплату праці».

Наказ прийнятий поза межами повноважень членів правління, оскільки регулювання розміру винагороди членів правління віднесене до компетенції Наглядової ради.

Оскільки, відповідно до підпунктів 11.9.7, 11.9.8, 11.9.6, 11.9.16 пункту 11.9 статуту ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 03.11.2017 до компетенції голови правління належить:

- в межах своєї компетенції видавати накази, розпорядження і давати вказівки, обов`язкові для виконання всіма працівниками Товариства, включаючи філії та представництва;

- встановлювати форми, системи та порядок оплати праці працівників Товариства згідно вимог чинного законодавства України, затверджувати штатний розпис Товариства, філій та представництв, визначати розміри посадових окладів всіх працівників Товариства, крім тих, призначення та звільнення яких вимагає погодження Наглядової Ради;

- розпоряджатися майном та коштами Товариства відповідно до вимог чинного законодавства України та цього статуту.

Також, у підпункті 11.3.12 пункту 11.3 статуту ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вказано, що до компетенції правління Товариства належить визначення засад оплати праці та матеріального стимулювання працівників Товариства, за виключення посад, призначення на які та звільнення з яких вимагає погодження чи рішення наглядової ради.

У підпунктів 10.5.16, 10.5.17 пункту 10.5 статуту ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вказано, що до компетенції наглядової ради товариства належить призначення (обрання) та звільнення (припинення повноважень) Голови та членів Правління, затвердження умов трудових договорів (контрактів), які укладатимуться з головою та членами правління, затвердження змін та доповнень до цих трудових договорів (контрактів), встановлення розміру їх винагороди.

З штатних розписів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за 24.11.2017, 01.01.2018, 25.01.2018, 01.01.2019, 01.01.2020 та за 01.01.2023, підписаних начальником управління обліку, бюджетування та звітності - головним бухгалтером ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_8 , та затверджених Головою Правління ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_4 , вказано, що для розрахунку посадових окладів Керівників застосовувався прожитковий мінімум доходів громадян для працездатних осіб.

При цьому, різниця між розміром заробітної плати, передбаченим трудовими контрактами Керівників, який розрахований на підставі показника мінімальної заробітної плати та розміром заробітної плати з використанням показника прожиткового мінімуму доходів громадян для працездатних осіб, що встановлений п.?3?Прикінцевих та перехідних положень Закону №1774-VIII, всупереч вимог Інструкції № 291, продовжувала обліковуватись на позабалансовому рахунку 03 «Контрактні зобов`язання».

Згідно із бюджетом на 2017 рік, затвердженим протоколом № 5 від 12.12.2016 засідання Наглядової ради ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », витрати на персонал, в тому числі соціальні внески, планувалися в обсязі 4,87?млн. грн. Відповідно до поданої звітності за 2017 рік витрати на персонал склали 5,734?млн.грн., тобто на 17,74% більше затвердженого бюджету.

Згідно із бюджетом на 2018 рік, затвердженим протоколом № 7 від 01.12.2017 засідання Наглядової ради ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », витрати на персонал, в тому числі соціальні внески, планувалися в обсязі 4,5?млн. грн. Відповідно до поданої звітності за 2018 рік витрати на персонал склали 5,246?млн.грн., тобто на 16,58% більше затвердженого бюджету.

Згідно із бюджетом на 2019 рік, затвердженим протоколом № 5 від 20.12.2018 засідання Наглядової ради ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », витрати на персонал, в тому числі соціальні внески, планувалися в обсязі 4,83?млн.грн. Відповідно до поданої звітності за 2019 рік витрати на персонал склали 6,416?млн.грн., тобто на 32,84% більше затвердженого бюджету.

Згідно із бюджетом на 2020 рік, затвердженим протоколом № 4 від 05.12.2019 засідання Наглядової ради ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », витрати на персонал, в тому числі соціальні внески, планувалися в обсязі 4,42?млн.грн. Відповідно до поданої звітності за 2020 рік витрати на персонал склали 4,191 млн. грн., що не перевищує обсяги затвердженого бюджету.

Згідно із бюджетом на 2021 рік, затвердженим протоколом № 5 від 03.12.2020 засідання Наглядової ради ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », витрати на персонал, в тому числі соціальні внески, планувалися в обсязі 4,79?млн. грн. Відповідно до поданої звітності за 2021 рік витрати на персонал склали 4,338?млн. грн., що не перевищує обсяги затвердженого бюджету.

Згідно із бюджетом на 2022 рік, затвердженим протоколом № 4 від 17.12.2021 засідання Наглядової ради ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », витрати на персонал, в тому числі соціальні внески, планувалися в обсязі 4,78?млн.грн. Відповідно до поданої звітності за 2022 рік витрати на персонал склали 4,445?млн.грн., що не перевищує обсяги затвердженого бюджету.

У період з 01.01.2017 по 31.03.2023 нарахування заробітної плати Керівникам ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » здійснювалось з рахунків в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ознаками умислу на приховування виплат надмірної заробітної плати є виплата надмірної заробітної плати через інший банк - АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а не через основний рахунок в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », де також було відкрито зарплатний проєкт, який було би легше контролювати мажоритарному акціонеру АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Згідно з наданими даними по рахунку, відкритому в ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », протягом 2017-2020 років Керівникам ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » також було виплачено, без відома акціонерів та Наглядової ради додаткову "заробітну плату" в розмірі 4?820,8?тис.грн. ( ОСОБА_4 - 2?629,5?тис.грн., ОСОБА_5 - 2?191,3?тис.грн.), а саме:

грудень 2017 року: ОСОБА_4 - 838?800,00 грн., ОСОБА_5 - 699?000,00 грн.;

грудень 2018 року: ОСОБА_4 - 578?730,00 грн., ОСОБА_5 - 482?275,00 грн.;

березень 2019 року: ОСОБА_4 - 61?170,00 грн., ОСОБА_5 - 50?975,00 грн.;

квітень 2019 року: ОСОБА_4 - 122?340,00 грн., ОСОБА_5 - 101?950,00 грн.;

серпень 2019 року: ОСОБА_4 - 122?340,00 грн., ОСОБА_5 - 101?950,00 грн.;

грудень 2019 року: ОСОБА_4 - 856?380,00 грн., ОСОБА_5 - 713?650,00 грн.;

грудень 2020 року: ОСОБА_4 - 49?780,00 грн., ОСОБА_5 - 41?483,33грн.

09.01.2023, на виконання рішення Правління ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (протокол №1 від 09.01.2023), наказом по ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 09.01.2023 №01-ОД, підписаним Керівниками ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , скасовано з 31.03.2023?дію наказів по ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 29.12.2016 №09-ОД та від 30.11.2017?№ 07-ОД.

З 31.03.2023 з позабалансового рахунку 03 «Контрактні зобов`язання» на балансовий рахунок 661 «Розрахунки за заробітною платою», було перенесено суму нарахувань Керівникам за період з 01.01.2019 по 31.03.2023. Податки та внески, що підлягали нарахуванню стосовно вищезазначених сум заробітної плати, передбачено сплатити згідно з чинним законодавством України.

Також, 01.04.2023 було введено в дію штатний розпис у новій редакції, де передбачено розрахунок посадових окладів Керівників у сумі кратній 60 і 50 мінімальним заробітним платам відповідно, чим порушено вимоги п.?3?Прикінцевих та перехідних положень Закону №1774-VIII.

Кошти в сумі 21 158,1 тис. грн. ( ОСОБА_4 - 11 540,8 тис.грн., ОСОБА_5 - 9 617,3 тис. грн.), що обліковувались на позабалансовому рахунку 03 «Контрактні зобов`язання», були перенесені на балансовий рахунок 661 «Розрахунки за заробітною платою» ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Згідно із бюджетом на 2023 рік, затвердженим протоколом №3 від 01.12.2022 засідання Наглядової ради ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », витрати на персонал, в тому числі соціальні внески, планувалися в обсязі 6,5?млн.грн.

Отже, у 2023 році у затвердженому бюджеті ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не передбачено виплати заробітної плати Керівникам у загальній сумі 21,2 млн.грн. Після початку процедури ліквідації ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та припинення повноважень Керівників, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 як кредиторами були заявлені до ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » безпідставні вимоги щодо отримання цих коштів.

Крім того, ще будучи Керівниками, 18.04.2023 року з усіх сум, в тому числі перенесених з позабалансового рахунку 03?«Контрактні зобов`язання» на рахунок 661 «Розрахунки за заробітною платою», за період з 01.01.2017 по 30.04.2023 було перераховано податок з доходів фізичних осіб.

Під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 визнано потерпілим та допитано в якості потерпілого Голову ліквідаційної комісії ОСОБА_6 , який повідомив, що Ліквідаційною комісією встановлено, що протягом 2017-2023 років ОСОБА_4 та ОСОБА_5 приховано та безпідставно надмірно виплачено на свою користь сумарно 5 521 991,70 грн. під виглядом додаткової заробітної плати.

Разом з цим, зазначив, що дані особи з 2017 року протиправно, діючи приховано, без відома акціонерів та Наглядової ради, фактично заволоділи коштами ПрАТ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " на суму 5 521 991 грн. 70 коп., замаскувавши це під виплату заробітної плати. Оскільки, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 приймали рішення щодо незаконного нарахування і виплати собі завищених заробітних плат із використанням двох різних зарплатних проектів у двох різних банках із метою приховування цього факту, а також із використанням різних субрахунків в системі обліку (зокрема, і позабалансових - також з метою приховування цього факту, оскільки вказані суми можна було б встановити тільки у відповідних додатках до офіційної фінансової звітності).

Фактично на позабалансовому рахунку 03 "Контрактні зобов`язання" станом на початок 2023 року обліковувались зобов`язання перед ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на суму 21 158,1 тис. грн.

З 31.03.2023 на підставі рішення ОСОБА_4 та ОСОБА_5 з позабалансового рахунку 03 «Контрактні зобов`язання» на балансовий рахунок 661 «Розрахунки за заробітною платою», було перенесено суму нарахувань Керівникам за період з 01.01.2019 по 31.03.2023.

З метою надання вигляду правомірності даних нарахувань та створення умов для фактичної виплати нарахованої суми (21 158 096,67 грн.), 18.04.2023 ОСОБА_4 та ОСОБА_5 від імені ПрАТ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " безпідставно було перераховані податки (ПДФО та військовий збір) на загальну суму 4 125 828, 85 грн., чим завдано збитків ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та державі в особі державних банків, які є акціонерами ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Після початку процедури ліквідації ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », 29.06.2023 ОСОБА_4 та ОСОБА_5 як кредиторами заявлені до ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » безпідставні вимоги щодо отримання усієї безпідставно нарахованої ними ж заробітної плати, з якої сплачені попередньо податки, а саме - 17?731 500 грн.

Неправомірні дії ОСОБА_4 та ОСОБА_5 щодо суми завданих збитків описані у протоколі № 2 засідання Ліквідаційної комісії від 27 липня 2023 року.

Нанесення збитків ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » відображене в аудиторському звіті.

Також, під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження допитаний в якості свідка член Ліквідаційної комісії ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_7 , який повідомив, що в березні 2023 року він дізнався про ліквідацію компанії. ОСОБА_4 було прийнято рішення здійснити нарахування та відображення у фінансовій звітності таємно нарахованої за 2017-2023 роки заробітної плати. Також, ОСОБА_4 під час зустрічі наголосив, що він хоче, щоб цю виплату здійснила саме ліквідаційна комісія, як представник акціонерів, в іншому випадку від буде судитись та змусить ліквідаційну комісію за весь час судового процесу платити йому середню заробітну плату. Також, на зустрічі ОСОБА_4 повідомив, що, крім власного збагачення, здійснив це нарахування для отримання вагомого важелю впливу та подальшого шантажу/тиску на акціонерів компанії з метою перегляду ними рішення про ліквідацію ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Згідно відповіді ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » отримано інформацію щодо виплати грошових коштів з рахунків ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на користь ОСОБА_4 та ОСОБА_5 протягом 2017-2023 років, які здійснювались на наступні їм належні рахунки:

ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_2 ), відкрит в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код банку (МФО НОМЕР_1 , адреса АДРЕСА_1 ) НОМЕР_3 .

ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 ), відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код банку (МФО НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) НОМЕР_5 .

Інформацію щодо руху грошових коштів які перебувають у володінні ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА АКЦІОНЕРНОГО БАНКУ ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ НОМЕР_6 , адреса: АДРЕСА_2 , а саме: інформацію щодо руху грошових коштів на банківському рахунку Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_7 ), а саме: № НОМЕР_8 відкритий в АБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код банку МФО НОМЕР_9 , що знаходиться за адресою : АДРЕСА_3 ) за період з 31.03.2023 по 31.07.2023 включно та № НОМЕР_10 за період з 01.01.2017 по 30.11.2017.

Враховуючи викладене, в теперішній час виникла необхідність в перевірці факту перерахування грошових коштів, з`ясування цільового призначення платежу, дослідити рух коштів по рахунках та отримати відомості в електронному вигляді (з відображенням даних у форматі таблиці MicrosoftExcel з розширенням файлу *.xls або *.xlsx) щодо надходження та списання коштів по вказаному рахунку, або рахунках, із зазначенням вхідного та вихідного залишків коштів, з повною розшифровкою кредитових і дебетових перерахувань, із зазначенням: призначення платежів, дати та часу (години, хвилини та секунди) надходження коштів на рахунки та перерахування з них та номерів референсів проведених трансакцій, документів, на підставі яких проведені операції, повних назв контрагентів, які перерахували та яким перераховані кошти, із зазначенням кодів ЄДРПОУ, МФО й номерів рахунків контрагентів, з якими проведені операції, з 01.01.2017 по дату виконання ухвали.

Указані документи мають важливе значення у кримінальному провадженні і відомості, що знаходяться у них будуть використані як докази. Іншими способами довести ті обставини, що будуть отримані внаслідок тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю неможливо.

До клопотання подані матеріали на підтвердження його обґрунтованості.

Прокурор просив розглянути клопотання за його відсутності, про що подав відповідну заяву, в якій клопотання підтримав, просив задовольнити.

На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі і документи.

Згідно з вимогами ч. 4 ст. 107 КПК України фіксація за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею не здійснювалась.

Дослідивши клопотання та копії матеріалів, якими обґрунтовуються доводи клопотання, слідчий суддя дійшов таких висновків.

Відповідно до ст.60 Закону України «Про банки і банківську діяльність» - інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку в процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третіми особами при наданні послуг банку, є банківською таємницею.

Відповідно до ст.62 Закону України «Про банки і банківську діяльність»- інформація щодо юридичних та фізичних, яка містить банківську таємницю, розкривається банками за рішеннями суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей та документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно положень ст. 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом.

Слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених ч. 5 ст. 163 КПК України, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать відомості, які можуть становити банківську таємницю.

Слідчим суддею встановлено наступні обставини.

З наданих в обґрунтування клопотання матеріалів вбачається, що слідчим відділом Голосіївського УП ГУНП у місті Києві здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні за № 42023102010000106 від 04.08.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.

З метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні, виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до інформації, яка перебуває у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА АКЦІОНЕРНОГО БАНКУ ІНФОРМАЦІЯ_2 , оскільки інформація, яка буде отримана надасть можливість встановити осіб, які можуть бути причетними до вчинення вказаного кримінального правопорушення.

У інший спосіб отримати речі та документи, що знаходяться у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА АКЦІОНЕРНОГО БАНКУ ІНФОРМАЦІЯ_2 , неможливо.

Слідчий суддя дослідивши матеріали клопотання, долучені до нього документи, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, керуючись законом, оцінюючи сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку вважає, що наявні у провадженні докази свідчать про те, що слідчим у відповідності до вимог ч. 5 ст. 132 КПК України надано ґрунтовні докази, які дають змогу прийти до висновку про неможливість іншим способом на даному етапі довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів (ч. 4 ст. 132, ч. 6 ст. 163 КПК України), забезпечити повноту, всебічність та неупередженість розслідування вищезазначеного кримінального правопорушення, отримати відомості, що є необхідними для з`ясування всіх важливих обставин у їх сукупності, кореспондуються з вимогами ст. 132 КПК України, а тому воно підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 132, 163 - 164, 369-372 КПК України, слідчий суддя, -

п о с т а н о в и в:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл слідчим групи слідчих Голосіївського УП ГУНП у м. Києві: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 та прокурорам Голосіївської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , ОСОБА_14 та ОСОБА_15 у кримінальному провадженні № 42023102010000106 від 04.08.2023 на тимчасовий доступ до документів, що містять банківську таємницю та перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код банку (МФО НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів, а саме:

-інформацію щодо руху грошових коштів по банківському рахунку ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_2 ), відкритого в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код банку (МФО НОМЕР_1 , адреса АДРЕСА_1 ) та НОМЕР_3 ;

- інформацію щодо руху грошових коштів на банківських рахунках ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 ), відкриті в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код банку (МФО НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) НОМЕР_5 .

Інформацію щодо руху грошових коштів які перебувають у володінні ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА АКЦІОНЕРНОГО БАНКУ ІНФОРМАЦІЯ_2 (ЄДРПОУ НОМЕР_6 , адреса: АДРЕСА_2 , а саме: інформацію щодо руху грошових коштів на банківському рахунку Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_7 ), а саме: № НОМЕР_8 відкритий в АБ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код банку МФО НОМЕР_9 , що знаходиться за адресою : АДРЕСА_3 ) за період з 31.03.2023 по 31.07.2023 включно (якщо рахунок закрито надати підтверджуючі документи) та № НОМЕР_10 за період з 01.01.2017 по 30.11.2017.

- також відомостей в електронному вигляді (з відображенням даних у форматі таблиці Microsoft Excel з розширенням файлу *.xls або *.xlsx) щодо надходження та списання коштів по вказаному рахунку, або рахунках, або рахунках, відомості про зняття грошових коштів у відділеннях банку та банкоматах (з наданням відеозаписів, фотофіксації з камер відеоспостереження), із зазначенням вхідного та вихідного залишків коштів, з повною розшифровкою кредитових і дебетових перерахувань, із зазначенням: призначення платежів, дати та часу (години, хвилини та секунди) надходження коштів на рахунки та перерахування з них та номерів референсів проведених трансакцій, документів, на підставі яких проведені операції, повних назв контрагентів, які перерахували та яким перераховані кошти, із зазначенням кодів ЄДРПОУ, МФО й номерів рахунків контрагентів, з якими проведені операції, фотознімки осіб з банкоматів при отриманні готівки в банкоматах, копії паспортів та анкет, виконані власниками рахунків при відкритті рахунків, з 01.01.2017 по 31.07.2023 включно.

Строк дії ухвали - один місяць з дня постановлення ухвали до 18.08.2024.

Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі не виконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів оскарженню не підлягають, крім ухвал про тимчасовий доступ до речей і документів, яким дозволено вилучення речей і документів, які посвідчують користування правом на здійснення підприємницької діяльності, або інших, за відсутності яких фізична особа - підприємець чи юридична особа позбавляються можливості здійснювати свою діяльність.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.07.2024
Оприлюднено23.07.2024
Номер документу120501395
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —752/19214/23

Ухвала від 15.10.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 15.10.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 06.08.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 06.08.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 18.07.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 11.07.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Ігнатов Роман Миколайович

Ухвала від 09.07.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 16.01.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Ухвала від 29.02.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Ухвала від 06.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні