Рішення
від 06.06.2024 по справі 160/2719/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2024 рокуСправа №160/2719/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Озерянської С.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу № 160/2719/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нікопрогресбуд» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення- рішення, -

ВСТАНОВИВ:

30.01.2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Нікопрогресбуд» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить визнати незаконним (протиправним) та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми «Н» від 19.12.2023 року за №0389130413 котрим застосовано штраф у розмірі 1 332 978,02 грн. (один мільйон триста тридцять дві тисячі дев`ятсот сімдесят вісім гривень дві копійки) за порушення термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Нікопольським відділом податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було проведено камеральну перевірку позивача щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатом перевірки було складено акт від 16.10.2023 року № 37157/04-36-04-13/34124403. Відповідно до акту перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, на підставі якого було винесено податкове повідомлення-рішення від 19.12.2023 року за №0389130413 на суму 1 332 978,02 грн. Позивач вважає, що відповідачем неправомірно зроблено висновок про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, а тому застосування до позивача штрафу є безпідставним та протиправним.

Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи № 160/1189/24 та у зв`язку з автоматизованим розподілом ця адміністративна справа була передана для розгляду судді Куликову А.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 160/2719/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нікопрогресбуд» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення. Розгляд справи постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.02.2024 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.03.2024 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи 160/2719/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нікопрогресбуд» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення.

Розпорядженням керівника апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.04.2024 року № 230 д призначено повторний автоматизований розподіл справи № 160/2719/24 у зв`язку зі звільненням ОСОБА_1 з посади судді за його поданням заяви про відставку.

Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.04.2024 року справу № 160/2719/24 передано для продовження розгляду судді Озерянській С.І.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 року прийнято до провадження адміністративну справу № 160/2719/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нікопрогресбуд» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення. Постановлено розпочати спочатку розгляд адміністративної справи № 160/2719/24.

17.04.2024 року до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Нікопрогресбуд" за травень, червень 2022 року. За результатами перевірки відповідно до вимог п. 86.2 ст. 86 ПК України складено акт камеральної перевірки від 16.10.2023 №37157/04-36-04-13/34124403 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних, який направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу підприємства. З акту перевірки вбачається, що податкові накладні/розрахунки коригування складені позивачем в період з 25 травня 2022 року по 30 червня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН в період з 21 липня 2022 року по 09 серпня 2022 року (тобто після 15 липня 2022 року), а тому у контролюючого органу були підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120- 1 ПК України. За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС відповідно до норм чинного законодавства, зокрема пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.12.2023 року №0389130413 про застосування штрафних санкцій у загальній сумі 1 332 978,02 грн. (відповідно до терміну затримки реєстрації 10, 20 та 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в податкових накладних) за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. Податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 19.12.2023 року №0389130413 направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу підприємства та 19.01.2024 року було отримано представником позивача.

22.04.2024 року позивачем до суду подано відповідь на відзив, в якій підтримано позицію викладену в позовній заяві.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Нікопрогресбуд», ЄДРПОУ 34124403, зареєстроване 03.04.2006 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.

На підставі підпункту 20.1.4, статті 20 розділу І пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку визначеному пунктом 76.2 статті 76 Податкового кодексу України відповідачем проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Нікопрогресбуд», код 34124403.

Перевіркою встановлено порушення строків реєстрації 159-ти податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за травень-червень 2022 року. Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків для податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

За результатами проведеної перевірки складено акт камеральної перевірки від 16.10.2023 року №37157/04-36-04-13/34124403, який направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу позивача.

Не погоджуючись із зазначеним актом, позивач подав до відповідача заперечення на акт камеральної перевірки від 16.10.2023 року №37157/04-36-04-13/34124403.

За результатами розгляду заперечення, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, листом №81794/6/04-36-04-12-12 від 14.12.2023 року повідомило, що висновки, викладені в акті правомірні, відповідають нормам чинного законодавства та залишаються без змін.

19.12.2023 року податковий орган прийняв податкове повідомлення-рішення форми «Н» № 0389130413, яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначених статтею 201 Податкового кодексу України та згідно з пунктом 120№.1, статті 120№ Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 1 332 978,02 грн. (один мільйон триста тридцять дві тисячі дев`ятсот сімдесят вісім гривень дві копійки).

Незгода позивача із зазначеним податковим повідомленням-рішенням стала підставою для звернення до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Пунктом 120№.1 статті 120№ Податкового кодексу України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до пункту 120№.1 статті 120№ Податкового кодексу України за порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних передбачена відповідальність у вигляді накладення штрафу.

Отже позивач був зобов`язаний своєчасно зареєструвати податкові накладі, перелік який наведено в акті камеральної перевірки та нести відповідальність за несвоєчасну їх реєстрацію у разі наявності такого факту.

Так, в акті камеральної перевірки та розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення наведено перелік податкових накладних, реєстрацію яких здійснено з порушенням строків такої реєстрації та встановлено, що податкова накладна №127 від 25.05.2022 року зареєстрована 21.07.2022 року з пропуском строку на 6 днів; податкова накладна №131 від 26.05.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 129 від 26.05.2022 року зареєстрована 21.07.2022 року з пропуском строку на 6 днів; податкова накладна № 2 від 03.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 18 днів; податкова накладна № 3 від 06.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 179 від 08.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 177 від 08.06.2022 року 15.07.2022 з пропуском строку на 15 днів; податкова накладна № 181 від 08.06.2022 року зареєстрована 15.07.2022 року з пропуском строку на 15 днів; податкова накладна № 29 від 08.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 182 від 08.06.2022 року зареєстрована 15.07.2022 з пропуском строку на 15 днів; податкова накладна № 178 від 08.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 180 від 08.06.2022 року зареєстрована 15.07.2022 року з пропуском строку на 15 днів; податкова накладна № 50 від 09.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 49 від 09.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 4 від 09.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 6 від 09.06.2022 року зареєстрована 14.07.2022 року з пропуском строку на 14 днів; податкова накладна №48 від 09.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №7 від 09.06.2022 року зареєстрована 14.07.2022 року з пропуском строку на 14 днів; податкова накладна №26 від 10.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №31 від 10.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №61 від 12.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №8 від 12.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №32 від 13.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №5 від 13.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 18 днів; податкова накладна №25 від 13.06.2022 року зареєстрована 14.07.2022 року з пропуском строку на 14 днів; податкова накладна №9 від 14.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №28 від 14.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №17 від 14.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна №25 від 14.06.2022 року зареєстрована 14.07.2022 року з пропуском строку на 14 днів; податкова накладна № 55 від 14.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 20 від 14.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 18 днів; податкова накладна № 21 від 14.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 12 від 14.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 19 від 14.06.2022 року 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 10 від 14.06.2022 року зареєстрована 14.07.2022 року з пропуском строку на 14 днів; податкова накладна № 30 від 15.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 33 від 15.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 27 від 15.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 16 від 15.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 40 днів; податкова накладна № 22 від 16.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 160 від 16.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 51 від 16.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна № 23 від 17.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №34 від 17.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №37 від 18.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №38 від 20.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №40 від 21.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №42 від 21.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №41 від 21.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №39 від 21.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №43 від 21.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №59 від 22.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №44 від 23.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №46 від 23.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №45 від 23.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №47 від 23.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №35 від 23.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №62 від 23.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №71 від 23.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №36 від 23.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №57 від 24.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №56 від 24.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №63 від 24.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №64 від 25.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №65 від 26.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №158 від 26.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №66 від 27.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №115 від 27.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №149 від 28.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №68 від 29.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №119 від 29.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №150 від 29.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №67 від 29.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №69 від 29.06.2022 року зареєстрована 18.07.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №159 від 29.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №106 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №106 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №125 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №137 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №101 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №129 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №153 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №76 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №151 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №138 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №84 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №133 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №85 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №99 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №96 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №142 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №80 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №117 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №116 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №90 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №103 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №82 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №121 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №91 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №104 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №120 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №81 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №93 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №94 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №114 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №78 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №77 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №73 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №105 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №156 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №140 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №152 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №72 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №98 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №108 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №109 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №154 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №132 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №130 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №145 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №122 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №92 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №113 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №126 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №97 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №141 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №89 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №139 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №118 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №107 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №186 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №155 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №123 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №131 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №128 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №79 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №165 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №164 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №166 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 3 дні; податкова накладна №144 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №95 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №111 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №74 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №86 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №100 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №75 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №83 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №124 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №122 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №146 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №136 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №148 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №143 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №110 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №102 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №135 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №127 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №87 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №88 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів; податкова накладна №134 від 30.06.2022 року зареєстрована 09.08.2022 року з пропуском строку на 25 днів.

Позивачем факт направлення податкових накладних з порушенням строків їх реєстрації не заперечується.

Враховуючи встановлені судом обставини справи, суд приходить до висновку про доведеність направлення позивачем на реєстрацію податкових накладних, зазначених в акті камеральної перевірки, з порушенням граничного строку їх реєстрації.

В свою чергу, з акту камеральної перевірки вбачається, що зазначені в ньому податкові накладні складені на операції, які є об`єктом оподаткування ПДВ та оподатковуються не за нульовою ставкою.

На час виникнення спірних правовідносин, складання та подання на реєстрацію податкових накладних, чинною була редакція підпункту 69.18, яким було доповнено пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ згідно із Законом № 2120-IX від 15.03.2022 року.

Так, підпунктом 69.18 встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Разом із тим, згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Суд зазначає, що у контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

Таким чином, суд вважає, що обставини щодо періоду вчинення правопорушення мають значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми Податкового кодексу України у правовій кваліфікації такого правопорушення, як триваючого.

Водночас, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Виходячи з наведеного в сукупності, суд приходить до висновку про відсутність підстав для застосування штрафних санкцій за порушення строку реєстрації податкових накладних починаючи з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, проте за період до 01 березня 2020 року такі штрафні санкції підлягають застосуванню.

Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 10.12.2021 року у справі № 420/10367/20.

Однак, Законом України від 12.05.2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 р., внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно підпункту 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Законом № 2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

З 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений підпунктом 69.1-1.

Згідно з новими положеннями цього підпункту платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин суд зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

В той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.

З 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі - Закон № 2876-ІХ), який опубліковано у газеті «Голос України» від 07.02.2023 року № 26.

Законом України «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120№. 1 статті 120№ Кодексу.

Пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, визначено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Конституційним Судом України у Рішенні від 5 квітня 2001 року № 3-рп/2001 зазначено, що Конституція України в частині першій статті 58 закріпила принцип незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів. Це означає, що дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду, що викладена в постановах від 16 квітня 2024 року у справі № 460/21543/23, від 11 квітня 2024 року у справі №380/14133/23, від 02 квітня 2024 року у справі № 520/18349/23, від 12 березня 2024 року у справі № 160/13661/23, від 06 лютого 2024 року у справі № 160/10740/23, від 30 січня 2024 року у справі № 280/4484/23.

Відповідно до акту камеральної перевірки та наявного в матеріалах справи додатку до податкового повідомлення-рішення від 19.12.2023 року за №0389130413 - розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідач застосував штрафні (фінансові) санкції за несвоєчасну реєстрацію позивачем податкових накладних, складених за період з 25.05.2022 року по 30.06.2022 року з порушенням строків, визначених пунктом 201.1 статті 201.

Позивачем не заперечується факт реєстрації наведених податкових накладних у зазначені в акті камеральної перевірки дати.

Також, дана обставина підтверджується наявними в матеріалах справи податковими накладними та квитанціями про їх реєстрацію.

Так, відповідачем відносно податкових накладних складених у період з 25.05.2022 року по 31.05.2022 року (№127 від 25.05.2022 року, №131 від 26.05.2022 року, №129 від 26.05.2022 року), встановлено граничний термін їх реєстрації 15.07.2022 року, що узгоджується з вимогами пункту 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) та обраховано кількість днів порушення граничного терміну після 15.07.2022 року у кількості 6, 25, 6 враховуючи дату реєстрації 21.07.2022 року та 09.08.2022 року.

Отже, враховуючи, що податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Інші податкові накладні складені позивачем у період з 03.06.2022 року по 30.06.2022 року та направлені на реєстрацію з порушенням граничного терміну їх реєстрації, що передбачає застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Штрафні санкції застосовано відповідачем у розмірі 10%, 20% та 30% враховуючи вимоги статті 120-1 Податкового кодексу України за затримку до 15 днів, до 30 та до 60 днів.

З урахуванням викладеного суд вважає оскаржуване податкове повідомлення - рішення правомірним та обґрунтованим, а тому не вбачає підстав для задоволення позовних вимог.

Згідно із частинами 1, 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України в разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Нікопрогресбуд» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.І. Озерянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2024
Оприлюднено24.07.2024
Номер документу120514943
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/2719/24

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 06.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Куликов Андрій Володимирович

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Куликов Андрій Володимирович

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Куликов Андрій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні