ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 липня 2024 рокуСправа №160/7446/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лозицької І.О.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ БУД» до Дніпровської міської ради, третя особа ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ БУД» з позовом до Дніпровської міської ради, третя особа ОСОБА_1 , в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Дніпровської міської ради щодо неприйняття рішення згідно оприлюдненого 31.05.2023р. проекту Рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ "ПРЕСТИЖ БУД", код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель та споруд», підготовленого за результатом розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ БУД» (код ЄДРПОУ 43607325) зареєстрованого 16.01.2023р. за №36/58 про передачу у користування земельної ділянки площею 1,2775 га, кадастровий номер 1210100000:04:078:0094, яка розташована за адресою: місто Дніпро, вулиця Янтарна, 51, код КВЦПЗ: 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості;
- зобов`язати Дніпровську міську раду прийняти рішення згідно оприлюдненого 31.05.2023р. проекту Рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ "ПРЕСТИЖ БУД", код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель та споруд»;
- зобов`язати Дніпровську міську раду подати звіт про виконання судового рішення у тридцятиденний строк з дня набрання законної сили рішенням суду.
Позовні вимоги обґрунтовані тривалою бездіяльністю відповідача щодо нерозгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ БУД» зареєстрованого 16.01.2023р. за №36/58 про передачу у користування земельної ділянки площею 1,2775 га, кадастровий номер 1210100000:04:078:0094, яка розташована за адресою: місто Дніпро, вулиця Янтарна, 51, код КВЦПЗ: 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств.
Ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, а також встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позов та докази на його обґрунтування.
До суду від Дніпровської міської ради надійшов письмовий відзив на позов, в якому відповідач не визнає позовні вимоги в повному обсязі з наступних підстав. За позицією відповідача Департамент по роботі з активами ДМР за дорученням міського голови було розглянуто клопотання позивача та зазначено у листі від 02.02.2023 № 7/9-135 про відсутність повного пакета документів, що унеможливлює підготовку відповідного проекту рішення міської ради.
На запит департаменту правового забезпечення Дніпровської міської ради також було повідомлено, що на підставі клопотання від 16.01.2023 вх. № 36/58 та наданих документів департаментом по роботі з активами міської ради було підготовлено проект рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 в оренду ТОВ «ПРЕСТИЖ БУД», код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель і споруд» і надано на розгляд та візування до відповідних посадових осіб міської ради.
Відповідач зазначає, що повністю завізований проект рішення буде винесено на розгляд міської ради відповідно до Регламенту Дніпровської міської ради.
Таким чином, все наведене вище спростовує доводи позивача щодо незаконної бездіяльності з боку міської ради. Підстав для задоволення позову не вбачається.
Третьою особою було подано до суду пояснення у справі, в тексті яких зазначено, що 02.06.2020 р. ОСОБА_1 було складено заяву, яка посвідчена приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Білаковським К. О., в якій ОСОБА_1 надано згоду на вилучення зі строкового платного користування земельної ділянки, загальною площею -1,2775 га, кадастровий номер: 1210100000:04:078:0094, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , яка була передана мені на підставі Договору оренди земельної ділянки від 04.11.2002 р., посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Сусловою Н. Б. за №3252.
Бездіяльність відповідача щодо прийняття рішення «Про передачу земельної ділянки по вул.Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ «ПРЕСТИЖ БУД», код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель та споруд», порушуються права ОСОБА_1 , оскільки вона вимушена сплачувати орендну плату за земельну ділянку, якою фактично не користується та на якій розміщене нерухоме майно, власником якого вона не є. Також, своєю бездіяльністю відповідач порушує право ТОВ «ПРЕСТИЖ БУД» на отримання у користування земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:04:078:0094, на якій розташований належний позивачу на праві власності об`єкт нерухомого майна, шляхом укладення відповідного договору оренди.
Отже, позовні вимоги ТОВ «Престиж буд», в тому числі щодо визнання протиправною бездіяльності Дніпровської міської ради щодо неприйняття рішення згідно оприлюдненого 31.05.2023р. проекту рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ «ПРЕСТИЖ БУД», код ЄДРПОУ 43607325 по фактичному розміщенню будівель та споруд» та вимоги щодо зобов`язання Дніпровської міської ради прийняти рішення згідно оприлюдненого 31.05.2023р. проекту рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ «ПРЕСТИЖ БУД», код ЄДРПОУ 43607325 по фактичному розміщенню будівель та споруд», на думку третьої особи, є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Представником позивача було направлено на адресу суду відповідь на відзив, в тексті якої він підтримує заявлені позовні вимоги та просить суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Престиж Буд» є власником об`єкту нерухомого майна з реєстраційним номером 1183626912101, а саме: будівлі та споруди, загальною площею 5715,5 кв.м., розташовані за адресою: АДРЕСА_1 . Отримане шляхом передачі нерухомого майна до статутного капіталу ТОВ «Престиж Буд» його учасником ОСОБА_2 , як внеску до статутного капіталу Товариства відповідно до Акту приймання-передачі, справжність підписів на якому засвідчена Кухтіною В. В., приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу, зареєстровано в реєстрі за №1120, 1121, про що сформовано Витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 06.05.2020, з індексним номером 208360451.
Вказаний об`єкт нерухомого майна розташований на земельній ділянці, яка є сформованою і відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру: кадастровий номер 1210100000:04:078:0094; місце розташування: АДРЕСА_1 ; площа 1,2775 га; категорія земель: Землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони і іншого призначення; вид цільового призначення: 11.02. Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
За даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вказана земельна ділянка перебуває в оренді громадянки України ОСОБА_1 на підставі Договору оренди земельної ділянки від 04.11.2002 року, посвідченого приватними нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Сусловою Н. Б. за реєстровим №3252, укладеного на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 07.08.2002р. №64/3 (Додаткова угода від 13.12.2012р, укладена на підставі рішень міської ради від 13.02.2008 №31/28 та від 02.02.2011 №216/8).
02 червня 2020 року ОСОБА_1 надала заяву на адресу компетентних органів про надання згоди на вилучення зі строкового платного користування вищевказаної земельної ділянки на користь ТОВ «ПРЕСТИЖ БУД» у зв`язку з припиненням її права власності на об`єкт нерухомого майна, а саме: будівель та споруд, розташованих за адресою: Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Янтарна, 51. Підпис на вказаній заяві засвідчено Білаковським К. О., приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу, зареєстровано в реєстрі за №245.
06.08.2020 відбулась перевірка ТОВ «Престиж Буд» Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області, про що складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки №954-ДК/844/АП/09/01/-20.
У січні 2022 року на адресу ТОВ «Престиж Буд» надійшло повідомлення з Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 19.01.2022 за №7/11-80 про перевірку дотримання вимог земельного законодавства під час користування земельною ділянкою на місцевості в рамках самоврядного контролю за використанням та охороною земель на території міста Дніпра. В результаті перевірки жодних приписів щодо порушень порядку користування земельною ділянкою ТОВ «Престиж Буд» надано не було.
ТОВ «Престиж Буд» звернулось до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради і заявою про обстеження земельної ділянки.
28 грудня 2022 року був складений Акт обстеження земельної ділянки №6/16-1222, після чого 16 січня 2023 року ТОВ «Престиж Буд» звернулось до Дніпровської міської ради на ім`я міського голови ОСОБА_3 з клопотанням про передачу в оренду відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України земельної ділянки площею 1,2775 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 1210100000:04:078:0094, до якого були долучені усі необхідні документи.
31 травня 2023 року на офіційному сайті https://dniprorada.gov.ua/uk/page/dokumenti-miskoi-radi оприлюднено проєкт Рішення Дніпровської міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ "ПРЕСТИЖ БУД", код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель та споруд».
На момент звернення до суду клопотання Товариства не розглянуто, жодного рішення не прийнято.
Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача Товариство звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 14 Конституції України та статті 373 Цивільного кодексу України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлений Земельним кодексом України.
Відповідно до ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Згідно з ч. 11 ст.120 Земельного кодексу України, якщо об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), інша будівля або споруда), об`єкт незавершеного будівництва розміщений на земельній ділянці державної або комунальної власності, що не перебуває у користуванні, набувач такого об`єкта нерухомого майна зобов`язаний протягом 30 днів з дня державної реєстрації права власності на такий об`єкт звернутися до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу йому у власність або користування земельної ділянки, на якій розміщений такий об`єкт, що належить йому на праві власності, у порядку, передбаченому статтями 118, 123 або 128 цього Кодексу.
Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, зобов`язаний передати земельну ділянку у власність або користування набувачу в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до ст.6 Закону України «Про оренду землі» орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Відповідно до ч.ч.1.,2 ст.93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам, іноземцям і особам без громадянства, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ч.1. ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до ч.2 ст. 4 Закону України «Про оренду землі» орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.
Відповідно до ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до ч.14 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.
Відповідно до ч.ч. 1,4 ст.1 Регламенту Дніпровської міської ради VIII скликання, затвердженого Рішенням міської ради від 16.12.2020 № 2/1-2 (зі змінами, внесеними рішенням міської ради від 28.07.2021 № 84/9, від 17.08.2022 № 43/26, від 30.11.2022 № 19/30, від 14.12.2022 № 40/31, від 25.10.2023 № 61/42), Регламент ради (далі Регламент) встановлює порядок діяльності ради, скликання сесій ради, підготовки і розгляду питань, прийняття рішень ради та з інших процедурних питань, порядок роботи сесії ради, порядок проведення пленарних засідань сесій ради, порядок затвердження структури виконавчих та інших органів ради, порядок їх формування, обрання та затвердження посадових осіб ради, порядок формування та організації роботи постійних комісій, тимчасових контрольних комісій та інших органів ради, порядок участі депутатських фракцій і груп у роботі та інші процедури, які випливають з повноважень ради, встановлених Конституцією і законами України. Дотримання Регламенту є обов`язковим для всіх депутатів ради, міського голови, секретаря ради, виконавчих органів ради, депутатських груп і фракцій, членів територіальної громади, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до ч.5. ст.3 Регламенту гласність діяльності ради також забезпечується через офіційне оприлюднення проектів рішень, пояснювальних записок та довідкових матеріалів до проектів рішень, поправок та пропозицій до них, а також висновків і рекомендацій постійних комісій, звітів тимчасових контрольних комісій шляхом обов`язкового розміщення на офіційному вебсайті ради.
Проекти рішень, що готуються до розгляду радою, оприлюднюються департаментом забезпечення діяльності Дніпровської міської ради (далі Департамент) на офіційному вебсайті ради не пізніше як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття, крім випадків, коли законодавством України передбачені більш стислі строки розгляду та прийняття рішень з окремих питань (у такому випадку проекти рішень оприлюднюються не пізніше як за 3 робочі дні до дати їх розгляду на сесії ради).
Відповідно до ст.20 Регламенту чергові сесії ради скликаються міським головою, як правило, раз на місяць відповідно до плану роботи ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності не рідше, ніж один раз на місяць.
Відповідно до ч.ч. 11,12 ст. 26 Регламенту проект рішення невідкладно реєструється, оприлюднюється на офіційному вебсайті ради після його надходження до Департаменту, але не пізніше ніж протягом 3 робочих днів. Протягом 3 робочих днів з дати отримання проекту рішення проект рішення викладається на бланк, після чого автор організовує проходження всіх процедур згідно з Регламентом і внесення рішення на сесію. Проект рішення проходить опрацювання (збір погоджувальних підписів візи).
Проекти рішень із земельних питань (крім продажу та викупу землі) проходять візування в такому порядку:
автор проекту рішення;
коректор;
директор департаменту правового забезпечення ради;
директор департаменту економіки, фінансів та міського бюджету ради;
голова профільної постійної комісії ради;
секретар ради.
Згідно приписів ч.14 ст. 26 Регламенту візування проекту рішення є обов`язковим, але не може означати відхилення проекту рішення, зняття його з публікації на офіційному вебсайті ради, зняття з розгляду тощо. При наявності у того, хто візує, зауважень і пропозицій вони викладаються на окремому аркуші (або тексті проекту рішення) у формі зауважень до проекту рішення або окремої думки.
Департамент забезпечує можливість ознайомлення депутатів ради з копіями проектів рішень.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.27 Регламенту посадові особи ради та її виконавчих органів візують проекти рішень ради під свою відповідальність, виходячи з посадових повноважень, протягом не більше 2 робочих днів з моменту їх надходження. Строк розгляду проекту рішення ради посадовими особами з питання візування може бути продовжено за погодженням з міським головою чи заступником міського голови на строк, необхідний для додаткового вивчення питання, але не більше ніж на 3 робочі дні.
З огляду на викладені приписи чинного законодавства, а також враховуючи неприйняття жодного рішення з питання порушеного позивачем в клопотанні про надання земельної ділянки в оренду, а також відсутність будь-яких доказів продовження строків візування проекту рішення, суд доходить висновку що Дніпровською міською радою допущено протиправну бездіяльність щодо розгляду означеного клопотання Товариства.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першою статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Так, Європейський суд з прав людини в рішенні у справі «Рисовський проти України» (№29979/04) визнав низку порушень пункту 1 статті 6 Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов`язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб`єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу «належного врядування».
Цей принцип, зокрема, передбачає, що у разі якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і послідовний спосіб (рішення у справах «Beyeler v. Italy» № 33202/96, «Oneryildiz v. Turkey» № 48939/99, «Moskal v. Poland» № 10373/05).
Крім того, в рішеннях Європейського суду з прав людини склалася практика, яка підтверджує, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися свавільно, а суд повинен контролювати рішення, прийняті на підставі реалізації дискреційних повноважень, максимально ефективно (рішення у справі «Hasan and Chaush v. Bulgaria» № 30985/96).
Отже, наведені відповідачем доводи жодним чином не спростовують висновку суду про допущену відповідачем протиправну бездіяльність щодо розгляду в належний спосіб та у визначеному законом порядку поданого позивачем клопотання і прийняття передбаченого законом рішення за результатами його розгляду, що, в свою чергу, беззаперечно порушує права позивача.
Аналогічний правовий висновок наведено у постанові Верховного Суду від 10.07.2018 у справі №806/3095/17.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.5 КАС України, способом захисту прав особи від протиправної бездіяльності є визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Тобто дії, які він повинен вчинити за законом.
Статтею 13 (право на ефективний засіб юридичного захисту) Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Відтак ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
При цьому, оскільки відповідач фактично не прийняв рішення згідно оприлюдненого 31.05.2023 проекту Рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ "ПРЕСТИЖ БУД", код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель та споруд», підготовленого за результатом розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ БУД» та не прийняв жодного рішення по суті, з метою повного та ефективного відновлення прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Дніпровську міську раду прийняти рішення згідно оприлюдненого 31.05.2023 проекту Рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ "ПРЕСТИЖ БУД", код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель та споруд» у порядку, встановленому чинним законодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Щодо клопотання позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, то суд вважає, що в його задоволенні слід відмовити, оскільки в розумінні статті 382 КАС України зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду, а не його обов`язком. Крім того, у суду відсутні підстави вважати, що рішення суду виконане не буде.
Враховуючи встановлені судом обставини справи, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову.
Згідно ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в загальному розмірі 3028,00 грн.
Отже, оскільки позовну заяву задоволено частково, сплачений судовий збір за подачу позову до суду підлягає стягненню в сумі 3028,00 грн. на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст. ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ БУД» до Дніпровської міської ради, третя особа ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Дніпровської міської ради щодо неприйняття рішення, згідно оприлюдненого 31.05.2023р. проекту Рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ "ПРЕСТИЖ БУД", код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель та споруд», підготовленого за результатом розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ БУД» (код ЄДРПОУ 43607325) зареєстрованого 16.01.2023р. за №36/58 про передачу у користування земельної ділянки площею 1,2775 га, кадастровий номер 1210100000:04:078:0094, яка розташована за адресою: місто Дніпро, вулиця Янтарна, 51, код КВЦПЗ: 11.02. для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Зобов`язати Дніпровську міську раду прийняти рішення, згідно оприлюдненого 31.05.2023р. проекту Рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по вул. Янтарній, 51 (Індустріальний район) в оренду ТОВ "ПРЕСТИЖ БУД", код ЄДРПОУ 43607325, по фактичному розміщенню будівель та споруд».
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Дніпровської міської ради (пр. Дмитра Яворницького, буд. 75, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 26510514) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ БУД» (код ЄДРПОУ 43607325) судовий збір у сумі 3028,00 (три тисячі двадцять вісім) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.О. Лозицька
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2024 |
Оприлюднено | 24.07.2024 |
Номер документу | 120515323 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні