ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/27704/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 липня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ланкевича А.З., розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «ФАВОРБУД» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в :
Позивач звернувся з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача №17675/13-01-04-07/38208675 від 03.08.2023 року про застосування штрафу у сумі 65394,32 грн.
Посилається на те, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням Головного управління ДПС у Львівській області від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/38208675, прийнятим на підставі акта камеральної перевірки від 09.06.2023 року №15690/13-01-04-07/38208675, до ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД» застосовано штраф у розмірі 65394,32 грн за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) 8 податкових накладних. Позивач з таким податковим повідомленням-рішенням від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/38208675 не погоджується та вважає, що контролюючим органом безпідставно застосовано до нього штраф за порушення, визначене п.120-1.2 ст.120-1 Податкового кодексу України (далі ПК України), оскільки діяла пряма норма про незастосування штрафних санкцій, встановлена п.52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України. Тобто контролюючим органом протиправно застосовано штраф за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період, який охоплює дію карантинних обмежень, що діяли на території України до 30.06.2023 року. Також Законом України від 12.01.2023 року №2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08.02.2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений п.п.89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення. На переконання Товариства, законодавець передбачив ретроспективну дію положень зазначених норм у частині граничних строків реєстрації податкових накладних та в частині розміру штрафу за порушення граничного строку, передбаченого п.89 ПК України, для реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Крім того, вказав, що 3 податкові накладні, а саме: №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року, №22 від 24.11.2022 року, були своєчасно подані (в межах граничного строку, визначеного ст.201 ПК України), однак не були зареєстровані ДПС України того ж дня, а зареєстровані наступного дня та через 15 днів відповідно; тобто вина позивача в порушенні граничного строку реєстрації означених податкових накладних є відсутньою. На підставі наведеного вважає, що податкове повідомлення-рішення від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/38208675 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Просить позов задовольнити повністю.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку дотримання ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД» вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 ПК України, за результатами якої складено акт від 09.06.2023 року №15690/13-01-04-07/ НОМЕР_1 . Вказаною перевіркою встановлено, що ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД» відповідно до ст.192, п.201.10 ст.201 та підп.69.1, 69.11 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідних положень» ПК України порушено граничні терміни реєстрації 8 податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних. Обґрунтовуючи заперечення, зазначив, що обставини щодо своєчасності видачі квитанції, на які позивач акцентує увагу та з якою відповідно до абз.9 п.201.10 ст.201 ПК України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, пов`язує факт реєстрації накладної в Реєстрі, не входять до предмету доказування в даній справі, оскільки в межах камеральної інспектор перевіряє дотримання строків реєстрації накладних, виходячи із сформованих даних Реєстру, який наповнює ДПС України шляхом видачі відповідних квитанцій. Вказав, що Головне управління ДПС у Львівській області позбавлене компетенції досліджувати питання подання податкових накладних на реєстрацію. Зазначив, що згідно п.201.10 ст.201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції; натомість надані позивачем роздруківки з програми «m.e.doc», не відповідають правилам допустимості доказів направлення електронних документів. Щодо законності застосування відповідачем штрафних санкцій за порушення вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 ПК України вказав, що Законом України від 12.05.2022 року №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 року, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підп.112.8.9 п.112.8 ст.112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. Поряд з тим, звернув увагу, що підп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19). Щодо особливостей встановлення розміру штрафних санкцій за недотримання позивачем вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 ПК України зазначив, що 08.02.2023 року набрав чинності Закон України від 12.01.2023 року №2876-IX «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування». Вказаним Законом №2876-IX підрозділ 2 розділу ХХ ПК України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних у ЄРПН, встановлені п.201.10 ст.201 ПК України, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено п.120-1.1 ст.120 Кодексу. У зв`язку із цим, зазначив, що оскільки реєстрація податкових накладних №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року, №22 від 24.11.2022 року, №5 від 03.06.2022 року, №25 від 26.05.2022 року та №20 від 27.06.2022 року у ЄРПН відбувалася до 08.02.2023 року, тобто у відповідності до п.201.10 ст.201 ПК України, а не у порядку, встановленому п.89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, тому застосуванню підлягав штраф згідно п.120-1.1 ст.120-1 ПК України. Щодо податкових накладних №12 від 24.01.2023 року та №20 від 13.02.2023 року, виписаних та зареєстрованих позивачем у період дії Закону України №2876-IX від 12.01.2023 року, то Головним управлінням ДПС у Львівській області застосовано штрафну санкцію у розмірі 2% від суми податку на додану вартість, що передбачена п.90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України щодо порушення граничних строків. За таких обставин, вважає, що викладені в акті камеральної перевірки від 09.06.2023 року №15690/13-01-04-07/38208675 висновки є обґрунтованими, відповідно прийняте на їх підставі податкове повідомлення-рішення від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/ НОМЕР_1 правомірним і підстав для його скасування немає. Просить відмовити у задоволенні позову повністю.
Суд, у порядку ст.52 Кодексу адміністративного судочинства України, за клопотанням відповідача вирішив допустити процесуальне правонаступництво у справі, а саме замінити відповідача Головне управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ: 43143039) на його правонаступника Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ ВП: 43968090).
Ухвалою судді від 04.12.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія «ФАВОРБУД» (місцезнаходження: вул.Шевченка, 313, м.Львів, 79069; код ЄДРПОУ: 38208675) зареєстроване, як юридична особа, 22.05.2012 року; основним видом економічної діяльності вказаного товариства, згідно з відомостями, які містяться у ЄДР, є організація будівництва будівель (41.10).
Посадовими особами Головного управління ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 ПК України зі сторони ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД», за результатами якої складено акт від 09.06.2023 року №15690/13-01-04-07/38208675.
Згідно з висновками акта перевірки, ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД» відповідно до ст.192, ст.120-1, п.201.10 ст.201 та підп.підп.69.1, 69.11 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень» ПК України порушено граничні терміни реєстрації 8 податкових накладних, описаних в акті перевірки.
На підставі висновків проведеної перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/38208675, яким на підставі ст.120-1 ПК України до ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД» застосовано штраф у сумі 65394,32 грн.
ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД» скористалось правом адміністративного оскарження, однак за наслідками такого, названий акт індивідуальної дії рішенням Державної податкової служби України від 07.11.2023 року залишено без змін.
Вважаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.
Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.
Згідно зі ст.67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки та збори в порядку та в розмірах встановлених законом.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема: визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з підп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість, а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Порядок проведення камеральної перевірки встановлений статтею 76 ПК України.
Правове регулювання спірних правовідносин на час дії карантину.
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Указаним пунктом також визначено, що у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом
Пункт 120-1.1 статті 120-1 ПК України установлює, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім окремо визначених видів податкових накладних) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
З аналізу вказаних правових норм слідує, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.
18.03.2020 року набрав чинності Закон від 17.03.2020 року №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі - Закон від 17.03.2020 року №533-IX).
У зв`язку з набранням чинності Закону від 17.03.2020 року №533-IX (з урахуванням змін, внесених Законом України від 30.03.2020 року №540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» та Законом України від 13.05.2020 року №591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України був доповнений пунктом 52-1 такого змісту:
«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: - обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; - цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; - обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; - здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; - здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; - порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.».
Верховний Суд за результатами аналізу наведених норм у постанові від 10.12.2021 року у справі №420/10367/20 сформував такий правовий висновок:
«Перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Отже, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН у період з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються.».
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року №211 установлено карантин з 12.03.2020 року, який у подальшому неодноразово продовжувався.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 року №651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» відмінено з 24 години 00 хвилин 30.06.2023 року на всій території України карантин.
Отже, законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі і за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних у відповідний період.
Правове регулювання спірних правовідносин у зв`язку із введенням воєнного стану (чинне до 26.05.2022 року).
До завершення карантину, Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» №64/2022 від 24.02.2022 року в Україні введений воєнний стан, який у подальшому на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.
З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 року №2118-IX (далі - Закон від 03.03.2022 року №2118-IX).
Цим Законом (набрав чинності 07.03.2022) підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений абз.1 п.69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Крім того, Законом від 03.03.2022 року №2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений і підп.підп.69.1 та 69.9 п.69 такого змісту:
- У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні;
- Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
З огляду на прийняття Закону України №2142-IX від 24.03.2022 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» у підп.69.1 слова «трьох місяців» замінені словами «шести місяців».
Правове регулювання спірних правовідносин у зв`язку із продовженням воєнного стану, чинне з 27.05.2022 року.
12.05.2022 року Верховна Рада України прийняла Закон №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 року (далі - Закон від 12.05.2022 року №2260-IX).
У зв`язку із набранням чинності цього Закону від 12.05.2022 року №2260-IX підп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України викладено у такій редакції:
«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.».
Відтак, з набранням чинності Законом від 12.05.2022 року №2260-IX передбачене підп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.
Законом від 12.05.2022 року №2260-IX підп.69.2 п.69 Перехідних положень ПК України викладено у редакції, відповідно до якої у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Отже, з 27.05.2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин, слідує висновок, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у період дії мораторію, запровадженого п.52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01.03.2020 року по 26.05.2022 року.
Оскільки податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26.05.2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
В той же час, як зазначено вище, у п.69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки зокрема щодо дотримання термінів реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року.
Законодавство, чинне з 03.01.2023 року.
Законом України від 13.12.2022 року №2836-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (далі Закон від 13.12.2022 року №2836-IX), який набрав чинності 03.01.2023 року, підп.69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців 3-5 цього пункту, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Таким чином, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01.02.2022 року по 31.05.2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15.07.2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.
Щодо застосування розміру штрафних санкцій, передбачених п.90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
Законом України від 12.01.2023 року №2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08.02.2023 року; далі Закон від 12.01.2023 року №2876-IX) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Відповідно до п.89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Згідно з п.90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13.05.1997 року №1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.
Закон від 12.01.2023 року №2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена п.90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для п.89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної. Тому розповсюджувати дію п.п.89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений п.201.1 ст.201 ПК України, до внесення змін Законом від 12.01.2023 року №2876-IX) є неможливим.
Відтак, зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом від 12.01.2023 року №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (тобто складених після 16.01.2023 року).
Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 30.01.2024 року у справі №280/4484/23 та від 06.02.2024 року у справі №160/10740/23.
Як видно з матеріалів справи, підставою для прийняття контролюючим органом спірного податкового повідомлення-рішення від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/38208675, яким на підставі ст.120-1 ПК України до ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД» застосовано штраф у сумі 65394,32 грн, слугували висновки відповідача про порушення товариством граничних термінів реєстрації 8 податкових накладних, а саме:
- податкова накладна №25 від 26.05.2022 року: дата реєстрації 28.09.2022 року о 05:12 год, кількість днів затримки 76, розмір штрафу 40%, розрахункова сума штрафних санкцій 2288,00 грн;
- податкова накладна №5 від 03.06.2022 року: дата реєстрації 08.07.2022 року о 05:50 год, кількість днів затримки 8, розмір штрафу 10%, розрахункова сума штрафних санкцій 1666,67 грн;
- податкова накладна №20 від 27.06.2022 року: дата реєстрації 28.09.2022 року о 05:12 год, кількість днів затримки 75, розмір штрафу 10%, розрахункова сума штрафних санкцій 858,13 грн;
- податкова накладна №16 від 14.07.2022 року: дата реєстрації 15.08.2022 року о 01:09 год, кількість днів затримки 15, розмір штрафу 10%, розрахункова сума штрафних санкцій 16666,67 грн;
- податкова накладна №6 від 07.10.2022 року: дата реєстрації 01.11.2022 року о 08:33 год, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10%, розрахункова сума штрафних санкцій 31281,43 грн;
- податкова накладна №22 від 24.11.2022 року: дата реєстрації 16.12.2022 року о 01:05 год, кількість днів затримки 1, розмір штрафу 10%, розрахункова сума штрафних санкцій 10518,92 грн;
- податкова накладна №12 від 24.01.2023 року: дата реєстрації 20.02.2023 року о 04:19 год, кількість днів затримки 2, розмір штрафу 2%, розрахункова сума штрафних санкцій 2086,07 грн;
- податкова накладна №20 від 13.02.2023 року: дата реєстрації 10.03.2023 року о 11:53 год, кількість днів затримки 5, розмір штрафу 2%, розрахункова сума штрафних санкцій 28,43 грн.
Щодо податкової накладної №25 від 26.05.2022 року суд враховує, що така була складена в період дії мораторію, втім зареєстрована в ЄРПН з порушенням строку після 15.07.2022 року.
Водночас, як зазначено судом вище, оскільки податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26.05.2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
Таким чином, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної №25 від 26.05.2022 року слід обраховувати, починаючи з 16.07.2022 року по дату її фактичної реєстрації 28.09.2022 року (включно), і така становить 75 календарних днів.
Втім, суд установив, що контролюючий орган при обрахунку кількості днів затримки безпідставно зарахував як день прострочення 15.07.2022 року, адже встановлений абз.3 підп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України кінцевий термін реєстрації податкових накладних «до 15.07.2022 року» означає, що останній день реєстрації відповідних податкових накладних є саме 15.07.2022 року.
З огляду на викладене, обрахунок кількості днів порушення строку реєстрації податкових накладних, складених у період з 01.02.2022 року по 31.05.2022 року, з метою застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до п.120-1.1 ст.120-1 ПК України розпочинається з 16.07.2022 року, а не з 15.07.2022 року, як це протиправно зроблено відповідачем.
Аналогічний висновок викладено Верховним Судом у постанові від 13.06.2024 року у справі №260/1427/23.
У зв`язку із цим, суд не надає оцінки застосованому відповідачем розміру штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкової накладної №25 від 26.05.2022 року в ЄРПН, оскільки Головним управлінням ДПС у Львівській область невірно обраховано кількість днів затримки реєстрації такої податкової накладної, що безпосередньо впливає на відсоткове значення розміру штрафних санкцій за вказане порушення.
Відтак, податкове повідомлення-рішення в частині застосування штрафу в сумі 2288,00 грн за порушення граничного терміну реєстрації податкової накладної №25 від 26.05.2022 року є протиправним та підлягає скасуванню
Щодо податкових накладних №5 від 03.06.2022 року, №20 від 27.06.2022 року, №12 від 24.01.2023 року та №20 від 13.02.2023 року, то такі складені після припинення застосування вимог законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), тобто з порушенням строку, визначеного п.201.1 ст.201 ПК України.
Обрахунок кількості днів прострочення виконано у відповідності до вимог законодавства.
Розмір застосованих штрафних санкцій також здійснено правильно, зокрема:
до податкових накладних №5 від 03.06.2022 року та №20 від 27.06.2022 року застосовано розмір штрафу на підставі п.120-1 ст.120 ПК України;
до податкових накладних №12 від 24.01.2023 року та №20 від 13.02.2023 року на підставі п.90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, яким установлено зменшений розмір штрафів 2%, 5%, 10%, 15%, 25% замість 10%, 20%, 30%, 40% та 50% відповідно.
Отже, податкове повідомлення-рішення в частині застосування штрафу в сумі 4639,30 грн за порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних №5 від 03.06.2022 року, №20 від 27.06.2022 року, №12 від 24.01.2023 року та №20 від 13.02.2023 року є таким, що прийняте на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та ПК України. Обставини, на які посилається позивач, не можуть вважатися підставами для його скасування.
Щодо податкових накладних №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року та №22 від 24.11.2022 року.
Податкові накладні №16 від 14.07.2022 року та №6 від 07.10.2022 року складені позивачем у першій половині календарного місяця (з 01 по 15 число включно), отже, граничним строком подання їх на реєстрацію в ЄРПН є 31.07.2022 року та 31.10.2022 року відповідно.
Податкова накладна №22 від 24.11.2022 року складена позивачем у другій половині календарного місяця (з 16 по 30, 31 число включно), отже, граничним строком подання її на реєстрацію в ЄРПН є 15.12.2022 року.
На підтвердження факту своєчасного надіслання на реєстрацію в ЄРПН податкових накладних №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року та №22 від 24.11.2022 року позивач до позовної заяви додав витяги з програмного забезпечення стосовно кожної з указаних податкових накладних, зі змісту яких видно, що розглядувані податкові накладні надсилалися позивачем на реєстрацію в ЄРПН у такі дати та час:
- податкова накладна №16 від 14.07.2022 року 29.07.2022 року о 17:53 год;
- податкова накладна №6 від 07.10.2022 року 31.10.2022 року о 17:57 год;
- податкова накладна №22 від 24.11.2022 року 14.12.2022 року о 09:39 год.
З наведеного слідує, що розглядувані податкові накладні позивач надіслав на реєстрацію в ЄРПН у межах граничних строків. Однак квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН (квитанції №1) сформовані та надійшли до ТОВ «Компанія «ФАВОРБУД» лише 15.08.2022 року, 01.11.2022 року та 16.12.2022 року відповідно.
Тобто склалася ситуація, за якої позивач виконав свій обов`язок щодо своєчасного надіслання на реєстрацію в ЄРПН податкових накладних №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року та №22 від 24.11.2022 року, однак до завершення операційного дня граничних строків ДПС України не надіслала позивачу квитанції про прийняття податкових накладних або відмову в їх прийнятті. Причини, з яких податкові накладні не були доставлені та зареєстровані у ЄРПН цього ж дня, є поза волею та можливістю впливу платника податку, оскільки належне ведення та функціонування автоматизованої системи реєстрації податкових накладних належить до повноважень саме ДПС України.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Системний аналіз наведеної норми свідчить, що податковий орган зобов`язаний в будь-якому випадку надіслати платнику квитанцію про прийняття або неприйняття податкової накладної (із зазначенням відповідних причин), а в разі, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Жодних виключень п.201.10 ст.201 ПК України не передбачено.
Отже, позивач не повинен нести відповідальність за надходження на технічному рівні податкових накладних до контролюючого органу, оскільки на нього покладений лише обов`язок щодо їх надіслання до ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.
Поряд з тим, суд враховує, що жодної квитанції про прийняття або неприйняття до реєстрації спірних податкових накладних позивачем не отримано, а тому в силу приписів ст.201 ПК України податкові накладні №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року та №22 від 24.11.2022 року вважаються зареєстрованими в ЄРПН.
Щодо тверджень відповідача про неприйняття в якості доказу вчасної реєстрації позивачем податкових накладних роздруківок з програми «m.e.doc» з посиланням на те, що останні не відповідають правилам допустимості доказів направлення електронних документів, то суд не приймає такі до уваги внаслідок відсутності підстав, передбачених ст.74 Кодексу адміністративного судочинства України, які свідчать, що вказані докази одержані з порушенням порядку, встановленого законом, або того, що обставини справи, не можуть підтверджуватися цим засобом доказування.
До того ж, суд звертає увагу, що ст.ст.73, 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
У даному випадку позивач, надавши суду докази направлення на реєстрацію податкових накладних, зокрема скрін-шоти програми «m.e.doc», вчинив усі залежні від нього дії для підтвердження своєчасної реєстрації податкових накладних. Тоді як відповідач у відповідності до вимог ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України не довів правомірності прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення в цій частині.
Вказане, на думку суду, виключає висновок про наявність у діях позивача, як платника податку, порушень діючого законодавства України щодо реєстрації цих податкових накладних в ЄРПН.
У рішенні у справі «Рисовський проти України» Європейський суд з прав людини вказав на те, що принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що на державні органи покладений обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не можуть мати можливість уникати виконання своїх обов`язків (заява №29979/04, параграф 70).
За наведеного правового регулювання та встановлених обставин справи, суд приходить висновку, що оскаржуване податкове-повідомлення рішення в частині застосування до позивача штрафу в сумі 58467,02 грн за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року та №22 від 24.11.2022 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до висновків Верховного Суду України у постанові від 05.12.2006 у справі №21-527во06, наслідком встановлення судом невідповідності частини рішення суб`єкта владних повноважень вимогам чинного законодавства є визнання такого акта частково протиправним, при умові, що цю частину може бути ідентифіковано (виокремлено, названо) та що без неї оспорюваний акт в іншій частині (частинах) не втрачає свою цілісність, значення. Зокрема, частково протиправним можна визнати якусь частину, пункт, речення рішення або рішення в частині нарахування певної суми окремого виду податку чи збору, накладення штрафних (фінансових) санкцій в якійсь сумі.
Вказаний правовий висновок підтримано Верховним Судом, зокрема у постановах від 18.05.2020 року у справі №200/12442/18-а, від 04.06.2020 року у справі № 804/4406/13-а, від 20.03.2023 року у справі №813/2689/17, від 22.02.2024 року у справі №826/16991/13-а та ін.
Таким чином, шляхом співставлення зібраних по справі доказів, з урахуванням встановленого Кодексом адміністративного судочинства України обов`язку доведення правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, суд приходить висновку, що спірне податкове повідомлення-рішення відповідача від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/ НОМЕР_1 в частині застосування до позивача штрафу за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №25 від 26.05.2022 року, №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року та №22 від 24.11.2022 року на загальну суму 60755,02 грн є таким, що не відповідає критеріям, визначеним у ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема прийняте не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). На суму штрафу 4639,30 грн оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним, а тому в цій частині скасуванню не підлягає.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню частково.
Щодо судового збору, то відповідно до вимог ч.3 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України такий відшкодовується позивачу пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/38208675 в частині застосування штрафу за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №25 від 26.05.2022 року, №16 від 14.07.2022 року, №6 від 07.10.2022 року та №22 від 24.11.2022 року на загальну суму 60755 (шістдесят тисяч сімсот п`ятдесят п`ять) гривень 02 копійки.
У задоволенні позову в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 03.08.2023 року №17675/13-01-04-07/38208675 в частині застосування штрафу за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №5 від 03.06.2022 року, №20 від 27.06.2022 року, №12 від 24.01.2023 року та №20 від 13.02.2023 року на загальну суму 4639 (чотири тисячі шістсот тридцять дев`ять) гривень 30 копійок відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ ВП: 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «ФАВОРБУД» (місцезнаходження: вул.Шевченка, 313, м.Львів, 79069; код ЄДРПОУ: 38208675) судовий збір у сумі 2493 (дві тисячі чотириста дев`яносто три) гривні 59 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ланкевич А.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2024 |
Оприлюднено | 24.07.2024 |
Номер документу | 120516528 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні