РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
22 липня 2024 року м. Рівне№460/18649/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
Товариство з обмеженою відповідальністю "Захід Біо Ресурс" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Захід Біо Ресурс" (далі позивач, ТОВ «Захід Біо Ресурс») звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі відповідач, ГУ ДПС у Рівненській області) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 23.05.2023 №437317000701 та №436917000701.
На обґрунтування позову позивач зазначає, що за результатами перевірки посадовими особами відповідача складено акт від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584. Не погодившись з висновками вказаного акта, позивачем подано заперечення на нього. За результатами розгляду заперечення на акт ГУ ДПС у Рівненській області, врахувавши зауваження позивача, внесло зміни до акта від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584. Позивач зазначає, що Податковим кодексом України не передбачено право контролюючого органу після проведення документальної перевірки викласти зміст акта перевірки, із врахуванням наданих платником заперечень, в іншій редакції, складати доповнення до раніше складеного акта перевірки з метою прийняття податкових повідомлень-рішень. Позивач вказує, що відповідачем перевірено в повному обсязі первинні документи, всі облікові регістри, однак не зазначено перелік документів, якими підтверджуються описані порушення невідповідності вимогам чинного законодавства даних податкового кредиту з ПДВ в декларації за січень 2023 року. Позивач вважає висновки акта перевірки необґрунтованими і безпідставними, що суперечать законодавству України та не ґрунтуються на фактичних обставинах. На підставі акта перевірки від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584 контролюючим органом прийняті податкові повідомлення-рішення від 23.05.2023 №437317000701 та №436917000701. Позивач зазначає, що оскільки документально і нормативно порушення, зазначені в акті перевірки, не підтверджено, то податкові повідомлення-рішення, прийняті на його підставі, є протиправними та підлягають скасуванню. На підставі викладеного, позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою суду від 04.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін; відповідачу встановлено строк на подання відзиву на позов.
Відповідач проти задоволення позову заперечив, у встановлений судом строк подав відзив на позов. На обґрунтування заперечення відповідач зазначає, що згідно з наданими до перевірки документами станом на 31.01.2023 встановлено відображення в регістрах бухгалтерського обліку по рахунку 103 основний засіб «бетонна площадка», вартістю - 430313,35 грн, основний засіб «огорожа», вартістю - 387584,23 грн та по рахунку 1522 незавершене будівництво адмінприміщення, вартістю - 265366,53 грн. Перевіркою встановлено, що на будівництво огорожі, бетонної площадки, адмінприміщення та інших капітальних поліпшень орендованого майна платником було використано будівельні матеріали, придбані з податком на додану вартість, який було віднесено до складу податкового кредиту у відповідних звітних періодах. З наданих до перевірки документів встановлено, що протягом періоду, за який здійснювалося таке будівництво, бухгалтерськими проведеннями Дт 1522 - Кт 631, Дт 1522- Кт 205 списано ТМЦ та послуги (придбані з ПДВ, який віднесено до складу податкового кредиту в періоді придбання) та в подальшому, бухгалтерським проведенням Дт 103 - Кт 1522, на підставі «Актів приймання-передачі устаткування до монтажу» введено в експлуатацію основні засоби «Огорожа» та «Бетонна площадка». Залишок будматеріалів по рахунку 205 станом на 31.01.2023 - 1019,70 грн (цвяхи в асортименті). Всього вартість будівельних матеріалів, придбаних з ПДВ, станом на 31.01.2023 становить 929456 грн, а ПДВ в сумі 185891 грн сплачене у складі вартості придбаних ТМЦ на підставі податкових накладних складених та зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальниками позивача, віднесено до податкового кредиту у періодах здійснення господарських операцій. Відповідач зазначає, що у зв`язку з відсутністю дозвільних документів на будівництво та відсутністю права власності чи іншого права користування земельною ділянкою за адресою урочище Будашівське, 1 Немовицької с/ради Сарненського району у ТОВ «Захід Біо Ресурс», використання будівельних матеріалів, списаних на створення основних засобів (огорожа, бетонна площадка, адмінприміщення, інші капітальні поліпшення орендованого майна), не відноситься до господарської діяльності підприємства. Оскільки вартість основного засобу «бетонна площадка» в сумі 430313,35 грн, основного засобу «огорожа» в сумі 387584,23 грн та об`єкту капітальних інвестицій - незавершене будівництво адмінприміщення в сумі 265366,53 грн сформовано з порушенням вимог чинного законодавства (самочинне будівництво), ТОВ «Захід Біо Ресурс» повинно було нарахувати податкові зобов`язання з ПДВ за правилами пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України на вартість будівельних матеріалів та послуг, використаних на будівництво зазначених об`єктів у тих періодах, протягом яких здійснювалося таке будівництво, як таких, що використані не в господарській діяльності. Крім того, в порушення пункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України підприємством не складено та не зареєстровано в єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні на операції з постачання ТМЦ на суму 929456 грн, сума ПДВ - 185891 грн. Таким чином, перевіркою встановлено порушення позивачем вимог Податкового кодексу України, що призвело до завищення від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (р. 21) декларації за січень 2023р. на суму 185891 грн, а також порушення щодо не складених та не зареєстрованих податкових накладних Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 185891 грн. На підставі викладеного відповідач просив відмовити в задоволенні позову повністю.
У відповіді на відзив позивач підтримав позицію, викладену в позовній заяві.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.
ТОВ «Захід Біо Ресурс» зареєстроване як юридична особа 15.04.2016, взяте на облік як платник податків 18.04.2016; основний вид діяльності за КВЕД: виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння.
На підставі направлень від 03.04.2023 №668/ж3/17-00-07-03 та №669/ж3/17-00-07-03, наказів Головного управління ДПС у Рівненській області від 21.03.2023 №396-п, від 07.04.2023 №514-п, на підставі пп. 19-1.1.6 п. 19-1.1 ст. 19-1, пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, в період з 03.04.2023 по 07.04.2023 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Захід Біо Ресурс» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах (декларація № 9027777993 від 17.02.2023).
За результатами перевірки контролюючим органом складено акт від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584, відповідно до висновків якого перевіркою встановлено порушення:
п.44.1, п.44.6 ст.44, п.189.1 ст.189, пп. "г" п.198.5 ст.198 та п.200.1, 200.4 ст.200 Податкового кодексу України, ТОВ «Захід Біо Ресурс» занижено податкові зобов`язання (р.9) на суму ПДВ 185 891 грн, що призвело до завищення показника від`ємного значення (р. 19) та залишку від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (р. 21) декларації за січень 2023 року на суму 185 891 грн;
п. 201.1, п. 201.10. ст. 210 Податкового кодексу України, ТОВ «Захід Біо Ресурс» не складено та не зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 185891 грн.
Позивач, не погодившись з вказаними висновками акта перевірки, подав заперечення на нього.
За результатами розгляду вказаного заперечення, відповідачем у відповіді №3876/Ж12/17-00-07-01 від 18.05.2023 вирішено внести зміни до акта перевірки від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584, при цьому висновки вказаного акта про встановлені в ході перевірки порушення залишені без змін.
На підставі висновків акта перевірки від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584 відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення:
- від 23.05.2023 №437317000701, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 185891,00 грн по податковій декларації за січень 2023 року №9027777993 від 17.02.2023;
- від 23.05.2023 №436917000701, яким до позивача за нереєстрацію податкових накладних на суму ПДВ 185891,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних застосовано штраф в розмірі 3400,00 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення оскаржені позивачем в адміністративному порядку.
За результатами адміністративного оскарження, рішенням Державної податкової служби України про результатами скарги №18619/6/99-00-06-01-04-06 від 11.07.2023, податкові повідомлення-рішення від 23.05.2023 №437317000701 та №436917000701 залишені без змін, а скарга позивача - без задоволення.
Вважаючи податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюютьсяПК України(далі - ПК України).
Відповідно до пункту44.1статті44 ПК Українидля цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до підпункту 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 ПК України одним із способів здійснення податкового контролю є перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Відповідно до абзацу 1 пункту 85.2 платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки.
Пунктом 85.4 статті 85 ПК України при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки.
Згідно з пунктом 85.6 статті 85 ПК України у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.
Згідно з пунктом 86.1 статті 86 ПК України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.
Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, у строки, визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати.
Акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.
Основні вимоги до оформлення документальних перевірок визначено Порядком оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 №727 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.12.2021 №702), зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 26.10.2015 за №1300/27745 (далі Порядок №727).
Розділом ІІ Порядку №727 визначено, що акт документальної перевірки має містити систематизований виклад виявлених під час перевірки фактів порушень норм податкового, валютного законодавства, законодавства з єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податкове, валютне та інше законодавство, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи).
В акті документальної перевірки викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які стосуються фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об`єктивно та повною мірою з посиланням на первинні документи, регістри податкового та бухгалтерського обліку, фінансової та іншої звітності, інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, ведення/складання яких передбачено законодавством, або отримані від інших суб`єктів господарювання, органів державної влади, у тому числі іноземних держав, правоохоронних органів, а також податкову інформацію, що підтверджує наявність зазначених фактів.
Обов`язково наводиться в акті документальної перевірки інформація щодо фактів та обставин, які підтверджують та доводять наявність вини платника податків (з детальним їх описом; дослідженням, яке доводить, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, встановлених Податковим кодексом, проте не вжив достатніх заходів для їх дотримання; документами та інформацією, яка підтверджує наявність вини платника податків), а також інформація щодо пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності платника податків.
Відповідно до підпункту 10 пункту 3 розділу ІІІ Порядку №727 загальні положення акта (довідки) документальної планової перевірки (відповідні додатки до загальних положень) мають містити інформацію про документи, які використані при перевірці, згруповані за типами (вказати період охоплення їх перевіркою та метод - суцільний, вибірковий).
Разом з тим, з описової частини акта від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584 встановлено, що в ході перевірки платнику вручено запит від 03.04.2023 про надання до перевірки, зокрема, інформації про наявні основні засоби (власні та орендовані), ж/о (картка по рах.10), документів, які підтверджують право власності/оренди/ інше право користування на такі основні засоби.
На запит податкового органу до перевірки представлено оборотно-сальдові відомості по рахунках 103, 104, 105, 106, 1122, 1521 та 1522 та відомість нарахування амортизації за період що підлягає перевірці.
До перевірки представлено договори оренди офісних та виробничих приміщень, зокрема:
- Договір № б/н від 04.04.2016 з ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) на оренду нежитлового приміщення під офіс, загальною площею ЗО м.кв. Орендна плата становить 330 грн. на місяць без ПДВ. Термін дії договору з моменту підписання та діє до моменту повного виконання;
- Договір оренди нежитлових приміщень №3/22 від 04.01.2022р. з ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ), згідно якого ТОВ «Захід Біо Ресурс» орендує частину нежитлових приміщень для розміщення виробничого цеху, яке знаходиться за адресою: урочище Будашівське, 1 Немовицької с/ради Сарненського району. Загальна площа приміщення становить 250 кв.м. Орендна плата 600 грн. на квартал без ПДВ. Договір набуває чинності з моменту підписання та діє до моменту повного виконання;
- Акт прийому-передачі частини нежитлової будівлі від 04.01.2022р., вартість майна, що орендується згідно договору - 32 315,56грн.
Згідно з представленими до перевірки документами, станом на 31.01.2023, зокрема, встановлено відображення в регістрах бухгалтерського обліку по рахунку 103 основний засіб «бетонна площадка», вартістю - 430313,35 грн, основний засіб «огорожа», вартістю - 387584,23 грн та по рахунку 1522 незавершене будівництво адмінприміщення, вартістю - 265366,53 грн.
Вказані об`єкти будівництва відображено в інвентарних описах за результатами проведеної інвентаризації станом на 06.04.2023 у складі основних засобів та капітальних інвестицій підприємства, а саме: по рахунку 103 основний засіб «бетонна площадка», вартістю - 430313,35 грн, основний засіб «огорожа», вартістю - 387 584,23 грн та по рахунку 1522 незавершене будівництво адмінприміщення, вартістю -265366,53 грн.
В ході перевірки платнику вручено запит №4 від 10.04.2023 щодо надання до перевірки документів та належним чином завірених копій правовстановлюючих (право власності) чи інше право користування (оренда) земельною ділянкою в Урочищі Будашівське, 1 Немовицької ОТГ, дозвільних документів на будівництво (повідомлення про початок будівельних робіт, проектна документація на будівництво, дозвіл на виконання будівельних робіт, інші) на такі основні засоби: незавершене будівництво адмінприміщення; огорожа; бетонна площадка.
Станом на дату закінчення перевірки (11.04.2023) зазначених документів до перевірки не було надано, про що складено акт ненадання документів від 11.04.2023 №184/ж6/17-00-07- 03/40428584.
Так відповідач в акті перевірки зазначає, що до перевірки представлено наступні документи: регістри бухгалтерського обліку - картки рахунку 1522 по об`єктах будівництва «Адмінприміщення», «Огорожа» та «Бетонна площадка», первинні документи - акти приймання передачі устаткування до монтажу «Огорожа» та «Бетонна площадка», накладні-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів.
Згідно з вище зазначених документів протягом періоду, за який здійснювалося таке будівництво, бухгалтерськими проведеннями Дт 1522 - Кт 631, Дт 1522- Кт 205 списано ТМЦ та послуги (придбані з ПДВ, який віднесено до складу податкового кредиту в періоді придбання) та в подальшому, бухгалтерським проведенням Дт 103 - Кт 1522, на підставі «Актів приймання-передачі устаткування до монтажу» введено в експлуатацію основні засоби «Огорожа» та «Бетонна площадка».
Залишок будматеріалів по рахунку 205 станом на 31.01.2023 - 1019,70 грн (цвяхи в асортименті).
Всього вартість будівельних матеріалів, придбаних з ПДВ, в т.ч. доставка таких будматеріалів, використаних платником на будівництво огорожі, бетонної площадки, адмін. приміщення, інших капітальних поліпшень орендованого майна на 31.01.2023 становить 929456 грн, ПДВ в сумі 185891 грн у складі вартості придбаних ТМЦ на підставі податкових накладних, складених та зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальниками (ПП "РІВНЕМЕТАЛКОМ" код 38552468, ТОВ "ВП Укрінструмент" код 24936427, ТОВ «Теко Буд», код 42004746, ППФ Фірма "Торгбуд-Сервіс" код 32785198, ФОП ОСОБА_3 код 2964414241, ТОВ "ХЮГЕ" код 43456111, ТОВ "БЕТОНЕКС ПЛЮС" код 40457809, ТОВ "Рівненський домобудівний комбінат" код 22555939, ТОВ "КОНКОРД XXI" код 32049534, ТОВ "КТБ-Груп" код 39033541 та ін.) ТОВ «Захід Біо Ресурс» віднесено до податкового кредиту у періодах здійснення господарських операцій.
Врахувавши зазначену інформацію, відповідач вказує, що у зв`язку з відсутністю дозвільних документів на будівництво та відсутністю права власності чи іншого права користування земельною ділянкою за адресою урочище Будашівське, 1 Немовицької с/ради Сарненського району у ТОВ «Захід Біо Ресурс», використання вищезазначених будівельних матеріалів, списаних на створення основних засобів (огорожа, бетонна площадка, адмінприміщення, інші капітальні поліпшення орендованого майна), не відноситься до господарської діяльності підприємства. Оскільки вартість основного засобу «бетонна площадка» в сумі 430 313,35 грн, основного засобу «огорожа» в сумі 387 584,23 грн та об`єкту капітальних інвестицій - незавершене будівництво адмінприміщення в сумі 265366,53 грн сформовано з порушенням вимог чинного законодавства (самочинне будівництво), ТОВ «Захід Біо Ресурс» повинно було нарахувати податкові зобов`язання з ПДВ за правилами пункту 198.5 статті198 Податкового кодексу України на вартість будівельних матеріалів та послуг, використаних на будівництво зазначених об`єктів у тих періодах, протягом яких здійснювалося таке будівництво, як таких, що використані не в господарській діяльності.
Крім того, врахувавши зазначену інформацію, відповідач в акті перевірки зазначає, що на порушення п.201.1, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України підприємством не складено та не зареєстровано в єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні на операції з постачання ТМЦ на суму 929 456 грн., сума ПДВ - 185 891 грн.
Таким чином, перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п.44.1, п.44.6 ст.44, п. 189.1 ст.189, пп. "г" п. 198.5 ст.198 та п.200.1, 200.4 ст.200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (р. 21) декларації за січень 2023р. на суму 185 891 грн, а також порушення щодо не складених та не зареєстрованих податкових накладних Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 185891,0 грн.
Однак, як встановлено з акта від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584, предметом перевірки було дотримання ТОВ «Захід Біо Ресурс» податкового законодавства при декларуванні за січень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах.
За даними акта перевірки від`ємне значення позивачем декларується починаючи з липня 2022 року.
В акті перевірки відповідач наводить перелік будівельних матеріалів (придбаних з ПДВ, в тому числі доставка таких будматеріалів) та використаних на будівництво огорожі, бетонної площадки, адмінприміщення, інших капітальних поліпшень орендованого майна згідно з представлених до перевірки карток рахунку 1522.
Однак акт перевірки не містить інформації щодо того, на підставі яких саме документів зазначені в акті будівельні матеріали були придбані позивачем, не зазначені номери та дати відповідних бухгалтерських документів, а тому відсутня можливість встановити, в який саме період вказані будівельні матеріали були придбані.
Судом встановлено, що в порушення підпункту 10 пункту 3 розділу ІІІ Порядку №727 загальні положення акта перевірки від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584 не містять інформацію про документи, які використані при перевірці.
Відповідач в акті зазначає, що згідно з представлених до перевірки документів, станом на 31.01.2023, зокрема, встановлено відображення в регістрах бухгалтерського обліку по рахунку 103 основний засіб «бетонна площадка», вартістю - 430 313,35 грн, основний засіб «огорожа», вартістю - 387584,23 грн та по рахунку 1522 незавершене будівництво адмінприміщення, вартістю - 265366,53 грн.
Під час розгляду справи на підтвердження своїх доводів відповідачем надано оборотно-сальдові відомості по рахунках 1522 та 103.
Однак суд встановив, що надані відповідачем оборотно-сальдові відомості по рахунках 1522 та 103 стосуються періоду квітень 2023 року, в той час коли предметом перевірки були дані податкової декларації за січень 2023 року. Отже такі документи перевіреним періодом не охоплюються та були створені за його межами.
Як вже зазначалося судом, акт перевірки не містить переліку документів, які використані відповідачем під час перевірки, а документи, на які покликається відповідач, фактично стосуються квітня 2023 року.
Суд зауважує, що вказана обставина могла істотно вплинути на правильність та обґрунтованість висновків контролюючого органу, здійснених за результатами документальної перевірки, на підставі яких прийняті спірні рішення, оскільки відповідач дійшов висновків про завищення показника від`ємного значення (р. 19) та залишку від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (р. 21) декларації за січень 2023 року на суму 185 891 грн та не складення та не зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 185891 грн на підставі даних бухгалтерського обліку платника податків за квітня 2023 року, що вказує на безпідставність висновків контролюючого органу.
Беручи до уваги викладене, суд вважає, що акт перевірки від 18.04.2023 №410Ж5/17-00-07-01/40428584 не може бути допустимим доказом порушення ТОВ «Захід Біо Ресурс» вимог податкового законодавства.
Враховуючи наведене, в ході судового розгляду справи відповідач належними та допустимими доказами не підтвердив порушення позивачем вимог податкового законодавства в межах спірних правовідносин, а тому спірні податкові повідомлення-рішення від 23.05.2023 №437317000701 та №436917000701 є протиправними та підлягають скасуванню.
Інших доводів, що можуть вплинути на правильність вирішення судом спору, що розглядається, матеріали справи не містять.
Таким чином, позов слід задовольнити повністю.
Частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід Біо Ресурс" до Головного управління ДПС у Рівненській області задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 23.05.2023 №437317000701 та №436917000701.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід Біо Ресурс" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір в розмірі 2839,37 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 22 липня 2024 року
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Захід Біо Ресурс" (вул. Центральна, 8,с. Немовичі,Сарненський район, Рівненська область,34540, ЄДРПОУ/РНОКПП 40428584)
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул.Відінська,12,м.Рівне,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)
Суддя Н.О. Дорошенко
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2024 |
Оприлюднено | 24.07.2024 |
Номер документу | 120517342 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Н.О. Дорошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні