Рішення
від 22.07.2024 по справі 914/1257/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.07.2024 Справа № 914/1257/24

За позовом: Приватного акціонерного товариства «Фарлеп-Інвест», м.Київ,

до відповідача: Приватного підприємства Рекламної агенства «Арт-медіа», м.Львів,

про: стягнення 5052,00 грн.

Суддя І. КОЗАК

При секретарі Г.Гелеш

Без виклику представників сторін.

На адресу Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Приватного акціонерного товариства «Фарлеп-Інвест» до Приватного підприємства Рекламної агенства «Арт-медіа» про стягнення 5052,00 грн.

Ухвалою суду від 20.05.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Правова позиція позивача.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач у порушення умов договору №0305141 від 14.05.2003 не сплатив вартості телекомунікаційних послуг на загальну суму 5052,00 грн з 21.02.2021 по 21.08.2021.

Попередній розрахунок судових витрат позивача:

· 3028,00 грн сплачений судовий збір.

Правова позиція відповідача.

Відповідач відзиву на позов не подавав.

Обставини справи.

Між позивачем та відповідачем 15.04.2023 укладено договір №0305141 від 14.05.2003.

Позивач прийняв на себе зобов`язання по наданню товариству з обмеженою відповідальністю рекламному агентству «АРТ-МЕДІА» платних послуг телефонії (назва тарифного плану - Телефонна лінія ЮЛ) та додаткову послугу з переадресації з`єднання при зайнятості.

Згідно ліцензованої та автоматизованої системи розрахунків та контролю «Оніма», у Оператора ведеться облік розрахунків з абонентами та контроль, а також автоматична пролонгація та/або припинення надання послуг. Договір про надання телекомунікаційних послуг №0305141 від 14.05.2003р. занесений до автоматизованої системи контролю розрахунків та відсутній у Позивача у письмовій формі.

Відповідачу, як абоненту, в автоматизованій системі розрахунків та контролю «Оніма» присвоєний особовий рахунок №552371. До червня 2021 (включно) Відповідач оплачував виставлені Позивачем рахунки за надані електронні комунікаційні послуги, тим самим виконував взяті на себе зобов`язання по сплаті абонентських платежів. Починаючи з січня 2021 Відповідач припинив оплати за отримані послуги, в наслідок чого виникла заборгованість в сумі 5 052,00 грн.

Позивачем 04 квітня 2024 на адресу Відповідача направлялася претензія з вимогою сплатити суму боргу у добровільному порядку, однак відповіді Позивач не отримав, борг Відповідачем до цього часу не сплачений

Оскільки з 21.02.2021р. Відповідач заборгував Позивачу за отримані послуги суму у розмірі 5 052,00 грн, тому керуючись підпунктом 1 пункту 54 Правил, Оператор скоротив надання послуг з власної ініціативи, а з 01.09.2021р. припинив надання електронних комунікаційних послуг, що передбачено підпунктом 2 пункту 55 Правил.

Послуги телефонії з підключенням 3 телефонних номерів Відповідач сплачував згідно тарифного плану Телефонна лінія ЮЛ, який протягом періоду виникнення заборгованості змінювався, а саме:

- з 01.01.2021р. по 28.02.2021р. діяв тариф у розмірі 183,33 грн. без ПДВ (220,00 грн. з ПДВ) на підставі наказу ПрАТ «Фарлеп-Інвест» від 01.08.02020р. №43/04-03 (п.1 додатку 5 Наказу);

- з 01.03.2021р. по 30.06.2021р. діяв тариф у розмірі 200,00 грн. без ПДВ (240,00 грн. з ПДВ) на підставі наказу ПрАТ «Фарлеп-Інвест» від 01.02.2021р. №10/04-03 (п.37 додатку 1 Наказу);

- з 01.07.2021р. діяв тариф у розмірі 225,00 грн. без ПДВ (270,00 грн. з ПДВ) на підставі наказу ПрАТ «Фарлеп-Інвест» від 01.07.2021р. № 52/04-03 (п. 1576 додатку 1 Наказу).

Вартість послуги зазначена в наказах за одну телефону лінію, а Відповідач користувався 3 телефонними лініями, тому рахунки виставлялися з урахуванням трьох телефонних ліній.

Вартість послуги з переадресації з`єднання при зайнятості, якою користувався Відповідач, становитимуть 2 грн. 50 коп. без ПДВ (3,00 грн. з ПДВ) відповідно до Наказу ПрАТ «ФАРЛЕП-ІНВЕСТ» від 23.03.2016р. №36/04-03. Дана додаткова послуга надавалася Відповідачу на дві телефонні лінії, тому в рахунках зазначена вартість з урахуванням кількості телефонних ліній.

04.04.2024 на адресу Відповідача направлена претензія разом з рахунками та актом звірки взаєморозрахунків, що підтверджується описом вкладенням та реєстром відправлень, але ніякої відповіді від Відповідача не отримано, борг в добровільному порядку не сплачено.

Станом на дату винесення рішення відповідачем не подано доказів оплати 5052,00 боргу.

Оцінка суду.

У силу положень ст. ст. 15, 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

У відповідності до ч. 2 ст. 509 ЦК України зобов`язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 цього Кодексу, у тому числі і з договорів. Згідно ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами. Зобов`язання, в свою чергу, згідно вимог ст.ст. 525, 526 ЦК України, має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу. Одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Відповідно до ч.1 ст. 179 ГК України майново-господарські зобов`язання, які виникають між суб`єктами господарювання або між суб`єктами господарювання і негосподарюючими суб`єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов`язаннями.

Статтею 193 ГК України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про телекомунікації» № 1280-IV від 18.11.2003 (чинного на дату виникнення спірних правовідносин) абонент - споживач телекомунікаційних послуг, який отримує телекомунікаційні послуги на умовах договору, котрий передбачає підключення кінцевого обладнання, що перебуває в його власності або користуванні, до телекомунікаційної мережі; абонентна плата - фіксований платіж, який може встановлювати оператор телекомунікацій для абонента за доступ на постійній основі до своєї телекомунікаційної мережі незалежно від факту отримання послуг; абонентський номер - сукупність цифрових знаків для позначення (ідентифікації) кінцевого обладнання абонента в телекомунікаційній мережі; Інтернет - всесвітня інформаційна система загального доступу, яка логічно зв`язана глобальним адресним простором та базується на Інтернет-протоколі, визначеному міжнародними стандартами;

Згідно із ч. 1 ст. 33 Закону України «Про телекомунікації» споживачі телекомунікаційних послуг зобов`язані дотримуватися Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, що затверджує Кабінет Міністрів України, зокрема: 1) використовувати кінцеве обладнання, що має документ про підтвердження відповідності; 2) не допускати використання кінцевого обладнання споживача для вчинення протиправних дій або дій, що суперечать інтересам національної безпеки, оборони та охорони правопорядку; 3) не допускати дій, що можуть створювати загрозу для безпеки експлуатації мереж телекомунікацій, підтримки цілісності та взаємодії мереж телекомунікацій, захисту інформаційної безпеки мереж телекомунікацій, електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, ускладнювати чи унеможливлювати надання послуг іншим споживачам; 4) не допускати використання на комерційній основі кінцевого обладнання та абонентських ліній для надання телекомунікаційних послуг третім особам; 5) виконувати умови договору про надання телекомунікаційних послуг у разі його укладення, у тому числі своєчасно оплачувати отримані ними телекомунікаційні послуги; 6) виконувати інші обов`язки відповідно до законодавства.

В силу вимог ч. ч. 1, 2 ст. 33 Закону України «Про телекомунікації» телекомунікаційні послуги надаються відповідно до законодавства. Умови надання телекомунікаційних послуг: 1) укладення договору між оператором, провайдером телекомунікацій і споживачем телекомунікаційних послуг відповідно до основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг, установлених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації; 2) оплата замовленої споживачем телекомунікаційної послуги.

Згідно з п. 58 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 №295 (далі Правила №295), тарифи на послуги встановлюються операторами, провайдерами самостійно, крім тих, що згідно із Законом України Про телекомунікації підлягають державному регулюванню. Оператор, провайдер встановлює та пропонує на вибір споживача тарифи на окремі послуги та/або тарифні плани на визначений ним перелік (пакет) послуг, а також строк їх дії (граничний та/або мінімальний). Інформація про вартість послуги, яка оприлюднюється, повинна включати в себе відомості про податок на додану вартість та інші обов`язкові збори (платежі) відповідно до законодавства.

Частина 1 статті 202 ЦК України визначає, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Відповідно до ст. 205 ЦК України правочин може вчинятися усно або в письмовій (електронній) формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом. Правочин, для якого законом не встановлена обов`язкова письмова форма, вважається вчиненим, якщо поведінка сторін засвідчує їхню волю до настання відповідних правових наслідків. У випадках, встановлених договором або законом, воля сторони до вчинення правочину може виражатися її мовчанням.

В силу вимог ст. 206 ЦК України усно можуть вчинятися правочини, які повністю виконуються сторонами у момент їх вчинення, за винятком правочинів, які підлягають нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, а також правочинів, для яких недодержання письмової форми має наслідком їх недійсність. Юридичній особі, що сплатила за товари та послуги на підставі усного правочину з другою стороною, видається документ, що підтверджує підставу сплати та суму одержаних грошових коштів. Правочини на виконання договору, укладеного в письмовій формі, можуть за домовленістю сторін вчинятися усно, якщо це не суперечить договору або закону.

Відповідно до статті 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 626 ЦК України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Враховуючи вищевикладені положення чинного законодавства, господарський суд дійшов наступного висновку. Так, правочини між суб`єктами господарювання належить вчиняти в письмовій формі, що втім не виключає можливості досягнення усної домовленості між сторонами з подальшим обов`язковим переданням відповідних письмових документів, які повинні підтверджувати факт укладання правочину між сторонами.

Між сторонами спору був укладений договір №0305141 про надання телекомунікаційних послуг та позивачем як оператором послуг було присвоєно відповідачу особовий рахунок № НОМЕР_1 .

Рахунки-акти за період січень-липень 2021, виставлені позивачем відповідачу, є одночасно актами наданих послуг (виконаних робіт) за розрахунковий період з 01.01.2021 по 31.07.2021.

Як вбачається зі змісту наданих рахунків-актів, дані докази (документи) мають всі ознаки письмової спрощеної форми договору, за яким Відповідач є його стороною, має права і обов`язки та які зобов`язаний виконувати згідно чинного законодавства України.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 13.07.2018 у справі № 914/1825/17.

Відповідно до п.28 ст. 2 Закону України «Про електронні комунікації», електронна комунікація (телекомунікація, електрозв`язок) - передавання та/або приймання інформації незалежно від її типу або виду у вигляді електромагнітних сигналів за допомогою технічних засобів електронних комунікацій.

Пунктом 2 ст. 2 Закону України «Про електронні комунікації» визначено, що абонентна плата - фіксований платіж, який може встановлювати постачальник електронних комунікаційних послуг для абонента за доступ на постійній основі до електронних комунікаційних послуг незалежно від факту їх отримання.

Сторонами було погоджено спосіб доставки рахунків на оплату отриманих відповідачем телекомунікаційних послуг. У даних особовому рахунку відповідача № НОМЕР_1 в автоматизованій системі тарифікації часу та з`єднань «Оніма» зазначено, що рахунки надсилалися за допомогою програми М.Е.Dос.

На сайті www.vega.ua, у вкладці «Особистий кабінет» у кожного Абонента наявна можливість переглянути фінансовий стан особистого рахунку, сформувати рахунок та сплатити заборгованість. Факт отримання Відповідачем вказаним шляхом рахунків-актів підтверджується здійсненими Відповідачем часткової оплати послуг за попередні періоди.

Підсумовуючи все наведене, заявлені позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати.

Сплачений позивачем судовий збір покладається на відповідача.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 129, 231, 219-221, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити повністю.

2.Стягнути з Приватного підприємства Рекламної агенства «Арт-медіа» (адреса: вул.В.Великого, буд.81, кв.34, м.Львів, 79053, ідентифікаційний код 22380351) на користь Приватного акціонерного товариства «Фарлеп-Інвест» (адреса: пров.Євгена Гуцала, буд.3, м.Київ, 01011, ідентифікаційний код 191999617) 5052,00 грн основного боргу, 3028,00 грн судового збору.

3.Відповідно до ч. 1 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

4.Апеляційну скаргу на рішення суду можна подати в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України.

5.Інформацію у справі, яка розглядається, можна отримати за такою веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua.

Повний текст рішення складено та підписано 22.07.2024.

СуддяКозак І.Б.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення22.07.2024
Оприлюднено25.07.2024
Номер документу120542540
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —914/1257/24

Рішення від 22.07.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні