ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2010 року < Текс т > Справ а № 2а-8207/10/0870
Запорізький окружний адміністративний суд у склад і колегії:
головуючого - судді Татаринова Д.В.
суддів Нестеренко Л.О .
Прасова О.О.
при секретарі Сандига В.М
розглянув у відкритому су довому засіданні адміністр ативну справу
за позовом: Запорізьк ої обласної організації Всеу країнського об' єднання «Св обода», м. Запоріжжя,
до: Голови Запорізько ї обласної виборчої комісії Кондратенка Андрія Микола йовича, м. Запоріжжя,
про: визнання бездіял ьності неправомірною та зобо в' язання вчинити певні дії, -
за участю представників ст орін:
від позивача: Попов О.М., довіреність від 16 .10.2010р. ;
від відповідача: Ко ндратенко А.М., паспорт СА 056944 , виданий Жовтневим РВ УМВС Ук раїни в Запорізькій області 09.01.1996р., посвідчення № 1 від 15.09.2010р.;
Перегуда О.О., довіреність № 509 від 18.10.2010р., -
ВСТАНОВИВ:
16 жовтня 2010 року до Запорізьк ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Запорізької об ласної організації Всеукраї нського об' єднання «Свобод а» до Голови Запорізької обл асної виборчої комісії Кон дратенка А.М. (далі - відпов ідач), в якому позивач просить суд: визнати бездіяльність г олови Запорізької обласної в иборчої комісії Кондратен ка А.М., який не оголосив про присутність запрошених та пр ибулих на засідання Запорізь кої обласної виборчої комісі ї 14 жовтня 2010 року перед відкри ттям засідання виборчої комі сії, неправомірною, вчиненою з порушенням законодавства України про місцеві вибори; з обов' язати голову Запорізь кої обласної виборчої комісі ї Кондратенка А.М. під час організації роботи Запорізь кої обласної виборчої комісі ї неухильно дотримуватись За кону України «Про вибори деп утатів Верховної Ради Автоно мної Республіки Крим, місцев их рад та сільських, селищних , міських голів» та «Порядку о рганізації роботи територіа льних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Р еспубліки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міськ их голів» затвердженого пост ановою Центральної виборчої комісії № 351 від 15 вересня 2010 рок у.
В обґрунтування своїх позо вних вимог представник позив ача зазначив, що 14 жовтня 2010 рок у відповідач перед засідання м Запорізької обласної вибор чої комісії перед відкриттям засідання не оголосив про пр исутність конкретних запрош ених та прибулих на засіданн я осіб. Вважає, що бездіяльніс ть відповідача, є неправомір ною, вчиненою з порушенням за конодавства України про місц еві вибори, а саме: ст. 27 Закону України «Про вибори депутаті в Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів» та п. 2.10 «Порядку орг анізації роботи територіаль них та дільничних виборчих к омісій з виборів депутатів В ерховної Ради Автономної Рес публіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», затвердженого поста новою Центральної виборчої к омісії № 351 від 15 вересня 2010 року .
Представник позивача Поп ов О.М. в судовому засіданні надав пояснення по суті позо вних вимог з підстав зазначе них в адміністративному позо ві. Вказав, що 14 жовтня 2010 року пе ред відкриттям засідання Зап орізької обласної виборчої к омісії головуючий не оголоси в про присутність осіб які не є членами виборчої комісії, н е з' ясував наявність сторо нніх осіб, які не мають права б ути присутніми на засіданні, на розгляд Запорізької обла сної виборчої комісії не пос тавив питання про надання до зволу особам, які бажають бут и присутніми на засіданні.
При судовому розгляді спра ви представник позивача тако ж пояснив, що йому не відомо, я кі негативні наслідки потягн уло або могло потягнути не ог олошення головуючим запроше них та прибулих на засідання осіб.
Відповідач проти заявлено го позову заперечив в повном у обсязі та в судовому засіда нні надав пояснення вказавши , що 14 жовтня 2010 року проведено з асідання Запорізької обласн ої виборчої комісії. Зазначе на комісія діє на підставі За кону України «Про вибори деп утатів Верховної Ради Автоно мної Республіки Крим, місцев их рад та сільських, селищних , міських голів». До початку за сідання, за участю членів ком ісії та співробітників міліц ії, проведена реєстрація при сутніх представників партій . Реєстрація проводилась на п ідставі зазначеного вище зак ону. Перед засіданням голову ючим наголошено на присутніс ть членів виборчої комісії т а представників місцевих орг анізацій партій, кандидатів у депутати. Але, для скороченн я часу відповідачем зазначен і особи не оголошувались поі менно. Також, Кондратенко А .М. наголосив, що ним з' ясов увалось, чи є у присутніх заув аження або пропозиції. Заува жень чи пропозицій від прису тніх не надійшло, тому засіда ння Запорізької обласної виб орчої комісії було розпочато . Сторонніх осіб на засідання виборчої комісії не було. В за сіданні комісії приймали уча сть тільки особи, які пройшли реєстрацію, а деякі з них, зар еєструвавшись, не прибули до зали засідань. Звукозапису а бо відеозапису засідань Запо різької обласної виборчої ко місії не передбачено.
В ході судового засідання Кондратенко А.М. вказав, що н іяким законодавчим актом не передбачений порядок оголош ення головуючим запрошених т а прибулих осіб на засідання . Тому просить суд відмовити п озивачу в його позові в повно му обсязі.
Суд вислухавши думку сторі н, допитавши свідка, дослідив ши докази по справі, вважає по зов позивача таким, що не підл ягає задоволенню, з наступни х підстав.
Як встановлено в судовому з асіданні, з пояснень сторін т а матеріалів справи 14 жовтня 2 010 року Запорізькою обласною в иборчою комісією проведено з асідання з питань проведення жеребкування щодо використа ння електронних засобів масо вої інформації, затвердження зразків оригінал-макетів ін формаційних плакатів місцев их організацій партій - суб ' єктів виборчого процесу, к андидатів у депутати, скасув ання реєстрації кандидатів у депутати.
На засіданні були присутні члени комісії Кондратенко А.М., Куценко О.П., Лях А. В., Архіпов С.В., Базаєв а Л.С., Войтенко В.В., Дре млюгіна О.В., Єлець О.А., Котова Т.М., Кращенко С.В. , Легуцька М.А., Мельніко ва Г.С., Мужайло В.В., Про копенко К.М., Соколовська Т.О., Ходос О.М.
Зазначене підтверджується наданим в засіданні суду для огляду оригіналу протоколу № 12 від 14 жовтня 2010 року. Копія за значеного протоколу, завірен у належним чином, долучено до матеріалів справи.
Перед проведенням засідан ня проведена реєстрація приб улих на засідання осіб, що під тверджується відомістю прис утніх представників партій н а жеребкуванні в Запорізькій обласній виборчій комісії, я ка є додатком до протоколу № 12 від 14 жовтня 2010 року, а також сам им протоколом № 12, де зазначен о про присутність на засідан ні комісії представників міс цевих організацій партій, ка ндидати у депутати, засоби ма сової інформації.
Відповідно до ст. 1 Зак ону України «Про вибори депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів» № 2487-VI від 10 липня 2010 року (далі - Закон № 2487), орган ізація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільськ их, селищних, міських голів (да лі - місцеві вибори) регулюють ся Конституцією України, цим та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законод авства.
Згідно ст. 27 Закону № 2487 т ериторіальні та дільничні ви борчі комісії організовують свою роботу відповідно до ви мог цього Закону в порядку, ви значеному Центральною вибор чою комісією, у формі відкрит их засідань.
Питання організації робот и територіальних та дільничн их виборчих комісій з виборі в депутатів Верховної Ради А втономної Республіки Крим, м ісцевих рад та сільських, сел ищних, міських голів, відпові дно до Закону № 2487, регламентує ться «Порядком організації р оботи територіальних та діль ничних виборчих комісій з ви борів депутатів Верховної Ра ди Автономної Республіки Кри м, місцевих рад та сільських, с елищних, міських голів», який затверджено постановою Цент ральної виборчої комісії № 351 від 15 вересня 2010 року (далі - По рядок).
Відповідно до п. 2.10. Пор ядку, перед засіданням вибор чої комісії проводиться реєс трація запрошених та прибули х на засідання, про присутніс ть яких головуючий оголошує перед відкриттям засідання.
В судовому засіданні з' ясовано, що перед засідан ням Запорізької обласної виб орчої комісії проведено реєс трацію прибулих осіб та відп овідачем оголошено про прису тність на засіданні прибулих осіб, але без їх поіменного ви значення.
Цей факт також підтвердив в судовому засіданні свідок ОСОБА_1, який пояснив, що він приймав участь у засіданні З апорізької обласної виборчо ї комісії, яке відбулось 14 жов тня 2010 року. Головуючим, відпов ідачем по справі, в порушення Закону України «Про вибори д епутатів Верховної Ради Авто номної Республіки Крим, місц евих рад та сільських, селищн их, міських голів» та п. 2.10 «Пор ядку організації роботи тери торіальних та дільничних виб орчих комісій з виборів депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів» затвердженого постановою Центральної вибо рчої комісії № 351 від 15 вересня 2010 року, перед засіданням комі сії, не оголошено запрошених та прибулих осіб. Кондрате нко А.М. привітався з присут німи, оголосив про присутніс ть у залі представників різн их партій та інших запрошени х осіб, з' ясував у членів ком ісії щодо наявності зауважен ь та пропозицій, і розпочав за сідання комісії.
Які виборчі права або охоро нювані законом інтереси ВО « Свобода» при цьому були пору шені відповідачем свідок О СОБА_1 пояснити не зміг.
Але суд не бере до уваги тве рдження представника позива ча та свідка ОСОБА_1 про бе здіяльність щодо поіменного не оголошення присутніх осі б, оскільки законом № 2487 та Поря дком організації роботи тери торіальних та дільничних виб орчих комісій з виборів депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів», який затвердж ено постановою Центральної в иборчої комісії № 351 від 15 верес ня 2010 року не встановлено проц едуру, відповідно до якої від повідач повинен оголошувати про присутність запрошених та прибулих осіб поіменно чи загалом.
Крім того, як встановл ено в судовому засіданні з по яснень сторін будь яких заув ажень або заперечень щодо ді й голови комісії з цього прив оду в день засідання позивач ем або його представником не було надано.
Згідно з ч. 1 ст. 85 закону № 2487 кандидат у депутати, канди дат на посаду сільського, сел ищного, міського голови, його довірена особа, місцева орга нізація політичної партії, к андидати від якої зареєстров ані на відповідних місцевих виборах, її представник або у повноважена особа, а також ви борець, виборчі права або охо ронювані законом інтереси як ого щодо участі у виборчому п роцесі порушено рішенням, ді єю чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скарг ою, що стосується виборчого п роцесу, з урахуванням особли востей, визначених цією стат тею та статтями 86-89 цього Закон у.
Проте, в ході судового засід ання не встановлено фактів п орушення виборчих прав або о хоронюваних законом інтерес ів ВО «Свобода» та самим пози вачем або його представником не доведено змісту та характ еру вчинених відповідачем ві дносно позивача порушень йог о прав та інтересів.
Відносно частини вимог поз ивача щодо зобов' язання гол ови Запорізької обласної виб орчої комісії Кондратенка А.М. під час організації роб оти Запорізької обласної виб орчої комісії неухильно дотр имуватись Закону України «Пр о вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільськ их, селищних, міських голів» т а «Порядку організації робот и територіальних та дільничн их виборчих комісій з виборі в депутатів Верховної Ради А втономної Республіки Крим, м ісцевих рад та сільських, сел ищних, міських голів» суд заз начає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрат ивного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публі чно-правових відносин від по рушень з боку органів держав ної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посад ових і службових осіб, інших с уб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень шляхом с праведливого, неупередженог о та своєчасного розгляду ад міністративних справ.
Тобто захист прав, свобод та інтересів адміністративним судом здійснюється після вч инення суб' єктом владних по вноважень дій, бездіяльності або прийняття рішення та не м оже бути вчинено на майбутнє , оскільки немає предмету зах исту. Кожний повинен діяти на підставі та у межах Конститу ції України та законодавства .
Згідно ст.71 КАС України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що у за доволені позовних вимог щодо бездіяльність голови Запорі зької обласної виборчої комі сії Кондратенка А.М., який не оголосив про присутність запрошених та прибулих на за сідання Запорізької обласно ї виборчої комісії 14 жовтня 2010 року перед відкриттям засіда ння виборчої комісії, неправ омірною, вчиненою з порушенн ям законодавства України про місцеві вибори; зобов' язат и голову Запорізької обласно ї виборчої комісії Кондрат енка А.М. під час організаці ї роботи Запорізької обласно ї виборчої комісії неухильно дотримуватись Закону Україн и «Про вибори депутатів Верх овної Ради Автономної Респуб ліки Крим, місцевих рад та сіл ьських, селищних, міських гол ів» та «Порядку організації роботи територіальних та діл ьничних виборчих комісій з в иборів депутатів Верховної Р ади Автономної Республіки Кр им, місцевих рад та сільських , селищних, міських голів» зат вердженого постановою Центр альної виборчої комісії № 351 в ід 15 вересня 2010 року слід відмо вити у повному обсязі.
Згідно ч.9 ст.172 КАС України, су д приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльност і виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відпо відної комісії до розгляду н езалежно від сплати судового збору. У разі несплати судово го збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішу є питання про стягнення судо вого збору відповідно до пра вил розподілу судових витрат , встановлених цим Кодексом. О скільки позивачем не надано доказів сплати судового збор у, а позовні вимоги є такими, щ о не підлягають задоволенню, то судовий збір підлягає стя гненню з позивача у дохід Дер жавного бюджету України.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 158, 161-163 КАС Україн и, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні адміністра тивного позову відмовити в п овному обсязі.
2. Стягнути з Запорізької об ласної організації Всеукраї нського об' єднання «Свобод а» (код ЄДРПОУ 36320650) на користь Д ержавного бюджету України су довий збір у розмірі 3,40грн. (тр и грн.40 коп.). Видати виконавчий лист.
Постанова суду може бути ос каржена в апеляційному поряд ку у дводенний строк з дня її п роголошення до Дніпропетров ського апеляційного адмініс тративного суду через Запорі зький окружний адміністрати вний суд .
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі її апеляційного о скарження - з моменту проголо шення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя (підпис) Д.В. Т атаринов
Суддя (підпис) Л.О. Нес теренко
Суддя (підпис) О.О. Пра сов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2010 |
Оприлюднено | 08.11.2010 |
Номер документу | 12054403 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні