Рішення
від 23.07.2024 по справі 140/4466/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2024 року ЛуцькСправа № 140/4466/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О. О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гуркіт Груп» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Гуркіт Груп» (далі ТзОВ «Гуркіт Груп», позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування частково податкового повідомлення-рішення (далі ППР) від 08.04.2024 №0078900408 про застосування штрафної санкції на суму 99836,71 грн, застосованих за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201, пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України (далі ПК України), зі змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» №2876-ІХ від 12.01.2023 (далі Закон №2876-ІХ), в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному держаному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) згідно пунктом 1201.1 статті 120.1, пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, зі змінами, внесеними Законом №2876-ІХ.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем 19.03.2024 отримано примірник акту про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в ЄРПН від 14.03.2024 №5624/03-20-04-08/43897155.

Частково не погоджуючись із висновками акту від 14.03.2024 №5624/03-20-04-08/43897155, 25.03.2024 позивач подав заперечення на вказаний акт, однак ГУ ДПС у Волинській області відповіддю від 08.04.2024 №5418/6/03-20-04-02-06 відмовило у задоволенні вимог товариства.

08.04.2024 відповідачем винесено ППР №0078900408 про застосування до позивача штрафної санкції у розмірі 100140,50 грн за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201, пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України зі змінами, внесеними Законом №2876-ІХ, в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН згідно пунктом 1201.1 статті 120.1, пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, зі змінами, внесеними Законом №2876-ІХ. Вказане ППР отримано позивачем 15.04.2024.

Позивач визнає ППР в частині порушення граничного строку на реєстрацію податкових накладних (далі ПН) від 30.09.2022 №582, від 03.08.2023 №4353, від 01.10.2023 №8597, яким застосовано штрафну санкцію у розмірі 303,79 грн, проте стосовно решти реєстрації ПН штрафні санкції накладено протиправно, а висновки ГУ ДПС у Волинській області не відповідають фактичним обставинам з огляду на таке.

Направлені вперше для реєстрації ПН не були прийняті з незрозумілих для товариства технічних причин, що підтверджується відповідними протоколами, на адресу платника податків протягом операційного дня не надійшло ні повідомлення про прийняття ПН, ні про відмову у її прийнятті.

Позивачем було вжито вичерпних заходів зі своєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН, а тому підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій у контролюючого органу відсутні.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 06.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач у відзиві на позов заперечив позовні вимоги та у їх задоволенні просив відмовити. В обґрунтування цієї позиції вказав, що за наслідками проведеної камеральної перевірки складено акт від 14.03.2024 №5624/03-20-04-08/43897155, на підставі висновку якого контролюючим органом винесено ППР форми «Н» від 08.04.2024 №0078900408. Вказує на те, що позивачем не надано квитанцій, які б підтверджували направлення та отримання ДПС податкових накладних, більше того, долучені лише «протоколи про відправку документів», чиє джерело походження встановити неможливо.

Крім того, зазначає, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 №2120-ІХ (далі Закон №2120-ІХ) внесено зміни до ПК України, а саме пункт 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України доповнено підпунктом 69.18, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Вважає, що висновок акта перевірки є обґрунтованим, а оскаржуване ППР правомірним.

На адресу суду також надійшли відповідь на відзив від 27.05.2024 та заперечення від 30.05.2024, в яких представники сторін підтримали правову позицію, викладену у заявах по суті.

Інших заяв по суті справи на адресу суду не надходило.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що ГУ ДПС у Волинській області проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН ТзОВ «Гуркіт Груп», за результатами якої складено акт камеральної перевірки від 14.03.2024 №5624/03-20-04-08/43897155.

У висновку зазначеного акту перевірки контролюючий орган вказав на порушення товариством пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині несвоєчасної реєстрації ПН в ЄРПН, з урахуванням абзацу третього підпункту 69.1 пункту 69 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, зі змінами, внесеними Законом №22260-ІХ твід 12.05.2022 та з врахуванням пунктів 89, 90 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, зі змінами, внесеними Законом №2876-ІХ, а саме:

ПН №582 від 30.09.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.10.2022, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 18.10.2022;

ПН №695 від 31.10.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.10.2022, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 16.11.2022;

ПН №4353 від 03.08.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.09.2023, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 06.09.2023;

ПН №8597 від 01.10.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.11.2023, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 04.12.2023;

ПН №9681, 9667, 9662, 9659, 9642 від 01.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9682 від 02.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9687 від 03.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9696, 9741, 9690 від 04.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9787, 9785 від 05.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9798, 9795, 9792, 9801 від 06.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9849, 9848, 9876, 9839, 9869, 9870, 9847, 9855, 9866, 9861, 9859, 9851, 9845 від 07.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9905, 9900, 9903, 9896 від 08.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9930, 9923, 9926 від 09.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №9970, 9966, 9937, 9980, 9979, 9933, 9948, 9940, 9967, 9972 від 11.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №10021, №10025, №1007, №10016, №10012, №10017, №10023, №10027, №10001, №10014, №10031, №10019, №9993, №10028, від 12.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №10070, 10066 від 13.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024;

ПН №10075, 10073, 10090, 10082, 10085, 10079, 10093, 10112, 10106, 10083, 10077, від 14.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09 та 10.01.2024;

ПН №10145, 10118, 10140, 10137, 10119, 10146, 10142, 10134, 10124, 10128 від 15.12.2023, граничний термін реєстрації в ЄРПН 05.01.2024, дата реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН 09.01.2024.

Позивач, не погодившись із висновками акту перевірки, подав заперечення на нього від 25.03.2024 №18, за результатами розгляду якого ГУ ДПС у Волинській області листом від 08.04.2024 за №5418/6/03-20-04-02-06 повідомило позивача про те, що комісією прийнято рішення залишити в силі Акт камеральної перевірки від 14.03.2024 №5624/03-20-04-08/43897155 щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН .

На підставі вказаного акту перевірки, ГУ ДПС у Волинській області прийняло ППР (форма «Н») від 08.04.2024 № 0078900408 , яким до позивача за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201, пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України зі змінами, внесеними Законом №2876-ІХ, в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН згідно пунктом 1201.1 статті 120.1, пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, зі змінами, внесеними Законом №2876-ІХ, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН застосовано штраф у розмірі 100140,50 грн.

При вирішенні спору суд керується такими нормативно-правовими актами.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

У розумінні підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої та пунктом 10 частини другої статті 5 Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні».

Пунктом 11 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень ПК України передбачено, що з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 1 пункту 201.10 ст.201 Кодексу визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно із підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

Таким чином, враховуючи наведені вище положення, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Разом із тим, Законом № 2876-IX (набрав чинності 08.02.2023) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

- 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Так, зміст спірних правовідносин полягає у тому, що позивач не визнає факт того, що ним порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних, зазначених в розрахунку штрафних санкцій до оскаржуваного ППР та з приводу цього суд зазначає наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

Пунктами 2, 3 Порядку №1246 встановлено, що операційний день частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Згідно з пунктом 4 Порядку № 1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис», Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 11 Порядку № 1246 встановлено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Згідно з пунктом 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Відповідно до пункту 15 Порядку № 1246 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Отже, у будь-якому випадку контролюючий орган протягом операційного дня зобов`язаний надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (аналогічний правовий висновок зроблено Верховним Судом у постанові від 17.04.2018 у справі № 820/6330/16).

Крім того, після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем. Строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку №1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Наведені нормативні положення дають підстави для висновку, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.

Такі висновки узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 03.04.2020 у справі №160/5380/19.

У цьому контексті встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею (аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 10.06.2019 у справі № 802/1825/16-а, від 12.07.2019 у справі № 0940/1600/18).

Спірним питанням у даних правовідносинах є встановлення порушення строків реєстрації податкових накладних, вказаних в акті перевірки та відображених у розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення, а саме: №695 від 31.10.2022, ПН №9681, №9667, №9662, №9659, №9642 від 01.12.2023, №9682 від 02.12.2023, №9687 від 03.12.2023, №9696, №9741, №9690 від 04.12.2023, №9787, №9785 від 05.12.2023, №9798, №9795, №9792, №9801 від 06.12.2023, №9849, №9848, №9876, №9839, №9869, №9870, №9847, №9855, №9866, №9861, №9859, №9851, №9845 від 07.12.2023, №9905, №9900, №9903, №9896 від 08.12.2023, №9930, №9923, №9926 від 09.12.2023, №9970, №9966, №9937, №9980, №9979, №9933, №9948, №9940, №9967, №9972 від 11.12.2023, №10021, №10025, №1007, №10016, №10012, №10017, №10023, №10027, №10001, №10014, №10031, №10019, №9993, №10028, від 12.12.2023, №10070, №10066 від 13.12.2023, №10075, №10073, №10090, №10082, №10085, №10079, №10093, №10112, №10106, №10083, №10077, від 14.12.2023, №10145, №10118, №10140, №10137, №10119, №10146, №10142, №10134, №10124, №10128 від 15.12.2023.

Як вбачається із матеріалів справи, позивачем за допомогою електронного сервісу «M.E.Doс» відправлено на реєстрацію наступні податкові накладні:

ПН №695 від 31.10.2022 була передана на реєстрацію 15.11.2023 о 16:16:09 год, однак Квитанцію №1 отримано 16.11.2023 о 12:10:22 год.

ПН № 9930 від 09.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 14:10:31 год, при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:52 год, про що отримано Квитанцію № 1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН № 9905 від 08.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 13:24:23 год, при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:47 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН № 10021 від 12.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:52 год, при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:09 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №9687 від 03.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 15:14:10 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:22 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН № 9681 від 01.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 17:39:44 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:35:53 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН №9849 від 07.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:47:56 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:43 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

ПН №10145від 15.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 16:45:34 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:35:32 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:17 год.

ПН №9798від 06.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 17:26:44 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:19 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:17 год.

ПН №10075від 14.12.2023 булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 16:18:27 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:30 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №9970від11.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 17:17:41 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:54 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН № 10118 від 15.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 13:55:41 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:17 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН № 9923від09.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 14:10:28 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:51 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН № 9848від 07.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:52:19 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:44 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

ПН № 10025 від 12.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:48 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:07 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №10007 від 12.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 11:14:42 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:19:36 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:13 год.

ПН №10140від 15.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 17:16:47 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:30 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №9966від 11.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 17:17.:45 год, при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:59 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН № 9667від 01.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 15:28:33 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:24 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН №9937від 11.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 17:09:48 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:19:23 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН №10137від 15.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 17.16.50 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:31 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №10073від 14.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 17:31:32 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:35:51 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18.: 14 год.

ПН №9787 від 05.12.2023 була переданана реєстрацію 04.01.2024 о 11:22:23 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:36:10 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН №10016 від 12.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:56 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:10 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:19:00 год.

ПН №9900 від 08.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 13:24:27 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:49 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН № 10119від 15.12.2023 булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о 15:06:58 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:20 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН №10090від 14.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 17:51:51 год., при цьому повторна відправка відбулась 08.01.2024 о 09:45:03 год, про що отримано Квитанцію №1 08.01.2024 о 15:45:22 год.

ПН № 9795від 16.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 11:25:24 год., при цьому повторна відправка відбулась тричі: 09.01.2024 о 10:36:11 год; 10.01.2024 о 09:06:51 год; 10.01.2024 о 14:11:33, однак Квитанцію №1 отримано 10.01.2024 о 14:13:48 год.

ПН №10012від 12.12.2023 булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:12:00 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:11 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:13 год.

ПН № 10082 від 14:12:2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 16:18:21год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:27 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:13 год.

ПН № 9876 від 17.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:52:05 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:46 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

ПН №10146 від 15.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 11:19:41 год., при цьому повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:35:56 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН №9839 від 17.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 14:05:08 год., при цьому повторні відправки відбувались 09.01.2024о 10:29:18; 10.01.2024 о 09:06:52 год та 14:10:03 год., водночас Квитанцію №1 отримано 10.01.2024 о 14:13:48 год.

ПН №10085 від 14.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 16:18:18 год., при цьому повторні відправки відбувались 09.01.2024 о 10:20:26; 10.01.2024 о 09:06:49 год та 14:11:23 год, однак Квитанцію №1 отримано 10.01.2024 о 14:13:48 год.

ПН №10079 від 14.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 16:18:24 год. Повторні відправки відбувались 09.01.2024о 10:20:28; 10.01.2024 р. о 09:06:50 год та 14:11:24 год. Квитанцію №1 отримано 10.01.2024 о 14:13:48 год.

ПН №10093 від 14.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 15:09:44 год. Повторні відправки відбувались 09.01.2024 о 10:29:21; 10.01.2024 о 09:06:53 год та 14:11:33 год. Квитанцію №1 отримано 10.01.2024 о 14:13:48 год.

ПН №9792 від 06.12.2023булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о 12:51:14 год. Повторні відправки відбувались 09.01.2024 о 10:29:16; 10.01.2024 о 09:06:52 год та 14:11:24 год. Квитанцію №1 отримано 10.01.2024 о 14:13:48 год.

ПН №9662 від 01.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 15:33:56 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:25 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024, о 16:18:16 год.

ПН №9980 від 11.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 16:13:59 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:29:32 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:17 год.

ПН №9979 від 11.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 у о 16:12:38 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:29:27 год, про що отримано Квитанцію №1 09 01.2024 о 16:18:16 год.

ПН №9993 від 12.12.2023 булапередана на реєстрацію 04.01.2024 у о 14:00:47 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:18 год, про що отримано Квитанцію № 1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН № 9926 від 09.12.2023 булапередана на реєстрацію 02.01.2024 о 14:10:25 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:12:51 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:13:11 год.

ПН №9869 від 07.12.2023була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 17:37:12 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:35:53 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №9870 від 07.12.2023 булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о 12:28:39 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:15 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН №10142 від15.12.2023 булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о 12:01:29 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:29:13 год, про що отримано Квитанцію № 1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН №9847 від07.12.2023 булапередана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:52:01 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:12:45 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

ПН №10112 від 14.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 16:18:29 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:29:17 год, про що отримано Квитанцію №! 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №9632 від 02.12.2023булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о 1 1:28:26 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:36:12. год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН №10017 від 12.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:53 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:19:23 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №10023 від 12.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:50 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:08 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН № 9903 від 08.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 13:24:25 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:12:48 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН №10027 від 12.12.23 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:46 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:06 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №10106 від 14.12.2023булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о15:47:00 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:29:26 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 р. о 16:18:16 год.

ПН №10134 від 15.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 17:16:52 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:20:53 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №10001 від 12.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:14:22 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:12 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:13 год.

ПН № 9696 від 04.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 18:07:39 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:13 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН №10083 від 14.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 16:18:21 год. Повторна відправка відбулась 09.01 2024 о 10:20:27 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:13 год.

ПН №9855 від 07.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:47:51 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:12:42 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

ПН №9948 від 11.12.2023булапередана на реєстрацію 02.01.2024 о 17:09:43 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:19:21 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН №10014 від 12.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:58 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:19:34 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №9801 від 06.12.2023булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о 16:55:58 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:35:33. год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:17 год.

ПН №9866 від 17.12.2023булапередана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:47:42 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:39 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18.10 год.

ПН №9785 від 05.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 17:59:53 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:35.34 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15год.

ПН №10077 від 14.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 16:18:25 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:20:29 год. про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №9940 від 11.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 12:20:22 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:14 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН №9861 від 07.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:47:46 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:40 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

ПН №9659 від 01.12.2023булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о 10:09:38 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:35:54 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН № 9642 від 01.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 14:56:01 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:36:13 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН №9741 від 04.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 15:19:49 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:29:23 год, про що отримано Квитанцію №і 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН №10070 від 13.12.2023булапередана на реєстрацію 04.01.2024 о 11:16:04 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:35:55 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН №10031 від 12.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:43 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:20:04 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №9896 від 08.12.2023булапередана на реєстрацію 02.01.2024 о 13:24:31 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:50 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН №9967від 11.12.2023 булапередана на реєстрацію 02.01.2024 о 17:17:44 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:56 год, про що отримано Квитанцію № 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №10019від 12.12.2023 булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:54 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:10 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №9993 від 12.12.2023 була передана на реєстрацію 04.01.2024 о 14:00:47 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:29:18 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:16 год.

ПН №10066від13.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 14:45:13 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:13 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:13 год.

ПН №10028від 12.12.2023 булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 11:11:45 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:05 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:12 год.

ПН №9859 від 07.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:47:48 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

ПН №9690 від 04.12.2023булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 18:06:10 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:29:11 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:15 год.

ПН №9972 від 11.12.2023булапередана на реєстрацію 02.01.2024 о 17:17:39 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024о 10:12:53 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:11 год.

ПН №9851від07.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:47:55 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:42 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

ПН№10124 від15.12.2023 була передана на реєстрацію 03.01.2024 о 17:17:01 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:28:54 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №10128від 15.12.2023 булапередана на реєстрацію 03.01.2024 о 17:16:57 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:20:37 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:14 год.

ПН №9845 від 17.12.2023 була передана на реєстрацію 02.01.2024 о 10:52:03 год. Повторна відправка відбулась 09.01.2024 о 10:12:46 год, про що отримано Квитанцію №1 09.01.2024 о 16:18:10 год.

Вказане підтверджується скриншотами сервісу електронного документообігу «M.E.Doc» та протоколами з програмного забезпечення для подання звітності до контролюючих органів та обміну юридично значущими первинними документами між контрагентами в електронному вигляді.

Суд звертає увагу, що спірні ПН, а саме: №695 від 31.10.2022 позивач направив на реєстрацію о 16.16.09 год 15.11.2022, а ПН, складені з 01 по 15.12.2023 передані на реєстрацію 01-04.01.2024 та реєстрація таких відбулась в проміжок часу, визначений Порядком № 1246 ( з 8 до 20 години), тобто у термін, визначений законом і вони знаходилась в статусі «очікується доставка».

Будь-яких квитанцій про реєстрацію чи зупинення у реєстрації платник податку до кінця операційного дня не отримував.

Верховний Суд у постанові від 22.11.2021 у справі № 160/10558/19 дійшов висновку про те, що при розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, а дата їх відправлення виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних, тому скріншоти з програми «M.E.Doc» є належним засобом доказування.

Водночас, відповідач не надав суду доказів несправності засобів телекомунікаційного зв`язку платника податків чи інших доказів на підтвердження наявності вини позивача у порушенні граничного строку направлення на реєстрацію податкових накладних.

Крім того, в порушення вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України контролюючим органом не надіслані позивачу протягом операційного дня направлення податкових накладних квитанцій в електронному вигляді у текстовому форматі про прийняття зазначених податкових накладних або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкових накладних, з незалежних від позивача причин, тобто з причин, які не залежали від його волі.

Таким чином, у зв`язку з недотриманням контролюючим органом обов`язку із надіслання платнику податку квитанції про прийняття податкових накладних або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкових накладних, із врахуванням правових наслідків, передбачених пунктом 201.10 статті 201 ПК України, відповідно до приписів якого, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 23.01.2018 у справі № 806/832/17).

Суд дійшов висновку, що позивач виконав свій обов`язок щодо реєстрації в ЄРПН ПН №695 від 31.10.2022 та ПН, складених у першій половині грудня 2023 року у строк, встановлений пунктом 201.10 статті 201 ПК України.

Стосовно посилань представника відповідача у відзиві на підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, яким встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 08 години до 18 години, суд зазначає про таке.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 прийняття та перевірка ПН здійснюється в автоматизованому режимі, після чого формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН. Таким чином, ПН реєструється автоматично без участі у цьому працівників ДПС (постанови Верховного Суду від 19.01.2019 у справі № 808/2275/16, від 04.06.2020 у справі № 802/1801/16-а).

Пунктом 2 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі Порядок №557), операційний день визначений як частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг. При цьому конкретні часові межі операційного дня Порядком №557 не визначені, тоді як пунктом 3 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день в робочі дні триває з 8 до 20 години. Така тривалість операційного дня застосовується в цілях статті 201 ПК України як встановлена спеціальною нормою, що регулює порядок направлення електронного документа - податкової накладної (розрахунку коригування до податкової накладної) до ДПС для реєстрації в ЄРПН.

Верховний Суд в ухвалі від 15.09.2020 у справі № 640/19254/19 наголосив на необхідності розмежування «операційного дня для обміну електронними документами» та «операційного дня для реєстрації податкових накладних».

Крім того, автоматичний (віддалений) прийом ПН для реєстрації у ЄРПН - комп`ютерними системами ДПС не створює жодної небезпеки для платників податків.

На думку суду, підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України не стосується визначення операційного дня, протягом якого здійснюється реєстрація ПН.

За приписами пункту 109.1 статті 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Аналіз зазначеної норми дає підстави вважати, що законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 ПК України, лише за наявності його вини.

Отже, позивач вжив заходів щодо реєстрації ПН у строк, встановлений пунктом 201.10 статті 201 ПК України та їх фактична реєстрація відбулася, про що зазначено в акті перевірки та підтверджується матеріалами справи.

З огляду на викладені обставини, суд вважає, що позивачем вчинено всіх залежних від нього заходів для недопущення порушення законодавства при реєстрації ПН в ЄРПН. На думку суду, вина позивача в порушенні граничного строку реєстрації зазначених ПН (ПН №695 від 31.10.2022 та ПН, складених у першій половині грудня 2023 року) є відсутньою, що відповідно виключає протиправність діянь платника податку, та як наслідок, притягнення його до відповідальності, оскільки штраф, передбачений пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, за своєю правовою природою є фінансовою відповідальністю платника податків за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, а відтак, може бути застосований виключно за умови наявності його вини. З урахуванням наведеного висновки контролюючого органу про порушення ТзОВ «Гуркіт Груп» пункту 201.10 статті 201 ПК України щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних (ПН №695 від 31.10.2022 та ПН, складених у першій половині грудня 2023 року) в ЄРПН є необґрунтованими та безпідставними.

Водночас, суд також звертає увагу, що позивач визнає порушення граничного строку на реєстрацію ПН від 30.09.2022 №582, від 03.08.2023 №4353, від 01.10.2023 №8597, за яке застосовано штрафну санкцію у розмірі 303,79 грн та у вказаній частині ППР не оскаржує.

З урахуванням встановлених обставин справи, на підставі наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, позовні вимоги з наведених вище мотивів підлягають до задоволення у спосіб прийняття судом рішення про визнання протиправним та скасування ППР від 08.04.2024 №0078900408 в частині застосування штрафної санкції на суму 99836,71 грн.

Як визначено частиною першою статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього. Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 3028,00 грн, сплачений платіжною інструкцією від 19.04.2024 №3532.

Керуючись статтями 243-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області від 08.04.2024 №0078900408 в частині застосування штрафної санкції на суму 99836,71 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Гуркіт Груп» судовий збір у розмірі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім грн. 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Гуркіт Груп» (45606, Волинська область, село Рованці, вулиця Козацька, 2, ідентифікаційний код 43897155).

Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44106679).

Суддя О. О. Андрусенко

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2024
Оприлюднено25.07.2024
Номер документу120544038
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/4466/24

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 30.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 23.07.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні