Рішення
від 22.07.2024 по справі 460/2315/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

22 липня 2024 року м. Рівне№460/2315/24Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді В.В. Щербакова, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Костопільський комбінат громадського харчування"доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Костопільський комбінат громадського харчування» з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 24.11.2023 №9502/17-00-24-06 та від 24.11.2023 №9503/17-00-24-06.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що податковими повідомленнями-рішеннями збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Водночас, позивач зазначає, оскаржувані рішення прийняті з порушенням вимог податкового законодавства, без з`ясування всіх обставин та з надуманих причин. Додатково зазначає, що несвоєчасна сплата грошового зобов`язання відбулася не через умисні дії позивача, а через відсутність достатньої кількості коштів на рахунках позивача станом на момент сплати, що було підтверджено відповідними банківськими виписками, які надавалися контролюючому органу, зазначене не було викликано умисними діями позивача, оскільки не залежало від волі позивача.

Ухвалою суду від 05.03.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено поважити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Від представника відповідача надійшов відзив на позов, відповідно до якого щодо задоволення позову заперечує. В обґрунтування заперечень зазначає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є законним та обґрунтованими, винесеними відповідно до вимог чинного законодавства, а позовні вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими. Зазначає, що контролюючим органом була проведена документальна планова виїзна перевірка за результатами якої був складений акт, даною перевіркою було встановлено порушення позивачем вимог п.168.1 ПК України в частині несвоєчасно сплаченого ПДФО та військового збору, що є підставою для застосування до позивача штрафу у розмірі 25% від суми грошового зобов`язання. При цьому, дії платника податків щодо несвоєчасної сплати вищевказаних сум вважаються винними діями позивача, зважаючи на те, що останній був обізнаний про граничні строки сплати грошового зобов`язання та мав достатню фінансову можливість.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Костопільський комбінат громадського харчування» (ЄДРПОУ 01764515) є діючою юридичною особою, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Рівненській області.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Рівненській області проведена планова виїзна документальна перевірка Підприємства споживчої кооперації «Комбінат громадського харчування» код ЄДРПОУ 01764515, з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору за період з 01.01.2017 року по 30.06.2023 року та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з 01.01.2011 року по 30.06.2023 року.

Результати перевірки оформлені актом від 03.11.2023р. №9590/ж5/17-00-24-06/0176451.

Згідно висновків акту перевірки (пункт 4), контролюючим органом встановлено:

порушення пп.14.1.180, пп.14.1.156, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.31.1 ст.31, п.54.2 ст.54, абз.2 п.57.1 ст.57, п.87.9 ст.7 п.168.1 ст.168, п.171.1 ст.171 та пп. «а» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, за якими встановлено: несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі до бюджету податковим агентом Підприємством споживчої кооперації «Комбінат громадського харчування» узгоджених сум належного до сплати податку на доходи фізичних осіб, до або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, на якого покладено обов`язок сплачувати податок на доходи фізичних осіб в порядку, встановленому розділом IV Податкового кодексу України, а саме: сплата (перерахування) не в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб при виплаті заробітної плати за граничними термінами сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету, передбаченими п.168.1 ст.168 Кодексу; неподання податковим агентом Підприємством споживчої кооперації «Комбінат громадського харчування» платіжних доручень для перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб за граничними термінами сплати податку до бюджету, передбаченими пунктом 168.1 статті 168 Податкового кодексу України на загальну суму 1 994 280,63 грн., а саме: 05.01.2017 2618,62 грн., 30.01.2017 4343,05 грн., 02.02.2017 410,59грн., 09.02.2017 4721,68 грн., 23.02.2017 1824,48 грн., 28.02.2017 245,96 грн., 06.03.2017 227,63 грн., 07.03.2017 3942,35 грн., 23.03.2017 21337,52 грн., 27.03.2017 739,24 грн., 28.03.2017 487,84 грн., 30.03.2017 496,32 грн., 03.04.2017 350,09 грн., 12.04.2017 422,32 грн., 10.04.2017 8149,91 грн., 21.04.2017 15301,49 грн., 28.04.2017 2918,91 грн., 02.05.2017 491,93 грн., 03.05.2017 1398,93 грн., 05.05.2017 11248,63 грн., 23.05.2017 15575,10 грн., 05.06.2017 476,94 грн., 07.06.2017 12208,11 грн., 12.06.2017 1778,17 грн., 13.06.2017 1893,68 грн., 26.06.2017 313,04 грн., 04.07.2017 5483,97 грн., 05.07.2017 713,67 грн., 07.07.2017 7703,79 грн., 12.07.2017 5453,13 грн., 18.07.2017 830,82 грн., 24.07.2017 13691,20 грн., 28.07.2017 5230,51 грн., 03.08.2017 379,27 грн., 31.07.2017 3304,56 грн., 14.08.2017 5522,52 грн., 10.08.2017 2424,27 грн., 15.08.2017 3185,56 грн., 18.08.2017 5239,99 грн., 21.08.2017 14733,69 грн., 25.08.2017 629,59 грн., 29.08.2017 1162,72 грн., 05.09.2017 469,57 грн., 12.09.2017 7154,95 грн., 07.09.2017 6808,59 грн., 08.09.2017 1741,31 грн., 09.09.0217 4,47 грн., 15.09.2017 1050,26 грн., 18.09.2017 109,34 грн., 20.09.2017 483,65 грн., 21.09.2017 786,54 грн., 25.09.2017 15294,41 грн., 27.09.2017 968,20 грн., 28.09.2017 96,15 грн., 02.10.2017 626,09 грн., 03.10.2017 803,67 грн., 04.10.2017 3986,53 грн., 06.10.2017 4295,66 грн., 09.10.2017 5411,68 грн., 13.10.2017 5080,90 грн., 17.10.2017 2468,00 грн., 18.10.2017 223,60 грн., 23.10.2017 12163,98 грн., 25.10.2017 3488,20 грн., 31.10.2017 2146,58 грн., 01.11.2017 626,09 грн., 02.11.2017 1571,24 грн., 03.11.2017 1431,06 грн., 07.11.2017 44,72 грн., 09.11.2017 10228,25 грн., 15.11.2017 1251,18 грн., 22.11.2017 5182,88 грн., 27.11.2017 14556,52 грн., 28.11.2017 1162,73 грн., 04.12.2017 849,69 грн., 05.12.2017 2923,39 грн., 08.12.2017 290,68 грн., 11.12.2017 7761,63 грн, 12.12.2017 1939,73 грн., 15.12.2017 1954,57 грн., 18.12.2017 3919,38 грн., 22.12.2017 8161,49 грн., 25.12.2017 2157,71 грн., 26.12.2017 239,05 грн., 27.12.2017 111,80 грн., 28.12.2017 313,04 грн., 02.01.2018 313,04 грн., 03.01.2018 8873,86 грн., 05.01.2018 5356,95 грн., 12.01.2018 6466,91 грн., 15.01.2018 413,60 грн., 17.01.2018 8144,69 грн., 19.01.2018 1953,45 грн., 24.01.2018 276,11 грн., 25.01.2018 12841,394 грн., 26.01.2018 134,16 грн., 01.02.2018 223,60 грн., 02.02.2018 335,40 грн., 05.02.2018 584,33 грн., 06.02.2018 447,20 грн., 07.02.2018 6073,33 грн., 09.02.2018 7617,37 грн., 13.02.2018 7289,82 грн., 16.02.2018 536,70 грн., 19.02.2018 5963,87 грн., 20.02.2018 2307,17 грн., 22.02.2018 141,32 грн., 01.03.2018 10525,67 грн., 06.03.2018 156,52 грн., 07.03.2018 5842,52 грн., 09.03.2018 6467,87 грн., 14.03.2018 6024,22 грн., 16.03.2018 512,00 грн., 19.03.2018 223,60 грн., 20.03.2018 7082,18 грн., 21.03.2018 344,35 грн., 23.03.2018 234,12 грн., 28.03.2018 6201,60 грн., 27.03.2018 8362,73 грн., 31.03.2018 3051,38 грн., 04.04.2018 2124,22 грн., 06.04.2018 10288,69 грн., 10.04.2018 223,60 грн., 11.04.2018 447,20 грн., 13.04.2018 4423,22 грн., 18.04.2018 1357,19 грн., 20.04.2018 529,45 грн., 23.04.2018 5058,43 грн., 24.04.2018 9883,23 грн., 27.04.2018 1509,31 грн., 02.05.2018 1315,93 грн., 03.05.2018 6900,20 грн., 07.05.2018 7005,06 грн., 08.05.2018 8187,18 грн., 10.05.2018 1017,00 грн., 11.05.2018 4776,27 грн., 15.05.2018 21,08 грн., 16.05.2018 7891,00 грн., 18.05.2018 401,57 грн., 25.05.2018 7870,81 грн., 30.05.2018 8157,91 грн., 01.06.2018 639,73 грн., 04.06.2018 670,81 грн., 07.06.2018 7582,58 грн., 12.06.2018 2225,67 грн., 13.06.2018 3869,19 грн., 15.06.2018 5951,00 грн., 18.06.2018 380,12 грн., 19.06.2018 223,60 грн., 20.06.2018 2072,77 грн., 21.06.2018 482,13 грн., 27.06.2018 1705,46 грн., 02.07.2018 335,40 грн., 03.07.2018 7468,32 грн., 04.07.2018 6484,46 грн., 06.07.2018 223,60 грн., 07.07.2018 4830,75 грн., 09.07.2018 1494,88 грн., 11.07.2018 17298,25 грн., 25.10.2018 3975,22 грн., 30.10.2018 6596,27 грн., 07.11.2018 11358,59 грн, 09.11.2018 208,12 грн., 12.11.2018 10688,44 грн., 15.11.2018 3445,95 грн., 19.11.2018 160,96 грн., 21.11.2018 711,06 грн., 26.11.2018 12499,61 грн., 29.11.2018 2683,22 грн., 05.12.2018 1153,95 грн., 07.12.2018 10544,21 грн., 12.12.2018 8220,81 грн., 17.12.2018 670,81 грн, 18.12.2018 559,01 грн., 26.12.2018 447,20 грн., 28.12.2018 156,52 грн., 31.12.2018 18422,32 грн., 09.01.2019 156,52 грн., 10.01.2019 3479,55 гнр., 11.01.2019 9094,70 грн., 15.01.2019 1465,21 грн., 16.01.2019 4233,02 грн., 17.01.2019 670,81 грн., 18.01.2019 28,40 грн., 21.01.2019 200,60 грн., 23.01.2019 683,03 грн., 28.01.2019 9793,79 грн., 30.01.2019 11962,72 грн., 07.02.2019 1625,38 грн., 12.02.2019 6793,87 грн., 13.02.2019 1218,19 грн., 14.02.2019 5770,22 грн., 15.02.2019 2692,34 грн., 18.02.2019 6918,37 грн., 25.02.2019 12544,10 грн., 26.02.2019 5105,63 грн., 28.02.2019 12368,12 грн., 05.03.2019 4015,33 грн., 07.03.2019 10693,48 грн., 18.03.2019 3099,17 грн., 25.03.2019 13800,75 грн., 26.03.2019 781,17 грн., 28.03.2019 6227,30 грн., 03.04.2019 545,44 грн., 06.04.2019 1271,49 грн., 08.04.2019 10817,28 грн., 09.04.2019 1830,49 грн., 11.04.2019 14160,20 грн., 26.04.2019 8183,85 грн., 02.05.2019 10473,02 грн., 07.05.2019 17121,53 грн., 10.05.2019 13755,13 грн., 11.05.2019 3055,75 грн., 16.05.2019 578,75 грн., 20.05.2019 769,72 грн., 21.05.2019 413,68 грн., 24.05.2019 6252,66 грн., 27.05.2019 6283,23 грн., 29.05.2019 2972,52 грн., 30.05.2019 8318,01 грн., 05.06.2019 1186,38 грн., 06.06.2019 643,30 грн., 07.06.2019 11135,19 грн., 12.06.2019 12249,41 грн., 25.06.2019 10453,16 грн., 26.06.2019 955,53 грн., 27.06.2019 9391,30 грн., 02.07.2019 622,29 грн., 03.07.2019 335,40 грн., 04.07.2019 650,20 грн., 08.07.2019 9280,32 грн.,10.07.2019 1630,74 грн., 11.07.2019 14553,08 грн., 12.07.2019 850,70 грн., 15.07.2019 376,73 грн., 17.07.2019 44,72 грн., 18.07.2019 447,20 грн., 19.07.2019 847,96 грн., 22.07.2019 1554,43 грн., 25.07.2019 11981,43 грн., 30.07.2019 9424,17 грн., 31.07.2019 782,61 грн., 02.08.2019 2375,84 грн., 05.08.2019 546,45 грн., 07.08.2019 4494,94 грн., 08.08.2019 8274,77 грн., 12.08.2019 1940,12 грн., 13.08.2019 6500,45 грн., 14.08.2019 447,20 грн., 20.08.2019 2325,47 грн., 21.08.2019 995,03 грн., 22.08.2019 447,20 грн., 27.08.2019 6579,50 грн., 28.08.2019 261,56 грн., 30.08.2019 8832,30 грн., 05.09.2019 1493,52 грн., 11.09.2019 21044,13 грн., 12.09.2019 418,38 грн., 13.09.2019 581,37 грн., 24.09.2019 2230,41 грн., 25.09.2019 10484,09 грн., 26.09.2019 522,20 грн., 30.09.2019 8483,21 грн., 02.10.2019 585,84 грн., 08.10.2019 6633,51 грн., 09.10.2019 440,19 грн., 10.10.2019 11875,49 грн., 24.10.2019 12072,30 грн., 25.10.2019 525,47 грн., 30.10.2019 9140,79 грн., 04.11.2019 1162,73 грн., 07.11.2019 5506,60 грн., 12.11.2019 14081,79 грн., 26.11.2019 10308,07 грн., 28.11.2019 7789,56 грн., 29.11.2019 4039,26 грн., 03.12.2019 402,48 грн., 04.12.2019 3862,36 грн., 09.12.2019 5497,32 грн., 12.12.2019 13209,29 грн., 19.12.2019 590,29 грн., 20.12.2019 559,01 грн., 27.12.2019 609,76 грн., 30.12.2019 447,20 грн., 02.01.2020 22159,01 грн., 03.01.2020 2998,45 грн., 08.01.2020 12656,69 грн., 09.01.2020 367,67 грн., 13.01.2020 5665,55 грн., 27.01.2020 14589,62 грн., 31.01.2020 11082,17 грн., 30.01.2020 687,64 грн., 03.02.2020 895,78 грн., 05.02.2020 244,09 грн., 12.02.2020 -6415,41 грн., 17.02.2020 17211,33 грн., 21.02.2020 974,10 грн., 25.02.2020 3061,78 грн., 02.03.2020 21651,42 грн., 31.05.2022 1475,61 грн., 02.06.2022 11716,77 грн., 06.06.2022 2360,57 грн., 09.06.2022 10795,81 грн., 16.06.2022 10641,79 грн., 20.06.2022 2225,99 грн., 23.06.2022 1990,06 грн., 24.06.2022 6372,67 грн., 30.06.2022 10590,63 грн., 07.07.2022 201,24 грн., 08.07.2022 2448,45 грн., 11.07.2022 10080,30 грн., 14.07.2022 201,24 грн., 20.07.2022 8658,99 грн., 21.07.2022 2155,26 грн., 22.07.2022 1533,96 грн., 25.07.2022 11918,01 грн., 26.07.2022 903,35 грн., 03.08.2022 3769,59 грн., 08.08.2022 5330,70 грн., 11.08.2022 1697,91 грн., 10.08.2022 9012,34 грн., 16.08.2022 8567,63 грн., 19.08.2022 1140,37 грн., 23.08.2022 988,10 грн., 24.08.2022 3801,24 грн., 25.08.2022 8385,09 грн., 26.08.2022 - 372,75 грн., 31.08.2022 142,20 грн., 01.09.2022 178,88 грн., 02.09.2022 2754,00 грн., 06.09.2022 354,03 грн., 09.09.2019 10937,47 грн., 12.09.2019 1033,31 грн., 14.09.2019 709,71 грн., 15.09.2022 10518,17 грн., 23.09.2022 2106,89 грн., 26.09.2022 8273,29 грн., 28.09.2022 1322,40 грн., 30.09.2018 661,08 грн., 03.10.2022 9055,90 грн., 05.10.2022 447,20 грн., 12.10.2022 5810,98 грн., 11.10.2022 8559,25 грн., 19.10.2022 153,72 грн., 20.10.2022 9778,42 грн., 24.10.2022 4986,34 грн., 31.10.2022 8161,49 грн., 02.11.2022 2236,02 грн., 03.11.2022 1788,82 грн., 04.11.2022 715,53 грн., 09.11.2022 12845,84 грн., 23.11.2022 13148,78 грн., 28.11.2022 9503,11 грн., 05.12.2022 9838,51 грн., 12.12.2022 13278,35 грн., 14.12.2022 326,31 грн., 15.12.2022 2080,55 грн., 20.12.2022 12380,19 грн., 16.12.2022 1358,81 грн., 22.12.2022 243,44 грн., 28.12.2022 1118,01 грн., 26.12.2022 7155,28 грн., 29.12.2022 11850,93 грн., 30.12.2022 997,90 грн., 02.01.2023 1703,06 грн., 04.01.2023 2447,75 грн., 09.01.2023 12401,53 грн., 11.01.2013 2375,45 грн., 13.01.2023 5764,18 грн., 23.01.2023 7490,68 грн., 30.01.2023 16971,43 грн., 03.02.2023 670,81 грн., 10.02.2023 9093,07 грн., 15.02.2023 315,33 ГРН., 20.02.2023 5081,04 грн., 23.02.2023 7150,57 грн., 01.03.2023 13527,95 грн., 07.03.2023 9145,17 грн., 08.03.2023 2741,44 грн., 09.03.2023 4896,16 грн., 14.03.2023 6505,18 грн., 16.03.2023 793,79 грн., 24.03.2023 1073,29 грн., 27.03.2023 11739,13 грн., 30.03.2023 14645,96 грн., 07.04.2023 3041,35 грн., 10.04.2023 7928,56 грн., 13.04.2023 3666,62 грн., 14.04.2023 10608,84 грн., 18.04.2023 705,27 грн., 24.04.2023 7960,25 грн., 25.04.2023 268,32 грн., 27.04.2023 4935,19 грн., 01.05.2023 16394,53 грн., 08.05.2023 12448,62 грн., 11.05.2023 6951,46 грн., 22.05.2023 424,84 грн., 25.05.2023 15674,53 грн., 30.05.2023 10858,14 грн., 12.06.2023 13963,97 грн., 15.06.2023 4712,80 грн., 26.06.2023 4919,25 грн., 28.06.2023 5752,21 грн., 29.06.2023 14869,01 грн.

А також, порушення п.1.1, пп.1.2, пп.1.3, пп.1.4, пп.1.5, пп.1.6 п.161 підрозділу 10 розділу ХХ, пп.14.1.180, пп.14.1.156, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.31.1 ст.31, п.54.2 ст.54, абз.2 п.57.1 ст.57, п.168.1 ст.168, п.171.1 ст.171 та пп. «а» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, за якими встановлено: несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі до бюджету податковим агентом Підприємством споживчої кооперації «Комбінат громадського харчування» узгоджених сум належного до сплати військового збору, до або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, на якого покладено обов`язок сплачувати військовий збір в порядку, встановленому розділом IV Податкового кодексу України, а саме: сплата (перерахування) не в повному обсязі військового збору при виплаті заробітної плати за граничними термінами сплати військового збору до бюджету, передбаченими п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України (Реєстр №1 акта перевірки); неподання податковим агентом Підприємством споживчої кооперації «Комбінат громадського харчування» платіжних доручень для перерахування належного до сплати військового збору за граничними термінами сплати податку до бюджету, передбаченими пунктом 168.1 статті 168 Податкового кодексу на загальну суму 116 939,61 грн., а саме: 18.12.2017 237,14 грн., 22.12.2017 616,99 грн., 25.12.2017 179,81 грн., 26.12.2017 19,92 грн., 27.12.2017 9,32 грн., 28.12.2017 26,09 грн., 02.01.2018 26,09 грн., 03.01.2018 739,49 грн., 05.01.2018 446,41 грн., 12.01.2018 842,08 грн., 15.01.2018 34,47 грн., 17.01.2018 577,58 грн., 19.01.2018 162,79 грн., 24.01.2018 23,01 грн., 25.01.2018 471,62 грн., 26.01.2018 11,18 грн., 01.02.2018 18,63 грн., 02.02.2018 27,95 грн., 05.02.2018 48,69 грн., 06.02.2018 37,27 грн., 07.02.2018 506,11 грн., 09.02.2018 545,05 грн., 19.02.2018 143,76 грн., 20.02.2018 192,26 грн., 22.02.2018 11,78 грн., 07.03.2018 263,85 грн., 09.03.2018 276,97 грн., 14.03.2018 59,31 грн., 16.03.2018 42,67 грн., 20.03.2018 374,68 грн., 21.03.2018 28,70 грн., 23.03.2018 362,90 грн., 27.03.2018 696,89 грн., 28.03.2018 516,80 грн., 31.03.2018 254,28 грн., 04.04.2018 177,02 грн., 06.04.2018 857,39 грн., 10.04.2018 18,63 грн., 11.04.2018 37,27 грн., 13.04.2018 368,60 грн., 18.04.2018 31,39 грн., 20.04.2018 44,12 грн., 03.05.2018 511,36 грн., 07.05.2018 583,75 грн., 08.05.2018 539,89 грн., 10.05.2018 84,75 грн., 15.05.2018 1,76 грн., 16.05.2018 931,80 грн., 18.05.2018 33,46 грн., 21.05.2018 18,63 грн., 25.05.2018 131,66 грн., 30.05.2018 120,82 грн., 01.06.2018 53,31 грн., 04.06.2018 55,90 грн., 07.06.2018 631,88 грн., 12.06.2018 179,04 грн., 13.06.2018 322,43 грн., 15.06.2018 822,56 грн., 18.06.2018 31,68 грн., 19.06.2018 18,64 грн., 21.06.2018 40,18 грн., 04.07.2018 162,71 грн., 06.07.2018 18,63 грн., 07.07.2018 402,56 грн., 09.07.2018 124,57 грн., 11.07.2018 995,50 грн., 01.08.2018 60,92 грн., 02.08.2018 159,13 грн., 03.08.2018 56,78 грн., 07.08.2018 682,36 грн., 08.08.2018 18,08 грн., 14.08.2018 51,89 грн., 15.08.2018 730,55 грн., 16.08.2018 65,22 грн., 17.08.2018 9,32 грн., 22.08.2018 261,47 грн., 23.08.2018 154,30 грн., 27.08.2018 839,98 грн., 28.08.2018 94,98 грн., 29.08.2018 704,35 грн., 30.08.2018 27,95 грн., 03.09.2018 29,81 грн., 05.09.2018 46,16 грн., 07.09.2018 336,95 грн., 10.09.2018 150,93 грн., 11.09.2018 658,70 грн., 12.09.2018 335,89 грн., 25.09.2018 354,38 грн., 26.09.2018 68,41 грн., 02.10.2018 680,13 грн., 04.10.2018 75,61 грн., 05.10.2018 176,09 грн., 09.10.2018 402,14 грн., 10.10.2018 293,45 грн., 11.10.2018 705,22 грн., 12.10.2018 325,15 грн., 17.10.2018 33,54 грн., 23.10.2018 117,27 грн., 24.10.2018 32,61 грн., 25.10.2018 928,24 грн., 26.10.2018 55,90 грн., 29.10.2018 436,00 грн., 30.10.2018 - 549,69 грн., 07.11.2018 946,55 грн., 09.11.2018 17,34 грн., 12.11.2018 1303,03 грн., 15.11.2018 287,16 грн., 19.11.2018 13,41 грн., 21.11.2018 59,25 грн., 26.11.2018 1041,63 грн., 28.11.2018 876,27 грн., 29.11.2018 223,60 грн., 05.12.2018 96,16 грн., 07.12.2018 878,68 грн., 12.12.2018 1060,72 грн., 17.12.2018 55,90 грн., 18.12.2018 46,58 грн., 26.12.2018 37,27 грн., 28.12.2018 13,04 грн., 31.12.2018 1535,19 грн., 09.01.2019 13,04 грн., 10.01.2019 289,96 грн., 11.01.2019 757,89 грн., 15.01.2019 122,10 грн., 16.01.2019 682,05 грн., 17.01.2019 55,90 грн., 18.01.2019 2,37 грн., 21.01.2019 16,72 грн., 23.01.2019 56,92 грн., 28.01.2019 816,15 грн., 30.01.2019 996,89 грн., 07.02.2019 135,45 грн., 12.02.2019 966,60 грн., 13.02.2019 101,52 грн., 14.02.2019 480,85 грн., 15.02.2019 224,36 грн., 18.02.2019 576,53 грн., 25.02.2019 1045,34 грн., 26.02.2019 425,47 грн., 28.02.2019 1030,68 грн., 05.03.2019 334,61 грн., 07.03.2019 891,12 грн., 18.03.2019 589,07 грн., 28.03.2019 518,94 грн., 25.03.2019 1150,06 грн., 26.03.2019 65,10 грн., 03.04.2019 45,45 грн., 06.04.2019 105,96 грн., 08.04.2019 901,44 грн., 09.04.2019 441,91 грн., 11.04.2019 1180,02 грн., 26.04.2019 681,99 грн., 02.05.2019 872,75 грн., 07.05.2019 1016,58 грн., 10.50.2019 1146,26 грн., 11.05.2019 254,65 грн., 16.05.2019 48,23 грн., 20.05.2019 64,14 грн., 21.05.2019 34,47 грн., 24.05.2019 521,05 грн., 27.05.2019 523,60 грн., 29.05.2019 247,71 грн., 30.05.2019 674,40 грн., 05.06.2019 98,86 грн., 06.06.2019 33,61 грн., 07.06.2019 1247,19 грн., 12.06.2019 871,26 грн., 25.06.2019 871,10 грн., 26.06.2019 79,63 грн., 27.06.2019 782,61 грн., 02.07.2019 51,86 грн., 03.07.2019 27,95 грн., 04.07.2019 54,18 грн., 08.07.2019 1105,49 грн., 10.07.2019 135,90 грн., 11.07.2019 1198,53 грн., 12.07.2019 70,89 грн., 15.07.2019 31,39 грн., 17.07.2019 3,73 грн., 18.07.2019 37,27 грн., 19.07.2019 70,66 грн., 22.07.2019 129,54 грн., 25.07.2019 998,45 грн., 30.07.2019 785,35 грн., 31.07.2019 65,22 грн., 02.08.2019 197,99 грн., 05.08.2019 45,54 грн., 07.08.2019 372,35 грн., 12.08.2019 161,68 грн., 13.08.2019 879,20 грн., 08.08.2019 689,56 грн., 14.08.2019 37,27 грн., 20.08.2019 193,79 грн., 21.08.2019 82,92 грн., 22.08.2019 37,27 грн., 27.08.2019 548,29 грн., 28.08.2019 21,80 грн., 30.08.2019 736,02 грн., 05.09.2019 124,46 грн., 11.09.2019 2118,06 грн., 12.09.2019 34,87 грн., 13.09.2019 48,45 грн., 24.09.2019 185,87 грн., 25.09.2019 873,67 грн., 26.09.2019 43,52 грн., 30.09.2019 706,93 грн., 02.10.2019 48,82 грн., 08.10.2019 922,23 грн., 09.10.2019., 36,68 грн., 10.10.2019 989,62 грн., 24.10.2019 175,35 грн., 25.10.2019 43,79 грн., 30.10.2019 761,73 грн., 04.11.2019 -96,89 грн., 07.11.2019 811,39 грн., 12.11.2019 327,94 грн., 26.11.2019 859,01 грн., 28.11.2019 649,13 грн., 29.11.2019 336,60 грн., 03.12.2019 33,54 грн., 04.12.2019 321,86 грн., 09.12.2019 806,18 грн., 12.12.2019 863,54 грн., 19.12.2018 49,19 грн., 20.12.2018 46,58 грн., 27.12.2019 50,81 грн., 30.12.2019 37,27 грн., 02.01.2020 1236,06 грн., 03.01.2020 249,87 грн., 09.01.2020 30,64 грн., 13.01.2020 407,72 грн., 31.05.2022 145,33 грн., 02.06.2022 976,40 грн., 06.06.2022 196,71 грн., 09.06.2022 899,65 грн., 16.06.2022 1275,86 грн., 20.06.2022 185,50 грн., 23.06.2022 165,84 грн., 24.06.2022 531,06 грн., 30.06.2022 882,55 грн., 07.07.2022 16,77 грн., 08.07.2022 - 204,04 грн., 29.12.2022 581,34 грн., 30.12.2022 83,16 грн., 02.01.2023 141,92 грн., 04.01.2023 203,98 грн., 09.01.2023 1033,46 грн., 11.01.2023 197,95 грн., 13.01.2023 857,46 грн., 23.01.2023 624,22 грн., 30.01.2023 1414,29 грн., 03.02.2023 55,90 грн., 10.02.2023 - 757,76 грн., 15.02.2023 260,44 грн., 20.02.2023 857,29 грн., 23.02.2023 595,88 грн., 01.03.2023 1127,33 грн., 07.03.2023 762,10 грн., 08.03.2023 228,45 грн., 09.03.2023 408,01 грн., 14.03.2023 958,15 грн., 16.03.2023 66,15 грн., 24.03.2023 89,44 грн., 27.03.2023 - 978,26 грн., 30.03.2023 1220,50 грн., 07.04.2023 253,45 грн., 10.04.2023 660,71 грн., 13.04.2023 305,55 грн., 14.04.2023 1201,94 грн., 18.04.2023 58,77 грн., 24.04.2023 663,35 грн., 25.04.2023 22,36 грн., 27.04.2023 411,27 грн., 01.05.2023 1366,21 грн., 08.05.2023 1037,39 грн., 11.05.2023 937,43 грн., 22.05.2023 35,40 грн., 25.05.2023 1306,21 грн., 30.05.2023 904,85 грн., 12.06.2023 1163,66 грн., 15.06.2023 768,92 грн., 26.06.2023 409,94 грн., 28.06.2023 479,35 грн., 29.06.2023 1239,08 грн.

На підставі висновків акту камеральної перевірки 03.11.2023 та на підставі ст. 125-1, 129 ПК України відповідач прийняв оскаржувані податкові повідомлення-рішення форми «Д».

Зокрема,

№9502/17-00-24-06 від 24.11.2023 року про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними санкціями в сумі 456207,84 грн. та пенею в сумі 96479,78 грн.,

№9503/17-00-24-06 від 24.11.2023 року про збільшення грошового зобов`язання із військового збору за штрафними санкціями в сумі 29235,48 грн. та пенею в сумі 1154,45 грн.

Згідно розрахунків податкового зобов`язання контролюючим органом застосовано штраф у розмірі 25% від суми грошового зобов`язання, що підлягав сплаті до бюджету.

Не погоджуючись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями позивачем було застосовано процедуру адміністративного оскарження.

За наслідками розгляду скарги, ДПС України рішення ГУ ДПС у Рівненській області залишило без змін, скаргу без задоволення.

Не погодившись із висновками контролюючого органу, що відображені в акті перевірки, та винесеним на підставі останнього податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.

Перелік та компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України (надалі - ПК України). Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 ПК України

Зокрема, як визначено підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України).

Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Відповідно до ст.77 ПК України, врегульовано порядок проведення документальних планових перевірок.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна планова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.

Відповідно до вимог пункту 82.1 статті 82 ПК України тривалість перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.

Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної планової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу.

Порядок оформлення результатів документальної планової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.

Щодо правомірності податкових повідомлень рішень.

Відповідно до пп.163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПК Українипередбачено, що об`єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Підпунктом 163.1.2 п. 163.1 ст. 163 ПК Українивстановлено, що об`єктом оподаткування резидента є доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Згідно п.164.1 ст. 164 ПК Українивизначено, що базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених ІХ розділом цього Кодексу. Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.

Підпунктом164.1.2 п. 164.1 ст.164 ПК Українипередбачено, що загальний місячний оподатковуваний дохід складається із суми оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) протягом такого звітного податкового місяця.

Відповідно до пп.164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПК Українивстановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються інші доходи, крім зазначених у статті 165 ПК України.

У відповідності до підпунктів 1.11.4 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українипередбачено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Платниками збору є особи, визначені пунктом162.1 статті 162 цього Кодексу(фізична особа - резидент, яка отримує доходиз джерел їх походження в Україні).

Об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу(загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід).

Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту.

Згідно до п.п.1.5 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК Українивідповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу.

Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку п.171.1 ст.171 ПК України.

Згідно до п.п. «а» п.171.2 ст.171 згаданого Кодексу, установлено, що особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні.

Відповідно до абз. 2 п.57.1 ст. 57 ПК України передбачено, що податковий агент зобов`язаний сплатити суму податкового зобов`язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Згідно з пп.168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПК України установлено, що податок на доходи фізичних осіб сплачується перераховується до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід - пп.168.4.7 п. 168.4 ст. 168 ПК України.

Отже, із аналізу вищенаведених приписів чинного податкового законодавства слідує, що саме на податкових агентів (роботодавців) покладено обов`язок по нарахуванню, утриманню та перерахуванню до бюджету із доходу працівників підприємства, зокрема, у тому числі ПДФО та військового збору саме під час виплати працівникам оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

При цьому, відповідальність за несвоєчасне та повне перерахування сум ПДФО та податку з військового збору до відповідного бюджету несе саме юридична особа (податковий агент-роботодавець).

Так, судом із матеріалів справи встановлено факт несвоєчасного перерахування позивачем до бюджету ПДФО та військового збору, що підтверджується змістом акту перевірки та неподання податковим агентом платіжних доручень для перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за граничними термінами сплати податку до бюджет.

Зазначений факт позивачем не оспорюється.

А відповідно, за умови встановлених фактів несвоєчасного перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору, які позивачем не спростовані, і не оспорюються, за таке порушення позивач підлягає притягненню, зокрема, до фінансової відповідальності, встановленої чинним податковим законодавством.

За порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати така фінансова відповідальність платника податків встановлена ст.1251 ПК України.

Так, згідно п.1251.1 ст.1251 ПК України передбачено, що ненарахування та/або неутримання, та/або несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, а також нерезидентом, на якого покладено обов`язок сплачувати податок у порядку, встановленому розділом III цього Кодексу, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені умисно, -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету п. 1251.2 ст.1251 ПК України.

Також, варто зазначити, що у відповідності до вимог п.109.1 ст.109 ПК України передбачено, що податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

А згідно до п.109.3 ст.109 ПК України встановлено, що у випадках, визначених, зокрема, пунктами 125-1.2-125-1.4статті 125-1цього Кодексу, необхідною умовою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення є встановлення контролюючими органами вини особи.

Також і у відповідності до п.112.1, п.112.2 ст.112 ПК України передбачено, що особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

Обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності платника податків за вчинення податкових правопорушень, є зокрема, вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору) п.п.112.8.9 п.112.8 ст.112 ПК України.

Відповідно, із аналізу наведених приписів податкового законодавства слідує, що передумовою для притягнення платника податків до фінансової відповідальності за несвоєчасну сплату узгодженого грошового зобов`язання, зокрема, зі сплати ПДФО та військового збору до бюджету, є доведення, встановлення контролюючим органом умислу та вини особи у вчиненні такого правопорушення.

При цьому, платник податків може бути звільнений від такої фінансової відповідальності за умови, якщо контролюючий орган не доведе, що вчиняючи певні дії або бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності, внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).

Так, зі змісту позову судом встановлено, що несвоєчасне перерахування позивачем до бюджету ПДФО та військового збору сталося через важкий фінансовий стан підприємства, тобто, за позицією позивача, наведені обставини є форс-мажорними (обставинами непереборної сили) у розумінні ч.2 ст.14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», що сталися з причин, які не залежали від волі позивача.

Разом з тим, як вбачається зі змісту акту перевірки позивача. у ході її проведення посадовими особами контролюючого органу були перевірені обставини, які були передумовами для вчинення правопорушення щодо несвоєчасної сплати позивачем податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету та виявлено, що згідно банківських виписок та касових книг, наданих до перевірки, у Підприємства «Комбінат громадського харчування» було достатньо коштів для сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету під час виплати доходів за період з 01.01.2017 по 30.06.2023 (Додаток 3 акта перевірки).

Тобто, сума коштів вхідного залишку та оборотів за день було достатньо для сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб із вищезазначених доходів фізичних осіб.

Таким чином, податковий агент мав можливість сплатити податки у повному обсязі.

Зазначені встановлені у ході проведення перевірки позивача обставини позивачем жодними іншими доказами не спростовані.

Також на вимогу суду жодних доказів, які б свідчили про відсутність коштів на рахунках підприємства у період з 01.01.2017р. по 30.06.2023р. (виписок банку та іншого) позивачем не надано.

Відсутні і докази, які б свідчили про вжиття позивачем будь-яких достатніх заходів, направлених на недопущення порушення щодо несвоєчасності сплати ПДФО та військового збору до бюджету саме у згаданий період.

Окрім того, судом враховується і те, що Законом України від 12.05.2022р.№ 2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі -Закон № 2260), який набрав чинності 27.05.2022 р., внесено зміни до п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-IX, встановлено особливості для справляння податків і зборів.

Згідно з підпунктом 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХПК України встановлено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо, зокрема, дотримання термінів сплати податків та зборів, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

29.07.2022 р. наказом Міністерства фінансів України № 225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Порядок №225).

Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку №225, у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 р.№ 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022р. № 225(далі - Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Пунктом 1 розділу ІІІ Порядку № 225 передбачено, що контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Рішення) за формою, що додається.

Аналіз вищевказаних норм законодавства вказує на те, що платник податків звільняється від відповідальності щодо порушення строків, в тому числі зі сплати, зокрема, і ПДФО і військового збору, тільки у разі прийняття контролюючим органом рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.

Разом з тим, судом встановлено, що з метою вжиття заходів щодо дотримання норм і правил податкового законодавства в частині неможливості сплати ПДФО та військового збору у встановлені законодавством строки, позивач із відповідною заявою до контролюючих органів не звертався, рішення органами ДПС не приймалося, таких доказів суду позивачем не надано.

А отже, за викладених встановлених судом обставин та виходячи з аналізу чинних приписів податкового законодавства у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позивачем вищеописані вжиті заходи вважаються не достатніми та свідчать про те, що платник податків (позивач), будучи обізнаним з приписами чинного законодавства щодо фінансової відповідальності за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету, маючи кошти на рахунках, що було встановлено у акті перевірки, позивач діяв недобросовісно та без належної обачності.

Тобто, вчинення правопорушення сталося при наявності умислу та з вини саме позивача.

За викладених обставин, суд приходить до висновку, що оскільки позивач мав можливість своєчасно виконати обов`язок зі сплати податкового зобов`язання (сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору), але таку сплату здійснював вибірково та не в повному обсязі, а відповідно, оскаржував податкове повідомлення-рішення є обґрунтованим та прийнятим із дотриманням вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим у суду відсутні правові підстави для його визнання протиправними та скасування.

Частина 2 ст. 77 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, ч.1 ст.77 наведеного Кодексу, покладає обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.

Однак, позивач не було надано суду жодних належних, достатніх та допустимих доказів, які б свідчили про протиправність оспорюваних податкових повідомлень-рішень з урахуванням встановлених обставин, які позивачем не спростовані.

Враховуючи наведене та те, що судом не встановлено протиправності прийняття оспорюваних податкових повідомлень-рішень, суд приходить до висновку про відсутність будь-яких обґрунтованих правових підстав для задоволення даного адміністративного позову, а тому у його задоволенні позивачеві слід відмовити повністю.

Питання розподілу судових витрат відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позовної заяви відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 22 липня 2024 року.

Учасники справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Костопільський комбінат громадського харчування" (вул. Руданського, буд. 1,м. Костопіль,Рівненський р-н, Рівненська обл.,35000, код ЄДРПОУ 01764515)

Відповідач: Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, код ЄДРПОУ 44070166)

Суддя В.В. Щербаков

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2024
Оприлюднено25.07.2024
Номер документу120546721
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —460/2315/24

Рішення від 22.07.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні