П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 липня 2024 р.м. ОдесаСправа № 400/1912/24
Головуючий в 1 інстанції: Устинов І.А. Дата і місце ухвалення: 27.05.2024р., м. Миколаїв Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого Ступакової І.Г.
суддів Бітова А.І.
Лук`янчук О.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 27 травня 2024 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРБУД 777» до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, -
В С Т А Н О В И Л А :
В лютому 2024 року товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРБУД 777» звернулося до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Державної податкової служби України, в якому просило суд:
-визнати протиправними і скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 11.01.2024р. №10350944/42668638 та №10350945/42668638;
-зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні від 08.12.2023р. №2 та №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що за фактом надання ПП «Миколаївмагістраль» послуг за договором субпідряду №06/06/23 від 06.06.2023р. ТОВ «ДОРБУД 777» виписало 08.12.2023р. податкові накладні №2 та №3 і направило її на реєстрацію в ЄРПН. Однак, реєстрацію податкових накладних контролюючим органом зупинено з посиланням на відповідність платника податку п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Підприємству запропоновано надати копії первинних документів, підтверджуючих здійснення господарських операцій по виписаних податкових накладних. Наданні в подальшому ТОВ «ДОРБУД 777» первинні документи не враховано Комісією та 11.01.2024р. прийнято спірні рішення про відмову в реєстрації в ЄРПН податкових накладних, обґрунтовані наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Такі рішення позивач вважає незаконними та зазначає, що в них відсутні відомості про те, які саме документи складено з порушенням законодавства, в чому ці порушення полягають. При цьому, жодних зауважень щодо повноти, достатності поданих на розгляд Комісії документів оскаржувані рішення не містять.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 27 травня 2024 року позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовано рiшення Комiсiї з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному pеєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 11.01.2024р. №10350944/42668638 та №10350945/42668638.
Зобов`язано ДПС України зареєструвати податкові накладні ТОВ «ДОРБУД 777» від 08.12.2023р. №2, №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх подання.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області на користь ТОВ «ДОРБУД 777» судовий збір в сумі 3028,00 грн.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, Головне управління ДПС у Миколаївській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та не повне з`ясування обставин справи, просить скасувати рішення від 27.05.2024р. з ухваленням по справі нового судового рішення - про відмову в задоволенні позову ТОВ «ДОРБУД 777».
В своїй скарзі апелянт зазначає, що підставою для прийняття спірних рішень від 11.01.2024р. №10350944/42668638 та №10350945/42668638 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкових накладних від 08.12.2023р. №2, №3 стало надання позивачем копій документів, складених з порушенням законодавства. Додатково зазначено, що по платнику ТОВ «ДОРБУД 777» 29.09.2022р. прийнято рішення про відповідність його критеріям ризиковості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника. До того ж, враховано, що ТОВ «ДОРБУД 777» мав взаємовідносини з ризиковим контрагентом ТОВ «БАРСА АКТИВ» (код ЄДРПОУ 43322358).
Апелянт просить суд апеляційної інстанції врахувати, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені документами, які складено з порушенням законодавства. Віднесення контролюючим органом суб`єкта господарювання до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є передумовою зупинення реєстрації податкових накладних. У такому випадку платник податків має спростувати відповідність зазначеному критерію ризиковості у спосіб надання документів. Невиконання цього обов`язку є підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.
Справу розглянуто судом апеляційної інстанції в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та правильно встановлено судом першої інстанції, основним видом діяльності ТОВ «ДОРБУД 777» згідно КВЕД є 42.11 Будівництво доріг і автострад.
06.06.2023р. між ПП «Миколаївмагістраль», як Генпідрядником, та ТОВ «ДОРБУД 777», як Субпідрядником, укладено договір субпідряду №06/06/23 з експлуатаційного утримання автомагістральних доріг загального користування місцевого значення, за умовами якого Субпідрядник зобов`язується на всій ризик, власними та/або залученими силами і засобами надати послуги «Експлуатаційне утримання автомагістральних доріг загального користування місцевого значення Миколаївської області» 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь за рахунок державного та/або місцевого бюджету та в обумовлений цим Договором термін, а Генпідрядник зобов`язується прийняти виконані роботи та надані послуги після перевірки фізичних та вартісних показників та сплатити їх вартість по мірі надходження коштів на його рахунок передбачених на ці цілі.
Згідно умов п.2.1, п.3.1 Договору термін надання послуг (робіт) до 31.12.2023р. Ціна договору визначається на підставі договірної ціни і становить 15 000 042,81 грн. з ПДВ.
На виконання умов вказаного договору ТОВ «ДОРБУД 777» надало ПП «Миколаївмагістраль» обумовлені Договором послуги, про що складено відповідні акти форми КБ-2 та довідки про вартість виконаних дорожніх робіт та/або наданих послуг і витрат за формою КБ-3.
Виконані роботи частково оплачено ПП «Миколаївмагістраль», що підтверджується рахунками від 08.12.2023р. №90 та №91, платіжними інструкціями від 11.12.2023р. №2436 на суму 177 604,99 грн. та №2437 на суму 790461,65 грн.
На виконання приписів п.201.10 ст.201 ПК України 08.12.2023р. ТОВ «ДОРБУД 777» склало податкові накладні №2 на суму 182 158,97 грн. з ПДВ та №3 на суму 810 729,90 грн., які направило на реєстрацію в ЄРПН.
Згідно отриманих 09.12.2023р. квитанцій, відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ, реєстрація ПН/РК ЄРПН зупинена. Податкові накладні складені та подані платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Підприємству запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
08.01.2024р. позивач направив відповідачу повідомлення №1 про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.
До вказаного повідомлення ТОВ «ДОРБУД 777» додало первинні документи в кількості 25 додатків, а саме: договір субпідряду №06/06/23 від 06.06.2023р.; податкові накладні №2 та №3 від 08.12.2023р.; акти за формою КБ-2в від 08.12.2023р.; довідки за формою КБ-3 від 08.12.2023р.; договір поставки №78/23 від 12.06.2023р., укладений з ТОВ «Микитівський граніт»; накладні №0707-0011 від 07.07.2023р., №1707-0011 від 17.07.2023р., №2907-00005 від 29.07.2023р., №0108-00001 від 01.08.2023р.; договір поставки №15/06 від 15.06.2023р., укладений з ТОВ «Опал Стар»; накладну №128 від 08.09.2023р.; договір поставки нафтопродуктів та/або газу скрапленого №18/03 від 18.03.2021р., укладений з ФОП ОСОБА_1 ; накладну №595 від 30.09.2023р.; акти №74 від 08.12.2023р., №75 від 08.12.2023р.; платіжні інструкції №2436 від 11.12.2023р., №2437 від 11.12.2023р.; картки по рахунку 631 від 08.01.2024р. ТОВ «Микитівський граніт», ТОВ «Опал Стар»; рахунки на оплату від 08.12.2023р. №90 та №91; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП).
11.01.2024р. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10350944/42668638 та №10350945/42668638 про відмову в реєстрації податкових накладних від 08.12.2023р. №2 та №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для відмови зазначено надання платником податків копій документів складених/оформлених із порушенням законодавства.
В графі «додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» рішень Комісією зазначено, що по платнику 29.09.2022р. прийнято рішення щодо відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника. Постанова КМУ від 11.12.2019р. №1165.
Не погоджуючись із правомірністю зазначених рішень контролюючого органу ТОВ «ДОРБУД 777» оскаржило їх в судовому порядку.
Суд першої інстанції, задовольняючи позов товариства, визнав обґрунтованими доводи позивача про те, що контролюючий орган у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних повинен був здійснити не лише загальне посилання на необхідність надання пояснень та копії документів, а чітко визначити вичерпний перелік конкретних документів, які платник податків повинен надати контролюючому органу, оскільки можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд. Також, суд зазначив, що Головним управлінням ДПС у Миколаївській області не надано доказів того, що подані ТОВ «ДОРБУД 777» документи складені або оформлені з порушенням вимог чинного законодавства, як і не зазначено, в чому такі порушення полягають.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.
Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Аналогічні за своїм змістом положення визначено п.201.10 ст.201 ПК України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок №1165).
Відповідно до п.4, п.5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Вимоги до квитанції визначено п.11 Порядку №1165.
У постановах від 03.06.2021р. по справі №822/2095/18, від 24.06.2021р. по справі №140/2034/19 Верховний Суд вказав, що первинним об`єктом судового дослідження у справі, предметом якої є визнання протиправним та скасування рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є обставини, за яких відповідач вчинив дії щодо зупинення реєстрації податкової накладної та приймав рішення про відмову у її реєстрації. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, встановлений податковим законодавством, який підлягав наданню контролюючому органу для дослідження при прийнятті ним оспорюваних рішень.
З огляду на зазначене, враховуючи правові висновки Верховного Суду, в межах предмету розгляду даної адміністративної справи, суд апеляційної інстанції надає оцінку як правомірності дій податкового органу по зупиненню реєстрації податкової накладної та наявності підстав для витребування від позивача пояснень та копій документів, так і законності та обґрунтованості прийнятого Комісією рішення про відмову в її реєстрації.
На момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості платника ПДВ визначені додатком 1 до Порядку №1165.
Пункт 8 додатку 1 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості платника ПДВ наступне: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
У надісланих підприємству квитанціях зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв ризиковості платника податку, визначених в п.8 вказаних Критеріїв, та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в реєстрі або відмову в такій реєстрації.
У постановах від 03.11.2021р. у справі №360/2460/20, від 29.06.2022р. у справі №380/5383/21, від 27.07.2022р. у справі №520/15348/2020, від 16.09.2022р. у справі №380/7736/21, від 25.11.2022р. №320/3484/21 Верховний Суд зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
У постанові від 17.11.2023р. по справі №420/3798/20 Верховний Суд зазначив, що при наданні юридичної оцінки рішенням про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування суди першої та апеляційної інстанцій обґрунтовано врахували, що у квитанціях про зупинення їх реєстрації не було зазначено перелік документів, необхідних для їх реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимоги контролюючого органу в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.
Аналогічні за своїм змістом правові висновки містяться у постанові Верховного Суду від 13.12.2023р. по справі №500/4191/22.
Колегія суддів вважає, що зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про їх реєстрацію в ЄРПН, не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019р. №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування. (п.6 Порядку №520)
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем подано до контролюючого органу пояснення щодо операцій, які здійснено на підставі податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до яких долучено копії наявних документів.
У спірних рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних Головне управління ДПС у Миколаївській області зазначило про надання ТОВ «ДОРБУД 777» документів, складених з порушенням законодавства, без конкретизації того, про які саме документи йде мова, а також в чому саме такі порушення полягають.
Рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Варто зазначити, пунктом 9 Порядку №520 контролюючому органу надано право направлення платнику податків повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі з пропозицією щодо надання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Таким правом Комісія не скористалася та прийняла спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, які належним чином не обґрунтувала.
У зв`язку з цим, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 11.01.2024р. №10350944/42668638 та №10350945/42668638 про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.
Що ж до посилань апелянта на те, що по платнику ТОВ «ДОРБУД 777» 29.09.2022р. прийнято рішення про відповідність його критеріям ризиковості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника, то колегія суддів не приймає їх до уваги, оскільки рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 18.01.2024р. по справі №400/13996/23, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 25.06.2024р., визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області від 29.09.2022р. №4007 про відповідність ТОВ «ДОРБУД 777» критеріям ризиковості платника податку та зобов`язано Головне управлінням ДПС у Миколаївській області виключити позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Також, колегія суддів вважає обґрунтованим задоволення судом першої інстанції вимог позову про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 08.12.2023р. №2 та №3.
Аналогічну правову позицію щодо способу відновлення порушеного права платника податків висловлено Верховним Судом у постановах від 12.04.2023р. по справі №500/1836/22, від 27.04.2023р. по справі №460/8040/20, від 20.04.2023р. у справі №380/4746/22, від 06.03.2024р. по справі №440/3706/23, від 11.04.2024р. по справі №500/4244/22.
Таким чином, доводи апеляційної скарги Головного управління ДПС у Миколаївській області не спростовують правильність висновків суду першої інстанції про задоволення позову ТОВ «ДОРБУД 777», а тому підстав для задоволення апеляційної скарги відповідача та скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не вбачає.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, тому постанова суду апеляційної інстанції, відповідно до ч.5 ст.328 КАС України, в касаційному порядку оскарженню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області залишити без задоволення, рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 27 травня 2024 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Повний текст судового рішення виготовлений 22 липня 2024 року.
Головуючий: І.Г. Ступакова
Судді: А.І. Бітов
О.В. Лук`янчук
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2024 |
Оприлюднено | 25.07.2024 |
Номер документу | 120549395 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Ступакова І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні