Постанова
від 15.07.2024 по справі 331/3800/24
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Справа № 331/3800/24

Провадження № 3/331/1518/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2024 року м. Запоріжжя

Суддя Жовтневого районного суду м. Запоріжжя Кольц Д.М., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Управління патрульної поліції в Запорізькій області ДПП за протоколом серії АА №091749 від 06.06.2024 року про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянина України, тимчасово не працевлаштованого, що зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 06.06.2024 року серії АА №091749 06.06.2024 року о 12-49 годин в м. Запоріжжя, Олександрівський район, вул. Святого Миколая біля буд. 53-а водій ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керуючи транспортним засобом ЗАЗ-LANOS державний номерний знак НОМЕР_2 , здійснюючи господарську діяльність, а саме надавав послуги з перевезення пасажирів в режимі таксі без державної реєстрації як суб`єкта господарювання та без одержання ліцензії, або подання повідомлення про початок здійснення господарської діяльності, чим порушив вимоги ст. 50 ЦК України, ст. 4 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців», за що передбачена відповідальність за ч. 1 ст. 164 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП визнав. Вказав, що дійсно отримує замовлення від оператора, який працює на одну з компаній перевезення, однак фактично в жодній компанії він не укладав договори на перевезення пасажирів, та не зареєстрований як суб`єкт господарювання.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , дослідивши протокол та додані до нього матеріали, суд приходить до наступних висновків.

Стаття 280 Кодексу України про адміністративні правопорушенняпередбачає, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, тощо, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зіст. 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності із законом.

Складом адміністративного правопорушення є передбачена нормами права сукупність ознак (елементів), за наявності яких те чи інше протиправне діяння можна кваліфікувати як адміністративне правопорушення. Таку сукупність ознак формують чотири складових елементи: об`єкт, об`єктивна сторона (характеризують зовнішню сторону правопорушення); суб`єкт та суб`єктивна сторона (характеризують внутрішню сторону правопорушення).

Частиною 1статті 164 КУпАП, передбачено (серед іншого) відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання … здійснення таких видів господарської діяльності … без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

Об`єктом вказаного правопорушення є суспільні відносини у сфері регулювання господарської діяльності. В свою чергу, під визначенням господарської діяльності, розуміється будь-яка діяльність особи, спрямована на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальних формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Підприємницькою може вважатись лише діяльність, з виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг і зайняття торгівлею з метою одержання прибутку.

Об`єктивна сторона правопорушень, передбачених цією статтею полягає у здійсненні діяльності, що містить ознаки підприємницької, без державної реєстрації як суб`єкта підприємницької діяльності, або здійсненні господарської діяльності без одержання ліцензії на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.

Оскільки норма ч. 1 ст. 164 КУпАП є бланкетною нормою, судом при вирішенні питання про наявність складу адміністративного правопорушення враховуються положення профільного законодавства.

Частиною першою ст. 58 Господарського кодексу України передбачено, що суб`єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа-підприємець у порядку, визначеному законом.

Відповідно до 4.2 ст.55 Господарського кодексу Українисуб`єктами господарювання є: 1) господарські організації юридичні особи, створені відповідно доЦивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.

Відповідно до норми частини шостої статті 128 Господарського кодексу України, громадянин-підприємецьзобов`язаний: у передбачених законом випадках і порядку одержати ліцензію на здійснення певних видів господарської діяльності;

Крім того, стаття 51 Господарського кодексу України встановлює у якості самостійної підстави для припинення господарської діяльності закінчення строку ліцензії.

Відповідно доп.24частини першоїст.7Закону України«Про ліцензуваннявидів господарськоїдіяльності» ліцензуванню підлягають: перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів внутрішнім водним,морським,автомобільним, залізничним та повітряним транспортом,міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.

Згідно положень ст. 19 Закону України «Про автомобільний транспорт» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 22, ст.105)зареєстровані легкові автомобілі, які обладнуються устаткуванням для роботи як таксі і використовуються згідно з відомостями, поданими ліцензіатом органу ліцензування господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом, при провадженні такого виду господарської діяльності, державній перереєстрації не підлягають.

Документи для фізичної особи, що здійснює перевезення пасажирів на таксі:

для автомобільного перевізника - ліцензія, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія таксі посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, інші документи, передбачені законодавством України.

Наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого за ч. 1 ст. 164 КУпАП за протокол серії АА №091749 від 06.06.2024 року повністю підтверджується зібраними та доданими, матеріалами, а саме:

-рапортом т.в.о. інспектора ВБДР УПП в Запорізькій області В. Карташева, відповідно до якого 06.06.2024 о 12-49 годин у складі екіпажу Хижак 0024 було зупинено транспортний засіб під керуванням ОСОБА_1 на підставі п. 3 ч. 1 ст. 35 Закону України «Про Національну поліцію». В таксі була наявна «шашечка» таксі, в салоні таксі знаходився пасажир;

-відеозаписом з нагрудної камери поліцейських №471869, на якому зафіксовано, що під час розмови з поліцейськими ОСОБА_1 повідомляє, що він перевозить пасажира, який попрохав його підвести. Також поліцейськими був опитаний пасажир транспортного засобу ЗАЗ-LANOS державний номерний знак НОМЕР_2 , який повідомив, що перебував в машині у якій йому надіються послуги таксі, та водієві ним були сплачені за поїздку грошові кошти;

-поясненнями, які надав в судовому засіданні ОСОБА_1 ;

-фотознімком, на якому зафіксовано автомобіль, яким керував ОСОБА_1 . На автомобілі наявні розрізнювальні знаки автомобіля, що надає послуги таксі.

Отже, доданими до матеріалів справи письмовими доказами доведена винуватість ОСОБА_1 у здійсненні господарської діяльності без реєстрації у якості суб`єкта господарювання та без отримання ліцензії на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону.

Вирішуючи питання про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, суддя у відповідності до вимог ст. 33 КУпАП, характер вчинених правопорушень, дані про особу правопорушника, ступінь вини, обставини, що пом`якшують та обтяжують його відповідальність, суд дійшов до висновку про необхідність призначення ОСОБА_1 адміністративного стягнення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП у вигляді штрафу.

Сплаті у відповідності до ст.40-1КУпАП підлягає також судовий збір у розмірі встановленому п.5 ч.2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VI від 08.07.2011 року.

Керуючись ст.ст. 164, 283,284 КУпАП України, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у скоєнні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1ст.164КУпАП і застосувати адміністративне стягнення у вигляді штрафу урозмірі однієїтисячі неоподатковуваних мінімумівдоходів громадян,що складає 17000 грн. (сімнадцять тисяч) 00 коп. у дохід держави.

Реквізити для сплати штрафу: Одержувач: ГУК у Запорізькій області 21081100; ЄДРПОУ: 37941997; Банк: Казначейство України (ЕАП); Рахунок: UA558999980313060106000008479; ККДБ: 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»)

Роз`яснити правопорушнику, що згідно зі ст. 307 КУпАП штраф повинен бути сплачений порушником не пізні як через п`ятнадцяти днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.

У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною ч. 1 ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу, згідно з ч. 1 ст. 308 КУпАП, надсилається для примусового виконання до відділу державно виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

- подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП;

- витрати на облік зазначених правопорушень.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 копійок.

Реквізити для сплати судового збору: Отримувач:ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (ЄДРПОУ):37993783, Банк отримувача:Казначейство України (ЕАП)Номер рахунку (IBAN):UA908999980313111256000026001, Кодкласифікації доходів бюджету:22030106, Судовий збір (стягувачем є Державна судова адміністрація України).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Постанова суду може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Запоріжжя продовж 10 днів з дня її проголошення.

Суддя Д.М. Кольц

СудЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення15.07.2024
Оприлюднено25.07.2024
Номер документу120554094
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку провадження господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —331/3800/24

Постанова від 15.07.2024

Адмінправопорушення

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Кольц Д. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні