Справа № 461/3340/24 Головуючий у 1 інстанції: Мисько Х.М.
Провадження № 33/811/1069/24 Доповідач: Головатий В. Я.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 липня 2024 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Львівського апеляційного суду Головатий В. Я., за участю особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника ІленкоЮ.Р., представника Львівської митниці Зирянова О. Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові апеляційну скаргу захисника Іленко Ю. Р. в інтересах ОСОБА_1 на постанову Галицького районного суду м. Львова від 20 червня 2024 року,
встановив:
цією постановою ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що становить 50 214 грн., з конфіскацією автомобіля спеціальний (автокран) марки «GINAF», модель M3335-S, ідентифікаційний номер (шасі) НОМЕР_1 , 1997 року виготовлення.
Визначено стягнути з ОСОБА_1 на користь Галицької митниці Державної митної служби України 95009,62 грн. витрат за зберігання товару на складі митниці.
Відповідно до постанови суду, 17.03.2024 року в зону митного контролю пункту пропуску «Шегині Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» під керуванням громадянина України ОСОБА_1 в`їхав як товар: «автомобіль спеціальний (автокран), марки GINAF, модель M3335-S, ідентифікаційний номер (шасі) НОМЕР_1 , 1997 року виготовлення».
Як підставу для переміщення вказаного товару через митний кордон України гр. ОСОБА_1 подав до митного контролю наступні документи: митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 17.03.2024 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (Dowod Rejestracyjny) НОМЕР_2 ; звернення Благодійного фонду «Здорова Нація Майбутнього» без номера та дати.
Відповідно до митної декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу Благодійного фонду «Здорова Нація Майбутнього» (код ЄДРПОУ 41482836) переміщується товар гуманітарної допомоги: «автомобіль спеціальний (автокран), марки GINAF, модель M3335-S, ідентифікаційний номер (шасі) НОМЕР_1 , 1997 року виготовлення». Відправником (донором) вказаного товару зазначена компанія «GMBH SP Z.O.O. 75-350 RJSZALIN/WLADYSLAWA, IV 137, Польща».
Під час здійснення митного контролю, на вимогу посадової особи митного органу, гр. ОСОБА_1 надав додаткові документи, а саме: рахунок-фактуру (Faktura) №FV01/02/2024 від 06.02.2024 року; митну декларацію Республіки Польща (MRN) №24PL401010E0083240 від 13.03.2024 року.
Відповідно до виявлених документів встановлено, що фактичним відправником (продавцем) товару з території Євросоюзу є компанія «INVEST-TEAM Patrycja Lowigus» (64-541 Wilczyna, ul. Mlynkowska 8A), покупцем (згідно з рахунком-фактурою) є громадянин Kuzo Yuriy, а одержувачем (згідно з митною декларацією) є громадянин ОСОБА_2 . Вартість вказаного товару становить 10200,00 польських злотих, що, згідно з курсом Національного банку України, відповідає сумі 100 428,18 гривень.
З метою перевірки законності переміщення вказаного товару через митний кордон України 19.03.2024 року Львівською митницею скеровано лист №20-03/20-01/14/8098 до компанії «INVEST-TEAM Patrycja Lowigus». На лист Львівської митниці засобами електронного зв`язку отримано відповідь від компанії «INVEST-TEAM Patrycja Lowigus», а також копії документів, що були підставою для експорту вказаного товару з території Євросоюзу, а саме: рахунок-фактуру (Faktura) №FV01/02/2024 від 06.02.2024; митну декларацію Республіки Польщі (MRN) №24PL401010E0083240 від 13.03.2024, які є ідентичними до документів, що виявлені під час митного контролю, також надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (Dowod Rejestracyjny) DR/ НОМЕР_3 , яке подано до митного контролю. Крім цього, додатково надано підтвердження про вивезення товару (KOMUNIKAT IE599) №24IE599-802594. Також, у своїй відповіді компанія «INVEST-TEAM Patrycja Lowigus» повідомила, що вказана поставка товару здійснювалась в рамках експорту (транзиту) товару з території Євросоюзу.
Таким чином, ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника і одержувача товару, їх вартості та характеру вантажу, неправдиві відомості, які необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.
Не погоджуючись із постановою суду, захисник Іленко Ю. Р. в інтересах ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати та закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
В обґрунтування апеляційної скарги покликається на те, що відомості, зазначені ОСОБА_1 в поданій декларації, містять правдиву інформацію щодо відправника та отримувача товару, оскільки останній здійснював перевезення автокрана для благодійної організації «Благодійний фонд «Здорова нація майбутнього», яка, в подальшому, повинна була його передати у користування військовій частині НОМЕР_4 . Звертає увагу, що вказаний транспортний засіб не заявлявся та не переміщувався ОСОБА_1 в рамках експорту (транзиту) товару з території Євросоюзу, а був задекларований як гуманітарна допомога в передбаченому законом порядку.
Заслухавши пояснення ОСОБА_1 та доводи його захисника Іленко Ю. Р., які підтримали апеляційну скаргу, думку представника Львівської митниці Зирянова О.Ю., який заперечив проти задоволення апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, приходжу до переконання, що у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити, виходячи з наступного.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується зібраними та перевіреними у суді першої інстанції доказами, а саме: даними протоколу про порушення митних правил №0413/20900/24 від 02.04.2024 року; даними декларації про перелік товарів, що визнається гуманітарною допомогою, від 17.03.2024 року; рахунком фактурою №FV01/02/2024 від 06.02.2024 року; даними митної декларації Республіки Польща (MRN) №24PL401010E0083240 від 13.03.2024 року; даними повідомлення ІЕ 599; описом предметів від 02.04.2024 року, які в сукупності підтверджують вину ОСОБА_1 у вчиненні вказаного порушення митних правил.
Вищенаведені докази доводять факт вчинення правопорушення, є належними та допустимими, зокрема, з них вбачається факт вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника і одержувача товару, їх вартості та характеру вантажу, неправдиві відомості, які необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Протокол про порушення митних правил відповідає вимогам ст. 494 МК України щодо його змісту.
Диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Основним безпосереднім об`єктом правопорушення за даною нормою закону є встановлений національним законодавством порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною вказаного адміністративного правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю, серед іншого, це їх переміщення через митний кордон з поданням до митного органу України як підстави для переміщення предметів підроблених документів або таких, що одержані незаконним шляхом, містять неправдиві дані чи є підставою для переміщення інших предметів.
Суб`єктивна сторона, враховуючи приписи ч.1 ст.458 МК України, передбачає наявність умислу чи необережності. При цьому, для кваліфікації дій за ст. 483 МКУ не мають значення мотив і мета їх учинення, а також те, чи настали від цього шкідливі наслідки.
Доводи апелянта про те, що відомості, зазначені ОСОБА_1 в поданій декларації, містять правдиву інформацію щодо відправника та отримувача товару, вважаю необґрунтованими з огляду на наступне.
Так, як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 подав до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, в якій зазначив, що відправником (донором) гуманітарної допомоги є компанія «GMBH SP Z.O.O. 75-350 RJSZALIN/WLADYSLAWA, IV 137, Польща», а отримувачем благодійна організація «Благодійний фонд «Здорова нація майбутнього».
Однак,судом апеляційноїінстанції встановлено,що під час здійснення митного контролю, на вимогу посадової особи митного органу, ОСОБА_1 надав додаткові документи, а саме: рахунок-фактуру (Faktura) №FV01/02/2024 від 06.02.2024 року; митну декларацію Республіки Польща (MRN) №24PL401010E0083240 від 13.03.2024 року, з яких вбачається, що фактичним відправником (продавцем) товару з території Євросоюзу є компанія «INVEST-TEAM Patrycja Lowigus» (64-541 Wilczyna, ul. Mlynkowska 8A), покупцем (згідно з рахунком-фактурою) є громадянин Kuzo Yuriy, а одержувачем (згідно з митною декларацією) є громадянин ОСОБА_2 . Вартість вказаного товару становить 10200,00 польських злотих, що, згідно з курсом Національного банку України, відповідає сумі 100 428,18 гривень.
В подальшому, Львівською митницею з метою перевірки законності переміщення вказаного товару через митний кордон України 19.03.2024 року скеровано лист №20-03/20-01/14/8098 до компанії «INVEST-TEAM Patrycja Lowigus».
Компанія «INVEST-TEAM Patrycja Lowigus», у відповідь на вказаний лист Львівської митниці, засобами електронного зв`язку надіслала митному органу відповідь та копії документів, що були підставою для експорту вказаного товару з території Євросоюзу, а саме: рахунок-фактуру (Faktura) №FV01/02/2024 від 06.02.2024; митну декларацію Республіки Польщі (MRN) №24PL401010E0083240 від 13.03.2024, які є ідентичними до документів, що виявлені під час митного контролю, а також надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (Dowod Rejestracyjny) DR/ НОМЕР_3 , яке подано до митного контролю. Крім цього, додатково надано підтвердження про вивезення товару (KOMUNIKAT IE599) №24IE599-802594.
Водночас, у своїй відповіді компанія «INVEST-TEAM Patrycja Lowigus» повідомила, що вказана поставка товару здійснювалась в рамках експорту (транзиту) товару з території Євросоюзу,що суперечитьвідомостям,зазначеним ОСОБА_1 в декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.
Таким чином, в митних органах Республіки Польща вказаний автомобіль в якості гуманітарної допомоги заявлений не був, а в дату перетину митного кордону Польща-Україна був вивезений з митної території Євросоюзу в якості товару.
Таким чином,вказані обставинисвідчать проте,що ОСОБА_1 , як підставу для ввезення на митну територію України товарів, подав до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника і одержувача товару, їх вартості та характеру вантажу, неправдиві відомості, які необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості (під виглядом товарів, які переміщувалися в рамках експорту (транзиту) товару з території Євросоюзу, заявив їх як вантажі гуманітарної допомоги).
Суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованими доводи сторони захисту про те, що вказаний транспортний засіб не заявлявся та не переміщувався ОСОБА_1 в рамках експорту (транзиту) товару з території Євросоюзу, а був задекларований як гуманітарна допомога в передбаченому законом порядку, з огляду на наступне.
Так, відповідно до ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу», гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.
Донори гуманітарної допомоги - юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства України або іноземної держави, та фізичні особи, що перебувають в Україні або за її межами, які добровільно надають гуманітарну допомогу отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за її межами.
Положеннями ч. 1 ст. 287 МК України визначено, що при ввезенні (пересиланні) на митну територію України товари, визначені відповідно до Закону України "Про гуманітарну допомогу" Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України як гуманітарна допомога, звільняються від оподаткування ввізним митом.
В абзаці 2 пп.1 ч. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2022 року за № 379 «Про особливості здійснення гуманітарної допомоги, яка перевозиться залізничним транспортом в умовах воєнного стану» дане визначення гуманітарної допомоги, та такою визнаються товари, щодо яких у товаро-супровідних та/або перевізних документах міститься відповідний запис про приналежність такого товару до гуманітарної допомоги.
При цьому,відповідно доабз.1ст.3ЗУ «Прогуманітарну допомогу», підставою для започаткування процедури визнання допомоги гуманітарною є письмова пропозиція донора про її надання.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що в матеріалах справи відсутня будь-яка письмова пропозиція донора, яким за версією сторони захисту є компанія «GMBH SP Z.O.O. 75-350 RJSZALIN/WLADYSLAWA, IV 137, Польща», про надання гуманітарної допомоги, а у жодних товаро-супровідних та/або перевізних документах на транспортний засіб не містилось відповідних записів про приналежність такого товару до гуманітарної допомоги, окрім декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.
Враховуючи наведене, заслуговують на увагу доводи представника митного органу про те, що ОСОБА_1 , заявивши під виглядом товарів, які переміщувалися в рамках експорту (транзиту) товару з території Євросоюзу, їх як вантажі гуманітарної допомоги, з огляду на відсутність відповідних записів про їхню приналежність до гуманітарної допомоги у будь-яких товаросупровідних документах, а також наявності рахунка-фактури із зазначенням ціни транспортного засобу, що не зазначається при декларуванні гуманітарної допомоги, хотів уникнути оподаткування ввізним митом.
Відтак, суд першої інстанції дійшов до вірного висновку про наявність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст.483 МК України.
На підставі наведених доказів, суддя дійшов до обґрунтованого висновку про необхідність притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та на законних підставах, із дотриманням вимог ст. 33 КУпАП, наклав на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, який був предметом порушення митних правил, а саме 50214 гривень, з конфіскацією транспортного засобу. За своїм видом та розміром накладене на ОСОБА_1 стягнення сприяє досягненню визначеній у ст. 23 КУпАП мети адміністративних стягнень.
З огляду на це, вважаю, що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є доведеною в повному обсязі, та на нього накладене стягнення у межах санкції статті, а тому постанова Галицького районного суду м. Львова від 20 червня 2024 року є законною та обґрунтованою, підстави для її зміни чи скасування відсутні.
Керуючись ст. 530 МК України, ст. 294 КУпАП України,
постановив:
постанову Галицького районного суду м. Львова від 20 червня 2024 року відносно ОСОБА_1 залишити без змін, а апеляційну скаргу захисника ІленкоЮ. Р. в інтересах ОСОБА_1 без задоволення.
Постанова є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Львівського
апеляційного суду Головатий В. Я.
Суд | Львівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2024 |
Оприлюднено | 25.07.2024 |
Номер документу | 120555531 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Львівський апеляційний суд
Головатий В. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні