Ухвала
від 18.07.2024 по справі 22/87б/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про закриття провадження у справі

18 липня 2024 року м.Харків Справа № 22/87б/2011

Господарський суд Луганської області у складі судді Ковалінас М.Ю., при секретарі Чуєвій М.С., розглянувши матеріали справи

за заявою боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю

"Донбас Агро", м. Хрустальний

(м. Красний Луч) Луганської області

Про банкрутство

У засіданні брали участь:

від кредиторів - не прибули;

від банкрута - не прибули.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство, ліквідаційна процедура за нормами Кодексу України з процедур банкрутства.

Сторони та учасники провадження своєчасно та належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи (ухвала суду від 16.05.2024, довідки про доставку електронного листа від 20.05.2024).

Розглянувши матеріали справи, суд

в с т а н о в и в :

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 28.12.2011 порушено провадження у справі №22/87б/2011 про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНБАС-АГРО", м. Красний Луч Луганської області, згідно положень ст. ст. 1, 8, 11, 12, 51 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції від 30.06.1999 № 784-XIV (далі за текстом - Закон), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено розгляд справи у підготовчому засіданні суду.

Постановою Господарського суду Луганської області від 26.01.2012 у справі №22/87б/2011 боржника Товариство з обмеженою відповідальністю "Донбас Агро", ідентифікаційний код 31265721, вул. Хасанова, 34/1, м. Хрустальний (м. Красний Луч) Луганської області, визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії Рачок Р.В., на якого покладено встановлені Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції від 22.12.2011 № 4212-VI (далі за текстом - Закон №4212).

Оголошення про визнання банкрутом боржника ТОВ "ДОНБАС-АГРО" у справі №22/65б/2011 надруковано в офіційному друкованому органі - газеті Урядовий кур`єр від 23.02.2012 №35; на адресу ліквідатора банкрута надійшла заява від кредитора - ДПІ у м. Красному Лучі Луганської області, з грошовими вимогами до банкрута в розмірі 1269138грн. 05коп., яку розглянуто ліквідатором та визнано у повному обсязі вимоги кредитора.

Відповідно до поточного звіту ліквідатора банкрута Рачка Р.В. від 01.08.2012 вих. №01/08-5, сформовано реєстр вимог кредиторів у справі №22/87б/2011, відповідно до приписів ст. 16 Закону №4212, ліквідатором скликано та проведено загальні збори кредиторів, на яких обрано повноважний комітет кредиторів у складі представників 3 кредиторів, а саме: ДПІ в м. Красний Луч Луганської області, МПП "Нова Епоха" та ТОВ Краснолуцька меблева фабрика (протокол загальних зборів кредиторів від 03.07.2012 №1, з доказами дотримання приписів ст. 16 Закону №4212).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.01.2014 у справі №22/87б/2011 звільнено арбітражного керуючого Рачок Р.В. від виконання повноважень ліквідатора банкрута; новим ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас Агро" призначено арбітражного керуючого Борзову І.Б. (свідоцтво від 06.03.2013 №438), встановлено строк її повноважень на 3 місяці, до 16.04.2014, й покладено на неї обов`язки та повноваження по проведенню ліквідаційної процедури, встановлені Законом №4212.

Строк ліквідаційної процедури у справі №22/87б/2011 та повноваження ліквідатора судом було неодноразово продовжено (ухвали суду від 25.12.2012, від 25.07.2013, від 24.10.2013, від 10.04.2014).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 15.07.2014 призначено розгляд справи у засіданні суду на 16.09.2014, але у призначений час засідання суду не відбулося, у зв`язку з проведенням АТО на території Луганської області.

Розпорядженням Вищого господарського суду України від 02.04.2015 №18-р згідно з ч.1 ст. 3 Закону України Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції, Указом Президента України від 12.11.2014 №868/2014 Про внесення змін до мережі господарських судів України та на підставі подання Державної судової адміністрації України від 27.03.2015 №8-5754/15 про можливість відновлення роботи Господарського суду Луганської області, керуючись ст.34 Закону України Про судоустрій і статус суддів відновлено роботу Господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Леніна, 5.

Господарським судом Харківської області за супровідним листом від 24.04.2015 №015131 надано довідку від 03.04.2015 про автоматичний розподіл справ між суддями, зокрема справи №22/87б/2011 про банкрутство боржника ТОВ « Донбас Агро», м. Красний Луч Луганської області.

Матеріали справи №22/87б/2011 залишилися на території, яка не підконтрольна Україні.

Згідно з довідкою Господарського суду Луганської області від 28.04.2015 №201 справа №22/87б/2011 вважається втраченою, що зафіксовано Актом експертної комісії господарського суду Луганської області №1 від 03.04.2015 "Про нестачу архівних справ (документів) внаслідок настання обставин непереборної сили - проведенням антитерористичної операції (Указ Президента України від 14.04.2014 № 405/2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.07.2015 справу №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро " призначено до розгляду у судовому засіданні.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 01.03.2016 відновлено матеріали справи №22/87б/2011 про банкрутство боржника ТОВ "Донбас-Агро", в частині ухвал Господарського суду Луганської області за переліком, а також постанови Господарського суду Луганської області від 26.01.2012 про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та про призначення ліквідатора банкрута.

Ухвалами Господарського суду Луганської області від 04.08.2015, від 27.10.2015, від 17.12.2015, від 01.03.2016, від 10.05.2016, від 21.07.2016, від 01.11.2016, від 09.02.2017, від 23.05.2017, від 21.09.2017, від 21.12.2017, від 22.03.2018, від 05.06.2018, від 10.07.2018 та від 25.09.2018 відкладено розгляд справи у засіданні суду, у зв`язку з неявкою представників кредиторів та ліквідатора банкрута.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 21.12.2017 у справі №22/87б/2011 замінено кредитора , ДПІ у м. Красний Луч ГУ Міндоходів у Луганській області, на його правонаступника - Луганську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Луганській області та зобов`язано ліквідатора банкрута внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів у справі №22/87б/2011.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 29.10.2018 у справі №22/87б/2011 замінено кредитора, Луганську ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області, на його правонаступника - Головне управління ДФС у Луганській області та зобов`язано ліквідатора банкрута внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів у справі №22/87б/2011.

Листом Головного територіального управління юстиції у Луганській області від 09.01.2019 №119/05-25/19 «Про надання інформації, було повідомлено про те, що анульовано свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого Борзової І.Б. №438 від 06.03.2013 згідно наказу Міністерства юстиції України від 29.12.2018 №4169/5 (а.с. 168 т.1), тобто ОСОБА_1 втратила статус арбітражного керуючого.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 05.03.2019 у справі 22/87б/2011 відсторонено ОСОБА_1 від виконання повноважень ліквідатора банкрута ТОВ Донбас-Агро.

Враховуючи відсутність пропозицій з боку комітету кредиторів щодо кандидатури нового ліквідатора, суд був змушений звернувся із запитом до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого для подальшого призначення ліквідатором банкрута у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ Донбас-Агро, у відповідь на який надійшла Довідка з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого Тущенка С. В. (свідоцтво від 12.07.2017 №1820) (а.с. 174-175 т1), якого відповідно до приписів ч.2 ст.114 Закону №4212, суд зобов`язав надати заяву про згоду на виконання повноважень ліквідатора банкрута або письмово повідомити про відмову від призначення його ліквідатором банкрута у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ Донбас-Агро (ухвала суду від 10.09.2019).

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.05.2019 у справі №22/87б/2011 призначено ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" арбітражного керуючого Тущенка С. В. (свідоцтво від 12.07.2017 №1820), на якого покладено обов`язки та повноваження ліквідатора банкрута встановлені Законом та Законом №4212.

На адресу Господарського суду Луганської області від ліквідатора банкрута Тущенка С.В. надійшла заява від 08.05.2019 №02-54/26 про звільнення його від виконання повноважень ліквідатора банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011.

З огляду на це, судом було зроблено запит до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатора банкрута у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро", на який отримано Довідку від 26.07.2019 б/н, згідно якої запропоновано кандидатуру арбітражного керуючого Котенка Д. С. (свідоцтво від 27.12.2018 №1882) (а.с. 215-216 т.1) якого відповідно до приписів ч.2 ст.114 Закону №4212, зобов`язано надати заяву про згоду на виконання повноважень ліквідатора банкрута або письмово повідомити про відмову від призначення його ліквідатором банкрута у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ Донбас-Агро (ухвала від 25.07.2019).

Визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий Котенко Д. С. не надав до суду заяви про бажання взяти участь у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро" в якості ліквідатора банкрута.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 10.09.2019 у справі №22/87б/2011 задоволено заяву арбітражного керуючого Тущенка С.В. від 24.07.2019 №01-21/219 та звільнено його від виконання повноважень ліквідатора банкрута ТОВ "Донбас-Агро" .

21.10.2019 вступив в дію Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018 №2597-VIII (далі - КУзПБ), який з цього моменту застосовується у справі.

Ухвалами Господарського суду Луганської області від 31.10.2019, 12.12.2019, 25.02.2020, 14.04.2020 у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро", було зобов`язано членів комітету кредиторів відповідно до ч8 ст48 КУзПБ надати суду пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 04.05.2020 у справі №22/87б/2011 замінено кредитора Головне управління ДФС у Луганській області, на його правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746, вул. Енергетиків, буд.72, м. Сєвєродонецьк Луганської області).

Арбітражним керуючим Вербицьким О.В. до суду подано заяву від 13.06.2020 №02-02/300 з додатками, про згоду на участь у справі №22/87б/2011 в якості ліквідатора банкрута ТОВ "Донбас-Агро" (а.с. 76-81 т.2 ).

Від арбітражного керуючого Льовіна А.П. до суду надійшла заява від 14.12.2020 №02-01/90 з додатками про згоду на участь у справі №22/87б/2011 в якості ліквідатора банкрута ТОВ "Донбас-Агро" (а.с.115-121 т.2).

На адресу Господарського суду Луганської області від арбітражного керуючого Кузнецової В.В. надійшла заява від 14.01.2021 №02-00-21/09 з додатками, про згоду на участь у справі №22/87б/2011 в якості ліквідатора ТОВ "Донбас-Агро"(а.с.134-142 т.2).

Враховуючи наявність у справі заяв від вищезазначених арбітражних керуючих, суд неодноразово зобов`язував комітет кредиторів погодити кандидатуру будь-якого з цих арбітражних керуючих для призначення ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011 (ухвали суду від 16.06.2020, від 23.07.2020, від 22.09.2020. від 05.11.2020, від 17.12.2020, від 09.02.2021, від 15.04.2021, від 29.06.2021, 27.07.2021, від 30.09.2021 та від 16.12.2021).

Враховуючи відсутність клопотання комітету кредиторів або окремих кредиторів щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" та приписи ч.1 ст.28 КУзПБ, суд неодноразово був змушений звертатися із запитами до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011 у відповідь на які до суду надійшли Довідки (повторні), згідно яких запропоновано кандидатури наступних арбітражних керуючих: Стадника Т.Р. (свідоцтво від 22.12.2018 №1896) (а.с. 240-241 т.1), Плесюка О.С. (свідоцтво від 16.10.2020 №1971) (а.с. 206-207 т.2) , Стецини І.В. (свідоцтво МЮУ від 06.06.2013 №1088) (а.с. 226-227 т.2) та Шкоди А.С. (свідоцтво МЮУ від 06.03.2013 №395) (а.с. 239-240 т.2), яких було зобов`язано надати до суду заяви про згоду на участь у справі в якості ліквідатора банкрута або письмово повідомити про відмову від призначення ліквідатором банкрута у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро" (ухвали від 10.09.2019, від 27.07.2021, від 30.09.2021 та від 16.12.2021).

Жоден з визначених автоматизованою системою арбітражних керуючих не надав до суду заяви про згоду на участь у справі №22/87б/2011 в якості ліквідатора ТОВ "Донбас-Агро".

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 15.04.2021 у справі №22/87б/2011 замінено кредитора, Головне управління ДПС у Луганській області, на його правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ ВП 44082150, вул. Енергетиків, буд.72, м. Сєвєродонецьк Луганської області), у т.ч. у реєстрі вимог кредиторів.

Від кредитора ГУ ДПС у Луганської області надійшла заява від 26.07.2021 №6774/5/12-32-20-04-29 у якій кредитор зазначив, що питання призначення арбітражного керуючого у справі №22/87б/2011 та подальше проведення ліквідаційної процедури можливе тільки після встановлення конституційності на тимчасово окупованих територіях.Ухвалою Господарського суду Луганської області від 17.02.2022 призначено у справі №22/87б/2011 ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" арбітражного керуючого Кузнецову Валерію Володимирівну (свідоцтво від 05.02.2018 №1853), на яку було покладено обов`язки та повноваження по проведенню ліквідаційної процедури, встановлені КУзПБ; заяви арбітражних керуючих Вербицького О.В. від 13.06.2020 №02-02/300 та Льовіна А.П. від 14.12.2020 №02-01/90 - залишено без задоволення; розгляд справи призначено у засіданні суду на 17.03.2022, яке не відбулося у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, в Україні введено воєнний стан із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, тобто до 24.03.2022, якій в подальшому неодноразово продовжувався, в останнє - Указом Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 06.05.2024 №271/2024, воєнний стан в Україні продовжено до 12.08.2024 включно.

На адресу суду від арбітражного керуючого Кузнецової В.В. надійшла заява від 04.08.2023 №02-00-23/51 про дострокове припинення повноважень ліквідатора банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 26.09.2023 справу та заяву арбітражного керуючого Кузнецової В.В. від 04.08.2023 №02-00-23/51 призначено до розгляду у засіданні суду.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 12.10.2023 у справі №22/87б/2011 достроково припинено повноваження арбітражного керуючого Кузнецової В.В. в якості ліквідатора банкрута ТОВ "Донбас-Агро" ; розгляд справи призначено у іншому судовому засіданні; зобов`язано комітет кредиторів надати до суду рішення комітету кредиторів (належним чином оформлені протоколи зборів кредиторів, засідань комітету кредиторів) з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011 (ч.8 ст.48 КУзПБ).Оскільки пропозиції комітету кредиторів щодо кандидатури ліквідатора відсутні, суд повторно звернувся із запитами до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011, на які було отримано Довідку від 26.09.2023, з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого Черпак А.Ю. (свідоцтво від 02.12.2016 №1787) (а.с. 16-17 т.3), та Довідку від 18.03.2024 з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого Ванжули Я.В. (свідоцтво від 02.04.2013 №714)(а.с. 64-65 т.3), яким було запропоновано надати заяву про згоду (чи про відмову) від призначення ліквідатором у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро" (ухвали суду від 26.09.2023, від 12.10.2023 та від 18.03.2024).

Визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий Черпак А.Ю. не надав до суду заяви про згоду на призначення його ліквідатором ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011.

Ухвалами суду від 12.10.2023, від 12.12.2023, від 01.02.2024, від 14.03.2024 та від 16.05.2024, відповідно до вимог ч.8 ст.48 КУзПБ було зобов`язано комітет кредиторів надати пропозиції щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі №22/87б/2011 в якості ліквідатора ТОВ "Донбас-Агро".

На адресу суду від кредитора ГУ ДПС у Луганській області надійшли пояснення від 18.04.2024 б/н у яких зазначено, що кредитор являючись головою комітету кредиторів, не може виконати ухвалу суду від 14.03.2024 щодо надання в строк до 13.05.2024 до суду рішення комітету кредиторів (належним чином оформлені протоколи зборів кредиторів, засідань комітету кредиторів) з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011 у зв`язку з неможливістю організації та проведення зборів комітету кредиторів.

А також, повідомлено, що кредитор погоджується з кандидатурою арбітражного керуючого, який буде визначений судом в порядку передбаченому КУзПБ шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України та який надасть згоду для призначення ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011, та кредитор вважає, що питання щодо призначення арбітражного керуючого у справі та подальше проведення ліквідаційної процедури можливе лише після встановлення конституційності на тимчасово окупованих територіях України.

Визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий Ванжула Я.В. надав до суду заяву від 30.05.2024 №02-07/4 про відмову від участі у справі №22/87б/2011 в якості ліквідатора ТОВ "Донбас-Агро" (а.с. 83 т3).

У дане судове засідання представники кредиторів не прибули, рішення комітету кредиторів з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута ТОВ "Донбас-Агро" у справі №22/87б/2011, у вигляді протоколу зборів (засідання) комітету кредиторів суду не надали.

Суд дійшов висновку про закриття провадження у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ «Донбас-Агро», виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, з метою повідомлення про дату, час та місце проведення судових засідань, судом було направлено ухвали на адреси кредиторів, розміщено відповідне оголошення на офіційній сторінці Господарського суду Луганської області веб-порталу Судова влада України, тобто судом було вжито всіх можливих заходів для належного повідомлення сторін у справі №22/87б/2011, а тому виходячи з принципу "презумпції обізнаності", суд приходить до висновку, що кредитори були належним чином повідомлені про розгляд справи.

З огляду на те, що під час розгляду справи судом було створено сторонам необхідні умови для доведення фактичних обставин справи, зокрема, було надано достатньо часу для реалізації кожним учасником спору своїх процесуальних прав, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін та за наявними в ній матеріалами.

Станом на 18.07.2024 приписи ч.8 ст.48 КУзПБ та вимоги ухвал Господарського суду Луганської області комітетом кредиторів не виконані, кандидатура арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі №22/87б/2011 суду не надана.

Заяв від арбітражних керуючих на призначення ліквідатором у справі №22/87б/2011 до суду не надійшло.

Пунктом 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору. Господарський суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, зокрема у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань.

Згідно ч1 ст3 Господарського процесуального кодексу України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно з ч 3 ст3 судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

З 21.10.2019р. введений в дію Кодекс України з процедур банкрутства. З дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратили чинність, зокрема, Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 440 із наступними змінами); Постанову Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про банкрутство" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 441).

Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу. Тобто, перехід від регулювання передбаченого Законом до регулювання передбаченого Кодексом здійснюється негайно (безпосередня дія як спосіб дії в часі нормативно-правових актів) шляхом здійснення подальшого розгляду справи про банкрутство відповідно до положень Кодексу.

Відповідно до статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до частини першої статті 58 Конституції закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Отже, з урахуванням приписів Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства подальший розгляд справи №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро" судом здійснюється відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства.

Згідно ст.2 Господарського процесуального кодексу України однією із засад господарського судочинства є розумність строків розгляду справи.

Відповідно до статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Процедура ліквідації у справі №22/87б/2011 про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро" триває з 26.01.2012 - понад 12 років.

Наслідки ліквідації банкрута зазначені у ст. 59 КУзПБ.

Ліквідаційна процедура проводиться ліквідатором.

У відповідності до ст. 10 КУзПБ, арбітражний керуючий є суб`єктом незалежної професійної діяльності. Арбітражний керуючий з моменту постановлення ухвали (постанови) про призначення його керуючим санацією або ліквідатором до моменту припинення здійснення ним повноважень прирівнюється до службової особи підприємства-боржника.

Ст 28 КУзПБ встановлено, що арбітражний керуючий для виконання повноважень ліквідатора призначається господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.

Законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури.

Так, ч ч 1, 2 ст 61 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; подає відомості (інформацію), необхідні для ведення Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом (ч.1). Під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства (ч.2).

Частиною 1 ст.60 КУзПБ передбачено, що у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України

У разі відсторонення арбітражного керуючого, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про обрання арбітражного керуючого (Пункт 5 частина 5 ст.48 КУзПБ.).

Також, прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого належить до компетенції комітету кредиторів (п4 ч8 ст48 КУзПБ).

Редакцією Закону №4212 про банкрутство, чинною до 21.10.2019 (ст.115), та Кодексом України з процедур банкрутства (ст.30) встановлено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду та визначено порядок і умови оплати діяльності арбітражного керуючого. Отже виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора у справі про банкрутство обумовлюється тим, що надання таких послуг є оплатним, у тому числі за рахунок кредиторів у справі про банкрутство. Джерелами сплати грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень ліквідатора у справі про банкрутство можуть бути як кошти, отримані від виробничої діяльності підприємства боржника, так і кошти, що сплачуються кредиторами у встановленому Законом про банкрутство і Кодексом порядку.

Як вже було вище зазначено, суд неодноразово зобов`язував комітет кредиторів у справі визначитись стосовно кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором ТОВ "Донбас-Агро", відповідно до вимог ст. 28, 48 КУзПБ та попереджав про можливі наслідки не виконання вимог суду.

Враховуючи невиконання кредиторами у справі вимог суду, судом неодноразово було здійснено запити щодо автоматизованого визначення кандидатури ліквідатора, однак за наслідком цих запитів, визначені відповідними довідками кандидатури арбітражних керуючих не надали згоди на призначення їх ліквідатором у справі №22/87б/2011.

Матеріали справи також не містять будь-яких пропозицій від комітету кредиторів або окремих кредиторів у період після 12.10.2023 (дата дострокового припинення повноважень арбітражного керуючого Кузнецової В.В. в якості ліквідатора ТОВ "Донбас-Агро") щодо порядку здійснення подальшого провадження у цій справі про банкрутство, у тому числі щодо погодження кандидатури ліквідатора та визначення джерел та розміру грошової винагороди (оплати послуг) ліквідатора.

Приписи КУзПБ передбачають, що участь кредитора у справі про банкрутство не може бути формальною. Будучи учасником такого провадження кредитор наділений широким обсягом прав та повноважень, в тому рахунку правом на звернення до суду в межах провадження у справі про банкрутство із заявою про визнання недійсними правочинів боржника (ст 42 КУзПБ), прийняття рішення про обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого (п.5.ч.5ст.48 КУзПБ), звернення до господарського суду з клопотанням про призначення іншого арбітражного керуючого (п.4.ч.8 ст.48 КУзПБ), звернення зі скаргою на дії (бездіяльність) ліквідатора (ч.6 ст.61 КУзПБ), визнання недійсним правочину, вчиненого з порушенням порядку підготовки та проведення аукціону (ст 73 КУзПБ), реалізуючи які він має діяти своєчасно та у належний спосіб.

Як особа зацікавлена у задоволені наявних в нього грошових вимог до боржника у повному обсязі, кредитор має діяти розсудливо та проявляти уважність щодо стану ведення справи про банкрутство, зокрема цікавитися вжитими ліквідатором діями у ліквідаційній процедурі та заходами направленими на виявлення, розшук та повернення майна банкрута, ефективністю таких заходів та вчиняти відповідні дії, передбачені його обсягом прав та повноважень, тощо. Саме від таких дій кредитора залежить досягнення основної мети його участі у справі про банкрутство - задоволення (погашення) його вимог.

Процедури банкрутства за вимогами КУзПБ мають строковий характер.

У відповідності до частини 1 статті 58 КУзПБ у ліквідаційній процедурі ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника у строк, що не перевищує 12 місяців.

Судом встановлено, що процедура ліквідації у справі №22/87б/2011 про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Донбас Агро", ідентифікаційний код 31265721, вул. Хасанова, 34/1, м. Хрустальний (м. Красний Луч) Луганської області, була відкрита за нормами Закону №4212 згідно постанови суду від 26.01.2012 про визнання боржника банкрутом, тобто триває понад 12 років, але до теперішнього часу її не завершено.

Пунктом 1 статті 6 Конвенції, учасником якої є Україна, визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Європейський суд з прав людини у рішенні у справі "Сюрмелі проти Німеччини" від 08.06.2006 визнав порушенням пункту 1 статті 6 Конвенції тривалість судового провадження, яке продовжувалося у судах понад 16 років та відсутність ефективних засобів оскарження затяжного характеру триваючого розгляду цивільної справи в національному законодавстві Німеччини.

Отже, у разі тривалого здійснення провадження у справі про банкрутство через неможливість його завершення із застосуванням спеціальних норм законодавства про банкрутство суд має право застосувати загальні процесуальні норми з метою забезпечення права на справедливий суд в розумінні строків розгляду справи і забезпечення балансу інтересів кредиторів та боржника під час судового провадження.

Згідно зі статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ практику Європейського суду з прав людини як джерело права. Порушення права на розгляд справи упродовж розумного строку було неодноразово предметом розгляду Європейським судом з прав людини у справах проти України.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється залежно від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини першої статті 6 Конвенції (рішення ЄСПЛ від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України", від 27.04.2000 у справі "Фрідлендер проти Франції"). Роль національних судів полягає у швидкому та ефективному розгляді справ (рішення ЄСПЛ від 30.11.2006 у справі "Красношапка проти України").

Водночас на державні органи покладено обов`язок щодо дотримання принципу ''належного урядування'' і ті з них, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (рішення ЄСПЛ від 20.11.2011 у справі ''Рисовський проти України'').

Предметом провадження у справі про банкрутство є досягнення легітимної мети визначеної Законом про банкрутство і Кодексом України з процедур банкрутства, якими встановлено умови та порядок відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів.

Приймаючи до уваги, що провадження у справі №22/87б/2011 про банкрутство боржника ТОВ "Донбас-Агро" на стадії ліквідації триває понад 12 років, проте протягом тривалого часу ліквідаційна процедура об`єктивно не здійснюється у зв`язку з відсутністю ліквідатора, пасивною поведінкою кредиторів у справі щодо погодження кандидатури ліквідатора та визначення джерел оплати послуг ліквідатора, безрезультатністю вжитих судом дій щодо визначення кандидатури арбітражного керуючого для участі у даній справі в якості ліквідатора, суд вважає, що вказані вище обставини в їх сукупності унеможливлюють успішне завершення процедури банкрутства Боржника та позбавляють можливості досягнення легітимної мети Закону про банкрутство і Кодексу України з процедур банкрутства.

Порядок та підстави закриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) встановлені ст 90 КУзПБ.

Оскільки неприйняття внаслідок бездіяльності зборами (комітетом) кредиторів рішення про обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого та відсутність звернення комітету кредиторів до господарського суду з клопотанням про призначення іншого арбітражного керуючого, та як наслідок - відсутність арбітражного керуючого-ліквідатора у справі про банкрутство, унеможливлює подальше провадження у цій справі, а Кодекс України з процедур банкрутства не встановлює відповідної підстави для закриття провадження у справі про банкрутство в такому випадку, проте не визначає й вичерпного переліку підстав для закриття провадження, суд вбачає наявність правових підстав для закриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Донбас-Агро" на підставі приписів пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України - з причин відсутності предмету спору.

При цьому, суд приймає до уваги правові позиції Верховного Суду викладені у постанові від 10.12.2019 року у справі №906/1290/15 та у постанові від 07.10.2020 року у справі №917/1230/15, за змістом яких - "відсутність предмета спору" у розумінні пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України означає припинення існування спірних правовідносин внаслідок певних обставин.

Аналогічна правова позиція щодо закриття провадження у справі про банкрутство у зв`язку з об`єктивною неможливістю здійснити розгляд справи упродовж розумного строку та неможливістю досягнення легітимної мети Закону про банкрутство викладена в постановах Верховного Суду у складі палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 10.12.2019 у справі № 906/1290/15 та від 17.04.2024 у справі №5006/27/116б/2012 .

Таким чином, для забезпечення принципів розгляду справи впродовж розумного строку незалежним та безстороннім судом, для правової певності кредиторів, вимоги яких є визнаними за судовими рішеннями та не можуть задовольнятися через існуючий мораторій у справі про банкрутство, суд вважає за необхідне прийняти у даній справі рішення про закриття провадження у справі про банкрутство, керуючись статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною 17.07.1997, зазначеною судовою практикою Європейського суду з прав людини, яка зобов`язує органи національної юрисдикції вживати належних заходів до бездіяльності та затягування розгляду справ, а також пунктом 2 частини 1 статті 231 ГПК України та ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства.

Подальше затягування процедури банкрутства ТОВ "Донбас-Агро" на стадії ліквідації за відсутності реальної можливості завершення ліквідаційної процедури призведе лише до порушення прав кредиторів і боржника та матиме наслідком збільшення додаткових витрат, пов`язаних з провадженням у справі, а тому закриття провадження у даній справі суд вважає доцільним та обґрунтованим.

Матеріали справи не містять доказів, які свідчать про наявність невирішених Господарським судом спорів, які підлягали розгляду в межах справи ТОВ "Донбас-Агро" на підставі ст7 Кодексу України з процедур банкрутства.

У разі, якщо після закриття провадження у справі буде виявлено майно банкрута, достатнє для покриття витрат, пов`язаних з провадженням у справі, суд за клопотанням учасника справи може поновити провадження у справі (абз.2 ч3 ст65 КУзПБ).

Відповідно до ч8 ст41 КУзПБ дія мораторію на задоволення вимог кредиторів припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.

Керуючись ст 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст ст 28, 30, 41, 48, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст ст 231 - 235, 255 -257 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1.Закрити провадження у справі №22/87б/2011 про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Донбас-Агро", ідентифікаційний код 31265721, вул. Хасанова, 34/1, м. Хрустальний (м. Красний Луч) Луганської області.

2. Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів, якій введено ухвалою суду від 28.12.2011.

3.Державному реєстратору внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про закриття провадження у справі №22/87б/2011 про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Донбас-Агро", ідентифікаційний код 31265721, вул. Хасанова, 34/1, м. Хрустальний (м. Красний Луч) Луганської області.

4.Копію ухвали направити учасникам провадження у справі про банкрутство; державному органу з питань банкрутства; суб`єкту державної реєстрації - для внесення відповідної інформації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Ухвала набрала законної сили 18.07.2024, її може бути оскаржено до апеляційного господарського суду у порядку та у строки, передбачені ст ст 255-257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 24.07.2024.

Направлення даної ухвали здійснювати шляхом електронного листування на електронні адреси учасників справи.

Додатково розмістити відповідне оголошення на офіційній сторінці Господарського суду Луганської області веб-порталу Судова влада України.

Суддя Марина КОВАЛІНАС

Надр. 4 прим.

1 - до справи

2 - ГУ ДПС у Луганській області (вул. Енергетиків, 72, м. Сєвєродонецьк Луганської області, 93400)

3 - Східному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (вул. Ярослава Мудрого, 16, м. Харків);

4-Державному реєстратору Харківської міської ради (майдан Павлівський, 4, м. Харків, 61003)

- банкруту ТОВ "ДОНБАС-АГРО" м. Красний Луч Луганської області не направляється згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р, враховуючи лист УДППЗ "Укрпошта" від 16.03.3015 № 511-30-100, повідомлення здійснюється на сайті суду;

- кредитору - ТОВ "Краснолуцька меблева фабрика" м. Красний Луч Луганської області, - не направляється згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р, враховуючи лист УДППЗ "Укрпошта" від 16.03.3015 № 511-30-100, повідомлення здійснюється на сайті суду;

- кредитору - МПП "Нова Епоха" ( 94502, Луганська обл., м. Хрустальний, вул. Космічна, 1а) - не направляється згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р, враховуючи лист УДППЗ "Укрпошта" від 16.03.3015 № 511-30-100, повідомлення здійснюється на сайті суду;

Вих. №

4 прим.

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення18.07.2024
Оприлюднено26.07.2024
Номер документу120572017
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них:

Судовий реєстр по справі —22/87б/2011

Ухвала від 18.07.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 14.03.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 01.02.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 24.01.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 12.12.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 12.10.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 26.09.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 17.02.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 16.12.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні