Рішення
від 24.07.2024 по справі 580/5218/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2024 року справа № 580/5218/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши правилами спрощеного письмового провадження в залі суду адміністративну справу за позовом адвоката Бердника Віталія Вікторовича від імені ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРАЙД-2016" до ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС У ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень,

УСТАНОВИВ:

24.05.2024 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов адвоката Бердника Віталія Вікторовича від імені ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРАЙД-2016" (18001, Черкаська обл., м.Черкаси, вулиця Митницька, будинок 18; код ЄДРПОУ 40606852) (далі позивач) до ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС У ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ (18002, м.Черкаси, вул.Хрещатик, 235; код ЄДРПОУ 44131663) (далі відповідач) про:

визнання протиправними дій відповідача щодо організації та проведення фактичної перевірки позивача;

визнання протиправним і скасування наказу відповідача від 20.12.2023 №2229-п Про проведення фактичної перевірки" в частині призначення фактичної перевірки позивача за місцем фактичного провадження діяльності за адресою: Черкаська обл., м.Черкаси, вул. Митницька, 18;

визнання протиправними податкових повідомлень-рішень (далі - ППР) форми С від 02.02.2024: №0011650707, яким до нього застосовано суму штрафних санкцій 119175,50грн, №0011640707, яким до нього застосовано суму штрафних санкцій 5100,00грн;

стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на його користь судового збору в сумі 7267,20грн та витрат за надання професійної правничої допомоги адвоката в сумі 20000,00грн.

Обґрунтовуючи зазначив, що відповідач порушив податкове законодавство, не зазначивши у спірному наказі підстави для проведення фактичної перевірки та зробив невірні висновки, у т.ч. щодо розрахунків, які не враховують відсутність фактів попередніх податкових порушень (відсутність повторності вчиненого).

29.05.2024 ухвалою прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження.

18.06.2024 відповідач подав суду відзив на позов, в якому просив відмовити у його задоволенні, оскільки не допустив порушень закону. Зазначив, що дотримався правових підстав для проведення податкової перевірки. Отримав лист ДПС України від 15.05.2023 про відпрацювання визначених суб`єктів господарювання, які здійснювали продаж горілки за відсутності інформації в почекових даних РРО/ПРРО для реквізитів марки акцизного податку. Перевірку проведено за умов вручення направлень службовій особі позивача, яка проводила розрахункові операції. Стверджує про усталеність судової практики Верховного Суду з висновком, що за умови допуску до перевірки наказ окремо не оскаржується, а оскарженню підлягають саме ППР. Згідно з РРО позивача №3000398644 здійснено продаж підакцизного товару на суму 79468,00грн за відсутності обов`язкових реквізитів у розрахункових документах.

Того ж дня відповідач надав суду письмове заперечення на клопотання позивача про стягнення витрат на правову допомогу, обґрунтоване відсутністю детального опису робіт адвоката, невеликою складністю та обсягом його робіт та витрачений час.

20.06.2024 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив з проханням позов задовольнити. Вказує на протилежні вказаним відповідачем висновкам Верховного Суду, мотивування обсягу виконаних робіт адвоката в позовній заяві.

Усі надані сторонами документи суд долучив, як докази. Оскільки обґрунтованих клопотань про розгляд справи у відкритому судовому засіданні не надійшло, зважаючи на відсутність необхідності призначити експертизу та викликати для допиту свідків, суд вирішив справу розглянути в письмовому провадженні.

Дослідивши докази, оцінивши доводи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на таке.

Випискою з ЄДРПОУ підтверджується, що позивач зареєстрований, як юридична особа, 30.06.2016. Основний вид господарської діяльності « 47.30. Роздрібна торгівля». Платником ПДВ зареєстрований з 01.08.2016, що підтверджується витягом з відповідного реєстру №1623014501647. Також позивач має ліцензії на торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібну торгівлю пальним.

15.05.2023 Державна податкова служба України направила своїм підрозділам (у т.ч. відповідачу) лист вих.№10972/7/99-00-07-04-02-07 про здійснений аналіз стану виконання її доручення від 12.12.2022 щодо відпрацювання суб`єктів господарювання, які здійснювали продаж алкогольних напоїв за період 01.11.2022-23.11.2022 з відсутністю інформації в почекових даних РРО/ПРРО для реквізитів марки акцизного податку. Тому доручила організувати та провести фактичні перевірки відповідно до вимог підп.80.2.2 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України (далі ПК України) та дослідити у т.ч. порядок розрахунків. У додатку вказано інформацію про позивача на АЗС у м.Черкаси щодо фіскальних звітних чеків з №№300039644 від 05.03.2023 о 12:10год., від 04.03.2023 о 10:04год. щодо продажу горілки Неміров 0,2л, 0,5л вартістю 66грн, 314грн, 157грн.

19.12.2023 заступник начальника відділу перевірок відповідача звернувся доповідною запискою до керівника щодо організації проведення перевірок 5-ти суб`єктів (у т.ч. позивача) на виконання вказаного доручення. Тому 20.12.2023 відповідач видав наказ №2229-п та направлення на проведення фактичної податкової перевірки позивача на підставі підп.20.1.2, 20.1.4, 20.1.8-20.1.11 п.20.1 ст.20, підп.75.1.3 п.75.1 ст.75, підп.80.2.2. п.80.2 ст.80 ПК України тривалістю 8 діб з 20.12.2023 за місцем його фактичної діяльності: АДРЕСА_1 , - за період діяльності 30.01.2021 до 27.12.2023 з метою контролю за дотриманням законодавства з питань обліку товарних запасів, відображення обов`язкових реквізитів в розрахункових документах та фіскальних звітах, наявності документів здійснення розрахункових операцій, у т.ч. регулювання обігу готівки, порядку здійснення розрахункових операцій, у т.ч. із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) за місцем фактичного здійснення діяльності.

Направлення від 20.12.2023 на фактичну перевірку ревізорами ОСОБА_1 та ОСОБА_2 вручені під розписку того ж дня о 15год.10хв. під підпис ОСОБА_3 , яка проводила розрахункову операцію.

28.12.2023 складено акт про її результати №13226/23-00-07-07-01/40606852 (далі Акт перевірки) в якому зафіксовані порушення позивачем вимог п.п.1, 2, 11 ст.3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі ЗУ №265/95-ВР). Зокрема, виявлено, що у розрахункових документах, виданих РРО №3000398644, який використовує позивач, відсутні обов`язкові реквізити, а саме цифрове позначення штрихового коду марки податку на алкогольні напої на загальну суму реалізованих товарів 80566,00грн за період 05.01.2022-30.09.2022 у фіскальних чеках №№: 756594, 766277,903508, 904428, 904449, 904947, 905617, 905621, 906854, 907434, 907562, 907600, 907816, 909454, 911006, 911800, 912308, 913425, 913426, 913427, 914063, 916329, 916499, 917668, 918883, 919337, 919480, 920072, 920393, 920668, 920762, 921323, 921686, 922820, 922981, 925169, 925939, 926169, 927028, 928155, 928771, 928777, 930154, 930298, 930300, 932123, 932747, 932813, 933476, 933514, 933586, 933640, 933692, 934552, 934629, 934835, 934899, 937000, 937329, 937500, 937531, 937988, 938154, 938476, 938495, 939398, 939902, 940132, 940204, 942163, 942164, 942226, 942373, 943073, 944104, 944352, 949576, 949741, 951255, 951828, 954778, 955187, 956375, 957029, 958040, 960314, 960760, 963225, 963886, 967151, 967173, 967807, 969399, 970372, 970440, 970817, 971557, 973932, 976835, 773654, 785053, 979039, 979516, 981177, 981455, 982745, 982771, 983107, 983906,984662, 984683, 984684, 986411, 986435, 988823, 990848, 785266, 797304, 797390, 797399, 799575, 800412, 10490112, 1049722, 1066379, 1067800,1073657, 1075455, 1077912, 1080493, 1082619, 1083461, 1092174, 1100002, 11000830, 1102363, 1111847, 1114721, 1117494, 1123877, 1124969, 1142882, 1150266, 1164650, 1164660, 1165159, 1167373, 1167474, 1170406, 1170744, 1171242, 1171260, 1171832, 1173569, 1175853, 1175870, 1176799, 1176964, 1177944, 1177969, 1178136, 1178473, 1178653, 1178661, 1178706, 1178865, 1179004, 993645, 993886, 994074, 997395, 1001095, 1001525, 1003828, 805124, 812175, 812691, 812828, 814257, 814394, 1015238, 1015254, 1021267, 1022577, 1022820, 818756, 827107, 830727, 831595, 1026716, 1027177, 1027559, 1029064, 1035548, 1036492, 1038979, 1039268, 1040458, 832078, 837361, 841117, 842963, 845598, 847022, 848697, 850274, 853942, 854272, 854915, 855328, 855351, 856634, 857470, 858439, 858796, 859933, 859978, 860615, 861222, 861265, 861345, 861560, 861740, 862271, 862357, 862433, 862496, 863626, 864806, 865734, 866962, 867815, 872242, 872351, 873046, 873286, 873295, 873814, 8746898, 875001, 876621, 877456, 881215, 883826, 884097, 885161, 886884, 886936, 887214, 888515, 888599, 888779, 889702,889989, 890252, 890299, 890880, 891701, 892772, 894232, 894453, 897442, 898106, 899757, 900287, 900544, 901242, 902409. Також відсутні коди УКТЗЕД у фіскальних чеках №№: 1177865, 1003883, 1028353,1028533, 1030894, 1031593, 1033704, 1033705, 1034041, 1035067, 1037379, 1041405. Під час перевірки ревізори надали позивачу письмове звернення від 20.12.2023 про надання документів, що підтверджують придбання, облік, походження підакцизних товарів, включених до акту про зняття залишків товарних запасів. Проте відповіді не надано.

Позивач надав відповідачу письмове заперечення на Акт перевірки, в якому зауважив, що виявлені порушення не стосуються розрахункових документів, які видані під час фактичної перевірки. Тому вважає, що порушена процедура проведення податкової перевірки. Також просив урахувати, що наявні відомості фіскальних чеків дозволяють повністю ідентифікувати господарські операції.

Відповідач відмовив у задоволенні заперечення листом від 23.01.2024 та виніс оскаржувані ППР форми С від 02.02.2024:

№0011650707 про застосування штрафних санкцій 119175,50грн відповідно до підп.54.3.3.п.54.3 ст.54 ПК України, п.1 ст.17 ЗУ №265/95-ВР за не проведення розрахункової операції через РРО з фіскальним режимом роботи та відповідного не роздрукування розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції;

№0011640707 про застосування штрафу 5100,00грн за відповідно до підп.54.3.3.п.54.3 ст.54 ПК України, п.7 ст.17 ЗУ №265/95-ВР за проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду УКТЗЕД.

Не погодившись, позивач звернувся в суд вказаною вище позовною заявою.

Для вирішення спору суд урахував вимогу абзацу другого ст.19 Конституції України діяти в порядку, межах і спосіб, що визначені законом.

Посилання сторін на рішення Верховного Суду не враховані, оскільки рішення в них стосуються не достатньо подібних правовідносин, які регулювалися законами відмінних для цієї справи редакцій.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо організації та проведення фактичної перевірки позивача та визнання протиправним і скасування наказу від 20.12.2023 №2229-п Про проведення фактичної перевірки" в частині призначення фактичної перевірки позивача за місцем фактичного провадження діяльності за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно з підп.20.1.2, 20.1.4, 20.1.8-20.1.11 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право:

для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом;

проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення;

під час проведення перевірок у платників податків - фізичних осіб, а також у посадових осіб платників податків - юридичних осіб та платників єдиного внеску перевіряти документи, що посвідчують особу, а також документи, що підтверджують посаду посадових осіб та/або осіб, які фактично здійснюють розрахункові операції;

вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки з використанням інформації та документів щодо результатів такої інвентаризації за наслідками таких перевірок або під час наступних заходів податкового контролю;

здійснювати контроль за додержанням законодавства з питань регулювання обігу готівки (крім банків), порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб`єктами господарювання установлених законодавством обов`язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів;

проводити контрольні розрахункові операції до початку перевірки платника податків щодо дотримання ним порядку проведення готівкових розрахунків та застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій. Товари, отримані службовими (посадовими) особами контролюючих органів під час проведення контрольної розрахункової операції, підлягають поверненню платнику податків у непошкодженому вигляді. У разі неможливості повернення такого товару відшкодування витрат здійснюється відповідно до законодавства з питань захисту прав споживачів.

Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Порядок проведення фактичних перевірок урегульований нормами ст.80 ПК України.

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) та може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, визначених п.80.2.

В оскаржуваному наказів вказано про підставу, передбачену підп.80.2.2.: «у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів».

Встановлені обставини свідчать, що фактична така підстава була отримана ДПС України з РРО позивача інформація про недоліки розрахункових документів на продаж алкогольних напоїв та подальше її доручення організувати та провести фактичну перевірку.

Відповідно до підп.75.1.3 п.75.1 ст.75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

На відміну від фактичної, документальною перевіркою згідно з підп.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Тобто, дотримання порядку обігу готівки, правильності оформлення розрахункових документів, обіг підакцизного товару перевіряються саме фактичною перевіркою. То ж протилежні доводи позивача не обґрунтовані.

Згідно з п.81.1 ст.81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Вказаних норм дотримано, що підтверджується підписами в копіях направлень та проведення фактичних дій ревізорами щодо податкової перевірки без заперечень позивача.

Згідно з п.81.3 ст.81 ПК України під час проведення перевірок посадові (службові) особи органів державної служби повинні діяти у межах повноважень, визначених цим Кодексом.

Керівники і відповідні посадові особи юридичних осіб та фізичні особи - платники податків під час перевірки, що проводиться контролюючими органами, зобов`язані виконувати вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів про оподаткування і підписати акт (довідку) про проведення перевірки та мають право надати заперечення на цей акт (довідку).

При проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу не мають права вимагати у платника податків отримувати витяг із відповідного реєстру про взяття такого платника податків на облік відповідно до вимог цього Кодексу.

Порушень зазначених норм не встановлено.

Отже, відповідач дотримався вказаних вимог ПК України щодо процедури та підстав призначення та проведення перевірки та позовні вимоги в цій частині не обґрунтовані.

Щодо ППР від 02.02.2024:

№0011650707 про застосування штрафних санкцій 119175,50грн відповідно до підп.54.3.3.п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України (далі - ПК України), п.1 ст.17 ЗУ №265/95-ВР за не проведення розрахункової операції через РРО з фіскальним режимом роботи та відповідного не роздрукування розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції;

№0011640707 про застосування штрафу 5100,00грн за відповідно до підп.54.3.3. п.54.3 ст.54 ПК України, п.7 ст.17 ЗУ №265/95-ВР за проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду УКТЗЕД.

Згідно з п.83.1 ст.83 ПК України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом, податкова інформація, експертні висновки, надані відповідно до статті 84 цього Кодексу та інших законів України, судові рішення, податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи, мультимедійна інформація (фото, відео-, звукозапис), отримана (виготовлена) контролюючими органами.

Оскільки зафіксовані в Акті перевірки порушення стосуються відсутності частини обов`язкових реквізитів у фіскальних чеках РРО позивача (така відсутність позивачем визнається), суд урахував, що Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затверджене наказом Міністерства фінансів України 21.01.2016 № 13, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за № 220/28350 (далі Положення №13).

Згідно з п.2 розділу ІІ вказаного Положення фіскальний чек має містити такі обов`язкові реквізити:

найменування суб`єкта господарювання (рядок 1);

назва господарської одиниці - найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику «Типи об`єктів оподаткування» та повідомлене ДПС формою 20-ОПП (рядок 2);

адреса господарської одиниці - адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку/офісу/квартири) та повідомлена ДПС формою 20-ОПП (рядок 3);

для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери «ПН» (рядок 4);

для СГ, що не є платниками ПДВ,- податковий номер або серія та номер паспорта / номер ID картки (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), перед яким друкуються великі літери «ІД» (рядок 5);

якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру,- кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) (рядок 6);

код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7);

цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення - за бажанням платника) (рядок 8);

цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 9)

назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 10);

ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати (рядок 11);

ідентифікатор платіжного пристрою (рядок 12);

сума комісійної винагороди (у разі наявності) (рядок 13);

вид операції (рядок 14);

реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ» (рядок 15);

напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 16);

підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир» (рядок 17);

підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ» (рядок 18);

позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції (рядок 19);

загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО» (рядок 20);

для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери «ПДВ» (рядок 21);

для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ),- окремим рядком літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку (рядок 22). У реквізиті «Акцизний податок» його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення;

заокруглення (рядок 23);

до сплати (рядок 24);

фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина, секунда) проведення розрахункової операції (рядок 25);

QR-код, який містить у собі код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку, дату і час здійснення розрахункової операції, фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер РРО / фіскальний номер ПРРО) (рядок 26);

для касового чека, що створюється програмним реєстратором розрахункових операцій:

позначку щодо режиму роботи (офлайн/онлайн), в якому створений касовий чек програмним реєстратором розрахункових операцій (рядок 27), контрольне число, сформоване в режимі офлайн (рядок 28);

заводський номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ЗН». Заводський номер для програмних реєстраторів розрахункових операцій не зазначається (рядок 29);

фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН» або фіскальний номер програмного реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН ПРРО» (рядок 30);

напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК» та графічне зображення найменування або логотипу виробника (рядок 31).

Згідно з окремими вимогами ст.3 ЗУ №265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані:

проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Використання програмних реєстраторів розрахункових операцій при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним забороняється;

надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);

застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з додержанням встановленого порядку їх застосування;

проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями та інші.

Отже, відсутність у вказаних вище фіскальних чеках, виданих позивачем, кодів УКТ ЗЕД та цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку, свідчить про обґрунтованість доводів відповідача про допущені позивачем податкові порушення. Термін видачі цих чеків (до чи під час фактичної перевірки) правового значення для кваліфікації порушень не має.

Відповідно до ст.17 ЗУ №265/95-ВР за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

п.1) у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;

п.7) триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості.

Зазначених норм відповідач, приймаючи оскаржувані ППР, дотримався. Отже, вони правомірні та скасуванню не підлягають.

Щодо судових витрат.

Згідно зі ст.132 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на те, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Відмовити повністю у задоволенні позовних вимог адвоката Бердника Віталія Вікторовича від імені ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРАЙД-2016" (18001, Черкаська обл., м.Черкаси, вулиця Митницька, будинок 18; код ЄДРПОУ 40606852) до ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДПС У ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ (18002, м.Черкаси, вул.Хрещатик, 235; код ЄДРПОУ 44131663) про:

визнання протиправними дій щодо організації та проведення його фактичної перевірки;

визнання протиправним і скасування наказу від 20.12.2023 №2229-п Про проведення фактичної перевірки" в частині призначення фактичної перевірки за місцем фактичного провадження діяльності за адресою: Черкаська обл., м.Черкаси, вул. Митницька, 18;

визнання протиправними податкових повідомлень-рішень форми С від 02.02.2024 №0011650707 та №0011640707;

стягнення на його користь судового збору в сумі 7267,20грн та витрат за надання професійної правничої допомоги адвоката в сумі 20000,00грн.

2. Судові витрати розподілу не підлягають.

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Анжеліка БАБИЧ

Повний текст рішення виготовлений і підписаний 24.07.2024.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2024
Оприлюднено26.07.2024
Номер документу120577752
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —580/5218/24

Ухвала від 16.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 11.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Постанова від 11.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 27.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 24.07.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні