ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
24 липня 2024 року м. Дніпросправа № 280/9850/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
за участю секретаря судового засідання Тарантюк А.Р.
розглянувши в м. Дніпро у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕС ФАКТОР КОМПАНІ» на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року (суддя Калашник Ю.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕС ФАКТОР КОМПАНІ» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «БІЗНЕС ФАКТОР КОМПАНІ» звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині.
Позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.08.2023 №00032870709 в частині нарахованих штрафних санкцій у розмірі 2 111 319,26 грн.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року у задоволенні позову відмовлено.
Позивачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, позов задовольнити.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції не враховано, що з реєстру даних РРО вбачається, що РРО з фіскальним номером 3000506280 з 04.05.2022 по 15.06.2022 фіксував приймання від покупців готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів на суму 1 389 029, 37грн. Данні про розрахункові операції передавались на фіскальний сервер. Тобто РРО повністю виконував свої функції відповідно до ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Велась книга обліку розрахункових операцій на РРО з фіскальним номером 3000506280, яка містить щоденні звіти за період з 04.05.2022 по 15.06.2022. Зазначене свідчить про дотримання позивачем вимог ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
Представник позивача апеляційну скаргу підтримав.
Представник відповідача проти задоволення апеляційної скарги заперечував.
Колегія суддів зазначає наступне.
Як було встановлено судом першої інстанції, відповідно до наказу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.06.2023 №3007-п, направлень від 22.06.2022 №3948, №3949 посадовими особами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено фактичну перевірку АЗС за адресою: Дніпропетровська область, Синельніковський район, с. Калиновське, вул.Калинова, буд.101, в якому здійснює діяльність ТОВ «БІЗНЕС ФАКТОР КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 42478443).
За результатами проведеної перевірки складений Акт від 03.07.2023 №2451/04-36-07-08-РРО-42478443.
В ході проведення перевірки встановлені та у Акті зафіксовані порушення позивачем:
п. 1, 2, 11 ст. 3 розд. ІІ Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями) в частині:
не проведення розрахункових операцій через зареєстрований фіскальним сервером контролюючого органу програмний реєстратор розрахункових операцій без створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій;
не надання особі, яка отримує або повертає товар, розрахункових документів встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створених в паперовій та/або електронній формі;
проведення розрахункових операцій через РРО без програмування коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизного товару;
п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) в частині ненадання під час перевірки в повному обсязі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки.
За наслідками проведеної перевірки, на підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 11.08.2023 № 00032870709, відповідно до якого до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 2 116 419,26 грн.
Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням в частині штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2 111 319,26 грн., позивач в порядку адміністративного оскарження подав скаргу до ДПС України.
Рішенням ДПС України від 07.11.2023, скарга позивача залишена без задоволення, а ППР без змін
Позивач звернувся до суду із цим позовом.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що відповідачем правомірність спірного податкового повідомлення-рішення було доведено.
За висновками суду першої інстанції відповідачем доведено порушення позивачем пункту 1 статті 3 Закону №265/95-ВР, і як наслідок правомірність застосування штрафу згідно положень пункту 1 статті 17 Закону №265/95-ВР.
Колегія суддів зазначає настпуне.
Як встановлено судом першої інстанції, позивачем податкове повідомлення-рішення №00032870709 від 11.08.2023 оскаржується в частині застосування фінансової санкції за проведення розрахункових операцій через не належним чином зареєстрований РРО, у період з 04.05.2022 по 15.06.2022, на загальну суму 1 389 029,37 грн., у розмірі 2 111 319,26 грн. (150% вартості проданих з порушення товарів).
Згідно із пунктом 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Відповідно до пункту 1 статті 17 Закону №265/95-ВР, за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання:
100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за №918/29048 затверджено Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), який розроблено відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Податкового кодексу України, Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236.
У пункті 1 Порядку №547 зазначено, що цей Порядок поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) для здійснення розрахункових операцій в готівковій та/або безготівковій формі.
Дія цього Порядку не поширюється на РРО, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Згідно із пунктом 1 розділу 4 Порядку №547, реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації РРО, що відбувається у випадках, коли, зокрема, закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО.
Відповідно до пункту 4 розділу 4 Порядку №547, посадова особа контролюючого органу протягом п`яти календарних днів з дня отримання заяви про скасування реєстрації та реєстраційного посвідчення за наявності довідки про опломбування з відміткою про розпломбування РРО, надісланої ЦСО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО, або у разі прийняття рішення контролюючого органу про скасування реєстрації РРО проводить скасування реєстрації РРО шляхом внесення реєстраційного запису до інформаційно-телекомунікаційній системи ДПС та надає (надсилає) суб`єкту господарювання довідку про скасування реєстрації, що засвідчує скасування реєстрації РРО.
У разі якщо скасування реєстрації РРО було здійснено за рішенням контролюючого органу, примірник довідки про скасування реєстрації направляється до ЦСО, яким проводилося технічне обслуговування РРО, засобами телекомунікацій в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів із зазначенням обов`язкових реквізитів електронних документів. Примірник довідки про скасування реєстрації РРО розміщується в Електронному кабінеті.
Відповідно до пункту 5 Порядку №547, контролюючий орган за місцем реєстрації РРО не пізніше одного місяця з дня виникнення підстав для скасування реєстрації РРО, визначених у підпунктах 4 - 10, 13 пункту 1 цієї глави, приймає рішення про скасування реєстрації РРО у разі, якщо суб`єктом господарювання не подано заяву про скасування реєстрації та такі підстави залишилися актуальними.
Пунктами 6, 7 розділу 4 Порядку №547 встановлено, що контролюючий орган за місцем реєстрації РРО у випадках, передбачених підпунктами 2, 3 пункту 1 цієї глави, попереджає суб`єкта господарювання за місяць до настання терміну про необхідність проведення процедури скасування реєстрації РРО.
Скасування реєстрації РРО проводиться контролюючим органом не пізніше двох робочих днів з дня настання терміну виведення з експлуатації РРО.
Документи, визначені у цій главі, можуть бути подані та отримані відповідальною особою суб`єкта господарювання або самим суб`єктом господарювання - фізичною особою - підприємцем, а також через уповноважену особу за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та належним чином оформленої довіреності на проведення скасування реєстрації РРО.
Вірно суд першої інстанції зазначив, що контролюючий орган протягом п`яти календарних днів з дня прийняття рішення про скасування реєстрації РРО надає суб`єкту господарювання довідку про скасування реєстрації, що засвідчує скасування реєстрації РРО. При цьому, у разі якщо скасування реєстрації РРО було здійснено за рішенням контролюючого органу, копія довідки про скасування реєстрації направляється ЦСО, яким проводилося технічне обслуговування РРО. В той же час, контролюючий орган за місцем реєстрації РРО у випадках, передбачених підпунктами 2, 3 пункту 1 цієї глави, попереджає суб`єкта господарювання за місяць до настання терміну про необхідність проведення процедури скасування реєстрації РРО.
Суд першої інстанції встановив, що ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято рішення №124/08-01-12-01 від 04.05.2022 про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій (фіскальний номер 3000506280) у зв`язку із закінченням визначеного законодавством строку експлуатації РРО.
Відповідачем сформовано довідку №17778 від 04.05.2022.
Представник відповідача зазначив, що примірник довідки про скасування реєстрації РРО був розміщений в Електронному кабінеті позивача.
Представник позивача зауважила, що станом на травень 2022 року Електронний кабінет працював із перебоями, а тому позивачем не був обізнаний про скасування реєстрації РРО.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що податковим органом виконані вимоги Порядку №547.
Матеріалами справи підтверджено факт використання позивачем у своїй діяльності, у період з 04.05.2022 по 15.06.2022, РРО, реєстрація якого скасована.
Проте, колегія суддів враховує, що матеріалами справи не спростовано, що РРО з фіскальним номером 3000506280 з 04.05.2022 по 15.06.2022 фіксував приймання від покупців готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів на суму 1 389 029, 37грн. Данні про розрахункові операції передавались на фіскальний сервер. РРО повністю виконував свої функції відповідно до ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Велась книга обліку розрахункових операцій на РРО з фіскальним номером 3000506280, яка містить щоденні звіти за період з 04.05.2022 по 15.06.2022.
Матеріалами справи не спростовано факт, що пристрій РРО, який використовувався після скасування реєстрації, був неушкоджений, опломбований та працював коректно.
Таким чином, враховуючи критерії перевірки рішень суб`єктів водних повноважень, передбачені ст. 2 КАС України, колегія суддів вважає, що спірне рішення було прийнято без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Колегія суддів вважає, що позовні вимоги ТОВ «БІЗНЕС ФАКТОР КОМПАНІ» підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 315, 317, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕС ФАКТОР КОМПАНІ» задовольнити.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕС ФАКТОР КОМПАНІ» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині скасувати.
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.08.2023 №00032870709 в частині нарахування штрафних санкцій в розмірі 2 111 319, 26грн.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до суду касаційної інстанції в строк, передбачений ст. 329 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 25 липня 2024 року.
Головуючий - суддяА.А. Щербак
суддяН.П. Баранник
суддяН.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2024 |
Оприлюднено | 29.07.2024 |
Номер документу | 120608108 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні