Постанова
від 24.07.2024 по справі 320/17825/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/17825/21 Головуючий у 1 інстанції - Лапій С.М.

Суддя-доповідач - Василенко Я.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Мельничука В.П., Оксененка О.М.,

за участю секретаря Шляги А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 18.12.2023 у справі за адміністративним позовом Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області до публічного акціонерного товариства "Меркурій-Торг" про зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:

- зобов`язати публічне акціонерне товариство «Меркурій-Торг» (код ЄДРПОУ 01546965) здійснити перебудову самочинно добудованої прибудови до магазину №8 «Продтовари» літ. «А-1», по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області (кадастровий номер земельної ділянки: 3210600000:01:014:0040) до попереднього стану (загальна площа до реконструкції - 234,3 кв.м.) за власний рахунок.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 18.12.2023 у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області звернулося до Шостого апеляційного адміністративного суду із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Управлінням інспекції та контролю Броварської міської ради Броварського району Київської області 05.02.2019 на підставі звернення ПАТ «Київоблгаз» від 26.11.2018 №6426/2-6, наказу від 23.01.2019 №8/2019 та направлення для проведення позапланової перевірки від 23.01.2019 №7/19-н проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктом містобудування ПАТ «Меркурій-Торг» вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті «Будівництво по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області, кадастровий номер 3210600000:01:014:0040».

За результатами проведеної перевірки 05.02.2019 складено акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкті будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій № Т-0502/1.

Актом перевірки встановлено наступне: з метою проведення перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства на об`єкті по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області на адресу реєстрації замовника ПАТ «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» рекомендованим листом направлено повідомлення про проведення перевірки від 11.01.2019 (квитанція ПАТ «Укрпошта» № 0740023963853). В даному повідомлені зазначались день та час проведення перевірки (23.01.2019 р. об 11:00 год.). У результаті виїзду на об`єкт у зазначений в повідомленні день та час директор ПАТ «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» чи належним чином уповноважений представник були відсутні.

Враховуючи зазначене, на адресу реєстрації замовника ПАТ «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» рекомендованим листом повторно направлено повідомлення про проведення перевірки від 24.01.2019 (квитанції ПАТ «Укрпошта» № 0740024169387). В даному повідомлені зазначались день та час проведення перевірки (05.02.2019 об 11:00 год.). Відповідно до сайту публічного акціонерного товариства «Укрпошта» зазначене повідомлення вручене 02.02.2019. У результаті виїзду на об`єкт, у зазначений в повідомленні день та час директор ПАТ «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» чи належним чином уповноважений представник були відсутні.

За відсутності проектної документації визначити клас наслідків (відповідальності) виявилось неможливо.

На підставі наведеного позивачем видано відповідачу припис від 05.02.2019 № С-0502/1 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким вимагалось усунути виявлене порушення в термін до 18.02.2019 шляхом допущення посадових осіб позивача для проведення перевірки об`єкта по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області.

Посадовими особами позивача 09.12.2019 на підставі наказу Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області від 28.11.2019 № 94/2019 та перевірки виконання вимог припису № С-0502/1 від 05.02.2019 видано направлення для проведення позапланової перевірки від 28.11.2019 № 133/19-н, проведено позапланову перевірку щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті «Будівництво по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області, кадастровий номер 3210600000:01:014:0040».

За результатами проведеної позапланової перевірки 09.12.2021 складено акт проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності № Т-0912/1.

Вказаним актом встановлено та виявлено ряд порушень вимог законодавства, які зафіксовані в графі VIII, а саме: згідно з державним актом на право постійного користування землею серія І-КВ № 000575, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 99 земельна ділянка по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області перебуває в постійному користуванні в публічного акціонерного товариства «МЕРКУРІЙ-ТОРГ».

Відповідно до договору купівлі-продажу державного майна при викупі, серія та номер: 662, від 29.02.1996 p.; додаткової угоди, серія та номер: 3285 від 22.10.1996 р. та Витягу з реєстру прав власності на нерухоме майно від 18.10.2012 р. номер витягу 35906036 магазин № 8 «Продтовари» літ. «А-1», загальною площею 234,3 кв. м. та тарний склад літ. «Б», загальною площею 212,6 кв. м. належать публічному акціонерному товариству «МЕРКУРІЙ-ТОРГ».

Також, 29.12.2017 виданий витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 29.12.2017 р. № 109661042, згідно з яким нежитлова будівля загальною площею 348,3 кв. м. та тарний склад літ. «Б» загальною площею 212,6 кв.м. належать публічному акціонерному товариству «МЕРКУРІЙ-ТОРГ».

Публічне акціонерне товариство «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» без документу, що надає право на виконання будівельних робіт, виконало реконструкцію магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» загальною площею 234,3 кв. м. по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області, а саме: виконало будівництво прибудови розміром в плані (14,85х7,87)+(2,44х2,06) м, таким чином збільшивши площу магазина №8 «Продтовари» літ. «А-1» з 234,3 кв. м. до 348,3 кв. м.; крім того, в приміщенні 1 (площа 133,6 кв. м.) в несучій стіні виконаний дверний проріз.

Реконструкція магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» загальною площею 234,3 кв. м. по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області виконано без затвердженої у встановленому порядку проектної документації.

Реконструкція магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» загальною площею 234,3 кв. м. по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області виконано без оформлення виконавчої документації - актів на закриття прихованих робіт, журналів робіт, виконавчих схем тощо.

Реконструкція магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» загальною площею 234,3 кв. м. по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області виконано без розробки проекту виконання робіт (ПВР).

Публічне акціонерне товариство «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» під час перевірки не надало документів, що підтверджують забезпечення ведення авторського та технічного нагляду під час реконструкції магазину.

Замовник будівництва публічне акціонерне товариство «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» у термін проведення перевірки не надало паспорти якості на використані матеріали, що використані під час реконструкції магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1», загальною площею 234,3 кв. м. по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області, що свідчить про їх відсутність.

Під час перевірки встановлено, що реконструйований магазин № 8 «Продтовари» літ. «А-1», по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області використовується (експлуатується) публічним акціонерним товариством «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» під заклад громадського харчування без прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку.

На підставі наведеного позивачем видано відповідачу припис від 09.12.2019 № С-0912/1 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким вимагалось усунути виявлені порушення, а саме:

1. порушення у сфері містобудівної діяльності, зазначене в п. 1, усунути шляхом отримання документу, що надає право на виконання будівельних робіт або приведення земельної ділянки до попереднього стану або будь-яким іншим шляхом згідно з чинним законодавством, у термін до 09.02.2020;

2. порушення у сфері містобудівної діяльності, зазначене в п. 2, п. 4, п. 7, усунути шляхом розроблення затвердженої у встановленому порядку проектної документації, розроблення проекту виконання робіт (ПВР) та наданні паспортів якості на використані матеріали або будь-яким іншим шляхом згідно з чинним законодавством, у термін до 09.01.2020;

3. порушення у сфері містобудівної діяльності, зазначене в п. 3, усунути шляхом оформлення виконавчої документації або будь-яким іншим шляхом згідно з чинним законодавством, в термін до 27.12.2019;

4. порушення у сфері містобудівної діяльності, зазначене в п. 5, п. 6, усунути у термін до 20.12.2019 у встановленому законодавством порядку;

5. з 11.12.2019 зупинити експлуатацію закладу громадського харчування по АДРЕСА_1 до введення його в експлуатацію в установленому законодавством порядку.

Посадовими особами позивача 05.02.2021 на підставі наказу Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області від 18.01.2021 № 1/2021 та перевірки виконання вимог припису № С-0912/1 від 09.12.2019 видано направлення для проведення позапланової перевірки від 18.01.2021 № 3/21-н, проведено позапланову перевірку щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті «будівництво по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 3210600000:01:014:0040».

За результатами проведеної позапланової перевірки 05.02.2021 складено акт проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності № Т-0502/1.

Вказаним актом встановлено, що відповідачем вимоги припису від 09.12.2019 № С-0912/1 не виконано, а саме:

1. не отримано документ, що надає право на виконання будівельних робіт реконструкцію магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області, не приведено земельну ділянку до попереднього стану або будь-яким іншим шляхом згідно з чинним законодавством;

2. не надано належним чином затверджену проектну документацію на реконструкцію магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області;

3. повторно не надано виконавчу документацію на реконструкцію магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області;

4. повторно не надано проект виконання робіт (ПВР) на реконструкцію магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області, що свідчить про його відсутність;

5. замовник будівництва публічне акціонерне товариство «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» під час перевірки повторно не надав документів, що підтверджують забезпечення ведення авторського нагляду на об`єкті реконструкції магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області (не надано договір на здійснення авторського нагляду, не надано наказ про призначення відповідальної особи за авторський нагляд, не надано журнал авторського нагляду, не надано актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій, акти на закриття прихованих робіт в яких повинен бути підпис представника проектної організації);

6. замовник будівництва публічне акціонерне товариство «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» під час перевірки повторно не надав документів, що підтверджують забезпечення ведення технічного нагляду на об`єкті на об`єкті реконструкції магазину № 8 «Продтовари» літ. «А-1» по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області (не надано договір на здійснення технічного нагляду, не надано наказ про призначення відповідальної особи за технічний нагляд, не надано актів проміжного прийняття відповідальних конструкцій, акти на закриття прихованих робіт в яких повинен бути підпис представника технічного нагляду замовника);

7. замовник будівництва публічне акціонерне товариство «МЕРКУРІЙ-ТОРГ» в термін проведення перевірки повторно не надав паспорти якості на використані матеріали, що свідчить про їх відсутність;

8. під час перевірки встановлено, що реконструйований магазин № 8 «Продтовари» літ. (А-1» по вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області продовжує експлуатуватись без прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку.

У зв`язку з цим позивачем щодо відповідача винесено припис від 05.02.2021 №С-0502/1 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким вимагалось усунути виявлені порушення у термін до 04.04.2021.

Посадовими особами позивача 23.04.2021 на підставі наказу Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області від 05.04.2021 № 26/2021 та перевірки виконання вимог припису № С-0502/1 від 05.02.2021 видано направлення для проведення позапланової перевірки від 05.04.2021 № 24/21-н, проведено позапланову перевірку щодо втримання відповідачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті «будівництво по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 3210600000:01:014:0040».

Провівши вчетверте перевірку 23.04.2021, посадові особи позивача склали акт проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності № Т-2304/1.

Вказаним актом встановлено, що відповідачем вимоги припису від 05.02.2021 № С-0502/1 не виконано.

Як зазначає позивач, станом на момент звернення до суду з даним позовом (31.12.2021) встановлено невиконання вимог приписів від 05.02.2019 № С-0502/1, від 09.12.2021 № С-0912/1 та від 05.02.2021 № С-0502/1, винесених за результатами проведених перевірок. Доказів, що підтверджують виконання відповідачем вимог вказаних приписів, не надано.

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача з даним позовом до суду першої інстанції.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що судовими рішеннями визнано, що нежитлова будівля по вулиці Шевченка, 27, в м. Бровари, Київської області, яка на праві власності належить ПАТ "Меркурій-Торг", не є самочинним будівництвом, а тому позовні вимоги позивача є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції з ненаданням належної оцінки нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення, судом порушено правильність застосування норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до положень частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначено Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038-ІV).

Приписами статті 10 Закону № 3038-VI визначено, що для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, визначені статтею 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.

Згідно зі ст. 41 Закону №3038-ІV державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону №3038-ІV позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: 1) подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; 2) необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; 3) виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; 4) перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; 5) вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом; 6) звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; 7) вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Частиною першою статті 38 Закону №3038-ІV встановлено, що у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису. У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.

Згідно зі ст. 376 ЦК України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Позивач у позовній заяві та апеляційній скарзі зазначає, що відповідачем здійснено будівництво прибудови до магазину без затвердженої у встановленому порядку проектної документації.

У той же час, як вірно було встановлено судом першої інстанції, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2022 у справі №320/1194/19, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.05.2023, визнано протиправною та скасовано постанову Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області № 3-1802/1-1802/5-вих від 18.02.2019 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на ПАТ «Меркурій-Торг».

Крім того, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 17.08.2023 у справі №361/56/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.03.2024, позов ПАТ «Меркурій-Торг» задоволено повністю: визнано протиправними та скасовані постанови Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області від 20.12.2019 №З-2012/3/2012/5-вих, №З-2012/4/2012/6-вих, №З-2012/5/2012/7-вих, №З-2012/6/2012/8-вих, №З-2012/9/2012/9-вих, №З-2012/7/2012/10-вих, №З-2012/8/2012/11-вих, №З-2012/10/2012/12-вих.

У вказаних вище адміністративних справах судами встановлено, що згідно витягу з Реєстру прав власності на нерухоме майно, виданого 18.10.2012 КП Броварської міської ради "Броварське бюро технічної інвентаризації" за адресою вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області знаходиться нежитлова будівля, об`єкт житлової нерухомості загальною площею 234,3 кв.м., навіс, огорожа, тарний склад загальною площею 212,6 кв.м. Вказані приміщення були зареєстровані на праві власності за ПАТ "Меркурій-Торг" на підставі договору купівлі-продажу, державного майна при викупі, виданий 29.02.1996.

Згідно експлікації приміщень, яка міститься в Технічному паспорті на будинок, який виданий 10.10.2012, загальна площа приміщення 234,3 м. кв.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 29.12.2017 року, індексний номер 109661042, за адресою вул. Шевченка, 27 в м. Бровари Київської області знаходиться нежитлова будівля, об`єкт житлової нерухомості, загальною площею 348, 3 кв.м., навіс В, Д, Е, сарай (тимчасовий) Г, огорожа N. Тарний склад Б загальною площею 212,6 кв.м. Вказані приміщення були зареєстровані на праві власності за ПАТ "Меркурій-Торг" 27.12.2017 на підставі договору купівлі-продажу, державного майна при викупі, виданий 29.02.1996, видавник приватний нотаріус Броварського нотаріального округу, технічний паспорт виданий 19.12.2017 видавник ТОВ "Українське бюро технічної інвентаризації та оцінки майна", лист довідка від 19.12.2017, видавник ТОВ "Українське бюро технічної інвентаризації та оцінки майна". Підставою внесення запису є рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 39060986 від 29.12.2017.

У матеріалах справи також міститься копія технічного паспорту на будинок за адресою АДРЕСА_1 , виданий 19.12.2017, видавник ТОВ «Українське бюро технічної інвентаризації та оцінки майна», копія листа довідки від 19.12.2017 року, видавник ТОВ "Українське бюро технічної інвентаризації та оцінки майна" у якій зазначається, що у рамках укладеного договору № 3337 від 19 грудня 2017р. та згідно "Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна", затвердженої наказом Держбуду України №127 від 24.05.2001р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10.07.2001р. за № 582/5773 (із змінами та доповненнями), ТОВ "Українське бюро технічної інвентаризації та оцінки майна" виконано комплекс робіт (надано послуг) по проведенню технічної інвентаризації нежитлової будівлі, розташованої за адресою: Київська область, місто Бровари, вулиця Шевченка, 27, яка належить ПАТ "Меркурій-Торг".

Згідно технічного паспорта внаслідок проведеного обстеження та підрахунку площі вищезазначеного об`єкта нерухомості встановлено, що нежитлова будівля по вулиці Шевченка, 27 та її загальна площа змінена і складає: літ А - 348,3 кв.м., літ Б - 212,6 кв.м., що на підставі "Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна", затвердженої наказом Держбуду України №127 від 24.05.2001, не є самочинним будівництвом.

Крім того встановлено, що ПАТ «Меркурій-Торг» на виконання вимог вказаних вище повідомлень надав позивачу всі витребувані ним документи стосовно об`єкта по вул. Шевченка, 27, в м. Бровари, Київської області. Зокрема, ПАТ «Меркурій-Торг» було надано договір купівлі-продажу державного майна при викупі від 29 лютого 1996 року, реєстр за № 662, додаткової угоди до такого договору та технічний паспорт на нежитлову будівлю, якими підтверджується, що об`єкт по вул. Шевченка, 27, в м. Бровари, Київської області є нежитловою будівлею - кафе, яке придбано ПАТ «Меркурій-Торг» 29 лютого 1996 року. Така нежитлова будівля - кафе (їдальня) є діючим об`єктом торгівлі та надання послуг, а тому не є об`єктом самочинного будівництва.

Відповідно до частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, враховуючи те, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 04.01.2022 у справі №320/1194/19, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.05.2023 та рішенням Київського окружного адміністративного суду від 17.08.2023 у справі №361/56/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.03.2024, визнано, що нежитлова будівля по вулиці Шевченка, 27, в м. Бровари, Київської області, яка на праві власності належить ПАТ "Меркурій-Торг", не є самочинним будівництвом, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позовні вимоги позивача є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Доводи апелянта про те, що невиконання відповідачем приписів зобов`язального характеру підтверджує наявність факту самочинного будівництва, колегія суддів оцінює критично, оскільки вказані вище судові рішення свідчать про зворотнє.

Підсумовуючи викладене, за результатами розгляду апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції прийняв правильне рішення про відмову у задоволенні позову.

При цьому, інші аргументи апеляційної скарги позивача є безпідставними та необґрунтованими, носять формальний характер і не ґрунтуються ні на фактичних обставинах, ні на вимогах закону та спростовуються матеріалами справи. Крім того, апеляційна скарга не містить посилань на обставини, передбачені статтями 317-319 КАС України, за яких рішення суду підлягає скасуванню.

Також, надаючи оцінку всім доводам учасників справи, судова колегія також враховує рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».

Відповідно до ст. 6 КАС України та ст. 17 Закон України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» висновки ЄСПЛ є джерелом права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийняв законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242-244, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління інспекції та контролю Броварської міської ради Київської області залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 18.12.2023 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Мельничук В.П.

Оксененко О.М.

Повний текст постанови виготовлений 25.07.2024.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2024
Оприлюднено29.07.2024
Номер документу120608752
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —320/17825/21

Постанова від 24.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Постанова від 24.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 18.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні