справа № 399/368/24
провадження № 1-кп/399/59/2024
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 липня 2024 року смт Онуфріївка
Онуфріївський районний суд Кіровоградської області у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні кримінальне провадження № 12024121060000696 від 12.04.2024 року за обвинуваченням ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, громадянина України, українця, освіта вища, економіст, одруженого, малолітніх, неповнолітніх дітей на утриманні немає, працює голова ФГ ОСОБА_4 , депутат Онуфріївської селищної ради, Олександрійського району, Кіровоградської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366-2 КК України,-
за участю сторін кримінального провадження:
прокурора ОСОБА_5 ,
обвинуваченого ОСОБА_3 ,
встановив:
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу. Депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.
Відповідно допостанови Онуфріївськоїселищної територіальноївиборчої комісіїОлександрійського районуКіровоградської області№ 51від 13.11.2020р.«Про визнанняобраним депутатомОнуфріївської селищноїради Олександрійськогорайону Кіровоградськоїобласті наперших місцевихвиборах 25жовтня 2020року ОСОБА_3 », ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнаний обраним депутатом Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Рішенням першої сесії Онуфріївської селищної ради першого скликання Кіровоградської області № 1 від 27.11.2020 «Про початок повноважень депутатів Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області» ОСОБА_3 є депутатом Онуфріївської селищної ради.
Згідно рішення другої сесії Онуфріївської селищної ради восьмого скликання № 37 від 26.01.2021 «Про приведення у відповідність до законодавства порядку обчислення скликання органу місцевого самоврядування Онуфріївської селищної ради» рішення Онуфріївської селищної ради з 27.11.2020 по 26.01.2021 першого скликання вважати відповідно рішеннями 8 скликання.
Таким чином, ОСОБА_3 відповідно до положень статей 2 та 4 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» являється депутатом місцевої ради.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами декларування є особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 4 частини першоїстатті 3Закону України «Про запобігання корупції», інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цьогоЗакону. Згідно підпункту «б» пункту 1 частини першоїстатті 3Закону України «Про запобігання корупції», такими суб`єктами є депутати місцевих рад.
Положенням ч. 1 ст.45Закону України «Про запобігання корупції»передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції за електронною адресою «https://public.nazk.gov.ua» подавати декларацію за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції.
Наказом Національногоагентства зпитань запобіганнякорупції № 448/21 від 23.07.2021 затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затверджено форму декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до якої:
-згідно ізч.1Розділу II«Формування таведення Реєстру» до Реєстру включаються такі електронні документи (далі - документи): декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону; повідомлення про відкриття суб`єктом декларування або членом його сім`ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента, передбачені Законом; повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, передбачені Законом;
-згідно ізч.2Розділу II«Формування таведення Реєстру» суб`єкти декларування подають до Реєстру зазначені в пункті 1 цього розділу документи шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі;
- згідно із ч. 3 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» суб`єкт декларування повинен зареєструватися у Реєстрі з використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа. Під час реєстрації у Реєстрі суб`єкт декларування повинен зазначити адресу особистої електронної пошти, що використовуватиметься для надсилання йому повідомлень, та контактний номер телефону;
- згідно із ч. 4 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» зареєстровані в Реєстрі суб`єкти декларування мають право: доступу до персонального електронного кабінету після автентифікації із використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа; у разі потреби подавати з використанням програмних засобів Реєстру заявки на зміну особистого ключа для доступу до персонального електронного кабінету (заявки розглядаються адміністраторами системи Реєстру не пізніше наступного робочого дня після їх отримання); змінювати адресу особистої електронної пошти та контактний номер телефону в персональному електронному кабінеті; створювати, змінювати, зберігати та видаляти чернетки документів у персональному електронному кабінеті; подавати документи у разі їх відповідності технічним вимогам до форми і проходження контролю щодо правильності заповнення, переглядати подані ними документи; подавати виправлені документи у строки та в порядку, визначені Законом; отримувати в персональному електронному кабінеті та на адресу особистої електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, електронні повідомлення про підтвердження подання документів, попередження про необхідність подання документів до Реєстру, інші повідомлення;
-згідно ізч.5Розділу II«Формування таведення Реєстру» після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства. Інші повідомлення, які суб`єкт декларування направляє за допомогою персонального електронного кабінету, також підписуються шляхом накладання на них особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства;
- згідно із ч. 6 Розділу II «Формування та ведення Реєстру» кожному поданому документу Реєстр автоматично надає унікальний ідентифікатор документа та накладає на нього електронну печатку Реєстру, що унеможливлює внесення несанкціонованих змін до поданого документа (забезпечує цілісність документа).
Статтею 46Закону України«Про запобіганнякорупції» визначеноперелік відомостей,які зазначаютьсяу декларації.Відповідно доп.1ч.1ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» удекларації зазначаютьсявідомості про прізвище, ім`я, по батькові, число, місяць і рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі його отримання), серію та номер паспорта громадянина України, суб`єкта декларування та членів його сім`ї, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі суб`єкта декларування та членів його сім`ї (у разі формування такого унікального номера), зареєстроване місце їх проживання, а також місце фактичного проживання або поштову адресу, на яку суб`єкту декларування Національним агентством може бути надіслано кореспонденцію, місце роботи (проходження служби) або місце майбутньої роботи (проходження служби), займану посаду або посаду, на яку претендує, та категорію посади (якщо така є) суб`єкта декларування, у тому числі належність до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, суб`єктів декларування, які займають посади, пов`язані з високим рівнем корупційних ризиків, а також належність до національних публічних діячів відповідно доЗакону України«Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».
Відповідно доп.2ч.1ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» удекларації зазначаютьсявідомості про об`єкти нерухомості, що належать суб`єкту декларування та членам його сім`ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають: а) дані щодо виду, характеристики майна, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, оренду або інше право користування, вартість майна на дату набуття його у власність, володіння або користування; б) у разі якщо нерухоме майно перебуває у спільній власності, про усіх співвласників такого майна вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі якщо нерухоме майно перебуває в оренді або на іншому праві користування, про власника такого майна також вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Також,відповідно доп.3ч.1ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» удекларації зазначаютьсявідомості про цінне рухоме майно, вартість якого перевищує 100 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року, що належить суб`єкту декларування або членам його сім`ї на праві приватної власності, у тому числі спільної власності, або перебуває в її володінні або користуванні незалежно від форми правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають: а) дані щодо виду майна, характеристики майна, дату набуття його у власність, володіння або користування, вартість майна на дату його набуття у власність, володіння або користування; б) дані щодо транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, а також щодо їх марки та моделі, року випуску, ідентифікаційного номера (за наявності). Відомості про транспортні засоби та інші самохідні машини і механізми зазначаються незалежно від їх вартості.
Водночас,відповідно доп.5ч.1ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» удекларації зазначаютьсявідомості про інші корпоративні права, що належать суб`єкту декларування або членам його сім`ї, із зазначенням найменування кожного суб`єкта господарювання, його організаційно-правової форми, коду Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, частки у статутному (складеному) капіталі товариства, підприємства, організації у грошовому та відсотковому вираженні.
Положеннями п.5-1ч.1ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» передбачено,що удекларації зазначаютьсявідомості про юридичні особи, трасти або інші подібні правові утворення, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб`єкт декларування або члени його сім`ї.
У відповідностідо п.7ч.1ст.46Закону України«Про запобіганнякорупції» удекларації зазначаютьсявідомості про отримані доходи суб`єкта декларування або членів його сім`ї, у тому числі доходи у вигляді заробітної плати (грошового забезпечення), отримані як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, гонорари, дивіденди, проценти, роялті, страхові виплати, аліменти, благодійна допомога, пенсія, доходи від відчуження цінних паперів та корпоративних прав, подарунки, а також соціальні виплати та субсидії у разі виплати їх у грошовій формі та інші доходи. Такі відомості включають дані про вид доходу, джерело доходу та його розмір.
Згідно з абз. 3 ч. 2 ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції» дані про об`єкт декларування, що перебував у володінні або користуванні суб`єкта декларування або членів його сім`ї, зазначаються у декларації, якщо такий об`єкт перебував у володінні або користуванні станом на останній день звітного періоду або протягом не менше половини днів протягом звітного періоду.
Отже,відповідно довимог ЗаконуУкраїни «Прозапобігання корупції» ОСОБА_3 ,будучи депутатом Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та обов`язок подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, і відповідно є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією та відповідно до ст. ст. 45, 46, п. 2-7 Розділу 8 «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язаний був подати декларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування за 2021рік у строкдо 31.01.2024.
Однак,в порушеннявищезазначених вимогзакону ОСОБА_3 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, вчинив кримінальне правопорушення за наступних обставин.
Так, ОСОБА_3 , діючи відповідно до вимог ст. ст. 45,46 Закону України «Про запобігання корупції», 30.03.2023 склав та подав, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за звітний 2021 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції.
Далі, 30.03.2023 о 14годині 48хвилині ОСОБА_3 , будучи обізнаним з вимогами ст.ст. 45,46Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи, що при складанні та подачі шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за звітний 2021 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції, перебуваючи в с. Деріївка Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, більш точну адресу досудовим розслідуванням не встановлено, здійснив вихід у мережу Інтернет, створив в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», унікальний ідентифікатор документа 3beb345d-0b40-42a8-aa28-885823cbd56c для заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної декларації за 2021 рік.
Після чого, діючи умисно, з метою приховання дійсної інформації, в порушення вимог частини 1 статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», вніс завідомо недостовірнівідомості вокремі розділидекларації,а самене вказав наступне майно:
- машиномісце № 105 загальною площею 13,4 м2, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2527639480000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 27.09.2021 № 26234РН-Г вартістю 531000,00 гривень;
- машиномісце АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2527678180000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 01.10.2021 № 26245/РН-Г вартістю 531000,00 гривень;
- машиномісце АДРЕСА_4 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2478042580000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 21.12.2021 вартує 531000,00 гривень;
- земельну ділянку загальною площею 42611 м2, кадастровий номер 3524681300:02:000:0032, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 671012935246, що належить йому на праві власності, та вартість якої відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 25.03.2024 № 201-20240325-0007543653 становить 155795, 37 гривні;
- земельну ділянку загальною площею 20003 м2, кадастровий номер 3524681300:02:000:5017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 670666435246, що належить йому на праві власності, та вартість якої відповідно договору купівлі-продажу від 07.10.2021 становить 39040, 00 гривень.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» від 15.12.2020 № 1082-IX прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2021 року складав 2270 гривень.
Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_3 у щорічній декларації за 2021 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1787835, 37 гривень, чим не дотримав вимог пункту 2 частини 1статті 46 Закону України «Про запобігання корупції».
Отже ОСОБА_3 , будучи суб`єктом декларування, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», діючи умисно, усвідомлюючи небезпечний характер своїх дій та бажаючи настання їх наслідків, у порушення вимог ст. 45, ч. 1 ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи про обов`язок вказати усі передбачені згаданим Законом відомості в декларації, повну та достовірну інформацію в усіх її розділах, вніс завідомо недостовірні відомості до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченоїЗаконом України«Про запобіганнякорупції» за 2021 рік, не зазначившинаявність унього нерухомого майна, що відрізняється від достовірних відомостей на загальну суму 1787835, 37 гривень, що перевищує розмір 787,5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановленого на 1 січня 2021 року.
Продовжуючи свої злочинні дії, які охоплювалися єдиним умислом, діючи відповідно до вимог ст.ст. 45,46 Закону України «Про запобігання корупції», 30.03.2023 склав та подав шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за звітний 2022 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції.
Далі,30.03.2023 о 15годині 22хвилині ОСОБА_3 , будучи обізнаним з вимогами ст.ст. 45, 46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи, що при складанні та подачі шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларації особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,за 2022рік заформою,що визначенаНаціональним агентствомз питаньзапобігання корупції, перебуваючи вс.Деріївка Онуфріївськоїселищної радиОлександрійського районуКіровоградської області,більш точнуадресу досудовимрозслідуванням невстановлено,здійснив вихіду мережуІнтернет,створив вінформаційно-телекомунікаційнійсистемі «Єдинийдержавний реєстрдекларацій осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування»,унікальний ідентифікатордокумента 86f4969e-0701-41e4-b7c6-6b5b79128ca8 для заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної декларації за 2022 рік.
Після чого, діючи умисно, з метою приховання дійсної інформації, в порушення вимог частини 1 статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», вніс завідомо недостовірнівідомості вокремі розділидекларації,а саме не вказав наступне майно:
- машиномісце № 105 загальною площею 13,4 м2,яке розташованеза адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2527639480000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 27.09.2021 № 26234РН-Г коштує 531000,00 гривень;
- машиномісце АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2527678180000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 01.10.2021 № 26245/РН-Г коштує 531000,00 гривень;
- машиномісце АДРЕСА_4 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2478042580000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 21.12.2021 коштує 531000,00 гривень;
- земельну ділянку загальною площею 42611 м2,кадастровий номер3524681300:02:000:0032,яка розташованаза адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 671012935246, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 25.03.2024 № 201-20240325-0007543653 становить 155795, 37 гривні;
- земельну ділянку загальною площею 20003 м2,кадастровий номер3524681300:02:000:5017,яка розташованаза адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 670666435246, що належить йому на праві власності, та вартість якої відповідно договору купівлі-продажу від 07.10.2021 становить 39040, 00 гривень.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» від 02.12.2021 № 1928-IX прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2022 року складав 2481 гривня.
Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_3 у щорічній декларації за 2022 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1787835, 37 гривень, чим не дотримав вимог пункту 2 частини 1статті 46 Закону України «Про запобігання корупції».
Отже ОСОБА_3 , будучи суб`єктом декларування, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», діючи умисно, усвідомлюючи небезпечний характер своїх дій та бажаючи настання їх наслідків, у порушення вимог ст. 45, ч. 1 ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи про обов`язок вказати усі передбачені згаданим Законом відомості в декларації, повну та достовірну інформацію в усіх її розділах, вніс завідомо недостовірні відомості до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченоїЗаконом України«Про запобіганнякорупції» за 2022 рік, не зазначившинаявність унього нерухомого майна, що відрізняється від достовірних відомостей на загальну суму 1787835, 37 гривень, що перевищує розмір 720,6 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановленого на 1 січня 2022 року.
Продовжуючи свої злочинні дії, які охоплювалися єдиним умислом, діючи відповідно до вимог ст.ст. 45,46 Закону України «Про запобігання корупції», 31.01.2024 склав та подав, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік за формою, що визначена Національним агентством з питань запобігання корупції.
Далі,31.01.2024о 19годині 36хвилині ОСОБА_3 , будучи обізнаним з вимогами ст.ст. 45, 46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи, що при складанні та подачі шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларації особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,за 2023рік заформою,що визначенаНаціональним агентствомз питаньзапобігання корупції, перебуваючи вс.Деріївка Онуфріївськоїселищної радиОлександрійського районуКіровоградської області,більш точнуадресу досудовимрозслідуванням невстановлено,здійснив вихіду мережуІнтернет,створив вінформаційно-телекомунікаційнійсистемі «Єдинийдержавний реєстрдекларацій осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування»,унікальний ідентифікатордокумента 9cb90722-c0bb-4bc5-a6b2-c7a6a6cbf7ea для заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної декларації за 2023 рік.
Після чого, діючи умисно, з метою приховання дійсної інформації, в порушення вимог частини 1 статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», вніс завідомо недостовірнівідомості вокремі розділидекларації,а саме не вказав наступне майно:
- машиномісце № 105 загальною площею 13,4 м2,яке розташованеза адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2527639480000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 27.09.2021 № 26234РН-Г коштує 531000,00 гривень;
- машиномісце АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2527678180000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 01.10.2021 № 26245/РН-Г коштує 531000,00 гривень;
- машиномісце АДРЕСА_4 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2478042580000, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до договору купівлі-продажу майнових прав від 21.12.2021 коштує 531000,00 гривень;
- земельну ділянку загальною площею 42611 м2,кадастровий номер3524681300:02:000:0032,яка розташованаза адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номероб`єкта нерухомого майна 671012935246, що належить йому на праві власності, та яке відповідно до довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 25.03.2024 № 201-20240325-0007543653 становить 155795, 37 гривні;
- земельну ділянку загальною площею 20003 м2,кадастровий номер3524681300:02:000:5017,яка розташованаза адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 670666435246, що належить йому на праві власності, та вартість якої відповідно договору купівлі-продажу від 07.10.2021 становить 39040, 00 гривень.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» від 03.11.2022 № 2710-IX прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2023 року складав 2684 гривні.
Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_3 у щорічній декларації за 2023 рік зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 1787835, 37 гривень, чим не дотримав вимог пункту 2 частини 1статті 46 Закону України «Про запобігання корупції».
Отже ОСОБА_3 ,будучи суб`єктомдекларування,на якогопоширюється діяЗакону України«Про запобіганнякорупції»,діючи умисно,усвідомлюючи небезпечнийхарактер своїхдій табажаючи настанняїх наслідків, у порушення вимог ст. 45, ч. 1 ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції», достовірно знаючи про обов`язок вказати усі передбачені згаданим Законом відомості в декларації, повну та достовірну інформацію в усіх її розділах, вніс завідомо недостовірні відомості до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченоїЗаконом України«Про запобіганнякорупції»,за 2023 рік, не зазначившинаявність унього нерухомого майна, що відрізняється від достовірних відомостей на загальну суму 1787835, 37 гривень, що перевищує розмір 666,1 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановленого на 1 січня 2023 року.
Таким чином, своїми умисними протиправними діями ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 366-2 КК України, тобто умисне внесення суб`єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», які відрізняються від достовірних на суму від 500 до 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Заслухавши думку учасників судового провадження щодо визначення обсягу та порядку дослідження доказів, враховуючи те, що обвинувачений свою вину у вчиненні інкримінованого йому злочині визнав повністю та не оспорював фактичних обставин вчинення злочину, які викладені в обвинувальному акті, інші учасники судового процесу також не оспорювали фактичних обставин справи та не заперечували щодо визнання недоцільним дослідження доказів щодо тих обставин, які ніким не оспорюються, і судом встановлено, що вони правильно розуміють зміст цих обставин, відсутні будь-які сумніви у добровільності їх позиції, а також судом їм роз`яснено, що у такому випадку вони будуть позбавлені права оскаржити ці обставини в апеляційному порядку, суд в судовому засіданні на підставі ч.3 ст. 349 КПК України визнав недоцільним дослідження доказів щодо тих обставин провадження, які ніким не оспорюються. З огляду на зазначене, судом ухвалено наступний обсяг та порядок дослідження доказів - допит обвинуваченого, дослідження характеризуючих даних щодо обвинуваченого.
Обвинувачений ОСОБА_3 в судовому засіданні зазначив, що йому обвинувачення зрозуміле, фактичних обставин вчинення кримінального правопорушення не оспорював, свою вину визнав повністю, щиро розкаявся, суду надав показання, що дійсно є чинним депутатом Онуфріївської селищної ради, йому відомо про обов`язок подання щорічної декларації та несерйозно віднісся до її заповнення за 2021-2023 роки, не перевірив повноту внесених даних до декларації. Зробив на майбутнє висновки щодо перевірки повноти даних у декларації по її розділах. Усвідомлює протиправність своїх дій, зазначив, що в подальшому подібні дії не повторяться.
Крім повного визнання обвинуваченим ОСОБА_3 своєї вини у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366-2 КК України, його вина також доведена і підтверджується зібраними по справі доказами, які у відповідності до ч. 3 ст.349КПК України обвинувачений визнав та з якими погодився в повному об`ємі.
Суд вважає,що винаобвинуваченого ОСОБА_3 у скоєнніінкримінованого йомукримінального правопорушення,знайшла своєпідтвердження всудовому засіданніі доведенаповністю.Дії обвинуваченогоза ч.1ст.366-2КК Україникваліфіковано правильно,оскільки вчинив кримінальне правопорушення,передбачене ч.1ст.366-2КК України,тобто умисневнесення суб`єктомдекларування завідомонедостовірних відомостейдо деклараціїособи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,передбаченої ЗакономУкраїни «Прозапобігання корупції»,які відрізняютьсявід достовірнихна сумувід 500до 2000прожиткових мінімумівдля працездатнихосіб, вчинив злочин, передбачений ч. 1 ст. 366-2 КК України.
Відповідно до вимог ст.65КК України та постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 12.06.2009 року «Про практику призначення судами кримінального покарання», покарання, призначене судом, має бути необхідним і достатнім для виправлення засуджених та попередження вчинення ними нових злочинів.
Нормами ст. 50 КК України, покарання є заходом примусу, що застосовується від імені держави за вироком суду до особи, визнаної винною у вчиненні кримінального правопорушення, і полягає в передбаченому законом обмеженні прав і свобод засудженого.
Покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових кримінальних правопорушень як засудженими, так і іншими особами
Покарання не має на меті завдати фізичних страждань або принизити людську гідність.
Такий висновок узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини, який зазначив, що складовим елементом принципу верховенства права є очікування від суду застосування до кожного злочинця такого покарання, яке законодавець вважає пропорційним («Скоппола проти Італії» від 17 вересня 2009 року).
Призначаючи обвинуваченому покарання, суд враховує ступінь тяжкості вчиненого злочину, особу винного, обставини, що пом`якшують і обтяжують покарання.
Так, вчинене обвинуваченим кримінальне правопорушення відповідно до ст.12КК України класифікуєтьсяяк нетяжкийзлочин.
Обставиною що пом`якшує відповідальність обвинуваченого, згідно вимог ст.66КК України суд визнає щире каяття, активне сприяння розкриттю кримінального правопорушення.
Обставини, що обтяжують відповідальність обвинуваченого, згідно вимог ст. 67 КК України не встановлено.
Обвинувачений раніше не судимий, одружений, малолітніх, неповнолітніх дітей на утриманні немає, на обліку у лікаря психіатра та у лікаря нарколога не перебуває, є чинним депутатом Онуфріївської селищної ради Олександрійського району, Кіровоградської області.
За місцем проживання характеризується позитивно, повністю визнав свою вину у вчиненому злочині та щиро розкаявся у вчиненому.
Згідно з висновками викладеними в досудовій доповіді Олександрійського районного сектору №1 філії державної установи «Центр пробації» в Кіровоградській області щодо обвинуваченого ОСОБА_3 , дослідивши інформацію, що характеризує обвинуваченого ОСОБА_3 за місцем його проживання, умови його життєдіяльності, відносини у суспільстві, результати оцінки ризику вчинення ним кримінального правопорушення, а також його імовірної небезпеки для суспільства, орган пробації вважає можливим виправлення ОСОБА_3 , без ізоляції від суспільства.
Тому, враховуючи вищезазначені обставини в сукупності, за глибоким переконанням суду, з урахуванням загальних засад призначення покарання: законності, справедливості, обґрунтованості, індивідуалізації покарання, ставлення обвинуваченого до скоєного, суд вважає за необхідне призначити обвинуваченому ОСОБА_3 покарання в межах санкції ч.1 ст. 366-2 КК України, яке є необхідним та достатнім.
На підставі викладеного, суд вважає за необхідне призначити покарання обвинуваченому ОСОБА_3 у межах санкції частини 1 статті 366-22КК України у виді штрафу в розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати посади, пов`язані із здійсненням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах місцевого самоврядування на строк один рік.
Таке покарання на думку суду буде необхідним та достатнім для його виправлення, перевиховання та профілактики вчинення нових злочинів.
Матеріальна шкода не завдана кримінальним правопорушенням, цивільний позов не заявлений. Заходи забезпечення кримінального правопорушення не застосовувалися.
Судові витрати у кримінальному провадженні відсутні.
Речові докази у кримінальному провадженні відсутні.
Керуючись ст.ст.368, 371, 374 КПК України, суд,-
ухвалив:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,визнати винниму вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.366-2КК Україниі призначитийому покаранняу виді трьохтисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 51000,00 грн. (п`ятдесят одна тисяча гривень 00 коп) з позбавленням права обіймати посади, пов`язані із здійсненням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій в органах місцевого самоврядування на строк один рік.
Судові витрати у кримінальному провадженні відсутні.
Речові докази у кримінальному провадженні відсутні.
Заходи забезпечення кримінального правопорушення не застосовувалися.
Вирок може бути оскаржений до Кропивницького апеляційного суду через Онуфріївський районний суд Кіровоградської області протягом 30 днів з дня його проголошення.
Обмеження права оскарження даного вироку визначені ч.3 ст.349, ч.2 ст.394 Кримінального процесуального кодексу України.
Вирок суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Подання апеляційної скарги на вирок суду зупиняє набрання ним законної сили та його виконання.
Вручити учасникам процесу копію вироку негайно, після його проголошення. Учасникам судового провадження, які не були присутні в судовому засіданні, направити копію вироку не пізніше наступного дня після його ухвалення.
Суддя Онуфріївського районного
суду Кіровоградської області ОСОБА_1
Суд | Онуфріївський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2024 |
Оприлюднено | 29.07.2024 |
Номер документу | 120611524 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Декларування недостовірної інформації |
Кримінальне
Онуфріївський районний суд Кіровоградської області
Шульженко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні