ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25006,
тел. (0522) 30-10-22, 30-10-23, код ЄДРПОУ 03499951,
e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 липня 2024 рокуСправа № 912/1424/24
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Тимошевської В.В. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження справу №912/1424/24
за позовом: Департаменту містобудування та земельних ресурсів Кропивницької міської ради, вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "СІТІ БІЛЛ", вул. Велика Перспективна, 50, м. Кропивницький, 25022
про стягнення 35 160,75 грн
Без виклику сторін (судове засідання не проводилось).
До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Департаменту містобудування та земельних ресурсів Кропивницької міської ради (далі - Департамент, позивач), яка, з урахуванням заяви позивача про збільшення розміру позовних вимог від 19.06.2024, містить вимоги до Товариства з обмеженою відповідальністю "СІТІ БІЛЛ" (далі - ТОВ "СІТІ БІЛЛ", відповідач) про стягнення 35 160,75 грн заборгованості, з покладенням на відповідача витрат по сплаті судового збору.
В обґрунтування позовних вимог позивач послався на неналежне виконання відповідачем зобов`язань за Договором щодо надання в тимчасове користування місць, які перебувають у комунальній власності (для розташування рекламних засобів) № 120 від 01.01.2024 в частині оплати за користування місцями для розміщення рекламних засобів.
Ухвалою від 11.06.2024 відкрито провадження у справі №912/1424/24 та постановлено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами. Сторонам встановлено строк для подання заяв по суті справи.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на позовну заяву в установлений судом строк не скористався.
Частиною 5 ст. 176 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому ст. 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог ч.4 ст.120 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 11 ст. 242 ГПК України у випадку розгляду справи за матеріалами в паперовій формі судові рішення надсилаються в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
За приписами ч. 1 ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Конверти із вкладенням (ухвала суду від 11.06.2024 та ухвала суду від 20.06.2024), направлені на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, повернуто органом поштового зв`язку із відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою" та "за закінченням терміну зберігання".
Згідно з п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Відтак, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки "адресат відсутній за вказаною адресою" вважається днем вручення відповідачу відповідної ухвали суду (17.06.2024).
Повернення відділенням поштового зв`язку до суду поштового конверту з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою" свідчить, що ухвала не вручена з причин, які не залежать від суду, який у установленому законодавством порядку вчинив необхідні дії для належного повідомлення відповідача про розгляд справи судом.
Крім того, судом повідомлено керівника ТОВ "СІТІ БІЛЛ" про розгляд справи по телефону, номер якого значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується телефонограмою № 137 від 20.06.2024..
Таким чином, судом вжито всіх належних заходів для повідомлення відповідача про розгляд справи.
Окрім того, відповідач мав право та можливість ознайомитись з ухвалою про відкриття провадження у справі в Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).
Частиною 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до ст. 248 ГПК України, суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Згідно з ч. 5 ст. 252 ГПК України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Відповідно до ч. 4 ст. 240 ГПК України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Частиною 1 ст. 252 ГПК України передбачено, що розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
З підстав викладеного та в межах законодавчо визначених строків, а також враховуючи відсутність клопотань сторін про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, суд розглядає справу без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши докази у справі, судом встановлено наступні обставини.
01.01.2024 між Департаментом містобудування та земельних ресурсів Кропивницької міської ради (в подальшому - Департамент) та ТОВ "СІТІ БІЛЛ" (надалі - Розповсюджувач) укладено договір № 120 щодо надання в тимчасове користування місць, які перебувають у комунальній власності (для розташування рекламних засобів) (надалі - Договірв) (а.с. 5-9), за умовами яких на замовлення Розповсюджувача, відповідно до Закону України "Про рекламу", Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Кропивницькому та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, Департамент виконує дії, передбачені Правилами розміщення зовнішньої реклами в м. Кропивницькому, а Розповсюджувач до початку розміщення виконує вимоги, перелічені в п. 2 цього Договору, та проводить оплату за використання рекламної площі в м. Кропивницькому в порядку і розмірах, визначених в п. 4 цього Договору.
Розділом 2 визначено Предмет договору. Відповідно до вимог Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Кропивницькому та Порядку визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, Розповсюджувач зобов`язується щомісячно перераховувати Департаменту плату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів згідно з цим Договором.
Згідно п. 3.1 Договору Департамент, серед іншого, має право: самостійно, у відповідності з діючим Порядком, здійснювати розрахунок розміру плати за цим Договором; своєчасно та в повному обсязі отримувати від Розповсюджувача плату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів; звернутись до суду, якщо Розповсюджувач не платить, несвоєчасно або в неповному обсязі вносить Департаменту платежі за користування місцем, передбачені цим Договором.
Департамент зобов`язується: нараховувати Розповсюджувачу плату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності (для розташування рекламних засобів) відповідно до діючих на час нарахування тарифів та Порядку. Нарахування розміру плати за новими тарифами, Порядком, та ін. здійснюється з дати набрання ними чинності, незалежно від внесення відповідних змін до Договору (п. 3.2 Договору).
Відповідно до п. 3.3 Договору Розповсюджувач має право: перевіряти правильність розрахунків Департаментом розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розміщення рекламних засобів; в будь-який час відмовитись від використання місця розміщення рекламного засобу, повідомивши про це у встановленому порядку Департамент. При цьому місце розміщення рекламного засобу повинно бути вільним від рекламного засобу та передане Департаменту актом прийому-передачі; перераховувати авансом плату Департаменту за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розміщення рекламних засобів.
Підпунктом б) пункту 3.4. Договору визначено, що Розповсюджувач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі вносити Департаменту плату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, відповідно до умов цього Договору.
У пункті 4.1. Договору, сторони визначили місця, що надаються Розповсюджувачу у тимчасове користування для розташування рекламних засобів та розмір щомісячної плати за право користування ними, а саме:
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 9,8 кв.м по просп. Університетському, сума до сплати за місяць 587,06 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 11,55 кв.м по вул. Миколи Левитського, напроти буд. №88, сума до сплати за місяць 691,90 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 12,04 кв.м по вул. Холодноярська, з боку буд. № 178, сума до сплати за місяць 721,25 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 12,04 кв.м по вул. Холодноярська, з боку буд. № 140,, сума до сплати за місяць 721,25 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 9,8 кв.м на розі Студентського бульвару та вул. В. Чорновола, сума до сплати за місяць 704,47 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 11,55 кв.м по вул. Преображенська (маг. "Мурай"), сума до сплати за місяць 830,27 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 11,55 кв.м по вул. Соборна, 27/21, сума до сплати за місяць 830,27 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 11,55 кв.м по вул. Преображенська (готель "Київ"), сума до сплати за місяць 830,27 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 9,8 кв.м по вул. Генерала Родимцева, сума до сплати за місяць 587,06 грн з ПДВ;
- двосторонній рекламний щит розміром площини 3,0х6,0 м, площею проекції 9,8 кв.м по вул. Автолюбителів, сума до сплати за місяць 258,35 грн з ПДВ (п. 4.1. Договору).
Всього загальна плата за місяць становить 7 032,15 грн
Розділ 5 Договору регулює порядок розрахунків. Зокрема, Розповсюджувач щомісячно сплачує кошти за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламного засобу у розмірі, передбаченому п. 4.1. цього Договору. Здійснення платежів за цим Договором відбувається шляхом перерахування Розповсюджувачем коштів на банківський рахунок Департаменту. Періодичність внесення плати - щомісячно протягом 10 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Перерахування Розповсюджувачем коштів на рахунок Департаменту здійснюється у встановлені цим Договором строки та відповідно до його умов. З дня укладення цього Договору Розповсюджувач вносить плату Департаменту у розмірі 100% плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, передбаченої п. 4.1 цього Договору. Порядок визначення розміру плати за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламного засобу, та/або відповідні тарифи, зони, коефіцієнти та інше можуть бути змінені згідно з рішенням Виконавчого комітету Кропивницької міської ради. У такому випадку Розповсюджувач зобов`язаний здійснювати оплату за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності, для розташування рекламних засобів за новими умовами (Порядком, тарифами, зонами, коефіцієнтами та ін.) з дати набрання ними чинності. При цьому підписання відповідних змін до Договору його Сторонами не є обов`язковим.
Згідно пункту 6.1. Договору у випадку припинення дії цього Договору, повернення місця, наданого у користування, здійснюється Розповсюджувачем на підставі акта прийняття-передачі з урахуванням умов розділу 8 Договору.
Відповідно до п. 9.1. Договору останній вважається укладеним з 01.01.2024 та діє включно до дня закінчення строку дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами, проте з урахуванням випадків, встановлених розділом 8 Договору.
Договір підписано повноважними представниками сторін та скріплено печатками.
Відповідно до акта від 01.01.2024 (Додаток №1 до Договору №120) прийому-передачі місць, які перебувають у комунальній власності (для розташування рекламних засобів) до Договору Департамент передав, а Розповсюджувач прийняв згідно з Договором щодо надання в тимчасове користування місць, що перебувають в комунальній власності (для розташування рекламних засобів) № 120 у користування місця за адресами, зазначеними у п. 4.1. Договору (а.с. 10).
За твердженням позивача, відповідач свої зобов`язання за Договором №120 від 01.01.2024 виконував неналежним чином, в порушення вимог закону та умов Договорув за користування місцями для розміщення рекламних засобів не розрахувався, в зв`язку з чим у нього виникла заборгованість, яка станом на 01.06.204 становить 35 160,75 грн за період січень - травень 2024 грн.
Невиконання відповідачем Договору в частині оплати коштів за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.
Норми права, які застосовано судом та мотивована оцінка доказів.
Частиною 1 ст. 143 Конституції України встановлено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.
Стаття 144 Конституції України передбачає, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування територіальної громади є однією з гарантій держави.
Згідно зі ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частиною 1 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Положеннями ст. 17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Відповідно до приписів ст. 29 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад та встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад.
Відповідно до п.9. ч.1 Закону України "Про рекламу" зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Згідно зі ст. 11, 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) зобов`язання виникають, зокрема, з договорів. Аналогічні положення містяться у ст.174 Господарського кодексу України (далі - ГК України), а саме господарські зобов`язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
За своєю правовою природою укладений між позивачем та відповідачем Договір № 120 від 01.01.2024 подібний до договору оренди, адже визначає об`єкт оренди - місця для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на земельних ділянках комунальної власності (п. 2. Договору), строк на який укладається договір - п. 9 Договору, орендну плату (плата за право користування п. 4.1. Договору) та порядок повернення орендованого майна (розділ 6 Договору).
Відповідно до ч. 1 ст. 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Позивач свої зобов`язання виконав належним чином, що підтверджується актом прийому-передачі місць від 01.01.2024, складеного на виконання умов Договору.
Згідно з ч. 1 ст. 762 ЦК України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Відповідно до ч. 1 ст. 286 ГК України орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством.
Пунктом 32 Правил передбачено, що плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування.
Судом встановлено, що порядок розрахунків між сторонами передбачений у розділі 5 Договорів.
Узгоджена плата в розмірі 7.032,15 грн за Договором за період з січня по травень 2024 не сплачувалася відповідачем, у зв`язку з чим утворилася заборгованість в загальній сумі 35 160,75 грн (а.с. 22).
Вказана сума заборгованості не спростована відповідачем, докази сплати суду не подано.
Відповідно до ч. 1 ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарського кодексу України.
Статтями 525, 526 ЦК України передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться; одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною 2 ст. 193 ГК України передбачено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Факт неналежного виконання зобов`язання відповідачем, в частині невнесення плати за право тимчасового користування місцями, що перебувають у комунальній власності, яка погоджена із позивачем у Договорі № 120 від 01.01.2024, встановлений судом.
Отже, позовні вимоги про стягнення 35 160,75 грн підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача. Інших судових витрат сторонами не заявлялось.
Керуючись ст. ст. 74, 76, 77, 129, 233, 236-241, 252, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СІТІ БІЛЛ" (вул. Велика Перспективна, 50, м. Кропивницький, 25006, ідентифікаційний код 40239304) на користь Департаменту містобудування та земельних ресурсів Кропивницької міської ради (вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022, ідентифікаційний код 45215157) 35 130,75 грн заборгованості, а також 3 028,00 грн судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Копії рішення направити Департаменту містобудування та земельних ресурсів Кропивницької міської ради до електронного кабінету; Товариству з обмеженою відповідальністю "СІТІ БІЛЛ", за адресою: вул. Велика Перспективна, 50, м. Кропивницький, 25022.
Повне рішення складено 26.07.2024.
Суддя В.В.Тимошевська
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2024 |
Оприлюднено | 29.07.2024 |
Номер документу | 120625410 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Тимошевська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні