Рішення
від 08.07.2024 по справі 921/741/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08 липня 2024 рокуСправа № 921/741/20

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Гевка В.Л.

розглянувши у порядку загального позовного провадження матеріали справи

за позовом: Тернопільської міської ради, вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль,46000

до відповідача: Тернопільської районної ради, майдан Перемоги, 1, м. Тернопіль, 46000

треті особи, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

1. Великоберезовицька селищна (сільська) рада, вул. С.Бандери, 26, смт. Велика Березовиця, Тернопільський район, Тернопільська область, 47724

2. Великогаївська сільська рада, вул. Галицька, 47, с.Великі Гаї, Тернопільський район, Тернопільська область, 47722

3. Байковецька сільська рада, вул. Січових Стрільців, 43, с.Байківці, Тернопільський район, Тернопільська область, 47711

4. Підгороднянська сільська рада, вул. Зелена, 2, с.Підгороднє, Тернопільський район, Тернопільська область, 46003

5. Комунальне некомерційне підприємство Тернопільської районної ради "Тернопільська центральна районна лікарня" (юридична адреса: 47740, Тернопільська область, Тернопільський район, смт. В.Бірки, вул. Грушевського, 51, фактична адреса: 46000, м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 9, код ЄДРПОУ 42588170)

про визнання дій протиправними

За участі учасників та їх представників:

Позивача: не з`явився;

Відповідача: не з`явився;

Третьої особи 1: не з`явився;

Третьої особи 2: не з`явився;

Третьої особи 3: не з`явився;

Третьої особи 4: не з`явився.

1. Суть та рух справи.

27.11.2020 Тернопільська міська рада звернулась до Господарського суду Тернопільської області з позовом до відповідача Тернопільської районної ради про:

1) визнання протиправними дій Тернопільської районної ради щодо прийняття Тернопільською районною радою рішення від 17.11.2020 №747 Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району в частині передачі до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгороднянської сільської ради майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, відображеного додатку №1 до рішення (п.п. 1-6) на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме щодо об`єктів нерухомого майна, які знаходяться у межах м. Тернополя:

- адміністративної будівлі площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська, 17;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса, 10;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна, 4;

- будівлі стоматології площею 588,2 м2 по бульварі Т.Шевченка, 45;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельною площею 2068,6 м2, гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького, 9;

2) зобов`язання Тернопільської районної ради внести зміни в п.п. 1-6 додатку №1 до рішення від 17.11.2020 №747 Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району доповнивши їх передачею до комунальної власності Тернопільської міської територіальної громади майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ Тернопільського району, яке знаходяться у межах м. Тернополя на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме:

- адміністративної будівлі площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27 з часткою власності Тернопільської міської територіальної громади 1/2;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська, 17 з часткою власності Тернопільської міської територіальної громади 1/3;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса, 10 з часткою власності Тернопільської міської територіальної громади 1/4;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна, 4 з часткою власності Тернопільської міської територіальної громади 1/2;

- будівлі стоматології площею 588,2 м2 по бульварі Т.Шевченка, 45 з часткою власності Тернопільської міської територіальної громади 1/5;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельною площею 2068,6 м2, гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького, 9 з часткою власності Тернопільської міської територіальної громади 1/7, з відповідним коригуванням часток Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгороднянської сільської ради.

Судом, у складді судді Бурди Н.М., ухвалою від 30.11.2020 позовну заяву було залишено без руху та встановлено позивачу спосіб і строк усунення недоліків позовної заяви (протягом десяти днів з дня вручення копії ухвали про залишення позовної заяви без руху) шляхом подання суду доказів надіслання копії позовної заяви відповідачу та третім особам.

Ухвалою суду від 03.12.2020 відкрито провадження у справі № 921/741/20 за правилами загального позовного провадження та підготовче засідання призначено на 24.12.2020.

Ухвалою суду від 03.12.2021 зупинено провадження у справі №921/741/20 до набрання законної сили судовим рішенням в справі №921/787/20.

Відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 24 жовтня 2023 року №1004/0/15-23 Бурду Н.М. звільнено з посади судді Господарського суду Тернопільської області у зв`язку з поданням заяви про відставку.

За результатами повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, здійсненого на підставі розпорядження заступника керівника апарату Господарського суду Тернопільської області від 27.10.2023, справу №921/741/20 розподілено судді Гевко В.Л.

Ухвалою суду від 01.11.2023 прийнято справу №921/741/20 до свого провадження. Призначено судове засідання у справі №921/741/20, без поновлення провадження у справі для вирішення питання про поновлення провадження у справі на 28.11.2023.

Ухвалою суду від 28.11.2023 задоволено клопотання позивача та третіх осіб 2,4,5, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача про поновлення провадження у справі №921/741/20. Поновлено провадження у справі №921/741/20. Зупинено провадження у справі №921/741/20 до вирішення справи №921/787/20, що розглядається в Касаційному господарському суді у складі Верховного Суду.

Судом протокольною ухвалою у судовому засіданні 27.02.2024 поновлено провадження у справі №921/741/20, яке ухвалою суду від 28.11.2023 зупинялося до вирішення справи №921/787/20, що розглядалася в Касаційному господарському суді у складі Верховного Суду.

28.11.2023 позивачем через систему «Електронний суд» подано клопотання від 28.11.2023 (вх.№ 9626 від 28.11.2023) про залишення без розгляду позовної вимоги про зобов`язання Тернопільської районної ради внести зміни в п.п. 1-6 додатку №1 до Рішення від 17.11.2020 № 747 «Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району», доповнивши їх передачею до комунальної власності Тернопільської міської територіальної громади майна спільної власті територіальних громад, сіл, селищ Тернопільського району, яке знаходиться в межах м.Тернополя на умовах спільної часткової комунальної власності, враховуючи набрання законної сили судовим рішенням у справі № 921/787/20, яким визнано незаконним та скасовано рішення Тернопільської районної ради від 17.11.2020 року № 747.

Суд, протокольною ухвалою у судовому засіданні 26.03.2024 клопотання без номера від 28.11.2023, вх. № 9626 від 28.11.2023 позивача в частині залишення без розгляду позовної вимоги про зобов`язання Тернопільської районної ради внести зміни в п.п. 1-6 додатку №1 до рішення від 17.11.2020 №747 Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району доповнивши їх передачею до комунальної власності Тернопільської міської територіальної громади майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ Тернопільського району, яке знаходяться у межах м. Тернополя на умовах спільної часткової комунальної власності, задоволено та постановлено наступний розгляд справи № 921/741/20 здійснювати з урахуванням такого предмету позовних вимог:

- визнання протиправними дій Тернопільської районної ради щодо прийняття Тернопільською районною радою рішення від 17.11.2020 №747 Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району в частині передачі до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгороднянської сільської ради майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, відображеного додатку №1 до рішення (п.п. 1-6) на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме щодо об`єктів нерухомого майна, які знаходяться у межах м. Тернополя:

- адміністративної будівлі площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська, 17;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса, 10;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна, 4;

- будівлі стоматології площею 588,2 м2 по бульварі Т.Шевченка, 45;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельною площею 2068,6 м2, гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького, 9.

Ухвалами суду, в порядку статті 183 ГПК України, неодноразово відкладалось підготовче засідання та продовжувався розгляд підготовчого провадження.

У судовому засіданні 07.05.2024 розпочато розгляд справи по суті.

В порядку статті 216 ГПК України, по розгляду справи по суті оголошувалась перерва, востаннє на 08.07.2024.

Судом, у судовому засіданні 08.07.2024, після виходу з нарадчої кімнати, ухвалено скорочену (вступну та резолютивну) частину рішення.

2. Аргументи сторін.

2.1. Аргументи позивача.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач зазначив, що як стало відомо з моніторингу Інтерент-ресурсів, зокрема, офіційного веб-сайту Тернопільської районної ради 17.11.2020 Тернопільською районною радою сьомого скликання на її другому пленарному засіданні прийнято рішення № 747 «Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району». Згідно з п.1 додатку №1 до даного рішення вирішено передати до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгородняньської сільської ради майно спільної власносі територіальних громад сіл,селищ, Тернопільського району, управління якими здійснює Тернопільська районна рада на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме:

- адміністративну будівлю, площею 285,2 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Нечая, 27 передано Підгороднянській сільській раді (частка майна у власності - ціла);

- нежиле приміщення, площею 137,6 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Бродівська, 17 передано Великогаївській сільській раді та Байковецькій сільській раді (частка майна у власності по 1/2);

- нежитлову будівлю, адмінбудинок, площею 1830,5 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 10 передано Підгороднянській сільській раді, Байковецькій сільській раді та Великогаївській сільській раді (частка майна у власності по 1/3);

- районний будинок культури, площею 1064,1 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Шкільна, 4 передано Великоберезовицькій селищній раді (частка майна у власності - ціла);

- будівлю стоматології, площею 588,2 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, бульв. Т. Шевченка, 45 передано Байковецькій сільській раді, Великогаївській сільській раді, Великоберезовицькій селищній раді, Підгороднянській сільській раді (частка майна по 1/4);

- адміністративний корпус, площею 923,5 м2, кисневу, площею 13,3 м2, стаціонарний корпус, площею 2447,1 м2, нову поліклініку з даховою котельнею, площею 2068,6 м2, гаражі, площею 54,2 м2та овочесховище, площею 36,2 м2, що знаходяться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 9 передано Великоберезовицькій селищній раді, Підгороднянській сільській раді, Великогаївській сільській раді, Байковецькій сільській раді, Білецькій сільській раді та Великобірківській селищній раді (частка майна у власності по 1/6).

Пунктом 2 оскаржуваного рішення голову Тернопільської районної ради уповноважено на підписання від імені Тернопільської районної ради передавальних актів.

Зазначає, що в порушення норм частини 3 статті 15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», згідно з якою проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніше як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття п. 47 Регламенту районної ради сьомого скликання, затвердженого рішенням районної ради від 12.04.2016 № 79, згідно з яким проекти нормативно-правових актів (рішення) районної ради розроблені згідно вимог регламенту районої ради, оприлюднюються не пізніше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття Тернопільською районною радою до дня проведення сесії 17 листопада 2020 року не було оприлюднено проектів рішень, в тому числі, оскаржуваного рішення від 17.11.2020 № 747 (оприлюднено на офіційному веб-сайті Тернопільської районної ради від 20.11.2020). Вказане унеможливило подання Тернопільською міською радою своїх пропозицій, заяв чи зауважень стосовно прийняття даного рішення.

Наголошує, що при передачі об`єктів права спільної комунальної власності Тернопільська районна рада повинна була враховувати інтереси Тернопільської міської ради, чого при прийнятті оскаржуваного рішення нею зроблено не було.

Відтак, просить визнати протиправними дії Тернопільської районної ради щодо прийняття Тернопільською районною радою рішення від 17.11.2020 № 747 «Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району» в частині передачі до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгороднянської сільської ради майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, відображеного в додатку № 1 до рішення (п.п.1-6) на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме щодо об`єктів нерухомого майна, які знаходяться в межах міста Тернополя:

- адміністративної будівлі, площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська,17;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса,10;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна,4;

- будівлі стоматології площею 588,2 по бульв. Т.Шевченка,45;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельнею площею 2068,6 м2. Гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького,9.

Зобов`язати Тернопільську районну раду внести зміни до п.п.1.6. додатку № 1 до рішення від 17.11.2020 № 747 «Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району» доповнивши їх передачею до комунальної власності Тернопільської міької територіальної громади майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, яке знаходиться в межах м.Тернополя на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме:

- адміністративної будівлі, площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27 з часткою власності Тернопільської міської територіальної громади 1/2;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська,17 з часткою власності Тернопільскої міської територіальної громади 1/3;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса,10 з часткою власності Тернопільскої міської територіальної громади 1/4;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна,4 з часткою власності Тернопільскої міської територіальної громади 1/2;

- будівлі стоматології площею 588,2 по бульв. Т.Шевченка,45 з часткою власності Тернопільскої міської територіальної громади 1/5;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельнею площею 2068,6 м2. Гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького,9 з часткою власності Тернопільскої міської територіальної громади 1/7, з відповідним коригуванням часток Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгородняньської сільської ради.

09.04.2024 позивачем через систему «Електронний суд» подано додаткові пояснення у справі № б/н від 09.04.2024 (вх.№ 2822 від 09.04.2024), у яких Тернопільська міська рада підтримала позовні вимоги, при цьому наголосила, що судом апеляційної інстанції встановлено, що об`єкти спільної власності територіальних громад спірним Рішенням предані за відсутності відповідних пропозицій від Великоберезовицької та Великобірківської селищних рад, та Виликогаївської, Байковецької, Підгороднянської і Білецької сільських рад. Також вказаним рішенням встановлено, що ці об`єкти територіально розміщені в межах міста Тернополя.

Наголошує, що за результатами розгляду справи № 921/787/20 Верховним Судом касаційні скарги Великобірківської селищної ради, Великогаївської сільської ради, Підгороднянської сільської ради та Комунального некомерційного підприємства Великобірківської селищної ради «Тернопільська центальна районна лікарня» залишено без задоволення, а постанову Західного апеляційного господарського суду від 21.09.2023 у справі № 921/787/20 залишено без змін.

Отже, Верховний Суд констатував невідповідність рішення Тернопільської районної ради від 17.11.2020 року № 757 «Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району» законодавчим вимогам щодо порядку розпорядженя майном спільної комунальної власності територіальної громади та визнав його незаконним та таким, що порушує легітимний інтересТернопільської міської ради. Окрім того, суд встановив недотримання Тернопільською районною радою вимог законодавства під час прийняття спірного рішення.

2.2. Аргументи відповідача.

28.01.2021 Тернопільською районною радою подано заяву № 01-3513 від 27.01.2021 (вх.№ 747 від 28.01.2021) про визнання частини позовних вимог.

Відповідач, зазначає, що керуючись п.1 ч.2 ст. 46, п.1, ч.4 ст. 191 ГПК України, Тернопільська районна рада заявляє про часткове визнання позовних вимог, а саме: про визнання протиправними дії Тернопільської районної ради щодо прийняття Тернопільською районною радою рішення від 17.11.2020 №747 «Про передачу комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району» в частині передачі до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгородняньскої сільської ради, майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, відображеного в додатку №1 до рішення (п.п.1-6) на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме, щодо об`єктів нерухомого майна, які знаходяться в межах м.Тернополя:

- адміністративної будівлі, площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська,17;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса,10;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна,4;

- будівлі стоматології площею 588,2 по бульв. Т.Шевченка,45;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельнею площею 2068,6 м2. Гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького,9.

2.3. Аргументи третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

2.3.1. Аргументи Підгороднянської сільської ради.

21.12.2020 на адресу суду від Підгороднянської сільсьої ради надійшли пояснення № 790 від 21.12.2020 (вх.№ 9384 від 21.12.2020), згідно яких, третя особа вважає позов безпідставним, необґрунтованим та таким, що містить посилання на нечинні, на момент прийняття оскаржуваного рішення, норми закону.

Так, депутатами Тернопільської районної ради, які обрані на виборах 25.10.2015 представляли інтереси територіальних громад, що входили до Тернопільського району, у відповідності до статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування» 17.11.2020 за № 747 було прийнято рішення «Про передачу до комунальної власності сільських селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власносі територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району» і на той момент частки майна громади міста Тернопіль у спільній власності територіальних громад Тернопільського району, управління яким здійснювала Тернопільська районна рада, не було.

2.3.2. Аргументи Великогаївської сільської ради.

23.12.2020 через канцелярію суду третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Великогаївською сільською радою подано пояснення на позовну заяву № 1249 від 23.12.2020 (вх. № 9498 від 23.12.2020) в якому заперечує проти позовних вимог, вважає їх безпідставними та необгрунтованими.

2.3.3.Аргументи Великоберезовицької селещної ради.

24.12.2020 через канцелярію третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Великоберезовицькою селещною радою подано пояснення щодо позовної заяви б/н від 21.12.2020 (вх. № 9518 від 24.12.2020) в якому заперечує проти позовних вимог та просить суд відмовити у задоволенні позову.

2.3.4. Аргументи Комунального некомерційного підприємства Тернопільської районної ради "Тернопільська центральна районна лікарня".

28.12.2020 № 696 (вх. № 9590 від 28.12.2020) подано клопотання про залучення його до участі в справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача. Дане клопотання судом задоволено, про що винесено ухвалу від 03.02.2021

29.12.2020 № 701 (вх.№ 9629 від 29.12.2020) подано клопотання про доручення до матеріалів справи документів.

3. Фактичні обставини, встановлені судом.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши норми чинного законодавства, оцінивши подані докази в їх сукупності, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, судом встановлено.

17.11.2020 Тернопільською районною радою прийнято рішення № 747 «Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району», згідно з пунктом 1 якого вирішила передати до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великобірківської селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Білецької сільської ради, Підгороднянської сільської ради майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, управління якими здійснює Тернопільська районна рада, згідно з додатком № 1 на умовах спільної часткової комунальної власності. Пунктом 2 цього рішення уповноважено голову Тернопільської районної ради на підписання від імені Тернопільської районної ради передавальних актів.

Відповідно до додатку № 1 до вказаного рішення районної ради у власність сільським та селищним радам Тернопільського району передано:

1) адміністративну будівлю, площею 285,2 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Нечая, 27 передано Підгороднянській сільській раді (частка майна у власності - ціла);

2) нежитлове приміщення, площею 137,6 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Бродівська, 17 передано Великогаївській сільській раді та Байковецькій сільській раді (частка майна у власності по 1/2);

3) нежитлову будівлю, адмінбудинок, площею 1830,5 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. М. Кривоноса, 10 передано Підгороднянській сільській раді, Байковецькій сільській раді та Великогаївській сільській раді (частка майна у власності по 1/3);

4) районний будинок культури, площею 1064,1 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Шкільна, 4 передано Великоберезовицькій селищній раді (частка майна у власності - ціла);

5) будівлю стоматології, площею 588,2 м2, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, бульв. Т. Шевченка, 45 передано Байковецькій сільській раді, Великогаївській сільській раді, Великоберезовицькій селищній раді, Підгороднянській сільській раді (частка майна по 1/4);

6) адміністративний корпус, площею 923,5 м2, кисневу, площею 13,3 м2, стаціонарний корпус, площею 2447,1 м2, нову поліклініку з даховою котельнею, площею 2068,6 м2, гаражі, площею 54,2 м2та овочесховище, площею 36,2 м2, що знаходяться за адресою: Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 9 передано Великоберезовицькій селищній раді, Підгороднянській сільській раді, Великогаївській сільській раді, Байковецькій сільській раді, Білецькій сільській раді та Великобірківській селищній раді (частка майна у власності по 1/6);

7) лікарню, площею 664,4 м2, кухню, площею 70,2 м2 та господарський корпус, площею, 170,2 м2, що знаходяться за адресою: Тернопільська обл., Тернопільський район, с. Мишковичі, вул. Надрічна, 23 передано Великоберезовицькій селищній раді (частка майна у власності - ціла).

В преамбулі рішення Тернопільської районної ради № 747 від 17.11.2020 зазначено, що його прийнято на підставі пункту 20 частини 1 статті 43, статті 60, пункту 10 розділу V Прикінцеві та Перехідні положення Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рішення Великоберезовицької селищної ради № 856 від 09.11.2020, Великобірківської селищної ради № 228 від 24.09.2020, Великогаївської сільської ради № 1260 від 13.11.2020, Байковецької сільської ради № 1283 від 17.11.2020, Білецької сільської ради № 78 від 12.03.2019, Підгороднянської сільської ради № 780 від 22.09.2020 та з врахуванням висновків постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, фінансів і бюджету та міжбюджетних відносин.

Пунктом 2 оскаржуваного рішення голову Тернопільської районної ради уповноважено на підписання від імені Тернопільської районної ради передавальних актів.

Згідно з додатком № 1 до оскаржуваного рішення об`єкти передачі знаходяться на території м.Тернополі та на земельних ділянках, що належать до комунальної власності м.Тернополя, адже відповідно до п.а), ч.3, ст. 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.

Так, за результатами здійсненої адміністративно-територіальної реформи територія Терноільської міської територіальної громади входить до складу Тернопільського району, а місто Тернопіль є адміністративним центром останнього. Відповідно до постанови Верховної ради України від 17.07.2020 «Про утворення та ліквідацію районів» у Тернопільській області утворено, окрім інших, Тернопільський район з адміністративним центром останнього. Відповідно до постанови Верховної ради України від 17.07.2020 «Про утворення та ліквідацію районів» у Тернопільській області утворено, окрім інших, Тернопільський район (з адміністративним центрому м.Тернопіль) у складі територій Байковецької сільської. Бережанської міської. Білецької сільської, Великоберезовицької селищної, Великобірківської селищної, Виликогаївської сільської. Залозецької селищної. Збаразької міської, Золотниківської сільської, Іванівської сільської, Козівської селищної. Козлівської селищної, Купчинецької сільської. Микулинецької селищної, Нараївської сільської, Озернянської сільської, Підволочиської селищної, Підгаєцької міської, Підгороднянської сільської, Саранчуківської сільської, Скалатської міської, Скориківської сільської, Теребовлянської міської, Тернопільської міської територіальних громад. Затверджених Кабінетом Міністрів України.

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», внесено зміни, зокрема, до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», розділ V «Прикінцеві та перехідні положення» якого доповнено пунктом 6 1, абзацом 5) якого визначено, що якщо територія розформованої територіальної громади включена до територій кількох сформованих територіальних громад, кожна з цих громад стає правонаступником належних розформованій територіальній громаді:

нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок, розташованих на території сформованої територіальної громади;

речей, призначених для обслуговування відповідних об`єктів нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв`язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об`єкта нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації;

прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної сільської, селищної, міської ради), якщо місцезнаходженням такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади.

Разом з тим, в порушення норм частини 3 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», згідно з якою проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніше як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття та п.47 Регламенту районної ради сьомого скликання, затвердженого рішенням районної ради, від 12.04.2016 № 79, згідно з якими пректи нормативно-правових актів (рішення) районної ради, розроблені згідно вимог регламенту районної ради, оприлюднюються не пізніше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття Тернопільською районною радою до дня проведення сесії 17 листопада 2020 року № 747 (оприлюднену на офіційному веб - сайті Тернопільської районної ради 20.11.2020). Вказане унеможливило подання Тернопільською міською радою своїх пропозицій, заяв чи зауважень стосовно прийняття даного рішення.

Як зазначає позивач, на районні, обласні ради покладено саме обов`язок, а не право, щодо прийняття на пленарних засіданнях рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території.

Вважає, що при передачі об`єктів права спільної комунальної власності Тернопільська районна рада повинна була врахувати інтереси Тернопільської міської ради, чого при прийнятті оскаржуваного рішення нею зроблено не було.

Незгода Тернопільської міської ради з прийнятим Тернопільською районною радою рішенням за 747 від 17.11.2020 в частині передачі до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгороднянської сільської ради майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, відображеного додатку №1 до рішення (п.п. 1-6) на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме щодо об`єктів нерухомого майна, які знаходяться у межах м. Тернополя, слугували підставою для звернення Тернопільської міської ради до суду з даним позовом.

4. Мотивована оцінка судом аргументів, наведених учасниками справи. Висновки суду із посиланням на норми закону.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності оганів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» (надалі Закону).

Відповідно до приписів частин 1, 3 статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Згідно норм частини 1, частини 2 статті 142 Конституції України та частини 3 статті 16, частини 3 статті 60 Закону матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме та нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Територіальні громади сіл, селищ і міст можуть об`єднувати на договірних засадах об`єктів комунальної власності, а також коштів бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ, створювати для цього відповідно органи і служби.

Відповідно до статті 1 Закону право комунальної власності право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Згідно з частиною 1, частиною 4, частиною 7, частиною 8 статті 60 Закону територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах нележить право комунальної власності на рухоме та нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Як передбачено частиною 4 статті 140 Конституції України, органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад, селищ та міст, є районні та обласні ради.

Пунктом 19 частини першої статті 43 Закону уповноважує районні і обласні ради виключно на їх пленарних засіданнях вирішувати за дорученням відповідних рад питання про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об`єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні районних обласних рад, а також придбання таких об`єктів в установленому законом порядку.

Згідно з частиною 1 статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до частини 8 статті 60 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Згідно з абз. 2 п. 10 розділу V Прикінцевих та перехідних положень вказаного Закону (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, а саме прийняття спірного рішення) майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

Зі змісту абз. 3 п. 10 розділу V "Прикінцевих та перехідних положень" Закону також випливає, що передача районною радою об`єктів права спільної власності територіальних громад на користь конкретної місцевої територіальної громади, окрім існування двох вищезазначених підстав (територіальної належності та задоволення колективних потреб громади), здійснюється також за наявності однієї передумови - подання відповідної пропозиції сільських, селищних, міських рад.

При передачі об`єктів права спільної комунальної власності Тернопільська районна рада повинна була врахувати інтереси Тернопільської міської ради, чого при прийнятті оскаржуваного рішення нею зроблено не було.

Відповідач - Тернопільська районна рада визнає позовні вимоги про визнання протиправними дії Тернопільської районної ради щодо прийняття Тернопільською районною радою рішення від 17.11.2020 №747 «Про передачу комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району» в частині передачі до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгородняньскої сільської ради, майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, відображеного в додатку №1 до рішення (п.п.1-6) на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме, щодо об`єктів нерухомого майна, які знаходяться в межах м.Тернополя:

- адміністративної будівлі, площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська,17;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса,10;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна,4;

- будівлі стоматології площею 588,2 по бульв. Т.Шевченка,45;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельнею площею 2068,6 м2. Гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького,9.

Постановою Західного апеляційного господарського суду від 21.09.2023 та постановою Верховного Суду у складі колегії суддів касаційного господарського суду від 17.01.2024 у справі № 921/787/20, які набрали законної сили, про визнання незаконним та скасування рішення, визнання права, встановлено, що спірне рішення районної ради прийнято з порушенням абз. 3 п.10 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про місцеве самоврядування», адже таким рішенням порушуються права та законні інтереси Тернопільської міської ради.

За вказаних обставин висновки суду апеляційної інстанції про те, що оспорюване Рішення прийнято з порушенням абзацу 3 пункту 10 розділу V Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування», тобто за відсутності двох виняткових підстав обов`язкового відчуження районною радою об`єктів права спільної власності територіальних громад, ґрунтуються на фактичних обставинах справи та на вказаній нормі права.

У Рішенні Конституційного Суду України № 18-рп/2004 від 01.12.2004 (справа про охоронюваний законом інтерес) надано офіційне тлумачення поняття "охоронюваний законом інтерес" як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовленого загальним змістом об`єктивного і прямо не опосередкованого у суб`єктивному праві простого легітимного дозволу, що є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.

Постановою Західного апеляційного господарського суду від 21.09.2023 та постановою Верховного Суду у складі колегії суддів касаційного господарського суду від 17.01.2024 у справі № 921/787/20, також встановлено невідповідність спірного Рішення відповідача законодавчим вимогам щодо порядку розпорядження відповідачем майном спільної комунальної власності територіальної громади, а тому спірне Рішення є незаконним та таким, що порушує легітимний інтерес позивача, в особі якого виступає територіальна громада міста Тернопіль, безпосередньо в межах якого і знаходиться спірне майно, оскільки саме вказана територіальна громада має обґрунтовану юридичну заінтересованість щодо відсутності цивільних прав на таке майно в інших осіб, у тому числі територіальних громад.

Верховний Суд констатував невідповідність рішення Тернопільської районної ради від 17.11.2020 № 747 «Про передачу до комунальної власності сільських селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району» законодавчим вимогам щодо порядку розпорядження майном спільної комунальної власності територіальної громади та визнав його незаконним та таким, що порушує легітимний інтерес Тернопільської міської ради. Окрім того, суд встановив недотримання Тернопільською районною радою вимог законодавства під час прийняття спірного рішення.

Відповідно до частини 4 статті 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи. У якій беруть участь ті самі особи або особа стосовно якої встановлено обстави, якщо інше не встановлено законом.

Преюдиціальне значення процесуальним законом надається саме обставинам, встановленим рішеннями (в тому числі в їх мотивувальних частинах), а не правовій оцінці таких обставин, здійсненій іншим судом.

Преюдиціальні факти є обов`язковими при вирішенні інших справ та не підлягають доказуванню, оскільки їх істинність встановлено у рішенні, у зв`язку з чим немає необхідності встановлювати їх знову, піддаючи сумніву істинність та стабільність судового акта, який набрав законної сили. Така позиція Тернопільської міської ради узгоджується з висновками, яких дійшов КГС ВС у постанові від 28.01.2020 у справі № 917/31335/18.

Стаття 15 ЦК України передбачає право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно до вимог частини 1 статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У відповідності до статті 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Зі змісту статті 77 ГПК України вбачається, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Згідно статті 78 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Тому, враховуючи, що зазначеними вище Постановою Західного апеляційного господарського суду від 21.09.2023 та постановою Верховного Суду у складі колегії суддів касаційного господарського суду від 17.01.2024 у справі № 921/787/20 встановлено невідповідність рішення від 17.11.2020р. №747 Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району відповідача законодавчим вимогам щодо порядку розпорядження відповідачем майном спільної комунальної власності територіальної громади та право Тернопільської міської ради на захист охоронюваного законом інтересу з підстав, що зазначені позивачем у позовнй заяві, а також беречи до уваги визнання відповідачем позову, суд приходить до переконання про задоволення позову та визнання протиправними дії Тернопільської районної ради щодо прийняття Тернопільською районною радою рішення від 17.11.2020р. №747 Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району в частині передачі до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгороднянської сільської ради майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, відображеного додатку №1 до рішення (п.п. 1-6) на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме щодо об`єктів нерухомого майна, які знаходяться у межах м. Тернополя:

- адміністративної будівлі площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська, 17;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса, 10;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна, 4;

- будівлі стоматології площею 588,2 м2 по бульварі Т.Шевченка, 45;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельною площею 2068,6 м2, гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького, 9.

Щодо судового збору.

Згідно із нормами ГПК України розподіл судових витрат здійснюється за правилами статті 129 ГПК України.

Відповідно до частин 1,2 статті 129 ГПК України судовий збір покладається: 1) у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; 2) у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Якщо інше не передбачено законом, у разі залишення позову без задоволення, закриття провадження у справі або залишення без розгляду позову позивача, звільненого від сплати судового збору, судовий збір, сплачений відповідачем, компенсується за рахунок держави в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються:

1) у разі задоволення позову - на відповідача;

2) у разі відмови в позові - на позивача;

3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Позивачем при зверненні до суду із позовною заявою сплачено платіжним дорученням № 1437 від 25.11.2020 в сумі 4 204 грн 00коп.

Згідно частини 9 статті 129 ГПК України у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.

З огляду на те, що спір виник внаслідок протиправних дій Тернопільської районної ради, суд вважає, що внаслідок направильних дій відповідача, керуючись частиною 9 статті 129 ГПК України, судові витрати слід покласти на Тернопільську районну раду, майдан Перемоги, 1, м. Тернопіль, 46000, в повному обсязі.

Керуючись положеннями статей 2, 42, 86, 129, 233, 236, 238, 241, з 253 по 259 у сукупності з іншими статтями Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Тернопільської районної ради щодо прийняття Тернопільською районною радою рішення від 17.11.2020р. №747 Про передачу до комунальної власності сільських, селищних рад Тернопільського району частки майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району в частині передачі до комунальної власності Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської сільської ради, Байковецької сільської ради, Підгороднянської сільської ради майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Тернопільського району, відображеного додатку №1 до рішення (п.п. 1-6) на умовах спільної часткової комунальної власності, а саме щодо об`єктів нерухомого майна, які знаходяться у межах м. Тернополя:

- адміністративної будівлі площею 285,2 м2 по вул. Нечая, 27;

- нежитлового приміщення площею 137,6 м2 по вул. Бродівська, 17;

- нежитлової будівлі, адмінбудинку площею 1830,5 м2 по вул. М.Кривоноса, 10;

- районного будинку культури площею 1064,1 м2 по вул. Шкільна, 4;

- будівлі стоматології площею 588,2 м2 по бульварі Т.Шевченка, 45;

- адміністративного корпусу площею 923,5 м2, кисневої площею 13,3 м2, стаціонарного корпусу площею 2447,1 м2, нової поліклініки з даховою котельною площею 2068,6 м2, гаражі площею 54,2 м2 та овочесховище площею 36,2 м2 по вул. Кн. Острозького, 9.

3. Судові витрати покласти на відповідача у справі.

4. Стягнути з Тернопільської районної ради, майдан Перемоги, 1, м. Тернопіль, 46000 на користь Тернопільської міської ради, вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль, 46000 4 204 (чотири тисячі двісті чотири) грн 00 коп. судового збору.

5. Наказ видати після набрання рішенням суду законної сили.

Позивач: Тернопільської міської ради, вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль,46000 (код ЄДРПОУ 34334305);

Відповідач: Тернопільська районна рада, майдан Перемоги, 1, м. Тернопіль, 46000, (код ЄДРПОУ 25347928).

Рішення господарського суду набирає законної сили у порядку статті 241 ГПК України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у порядку, визначеному статтями з 253 по 259 ГПК України.

Повний текст рішення складено - 01.08.2024.

Повний текст рішення надіслати учасникам справи в електронній формі за допомогою Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи та/або в паперовій формі рекомендованою кореспонденцією із повідомленням про вручення поштового відправлення.

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб -порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб - адресою: https://te.court.gov.ua/sud5022.

СуддяВ.Л. Гевко

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення08.07.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120739994
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —921/741/20

Судовий наказ від 11.10.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Рішення від 08.07.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Рішення від 08.07.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 29.05.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 08.05.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 24.04.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 28.03.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 28.02.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 31.01.2024

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 28.11.2023

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні