Постанова
від 23.07.2024 по справі 404/6073/24
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/6073/24

Номер провадження 3/404/2223/24

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2024 року суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда Поступайло Володимир Васильович, за участю представників митного органу Крамарчука С.Я., Случ В.В., розглянувши матеріали справи про порушення митних правил, яка надійшла вiд Кропивницької митниці Держмитслужби, стосовно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України,

ВСТАНОВИВ:

09.07.2022 ОСОБА_1 ввезла через пункт пропуску «Солотвино» на митну територію України в якості гуманітарної допомоги транспортний засіб «Volkswagen Caravelle», VIN: НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_2 , що підтверджується відомостями з бази даних АСМО «Інспектор», подавши при ввезенні Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, зазначивши в якості одержувача у графі 6 «Отримувач/Recipient» благодійну організацію «Благодійний фонд «З добром та миром» (код ЄДРПОУ 39778978, вул.Соборна, 50/2, м.Новоукраїнка, Кіровоградська область).

Кропивницькою митницею з метою підтвердження чи спростування факту отримання вказаного транспортного засобу благодійною організацією «Благодійний фонд «З добром та миром» (код ЄДРПОУ 39778978) було направлено запит від 09.05.2024 №7.22-1/20-01/14/1733, на який отримано відповідь листом від 16.05.2024 №б/н (вх.Кропивицької митниці від 17.05.2024 №3041/14/7.22-1), згідно з яким благодійна організація «Благодійний фонд «З добром та миром» (код ЄДРПОУ 39778978) повідомила про те, що транспортний засіб «Volkswagen Caravelle», VIN: НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_2 , у якості гуманітарної допомоги не отримувала.

Таким чином, ОСОБА_1 перемістила через митний кордон з приховуванням від митного контрою транспортний засіб «Volkswagen Caravelle», VIN: НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_2 , шляхом надання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача, чим вчинила порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

У судове засідання 23.07.2024 ОСОБА_1 для розгляду справи про адміністративне правопорушення не з`явилася, своєчасно повідомлялася про час та місце розгляду справи (а.с.79). Крім того, на офіційному сайті Кіровського районного суду м.Кіровограда (https://kr.kr.court.gov.ua/sud1109/), в розділі «Громадянам» у вкладці «Список судових справ, призначених до розгляду» з моменту призначення справ до розгляду були зазначені дата, час та місце розгляду справ. При цьому ОСОБА_1 клопотання про відкладення судового засідання не подавала, причини неявки не повідомила.

Подальше відкладення розгляду справи нівелюватиме завдання провадження у ній, яким є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин, вирішення її з дотриманням вимог закону, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).

Положеннями ч.1 ст.525 МК України визначено п`ятнадцятиденний строк розгляду справи про порушення митних правил з дня отримання судом (суддею) матеріалів, необхідних для вирішення справи.

Згідно з ч.4 ст.526 МК України справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

Відтак, відповідно до положень ч.4 ст. 526 МК України, ч.1 ст.268 КУпАП суд розглядає справу за відсутності ОСОБА_1 .

Представник Кропивницької митниці протокол про порушення митних правил підтримав повністю та просив застосувати стосовно ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 50 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, та стягнути витрати митниці у справі про порушення митних правил, підтверджені відповідною довідкою.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується наступними доказами:

протоколом №0050/90100/24 про порушення митних правил від 12.06.2024 року (а.с.1-6);

службовими записками від 09.11.2023, від 10.11.2023 з розрахунком платежів, від 16.11.2023, від 27.02.2024, від 28.02.2024 (а.с.7-8, 9, 40, 83, 84-91);

листами Кропивницької митниці від 12.06.2024, від 09.05.2024, від 22.05.2024, від 04.06.2024, від 12.06.2024, від 17.06.2024, від 18.06.2024, від 19.06.2024, від 01.07.2024 (а.с.7, 9, 11, 21, 23, 25-26, 32-33, 36-37, 40-41, 43-46, 47-50, );

листом БО «Благодійний фонд«З добромта миром» від 16.05.2024 (вх.Кропивицькоїмитниці від17.05.2024№3041/14/7.22-1) ( (а.с.10);

листами Закарпатської митниці від 31.05.2024, від 14.06.2024 (а.с.12-17, 27-31);

копією витягу електронного журналу пасажирського ПП (а.с.18-19);

інформацією стосовно транспортного засобу з мережі Інтернет (а.с.20);

чеками поштового відправлення, копією реєстру поштових відправлень від 18.06.2024, повернутими поштовими відправленнями (а.с.22, 38, 39, 68, 69);

доповідними записками, службовими записками від 27.06.2024, від 28.06.2024 (а.с.24, 34-35, 42, 51, 52-56, 58-67), які у своїй сукупності безумовно доводять обставини, встановлені судом.

Дослідивши надані докази, які узгоджуються між собою, є належними та допустимими, такими,що всвоїй сукупностіпідтверджують обставини,встановлені підчас судовогорозгляду,та підставиставити їхпід сумнівдостовірність відсутні,суд вважає доведеною вину ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, виходячи із наступного.

Відповідальність за ч.1 ст.483 МК України настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ст.1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-XIV гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.

Частиною 1 ст.266 МК України визначені обов`язки декларанта, зокрема: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

У відповідності до п.6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

З матеріалів справи судом встановлено, що транспортний засіб «Volkswagen Caravelle», VIN: НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_2 , був ввезений ОСОБА_1 на територію України на підставі Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 09.07.2022, та листа Благодійна організація «Благодійний фонд «З добром та миром» від 08.07.2022 №32 (а.с.13), що підтверджується також письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 12.06.2024 (а.с.28-31). Крім того, відповідно до письмових пояснень ОСОБА_1 (а.с.28-31), транспортний засіб не був переданий нею благодійній організації «Благодійний фонд «З добром та миром» за адресою:вул.Соборна, 50/2, м.Новоукраїнка, Кіровоградська область, натомість був переданий після виїзду з пропускного пункту «Солотвино» невідомому їй чоловіку, котрий просив її ввезти вказаний автомобіль на територію України.

Так, у графі 6 «Отримувач/Recipient» вказаної декларації зазначено благодійну організацію «Благодійний фонд «З добром та миром», у графі 7 «Фактичне місце призначення розвантаження вантажу» вказано адресу:вул.Соборна, 50/2, м.Новоукраїнка, Кіровоградська область, у графі 9 «Вид допомоги» вказано «транспортний засіб Volkswagen, VIN: НОМЕР_1 .

Згідно з листом благодійної організації «Благодійний фонд «З добром та миром» від 16.05.2024 (вх.Кропивицької митниці від 17.05.2024 №3041/14/7.22-1) (а.с.10), надісланим на запит Кропивницької митниці від 09.05.2024 (а.с.9), на транспортний засіб «Volkswagen Caravellа», VIN: НОМЕР_1 , благодійна організація не отримувала «Звернення» від військовослужбовців та не здійснювала оформлення документів у митному органі як гуманітарної допомоги, одержувач вказаного транспортного засобу невідомий.

Зважаючи на викладене, аналізуючи та оцінюючи надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю,суд вважає доведеною вину ОСОБА_1 у вчиненні порушення, митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Відповідно до ч.1 ст.467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст.522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

Згідно зі ст.487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

При накладенні стягнення згідно з вимогами ст.33 КУпАП суд враховує характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Відповідно до ст.29 КУпАП конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об`єктом адміністративного правопорушення, полягає в примусовій безоплатній передачі цього предмета у власність держави за рішенням суду. Конфісковано може бути лише предмет, який є у приватній власності порушника, якщо інше не передбачено законами України.

Згідно з протоколом про порушення митних правил від 12.06.2024 (а.с.1-6) транспортний засіб «Volkswagen Caravelle», VIN: НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_2 , не вилучався (а.с.5), його вартість відповідно до довідки та листа митниці (а.с.20, 70-74) станом на 09.07.2022 становить 248500 грн.

Оскільки вказаний транспортний засіб, згідно з протоколом не вилучався, його місцезнаходження не встановлено, тому конфіскація не може бути застосована.

Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, суд приходить до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення у виді штрафу у розмірі 50 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил (а.с.20), що дорівнює нижній межі розміру штрафу, передбаченого санкцією ч.1 ст.483 МК України, без конфіскації предмету порушення митних правил, про що також просив представник митниці.

Відповідно до ч.1 ст.520 МК України витрати у справі про порушення митних правил відшкодовуються особою, щодо якої винесено постанову про накладення адміністративного стягнення.

Крім того, згідно зі ст.40-1 КУпАП з ОСОБА_1 підлягає стягненню на користь держави судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп.

Керуючись ст.ст.520, 527, 528 МК України, ст.ст.33, 40-1, 124, 283, 284, 285 КУпАП, суд,

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, та накласти на неї стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що складає 124250грн., без конфіскації предмету порушення митних правил.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в дохід держави в розмірі 605грн. 60коп.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Кропивницької митниці Державної митної служби України понесені витрати в розмірі 215 грн. 04 коп.

Постанова може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду протягом 10 днів з дня винесення через Кіровський районний суд м. Кіровограда.

Суддя Кіровського районного

суду м. Кіровограда В.В. Поступайло

СудКіровський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення23.07.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120744107
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —404/6073/24

Постанова від 23.07.2024

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Поступайло В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні