Постанова
від 01.08.2024 по справі 344/6673/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 344/6673/24

Провадження № 33/4808/756/24

Категорія ч. 1 ст.163-1 КУпАП

Головуючий у 1 інстанції Болюк І. І.

Суддя-доповідач Малєєв

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2024 року м. Івано-Франківськ

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Івано-Франківського апеляційного суду Малєєв А.Ю. за участю с/з ОСОБА_1 , адвоката Ковтун Н.О. розглянув апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Івано-Франківського міського суду від 20.06.2024 та

в с т а н о в и в :

1. Зміст постанови суду першої інстанції.

1.1. Суд визнав ОСОБА_2 винним за ч. 1 ст. 163 - 1 КУпАП, піддав штрафу 170 грн.

1.2. Згідно постанови суду, ОСОБА_2 притягнутий до адміністративної відповідальності за те, що він будучи посадовою особою директора ТОВ Інноваційна компанія Інвест енерджі, порушив встановлений законом порядок ведення податкового обліку, що призвело до: завищення суми ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку (р.20.2.1) на 244 254,00 грн., в тому числі за січень 2024 року 244 254,00 грн., чим порушено п.184.7 ст.184, п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ (із змінами та доповненнями); відсутності права в отриманні бюджетного відшкодування за січень 2024 року в сумі 30 413 грн., чим порушено п.200.1, п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ (із змінами та доповненнями), вимоги Наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року №21 щодо Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (із змінами та доповненнями) від 01.07.2016 року, та вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.163-1 КУпАП.

2. Доводи апеляційної скарги ОСОБА_2 :

2.1. Оскаржувана постанова є необгрунтованою і такою, що винесена з порушенням норм процесуального права та не відповідає дійсним обставинам справи.

2.2. Висновки контролюючого органу не відповідають обставинам викладеним у Акті перевірки, оскільки жодних претензій до господарських операцій, змісту та форми первинних документів, які зазначено Товариством у розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ та представлено у ході проведення перевірки, у контролюючого органу не виникало;

2.3. Необгрунтованими та безпідставними є висновки контролюючого органу про порушення п. 200.1 п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України та завищення суми бюджетного відшкодування на 30413,00 грн. оскільки самим контролюючим органом на сторінці 12 акту підтверджено і наявність податкової накладної, і наявність оплати;

2.4. Безпідставними є висновки контролюючого органу про порушення п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України та нарахування податкових зобов`язань в сумі 1763,32 грн., оскільки згідно п. 188.1. ст. 188 ПК України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. База оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін;

2.5. Протокол про адміністративні правопорушення не відповідає вимогам закону, зокрема ст. 256 КУпАП, оскільки в ньому не відображено суть адміністративного правопорушення, не зазначено об`єктивної сторони правопорушення, яка б відповідала диспозиції ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, тобто не зазначено, які конкретні порушення ведення податкового обліку допущено, не зазначені конкретні дії чи бездіяльність, які б мали місце і потягли у порушенні чи нездійсненні передбачених законодавством правил ведення податкового обліку;

2.6. Правопорушення відбулося в конкретному податковому періоді, та не є триваючим правопорушенням, оскільки вважається скоєним у момент складання та подання відповідальною за ведення фінансово- господарської діяльності особою податкової звітності з ПДВ за відповідний період - у даній справі контролюючим органом зазначено декларацію за січень 2024 року, тобто на момент розгляду в суді справи про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП - закінчилися строки накладення адміністративного стягнення.

Враховуючи наведені обставини просить оскаржувану постанову скасувати і закрити провадження у справі.

3. Позиції сторін в судовому засіданні апеляційного суду.

В судовому засіданні захисник ОСОБА_2 - адвокат Ковтун Н.О. доводи апеляційної скарги підтримала, просила закрити провадження у справі.

4. Апеляційну скаргу належить задовольнити частково.

4.1. Щодо поновлення строку на апеляційне оскарження.

У рішенні «Григоров проти України» Європейський суд, зазначив, що «...оперативно не вручивши заявнику постанову суду першої інстанції (в справі про адміністративне правопорушення), органи державної влади позбавили його можливості подати апеляційну скаргу у встановлений строк». Європейський суд також зазначив, що «...в українському законодавстві відсутнє положення, яке було би винятком з правила і встановлювало десятиденний строк для подання апеляційної скарги, незалежно від причин, вказаної стороною для виправдання подання такої скарги із запізненням».

Факти цієї справи аналогічні тим, з приводу яких було прийняте вказане рішення ЄСПЛ. Тому його належить застосувати до даного випадку в якості прецеденту. В судовому засіданні ОСОБА_2 присутній він не був, дані про направлення йому копії постанови відсутні, а тому пропущений ним строк належить поновити.

4.2. Щодо суті апеляційної скарги.

Строк накладення стягнення за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП - 3 місяці (ст. 38 КУпАП).

Згідно протоколу від 05.04.2024 датою виявлення правопорушення є 03.04.2024, оскаржена постанова прийнята 20.06.2024, апеляційна скарга зареєстрована судом 10.07.2024, передана судді апеляційного суду 15.07.2024 - поза межами строку накладення стягнення, визначеного в ст. 38 КУпАП.

За змістом п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП у разі закінчення цього строку розпочате провадження підлягає закриттю. З цього слідує, що юридичні процедури в суді мають бути припинені.

Відповідно, у межах доводів апеляційної скарги в цьому провадженні вирішення питань вини і накладення стягнення неможливе через сплив 3-місячного строку. Такий строк, відповідно до принципу юридичної визначеності, не може бути поновлений і його закінчення, згідно з прецедентною практикою ЄСПЛ, є законним правом правопорушника уникнути переслідування або притягнення до суду після закінчення певного періоду після скоєння правопорушення (п. 570 рішення від 20.09.2011 у справі «ВАТ «Нафтова компанія Юкос» проти Росії»).

Тому згідно з п. 2 ч. 8 ст. 294 КУпАП оскаржену постанову належить скасувати, а провадження закрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Керуючись статтею 294 КУпАП суддя апеляційного суду,

п о с т а н о в и в :

Строк на апеляційне оскарження поновити.

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити частково.

Постанову Івано-Франківського міського суду від 20.06.2024 щодо ОСОБА_2 - скасувати, а провадження у справі закрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Постанова не оскаржується.

Суддя А.Ю. Малєєв

СудІвано-Франківський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120750711
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —344/6673/24

Постанова від 01.08.2024

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Малєєв А. Ю.

Постанова від 20.06.2024

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Болюк І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні