ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2024 рокуЛьвівСправа № 300/1849/22 пров. № А/857/10839/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-суддіКузьмича С. М.,
суддівГудима Л.Я., Качмара В.Я.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові справу за апеляційною скаргою Західного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2024 року (ухвалене головуючим суддею Боршовський Т.І.) у справі № 300/1849/22 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Імперово Фудз» до Західного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004263300 від 15.12.2021,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідача в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0004263300 від 15.12.2021, згідно якого зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за серпень 2021 року в сумі 49420,00 грн та застосовано штрафні санкції в сумі 4942,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог вказував на те, що контролюючий орган дійшов помилкових висновків про порушення ТОВ «Імперово Фудз» податкового законодавства при формуванні позивачем податкового кредиту по операціям з продажу ТОВ «АТБ-Маркет» 08.08.2021 та 09.08.2021 яєць курячих зі знижкою, які знаходилися на зберіганні у птахофабрик на підставі договорів зберігання. Так, ТОВ «Імперово Фудз» не було поставлено товар нижче ціни їх придбання, оскільки у птахофабрик було придбано: яйця курячі 10 шт, Своя лінія, вища категорія С0 за ціною 16,00 грн. без ПДВ, а продано ці ж самі яйця ТОВ АТБ-Маркет за ціною 18,17 гри. без ПДВ; яйця курячі 10 шт, «Своя лінія», 1 категорія С1 за ціною 15,50 грн. без ПДВ, а продано ці ж самі яйця ТОВ «АТБ-Маркет» за ціною 17,51 грн. без ПДВ. Під час проведення позапланової перевірки, представниками позивача були надані представникам контролюючого органу первинні господарські документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій з придбання яєць курячих у птахофабрик та продажу вказаних яєць ТОВ «АТБ-Маркет» та було документально підтверджено відсутність факту поставки товару нижче ціни його придбання, однак вказані документи не були взяти до уваги та не враховані контролюючим органом, що призвело до безпідставних, на думку позивача, висновків про порушення платником податків норм податкового законодавства. За вказаних обставин, позивач вважає, що ТОВ «Імперово Фудз» дотримано вимоги податкового законодавства при формуванні від`ємного значення, а тому платник податків має право на заявлення і отримання всієї суми бюджетного відшкодування згідно декларації з ПДВ за серпень 2021 року.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.04.2024 адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Західного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків № 0004263300 від 15.12.2021.
Приймаючи оскаржене рішення суд першої інстанції виходив з того, що контролюючий орган зробив передчасний, необгрунтований та безпідставний висновок про заниження позивачем бази оподаткування на 247098,3 тис. грн. за серпень 2021 року, що призвело до заниження податкових зобов`язань ПДВ на суму 49419,66 грн.
Вказане рішення в апеляційному порядку оскаржив відповідач, у апеляційній скарзі покликається на те, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм процесуального та матеріального права, з неповним з`ясуванням обставин справи та є незаконним, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову.
Зокрема в апеляційній скарзі зазначає, що внаслідок порушення вимог чинного законодавства та неправильного визначення ціни поставки при реалізації товарів на адресу ТОВ АТБ-Маркет, позивачем занижено базу оподаткування на 247098,3 тис. грн., що призвело до заниження податкових зобов`язань ПДВ на суму 49419,66 грн. На підставі висновків акта перевірки з урахуванням з урахуванням відповіді на заперечення на акт перевірки контролюючим органом прийнято та направлено податкове повідомлення-рішення № 0004263300 від 15.12.2021, згідно якого зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за серпень 2021 року в сумі 49420,00 грн. та застосовано штрафні санкції в сумі 4942,00 грн.
Відзив на апеляційну скаргу поданий не був. Відповідно до ч. 4 ст. 304 КАС України, відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження, колегія суддів, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила розглядати справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, з наступних підстав.
З матеріалів справи слідує, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Імперово Фудз» зареєстровано як юридична особа 07.03.2007, код ЄДРПОУ 34845075, з 01.01.2016 перебуває на обліку в Західному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків. Основний вид діяльності за КВЕД: 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами.
В декларації з податку на додану вартість за серпень 2021, позивачем задекларовано: податковий кредит 49573664 грн. (рядок 17); від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду 21716277 грн. (рядок 19): сума перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленою відповідно до пункту 201-1.3 статті 200-1 розділу V ПК України на момент подання декларації 0 грн., сума, обчислена відповідно до пункту 201-1.3 статті 200-1 розділу V ПК України на момент подання декларації 1135030 грн. (рядок 19-1); сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України на момент подання декларації (рядок 19 рядок 19.1) 32908370 грн. (рядок 20): яка підлягає бюджетному відшкодуванню 21716277 грн. (рядок 20.2) (а.с. 109-111).
12.10.2021 Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято наказ № 129 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Імперово Фудз», яким на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп.781.8 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82, п. 200.11 ст. 200, пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України призначено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Імперово Фудз» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
На підставі наказу Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято від 12.10.2021 № 129, направлень від 19.10.2021 № 213/33-00-52 та № 214/33-00-52, головними державними інспекторами Луцького відділу адміністрування підприємств Західного міжрегіонального управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків в період з 19.10.2021 по 05.11.2021 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Імперово Фудз» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
За наслідками проведеної перевірки складено акт за № 411/33-00-52/34845075 від 12.11.2021 (далі акт перевірки) (а.с. 10-39).
Згідно висновків акту перевірки контролюючий орган зазначив, що перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, встановлено порушення ТОВ «Імперово Фудз»: п.188.1 ст.188, п.198.1, 198.3, абзацу г п.198.5 ст.198 та п.198.6 ст. 198, п.200.1 та пп.б п.200.4, п. 201.1 ст. 201, ст. 200 Податкового кодексу України, оскільки ним завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, на 89571,32 грн. (а.с. 38).
23.11.2021 позивач подав до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків заперечення на акт перевірки.
Листом № 4256/6/33-00-52 від 09.12.2021 відповідач надав позивачу відповідь на заперечення. Згідно вказаної відповіді, контролюючий орган:
- сторінки 18-22 пункту 3.2 акту перевірки замінив абзацом: «Перевіркою достовірності і правильності визначення та врахування при розрахунку показника 19 Декларації суми подактового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) не встановлено її завищення»;
- розділ 4 на сторінках 28-29 акту перевірки викладено в такій редакції: «Наведена у цьому акті податкова інформація, яка наявна в інформаційних базах ДПС та зібрана в межах організації і проведення цієї перевірки, у тому числі представлена ТОВ «Імперово Фудз», та результати її опрацювання є відповідно до п.п. 19-1.1.46 п. 19-1 ст. 19-1, п.74.3 ст. 74 і п.п. 83.1.2 п. 83.1 ст. 83 Кодексу підставою для зазначених нижче висновків. Перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, встановлено порушення ТОВ «Імперово Фудз»: п.188.1 ст.188, абзацу «г п.198.5 ст.198 та п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки ним завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, на 49419,66 грн..
Згідно відповіді № 4256/6/33-00-52 від 09.12.2021 на заперечення встановлені перевіркою порушення, що відповідно відображені у висновку акту перевірки № 411/33-00-52/34845075 від 12.11.2021 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Імперово Фудз» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету» в сумі 49419,66 грн. є правомірними (а.с. 40-45).
На підставі висновків акту перевірки № 411/33-00-52/34845075 від 12.11.2021, відповідачем 15.12.2021 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004263300, згідно якого завищено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за серпень 2021 року в сумі 49420,00 грн та застосовано штрафні санкції в сумі 4942,00 грн. (а.с. 46-47).
Позивач вважаючи спірне податкове повідомлення - рішення відповідача протиправним, звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Відносини, які виникають з приводу справляння податків і зборів, порядок адміністрування податків і зборів, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства в Україні регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - ПК України).
Відповідно до п. 44.1. ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно з п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
За правилами п. 188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Відповідно до п. 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Як визначено у п. 198.2 ст. 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Згідно з п. 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193цьогоКодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з, зокрема, придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
У п. 198.6 статті 198 ПК Українизакріплено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом201.11 статті 201цьогоКодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цьогоКодексу.
Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п. 200.1 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з п. 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цьогоКодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту200-1.3 статті 200-1цьогоКодексуна момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Як встановив суд першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що родаткове повідомлення-рішення № 0004263300 від 15.12.2021 прийнято на підставі виявлених під час перевірки та зафіксованих в акті перевірки № 411/33-00-52/34845075 від 12.11.2021 порушень позивачем норм ПК України, а саме: при реалізації на адресу ТОВ «АТБ-Маркет» протягом першої половини серпня 2021 року ТОВ «Імперово Фудз» застосувало ціну поставки нижче ціни її придбання:
- 28710 упаковок товару за номенклатурою яйце куряче 10 шт. Своя лінія, вища категорія фас. к/уп» ціна поставки на 3,73 грн. менше ціни придбання (ціна придбання 21,9 грн., ціна поставки 18,17 грн.);
- 39000 упаковок товару за номенклатурою яйце куряче 10 шт. Своя лінія, 1 категорія фас. к/уп ціна поставки на 3,59 грн. менше ціни придбання (ціна придбання 21,1 грн., ціна поставки 17,51 грн.).
За висновками контролюючого органу, внаслідок порушення вимог чинного законодавства та неправильного визначення ціни поставки при реалізації товарів на адресу ТОВ «АТБ-Маркет», позивачем занижено базу оподаткування на 247098,3 тис. грн., що призвело до заниження податкових зобов`язань ПДВ на суму 49419,66 грн.
Згідно матеріалів справи з`ясовано, що 01.01.2021 між ТОВ «АТБ-Маркет» як покупцем та ТОВ «Імперово Фудз» як постачальником укладено договір поставки № СА-82337, згідно з пунктом 1.1 якого постачальник зобов`язувався в порядку і строки, встановлені договором, передати товар у власність покупцю, у певній кількості, відповідної якості та за погодженою ціною, а покупець зобов`язувався прийняти товар і оплатити його на умовах, визначених у цьому договорі (а.с. 123-143).
Відповідно до пункту 1.2 Договору найменування, асортимент і ціна товару, що поставляється, зазначаються в Додатку № 2 до цього Договору («Специфікація»), який є його частиною. Сторони в обов`язковому порядку заповнюють усі графи Специфікації.
Згідно з пунктом 2.1 Договору товар поставляється партіями. Постачальник зобов`язаний здійснити поставку товару на умовах DDP (згідно з правилами ІНКОТЕРМС у редакції 2010 р.) за адресами РЦ, що зазначені у Додатку № 9 до цього Договору, якщо інша адреса не зазначена у заявках. Кількість, асортимент, ціна за одиницю товару, що поставляється, зазначаються у товарно-транспортній накладній, складеній на підставі електронної заявки Покупці.
Відповідно до пункту 2.8 Договору під час передачі товару Постачальник зобов`язаний одночасно з товаром передати Покупцю такі документи: ТТН на товар, оформлену згідно з чинним законодавством України і підписану матеріально-відповідальними особами постачальника. Підпис представника Постачальника засвідчується печаткою підприємства (у разі наявності печатки). ТТН є первинним документом, який підтверджує факт поставки товару від Постачальника Покупцю.
Згідно з пунктом 2.10 Договору право власності па товар і ризик випадкової загибелі товару переходить від Постачальника до Покупця з моменту передачі товару на складі Покупця і засвідчується ТТН, підписаною уповноваженими представниками Сторін. Дата отримання товару Покупцем зазначається у ТТН, про що Покупець робить відповідну відмітку.
Відповідно до пункту 2.11 Договору поставка вважається завершеною з моменту передачі партії товару Покупцю у власність відповідно до п. 2.10.
Згідно з пунктом 3.1 Договору покупець після прийняття товару і необхідних документів на товар зобов`язаний здійснити оплату за товар у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Постачальника протягом 21 (двадцяти одного) календарних днів від дня поставки. Належним виконанням Покупцем зобов`язання з оплати за товар є момент (день) списання коштів з банківського рахунку Покупця уповноваженим банком Покупця на підставі платіжного доручення Покупця про перерахування платежу на користь Постачальника. У момент списання коштів з банківського рахунку Покупця зобов`язання Покупця з оплати, передбачене цим Договором, визнається сторонами виконаним у частині суми, списаної з поточного банківського рахунку Покупця.
Відповідно до пункту 10.1 Договору цей договір набуває чинності з 01.01.2021 і діє до 31.12.2021.
Згідно додатку № 2 до договору № СА-82337 від 01.01.2021 складено специфікацію на товар: Яйце куряче 10 шт. Своя лінія вища категорія фас к/уп; Яйце куряче 10 шт. Своя лінія 1 категорія фас к/уп.
01.01.2021 укладено додаткову угоду до договору поставки № СА-82337 від 01.01.2021, згідно якої:
1. Сторони дійшли згоди доповнити розділ 3 Договору пунктами 3.10., 3.11., 3.12, 3.13 виклавши їх в наступній редакції:
« 3.10. У разі поставки Постачальником Покупцеві товару на суму понад 10000,00 грн. протягом кожного періоду, що дорівнює одному місяцю (звітний період) Постачальник надає Покупцеві знижку в розмірі 17,01% від вартості товару, поставленого Постачальником Покупцеві протягом звітного періоду (незалежно від періодичності поставок). Знижка надається постачальником останнім днем звітного періоду.
Знижка розраховується за наступним алгоритмом:
1. Ціну за одиницю товару (без ПДВ) помножити на відсоток знижки, отриманий результат округлити до двох знаків після коми;
2. Знижку на одиницю товару (без ПДВ) помножити на кількість товару в накладній, отриманий результат округлити до двох знаків після коми;
3. Розрахунок проводимо по кожній позиції у ТТН, ПДВ нараховуємо на загальну суму вартості товару, отриманий результат округлити до двох знаків після коми.
3.11. Знижка зараховується в рахунок оплати заборгованості за поставлений постачальником товар (в порядку черговості по датах поставки), термін виконання зобов`язання покупця по оплаті якої настав, на момент підписання сторонами Акту про надання знижки.
3.12. Підставою для відображення в обліку (бухгалтерському, податковому) знижки є Акт про надання знижки і розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (корегування ціни), які Постачальник зобов`язаний надати Покупцеві не пізніше 7-го числа місяця наступного за звітним періодом.
Додаткова угода набула чинності з 01.01.2021 та діяла до 31.12.2021 (а.с. 144-146).
На виконання договору поставки № СА-82337 від 01.01.2021 ТОВ «Імперово Фудз» 08.08.2021 та 09.08.2021 продало ТОВ «АТБ-Маркет»:
- яйця курячі 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп, що підтверджується товарно-транспортними накладними: від 08.08.2021 за № 00-120359 в кількості 6000 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 94); від 08.08.2021 № 00-120599 в кількості 6000 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 95); від 08.08.2021 № 00-120679 в кількості 9000 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 96); від 08.08.2021 № 00-120756 в кількості 3000 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 97); від 09.08.2021 за № 00-121491 в кількості 4400 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 98); від 09.08.2021 № 00-121493 в кількості 270 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 99);
- яйця курячі 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп, що підтверджується товарно-транспортними накладними: від 08.08.2021 № 00-120599 в кількості 6000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 95); від 08.08.2021 № 00-120679 в кількості 8250 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 96); від 08.08.2021 № 00-120756 в кількості 3000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 97); від 09.08.2021 за № 00-121491 в кількості 9000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 98); від 08.08.2021 за № 00-120357 в кількості 3000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 100); від 08.08.2021 № 00-120361 в кількості 3000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 101); від 09.08.2021 №00-120743 в кількості 6000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 102); від 09.08.2021 за № 00-120883 в кількості 750 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 103).
15.08.2021 ТОВ «Імперово Фудз» виписано та 20.08.2021 зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну № 1070 від 15.08.2021 на загальну суму 12469582,80 грн., з яких 2078263,80 грн. ПДВ.
Згідно вказаної податкової накладної № 1070 від 15.08.2021 ТОВ «Імперово Фудз» здійснило поставку для ТОВ АТБ-Маркет товарів на загальну суму без ПДВ 10391319,00 грн., з них ПДВ 2078263,80 грн., а саме:
- яйце куряче 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп 14100 упаковок за ціною 20,00 грн. на загальну суму без ПДВ 282000,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп 149040 упаковок за ціною 21,90 грн. на загальну суму без ПДВ 3263976,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп 85290 упаковок за ціною 24,00 грн. на загальну суму без ПДВ 2046960,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп 3300 упаковок за ціною 19,25 грн. на загальну суму без ПДВ 63525,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп 156780 упаковок за ціною 21,10 грн. на загальну суму без ПДВ 3308058,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп 61500 упаковок за ціною 23,20 грн. на загальну суму без ПДВ 1426800,00 грн.
31.08.2021 між ТОВ «Імперово Фудз» та ТОВ «АТБ-Маркет» складено Акт № 22 до договору № СА-82337 від 01.01.2021 про надання знижки за серпень 2021 року в розмірі 17,01 % від загальної вартості товару, що складає 4972156,20 грн., в тому числі ПДВ 828692,70 грн. (а.с. 104-108).
31.08.2021 ТОВ «Імперово Фудз» склало розрахунок коригування № 2286 до зведеної податкової накладної № 1070 від 15.08.2021, в якому зазначено причину коригування 101 (зміна ціни), сума коригування податкового кредиту на зменшення склала 353679,72 грн. ПДВ, обсяги постачання без урахування ПДВ зменшено на 1768398,60 грн.
За наслідками наданої знижки, вартість проданих 08.08.2021 та 09.08.2021 ТОВ «Імперово Фудт» яєць курячих ТОВ «АТБ-Маркет» становила:
- яйця курячі 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп по ціні 18,17 гри. без ПДВ;
- яйця курячі 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп по ціні 17,51 гри без ПДВ.
Контролюючий орган в акті перевірки № 411/33-00-52/34845075 від 12.11.2021 дійшов висновку про те, що при реалізації на адресу ТОВ «АТБ-Маркет» протягом першої половини серпня 2021 року ТОВ «Імперово Фудз» застосувало ціну поставки яєць курячих нижче ціни їх придбання.
Для підтвердження або спростування таких висновків необхідно встановити ціну придбання позивачем яєць курячих, які надалі були реалізовані для ТОВ «АТБ-Маркет».
Так, постачальниками яєць ТМ «Своя лінія» для ТОВ «Імперово Фудз» були філії - птахофабрики ПАТ «АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД» та ПНВК «ІНТЕРБІЗНЕС», з якими позивачем укладено типові договори поставки, а саме:
- ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД", ФІЛІЯ "ЧОРНОБАЇВСЬКЕ" - договір поставки від 01.08.2019 № ЧФЯ01/08/19 (а.с. 86-88);
- "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД", ФІЛІЯ "ПТАХОФАБРИКА АВІС - договір поставки від 01.08.2019 № АВІ - 15 РЯ/19 (а.с. 48-50);
- ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД", ФІЛІЯ "ПТАХОФАБРИКА ПЕРШЕ ТРАВНЯ - договір поставки від 01.08.2019 № ПТЯ 01/08/19 (а.с. 79-81);
- ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС", ФІЛІЯ БОГОДУХІВСЬКА ПТАХОФАБРИКА - договір поставки від 21.01.2020 №БгІЯ-2101/20 (а.с. 55-57);
- ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС", ФІЛІЯ БАРІШІВСЬКА - договір поставки від 21.01.2020 № БшІЯ-2101/20 (а.с. 70-72);
- ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС", ФІЛІЯ ГОРОДИЩЕНСЬКА - договір поставки від 21.01.2020 № ГщІЯ 21/01-2020 (а.с. 63-65);
- ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС", ФІЛІЯ ХАРКІВСЬКА - договір поставки від 21.01.2020 № ГщІЯ 21/01-2020.
Згідно вказаних договорів поставки постачальники зобов`язувалися передати у власність ТОВ «Імперово Фудз» як покупця, а покупець зобов`язувався прийняти та оплатити товар. Найменування товару: яйце куряче.
Відповідно до пункту 2.1 договорів поставки ціна та загальна вартість товару визначаються сторонами у відповідності з видатковими накладними на товар. Всі видаткові накладні, за якими постачальником був поставлений товар покупцю протягом строку дії договору, є невід`ємною частиною договору.
Згідно з пунктом 2.2 договорів поставки про зміну ціни товару постачальник зобов`язувався повідомити покупця в день отримання заявки. В разі незгоди з ціною покупець має право анулювати заявку та відмовитись від поставки.
Відповідно до пункту 2.3 договорів поставки розрахунки за товар, який поставляється у відповідності до умов договору, здійснюється шляхом оплати на банківський рахунок постачальника протягом 35 календарних днів після дати поставки товару.
Згідно з пунктом 3.1 договорів поставки поставка товару здійснюється партіями протягом строку дії договору.
Відпуск товару здійснюється на підставі видаткових накладних. Датою поставки партії товару та датою прийняття партії товару вважається дата видаткової накладної на відпуск товару покупцю (пункт 3.4 договорів поставки).
Відповідно до пункту 3.8 договорів поставки, постачальник надає покупцю наступні документи на товар: видаткові накладні на партію товарів; податкові накладні (1 або 2 зведені податкові накладні під час ритмічного постачання за місяць); посвідчення якості (сертифікат відповідальності).
Згідно з пунктом 3.9 договорів поставки товар вважається прийнятим покупцем за якістю відповідно до даних норм супровідних документів, за кількістю відповідно до даних, зазначених у видаткових накладних. Підписання видаткової накладної покупцем, або його представником є підтвердженням передачі належної якості та кількості товару.
Право власності на товар переходить від постачальника до покупця одночасно з підписанням видаткової накладної на товар (пункт 3.10 договорів поставки).
На виконання умов договору поставки № АВІ-15 РЯ/19 від 01.08.2019 Філією Птахофабрика Авіс 31.07.2021 продано ТОВ Імперово Фудз яйця ТМ "Своя лінія" С0 (10 шт в уп.) в кількості 9000 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ та яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 9000 упаковок, вартістю 15,50 грн без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-116231 (а.с. 51).
Окрім цього, між ТОВ Імперово Фуда та Філією Птахофабрика Авіс було укладено договір зберігання № 10/2 від 04.01.2021, відповідно до якого Зберігач - Філія Птахофабрика Авіс зобов`язувався приймати на відповідальне зберігання яйця столові та повернути їх зі зберігання на вимогу Поклажодавця у будь-який час (а.с. 52-54). Відповідно до умов вказаного договору, товариством Імперово Фудт було передано Зберігачу - Філії Птахофабрика Авіс яйця на зберігання, придбані згідно видаткової накладної № 00-116231 від 31.07.2021.
На виконання умов договору поставки № БІЯ-2101/20 від 21.01.2020 Філією Богодухівська птахофабрика 29.07.2021 було продано ТОВ Імперово Фудз яйця ТМ "Своя лінія" С0 (10 шт в уп.) в кількості 3000 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ та яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 3000 упаковок, вартістю 15,50 грн без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-116074 (а.с. 58); 31.07.2021 було продано ТОВ Імперово Фудз яйця ТМ "Своя лінія" С0 (10 шт в уп.) в кількості 100 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ та яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 150 упаковок, вартістю 15,50 грн без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною та 00-115200 (а.с. 59).
Окрім цього, між ТОВ Імперово Фудз та Філією Богодухівська птахофабрика було укладено договір зберігання № 15/3 від 04.01.2021, відповідно до якого Зберігач - Філія Богодухівська птахофабрика зобов`язувався приймати на відповідальне зберігання яйця столові та повернути їх зі зберігання на вимогу Поклажодавця у будь-який час (а.с. 60-62). Відповідно до умов вказаного договору, товариством Імперово Фудз було передано Зберігачу Філії Богодухівська птахофабрика яйця на зберігання, придбані згідно видаткових накладних 00-115200 від 29.07.2021 та № 00-116074 від 31.07.2021.
На виконання умов договору поставки № ГщІЯ 2101/20 від 21.01.2020 Філією Городищенська птахофабрика 29.07.2021 продано ТОВ Імперово Фудз яйця ТМ "Своя лінія" (10 шт в уп.) в кількості 8970 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ та яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 9000 упаковок, вартістю 15,50 грн без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-115620 (а.с. 66).
Окрім цього, між ТОВ Імперово Фудз та Філією Городищенська птахофабрика було укладено договір зберігання № 3/6 від 04.01.2021, відповідно до якого Зберігач - Філія Городищенська птахофабрика зобов`язувався приймати на відповідальне зберігання яйця столові та повернути їх зі зберігання на вимогу Поклажодавця у будь-який час (а.с. 67-69). Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ Імперово Фудз передано Зберігачу - Філії Городищенська птахофабрика яйця на зберігання, придбані згідно видаткової накладної № 00-115620 від 29.07.2021.
На виконання умов договору поставки № БІЯ-2101/20 від 21.01.2020 Філією Баришівська птахофабрика: 24.07.2021 продано ТОВ Імперово Фудт яйця ТМ "Своя лінія" С0 (10 шт в уп.) в кількості 1920 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ та яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 3300 упаковок, вартістю 15,50 гри без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-112774 від 24.07.2021 (а.с. 73); 25.07.2021 продано ТОВ Імперово Фудт яйця ТМ "Своя лінія" С0 (10 шт в уп.) в кількості 2580 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ та яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 1770 упаковок, вартістю 15,50 гри без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-113070 від 25.07.2021 (а.с. 74); 25.07.2021 продано ТОВ Імперово Фудт яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 3900 упаковок, вартістю 15,50 гри без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-113180 від 25.07.2021 (а.с. 75).
Окрім цього, між ТОВ Імперово Фудз та Філією Баришівська птахофабрика було укладено договір зберігання № 1/15 від 04.01.2021, відповідно до якого Зберігач - Філія Баришівська птахофабрика зобов`язувався приймати на відповідальне зберігання яйця столові та повернути їх зі зберігання на вимогу Поклажодавця у будь-який час. У відповідності до умов вказаного договору, товариством Імперово Фудз було передано Зберігачу Філії Баришівська птахофабрика яйця на зберігання, придбані згідно видаткових накладних № № 00-112774 від 24.07.2021, 00-113070 та № 00-113180 від 25.07.2021 (а.с. 76-78).
На виконання умов договору поставки № ПТЯ 01/08/19 від 01.08.2019 Філією Птахофабрика Перше Травня 29.07.2021 продано ТОВ Імперово Фудз яйця ТМ "Своя лінія" С0 (10 шт в уп.) в кількості 3000 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-115349 (а.с. 82).
Окрім цього, між ТОВ Імперово Фудз та Філією Птахофабрика Перше Травня було укладено договір зберігання № 5 від 04.01.2021, відповідно до якого Зберігач - Філія Птахофабрика Перше Травня зобов`язувався приймати на відповідальне зберігання яйця столові та повернути їх зі зберігання на вимогу Поклажодавця у будь-який час (а.с. 83-85). Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ Імперово Фудз було передано Зберігачу Філії Птахофабрика Перше Травня яйця на зберігання, придбані згідно видаткової накладної № № 00-115349 від 29.07.2021.
На виконання умов договору поставки № ЧФЯ01/08/19 від 01.08.2019 Філією Чорнобаївське 23.07.2021 продано ТОВ Імперово Фудз яйця ТМ "Своя лінія" С0 (10 шт в уп.) в кількості 15000 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ та яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 5970 упаковок, вартістю 15,50 грн без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-112196 (а.с. 89); 24.07.2021 продано ТОВ Імперово Фудз яйця ТМ "Своя лінія" С0 (10 шт в уп.) в кількості 9000 упаковок, вартістю 16,00 грн без ПДВ та яйця ТМ "Своя лінія" С1 (10 шт в уп.) в кількості 9000 упаковок, вартістю 15,50 грн без ПДВ, що підтверджено видатковою накладною № 00-114572 (а.с. 90).
Окрім цього, між ТОВ Імперово Фудз та Філією Чорнобаївське було укладено договір зберігання № 2/7 від 04.01.2021, відповідно до якого Зберігач - Філія Чорнобаївське зобов`язувався приймати на відповідальне зберігання яйця столові та повернути їх зі зберігання на вимогу Поклажодавця у будь-який час (а.с. 91-93). Відповідно до умов вказаного договору, ТОВ Імперово Фудз було передано Зберігачу - Філії Чорнобаївське яйця на зберігання, придбані згідно видаткових накладних № 00-112196 від 23.07.2021 та 00-114572 від 28.07.2021.
З огляду на зміст вищевказаних документів, ціна придбаних від постачальників філій птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" яєць ТМ Своя лінія становила: 16,00 грн без ПДВ (на яйця вищої категорії) та 15,50 грн без ПДВ (на яйця 1 категорії).
Так, в позовній заяві ТОВ Імперово Фудз зазначило, що у птахофабрик позивач придбав: яйця курячі 10 шт Своя лінія вища категорія С0 за ціною 16,00 грн. без ПДВ, а продано ці ж самі яйця ТОВ АТБ-Маркет за ціною 18,17 грн. без ПДВ; яйця курячі 10 шт Своя лінія 1 категорія С1 за ціною 15,50 грн. без ПДВ, а продано ці ж самі яйця ТОВ АТБ-Маркет за ціною 17,51 грн. без ПДВ.
Суд першої інстанції вірно звернув увагу на те, що ТОВ Імперово Фудз купило яйця у філій птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" за такою ціною - 16,00 грн. та 15,50 грн. в липні 2021 року, що підтверджується датами видаткових накладних.
Натомість, в акті перевірки від 12.11.2021 № 411/33-00-52/34845075 контролюючий орган досліджував ціну придбання позивачем яєць у філій птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" згідно відомостей податкових накладних, складених за результатами господарських операцій з придбання позивачем в філій птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" не в липні 2021 року, а за 08.08.2021 та 09.08.2021, тобто в дні, коли ТОВ Імперово Фудз продало яйця ТОВ АТБ-Маркет.
Так, згідно відомостей номенклатури Яйце куряче 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп позивач придбав:
- в ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" філії Птахофабрика Перше Травня 270 упаковок яєць курячих за ціною 21,9 грн., що підтверджується податковою накладною № 14/2/5 від 15.08.2021, видаткова накладна від 09.08.2021;
- в ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" філії Богодухівська птахофабрика 3000 упаковок яєць курячих за ціною 21,9 грн., що підтверджується податковою накладною № 11/2/2 від 15.08.2021, видаткова накладна від 09.08.2021;
- в ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" філії Птахофабрика Перше Травня 12000 упаковок яєць курячих за ціною 21,9 грн., що підтверджується податковою накладною № 47/2/7 від 15.08.2021, видаткова накладна від 09.08.2021;
- в ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" філії Богодухівська птахофабрика 13440 упаковок яєць курячих за ціною 21,9 грн., що підтверджується податковою накладною № 28/2/9 від 15.08.2021, видаткова накладна від 09.08.2021 (а.с. 23).
Так, контролюючий орган дійшов висновку, що позивач придбав 28710 упаковок товару за номенклатурою яйце куряче 10 шт. Своя лінія, вища категорія фас. к/уп за ціною 21,9 грн.
Водночас, згідно розрахунку коригування № 2286 від 31.08.2021 до податкової накладної № 1070 від 15.08.2021 ціна поставки 28710 упаковок товару за номенклатурою яйце куряче 10 шт. Своя лінія, вища категорія фас. к/уп для ТОВ АТБ-Маркет становить 18,17 грн.
Таким чином, ціна поставки (18,17 грн.) на 3,73 грн. менше ціни придбання (21,9 грн.).
Відповідно до відомостей номенклатури Яйце куряче 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп позивач придбав:
- в ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" філії Богодухівська птахофабрика 3000 упаковок яєць курячих за ціною 21,1 грн., що підтверджується податковою накладною № 11/2/2 від 15.08.2021, видаткова накладна від 09.08.2021;
- в ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" філії Баришівська 6750 упаковок яєць курячих за ціною 21,1 грн., що підтверджується податковою накладною № 48/2/15 від 15.08.2021, видаткова накладна від 09.08.2021;
- в ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" філії Чорнобаївське 12000 упаковок яєць курячих за ціною 21,1 грн., що підтверджується податковою накладною № 47/2/7 від 15.08.2021, видаткова накладна від 08.08.2021;
- в ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" філії Городищенська 17250 упаковок яєць курячих за ціною 21,1 грн., що підтверджується податковою накладною № 28/2/19 від 15.08.2021, видаткова накладна від 08.08.2021 (а.с. 21).
Так, позивач придбав 39000 упаковок товару за номенклатурою яйце куряче 10 шт. Своя лінія, 1 категорія фас. к/уп за ціною 21,1 грн.
Водночас, згідно розрахунку коригування № 2286 від 31.08.2021 до податкової накладної № 1070 від 15.08.2021 ціна поставки 39000 упаковок товару за номенклатурою яйце куряче 10 шт. Своя лінія, 1 категорія фас. к/уп для ТОВ АТБ-Маркет становить 17,51 грн.
Таким чином, ціна поставки (17,51 грн.) на 3,59 грн. менше ціни придбання (21,1 грн.).
Суд звертає увагу на те, що контролюючий орган залишив поза увагою той факт, що позивачем придбано яйця у філій птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" за такою ціною 16,00 грн. та 15,50 грн. в липні 2021 року, а поставка цих яєць для ТОВ АТБ-Маркет здійснювалася 08.08.2021 та 09.08.2021, тобто в інший місяць, коли, як вбачається з досліджених вище первинних документів, тенденція цін змінилася в бік збільшення.
При цьому, контролюючий орган здійснив аналіз відомостей податкових накладних, складених за результатами господарських операцій з придбання позивачем яєць в філій птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС", не за липень 2021 року, коли такі господарські операції фактично відбулись, а за серпень 2021 року, тобто за період, коли між позивачем та філіями птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" відбулись господарські операції з придбання яєць за іншими цінами, ніж 16,00 грн. та 15,50 грн.
В період від придбання яєць позивачем в філій птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" в другій половині липня 2021 року до поставки їх для ТОВ АТБ-Маркет 08.08.2021 та 09.08.2021, такі яйця на підставі договорів зберігання знаходилися в філіях птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС". Вказане підтверджується відомостями товарно-транспортних накладних від 08.08.2021 та 09.08.2021 про доставку яєць до ТОВ АТБ-Маркет, в яких зазначено адреси пунктів навантаження: філій птахофабрик ПАТ "АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД" та ПНВК "ІНТЕРБІЗНЕС" (а.с. 94-103).
За вказаних обставин, доводи контролюючого органу про поставку позивачем яєць за ціною менше ціни придбання є безпідставними, оскільки грунтуються на інформації про ціну товару лише за серпень 2021 року та не враховують обставини придбання такого товару в липні 2021 року та зберігання його до 08.08.2021.
Щодо ціни придбання яєць курячих 10 шт. Своя лінія, вища категорія фас. к/уп за ціною 21,9 грн. та поставки їх за ціною 18,17 грн., яєць курячих 10 шт. Своя лінія, 1 категорія фас. к/уп за ціною 21,1 грн. та поставки їх за ціною 17,51 грн., то суд звертає увагу на таке.
На виконання договору поставки № СА-82337 від 01.01.2021 ТОВ Імперово Фудз 08.08.2021 та 09.08.2021 продало ТОВ АТБ-Маркет:
- яйця курячі 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп, що підтверджується товарно-транспортними накладними: від 08.08.2021 за № 00-120359 в кількості 6000 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 94); від 08.08.2021 № 00-120599 в кількості 6000 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 95); від 08.08.2021 № 00-120679 в кількості 9000 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 96); від 08.08.2021 № 00-120756 в кількості 3000 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 97); від 09.08.2021 за № 00-121491 в кількості 4400 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 98); від 09.08.2021 № ?00-121493 в кількості 270 упаковок за ціною 21,90 грн. (а.с. 99);
- яйця курячі 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп, що підтверджується товарно-транспортними накладними: від 08.08.2021 № 00-120599 в кількості 6000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 95); від 08.08.2021 № 00-120679 в кількості 8250 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 96); від 08.08.2021 № 00-120756 в кількості 3000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 97); від 09.08.2021 за № 00-121491 в кількості 9000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 98); від 08.08.2021 за № 00-120357 в кількості 3000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 100); від 08.08.2021 № 00-120361 в кількості 3000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 101); від 09.08.2021 №00-120743 в кількості 6000 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 102); від 09.08.2021 за № 00-120883 в кількості 750 упаковок за ціною 21,10 грн. (а.с. 103).
15.08.2021 ТОВ Імперово Фудз виписано та 20.08.2021 зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну № 1070 від 15.08.2021 на загальну суму 12469582,80 грн., з яких 2078263,80 грн. ПДВ.
Згідно вказаної податкової накладної № 1070 від 15.08.2021 ТОВ Імперово Фудз здійснило поставку для ТОВ АТБ-Маркет товари на загальну суму без ПДВ 10391319,00 грн., з них ПДВ 2078263,80 грн., а саме:
- яйце куряче 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп 14100 упаковок за ціною 20,00 грн. на загальну суму без ПДВ 282000,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп 149040 упаковок за ціною 21,90 грн. на загальну суму без ПДВ 3263976,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп 85290 упаковок за ціною 24,00 грн. на загальну суму без ПДВ 2046960,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп 3300 упаковок за ціною 19,25 грн. на загальну суму без ПДВ 63525,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп 156780 упаковок за ціною 21,10 грн. на загальну суму без ПДВ 3308058,00 грн.;
- яйце куряче 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп 61500 упаковок за ціною 23,20 грн. на загальну суму без ПДВ 1426800,00 грн.
Позивач не заперечує факту поставки ТОВ АТБ-Маркет 08.08.2021 та 09.08.2021 яєць курячих 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп за ціною 21,90 грн., яєць курячих 10 шт Своя лінія 1 категорія фас к/уп 156780 упаковок за ціною 21,10 грн., що підтверджується податковою накладною № 1070 від 15.08.2021.
31.08.2021 між ТОВ Імперово Фудз та ТОВ АТБ-Маркет складено Акт № 22 до договору № СА-82337 від 01.01.2021 про надання знижки за серпень 2021 року в розмірі 17,01 % від загальної вартості товару, що складає 4972156,20 грн., в тому числі ПДВ 828692,70 грн. (а.с. 104-108).
31.08.2021 ТОВ Імперово Фудз склало розрахунок коригування № 2286 до зведеної податкової накладної № 1070 від 15.08.2021, в якому зазначено причину коригування 101 (зміна ціни), сума коригування податкового кредиту на зменшення склала 353679,72 грн. ПДВ, обсяги постачання без урахування ПДВ зменшено на 1768398,60 грн.
За наслідками наданої знижки, вартість проданих 08.08.2021 та 09.08.2021 ТОВ Імперово Фудт яєць курячих ТОВ АТБ-Маркет становила:
- яйця курячі 10 шт Своя лінія вища категорія фас к/уп по ціні 18,17 гри. без ПДВ, тобто на 3,73 грн. менше ціни придбання (21,9 грн.), різниця становить 17,01%;
- яйця курячі 10 шт. Своя лінія, 1 категорія фас. к/уп по ціні 17,51 гри без ПДВ., тобто на 3,59 грн. менше ціни придбання (21,1 грн.), різниця становить 17,01%.
Таким чином, різниця в ціні товару 3,73 грн. та 3,59 грн. є передбаченою Актом № 22 до договору № СА-82337 від 01.01.2021 знижкою 17,01% за обсяг поставки товару на суму понад 10000,00 грн. за серпень 2021 року, яка надана постачальником в останній день звітного періоду.
Враховуючи наведене вище, колегія суддів поділяє висновок суду першої інстанції, що податковий орган не наділений повноваженнями втручатися у підприємницьку діяльність платника податків, а тому право вибору методів здійснення підприємницької діяльності, збільшення прибутку шляхом просування своєї продукції та стимулювання закупівлі сировини за низькою ціною на ринку належить виключно суб`єкту господарювання. У разі недостатності або неможливості отримання підприємством економічного ефекту від штатних працівників, підприємство, яке здійснює підприємницьку діяльність на власний ризик, проводить будь-які заходи по просуванню продукції, що потребує збільшення кількості продажів та оптимізації закупівлі, для досягнення цілей підприємницької діяльності - отримання прибутку.
А тому, відповідач зробив передчасний та необґрунтований висновок про заниження позивачем бази оподаткування на 247098,3 тис. грн. за серпень 2021 року, що призвело до заниження податкових зобов`язань ПДВ на суму 49419,66 грн.
Згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Відповідно до ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на викладене вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду першої інстанції.
Щодо розподілу судових витрат, то такий у відповідності до ст.139 КАС України не здійснюється.
Керуючись статтями 139, 229, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Західного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 квітня 2024 року у справі № 300/1849/22 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя С. М. Кузьмич судді Л. Я. Гудим В. Я. Качмар
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120756083 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні