Справа № 703/3828/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2024 року суддя Смілянського міськрайонного суду Черкаської області Ігнатенко Т.В., за участі особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла від Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого на посаді тимчасово виконуючого обов`язки директора Державного підприємства «Черкаське військове лісництво», реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.41 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
15 липня 2024 року головним державним інспектором відділу з питань праці управління інспекційної діяльності у Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці Рубець А.Є. складено протокол №Ц/ЧК/17062/259/П/ПТ про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.41 КУпАП, відносно тимчасово виконуючого обов`язки директора ДП «Черкаське військове лісництво», в якому зазначено, що 15 липня 2024 року о 11 години 00 хвилини при проведенні заходу державного нагляду (контролю) ДП «Черкаське військове лісництво» за адресою: м. Сміла, абонентська скринька 51, виявлено порушення законодавства про працю, а саме: 1. Порушено частину першу статті 10 ЗУ №2136: не забезпечено додержання строків виплати заробітної плати працівникам. Відповідно до довідки про використання коштів ДП «Черкаське військове лісництво» станом на 30 червня 2024 року заборгованість із заробітної плати перед 67 працівниками становить 1 180 287 гривень 28 копійок; 2. Порушено частину другу статті 10 ЗУ №2136: відповідно до довідки про використання коштів за період з 01 січня 2024 року по 30 червня 2024 року залишок коштів станом на 01 січня 2024 року становив 248 271 гривня 20 копійок, надійшло коштів 16 538 698 гривень 86 копійок. З них на виплату заробітної плати витрачено 6 616 798 гривень 11 копійок, що становить 39,42% від загальної суми надходження, на сплату податків 5 093 723 гривні 72 копійки, що становить 30,34% від загальної суми надходження, використано на ремонт адмінприміщень, придбання оргтехніки, легкового автотранспорту, меблів, канцтоварів, цінних паперів, спонсорської допомоги, тощо 4 719 718 гривень 20 копійок, що становить 28,12% від загальної суми надходжень, на інші видатки 0 гривень, залишок коштів станом на 30 червня 2024 року 356 730 гривень 03 копійки, що становить 2,12% від загальної суми надходження при наявності заборгованості із заробітної плати.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 у судовому засіданні вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав та пояснив, що він призначений на посаду т.в.о. директора ДП «Черкаське військове лісництво» наказом Міністерства оборони України №14-ДП від 05 червня 2024 року, приступило виконання обов`язків т.в.о. директора згідно наказу №61/к/тр від 06 червня 2024 року з 06 червня 2024 року, а прийняв від попереднього т.в.о. директора ОСОБА_2 справи, документи та майно ДПР «Черкаське військове лісництво» 10 червня 2024 року. На момент передачі справ, тобто станом на 10 червня 2024 року, заборгованість із виплати заробітної плати по підприємству становила 1 796 299 гривень 19 копійок. Заборгованість по заробітній платі по підприємству перед працівниками, яка зафіксована в протоколі про адміністративне правопорушення в сумі 1 180 287 гривень 28 копійок, це частина вищевказаної заборгованості, яка виникла до його вступу на займану посаду з врахуванням суми погашеної заборгованості. На даний час вдалося ще більше погасити заборгованість по заробітній платі, яка станом на 01 серпня 2024 року становить 943 830 гривні 05 копійок, з врахування проведених виплат нарахованих заробітних плата за період його роботи. Ним будуть вжиті всі можливі заходи для повного погашення заборгованості по заробітній платі в найближчий час. З врахування викладеного, вважає, що ним вжиті всі заходи по виплаті заробітної плати працівникам підприємства, заборгованість по заробітній платі на підприємстві утворилась за період роботи попереднього керівника, а не з його вини. Таким чином, на його думку, в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.41 КУпАП.
Під час судового розгляду, на підтвердження своїх пояснень, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 надав судді для приєднання до матеріалів справи про адміністративне правопорушення копії письмових доказів.
Суддя, врахувавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходить до наступного висновку.
Згідно ч.1 ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст.245 КУпАП завданням провадження в справі про адміністративне правопорушення, серед іншого, є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
За положеннями ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Так, як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення №Ц/ЧК/17062/259/П/ПТ від 15 липня 2024 року, на думку головного державного інспектора відділу з питань праці управління інспекційної діяльності у Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці Рубець А.Є., т.в.о. директора ДП «Черкаське військове лісництво» ОСОБА_1 порушив вимог ч.1 та ч.2 ст.10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року №2136-IX, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.41 КУпАП.
Згідно ч.1 та ч.2 ст.10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року № 2136-IX, заробітна плата виплачується працівнику на умовах, визначених трудовим договором. Роботодавець повинен вживати всіх можливих заходів для забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати.
Диспозиція ч.1 ст. 41 КУпАП передбачає відповідальність за порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, терміну надання посадовими особами підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та фізичними особами - підприємцями працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності на даному підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи - підприємця, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), визначеного Законом України "Про звернення громадян", або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю.
Об`єктом даного адміністративного правопорушення є суспільні відносини у сфері охорони права громадян на працю, на оплату праці, на охорону праці та інших прав у трудовій сфері, визначених у Кодексі законів про працю України, Законах України «Про охорону праці», «Про оплату праці», «Про відпустки», «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» тощо).
Істотною ознакою складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.41 КУпАП, є спеціальний суб`єкт посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують найману працю.
Суб`єктивна сторона вказаного адміністративного правопорушення характеризується наявністю вини, як у формі умислу, так і у формі необережності.
Відповідно до ч.1 ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Згідно ч.2 ст.251 КУпАП, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
Як вбачається з матеріалів справи про адміністративне правопорушення, викладені у фабулі протоколу про адміністративне правопорушення №Ц/ЧК/17062/259/П/ПТ від 15 липня 2024 року обставини ґрунтуються виключно на акті №Ц/ЧК/17062/259 від 15 липня 2024 року, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сфері охорони праці Державного підприємства «Черкаське військове лісництво», код ЄДРПОУ 07676212.
У вказаному актів зазначено, що заборгованість із виплати заробітної плати працівникам ДП «Черкаське військове лісництво» виникла з січня 2024 року та станом на 30 червня 2024 року така заборгованість перед 67 працівниками становить 1 180 287 гривень 28 копійок.
Таким чином, заборгованість із виплати заробітної плати 67 працівникам ДП «Черкаське військове лісництво» у сумі 1 180 287 гривень 28 копійок виникла у період часу з січня 2024 року по 30 червня 2024 року.
Однак, наказом Міністерства оборони України (по особовому складу керівників державних підприємств) від 05 червня 2024 року за №14-ДП вирішено: 1. Увільнити від тимчасового виконання обов`язків директора ЛП «Черкаське військове лісництво» ОСОБА_2 , якому повернутися до виконання обов`язків за посадою заступника директора ДП «Черкаське військове лісництво»; 2. Тимчасове виконання обов`язків директора ДП «Черкаське військове лісництво» покласти на майстра на лісозаготівельних роботах ДП «Черкаське військове лісництво» ОСОБА_1 (за його згодою).
У відповідності до копії наказу ДП «Черкаське військове лісництво» від 06 червня 2024 року за №61/к/тр «Про тимчасове виконання обов`язків», згідно з наказом Міністерства оборони України від 05 червня 2024 року №14-ДП, майстер на лісозаготівельних роботах ДП «Черкаське військове лісництво» ОСОБА_1 з 06 червня 2024 року приступив до тимчасового виконання обов`язків директора ДП «Черкаське військове лісництво».
При цьому, згідно акту приймання передачі справ, документів та майна ДП «Черкаське військове лісництво», у період часу з 10 по 14 червня 2024 року комісія за участі т.в.о. директора ДП «Черкаське військове лісництво» ОСОБА_1 , здійснила приймання передачу справ, документів та майна ДП «Черкаське військове лісництво».
У пункті 2.3 «Кредиторська заборгованість» розділу 2 «Фінансовий стан підприємства» вищевказаного акту зазначено, що станом на 01 червня 2024 року заборгованість із виплати заробітної плати становить 1 796 299 гривень 19 копійок.
З врахуванням вищевикладеного, суддя приходить до висновку, що заборгованість із заробітної плати перед 67 працівниками ДП «Черкаське військове лісництво» у сумі 1 180 287 гривень 28 копійок, виникла до призначення ОСОБА_1 на посаду тимчасово виконуючого обов`язки ДП «Черкаське військове лісництво» та за час його перебуванні на вказаній посаді, а саме з 06 червня 2024 року по 30 червня 2024 року така заборгованість зменшила з 1 796 299 гривень 19 копійок до 1 180 287 гривень 28 копійок, що об`єктивно свідчить про виконання ОСОБА_1 вимог ч.1 та ч.2 ст.10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року № 2136-IX, та виключає вину останнього у інкримінованих йому порушень законодавства про працю.
Згідно ст.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до ст.62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що під час судового розгляду не встановлена вина ОСОБА_1 у порушені ч.1 та ч.2 ст.10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року №2136-IX, яка є обов`язковою складовою суб`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.41 КУпАП, суддя приходить до висновку, що провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.41 КУпАП, підлягає закриттю, в зв`язку з відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.
Згідно п.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Відповідно до ст.40-1 КУпАП, судовий збір стягується виключно у разі винесення постанови про накладення адміністративного стягнення.
Враховуючи, що провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю, судовий збір з нього стягненню не підлягає.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.40-1, 41, 247, 251, 252, 283, 284 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.41 КУпАП закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю у його діях складу зазначеного адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Смілянський міськрайонний суд Черкаської області протягом 10 (десяти) днів з дня її винесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків на її оскарження, а в разі оскарження, після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя Т.В. Ігнатенко
Суд | Смілянський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120767196 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі охорони праці і здоров’я населення Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці |
Адмінправопорушення
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Ігнатенко Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні