Справа № 308/11549/24
3/308/6126/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 липня 2024 року м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Іванов А.П., за участі представника Закарпатської митниці Зубенка І.І., розглянувши матеріали справи про порушення митних правил, які надійшли з Закарпатської митниці Державної митної служби України щодо
громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Абранка, Воловецького району, Закарпатської область, що працює керівником ТОВ «Дерево Сервіс» ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ 42568086), мешканця АДРЕСА_2 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 19.10.2001 Свалявським РВ УМВСУ в Закарпатській області, РНОКПП НОМЕР_2 ,
передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,
встановив:
З протоколу про порушення митних правил №0389/30500/24 від 13.06.2024 з`ясовано, що 07.06.2024 в зоні митного контролю Сектору митного оформлення №1 митного поста «Мукачево» декларантом ПП ОСОБА_2 , паспорт НОМЕР_3 , виданий Свалявським РВ УМВС 13.01.1998 (Закарпатська область, Мукачівський район, м. Свалява, вул. Нова, буд. 12), згідно з відомостями, зазначеними в гр. 14 та 54 нижче вказаної МД, відповідно до договору про надання послуг митного брокера від 20.05.2020 №02, до митного контролю та оформлення в Закарпатській митниці, шляхом електронного декларування, була подана митна декларація від 07.06.2024 ЕК10 АА №24UA305180002505U2 та товаросупровідні документи, а саме: CMR б/н від 07.06.2024, інвойсу №24 від 07.06.2024, сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів №20240522-000020 від 22.05.2024, на товар (пиломатеріали букові обрізні), відправником якого є ТОВ «Дерево-Сервіс» (Закарпатська область, Мукачівський район, с. Кольчино, вул. Локоти, буд. 12, корпус 16В, код ЄДРПОУ 42568086), а одержувачем іноземне підприємство «S.C.PALROM PRODUCTS S.R.L.» (Hunedoara Romania City Brad, Street Poienita no 8). Товар слідує в транспортному засобі р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 .
По вищевказаній МД задекларовано товар «Пиломатеріали букові обрізні розпиляні уздовж,необтесані, нешліфовані, не з`єднані у шип, виду Fagus silvatika, дошки букові обрізні, сорт А,В, FSC 100% розм. товщ. 32 мм, шир. 120-490 мм, довж. 3000 мм. Всього: 20,950 м3, 12 пакетів». Загальна вартість товару заявлена в митній декларації складає 229410,40 грн. Вартість згідно з інвойсом зазначено 251 євро за 1 м3. Загальна вартість у валюті складає 5258,45 євро, що згідно з офіційним курсом НБУ станом на 07.06.2024 складає 229410,40 грн.
Під час здійснення митного контролю та проведення повного митного огляду вантажу встановлено, що: «Шляхом проведення повного митного огляду та обміром геометричних розмірів поданих до митного оформлення та контролю пиломатеріалів букових обрізних, встановлено, що в транспортному засобі завантажено та знаходиться 12 пачок пиломатеріалів обрізних букових загальним об`ємом 22,91 м3, що на 1,96 м3 більше, ніж заявлено в митній декларації та ТСД. До огляду залучено спеціаліста начальника нижнього складу філії Свалявського лісгоспу ДП Ліси України ОСОБА_3 ».
Вартість незаявленого товару (1,96 м3), враховуючи зазначену в інвойсі ціну товару, складає 491,96 євро, що згідно з офіційним курсом НБУ станом на 07.06.2024 складає 21462,74 грн.
В наданому поясненні керівник ТОВ «Дерево Сервіс» ОСОБА_1 зазначив, що під час обміру геометричних розмірів вказаних пиломатеріалів на їхньому підприємстві ними було допущено помилки, що призвели до вказаної невідповідності, було зазначено в товаросупровідних документах (рахунок інвойс, специфікація) та в подальшому в митній декларації. Товаросупровідні документи підписував він особисто, завірив печаткою підприємства та надав митному брокеру для оформлення митної декларації.
Таким чином, керівник ТОВ «Дерево Сервіс» ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення в митному режимі «експорт» товару «пиломатеріалів обрізних букових», що містить неправдиві відомості щодо кількості та вартості.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Представник Закарпатської митниці в судовому засіданні обставини, викладені в протоколі про порушення митих правил, підтримав в повному обсязі. Просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності, передбаченої санкцією ч. 1 ст. 483 МК України.
Особа, яка притягається до відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, повідомлявся про розгляд справи шляхом розміщення повідомлення про виклик до суду на веб-порталі Судова влада України. Також ОСОБА_1 повідомлений про розгляд справи в суді в протоколі про порушення митних правил, примірник якого ним отримано 13.06.2024.
Відповідно до положень ст. 526 МК України суд вважає за можливе провести розгляд даної справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча повідомлялася про час і місце розгляду справи.
Заслухавши представника митного органу, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Диспозиція ч. 1 ст. 483 МК України визначає склад адміністративного правопорушення, що полягає у переміщенні або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.
Статтею 1 КУпАП передбачено завдання цього ж кодексу: охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням.
Згідно зі ст. ст. 2, 7 КУпАП законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України. Закони України про адміністративні правопорушення до включення їх у встановленому порядку до цього Кодексу застосовуються безпосередньо. Положення цього Кодексу поширюються і на адміністративні правопорушення, відповідальність за вчинення яких передбачена законами, ще не включеними до Кодексу.
Питання щодо адміністративної відповідальності за порушення митних правил регулюються Митним кодексом України.
Згідно з ч. 6 постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», із змінами та доповненнями, внесеними постановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року №8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Для кваліфікації дій за ч. 1 ст. 483 МК України не мають значення мотив і мета їх вчинення, а також те чи настали від цього шкідливі наслідки. Суб`єктивною стороною складу даного правопорушення є вина у формі умислу або необережності.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Виходячи з вищенаведеного вина ОСОБА_1 в порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, підтверджується:
протоколом про порушення митних правил №0389/30500/24 від 13.06.2024 та матеріалами, доданими до нього, а саме: CMR б/н від 07.06.2024, інвойс №24 від 07.06.2024, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів №20240522-000020 від 22.05.2024 на товар (пиломатеріали букові обрізні), відправником якого є ТОВ «Дерево-Сервіс», а одержувачем іноземне підприємство «S.C.PALROM PRODUCTS S.R.L.», товар слідував у транспортному засобі р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 ;
актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортного засобу, ручної поклажі та багажу від 13.06.2024, згідно яким шляхом проведення повного митного огляду та обміром геометричних розмірів поданих до митного оформлення та контролю пиломатеріалів букових обрізних, встановлено, що в транспортному засобі завантажено та знаходиться 12 пачок пиломатеріалів обрізних букових загальним об`ємом 22,91 м3, що на 1,96 м3 більше, ніж заявлено в митній декларації та ТСД. До огляду залучено спеціаліста начальника нижнього складу філії Свалявського лісгоспу ДП Ліси України ОСОБА_3 ;
письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 13.06.2024;
доповідною запискою головного державного інспектора оперативного відділу №2 УБК та ПМП Половка І.М. від 13.06.2024.
Відтак дії ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483МК України кваліфіковані вірно, так як ним, як керівником ТОВ «Дерево Сервіс» вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення в митному режимі «експорт» товару «пиломатеріалів обрізних букових», що містить неправдиві відомості щодо кількості та вартості.
Враховуючи конкретні обставини справи в їх сукупності, характер вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника та ступінь його вини, у відповідності до вимог ст. ст. 23, 33 КУпАП, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 483 МК України у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, що були безпосередніми предметами порушення митних правил, загальна вартість яких становить 21462,74 грн., з їх конфіскацією на користь держави.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмір 605,60 грн.
Керуючись ст. ст. 458, 464, 465, 467, 483, 519-520, 522, 526, 527-529 МК України, ст. ст. 33, 40-1, 283, 284, 287-291 КУпАП, ст. 4 Закону України «Про судовий збір»,
постановив:
громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 (ста) відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 21462 (двадцять одна тисяча чотириста шістдесят дві) гривні 74 копійок, з конфіскацією на користь держави цих товарів, а саме: пиломатеріали букові обрізні розміром: довжина 3010-3100 мм, товщина 33-36 м, в кількості 82 шт., 1,96 м.куб. (1 пачка).
Стягнути з громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок судового збору.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.
Суддя Ужгородського
міськрайонного суду А.П. Іванов
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120773001 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Іванов А. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні