Справа № 496/2895/24
Провадження № 2-а/496/25/24
УХВАЛА
29 квітня 2024 року Суддя Біляївськогорайонного судуОдеської областіПендюра Л.О., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до поліцейського ВРПП ОРУП № 2 ГУНП в Одеській області Харченко Дмитра Валерійовича, Одеського районного управління поліції № 2 ГУНП в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі,
УСТАНОВИВ:
Адвокат Чубаров С.В., який діє від імені та в інтересах позивача ОСОБА_1 , звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати постанови серії ББА № 905118 та № 905119 від 15.01.2024 року, складені інспектором патрульної поліції Одеського районного управління № 2 ГУНП в Одеській області Харченко Д.В. відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 126 КУпАП.
Згідно з ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Дослідивши адміністративний позов та додані до нього матеріали, приходжу до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач, а ч. 4 вказаної статті встановлено, що відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єктом владних повноважень є орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Зі змісту адміністративного позову вбачається, що позивачем пред`явлено позов, зокрема, до поліцейського ВРПП ОРУП № 2 ГУНП в Одеській області Харченко Д.В.
Разом з тим, відповідно до правової позиції, викладеної у постанові КАС ВС від 26.12.2019 року у справі № 724/716/16-а, відповідачем у справах про оскарження постанов у справах про адміністративні правопорушення, які розглядаються судом в порядку, визначеному КАС України, є саме орган державної влади суб`єкт владних повноважень, а не особа, яка перебуває з цим органом у трудових відносинах та від його імені здійснює розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладає адміністративні стягнення.
З наведеного вище випливає, що суб`єктом владних повноважень, який розглядає справу про адміністративне правопорушення і виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності, є відповідний орган в особі конкретної посадової особи, а тому відповідач поліцейський ВРПП ОРУП № 2 ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 , який є посадовою особою вказаного органу, є неналежним відповідачем по справі.
Таким чином, представнику позивача необхідно уточнити суб`єктивний склад учасників справи з врахуванням постанови КАС ВС від 26.12.2019 року у справі № 724/716/16-а та усунути недоліки адміністративного позову шляхом подання відповідної заяви разом з її копіями відповідно до кількості осіб, що беруть участь у справі.
Відповідно до розділу 1 «Підсистема «Електронний суд» глави ІІІ «Порядок функціонування окремих підсистем (модулів) ЄСІТС» Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21, вказано: пунктом 24 зазначається - підсистема «Електронний суд» (Електронний суд) - підсистема ЄСІТС, що забезпечує можливість користувачам у передбачених законодавством випадках відповідно до наявних технічних можливостей підсистеми ЄСІТС реалізованого функціоналу створювати та надсилати в електронному вигляді процесуальні чи інші документи до суду, інших органів та установ у системі правосуддя, а також отримувати інформацію про стан і результати розгляду таких документів чи інші документи; пунктом 29 вказано, що у разі подання до суду документів в електронній формі учасник зобов`язаний у випадках, визначених процесуальним законодавством, надати доказ надсилання іншим учасникам справи копій поданих до суду документів. У випадку, коли інший учасник справи відповідно до внесених ідентифікаційних даних про нього має зареєстрований Електронний кабінет, функціонал Електронного суду в автоматичному режимі надає суду та учаснику справи доказ надсилання до Електронних кабінетів інших учасників справи поданих до суду документів. В іншому випадку засобами Електронного суду користувача інформують про відсутність в іншого учасника справи зареєстрованого Електронного кабінету.
Отже, надсилання процесуальних документів до суду в електронному вигляді передбачає використання сервісу «Електронний суд», розміщеного за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua, з попередньою реєстрацією офіційної електронної адреси (електронного кабінету) та з обов`язковим використанням власного електронного підпису.
Таким чином, законодавцем надано сторонам та учасникам справи альтернативне право звернення до суду з позовними та іншими заявами, скаргами та іншими визначеними законом процесуальними документами в електронній формі (з обов`язковою реєстрацією офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) та підписанням вказаних документів власним електронним підписом) або в паперовій формі (з обов`язковим скріпленням вказаних документів власноручним підписом учасника справи (його представника)).
Аналогічний висновок викладений у постановах Великої Палати Верховного Суду від 10 лютого 2021 року в справі № 9901/335/20 (провадження № 11-361заі20) та від 01 липня 2021 року у справі № 9901/76/21 (провадження №11-137заі21).
При цьому, у разі направлення сторонами (учасниками) справи позовних та інших заяв, скарг та інших визначених законом процесуальних документів в електронній формі (з обов`язковою реєстрацією офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) та підписанням вказаних документів власним електронним підписом), така сторона (учасник) справи відповідно до частини 9статті 44 КАС Українита пункту 29 розділу 1 «Підсистема «Електронний суд»» глави ІІІ «Порядок функціонування окремих підсистем (модулів) ЄСІТС» Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішеннямВищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року №1845/0/15-21, зобов`язана надати або доказ надсилання іншим учасникам справи копій поданих до суду документів листом з описом вкладення або доказ надсилання до Електронних кабінетів інших учасників справи поданих до суду документів.
Позовна заява та додані до неї документи подані представником позивачав електронній формі з використання сервісу «Електронний суд», при цьому докази надсилання іншим учасникам справи її копії та копій доданих до неї документів до позовної заяви не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Наведені вище обставини унеможливлюють вирішити питання про відкриття провадження у справі, а тому суддя дійшов висновку, що позовну заяву належить залишити без руху та встановити представнику позивача строк для усунення її недоліків.
Керуючись ст.ст.4,46,169,171КАСУкраїни,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до поліцейського ВРПП ОРУП № 2 ГУНП в Одеській області Харченко Дмитра Валерійовича, Одеського районного управління поліції №2 ГУНП в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі залишити без руху.
Запропонувати представнику позивача протягом п`яти днів з дня отримання даної ухвали усунути недоліки адміністративного позову, які зазначені в даній ухвалі суду.
Копію ухвали суду надіслати представнику позивача для виконання.
Роз`яснити представнику позивача, що у разі невиконання вимог цієї ухвали, позовна заява буде повернута.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Л.О. Пендюра
Суд | Біляївський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120774652 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Біляївський районний суд Одеської області
Пендюра Л. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні