Справа №504/2607/24
Провадження №3/504/1571/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02.08.2024с-ще Доброслав
Суддя Комінтернівськогорайонного судуОдеської областіЖовтан П.В.,розглянувши матеріали,які надійшлиз Південногоофісу Держаудитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Петропавлівка Саратського району Одеської області, громадянки України, освіта вища, незаміжньої, до 02.08.2023р. фахівця з публічних закупівель Управління освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючої за адресою: АДРЕСА_2 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 30.09.2004р. Саратським РВ УМВС України в Одеській області, ІПН НОМЕР_2 ,
за ч.3 ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
10.06.2024р. головним державним аудитором відділу контролю у галузі освіти, науки, спорту та інформації Південного офісу Держаудитслужби ОСОБА_2 був складений протокол про адміністративне правопорушення №15-0111/2024/пр, згідно якого при ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (далі Управління освіти, Замовник) за період з 01.01.2021 по 31.03.2024, підпорядкованого Фонтанській сільській раді Одеського району Одеської області, що знаходиться за адресою: вул. Степна, 4, с. Фонтанка, Одеський р-н, Одеська обл., 67571, відповідно до Акту ревізії від 24.05.2024 № 03-11/25 виявлено порушення законодавства про закупівлі, придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону, а саме порушенням п. 5, п. 6, п. 10 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178. Вказане порушення допущено ОСОБА_1 фахівцем публічних закупівель (уповноважена особа) Управління освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, відповідальність за що передбачено ч.3 ст.164-14 КУпАП.
30.07.2024р. до суду надійшло клопотання ОСОБА_1 про закриття провадження у справі за відсутності події та складу адміністративного правопорушення, в якому вказала, що договори укладаються між керівником Замовника та керівником постачальника. Завданням уповноваженої особи є лише публікація плану та звіту про договір в системі «Прозорро» у строки встановлені Законом № 922 з врахуванням Особливостей. Крім того, підставою для проведення процедури закупівлі є доручення Замовника. Від Замовника, крім укладених договорів, доручень уповноваженій особі щодо проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, Документ сформований в системі «Електронний суд» 30.07.2024 4 інженерні та геодезичні послуги та за кодом ДК 021:2015: 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги, не надходило. Уповноваженою особою, здійснено всі дії у спосіб та строки встановлені Законом № 922 з врахуванням Особливостей, а саме опубліковано план та звіт в системі «Прозорро». Предмет закупівлі завжди визначається за допомогою Національного класифікатора України ДК 021:2015. Замовником укладено договори на закупівлю послуги за кодами ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги та за кодом ДК 021:2015: 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги загальні суми договорів не перевищують допорогові межі, тому відсутні підстави для складання протоколу. Крім того, відповідальність за укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом, передбачена абз. 11 статті 164 -14 КУпАП. Отже, орган фінансового контролю досліджуючи питання уникнення проведення процедури відкритих торгів/ спрощених закупівель або застосування цього Закону застосовує частину 3 статті 164 -14 КУпАП, що не відповідає даному виду правопорушення. Оскільки, укладання допорогових договорів не належить до повноважень уповноваженої особи Замовника та відповідно Замовник не уповноважував уповноважену особу на укладання будь-яких договорів. Враховуючи викладене, приймаючи до уваги наведені обставини, уповноважена особа ОСОБА_1 не підписувала договір про закупівлю та в розумінні змісту положень, ч. 3 статті 164-14 КУпАП, не є суб`єктом вказаного правопорушення.
В судовому засіданні 02.08.2024р. ОСОБА_1 винуватою себе у вчиненні зазначеного правопорушення не визнала та підтримала доводи раніше поданого клопотання про закриття провадження у справі.
Дослідивши і проаналізувавши докази по справі, суддя приходить до висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення доведена.
Судовим розглядом встановлено, що Управлінням освіти відповідно до річного плану закупівель на 2022 рік у період грудень 2022 року травень 2023року без проведення процедури закупівлі відкриті торги за чотирма прямими договорами, укладеними з ПП «Укргеоексперт» придбано послуг з розроблення проєктів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування Управлінню освіти для обслуговування закладів освіти на загальну суму 196000,00 грн, предмет закупівлі яких було визначено за двома різними кодами ДК 021:2015, а саме:
договір від 21.12.2022 № 211/П за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (проєкт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування Управлінню освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, орієнтованою площею 2,2 га, для обслуговування Олександрівського закладу загальної середньої освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, яка розташована за адресою: Одеська область, Одеський район, с. Олександрівка, вул. Одеська, 2) на суму 49000,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, UA-2022-12-27-006076-a, номер річного плану UA-P-2022-12-27-001082-a,КЕКВ 2240). Виконання цього договору підтверджується актом надання послуг від 26.12.2022 № 1 на суму 49000,00 грн та платіжною інструкцією від 11.04.2023 № 1 (сплачено 01.05.2023) на відповідну суму (КПКВ МБ 0617130, КЕКВ 2240);
договір від 21.12.2022 № 212/П за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (проєкт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування Управлінню освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, орієнтованою площею 0,9 га, для обслуговування Фонтанського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія» Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, яка розташована за адресою: Одеська область, Одеський район, с. Фонтанка, вул. Центральна, 55) на суму 49000,00 грн (номер річного плану UA-P-2022-12-27-003077-a,КЕКВ 2240). Виконання цього договору підтверджується актом надання послуг від 26.12.2022 № 1 на суму 49000,00 грн та платіжною інструкцією від 11.04.2023 № 2 (сплачено 01.05.2023) на відповідну суму (КПКВ МБ 0617130, КЕКВ 2240);
договір від 21.12.2022 № 217/П за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги (проєкт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування Управлінню освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, орієнтованою площею 0,15 га, для обслуговування Світлівської загальноосвітньої школи І ступеня Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, яка розташована за адресою: Одеська область, Одеський район, с. Світле, вул. Комунальна, 35) на суму 49000,00 грн (звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, UA-2022-12-27-008315-a, номер річного плану UA-P-2022-12-27-003390-c,КЕКВ 2240). Виконання цього договору підтверджується актом надання послуг від 26.12.2022 № 1 на суму 49000,00 грн та платіжною інструкцією від 11.04.2023 № 3 (сплачено 01.05.2023) на відповідну суму (КПКВ МБ 0617130, КЕКВ 2240);
договір від 21.12.2022 № 218/П за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги (проєкт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування Управлінню освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, орієнтованою площею 2,7 га, для обслуговування Новодофінівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області, яка розташована за адресою: Одеська область, Одеський район, с. Нова Дофінівка, вул. Шкільна, 30) на суму 49000,00 грн (номер річного плану UA-P-2022-12-27-003159-a,КЕКВ 2240). Виконання цього договору підтверджується актом надання послуг від 26.12.2022 № 1 на суму 49000,00 грн та платіжною інструкцією від 11.04.2023 № 4 (сплачено 01.05.2023) на відповідну суму (КПКВ МБ 0617130, КЕКВ 2240).
Під час ревізії рішення уповноваженої особи щодо здійснення цих закупівель саме без використання електронної системи закупівель (шляхом укладання прямих договорів) надано лише по закупівлям проєкту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування орієнтованою площею 2,2 га для обслуговування Олександрівського закладу загальної середньої освіти (договір від 21.12.2022 № 211/П) та орієнтованою площею 0,15га для обслуговування Світлівської загальноосвітньої школи І ступеня (договір від 21.12.2022 № 217/П), що оформлені відповідними протоколами від 21.12.2022 № 2 (два протоколи з однаковими реквізитами).
Зі змісту вказаних протоколів вбачається, що уповноваженою особою ОСОБА_1 вирішено здійснити ці закупівлі без використання електронної системи закупівель у відповідності до п. 13 (в протоколах пункти не зазначено) особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі Особливості), яким передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень та є меншою, ніж 200 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли закупівля товарів і послуг здійснюється у підприємства або організації, що засновані громадською організацією осіб з інвалідністю та отримали дозвіл на право користування пільгами з оподаткування відповідно до законодавства.
Проте в цих протоколах не зазначено ані підприємство, з яким буде укладатися прямий договір щодо вищезазначених закупівель, ані його засновники. Під час ревізії будь-які документи стосовно засновників ПП«Укргеоексперт» та їх відношення до громадських організацій осіб з інвалідністю, які отримали дозвіл на право користування пільгами з оподаткування не надано.
Згідно з даними, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань(далі ЄДР) засновником ПП «Укргеоексперт» (код ЄДРПОУ 39872166) є ОСОБА_3 .
Відповідно до п. 10 Особливостей (в редакції, що діяла станом на 21.12.2022) замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р.№ 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених особливостями.
Згідно із п. 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Відповідно до п. 6 Особливостей замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями.
Згідно з п. 3 розд. І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783 (далі Порядок 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з п.п.21 і 34 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015«Єдиний закупівельний словник»,
У відповідності до вимог п.п. 21, 27, 34 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 3, п. 4 розд. І Порядку 708 предмет закупівлі з розроблення (виготовлення) проєктів (технічної документації) із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування для обслуговування закладів освіти не відноситься до товарів та робіт, а тому є послугою.
Отже, на порушення вимог п. 5, п. 6, п. 10, п. 13 Особливостей за відсутністю підстав для здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель та в результаті того, що предмет закупівлі поділено за двома різними кодами ДК 021:2015: 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги та 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги, Замовником у період грудень 2022 року травень 2023року без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної цими особливостями, шляхом укладання чотирьох прямих договорів придбано послуг з розроблення проєктів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування для обслуговування закладів освіти на суму 196000,00 гривень.
При цьому вина ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого їй правопорушення підтверджується наступними письмовими доказами по справі:
- даними протоколу про адміністративне правопорушення №15-0111/2024/пр від 10.06.2024р.;
- витягом з акта ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Управління освіти Фонтанської сільської ради Одеського район Одеської області за період з 01.01.2021р. від 24.05.2024р. №03-11/25;
- копією наказу Про затвердження Положення про уповноважену особу відповідальну за організацію та проведення публічних закупівель та призначення відповідальної особи №92/ОД від 11.11.2022р.;
- копією Положенням про уповноважену особу;
- копією Договору №211/П від 21.12.2022р. щодо земельної ділянки 2,2 га Олександрівського закладу;
- підтвердженням виконання Договору №211/П від 21.12.2022р. (актом та платіжною інструкцією);
- копією Договору №212/П від 21.12.2022р. щодо земельної ділянки 0,9 га Фонтанської НВК;
- підтвердженням виконання Договору №212/П від 21.12.2022р. (актом та платіжною інструкцією);
- копією Договору №217/П від 21.12.2022р. щодо земельної ділянки 0,15 га для обслуговування Світлівської школи;
- підтвердженням виконання Договору №217/П від 21.12.2022р. (актом та платіжною інструкцією);
- копією Договору №218/П від 21.12.2022р. щодо земельної ділянки 2,7 га Новодофінівської школи;
- підтвердженням виконання Договору №218/П від 21.12.2022р. (актом та платіжною інструкцією);
- копіями двох протоколів уповноваженої особи щодо прийняття рішень про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель;
- інформацією з ЄДР щодо ПП «Укргеоексперт»;
З огляду на сукупність досліджених у справі доказів, суд вважає, що позиція ОСОБА_1 є її способом захисту, обумовленим прагненням уникнути відповідальності.
За ч.2 ст. 61 Конституції України,юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Відповідно до частини 1 статті 44 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідальність за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, несуть уповноважені особи, службові (посадові) особи замовника.
Згідно із наказом від 11.11.2022 № 92/ОД уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі, з 03.11.2022 призначено провідного фахівця з публічних закупівель ОСОБА_1 .
Відповідно до п. 2.11 Положення про уповноважену особу, відповідальну за організацію та проведення публічних закупівель, затвердженого цим же наказом від 11.11.2022 № 92/ОД, уповноважена особа, зокрема, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель.
Отже, відповідальною за вищезазначені порушення є уповноважена особа ОСОБА_1 , яка за відсутності на то підстав прийняла рішення щодо здійснення закупівлі послуг з розроблення проєктів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування для обслуговування закладів освіти без використання електронної системи закупівель, та яка в річному плані на 2022 рік поділила та запланувала за двома різними ДК 021:2015 та не провела процедуру відкриті торги у порядку, визначеному Особливостями.
Решта доводів та заперечень висновків суду не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справіСерявін та інші проти Українивід 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справіРуїс Торіха проти Іспаніївід 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.
Таким чином, у діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченогоч.3 ст.164-14 КУпАП, а саме: придбання послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону.
Відповідно дост.23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Суддя при накладенні стягнення враховує характер вчиненого правопорушення, особу ОСОБА_1 , ступінь її вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, тому суддя вважає необхідним застосувати до ОСОБА_1 , адміністративне стягнення у виді штрафу в межах санкції ч.3 ст.164-14 КУпАП.
Згідно ст.40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні про адміністративне правопорушення сплачується у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення особою, на яку накладено стягнення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.23,27, 33-35,40-1, 283, 284ч.1 п.1, 285 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.164-14 КУпАП. Накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу на користь держави в розмірі тисячі п`ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що відповідає сумі 25 500 (двадцять п`ять тисяч п`ятсот ) грн.
Стягнути із ОСОБА_1 на користь держави судовий збір,ставка якого складає 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що відповідає сумі 605 грн. 60 коп.
Відповідно до ч.1 ст.307 КУпАП, штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтею 300-1 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш, як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Роз`яснити, що у випадку несплати накладеного штрафу у передбачений законом строк, може бути застосовано подвійне стягнення штрафу в порядку ст. 308 КУпАП, тобто у випадку примусового виконання постанови суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її винесення та на неї може бути внесено подання прокурора у той же строк.
Суддя П. В. Жовтан
Суд | Комінтернівський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120776101 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі |
Адмінправопорушення
Комінтернівський районний суд Одеської області
Жовтан П. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні