Рішення
від 01.08.2024 по справі 140/6490/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2024 року ЛуцькСправа № 140/6490/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дмитрука В.В.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом філії «Камінь-Каширське лісове господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Філія «Камінь-Каширське лісове господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (далі Філія «Камінь-Каширське лісове господарство» ДСГП «Ліси України») звернулась з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 22.05.2024 №00/13277/0406.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної відповідачем камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів було складено акт від 15.03.2024 року №5919/03-20-04-06/44994450.

В акті вказано, що за результатами камеральної перевірки встановлено порушення пункту 257.5 ст. 257 ПК України №2755-VI від 02.12.2010. ДП «Камінь-Каширське ЛГ» (код ЄДРПОУ 00991568) протягом граничних строків, несвоєчасно сплачено узгоджені суми податкового зобов`язання з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) за 2019-2021рр. на Камінь-Каширську ТГ (13010200).

Не погодившись із результатами даної податкової перевірки, позивачем було подано заперечення на даний акт.

ГУ ДПС у Волинській області за результатами розгляду заперечень позивача, надіслали для останнього лист від 20.05.2024 в якому висловили позицію, що заперечення позивача є необґрунтованими і підстав для задоволення вимог, викладених у запереченнях, немає.

ГУ ДПС у Волинській області сформовано та направлено на адресу Філії «Камінь-Каширське лісове господарство» ДСГП «Ліси України» податкове повідомлення-рішення від 22.05.2024 №00/13277/0406, яким застосовано штраф у розмірі 136 532,58 грн.

Позивач вказав, що відповідно до розрахунку податкової заборгованості, який ГУ ДПС у Волинській області виклав в акті перевірки вбачається, що період прострочення сплати узгоджених грошових зобов`язань припадає на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

Позивач вважає неправомірними та необ`єктивними застосовані штрафні санкції вказані в податковому повідомленні-рішенні і такими, що порушують права та охоронювані законом інтереси, просить визнати протиправним та скасувати вказане податкове повідомлення-рішення.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 25.06.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.

Представник відповідача у відзиві на позовну заяву позовні вимоги не визнав, просив відмовити у задоволенні позову, з наступних підстав.

За результатами проведеного аналізу даних ІКС «Податковий блок» встановлено порушення ДП «Камінь-Каширське ЛГ» граничного терміну сплати грошових зобов`язань з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) за 2019-2021 роки на Камінь-Каширську ТГ (13010200). Відповідальність за порушення платником граничних строків сплати грошових зобов`язань передбачена п. 124.1 ст. 124 Кодексу.

Відповідно до п. 522 підрозділу 10 розділу XX Кодексу за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій, зокрема, за порушення вимог законодавства в частині нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

За даними ІКС «Податковий блок» ДП «Камінь - Каширське ЛГ» не вчасно сплачено самостійно задекларовані податкові зобов`язання з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (код платежу 13010200) за користування лісовими ресурсами відповідно до Податкової декларації з рентної плати (додаток №9) за 3 кв. 2019 р., 2-3 кв. 2020 р. в загальній сумі 848 705,03 грн.

Також ДП «Камінь - Каширське ЛГ» порушено терміни сплати розстрочених відповідно до Договору з ГУ ДПС у Волинській області про розстрочення податкового боргу від 02.09.2019 №212 сум податкового боргу по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів, крім рентної плати за використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування (13010200), в загальній сумі 12 724,68 грн.

Згідно Ухвали Волинського окружного адміністративного суду (справа 140/1708/20 від 22.07.2020, дата набрання законної сили 07.08.2020) прийнято рішення про розстрочку виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 05.06.2020 на період з 01.08.2020 по 01.07.2021 шляхом щомісячної сплати боржником (до 01 числа кожного місяця включно) коштів в сумі 347 309,27 грн. Однак, ДП «Камінь - Каширське ЛГ» допущено порушення термінів сплати розстроченого боргу по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів, крім рентної плати за використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування (13010200), в загальній сумі 958 068,8 грн.

Жодних доводів про незгоду з обчисленням тривалості затримки оплати; доказів неправомірності діяння контролюючого органу з приводу зміни призначення платежу у порядку п.87.9 ст.87 ПК України; неправильності обчислення суми штрафу згідно з п.124.2 ст.124 ПК України позивачем не надано.

Вважає, що доводи позивача про те, що контролюючий орган при застосуванні штрафу повинен був застосувати положення Податкового кодексу України чинні на момент виникнення спірних відносин, не обґрунтовані, з огляду на положення п. 11 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, відповідно до яких штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Юридична ж відповідальність за несвоєчасне виконання податкового обов`язку з оплати самостійно задекларованих податкових зобов`язань на момент винесення оскарженого податкового повідомлення - рішення була запроваджена ст.124 ПК України.

Застосування контролюючим органом міри юридичної відповідальності у вигляді штрафу згідно зі ст. 124 ПК України не може залежати від рішення суду про розстрочення чи відстрочення виконання раніше винесеного судом рішення про стягнення податкового боргу, адже рішення суду про розстрочення не змінює і в силу закону об`єктивно не здатне змінити строку оплати узгоджених податкових зобов`язань, котрі вже трансформувались у податковий борг.

Таким чином, ухвала суду про розстрочення виконання судового рішення про стягнення коштів за податковим боргом не звільняє платника від відповідальності згідно із ст.124 Податкового кодексу України, а лише визначає строки періодичних платежів з погашення податкового боргу, стягнутого за рішенням суду.

Представник відповідача вважає, що наведені платником доводи є юридично неспроможними, оскільки процедура перенесення строків платежів ухвалою суду про розстрочення виконання рішення суду про стягнення коштів за податковим боргом не звільняє винну у несвоєчасному платежі особу від юридичної відповідальності за ст. 124 ПК України.

Контролюючим органом встановлено правопорушення та застосовано штрафні санкції в межах встановлених законом, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є законним та обґрунтованим.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу ІІ, підпункту 98.2.2 пункту 98.2 статті 98 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку даних щодо порушення граничних термінів сплати (перерахування) податків, зборів, платежів з Рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) на Камінь-Каширську ТГ по коду платежу 13010200, визначеного відповідно до пункту 257.5 ст. 257 ПКУ №2755-VI від 02.12.2010.

Відповідно до висновку акту від 15.03.2024 №5919/03-20-04-06/44994450 в результаті проведення камеральної перевірки встановлено, що ДП «Камінь-Каширське ЛГ» (код ЄДРПОУ 00991568), правонаступником якого є ДСГП «ЛСИ УКРАЇНИ» в особі ФІЛІЇ «КАМІНЬ-КАШИРСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО» ДСГП «ЛІСИ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 44994450) несвоєчасно сплачено податкові зобов`язання з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) по коду платежу 13010200, визначеного відповідно до дод.9 Податкової декларації з рентної плати (квартальна) за 3 кв. 2019р., 2 кв. 2020р., 3 кв. 2020р. та Рішення ОДПС України про розстрочення (відстрочення) ПБ 212 від 02.09.2019, Рішення суду про розстрочення/відстрочення ПБ 140/1708/20 від 07.08.2020р. в загальній сумі 1820341,33 грн

На підставі акту перевірки від 15.03.2024 №5919/03-20-04-06/44994450 ГУ ДПС у Волинській області 22.05.2024 прийнято податкове повідомлення-рішення №00/13277/0406, яким застосовано штраф в сумі 136 532,58 грн.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вирішуючи спір по суті, суд ураховує, що згідно з ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно із пунктом 75.1. статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з підпунктом 75.1.1. пункту 75.1. статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до пунктів 76.1., 76.2., 76.3. статті 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Отже предметом камеральної перевірки, окрім питань правильності оформлення податкової декларації або уточнюючого розрахунку, можуть бути й інші питання, зокрема пов`язані із своєчасністю сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання, а з урахуванням положень статті 102 ПК України такою перевіркою може бути охоплено період в 1095 днів за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.

Відтак, суд прийшов до висновку, що у спірних правовідносинах контролюючий орган мав право проводити камеральну перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання.

Пунктом 38.1. статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до п. 54.1., п. 54.3. ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Статтею 257 ПК України унормовано такий порядок подання декларації і строки сплати рентної плати:

257.1. Базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю.

257.2. Платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов`язань з рентної плати.

257.3. Платник рентної плати до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, визначений цією статтею, подає до відповідного контролюючого органу за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкову декларацію.

257.5. Сума податкових зобов`язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

258.1.1. На платника рентної плати покладається відповідальність за правильність обчислення, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання контролюючим органам відповідних податкових декларацій згідно із нормами цього Кодексу та інших законодавчих актів.

258.2.1. Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння рентної плати здійснюють контролюючі органи.

Підпунктом 14.1.156. пункту 14.1. статті 14 ПК України встановлено, що податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

За визначеннями, наданими у підпунктах 14.1.39., 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 ПК України, сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня, є грошовим зобов`язанням платника податків. Водночас, сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, є податковим боргом.

Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, у випадках, встановлених п.п. 54.3.1.-54.3.6. п. 54.3. ст. 54 ПК України.

Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом (п.54.5. ст. 54 ПК України).

Згідно із пунктом 57.1. статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 57.3. статті57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1.-54.3.6. пункту 54.3. статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Статтею 56 ПК України встановлено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПК України строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному п.п. 14.1.175. п.14.1. ст. 14 ПК України.

Згідно з п. 113.1. ст. 113 ПК України граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування грошових зобов`язань, визначеним ст.102 ПК України.

Статтею 124 ПК України передбачена відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) податків.

Так, відповідно до пункту 124.1. статті 124 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з п. 124.2. статті 124 ПК України, діяння, передбачені пунктами 124.1., 124.1-1 цієї статті, вчинені умисно, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.

Відповідно до п. 124.3. статті 124 ПК України, діяння, передбачені пунктом 124.2. цієї статті, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов`язання на строк більше 90 календарних днів, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.

Однак, розмір штрафної (фінансової) санкції встановлений ст.124 ПК України у відсотках до погашеної суми податкового боргу, а тому сума штрафної санкції за порушення строку сплати узгоджених сум грошових зобов`язань, з урахуванням положень ст. 124 ПК України, розраховується за період з дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов`язань, і до дня фактичної сплати боргу.

При цьому штрафна санкція нараховується на суму фактичної сплати в залежності від кількості днів затримки сплати узгодженої суми грошового зобов`язання.

Отже, з урахуванням того, що обов`язковою умовою для застосування до платника податку штрафної (фінансової) санкції на підставі ст. 124 ПК України є сплата грошового зобов`язання або факт погашення податкового боргу, то відлік строку давності для застосування штрафної (фінансової) санкції за порушення правил сплати (перерахування) узгодженої суми грошового зобов`язання починається з дня, наступного за днем фактичної сплати такого грошового зобов`язання.

Як встановлено судом, позивач у строк, передбачений п.п. 49.18.2. п. 49.18 ст. 49 ПК України подав до контролюючого органу декларації з рентної плати (додаток №9). Відтак, відповідно до п. 57.1. ст. 57, п. 257.5. ст. 257 ПК України позивач повинен був сплатити до бюджету суму податкових зобов`язань з рентної плати, визначену у цих податкових деклараціях.

Також встановлено, що позивач протермінував строк розрахунків з бюджетом та сплати узгоджених сум податкових зобов`язань з рентної плати, самостійно визначених ним у податкових деклараціях. Внаслідок цього у нього виник податковий борг з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів.

Крім того, Філія «Камінь-Каширське лісове господарство» ДСГП «Ліси України» допущено порушення термінів сплати розстроченого боргу по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів.

При цьому, розстрочення виконання судового рішення про стягнення коштів за податковим боргом не звільняє платника від відповідальності згідно із ст.124 Податкового кодексу України, а лише визначає строки періодичних платежів з погашення податкового боргу, стягнутого за рішенням суду.

У зв`язку з вищенаведеним контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.05.2024 №00/13277/0406.

Крім того, суд звертає увагу, що актом камеральної перевірки від 15.03.2024 №5919/03-20-04-06/44994450 встановлено порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання згідно податкових декларацій з рентної плати (додаток №9) та в розрахунках штрафних (фінансових) санкцій за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання відповідно до ст. 124 ПК України до податкового повідомлення-рішення від 22.05.2024 №00/13277/0406 такі декларації наявні.

Водночас, суд позбавлений можливості самостійно здійснити розрахунок штрафних санкцій за спірний період, оскільки не наділений правом здійснювати такі розрахунки, адже за умови протилежного - це призведе до перебирання судом функцій контролюючого органу та втручання в його дискреційні повноваження, що є недопустимим та суперечить принципу розподілу влади.

Відповідно пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій, зокрема, за порушення вимог законодавства в частині нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Таким чином, дія пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України щодо незастосування штрафних санкцій на порушення нарахування, декларування та сплати рентної плати не розповсюджується.

Позивачем заява щодо неможливості виконання податкових обов`язків, відповідно до Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, не подавалася.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підтверджені належними доказами.

Відтак, зважаючи на встановлення порушення позивачем вимог податкового законодавства, суд вважає, що приймаючи оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення від 22.05.2024 №00/13277/0406, контролюючий орган діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб визначений законом.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З урахуванням вищенаведеного, суд доходить висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Зважаючи на висновок суду про відмову в задоволенні позову в повному обсязі, а також ураховуючи положення ст. 139 КАС України, судові витрати понесені позивачем стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 2, 72-77, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Позивач: Філія «Камінь-Каширське лісове господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (44501, Волинська область, місто Камінь-Каширський, вулиця Ковельська, 42, код ЄДРПОУ 44994450)

Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ ВП 44106679).

Суддя В.В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120779481
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/6490/24

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 01.08.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 25.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні