ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 серпня 2024 року ЛуцькСправа № 140/5693/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Дмитрука В.В.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» до Головного управління Державної податкової служби у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» (далі ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ») звернулось з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Волинській області (далі ГУДПС у Волинській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (ділі ДПС України, відповідач 2) про визнання протиправними та скасувати рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних від 06.05.2024 №№ 11008422/43883273, 11008421/43883273, 11008420/43883273, 11008419/43883273, 11008418/43883273, 11008417/43883273, 11008416/43883273, 11008415/43883273; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за датою їх подання до реєстрації, а саме: №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) позивачем було сформовано податкові накладні №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024, які подано для реєстрації в ЄРПН, однак згідно квитанції реєстрацію вказаних податкових накладних було зупинено.
З метою реєстрації зупинених податкових накладних було надано письмові пояснення та копії документів на підтвердження здійснення господарської операції, однак відповідачем 1 прийнято рішення від 06.05.2024 №№ 11008422/43883273, 11008421/43883273, 11008420/43883273, 11008419/43883273, 11008418/43883273, 11008417/43883273, 11008416/43883273, 11008415/43883273 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено: не підтвердження операцій щодо придбання та переробки.
Вказує, що при розгляді пояснень та при прийнятті спірних рішень контролюючим органом не досліджено в сукупності всіх обставин спірних правовідносин, не надано оцінку тим документам, що надані разом із поясненнями.
Оскільки податкові накладні було складено згідно чинного законодавства, ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» звернулося із цим позовом до суду.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 17.06.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.
Відповідачі у поданому суду відзиві на позовну заяву позовні вимоги не визнали, просили відмовити у задоволенні позову, мотивуючи тим, що причиною відмови у реєстрації податкової накладної слугувало: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, причина відмови: не підтвердження операцій щодо придбання та переробки.
Щодо взаємовідносин з придбання гірської породи у ТОВ «Технорішення».
ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» (Покупець) та ТОВ «Тенорішення» (код ЄДРПОУ 36782316) (Продавець) укладено договір купівлі-продажу товару №1402-2024 від 14.02.2024.
Відповідно п.1.1. Продавець зобов`язується передати належний йому Товар у власність Покупця, а Покупець зобов`язується цей товар прийняти та оплатити його повну вартість. Найменування Товару: гірська порода (з відвалу ліквідованої шахти «Новатор») згідно пункту 1.2. договору.
Відповідно даних ЄРПН ТОВ «Технорішення» (код ЄДРПОУ 36782316, ДПІ 2655.ГУ ДПС у м.Києві (Печерський р-н м. Києва), основний вид діяльності: 46.12 - дiяльнiсть посередникiв у торгiвлi паливом, рудами, металами та промисловими хiмiчними речовинами) за лютий 2024 подано на реєстрацію в адресу ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» податкові накладні з номенклатурою гірська порода УКТ ЗЕД 2530 кількістю 22330 т. за ціною - 166,67 грн./т, обсягом постачання 3 721,7 тис. грн., в т. ч. ПДВ 744,3 тис. грн.
Статус податкових накладних в ЄРПН: відмовлено за рішенням Комісії. Отже, непідтвердженим залишається факт придбання гірської породи у ТОВ «Технорішення», що унеможливлює здійснення подальших господарських операцій.
Щодо надання послуг переробки гірської породи.
Між ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» (Замовник) та ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» (код ЄДРПОУ 45114874) (Виконавець) укладено договір №1/0224-3 про надання послуг по переробці рядового вугілля від 01.02.2024.
Відповідно п.1.1. договору Замовник зобов`язується передати (поставити) Виконавцю рядове вугілля на умовах СРТ - ЗФ вантажоодержувач (у редакції Інкотермс - 2010) в найменуванні, кількості, марочному складі, з якісними показниками згідно специфікаціям.
Виконавець зобов`язується переробити рядове вугілля на збагачувальних фабриках і відвантажити одержаний вугільний концентрат (продукти збагачення) по реквізитах, вказаних Замовником в найменуванні, кількості, марочному складі, з якісними показниками згідно Доданку №1 та за ціною послуг згідно Додатку №2, які є невід`ємною частиною цього договору (пункт 1.2 договору).
Згідно даних ЄРПН за період лютий квітень 2024 відсутня реєстрація податкових накладних ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» в адресу ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» з номенклатурою ДКПП: послуги переробки рядового вугілля.
Представник відповідача додатково зауважила, що відносно ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» прийнято рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №62943 від 26.03.2024, №127569 від 05.06.2024 на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Вважає, що ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» не володіє достатніми виробничими потужностями, основними засобами та трудовими ресурсами для надання послуг переробки у вказаних обсягах.
Разом з тим, представник відповідачів разом із відзивом подала клопотання про здійснення розгляду справи за правилами загального позовного провадження.
Щодо клопотання про здійснення розгляду справи за правилами загального позовного провадження.
Відповідно до приписів частин п`ятої та шостої статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Частиною шостою статті 12 КАС України визначено перелік справ незначної складності. Відповідно до пункту 10 вказаної норми справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною четвертою статті 257 КАС України встановлено перелік категорій справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження. Дана адміністративна справа не підпадає під вказаний перелік.
Таким чином, з огляду на характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі, дана адміністративна справа є справою незначної складності, а тому, беручи до уваги, що відповідачами було надано суду та позивачу відзив на адміністративний позов, суд не вбачав підстав для розгляду справи за правилами загального позовного провадження.
У додаткових поясненнях представник ГУ ДПС у Волинській області зазначила, що ГУ ДПС у Волинській області отримало лист від Офісу Генерального прокурора №31/2/2-54202ВИХ-24 від 02.07.2024, де зазначається, що Головне слідче управління Державного бюро розслідувань здійснює досудове розслідування у кримінальному провадженні №62021000000000862 від 07.10.2021, процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Офісу Генерального прокурора.
Зокрема досліджуються факти постачання неякісного вугілля від ТОВ «Енерго Ресурс Груп» (код ЄДРПОУ 45114874) в адресу ПАТ «Центренерго», а також обставини здійснення фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «Технорішення» (код ЄДРПОУ 36782316), ТОВ «Кевіан Драйв» (код ЄДРПОУ 43953942), ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273), ТОВ «Енерго Ресурс Груп» (код ЄДРПОУ 45114874) та ТОВ «Укргеорозробка» (код ЄДРПОУ 40110330).
Встановлено, що ТОВ «Енерго Ресурс Груп» в об`єктах оподаткування декларує наявність з 04.03.2024 двох фабрик на умовах суборенди за наступними адресами: - Донецька обл., Покровський р-н, с. Цукурине, вул. Шахтна, 40; - Донецька обл., Покровський р-н, м. Мирноград, вул. Гірнича, 2. Однак, ТОВ «Енерго Ресурс Груп» з моменту права суборенди на вказані вище фабрики, не подавав звіт про викиди забруднюючих речовин і парникових газів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів (за формою 2-ТП).
Окрім цього, протягом січня-березня 2024 року ТОВ «Енерго Ресурс Груп» направлено на реєстрацію податкові накладні стосовно оренди майна, згідно договору суборенди з ТОВ «Новіекс» (код 41569141) на загальну суму 13 402 083,31 грн з ПДВ, статус яких «реєстрацію зупинено» та «відмовлено за рішенням Комісії».
Разом з тим, згідно реєстраційних даних ТОВ «Новіекс» відображає наявність фабрики зі статусом «здається в оренду». При цьому, відповідно до опублікованих відомостей у засобах масової інформації, селище Цукурине Донецької області, де імовірно можуть бути розташовані потужності, піддається ворожому нападу та обстрілам.
Також, за наявними даними відсутнє придбання ТОВ «Енерго Ресурс Груп» та ТОВ «Новіекс» електроенергії для функціонування взятої/наданої в оренду фабрики.
Отже, з урахуванням отриманої інформації ТОВ «Укргеорозробка» (код ЄДРПОУ 40110330), ТОВ «Технорішення» (код ЄДРПОУ 36782316), ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273) не мають права видобувати кам`яне вугілля з породного відвалу «Новатор», що розташоване за координатами 48.315868; 37.233156.
Представник відповідача вважає, що враховуючи специфіку правового регулювання господарських відносин, що складаються у сфері видобування корисних копалин, у ПП «Ол Транс Глобал» відсутні можливості здійснення господарських операцій щодо придбання та реалізації вугілля кам`яного з породного відвалу шахти «Новатор», у зв`язку з чим відсутні підстави для складання та реєстрації податкових накладних. Просила відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Крім того, 26.07.2024 та 29.07.2024 до суду надійшли додаткові пояснення представника ГУ ДПС у Волинській області. З даних пояснень вбачається, що 15.07.2024 за вх. №15771/5 на адресу контролюючого органу надійшла відповідь від Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Волинській області на запит №5980/5/03-20-05-05-02-05 від 27.06.2024, стосовно надання інформації про вантажні автомобілі та причепи/напівпричепи, якими здійснювалось перевезення вугілля.
При цьому, додаткові пояснення надійшли до суду 26.07.2024 та 29.07.2024, тобто після початку розгляду справи по суті, який розпочався 18.07.2024, за наявності відповідної інформації станом на 15.07.2024.
Відтак, у зв`язку з пропуском строку на подання додаткових пояснень та відсутності доказів поважності пропущеного ним строку, судом останні не взято до уваги.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що між ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» (Постачальник) та ТзОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» (Покупець) укладено договір поставки від 14.02.2024 №1402-24 відповідно до якого, Постачальник зобов`язується поставити Покупцю товар (далі - вугілля) в обсязі та в асортименті, по реквізитах, з якісними характеристиками наведеними у 1.2. відповідних Специфікаціях до Договору, які є його невід`ємними частинами. Покупець зобов`язується прийняти вугілля, оплатити його вартість на умовах, встановлених даним Договором (пункт 1.1., 1.2. Договору).
На виконання договору поставки №1402-24 від 14.02.2024 ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» реалізовано в адресу ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» вугілля кам`яне Г(Г2) 0-100 в кількості 8902,080001 т на загальну суму 44 503 278,34 грн, в т.ч. ПДВ 7 417 213,05 грн та складено податкові накладні: №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024.
Згідно із квитанцій від 16.04.2024 реєстрація вказаних ПН була зупинена з таких підстав: обсяг постачання товару/послуги 2701, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
На підтвердження здійснених операцій з ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» (код ЄДРПОУ 45114874) платником надано: пояснення, банківські виписки, ТТН, договір №1402- 2024 від 14.02.2024, платіжні інструкції, видаткові накладні, акти, рахунки, договір №31-01-24-1НП від 31.01.24, договір №1-0224-3 від 01.02.2024.
За результатами розгляду наданих ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» документів, рішеннями Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 06.05.2024 №№ 11008422/43883273, 11008421/43883273, 11008420/43883273, 11008419/43883273, 11008418/43883273, 11008417/43883273, 11008416/43883273, 11008415/43883273 відмовлено в реєстрації податкових накладних №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024 в ЄРПН у зв`язку із надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено: не підтвердження операцій щодо придбання та переробки.
Не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Спеціальним законом з питань оподаткування є Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI /далі - ПК України (у відповідних редакціях).
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.
Згідно з абзацом першим пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та направити її контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання пункту 201.10 статті 201 ПК України ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» склало та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /далі - Порядок №1165/.
Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: 1) відповідність платника податку Критеріям ризиковості платника податку; 2) відповідність податкової накладної/ розрахунку коригування Критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Так, в отриманій позивачем квитанції контролюючий орган вказав на те, що реєстрацію податкових накладних було зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 2701, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Суд дійшов висновку, що відповідачем не обґрунтовано віднесено господарську операцію до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно пункту 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії державної податкової служби повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Як установлено судом, рішеннями комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 06.05.2024 №№ 11008422/43883273, 11008421/43883273, 11008420/43883273, 11008419/43883273, 11008418/43883273, 11008417/43883273, 11008416/43883273, 11008415/43883273 було відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних з підстав: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. В додатковій інформації зазначено: не підтвердження операцій щодо придбання та переробки.
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520).
Пунктами 4 та 5 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Отже, визначений Порядком №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, не є вичерпним та залежить від умов конкретного договору (контракту), що укладений між його сторонами, та вимог законодавства.
З огляду на те, що на реєстрацію платник ПДВ подає лише податкову накладну/розрахунок коригування та не подає документи, на підставі яких складено цю податкову накладну/розрахунок коригування, а також документи щодо придбання або виготовлення товару/послуги позивачем, то в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування міститься лише загальне посилання на документи, які пропонується надати платнику податків для підтвердження інформації, що зазначена в податковій накладній/розрахунку коригування. Відповідно які саме документи надати до пояснень визначає не контролюючий орган, а платник податків, виходячи із вимог законодавства та умов укладених ним договорів (контрактів) та фактично складених на виконання таких договорів (контрактів) первинних документів.
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкових накладних ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» направило контролюючому органу письмові пояснення від 26.04.2024 №№ 26/04-1, 26/04-2 та додаткові документи на підтвердження вчинення господарських операцій з ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП».
Відповідно до п.9 Порядку №520 зі змінами внесеними наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2023 за №19 (набрали чинності 08.03.2023 року), письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Зі встановлених судом обставин та змісту наведених вище положень Порядку №520 випливає, що Комісія регіонального рівня прийняла рішення про відмову в реєстрації податкових накладних відповідно до абзацу 5 пункту 9 Порядку №520, без повідомлення позивача про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, оскільки подані позивачем разом з письмовими поясненнями від 26.04.2024 №№ 26/04-1, 26/04-2 документи, складені/ оформлені із порушенням законодавства.
Хоча обсяг документів, який надається платником податку з метою спростування відповідності платника податку/господарської операції відповідному критерію ризиковості та підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію якої (якого) зупинено в Реєстрі, і є завжди унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також від особливостей законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу, суд вважає, що поданими документами платник повинен довести не тільки наявність події, яка була підставою для складання податкової накладної/розрахунку коригування, а й наявність об`єкту оподаткування ПДВ, тобто фактичне вчинення господарської операції з поставки товару (послуги).
Відтак, підставою для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може бути ненадання платником податків саме таких документів. При цьому, при прийнятті рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування контролюючий орган не може здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності, адже змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
Оскаржувані рішення обґрунтовано наступним: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
При цьому, у переліку таких документів (графа «додаткова інформація (зазначити конкретні документи)») вказано: не підтвердження операцій щодо придбання та переробки.
Разом з тим, Комісія регіонального рівня не навела у спірних рішеннях, які саме документи з переліку поданих складені з порушенням законодавства та які саме вимоги законодавства порушені при їх складанні.
Отже, таке рішення Комісії регіонального рівня не можна вважати обґрунтованими та такими, що відповідають принципу юридичної визначеності, оскільки неможливо встановити, що який конкретно документ складений з порушенням законодавства та які норми законодавства порушені, а відповідно неможливо встановити і конкретну підставу прийняття оскаржуваних рішень.
Пунктом 44.1 статті 44 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
В ході судового розгляду справи встановлено, що між ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» та ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» укладено договір №1402-24 від 14.02.2024 на поставку товару - вугілля кам?яне (код УКТ ЗЕД 2701), розрахунки по цьому договору проведені за поставлений товар, що підтверджується платіжними інструкціями №621 від 25.03.2024, №628 від 26.03.2024, №632 від 27.03.2024, №662 від 01.04.2024, №663 від 01.04.2024, №664 від 01.04.2024, №665 від 01.04.2024, №666 від 01.04.2024.
Факт поставки товару від ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» до ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» підтверджується видатковими накладними №13 від 01.03.2024, №14 від 02.03.2024, №15 від 03.03.2024, №16 від 04.03.2024, №17 від 05.03.2024, №18 від 06.03.2024, №19 від 07.03.2024, №20 від 08.03.2024, №21 від 09.03.2024, відповідно до яких ПП «ОЛ ТРАНС ГРУП» передало на користь ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» - 8902,08 т - продукту переробки - вугілля кам`яне.
Надання послуг транспортування товару підтверджується відповідними товарно-транспортними накладними за 29.02.2024. За надання транспортних послуг ПП «ОЛ ТРАНС ГРУП» повністю розрахувалось з ТОВ «ТРАНСКОНТІНЕНТАЛЬ ГМБХ», що підтверджується платіжною інструкцією №7496 від 25.03.2024.
Щодо походження товару судом встановлено, що ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» закупив сировину - гірська порода (код УКТ ЗЕД 2530) у ТОВ «ТЕХНОРІШЕННЯ» згідно договору №1402-2024 від 14.02.2024. За придбану сировину ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» розрахувалась виключно в безготівковій формі з ТОВ «ТЕХНОРІШЕННЯ», що підтверджується платіжною інструкцією №7498 від 25.03.2024.
Факт отримання позивачем придбаної сировини підтверджується видатковими накладними №15 від 16.02.2024, №17 від 17.02.2024, №19 від 18.02.2024, №21 від 19.02.2024, №23 від 20.02.2024, №25 від 21.02.2024, №27 від 22.02.2024, №29 від 23.02.2024, №31 від 24.02.2024, №33 від 25.02.2024, №35 від 26.02.2024, №37 від 27.02.2024, №39 від 28.02.2024, №41 від 29.02.2024.
В подальшому з метою реалізації договору №1402-24 від 14.02.2024, а саме продажу вугілля кам?яного (код УКТ ЗЕД 2701) ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» та ТОВ «ЕНЕРГО РЕСУРС ГРУП» уклали договір №1/0224-3 від 01.02.2024 на переробку сировини - гірська порода (код УКТ ЗЕД 2530).
Після проведення процесу переробки сировини - гірська порода (код УКТ ЗЕД 2530) було отримано вугілля кам?яне (код УКТ ЗЕД 2701), про що свідчить Акт наданих послуг з переробки №OУ-0000047. Послуги переробки давальницької сировини ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» повністю оплачені, що підтверджується платіжною інструкцією №7497 від 25.03.2024.
Відповідно до положень податкового законодавства ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» подало на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024.
Таким чином, вищезазначені документи вказують на виконання обов`язків сторонами за вказаними договорами; первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту та у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарські операції.
Позивачем були надані відповідачу документи, що безпосередньо стосуються наданих ним послуг за договором поставки №1402-2024 від 14.02.2024, а саме: видаткові накладні №13 від 01.03.2024, №14 від 02.03.2024, №15 від 03.03.2024, №16 від 04.03.2024, №17 від 05.03.2024, №18 від 06.03.2024, №19 від 07.03.2024, №20 від 08.03.2024, №21 від 09.03.2024, рахунок на оплату від 29.02.2024 №9, платіжні інструкції №621 від 25.03.2024, №628 від 26.03.2024, №632 від 27.03.2024, №662 від 01.04.2024, №663 від 01.04.2024, №664 від 01.04.2024, №665 від 01.04.2024, №666 від 01.04.2024, що підтверджують проведення оплати по цьому договору за поставлений товар.
Дані документи посвідчують факт існування взаємних зобов`язань між сторонами, факт надання виконавцем послуг та факт їх отримання замовником. Також вказаними документами підтверджується факт оплати замовником, отриманих послуг.
Судом встановлено, що усі правочини укладені, підписані керівниками та скріплені печатками підприємств відповідно до вимог чинного законодавства України.
Первинні документи не мають ознак підробки та засвідчують факт виконання ПП «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» та його контрагентом господарських зобов`язань.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).
За приписи пункту 187.1 статті 187 ПК України дату виникнення податкового зобов`язання з ПДВ, а відтак і дату складання податкової накладної, ставлять у залежність від дати настання події, що сталася раніше: факту зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню.
Позивачем складено податкові накладні №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024 за наявності подій, передбачених пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України.
Суд зауважує, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 23.04.2021 у справі №140/2456/18.
Враховуючи вищезазначене, на думку суду, подані позивачем документи для реєстрації спірних податкових накладних підтверджують факт здійснення господарської операції та є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію вказаних податкових накладних в ЄРПН.
Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів законності прийняття оскаржуваного рішення, яким відмовлено в реєстрації податкових накладних №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовної вимоги позивача про визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних від 06.05.2024 №№ 11008422/43883273, 11008421/43883273, 11008420/43883273, 11008419/43883273, 11008418/43883273, 11008417/43883273, 11008416/43883273, 11008415/43883273.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Так, згідно із нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України. У випадку зупинення реєстрації ПН та прийняття відповідною комісією рішення про відмову в реєстрації ПН така податкова накладна реєструється у день набрання чинності судовим рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта, суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024.
Зазначений висновок відповідає позиції Верховного Суду, викладеній у постановах від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18, від 22.07.2019 у справі №815/2985/18.
За наведених вище обставин справи та положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 06.05.2024 №№ 11008422/43883273, 11008421/43883273, 11008420/43883273, 11008419/43883273, 11008418/43883273, 11008417/43883273, 11008416/43883273, 11008415/43883273 та зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН вказані податкові накладні.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як слідує з матеріалів справи, при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір в сумі 24 224,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №UA7667 від 05.06.2024.
Відтак, на користь позивача необхідно стягнути судові витрати у вигляді судового збору в сумі 24 224,00 грн. При цьому, на думку суду, судові витрати необхідно стягнути саме з ГУ ДПС У Волинській області, позаяк судом задоволені позовні вимоги немайнового характеру, та саме внаслідок прийняття комісією регіонального рівня спірних рішень були порушені права позивача, а звернена до ДПС України позовна вимога про зобов`язання вчинити дії щодо реєстрації ПН є похідною від вимоги про визнання протиправними та скасування рішень.
Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області 06.05.2024 №№ 11008422/43883273, 11008421/43883273, 11008420/43883273, 11008419/43883273, 11008418/43883273, 11008417/43883273, 11008416/43883273, 11008415/43883273.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в ЄРПН подані приватним підприємством «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» податкові накладні №5 від 25.03.2024, №6 від 26.03.2024, №7 від 27.03.2024, №1 від 01.04.2024, №2 від 01.04.2024, №3 від 01.04.2024, №4 від 01.04.2024, №5 від 01.04.2024.
Стягнути на користь приватного підприємства «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» (43023, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Карбишева, будинок 1, кв. (офіс) 403, код ЄДРПОУ 43883273) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679) судовий збір в розмірі 24 224 (двадцять чотири тисячі двісті двадцять чотири) гривень 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: приватне підприємство «ОЛ ТРАНС ГЛОБАЛ» (43023, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Карбишева, будинок 1, кв. (офіс) 403, код ЄДРПОУ 43883273)
Відповідач 1: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ ВП 44106679);
Відповідач 2: Державна податкова служба України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Суддя В.В. Дмитрук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120779536 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні