Рішення
від 02.08.2024 по справі 420/7334/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7334/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2024 року м. Одеса

Зала судових засідань №22

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

За участю секретаря Поліщука О.В.

За участю сторін: Сторожук Д.І.

Від відповідача: Хавич Т.Г.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАНИ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 40489427; адреса: вул.Теплична, буд.1, смт.Авангард, Овідіопольський район, Одеська область, 67806) до ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

05 березня 2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАНИ УКРАЇНИ» (сформована в системі «Електронний суд» 05.03.2024 року) до Головного управління ДПС в Одеській області, у якій представник позивача просить суд:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №29484/15-32-04-08-20 від 14.11.2023 року;

стягнути судові витрати з відповідача (у тому числі витрати на правничу допомогу в орієнтовному розмірі 25000грн).

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 11.03.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі; постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання у справі на 02.04.2024 року.В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 18.10.2023 року позивачем було отримано від відповідача листа з Актом «Про результати камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» від 18.10.23 р. №28431/15-32-18-17; 14.11.2023 року відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення №29484/15-32-04-08-20, у якому було зазначено, що позивач має сплатити штраф у розмірі 606 011,97 грн.

Податкове повідомлення-рішення від 14.11.2023 року є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки:

- підставою для прийняття рішення стали висновки ревізора-інспектором про те, що скаржник начебто несвоєчасно сплатив узгоджені грошові зобов`язання по деклараціям з ПДВ за липень-вересень, листопад-грудень 2021 року, травень-червень 2023 року. Але інспектором не було взято до уваги, що у платника податку містилася переплата на дату подання податкових декларацій, також не були враховані всі оплати податку на додану вартість з дати подання декларацій по кінцеву дату оплати узгодженого зобов`язання - станом на 30.06.2023 року згідно даних кабінету платника податку містилася переплата по ПДВ у розмірі 1 196 528,67 грн. Отже сума штрафу, визначена у ППР є суттєво завищеною та взагалі неправильно порахованою;

- акт перевірки було складено 18.10.2023 року, отримано позивачем 27.10.2023р. , а

податкове повідомлення рішення винесено раніше 14.11.2023 року, тобто до встановленого для цього законодавством строку 15 робочих днів (через 12 робочих днів після отримання позивачем акту.

26.03.2024 року відповідач подав суду відзив на позов, у якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог та, зокрема, зазначив, що:

- щодо несвоєчасної сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість за травень червень 2023 року: на рахунку Товариства у системі електронного адміністрування податку на додану вартість рахувалась переплата, але в інтегрованій картці платника по коду бюджетної класифікації 14010101 рахувалась заборгованість по застосованим штрафним санкціям за несвоєчасну сплату та несвоєчасну реєстрацію податкових накладних;

- на рахунку позивача у системі електронного адміністрування податку на додану вартість станом на 23.06.2023 рахувалась переплата у сумі 2 846 753,67 гривень. Згідно податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2023 року вiд 16.06.2023 №9144103307 задекларовано 1 650 225,00 гривень ПДВ. З рахунку у системі електронного адміністрування податку ПДВ кошти у сумі 1 650 225,00 гривень зараховані в інтегровану картку платника по коду бюджетної класифікації 14010101 24.06.2023, які зараховані в погашення податкового боргу, в зв`язку з чим, станом на 30.06.2023 виник податковий борг по узгодженому податковому зобов`язанню згідно податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2023 року вiд 16.06.2023 № 9144103307 у сумі 590 945,88 гривень;

- відповідач на дату складання Акту та винесення ППР не отримував від Товариства інформації щодо наявності пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності платника податку;

- розмір гонорару адвокату з урахуванням категорії справи та неадекватності наданої заяви щодо витрат, понесених адвокатом для забезпечення супроводження даної справи, в силу даних обставин є завищеним і не відповідає ринковим цінам на адвокатські послуги.

У підготовчому засіданні 02.04.2024 року оголошено перерву до 18.04.2024 року за клопотанням представника позивача.

11.04.2024 року представник позивача подав додаткові пояснення, в яких, зокрема, зазначив, що з коштів, перерахованих з СЕА ПДВ було списання 590 945,88 грн на штрафи, що є неправомірним. До податкових зобов`язань не входять суми штрафів за ППР, а відповідно до ст. 200-1 ПКУ, кошти з СЕА ПДВ можуть бути використані виключно на сплату податкових зобов`язань з ПДВ, але аж ніяк на сплату штрафів. Таким чином, нарахування штрафу 5% за декларацією 9144103307 та декларацією 9177629590 є неправомірним, так як кошти, перераховані з СЕА ПДВ в розмірі 1 650 225,00 мали йти на сплату саме податкового зобов`язання, а не штрафів по ППР. Таким чином, сума штрафу в ппр мала б складати на 59 094,59 грн менше (29547,29+0,04+29547,25). Відповідачем було неправильно розраховано кількість днів затримки, кожен розрахунок є більшим на +1 день.

Підготовче засідання, призначене на 18.04.2024 року було відкладено на 07.05.2024 року у зв`язку із неявкою представника позивача.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 07.05.2024 року закрито підготовче провадження у справі та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 21.05.2024 року.

Судове засідання, призначене на 21.05.2024 року було відкладено на 04.06.2024 року за клопотанням представника позивача, а потім на 11.06.2024 року.

У судовому засіданні 11.06.2024 року після заслуховування вступного слова представників позивача та відповідача оголошено перерву до 23.07.2024 року.

У судовому засіданні 23.07.2024 після дослідження доказів та закінчення офіційного з`ясування обставин у справі та перевірки їх доказами, заслуховування виступів представників учасників справи у судових дебатах проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши вступне слово представників сторін та їх виступи в судових дебатах, з`ясувавши фактичні обставини, які мають значення для вирішення спору, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Крани України» є юридичною особою зареєстрованою 08.10.2021 року, види діяльності: 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва (основний), 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення, 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування, 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у., 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, 46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням, 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 52.10 Складське господарство, 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування, 96.09 Надання інших індивідуальних послуг, н.в.і.у. (а.с.27-28)

На підставі п.п.20.1.2 п.20.1 ст.20 розділу І, п.75.1 ст.75 розділу ІІ ПК України головним державним інспектором Причорноморського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС в Одеській області у порядку,визначеному п.76.2 ст.76 розділу ІІ ПК України проведено камеральну перевірку щодо порушення термінів сплати (перерахування) податків, зборів, платежів з податку на додану вартість ТОВа «КРАНИ УКРАЇНИ».

За результатами перевірки складений Акт перевірки від 18.10.2023 року №28431/15-32-18-17 «Про результати камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» (а.с.9-12), де встановлено, що ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість протягом строків, визначених у п.51.1, п.203.2 ст.23 ПК України, а саме несвоєчасно сплачено узгоджені податкові зобов`язання з ПДВ по декларації за липень 2021 року, серпень 2021 року, вересень 2021 року, листопад 2021 року, грудень 2021 року, травень 2023 року, червень 2023 року в сумі 72221675,72грн.; відповідальність за порушення правил сплати грошового зобов`язання протягом граничних строків передбачена п.124.2 ст.124 розділу ІІ ПК України, застосовується штраф у розмірі 10% від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.

В Акті, зокрема, зазначено, що платник порушив терміни сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість протягом строків, визначених п.50.1 ст.50, п.57.1 ст.57, п.203.2 ст.203 ПК України:

- податкова декларація №9241184179 від 20.08.2021 року, граничний термін сплати 30.08.2021 року, дата фактичної сплати податку 07.09.2021 року, сума податкового боргу 400000,кількість днів прострочення 8; дата фактичної сплати податку 09.09.2021 року, сума податкового боргу 200000, кількість днів прострочення 10; дата фактичної сплати податку 13.09.2021 року, сума податкового боргу 290927, кількість днів прострочення 14; дата фактичної сплати податку 14.09.2021 року, сума податкового боргу 3000, кількість днів прострочення 15; дата фактичної сплати податку 23.09.2021 року, сума податкового боргу 6072,67, кількість днів прострочення 24; дата фактичної сплати податку 27.09.2021 року, сума податкового боргу 100000, кількість днів прострочення 28; дата фактичної сплати податку 29.09.2021 року, сума податкового боргу 163663,05, кількість днів прострочення 30;

- податкова декларація №9271651388 від 17.09.2021 року, граничний термін сплати 30.09.2021 року, дата фактичної сплати податку 04.10.2021 року, сума податкового боргу 150000, кількість днів прострочення 4; дата фактичної сплати податку 04.07.2021 року, сума податкового боргу 500000, кількість днів прострочення 7; дата фактичної сплати податку 11.10.2021 року, сума податкового боргу 1280445,05, кількість днів прострочення 11;

- податкова декларація №9310753915 від 20.10.2021 року, граничний термін сплати 01.11.2021 року, дата фактичної сплати податку 05.11.2021 року, сума податкового боргу 100000, кількість днів прострочення 4; дата фактичної сплати податку 08.11.2021 року, сума податкового боргу 224530,43, кількість днів прострочення 7;

- податкова декларація №9387089225 від 20.12.2021 року, граничний термін сплати 30.12.2021 року, дата фактичної сплати податку 21.01.2022 року, сума податкового боргу 500000, кількість днів прострочення 25; дата фактичної сплати податку 25.01.2022 року, сума податкового боргу 420310, кількість днів прострочення 26; дата фактичної сплати податку 31.01.2022 року, сума податкового боргу 100000, кількість днів прострочення 32; дата фактичної сплати податку 02.02.2022 року, сума податкового боргу 50000, кількість днів прострочення 34; дата фактичної сплати податку 03.02.2022 року, сума податкового боргу 50000, кількість днів прострочення 35; дата фактичної сплати податку 07.02.2022 року, сума податкового боргу 100000, кількість днів прострочення 39; дата фактичної сплати податку 08.02.2022 року, сума податкового боргу 100000, кількість днів прострочення 40; дата фактичної сплати податку 09.02.2022 року, сума податкового боргу 50000, кількість днів прострочення 41; дата фактичної сплати податку 10.02.2022 року, сума податкового боргу 50000, кількість днів прострочення 42; дата фактичної сплати податку 15.02.2022 року, сума податкового боргу 50000, кількість днів прострочення 47; дата фактичної сплати податку 21.02.2022 року, сума податкового боргу 729925,43, кількість днів прострочення 53;

- податкова декларація №9422569730 від 20.01.2022 року, граничний термін сплати 30.01.2022 року, дата фактичної сплати податку 20.02.2022 року, сума податкового боргу 420610, кількість днів прострочення 21;

- податкова декларація №9144103307 від 1606.2023 року, граничний термін сплати 01.07.2023 року, дата фактичної сплати податку 24.07.2023 року, сума податкового боргу 590945,88, кількість днів прострочення 24;

- податкова декларація №9177629590 від 19.07.2023 року, граничний термін сплати 30.07.2023 року, дата фактичної сплати податку 02.08.2023 року, сума податкового боргу 590945,88, кількість днів прострочення 2; дата фактичної сплати податку 04.08.2023 року, сума податкового боргу 0,88, кількість днів прострочення 4.

Акт отриманий позивачем засобами поштового зв`язку 27.10.203 року (а.с.65)

На підставі Акту перевірки відповідачем 14.11.2023 року прийняте податкове повідомлення-рішення №29484/15-32-04-08-20, яким на підставі ст.124, п.129.6 ст.129 ПК України за затримку 2,4,7,8,10,14,15,21,24,2526,28,30,32,34,35,39,40,41,42,47,53 календарних днів сплати зарахування банком або органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів за несплату (неперерахування) фізичною особою грошового зобов`язання податків/авансових внесків єдиного податку в сумі 7221675,72грн. зобов`язано сплатити штраф у розмірі 5%, 10% сумі 616011,97грн. (а.с.13).

Згідно розрахунку штрафних (фінансових) санкцій (додаток до податкового повідомлення-рішення 14.11.2023 року №29484/15-32-04-08-20) штрафні санції складають 606011,98грн. та розраховані наступним чином (а.с.70-71):

- реєстраційний номер документу (звітності) 9241184179, дата подання документа 20.08.2021 року, граничний термін сплати - 31.08.2021 року, дата фактичної сплати - 13.09.2021 року, кількість днів затримки 14, сума податкового боргу 290927,33грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 29092,73грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9241184179, дата подання документа 20.08.2021 року, граничний термін сплати - 31.08.2021 року, дата фактичної сплати - 20.09.2021 року, кількість днів затримки 30, сума податкового боргу 163633,05грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 16366,31грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9241184179, дата подання документа 20.08.2021 року, граничний термін сплати - 31.08.2021 року, дата фактичної сплати - 09.09.2021 року, кількість днів затримки 10, сума податкового боргу 200000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 20000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9241184179, дата подання документа 20.08.2021 року, граничний термін сплати - 31.08.2021 року, дата фактичної сплати - 27.09.2021 року, кількість днів затримки 28, сума податкового боргу100000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 10000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9241184179, дата подання документа 20.08.2021 року, граничний термін сплати - 31.08.2021 року, дата фактичної сплати 14.09.2021 року, кількість днів затримки 15, сума податкового боргу 1500грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 150грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9241184179, дата подання документа 20.08.2021 року, граничний термін сплати - 31.08.2021 року, дата фактичної сплати 14.09.2021 року, кількість днів затримки 15, сума податкового боргу 1500грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 150грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9241184179, дата подання документа 20.08.2021 року, граничний термін сплати - 31.08.2021 року, дата фактичної сплати 07.09.2021 року, кількість днів затримки 8, сума податкового боргу 400000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 40000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9241184179, дата подання документа 20.08.2021 року, граничний термін сплати - 31.08.2021 року, дата фактичної сплати 23.09.2021 року, кількість днів затримки 24, сума податкового боргу 6072,67грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 607,24грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9271651388, дата подання документа 17.09.2021 року, граничний термін сплати 01.10.2021 року, дата фактичної сплати 11.10.2021 року, кількість днів затримки 11, сума податкового боргу 1008789,43грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 100818,43грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9271651388, дата подання документа 17.09.2021 року, граничний термін сплати 01.10.2021 року, дата фактичної сплати 07.10.2021 року, кількість днів затримки 7, сума податкового боргу 200000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 20000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9271651388, дата подання документа 17.09.2021 року, граничний термін сплати 01.10.2021 року, дата фактичної сплати 04.10.2021 року, кількість днів затримки 4, сума податкового боргу 150000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 15000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9271651388, дата подання документа 17.09.2021 року, граничний термін сплати 01.10.2021 року, дата фактичної сплати 07.10.2021 року, кількість днів затримки 7, сума податкового боргу 300000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 30000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9271651388, дата подання документа 17.09.2021 року, граничний термін сплати 01.10.2021 року, дата фактичної сплати 11.10.2021 року, кількість днів затримки 11, сума податкового боргу 272255,62грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 27225,56грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9310753915, дата подання документа 20.10.2021 року, граничний термін сплати 02.11.2021 року, дата фактичної сплати 08.11.2021 року, кількість днів затримки 7, сума податкового боргу 124530,43грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 12453,04грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9310753915, дата подання документа 20.10.2021 року, граничний термін сплати 02.11.2021 року, дата фактичної сплати 08.11.2021 року, кількість днів затримки 7, сума податкового боргу 100000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 10000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9310753915, дата подання документа 20.10.2021 року, граничний термін сплати 02.11.2021 року, дата фактичної сплати 05.11.2021 року, кількість днів затримки 4, сума податкового боргу 100000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 10000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9310753915, дата подання документа 20.10.2021 року, граничний термін сплати 02.11.2021 року, дата фактичної сплати 04.11.2021 року, кількість днів затримки 3, сума податкового боргу 100000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 10000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 08.02.2022 року, кількість днів затримки 40, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 02.02.2022 року, кількість днів затримки 34, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 09.02.2022 року, кількість днів затримки 41, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 24.01.2022 року, кількість днів затримки 25, сума податкового боргу 500000грн., розмір штрафу 5%, сума штрафних санкцій 25000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 21.02.2022 року, кількість днів затримки 53, сума податкового боргу 729925,43грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 72992,54грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 15.02.2022 року, кількість днів затримки 47, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 10.02.2022 року, кількість днів затримки 42, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 08.02.2022 року, кількість днів затримки 40, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 07.02.2022 року, кількість днів затримки 39, сума податкового боргу 100000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 10000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 03.02.2022 року, кількість днів затримки 35, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 31.01.2022 року, кількість днів затримки 32, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 25.01.2022 року, кількість днів затримки 26, сума податкового боргу 420610грн., розмір штрафу 5%, сума штрафних санкцій 21030,50грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9387089225, дата подання документа 20.12.2021 року, граничний термін сплати 31.12.2021 року, дата фактичної сплати 31.01.2022 року, кількість днів затримки 32, сума податкового боргу 50000грн., розмір штрафу 10%, сума штрафних санкцій 5000грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9422569730, дата подання документа 20.01.2022 року, граничний термін сплати 01.02.2022 року, дата фактичної сплати 21.02.2022 року, кількість днів затримки 21, сума податкового боргу 420610грн., розмір штрафу 5%, сума штрафних санкцій 21030,50грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9144103307, дата подання документа 16.06.2023 року, граничний термін сплати 01.07.2023 року, дата фактичної сплати 24.07.2023 року, кількість днів затримки 24, сума податкового боргу 590945,88грн., розмір штрафу 5%, сума штрафних санкцій 29547,29грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9177629590, дата подання документа 19.07.2023 року, граничний термін сплати 01.08..2023 року, дата фактичної сплати 04.08.2023 року, кількість днів затримки 4, сума податкового боргу 0,88грн., розмір штрафу 5%, сума штрафних санкцій 0,04грн.;

- реєстраційний номер документу (звітності) 9177629590, дата подання документа 19.07.2023 року, граничний термін сплати 01.08..2023 року, дата фактичної сплати 02.08.2023 року, кількість днів затримки 2, сума податкового боргу 590945грн., розмір штрафу 5%, сума штрафних санкцій 29547,25грн.

Позивач оскаржив рішення від 14.11.2023 року до Державної податкової служби України (а.с.15-17), рішенням ДПС України №3793/6/99-00-06-03-01-06 від 14.04.2024 року податкове повідомлення-рішення №29484/15-32-04-08-20 залишено без змін (а.с.18-22).

Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 14.11.2023 року протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач оскаржив його до суду з підстав, викладених вище.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Згідно п.м.16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених ПК України та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.36.1 п.36.2, 36.4, 36.5. ст.36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ПК України, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених ПКУ або законами з питань митної справи

Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк. Сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, податковим агентом, або представником платника податку (п.п.38.1, 38.2 ст.38 ПК України).

Відповідно до п.п.31.1-31.3 ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо. Зміна платником податку, податковим агентом або представником платника податку чи контролюючим органом встановленого строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених ПК України.

Відповідно до п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою

Згідно п.57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкових зобов`язань, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідно граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ. Якщо граничний строк сплати податкового зобов`язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов`язання вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем були подані податкові декларації (номери яких зазначені судом вище у тексті рішення) від 20.08.2021, граничний термін сплати 30.08.2021 року; від 17.09.2021 року граничний термін сплати 30.07.2021 року; від 20.10.2021 року граничний термін сплати 01.11.2021 року, від 20.12.2021 року граничний термін сплати 30.12.2021 року, від 20.01.2022 року граничний термін сплати 30.01.2022 року, від 16.06.2023 року граничний термін сплати 01.07.2023 року та від 19.07.2023 року граничний термін сплати 30.07.2023 року.

ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» сплатило податкові зобов`язання на загальну суму 7221675,72грн. за цими деклараціями із порушенням граничних строків сплати, що вбачається з матеріалів справи та не спростовано позивачем.

Відповідно до п.124.1 ст.124 ПК України У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу. Якщо зарахування коштів з електронного рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в оплату узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного в уточнюючому розрахунку до податкової декларації, здійснюється на наступний операційний день, штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

Згідно п.129.6 ст.129 ПК України за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України "Про платіжні послуги", з вини банку, органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, небанківського надавача платіжних послуг, еквайра, емітента електронних грошей такий банк/орган, небанківський надавач платіжних послуг, емітент електронних грошей сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафи у розмірах, встановлених цим Кодексом

Судом перевірений розрахунок штрафних фінансових санкцій до податкового повідомлення-рішення від 14.11.2023 року та встановлено, що він здійснений арифметично правильно, дні затримки розраховані включно із днем сплати зобов`язань, що відповідає приписам .129.6 ст.129 ПК України.

Отже твердження позивача про те, що відповідачем неправильно було розраховано кількість днів затримки та кожен розрахунок є більшим на 1 день не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи.

Щодо неправомірного за переконанням позивача зарахування сплачених коштів в рахунок погашення згідно черговості суд зазначає наступне.

У Акті від 18.10.203 року зазначено, що згідно з наявною Інформаційною системою, до позивача було застосовано штрафну санкцію, передбачену п.124.2, п.124.3 ст.124 ПК України податкове повідомлення рішення №29681/15-32-18-09-24/40489427 від 06.12.2021 року на суму 1526973,20грн. (а.с.10).

З матеріалів справи вбачається, що у ТОВ «КРАНИ УКРАЇНИ» був податковий борг у сумі 590945,88грн. (а.с.108).

Відповідач у відзиві зазначає, що на рахунку позивача у системі електронного адміністрування податку на додану вартість станом на 23.06.2023 рахувалась переплата у сумі 2 846 753,67 гривень. Згідно податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2023 року вiд 16.06.2023 № 9144103307 задекларовано 1 650 225,00 гривень ПДВ. З рахунку СЕА ПДВ кошти у сумі 1 650 225,00 гривень зараховані в інтегровану картку платника по коду бюджетної класифікації 14010101 24.06.2023, які зараховані в погашення податкового боргу, в зв`язку з чим, станом на 30.06.2023 виник податковий борг по узгодженому податковому зобов`язанню згідно податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2023 року вiд 16.06.2023 № 9144103307 у сумі 590 945,88грн.

Позивач цих обставин не спростовує.

Згідно п.87.9 ст.87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

Суд зазначає, що враховуючи приписи п.87.9 ст.87 ПК України відповідачем правомірно були зараховані кошти на погашення узгодженого податкового зобов`язання згідно податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2023 року вiд 16.06.2023 № 9144103307 у сумі 590945,88грн., а його доводи про те, що кошти були неправомірно спрямовані на погашення штрафних санкцій суд відхиляє, оскільки у разі відсутності обставини скасування таких штрафних санкцій вони набувають статусу узгодженого податкового зобов`язання та податкового боргу.

Стосовно тверджень позивача про порушення відповідачем приписів п.86.8 ПК України суд зазначає наступне.

Відповідно до п.86.8 ст.86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

З матеріалів справи вбачається, що Акт від 18.10.2023 року був отриманий позивачем 27.10.2023 року (а.с.65), оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте відповідачем 14.11.2023 року, тобто на 12 робочий день від наступного дня з дня отримання позивачем акту.

Отже відповідач не допустив порушення п.86.8 ст.86 ПК України.

Викладеним спростовуються аргументи позивача, наведені у позовній заяві та його додаткових поясненнях.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті спору не спростовують та на ці висновки не впливають. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ч.ч.1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Позивачем не було надано належних та допустимих доказів на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, тому суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову за його безпідставністю.

Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Враховуючи те, що суд прийшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, судові витрати у справі не підлягають відшкодуванню позивачу за рахунок відповідача згідно ст.139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАНИ УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 40489427; адреса:вул.Теплична, буд.1, смт.Авангард, Овідіопольський район, Одеська область, 67806) до ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул.Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. ст. 293,295 КАС України, до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повне рішення складено та підписано суддею 02.08.2024 року.

Суддя М.М. Аракелян

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120781337
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/7334/24

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 02.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні