Постанова
від 02.08.2024 по справі 420/29792/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 серпня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/29792/23

Головуючий в 1 інстанції: Хом`якова В.В. Дата і місце ухвалення: 08.02.2024р., м.Одеса Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого Ступакової І.Г.

суддів Бітова А.І.

Лук`янчук О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІЗОЛМОНТАЖ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

В жовтні 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю «ІЗОЛМОНТАЖ» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому просило суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області №9185241/41814281 від 13.07.2023 року про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 4 від 14.06.2023 року;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, за датою фактичного отримання, складену ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ» податкову накладну № 4 від 14.06.2023 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що на вимогу контролюючого органу товариство надало копії документів, підтверджуючих здійснення господарських операцій по виписаній податковій накладній. Проте, Комісією прийнято спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, обґрунтоване ненаданням платником усіх первинних документів. Позивач, вважає, що контролюючим органом формально визначено підстави для відмови в реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Спірне рішення відповідача не відповідає вимогам щодо чіткості та зрозумілості, породжує їх неоднозначне трактування.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2024 року позов товариства з обмеженою відповідальністю «ІЗОЛМОНТАЖ» задоволено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІЗОЛМОНТАЖ» витрати на професійну правничу допомогу в сумі 3000 грн.

Не погоджуючись з вказаним рішенням Головне управління ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, не повне з`ясування обставин справи, просить скасувати рішення від 08.02.2024 р. з ухваленням по справі нового судового рішення - про відмову в задоволенні позову ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ».

В своїй скарзі апелянт зазначає, що на момент винесення оскаржуваного рішення позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної. Таким чином, рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів, є повністю обґрунтованими.

Посилається апелянт і на те, що вимога позову щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є передчасною, оскільки належним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації зазначених податкових накладних.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області, в якому просить скаргу відповідача залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції без змін.

Справу розглянуто судом апеляційної інстанції в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та правильно встановлено судом першої інстанції, з 18 грудня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ІЗОЛМОНТАЖ», код ЄДРПОУ: 41814281, знаходиться на обліку як платник податку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Північне управління у м. Одесі, Малиновська державна податкова інспекція, номер запису: 155217304962.

З 01 лютого 2018 року позивач зареєстрований платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер: 418142815526.

В рамках здійснення господарської діяльності, 29 вересня 2021 року позивачем було укладено з Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕТАГРОБУД», код ЄДРПОУ: 42479399, договір субпідряду № 29/09/2021.

На виконання договору позивач здійснив роботи з теплоізоляції технічного обладнання у цеху екстрації на об`єкті "Нове будівництво олійноекстракційного заводу виробничою потужністю 3000 тн/добу по переробці насіння соняшнику" на загальну суму 851601грн. 91 коп. (з ПДВ) Передпалата за роботу склала 656160 грн. 33 коп., остаточний розрахунок 195441 грн. 58 коп. 14.06.2023 позивач закінчив роботи, був підписаний акт приймання-передачі виконаних робіт № 6 позивачем та ТОВ "Метагробуд", 14.06.2023 ТОВ "Метагробуд" здійснило оплату вартості робіт у розмірі 195441 грн. 58 коп. (платіжна інструкція № 762 від 14.06.2023).

ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ» було складено на ім`я отримувача ТОВ «МЕТАГРОБУД», код ЄДРПОУ: 42479399, та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну № 4 від 14 червня 2023 року, вид робіт: «Роботи з теплоізоляції технологічного обладнання у цеху екстракції», на загальну суму: 195 441 гривень 58 копійок ( в тому числі ПДВ 32 573 гривень 596 коп.)

19 червня 2023 року позивач отримав квитанцію № 9145228335, якою податкову накладну № 4 від 14.06.2023 року було прийнято, але реєстрацію в ЄРПН зупинено. Причина зупинення реєстрації: обсяг постачання товару/послуги 43.29.11 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Позивачем було подано на розгляд комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області лист-пояснення за вих. № 35/06-2023 від 28.06.2023 року, додатками до якого були скановані копії первинних документів, які перелічені в даному листі, та які підтверджували обставини виконання робіт, чисельність працюючих, наявність приміщень та інші.

Квитанцією № 2 від 29.06.2023 року (реєстраційний номер: 9155340132) вищевказані пояснення та копії документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, були прийняті до розгляду.

04 липня 2023 року Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ОСОБА_1 було прийнято повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 9118559/41814281.

Вищевказаним повідомленням запропоновано надати додаткову інформацію та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та надано строк 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим пункту 9 цього Порядку.

Позивач зазначив, що єдиною людиною, яка має допуск та відповідні ключі для авторизації у єдиному кабінеті платника податків є ОСОБА_2 , який є директором Товариства, що підтверджується рішенням одноосібного учасника № 8 від 15 січня 2021 року та наказом № 7 від 18 счня 2021 року. У період з 06 липня 2023 року по 12 липня 2023 року ОСОБА_2 знаходився на лікарняному, що підтверджується листком непрацездатності № 8380007- 2015810009-1. Після закінчення лікарняного, ОСОБА_2 направив відповідні пояснення та копії необхідних документів до повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів № 9118560/41814281 від 04.07.2023 року. Квитанцією № 2 від 12 липня 2023 року (реєстраційний номер: 9168709288) вищевказані пояснення та копії необхідних документів не були прийняті до розгляду, оскільки порушено термін їх подання .

13 липня 2023 року Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН було прийнято рішення № 9185241/41814281 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 14.06.2023 року у зв`язку з ненаданням/ частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.

Не погоджуючись з вищевказаними рішеннями комісії, платником податків було подано до ДПС України скаргу на рішення № 9185241/41814281 від 13.07.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 14.06.2023 (реєстраційний номер скарги: 9180894333, дата реєстрації в ДПС України: 21 липня 2023 року) з поясненнями до скарги та копіями первинних документів Товариства з обмеженою відповідальністю «ІЗОЛМОНТАЖ» за вих. № 42/07-2023 від 17.07.2023, копією лікарняного листа.

Рішенням № 60701/41814281/2 від 31.07.2023 прийнятого за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН було залишено без розгляду скаргу платника податків (реєстраційний номер скарги: 9180894333) та залишено рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН в ЄРПН без змін. Підстава: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 14.06.2023 , позивач звернувся до суду.

Суд першої інстанції, задовольняючи позов, виходив з того, що при не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів. Також, суд першої інстанції врахував, що у рішенні не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки не зазначено чіткого переліку не наданих позивачем документів, що могло б позбавити можливості відповідача прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до п.201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Аналогічні за своїм змістом положення визначено п.201.10 ст.201 ПК України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок №1165).

Відповідно до п.4, п.5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Згідно п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Вимоги до квитанції визначено п.11 Порядку №1165.

У постановах від 03.06.2021р. по справі №822/2095/18, від 24.06.2021р. по справі №140/2034/19 Верховний Суд вказав, що первинним об`єктом судового дослідження у справі, предметом якої є визнання протиправним та скасування рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є обставини, за яких відповідач вчинив дії щодо зупинення реєстрації податкової накладної та приймав рішення про відмову у її реєстрації. Підставою для таких дій мають бути: чіткі критерії оцінки ступеня ризиків відповідних господарських операцій; конкретний перелік документів, встановлений податковим законодавством, який підлягав наданню контролюючому органу для дослідження при прийнятті ним оспорюваних рішень.

З огляду на зазначене, враховуючи правові висновки Верховного Суду, в межах предмету розгляду даної адміністративної справи, суд апеляційної інстанції надає оцінку як правомірності дій податкового органу по зупиненню реєстрації податкових накладних та наявності підстав для витребування від позивача пояснень та копій документів, так і законності та обґрунтованості прийнятих Комісією рішень про відмову в їх реєстрації.

На момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Як вже зазначалося колегією суддів, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 14.06.2023р. №4 надісланої ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ», стало те, що обсяг постачання товару/послуги 43.29.11 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (т.1 а.с. 25).

Разом з цим, в порушення п. 11 Порядку №1165, в квитанції відсутній обґрунтований розрахунок за п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а також вона містить вимогу про надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.

Слід звернути увагу, що у постановах від 03.11.2021р. у справі №360/2460/20, від 29.06.2022р. у справі №380/5383/21, від 27.07.2022р. у справі №520/15348/2020, від 16.09.2022р. у справі №380/7736/21, від 25.11.2022р. №320/3484/21 Верховний Суд зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Колегія суддів вважає, що зупинення реєстрації податкової накладної без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про її реєстрацію в ЄРПН, не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.

Разом з тим, вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, без здійснення відповідних розрахунків, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019р. №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем подано до контролюючого органу пояснення щодо операцій, які здійснено на підставі податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, до яких долучено копії наявних документів.

Однак у спірному рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної Головне управління ДПС в Одеській області зазначило про ненадання/ часткове ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.

Рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

До того ж, пунктом 9 Порядку №520 контролюючому органу надано право направлення платнику податків повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі з пропозицією щодо надання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.

Так колегія суддів встановила, що комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області складено повідомлення від 04.07.2023 про необхідність надання додаткових документів, протягом 5 робочих днів.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9185241/41814281 від 13.07.2023 року про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 4 від 14.06.2023 року(а.с.30-31) з підстав ненадання / часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.

Разом з тим як вбачається з матеріалів справи, позивач має всі необхідні елементи для здійснення господарської діяльності в рамках передбачених видах економічної діяльності Товариства, що було подано відповідачу на етапі надання пояснень, а саме: витяг з ЄДРЮОФОПГФ відносно ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ»; витяг з реєстру платників податків відносно ТОВ «Ізолмонтаж»; рішення одноосібного учасника № 8 ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ» від 15 січня 2023 року; наказ директора ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ» № 7 від 18.01.2023 року; листок непрацездатності № 8380007-2015810009-1; таблицю даних платника податку; договір оренди № 14/01-23 від 01.01.2023 року; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність форма № 20-ОПП від 27.06.2018 року; договір оренди № 3/ ПР/2023 від 23.12.2022 року; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність форма № 20-ОПП від 06.03.2018 року; договір оренди № 4/ПР/2023 від 01.01.2023 року; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність форма № 20-ОПП від 01.07.2018 року; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність форма № 20-ОПП від 25.01.2021 року; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність форма № 20-ОПП від 01.02.2021 року; видаткову накладну № ИМ-0000028 від 03 серпня 2018 року; видаткову накладну № ИМ-0000029 від 03 серпня 2018 року; оборотна-сальдова відомість ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ» за 2022 рік; штатний розпис від 31.12.2022 року та наказ № 39 від 31.12.2022 року.

Окрім цього, позивачем були додані до вищевказаних пояснень та позовної заяви первинні документи, які свідчили про реальність господарських операцій в рамках податкової накладної № 6 від 15.05.2023 року, а саме: договір субпідряду № 29/09/2021 від 29.09.2021 року; додаткова угода № 2 від 01.05.2023 року до договору субпідряду № 29/09/2021 від 29.09.2021 року; акт приймання виконаних робіт № 6 від 14.06.2023 року; платіжна інструкція № 762 від 14.06.2023 року; договір поставки товарів № 401014/23-П від 03 січня 2023 року, укладеного між ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ», код ЄДРПОУ: 41814281, та ТОВ «СОМІК», код ЄДРПОУ: 36795131; рахунок на оплати № 3261 від 10 березня 2023 року; платіжна інструкція № 2926 від 13 березня 2023 року; видаткова накладна № 3240 від 14 березня 2023 року; договір поставки № 20-05/Од-П від 17 травня 2023 року, укладеного між ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ», код ЄДРПОУ: 41814281, та ТОВ «РКЦ-БУД», код ЄДРПОУ: 35863210; рахунок-фактура № РБ_0007434 від 17 травня 2023 року; платіжна інструкція № 3090 від 19 травня 2023 року; платіжна інструкція № 3091 від 26 травня 2023 року; видаткова накладна № РБ-0001967 від 26 травня 2023 року; товарно-транспортна накладна № СТ0026 від 26 травня 2023 року; сертифікат відповідності № UA.BR.042.93-20 від 11 грудня 2020 року з додатком; договір поставки № 15/08-01 від 15 серпня 2019 року, укладеного між ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ», код ЄДРПОУ: 41814281, та ТОВ «СТРОЙМЕТАЛСЕРВІС», код ЄДРПОУ: 42979252; рахунок на оплату № 117 від 23.05.2023 року; платіжна інструкція№ 3095 від 25 травня 2023 року; видаткова накладна № 101 від 31 травня 2023 року; товарно- транспортна накладна № 12 від 31 травня 2023 року; договір поставки № 220822-1 від 22 серпня 2022 року, укладеного між ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ», код ЄДРПОУ: 41814281, та ТОВ «ЕРДОН», код ЄДРПОУ: 36694644; рахунок на оплату № 352 від 23.05.2023 року; платіжна інструкція № 3099 від 26 травня 2023 року; видаткова накладна № 134 від 30 травня 2023 року; товарно-транспортна накладна № Р134 від 30 травня 2023 року; сертифікат відповідності № UA0.YT.100601-21 від 05.10.2021 року; договір поставки № 24 від 11 серпня 2021 року, укладеного між ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ», код ЄДРПОУ: 41814281, та ТОВ «КОМФОРТ І БЕЗПЕКА ПРАЦІ», код ЄДРПОУ: 42931252; рахунок на оплату № 816 від 05 травня 2023 року; платіжна інструкція № 3067 від 05 травня 2023 року; видаткова накладна № 3495 від 05 травня 2023 року; рахунок на оплату № 1111 від 09 травня 2023 року; платіжна інструкція № 3126 від 09 червня 2023 року; видаткова накладна № 1532 від 12 травня 2023 року; сертифікат експертизи типу модуль В Технічного регламенту засобів індивідуального.

Таким чином колегія суддів зазначає, що позивач у повному обсязі надав інформацію та підтверджуючи первинні документи, щодо реальності здійснення господарських операцій в рамках податкової накладної № 4 від 14.06.2023 року, як на етапі надання пояснень на рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості, так і на етапі подання позовної заяви до Одеського окружного адміністративного суду.

Натомість, податковим органом були повністю проігноровані дані первинні у реєстрації спірної податкової ї без належного обґрунтування причин такої відмови.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9185241/41814281 від 13.07.2023 року про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 4 від 14.06.2023 року є протиправним та підлягає скасуванню.

Також, колегія суддів вважає обґрунтованим задоволення судом першої інстанції вимог позову про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну.

Аналогічну правову позицію щодо способу відновлення порушеного права платника податків висловлено Верховним Судом у постановах від 12.04.2023р. по справі №500/1836/22, від 27.04.2023р. по справі №460/8040/20, від 20.04.2023р. у справі №380/4746/22, від 06.03.2024р. по справі №440/3706/23, від 11.04.2024р. по справі №500/4244/22.

Таким чином, доводи апеляційної скарги Головного управління ДПС в Одеській області не спростовують правильність висновків суду першої інстанції про задоволення позову ТОВ «ІЗОЛМОНТАЖ», а тому підстав для задоволення апеляційної скарги відповідача та скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не вбачає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Враховуючи, що дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, тому постанова суду апеляційної інстанції, відповідно до ч.5 ст.328 КАС України, в касаційному порядку оскарженню не підлягає..

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Повний текст судового рішення виготовлений 02 серпня 2024 року.

Головуючий: І.Г. Ступакова

Судді: А.І. Бітов

О.В. Лук`янчук

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2024
Оприлюднено05.08.2024
Номер документу120784067
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/29792/23

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 02.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 08.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні