ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 липня 2024 рокуСправа №160/11792/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Олійника В. М.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
07 травня 2024 року представник товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій просить:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.01.2022 року №775 про віднесення товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості;
зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) виключити товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що 15 квітня 2024 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було подано адвокатський запит вих.№15/1, в якому представник позивача просив повідомити про те, чи внесено товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості станом на дату подання вказаного адвокатського запиту, та надати за наявності засвідчену копію відповідного рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) критеріям ризиковості платника податків.
Листом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 17.04.2024 року вих.№27841/6/04-36-18-03-10 представнику позивача повідомлено про те, що товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» включено до переліку ризикових платників податків за рішенням комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.01.2022 року №775, як такого, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Оскаржуване рішення є безпідставним, оскільки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області не наведено належних та допустимих доказів в підтвердження інформації про здійснення позивачем ризикових операцій.
Крім того, товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» вказує, що в оскаржуваному рішенні не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.
Встановленню відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості має передувати здійснення останнім конкретної ризикової господарської операції (відповідних відомостей щодо якої ДПС не надано) та у жодному разі не загальна інформація податкового органу щодо вказаного підприємства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» вказує, що комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що підприємством надано повідомлення про надання інформації та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку не в повному обсязі, має обґрунтувати, на якій підставі комісія дійшла такого висновку, та надати точну та конкретну інформацію, чого їй не вистачило в наданій інформації та документах.
З огляду на викладене, товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.01.2022 року №775 про віднесення товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, у зв`язку з чим представник позивача звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07 травня 2024 року для розгляду адміністративної справи №160/11792/24 визначено суддю Олійника В.М.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 травня 2024 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
20 травня 2024 року на адресу суду від представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву вх.№40336/24, в якому представник відповідача не погоджується з доводами викладеними в позовній заяві та вважає позовну заяву необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, з урахуванням наступного.
ТОВ «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967).
Основний вид господарської діяльності 70.10 - Діяльність Головних управлінь (Хед-Офісів).
Платник ПДВ з 01 квітня 2017 року.
Чисельність працівників: інформація відсутня.
Основні фонди (тис.грн.): інформація відсутня.
Наявність земельних ділянок (га): інформація відсутня.
Відомості про об`єкти оподаткування (ф.20-ОПП):
- Офіс за адресою Україна, Дніпропетровська область, місто Дніпро, Шевченківський район, вул. Глинки, буд. 7, поверх 5.
Посадова особа (директор) ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), є посадовою особою на 10 підприємствах розташованих в різних, географічно-віддалених, регіонах України, що дає підставу вважати не дотриманням посадовими особами норм статті 93 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року №435-1V, де передбачено, що місцезнаходження юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Тобто, посадовими особами відсутня можливість одночасно керувати діяльністю значної кількості СГ, які фактично перебувають в різних адміністративних територіях.
11 січня 2022 року за результатами розгляду фінансово-господарської діяльності суб`єктів господарювання, Комісією враховано інформацію відповідного структурного підрозділу, отриману в межах Алгоритму дій, щодо віднесення (внесення) ТОВ «Велта Холдінг», як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку (Рішення від 11.01.2022 №775 про відповідність критеріям ризиковості платника податку).
Підпунктом 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотримання якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Отже, дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії ГУ ДПС), є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України.
Відповідно, інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Висновки, наведені в рішенні є відображенням дій працівників податкових органів і самі по собі не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, таке рішення не порушує прав останнього.
Внесення суб`єктом владних повноважень ТОВ «Велта Холдінг», до переліку ризикових не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
За таких обставин, дії контролюючого органу щодо внесення до переліку ризикових ТОВ «Велта Холдінг» є лише службовою діяльністю працівників ДПС з виконання своїх професійних обов`язків зі збирання доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження відповідних операцій, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку. Зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків.
Натомість вимога ТОВ «Велта Холдінг» про виключення з критеріїв ризиковості таким вимогам не відповідає, так як дії контролюючого органу не створюють жодних правових наслідків.
З урахуванням викладеного, представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг».
22 травня 2024 року на адресу суду від представника товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» надійшла відповідь на відзив вх.№40824/24, в якій представник позивача на підставі статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне надати свої пояснення проти доводів представника відповідача.
У відзиві на позовну заяву відповідач не навів жодних належних доводів в спростування наведених у позові доводів щодо незаконності оскаржуваного рішення комісії №775 від 11.01.2022 року про віднесення товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Зокрема, не зазначено та не надано відповідної податкової накладної у зв`язку з поданням на реєстрацію якої нібито було прийнято оскаржуване рішення комісією; не зазначено переліку 10 інших підприємств, на яких директор товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» нібито виступав в якості директора.
Щодо доводів відповідача про те, що оспорюване рішення про включення товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості не порушує права позивача.
Вказане посилання відповідача є необґрунтованим, оскільки оскаржуване рішення про включення позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, №775 від 11.01.2022 року прийняте на підставі вже нового порядку постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 року №1165, яка вступила в дію з 01.02.2020 року.
Порядком №1165 від 11.12.2019 року встановлено, що контролюючий орган приймає рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку, про що безпосередньо зазначається у самому рішенні.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
У пункті 6 Порядку передбачено, що в разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
З урахуванням викладеного, представник позивача просив задовольнити позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг».
Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» - код ЄДРПОУ 41177967, місце знаходження: офіс за адресою Україна, Дніпропетровська область, місто Дніпро, Шевченківський район, вул. Глинки, буд. 7, поверх 5.
Основний вид господарської діяльності 70.10 - Діяльність Головних управлінь (Хед-Офісів). Платник ПДВ з 01 квітня 2017 року.
Судом встановлено, що 11 січня 2022 року за результатами розгляду фінансово-господарської діяльності суб`єктів господарювання, Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області враховано інформацію відповідного структурного підрозділу, отриману в межах Алгоритму дій, щодо віднесення (внесення) ТОВ «Велта Холдінг», як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку (Рішення від 11.01.2022 №775 про відповідність критеріям ризиковості платника податку).
15 квітня 2024 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було подано адвокатський запит вих.№15/1, в якому представник позивача просив повідомити про те, чи внесено товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості станом на дату подання вказаного адвокатського запиту, та надати за наявності засвідчену копію відповідного рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) критеріям ризиковості платника податків.
Листом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 17.04.2024 року вих.№27841/6/04-36-18-03-10 представнику позивача повідомлено про те, що товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» включено до переліку ризикових платників податків за рішенням комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.01.2022 року №775, як такого, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
До вказаного листа відповідачем було долучено рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.01.2022 року №775 про віднесення товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Підставою для прийняття спірного рішення стало те, що посадова особа (директор) ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), є посадовою особою на 10 підприємствах розташованих в різних, географічно-віддалених, регіонах України, що дає підставу вважати не дотриманням посадовими особами норм статті 93 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року №435-1V, де передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Тобто, посадовими особами відсутня можливість одночасно керувати діяльністю значної кількості СГ, які фактично перебувають в різних адміністративних територіях.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» вказує, що комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що підприємством надано повідомлення про надання інформації та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку не в повному обсязі, має обґрунтувати, на якій підставі комісія дійшла такого висновку, та надати точну та конкретну інформацію, чого їй не вистачило в наданій інформації та документах.
З огляду на викладене, товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.01.2022 року №775 про віднесення товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, у зв`язку з чим представник позивача звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.
Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 6 вказаного Порядку №1165 також визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Таким чином, внесення платника податків до переліку ризикових платників на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку фактично є підставою для зупинення реєстрації в ЄРПН в подальшому всіх складених платником податку податкових накладних/розрахунків коригування.
Так, пунктом 6 Порядку №1165 визначено, що комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Комісія прийняла рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
У графі Податкова інформація зазначено: посадова особа (директор) ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), є посадовою особою на 10 підприємствах розташованих в різних, географічно-віддалених, регіонах України, що дає підставу вважати не дотриманням посадовими особами норм статті 93 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року №435-1V, де передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку. Тобто, посадовими особами відсутня можливість одночасно керувати діяльністю значної кількості СГ, які фактично перебувають в різних адміністративних територіях.
При цьому, суд зауважує, що відповідачем не зазначено в яких саме підприємствах посадовою особою здійснюється господарська діяльність, крім того, не зазначено яких документів невистачило відповідачеві для прийняття рішення про невідповідність підприємства вказаним критеріям..
Крім того, будь-яких доказів на підтвердження податкової інформації ані під час виникнення даних правовідносин, ані під час розгляду судом даної справи, на підставі якої прийнято оскаржуване рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, податковим органом надано не було.
Оскаржуване рішення не містять обґрунтувань підстав та причин ризиковості платника податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку
Крім того, суд вважає необґрунтованими посилання відповідача на те, що спірні рішення про визначення товариства таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, не створюють для позивача жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього юридичних наслідків.
Наслідком прийняття відповідачем спірних рішень та внесення платника податку до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, може бути зупинення в автоматичному порядку реєстрації всіх без виключення поданих позивачем податкових накладних/розрахунків коригування, а також прийняття у подальшому рішень про відмову у такій реєстрації, що фактично позбавляє можливості платника податків належним чином здійснювати свою господарську діяльність.
При цьому, право на оскарження в судовому порядку рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника визначене в нормі пункту 6 Порядку №1165, за яким у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Право на звернення до суду також передбачене в затвердженій формі рішення (додаток 4 до Порядку № 1165), а саме "Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку".
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 05.01.2021 по справі №640/11321/20.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №775 від 11.02.2022 року про відповідність платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» критеріям ризиковості платника податку є протиправним та підлягає скасуванню.
Положеннями пункту 6 Порядку №1165 визначено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
За таких обставин, зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, є належним і ефективним способом захисту порушеного права товариства.
Крім цього, такий спосіб захисту є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Відтак, суд приходить до висновку про необхідність зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області виключити товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин суд приходить до висновку про наявність обґрунтованих підстав для задоволення адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг».
З приводу розподілу судових витрат суд зазначає наступне.
Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Судом встановлено, що позивачем при зверненні до адміністративного суду із позовною заявою сплачено суму судового збору у розмірі 6056,00 грн., що документально підтверджується платіжною інструкцією АТ "Укрсиббанк" №31 від 26 квітня 2024 року.
А отже, суд приходить до висновку про стягнення на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) судових витрат зі сплати судового збору у розмірі 6056,00 грн. (шість тисяч п`ятдесят шість гривень нуль копійок).
Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.01.2022 року №775 про віднесення товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) виключити товариство з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Велта Холдінг» (код ЄДРПОУ 41177967) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 6056,00 грн. (шість тисяч п`ятдесят шість гривень нуль копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, до Третього апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120785956 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні