Ухвала
від 30.07.2024 по справі 759/15531/24
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/5271/24

ун. № 759/15531/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2024 року Слідчий суддя Святошинського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2 розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про накладення арешту, у кримінальному провадженні №42023112030000035 від 25.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 362 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

30.07.2024 на розгляд слідчого судді передано клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокуроров відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_4 про накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: накласти арешт на рухоме та нерухоме майно підозрюваного ОСОБА_5 , а саме на:- 1/10 частина будинку, за адресою: АДРЕСА_1 ; - корпоративні права у вигляді 100 (сто) % статутного капіталу ТОВ "ВСЕУКРАЇНСЬКА ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «ВІВА ЛЕКС»" (код ЄДРПОУ 37917875, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул. Зої Космодем`янської, 31), вартістю 30250 гривень;- корпоративні права у вигляді частки статутного капіталу ТОВ ВИРОБНИЧИЙ КОМПЛЕКС «КОЛОС» (код ЄДРПОУ 39853866, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул. Зої Космодем`янської, 31), вартістю 50000 гривень;- корпоративні права у вигляді 100 (сто) % статутного капіталу ТОВ "ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ «ПРАВОЧИН»" (код ЄДРПОУ 36346972, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул. Зої Космодем`янської, 31), вартістю 60500 гривень. Заборонити розпоряджатись та відчужувати майно, яке зазначене в прохальній частині цього клопотання, що підлягає арешту.

Вказане клопотання обґрунтоване тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023112030000035 від 25.01.2023 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні ними кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 190 КК України та за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні ним кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 362 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 03.02.2000 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстровано сільськогосподарське підприємство «Дубівське» (код ЄДРПОУ: 04529536), розташоване за адресою: АДРЕСА_2 (далі - СП «Дубівське»).

Наказом № 1 від 01.04.2000 директора СП «Дубівське» ОСОБА_6 у відповідності до рішення загальних зборів колгоспників протоколу № 1 від 11.01.2000 директором СП «Дубівське» призначено ОСОБА_6 .

Відповідно до п. 1.2. Статуту СП «Дубівське» власником приватного сільськогосподарського підприємства «Дубівське» (ідентифікаційний код підприємства 04529536) та його засновником є громадянин України ОСОБА_6 .

Відповідно до п. 6.3 Статуту СП «Дубівське» управління діяльністю Підприємства здійснюється безпосередньо самим власником. Власник може бути директором або призначати на цю посаду найманих осіб. Директор призначається та звільняється з посади за рішенням власника.

Відповідно до п. 6.4 Статуту СП «Дубівське» директор, серед іншого, має право без довіреності представляти інтереси Підприємства та виконувати дії від його імені у відносинах з державними установами та організаціями, приватними підприємствами, судовими органами, юридичними та фізичними особами, підписувати будь-які договори (контракти), здійснювати правочини без обмежень на будь-яку суму, вчиняти інші юридичні дії, необхідні для здійснення господарської діяльності Підприємства, а також складати та підписувати будь-які інші документи, що стосуються господарської діяльності.

Так, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 05.10.2015, з метою ведення господарської діяльності СП «Дубівське» ОСОБА_6 , як директор СП «Дубівське», звернувся із заявами до Таращанської районної державної адміністрації Київської області як до розпорядника земельних ділянок з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0035 та 3224481300:03:005:0036 щодо відведення вказаних земельних ділянок в оренду СП «Дубівське».

Розпорядженнями Таращанської районної державної адміністрації Київської області № 356 та № 359 від 05.10.2015 на підставі заяв директора СП «Дубівське» ОСОБА_6 надано дозвіл на укладення договорів оренди на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0035 площею 9,9168 га та 3224481300:03:005:0036 площею 1,1879 га, що розташовані на території Таращанського району Київської області (наразі Таращанської міської територіальної громади Білоцерківського району) строком на 25 років.

Так, 04.01.2016 між Таращанською РДА в особі голови районної державної адміністрації ОСОБА_7 та СП «Дубівське» в особі директора підприємства ОСОБА_6 укладено договори оренди, відповідно до яких останньому в оренду передано земельні ділянки загальною площею 9,9168 га з кадастровим номером 3224481300:03:005:0035 та загальною площею 1,1879 га з кадастровим номером 3224481300:03:005:0036 строком на 25 років.

У подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці у ОСОБА_6 виник умисел на шахрайське заволодіння майном державної власності, а саме вищевказаними земельними ділянками, розпорядником яких була Таращанська районна державна адміністрація Київської області.

З метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на незаконне заволодіння майном державної власності, а саме Таращанської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_6 , будучи обізнаним про відсутність будь-яких правовстановлюючих документів, які є підставою для здійснення державної реєстрації права власності земельних ділянок з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035 за СП «Дубівське», у якому він є одноособовим засновником та директором, 28.08.2018 скликав колишніх членів КСП ім. Щорса, яке ліквідоване у 2000 році, на загальні збори, що відбулися в сільському будинку культури в

с. Дубівка Білоцерківського району Київської області .

Продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, ввівши в оману учасників зборів, а саме колишніх членів реорганізованого КСП ім. Щорса, щодо правомочності розпоряджатися земельними ділянками з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035, які перебували в державній формі власності, ОСОБА_6 отримав витяг з протоколу № 1 загальних зборів колишніх членів реорганізованого КСП ім. Щорса від 28.08.2018 про виділення СП «Дубівське» частину майнових паїв, до яких входить нерухоме майно (земельні ділянки з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035 під господарськими будівлями, що належать СП «Дубівське»).

У подальшому, відповідно до акта № 1 приймання-передачі майна колишніх членів реорганізованого КСП ім. Щорса від 30.08.2018, члени неправомочних загальних зборів передали, а ОСОБА_6 прийняв земельні ділянки з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035 ділянки як директор СП «Дубівське».

При цьому, ОСОБА_6 , усвідомлюючи неспроможність одноособово реалізувати свій злочинний намір щодо заволодіння земельними ділянками, спланував досягнути поставленої мети за рахунок залучення до вчинення злочину державного реєстратора Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області ОСОБА_5 , який шляхом вчинення протиправних дій у вигляді проведення державної реєстрації права власності земельних ділянок за СП «Дубівське» усуне перешкоди у доведенні злочинних дій до кінця.

Так, 16.11.2018 ОСОБА_6 за невстановлених у ході досудового розслідування обставин, відповідно до розробленого ним злочинного плану звернувся із заявами про державну реєстрацію прав та їх обтяжень до державного реєстратора Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області ОСОБА_5 з метою здійснення реєстрації права власності земельних ділянок з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035 за СП «Дубівське».

При цьому ОСОБА_6 з метою надання правомірного вигляду своїм діям, з відома та згоди ОСОБА_5 , діючи умисно, з корисливих мотивів, подав разом з заявами про державну реєстрацію прав та їх обтяжень пакет документів, а саме: витяг з протоколу загальних зборів, серія та номер 1, виданий 28.08.2018, акт приймання-передачі майна, серія та номер 1, виданий 30.08.2018, довідку серія та номер 02-29/288, видану 04.09.2018 Дубівською сільською радою Таращанського району Київської області.

Так, 21.11.2018, точні час та місце досудовим розслідуванням не встановлені, ОСОБА_5 , будучи обізнаним у своїх службових обов`язках та вимогах законодавства, що регламентують його діяльність як державного реєстратора, при здійсненні своєї професійної діяльності, пов`язаної з наданням публічних послуг, перебуваючи на посаді державного реєстратора Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, достовірно знаючи про злочинні наміри ОСОБА_6 щодо заволодіння шахрайським шляхом земельними ділянками з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035, з метою усунення перешкод у вчиненні протиправних дій ОСОБА_6 , неправомірно та безпідставно, за відсутності будь-яких правовстановлюючих документів на земельні ділянки, розуміючи, що власником вказаних земельних ділянок є держава в особі Таращанської РДА, прийняв рішення про державну реєстрацію права приватної власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0035 площею 9,9168 га та 3224481300:03:005:0036 площею 1,1879 га за СП «Дубівське».

У подальшому, за допомогою власного захищеного носія інформації (ключа) ОСОБА_5 самостійно вніс до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно вказане рішення, зареєструвавши в системі під № 44156581 та № 44155980.

Однак, незважаючи на відсутність, передбачених законних підстав для проведення державної реєстрації речових прав власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035 за СП «Дубівське», державний реєстратор Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області ОСОБА_5 , в порушення

ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», з корисливих спонукань, з відома та згоди ОСОБА_6 здійснив державну реєстрацію прав на вищезазначені земельні ділянки та вніс відповідні зміни у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

За результатами вчинених ОСОБА_6 , за пособництва ОСОБА_5 , шахрайських дій, направлених на незаконне заволодіння земельними ділянками, із державної власності вибули земельні ділянки загальною площею 11,1047 га.

Внаслідок вищевказаних дій ОСОБА_6 Таращанській міській територіальній громаді Білоцерківського району Київської області, як правонаступнику розпорядника земельними ділянками, заподіяно шкоду в особливо великих розмірах на суму 1 245 816 грн, що у понад 600 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та відповідно до п. 4 примітки до ст. 185 КК України є особливо великим розміром на момент вчинення злочину.

Крім того, встановлено, що Розпорядженням сільського голови Шкарівської сільської ради від 29.06.2017 № 1 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , призначено на посаду державного реєстратора.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 №1952-VI (у редакції від 18.10.2018 № 2597-VIII) - (далі Закону), державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю «правознавство», відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 2 Закону Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Згідно з ч. 2 ст. 3 Закону, речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Частиною 3 ст. 10 Закону передбачено, що з поміж усього державний реєстратор:- встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав;- перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;- під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Відповідно до ст. 11 Закону державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Зі змісту п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону вбачається, що прийняттю рішення про державну реєстрацію прав передує перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень.

Відповідно до ст. 23 Закону передбачено, що розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у таких випадках:1) подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством;2) неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному у пункті 3 частини третьої статті 10 цього Закону, інформації про зареєстровані до 1 січня 2013 року речові права на відповідне нерухоме майно, якщо наявність такої інформації є необхідною для державної реєстрації прав.

Пунктом 12 «Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», затвердженого Постановою КМУ від 25.12.2015 № 1127, встановлено, що розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор обов`язково використовує відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено законодавством, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів.

Таким чином, в силу вищезазначених нормативно-правових актів державний реєстратор здійснює свою професійну діяльність у сфері надання публічних послуг, а саме проведення державної реєстрації, яка спрямована на захист та забезпечення умов для реалізації інтересів фізичних та юридичних осіб, породжує настання наслідків правового характеру, форма і порядок надання яких визначено державою.

Так, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді державного реєстратора Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, достовірно знаючи про злочинні наміри ОСОБА_6 , направлені на заволодіння шахрайським шляхом земельними ділянками з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035, реалізовуючи спільний умисел, 16.11.2018 прийняв у останнього та здійснив реєстрацію о 10 год. 54 хв. заяви №31212477 та о 10 год. 59 хв. заяви №31212714 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. При цьому, разом з заявами про державну реєстрацію прав та їх обтяжень ОСОБА_5 прийняв від ОСОБА_6 пакет документів, а саме: витяг з протоколу загальних зборів, серія та номер 1, виданий 28.08.2018, акт приймання-передачі майна, серія та номер 1, виданий 30.08.2018, довідка, серія та номер 02-29/288, видана 04.09.2018 Дубівською сільською радою Таращанського району Київської області.

Відповідно до ст. 27 Закону державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката;2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката;4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів;5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката;6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката";7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року;9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно;10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди;11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно;12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації;13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Відповідно до Витягу з ДЗК власником земельних ділянок з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0035 та 3224481300:03:005:0036 є Таращанська районна державна адміністрація.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 24 Закону у державній реєстрації прав може бути відмовлено у разі, якщо наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

У подальшому 21.11.2018, точні час та місце досудовим розслідуванням не встановлені, держаний реєстратор Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області ОСОБА_5 , за результатом розгляду заяв та документів, поданих директором та власником СП «Дубівське» ОСОБА_6 , для державної реєстрації прав власності на вказані земельні ділянки, умисно, будучи обізнаним у здійсненні процедури реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, не перевіривши відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, незважаючи на відсутність, передбачених законних підстав для проведення державної реєстрації речових прав власності на земельні ділянки, які підлягають державній реєстрації, а також наявності підстав для проведення державної реєстрації припинення іншого речового права (права оренди), в порушення діючого станом на 16.11.2018 законодавства України, а саме в порушення вимог ст. 3, 10, 18, 23, 24 та 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. 12 «Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», затвердженого Постановою КМУ від 25.12.2015 року № 1127 та ст. 31 Закону України «Про оренду землі», використовуючи при цьому наданий йому засіб електронного цифрового підпису за допомогою електронного ключа, логіну та паролю, провів автентифікацію свого доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та шляхом внесення запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, маючи право доступу до інформації, яка обробляється в автоматизованій системі Держаному реєстрі речових прав на нерухоме майно, не маючи законних підстав, несанкціоновано змінив інформацію, шляхом внесення до Держаного реєстру речових прав на нерухоме майно інформації щодо набуття права власності СП «Дубівське» на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035 з цільовим призначення для іншого сільськогосподарського призначення, які розташовані в адміністративних межах Дубівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, безпідставно прийнявши незаконні рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 44155980 та № 44156581.

За таких обставин, ОСОБА_5 , маючи право доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно як користувач, не санкціоновано змінив інформацію Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - неправомірно та безпідставно, за відсутності будь-яких правовстановлюючих документів на земельні ділянки, прийняв рішення про державну реєстрацію права приватної власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0035 площею 9,9168 га та 3224481300:03:005:0036 площею 1,1879 га за СП «Дубівське», тим самим позбавивши власника земельних ділянок з кадастровими номерами 3224481300:03:005:0036 та 3224481300:03:005:0035, тобто Таращинську районну державну адміністрацію та Таращанську міську територіальну громаду Білоцерківського району Київської області, як правонаступника розпорядника земельними ділянками, права розпоряджатися вказаними земельними ділянками.

Внаслідок вищевказаних дій ОСОБА_5 Таращанській міській територіальній громаді Білоцерківського району Київської області, як правонаступнику розпорядника земельними ділянками, заподіяно значну шкоду на суму 1 245 816 грн, що у понад 300 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та відповідно до примітки до ст. 361 КК України є значною шкодою на момент вчинення злочину.

29.07.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 362 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень підтверджується показаннями свідків, документами, вилученими з Білоцерківської районної державної адміністрації під час тимчасового доступу, актом Міністерства юстиці України по результатм проведення камеральної перевірки, висновками судових експертиз, іншими матеріалами провадження у їх сукупності.

Наразі слідством встановлено, що відповідно до листа Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, зокрема відповідно до Інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, на праві власності у підозрюваного ОСОБА_5 наявне нерухоме майно на праві приватної спільної часткової власності, а саме: 1/10 частина будинку, за адресою: АДРЕСА_1 .

Крім того, відповідно до витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_5 є власником ряду підприємств та має: - корпоративні права у вигляді 100 (сто) % статутного капіталу ТОВ "ВСЕУКРАЇНСЬКА ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «ВІВА ЛЕКС»" (код ЄДРПОУ 37917875, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул.Зої Космодем`янської, 31), вартістю 30250 гривень;- корпоративні права у вигляді частки статутного капіталу ТОВ ВИРОБНИЧИЙ КОМПЛЕКС «КОЛОС» (код ЄДРПОУ 39853866, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул. Зої Космодем`янської, 31), вартістю 50000 гривень;- корпоративні права у вигляді 100 (сто) % статутного капіталу ТОВ "ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ «ПРАВОЧИН»" (код ЄДРПОУ 36346972, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул. Зої Космодем`янської, 31), вартістю 60500 гривень.

Згідно вимог чинного кримінального процесуального законодавства арешт може бути накладений у встановленому порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Прокурор та слідчий в судовому засіданні клопотання підтримали та просили задовольнити.

Дослідивши клопотання і додатки до нього, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Так, згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України - заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.

Згідно ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Так, у зв`язку з вищевикладеним слідчий суддя вважає наявними підстави для накладення арешту даного майна, оскільки прокурором та слідчим доведено, що у разі незастосування такого заходу забезпечення існують ризики відчуження цього майна.

Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення клопотання.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про накладення арешту, у кримінальному провадженні №42023112030000035 від 25.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 362 КК України- задовольнити.

Накласти арешт на рухоме та нерухоме майно підозрюваного ОСОБА_5 , а саме на:

- 1/10 частина будинку, за адресою: АДРЕСА_1 ; - корпоративні права у вигляді 100 (сто) % статутного капіталу ТОВ "ВСЕУКРАЇНСЬКА ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ «ВІВА ЛЕКС»" (код ЄДРПОУ 37917875, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул. Зої Космодем`янської, 31), вартістю 30250 гривень;- корпоративні права у вигляді частки статутного капіталу ТОВ ВИРОБНИЧИЙ КОМПЛЕКС «КОЛОС» (код ЄДРПОУ 39853866, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул. Зої Космодем`янської, 31), вартістю 50000 гривень; - корпоративні права у вигляді 100 (сто) % статутного капіталу ТОВ "ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ «ПРАВОЧИН»" (код ЄДРПОУ 36346972, Київська область, Білоцерківський район, с. Черкас, вул. Зої Космодем`янської, 31), вартістю 60500 гривень.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.07.2024
Оприлюднено06.08.2024
Номер документу120795298
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —759/15531/24

Ухвала від 30.07.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Журибеда О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні